Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 18 Noi 2011 08:51:07    Titlul subiectului: 150357

http://www.evenimentul.ro/articol/angajati-ai-ratp-pun-in-pericol-siguranta-calatorilor.html

Citat:
Angajați ai RATP pun în pericol siguranța călătorilor

Siguranța circulației pare a fi o noțiune perimată pentru mulți dintre angajații regiei locale de transport public. Așa se face că, deși li s-a atras atenția că este interzisă sub orice formă permiterea accesului persoanelor străine în cabina tramvaiului sau a autobuzului, mulți vatmani sau șoferi continuă să ignore cu bunăștiință recomandarea șefilor

O statistică realizată luna trecută de reprezentanții regiei indică faptul că aproape 10 angajați sunt surprinși în fiecare lună cu persoane străine în cabină. „Cei care au comis abateri în trafic au fost sancționați cu avertisment. Într-un singur caz, un angajat a fost sancționat cu diminuarea salariului cu 10 la sută, fiind vorba de recidivă. Alți șase angajați se află sub anchetă”, afirmă Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Oficialul regiei a mai precizat că în fiecare săptămână, conducătorilor mijloacelor de transport li se reamintesc regulile ce țin de siguranța circulației. Cu toate acestea, continuă să se înregistreze abateri, ceea ce, evident, impune măsuri mult mai ferme. „Probabil că până nu li se vor lua bani din salarii, vor continua să ia persoane străine în cabine”, adaugă dl. Mihai.

Inconștiență sau prostie?

De neînțeles este faptul că angajații RATP știu că sunt monitorizați tot timpul, însă cu toate acestea nu renunță la o practică înrădăcinată la regia ieșeană.

Duminica trecută, șoferul unui MAZ care circula spre Lunca Cetățuii, s-a „conversat” vreme de șase stații cu o femeie, probabil rudă, pe care o acceptase în cabină. Luni, în jurul amiezii, șoferul autobuzului 16, care circula pe traseul 30, luase un individ în cabină, fără să-i pese de faptul că urma să treacă prin fața sediului RATP.

Alți angajați, în schimb, încearcă să se ferească de sancțiuni deși le-ar fi mult mai la îndemână să renunțe la nărav. Astfel, vatmanul unui tramvai care circula pe traseul 3 luase o tânără în cabină, pe care, în apropiere de stația din Târgu Cucu, a sfătuit-o să ia loc în interiorul vagonului. „Ieși un pic, după care vii înapoi”, i-a spus acesta, temându-se probabil, să nu fie văzut de dispecerul RATP. „Că este vorba de prieteni, neamuri sau de colegi de serviciu, n-are importanță... Accesul persoanelor străine în cabine este strict interzis. Astfel de abateri nu vor mai fi tolerate. Când se va auzi că unui șofer sau vatman i-a fost micșorată leafa, ceilalți angajați vor înceta cu siguranță această practică”, au mai spus reprezentanții RATP.

Câte patru camere video în fiecare autobuz și tramvai

Vestea proastă pentru angajații care nu se prea sinchisesc de sancțiunile date de șefi este că, începând de anul viitor, vor fi montate camere de luat vederi în interiorul mijloacelor de transport. „Este vorba de 100 de autobuze și tramvaie. Am înțeles că în urma licitației organizate de Primărie a fost desemnată firma câștigătoare. Așteptăm să treacă perioada în care pot fi depuse contestații, după care vom semna contractul. Vor fi montate câte patru camere în fiecare mijloc de transport. Una va fi amplasată în vecinătatea cabinei, dar care va surprinde imagini și din trafic astfel încât, la un eventual accident rutier, să ne putem da seama cine poartă responsabilitatea incidentului. Alte trei camere vor fi montate în interiorul tramvaiului sau autobuzului. De asemenea, fiecare mijloc de transport va fi prevăzut cu un ecran LCD unde, exceptând informațiile de natură utilitară, vom prezenta imagini cu ceea ce se întâmplă în interiorul mijlocului de transport în comun. Tot ceea ce se înregistrează va fi stocat pe serverele regiei, însă vom avea posibilitatea de a viziona online interioarele mijloacelor de transport”, a mai spus Adrian Mihai.

Cu alte cuvinte, șoferilor sau vatmanilor care încalcă regulile ce țin de siguranța circulației le va fi imposibil să susțină că nu au luat persoane străine în cabină sau nu au vorbit la telefon, așa cum se întâmplă acum la fiecare întrunire a comisiei de disciplină.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Noi 2011 09:01:03    Titlul subiectului: 150471

http://www.evenimentul.ro/articol/graficele-de-transport-ratp-bune-de-aruncat-la-cos.html

Citat:
Graficele de transport RATP, bune de aruncat la coș!

Uneori tramvaiele nu vin deloc, alteori vin prea multe. Ieșenii aflați ieri, în jurul orei 14, în stația de tramvai din zona Dispecer au avut astfel surpriza să constate venirea simultană a patru tramvaie, două care circulau pe traseu 3 și altele două pe traseul 13. În condițiile în care stația nu permite staționarea concomitentă a mai mult de un vagon, s-a creat un mic ambuteiaj. „În zona Tătărași a fost pus în funcțiune un semafor nou. Nu ne-a fost semnalat vreun blocaj în traficul tramvaielor. Singura explicație este că defectarea unui tramvai le-a încetinit pe celelalte”, afirmă Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al regiei.

Totuși, șefii Serviciului Exploatare susțin că nu au fost semnalate incidente în trafic sau defecțiuni al mijloacelor de transport. Mai mult, o ipotetică gâtuire a traficului în Tătărași s-ar fi putut produce doar în zona Flora, unde se toarnă asfalt între linii. Prin urmare, nu rămâne decât explicația că vatmanii RATP circulă după bunul lor plac, fără a le păsa câtuși de puțin de grafice stabilite de șefii regiei. O dovadă că așa stau lucrurile o constituie faptul că în urmă cu câteva zile, ieșenii aflați în stația Pod ACB au remarcat faptul că patru vagoane s-au retras simultan la depoul de la Gară, fiind nevoiți să aștepte mai bine de 30 de minute sosirea unui mijloc de transport spre Păcurari sau Centru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2011 08:54:35    Titlul subiectului: 150879

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-va-primi-36-milioane-lei-in-urma-unei-rectificari-bugetare.html

Citat:
RATP va primi 3,6 milioane lei în urma unei rectificări bugetare

Primarul Gheorghe Nichita a trimis ieri noi săgeți spre Guvernul Boc, susținând că rectificarea bugetară care urmează a fi aprobată în plenul Consiliului Local Municipal este, de fapt, o „împărțire a sărăciei”

„Cea mai mare sumă, 3,6 milioane lei, va merge către transportul în comun. 2,3 milioane lei reprezintă subvenția municipalității, iar 1,3 reprezintă plata transportului persoanelor cu handicap”, a spus primarul Nichita.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2011 09:03:58    Titlul subiectului: 2011-12-16 151060

Buna Ziua Iasi

Vineri 16 Decembrie 2011

"Patru firme vor sa echipeze autobuzele cu 400 de camere video
Ciprian BOARU

Recent, municipalitatea ieseana a incheiat un contract pentru achizitionarea si montarea mai multor camere video pe mijloacele de transport public ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi. Contractul a fost semnat cu firma Electrica Soluziona SA din Bucuresti, care a castigat licitatia organizata de autoritatile locale, ofertand 2,1 milioane lei fara TVA.

La procedura se inscrisesera inca trei firme, dar acestea, chiar daca s-au incadrat in prevederea bugetara, nu au convins cu ofertele financiare. Avitech Co SRL Ilfov a depus o oferta de 2.140.398 lei, Mobilis SRL Iasi - 2.359.700 lei, iar Elsaco Electronic SRL Botosani - 2.135.258 lei. Achizitia face parte din proiectul european Archimedes. Proiectul urmeaza sa fie implementat in patru luni de la semnarea contractului.

O suta de mijloace de transport in comun vor fi echipate cu camere video. In cadrul proiectului, municipalitatea ieseana beneficiaza de un buget de 4,7 milioane euro pentru indeplinirea mai multor obiective. Edilii au amenajat 50 de statii pentru mijloacele de transport de pe coridorul Civitas (Rond Agronomie - Tudor Vladimirescu), o pista pentru biciclisti, au dotat zece microbuze cu rampe pentru persoanele cu dizabilitati si au implementat sistemul green-light in mai multe intersectii din oras.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 13 Ian 2012 08:28:34    Titlul subiectului: 2012-01-13 151958

Într-un articol apărut astăzi Vineri 13 Ianuarie 2012 în ziarul Evenimentul, regăsim următoarea declarație a Directorului Tehnic din Primăria Iași:

"Proiectul de buget al Iașului
Nelu Păunescu

[...]Alocări suplimentare pentru contracte neonorate

Întocmirea Planului Urbanistic General al Iașului, care trebuia finalizat încă din 2010, va afecta și în acest an bugetul local. Întocmirea acestuia a fost câștigată prin licitație în anul 2009 de către firma bucureșteană Serch Corporation, contra sumei de 1,5 milioane de lei, dar, sub motivația lipsei de fonduri, finalizarea acestuia trenează, iar bugetul local este supus unei noi alocări bugetare pe acest an, în sumă de 793.000 lei. Totodată, pentru întocmirea Planurilor Urbanistice Zonale, în acest an se va aloca suma de 250.000 lei. „Pentru reabilitarea termică a blocurilor avem prevăzută suma de 1,5 milioane de lei pe poziția de buget, urmând a vedea cu ce ne poate ajuta Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului. Peste această sumă mai avem prevăzute două milioane de lei pentru achiziția de tramvaie și autobuze, deoarece este o necesitate să reînnoim parcul auto și depoul de tramvaie, în condițiile în care cea mai mare parte dintre ele au depășit 7 ani de exploatare. Urmează să vedem dacă le vom putea achiziționa prin leasing sau altă formulă de achiziție”, a spus Mihai Chirica. Pentru modernizarea străzii Eternitatea și a străzii Petre Ispirescu, legătură dintre Eternitatea și Vasile Lupu, mai este prevăzută suma de două milioane de lei. Numai proiectul pentru strada Petre Ispirescu va costa 10.000 de lei. O altă sumă, de 4,7 milioane de lei, va fi prevăzută pentru continuarea lucrărilor din Tătărași, între Piața Chirilă și Doi Băieți, aici find incluse și datoriile față de firma Themeli.
[...] "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2012 12:43:07    Titlul subiectului: 152320

Din experienta spun, inainte de posta articolul de presa de mai jos, ca adevarul e mereu greu de identificat si ca exista intotdeaua posibilitatea de a acuza anumite unitati "supuse" statului de cazuri nefondate. Prin urmare, daca unii doresc sa dea... "alarma", nu inseamna ca e si adevarat! Ipoteze care devin, over da' night, realitati utopice s-au vazut si se vor mai vedea...

Prin urmare, iata articolul formulat de cotidianul Adevarul de Seara, Iasi... Nu va grabiti cu concluziile! Interesele politice acuza pe unii pentru a scoate basma curata pe altii! Doar stim... de mai bine de 22 de ani...!

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Primaria_imprumuta-dar_-uita-_sa_ia_inapoi_0_633537190.html

"Primăria Iași împrumută instituțiile din subordine, dar „uită“ să ia banii înapoi

Municipalitatea Iași cere milioane de lei, de ochii lumii, de la regiile pe care le are în subordine. Primăria Iași a dat în judecată mai multe societăți din subordine pentru a-și recupera banii dați fie pentru susținerea activității, fie pentru investiții.

Procesele arată ca o formalitate, care trebuie îndeplinită, dar nu trebuie dusă la bun sfârșit. Chiar dacă instanța le-ar da reprezentanților Primăriei câștig de cauză, banii nu vor fi recuperați, cel mai probabil, deoarece regiile date în judecată sunt falimentare. „Eu sunt obligat ca ordonator principal de credite să am grijă de bugetul Primărei. Neavând posibilitatea legală de a recupera datoriile, fiind societăți cu conturile blocate, sunt nevoit să merg în instanță. Procese avem doar cu acele societăți care au avut conturile blocate. Cu celelalte nu avem nevoie de procese pentru că avem compensări“, a spus primarul Gheorghe Nichita.


Gir la regia de transport


Cel mai proaspăt proces inutil este cel deschis în decembrie 2011 împotriva Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Consiliul Local Iași, prin primarul Gheorghe Nichita, a cerut de la societate 10 milioane de lei, reprezentând ratele plătite de municipalitate pentru autobuzele MAZ. Acestea au fost cumpărate de RATP în 2005, printr-un contract de leasing pe șapte ani.

Precedent periculos pentru șeful RATP Iași la Timișoara. Directorul a fost demis din cauza accidentelor provocate de vatmani și a mizeriei din mijloacele de transport


Până în martie 2011, regia și Primăria au achitat rate în valoare de 5,82 milioane de euro, la care se adaugă dobânzi și comisioane de 3,25 milioane de euro. „Cum RATP are conturile blocate, nu avem cum altfel să recuperăm banii noștri. Neavând varianta compensării legale deoarece au conturile blocate de către ANAF, suntem nevoiți să mergem pe calea instanței astfel încât să fie recunoscute și să putem mai departe să recuperăm acești bani în mod scriptic deoarece datorii avem și noi către RATP“, a spus primarul Gheorghe Nichita. În plângerea depusă la Tribunalul Iași, reprezentanții Primăriei susțin că au garantat pentru mijloacele de transport cumpărate de RATP.

(...)
"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
MIXIX



Data înscrierii: 03/Mar/2010
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 83
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 27 Ian 2012 13:57:31    Titlul subiectului: 152417

In conferinta de presa de azi a primarului Gheorghe Nichita acesta a declarat:
(referitor la bugetul municipalitatii pe 2012) Am prevazut 2 milioane de lei pentru parcul auto de la RATP, e vorba de achizitii de tramvaie si autobuze. Vom vedea in ce masura putem sa incepem achizitia de tramvaie noi care se produc in Romania.
Bugetul municipalitatii pentru anul 2012 va fi supus aprobarii in sedinta de Consiliu Local din 30 ianuarie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 30 Ian 2012 16:38:47    Titlul subiectului: 152546

Titlu astazi in editia online a Ziarului de Iasi:

Citat:
Vor iesi "la pensie" in acest an MAZ-urile Primariei? Aflati din editia tiparita de astazi a Ziarului de Iasi


In acest mod isi impacheteaza in ultima vreme Ziarul de Iasi niste articole de doi bani din editia tiparita, astfel incat sa para ca, daca vei cumpara fituica, vei citi cine stie ce material naucitor. Am citit articolul (fara a cumpara ziarul, desigur) si, cum ma asteptam, era vorba despre incheierea platii autobuzelor MAZ. Practic partea care se refera la acest subiect reprezinta sub un sfert din maretul articol, restul fiind blabla-uri pe alte teme, fara legatura cu MAZ-urile si fara legatura cu RATP-ul. Evident ca dupa ce termini de citit articolul nu afli vreun raspuns la intrebarea prosteasca din titlu. Chiar daca se mai si resimt dupa cei 6 ani de exploatare, din cauza strazilor, din cauza fondurilor insuficiente, de grija bazaiacilor, ziaristilor si adevaraciunilor de Iasi si a altor radioamatori, fiti fara grija, dragi "ziaristi", MAZ-urile nu ies inca la pensie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 31 Ian 2012 21:34:19    Titlul subiectului: 152582

Din "revista presei" facuta de altii extragem urmatorul material (Tele M, Raport de caz, 14.12.2011), care te-ar face sa pisi ochii de emotie daca nu ai lega lucrurile intre ele. Pana la un punct citesti si iti zici "Uite, dom'le, ce oameni bine intentionati, deplang halul in care a fost adus de-a lungul anilor transportul public din Iasi!" Deodata, insa, sunt strecurate in material doua nume: Zaharia Schrotter si Petru Frasila. Omul din spatele primului nume este prezentat "de bine", doritor a se sacrifica (si mai ales asocia cu statul) pentru a salva transportul public iesean cu niste otobele gigea. Ca sa mearga si mai unsa prosteala, vin si argumentele: troleibuzele scoase din condei si nemernicele autobuze de la Unistil care, cica, ar circula pe asfaltul turnat peste liniile de tramvai din CUG. Huh?! Alo, tramvaiul nu mai merge prin CUG din '97, autobuzele Unistil circula intre CUG 1 si CUG 2, respectiv intre Podu Ros si strada Libertatii (capatul dinspre Nicolina al pasajului) din 2006, iar singurele portiuni unde s-a asfaltat peste sina sau in locul sinei sunt din rondul din Podu Ros pana in apropierea statiilor de autobuz din Podu Ros, respectiv din curba de la CUG 2 si pana la intrarea in rondul din CUG 2 (insa acolo au fost scoase sinele cu niste ani in urma, ce treaba are asta cu autobuzele de la Unistil doar mintea creata care a scris materialul poate sti). Citind presa anilor din urma ne lamurim si ce e cu acest "salvator" izgonit de nesimtitii de sindicalisti din RATP, "in complicitate flagranta cu conducerea" (cucofonie cu iz proletar): polite de platit celor care "in loc sa faca o asociere cu noi, au facut-o cu altii". Si de unde puteau fi pisati ochii?! De la tembeliziunea prietena patronata de alt platitor de polite, afacerist ranit in orgoliu ca "in loc sa fie cu mine a fost cu altii". Si, daca tot fu pisare de ochi pe umarul istovit al transportului public din Iasi, de ce sa nu foloseasca postul prieten aceasta ocazie si pentru a-l mai denigra nitel si pe fostul patron (al doilea nume "strategic" plasat in material).

Vai, vai, cum ar trebui fraierii sa inghita pe nemestecate pastilutele astea plangacioase de grija iesenilor. Ar trebui, poate, sa va multumim ca ne compatimiti ca mergem cu jegurile RATP-ului si ca va ganditi la conditii bune de calatorie cu transportul public. V-am multumi, daca n-ati fi ticalosi plini de interese. Ce-ar fi sa ne si demonstrati ca va pasa de noi, calatorii care folosim transportul public, si, pentru inceput, sa le spuneti patronilor vostri si prietenilor lor bine intentionati sa dea prioritate unui autobuz sau unui tramvai cand il vad in trafic, sa nu mai opreasca prin statii cu avariile blincaind, etc., etc.?!

PS1: RATC a fost sparta in RATEC si Autobuzul in 2002, nu 2003.
PS2: linia de tramvai din CUG va fi reabilitata. Aoleu, ramane Unistil fara malai (apropos, ce legatura o fi intre traseele pe care circula Unistil in CUG si traseele RATP din zona respectiva, din nou, doar mintea creata a autorului o sti) sau logica lui jurnalica e pe campii?!

http://www.telem.ro/telem/images/stories/telem/emisiuni/raportdecaz/RATP_anatomia_unui_cadavru.pdf



RATP_anatomia_unui_cadavru.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  RATP_anatomia_unui_cadavru.pdf
 Mărime fișier:  586.13 kb
 Descărcat:  de 440 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 07 Feb 2012 14:16:30    Titlul subiectului: 152866

radub a scris:
Titlu astazi in editia online a Ziarului de Iasi:

Ziarul de Iasi a scris:
Vor iesi "la pensie" in acest an MAZ-urile Primariei? Aflati din editia tiparita de astazi a Ziarului de Iasi


In acest mod isi impacheteaza in ultima vreme Ziarul de Iasi niste articole de doi bani din editia tiparita, astfel incat sa para ca, daca vei cumpara fituica, vei citi cine stie ce material naucitor. Am citit articolul (fara a cumpara ziarul, desigur) si, cum ma asteptam, era vorba despre incheierea platii autobuzelor MAZ. Practic partea care se refera la acest subiect reprezinta sub un sfert din maretul articol, restul fiind blabla-uri pe alte teme, fara legatura cu MAZ-urile si fara legatura cu RATP-ul. Evident ca dupa ce termini de citit articolul nu afli vreun raspuns la intrebarea prosteasca din titlu. Chiar daca se mai si resimt dupa cei 6 ani de exploatare, din cauza strazilor, din cauza fondurilor insuficiente, de grija bazaiacilor, ziaristilor si adevaraciunilor de Iasi si a altor radioamatori, fiti fara grija, dragi "ziaristi", MAZ-urile nu ies inca la pensie.


Uite ca azi au publicat si online acest articol! Cititi si minunati-va de modul in care va imbie Ziarul de Iasi sa dati banii pentru a citi articole de Pulitzer:

Citat:
Din martie expira contractele de leasing Ies MAZ-urile la pensie in 2012?
Autor: Felix GUZGA

Iasul scapa de ratele la MAZ-uri. Autobuzele au sase ani si unele din ele sint deja "hirburi". Desi, cel putin teoretic, ratele de leasing ar fi trebuit platite de RATP, in realitate regia nu a avut niciodata bani, ratele platindu-le cea care a garantat pentru credit: municipalitatea. Sefii Primariei vorbesc insa de un nou credit, tot pentru mijloace de transport. In acest an, in bugetul municipiului sint prinse 15 milioane de euro ca plata a ratelor la credite

Municipalitatea va scapa in acest an de plata unor rate. In prima jumatate a anului se va incheia contractul de peste zece milioane euro semnat pentru achizitia autobuzele MAZ. Sefii Primariei vorbesc deja de noi achizitii de mijloace de transport in comun. Municipalitatea are insa in derulare alte noua contracte de imprumut care trebuie onorate. In bugetul local din acest an a fost prinsa o suma de 64 milioane lei, adica aproximativ 15 milioane euro, pentru plata creditelor. "Ziarul de Iasi" va prezinta astazi situatia tuturor creditelor contractate sau garantate de bugetul local.

MAZ-urile au sase ani

Autobuzele MAZ au implinit sase ani de cind circula pe strazile din municipiu. Pina la data de 31 decembrie, s-a achitat pentru cele 50 de autobuze o suma totala de aproape 10,3 milioane euro, din care aproape 2,9 milioane euro reprezinta dobinzi si 546.000 euro reprezinta comisioane. "Anul acesta se termina contractul pentru autobuzele MAZ. In martie cred ca se termina de platit primele zece autobuze. Pina in luna iunie si celelalte 40 de autobuze vor fi achizitionate. Au fost livrate la Iasi pe loturi", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Mijloacele de transport au fost cumparate de regia de transport in anul 2005. Contractul a fost garantat cu fonduri de la bugetul local. De altfel, mare parte din plati au fost asigurate de la buget, regia de transport neavind suficienti bani pentru plata ratelor. Licitatia cistigata de firma Ager Leasing SA a fost contestata de alti participanti la procedura, dar si de multe persoane din administratia publica locala. In cazul in care se decide achizitionarea unor noi mijloace de transport in acest an, se va apela probabil la noi contracte de leasing.

Alte credite

Municipalitatea are insa si alte credite. Sint de achitat inca ani buni investitiile realizate la retelele de iluminat public. Contractul semnat cu Flash Lighting are o valoare de peste zece milioane de euro, din care s-a achitat pina acum o suma de 5,6 milioane de lei. Diferenta de bani va trebui platita in urmatorii cinci ani. Alte 12,1 milioane de euro reprezinta contractul semnat de municipalitate cu firma Luxten Lighting. Aceasta societate a modernizat si intretine iluminatul public din jumatate de oras. Tot Luxten a montat si inslatatia de nocturna de pe stadionul Emil Alexandrescu. Din acest contract s-a platit pina acum aproape 7,7 milioane de euro. Ambele contracte pentru iluminatul public au fost semnate in 2005 si au o durata de 140 de luni. In 2006, Primaria a contractat un nou credit. De data aceasta, beneficiarul a fost RATP. Fondurile de 15 milioane euro imprumutate de la BERD au fost utilizate pentru modernizarea liniilor de tramvai din Iasi. Acest contract are o durata de 150 de luni, din care primele 35 de luni au fost de gratie, in care s-au achitat doar dobinzi. Pina la data de 31 decembrie au fost achitate catre BERD 2,7 milioane euro din finantarea rambursabila, peste un milion de euro dobinzi si aproape 350.000 euro comisioane. Creditul Dexia de 200 milioane lei va incepe sa isi arate efectele complete asupra bugetului local in acest an. Pina acum s-au achitat doar dobinzi atit la credit, cit si la cele doua emisiuni de obligatiuni municipale de cite 100 milioane lei fiecare. Din luna februarie insa, Primaria va incepe sa achite si rate din suma de rambursat. Iesenii vor plati rate la aceste obligatiuni municipale pina la sfirsitul anului 2028. Din 2007 si pina acum, creditul Dexia a adus costuri de 42,25 milioane lei, doar din dobinzi si comisioane.

Povara CET

Primaria va avea probleme si in ceea ce priveste creditele contractate sau garantate pentru SC CET SA. Societatea se afla intr-o situatie fara iesire din punct de vedere financiar. Astfel ca bugetul local va trebui sa suporte plata ratelor si la creditul contractat in 2007 de la BERD. Imprumutul a fost format din 15,7 milioane de euro si 14,6 milioane lei. Contractul este valabil inca o perioada de cinci ani. Pina la sfirsitul anului trecut s-a achitat in contul acestui contract o suma de peste 10,6 milioane lei si aproape 6,2 milioane euro. Sumele contin dobinzi, comisioane, dar si plati facute din partea rambursabila. Alte doua contracte care afecteaza bugetul local sint legate tot de CET. Municipalitatea a contractat un credit de 7,9 milioane de euro pentru plata datoriile CET avute catre furnizorii de combustibil. Pina acum s-au achitat aproape patru milioane de euro din acest credit. Conform contractului, alte rate egale de cite aproape doua milioane de euro urmeaza sa fie achitate la sfirsitul anului 2013 si la sfirsitul anului 2014. La acest credit s-au achitat pina acum dobinzi de 935.000 euro, dintr-o valoare maxima estimata la 3,5 milioane euro. Ultimul credit contractat de Primarie este cel care trebuie utilizat doar la implementarea proiectelor europene. Valoarea imprumutului este de aproape 30 milioane euro. Contractul a fost semnat anul trecut si are o durata de 240 de luni, din care 36 de luni sint de gratie. Pina acum, acest credit a adus costuri de aproximativ 2.100 euro.


Doh!



maz_uri.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.33 kb
 Vizualizat:  de 13992 ori

maz_uri.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2020
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Feb 2013 00:45:07    Titlul subiectului: 162796

TeleM scrie:
""Supriza” la RATP-Municipalitatea pregateste desfiiintarea RATP. Regia, considerata o gaura neagra de catre primarul Gheorghe Nichita, ar putea avea aceeasi soarta ca si CET.
Deocamdata nu se stie daca este vorba despre o privatizare sau un parteneriat public-privat, intrucat edilii au afirmat ca fac analize. Datoriile RATP catre bugetul de stat si diversi furnizori depasesc 35 de milioane de lei. Aceste restante cresc de la an la an, iar municipalitatea vorbeste deja despre o "gaura neagra", care nu poate fi acoperita. Despre privatizarea RATP s-a discutat in mai multe randuri, insa pana acum nu a fost luata o decizie ferma.
Gheorghe Nichita, primar Iasi: Sa speram ca impreuna cu cei care ne ajuta in acest program de reorganizare sa gasim o solutie juridica si financiara care sa-i permita RATP-ului, transportului public, sa fie reabilitat. Si-atunci va trebui odata si-odata sa luam o decizie foarte radicala, astfel incat sa putem sa-l redresam si sa cream condfitii foarte bune pentru cetateni in transportul public.

(Madalina Popa, Adi Marin, 19 februarie 2013)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2020
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Feb 2013 20:42:01    Titlul subiectului: 162821

TeleM scrie: "Licitatie de peste 20 milioane euro la Primarie- Licitatie de aproape 87 de milioane de lei la Primarie. Procedura, care va avea loc pe 3 aprilie, vizeaza modernizarea retelei de tramvai pe tronsoanele Bazar-Tesatura-Calea Chisinaului-Metalurgie- Doi Baieti. Municipalitatea va achita aproape 9 milioane de lei pentru modernizarea fiecaruia dintre cei 10 kilometri de linie prevazuti in proiect. Firmele care doresc sa se inscrie la licitatie trebuie sa depuna o garantie de participare de un milion de lei. De asemenea, societatile trebuiea dovedeasca faptul ca au mai mai pus in practiac proiecte similare si ca au personalul si utilajele necesare. Termenul limita de depunere o ofertelor este 3 aprilie, ora 10.00."

(Madalina Popa, Daniel Vechiu, 20 februarie 2013)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2020
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Aug 2013 06:09:25    Titlul subiectului: 166120

Evenimentul de Iasi ne da vesti bune:
Citat:
Muncipalitatea ieșeană va reface aproximativ trei kilometri de cale de rulare pentru tramvaie. Potrivit unui anunț publicat ieri în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP), tronsonul care va intra în reabilitare este Bucșinescu - bulevardul Tudor Vladimirescu - Calea Chișinăului. Deocamdată, Primăria a lansat ieri licitația de servicii de proiectare tehnică pentru realizarea documentației tehnico-economice. Lucrările vor consta în înlocuirea și modernizarea căii de rulare (2,7 km), modernizarea rețelei fir contact și reabilitarea podului peste Bahlui, în cazul în care expertiza tehnică va arăta că acest lucru este necesar. Ofertele la licitația pentru serviciile de proiectare vor fi deschise pe 14 august, iar valoarea estimată a contractului se ridică la aproape 80.000 lei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 06 Aug 2013 10:03:30    Titlul subiectului: 166214

Oare astia de la BZI bat campii?
"
Citat:
Reabilitarea caii de rulare pentru tramvaie se face pe o lungime de 4,14 km pe strada Nicorita, Piata Chirila, Piata Doi Baieti, aici fiind de executat rondul Tatarasi pe o lungime de 450 metri si rondul de tramvai de la Doi Baieti", au precizat oficialii Primariei Iasi.

Ce e in neregula cu portiuna aia de linie abia reabilitata?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 06 Aug 2013 10:20:15    Titlul subiectului: 166215

Cred ca se refereau doar la refacerea celor doua ronduri, desi cel din Tatarasi Nord e ok.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 06 Aug 2013 11:18:55    Titlul subiectului: 166217

Asa li se intampla cand trag prea multa iarba. Zici BZI si zici totul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mar 14 Ian 2014 19:13:59    Titlul subiectului: 170388

Postez aici acest link haios cu ce se intampla pe una din liniile de tramvai ale Iasului http://iasi1.ro/iasi1/alcoolul-blocheaza-r-t-p-ul/
Citat:
Aflat sub influența alcoolului un călător R.A.T.P. Iași a deranjat pe cei din jur și a fost dat jos din tramvai de către vatman. Deranjat de gestul vatmanului, călătorul influențat de alcool, s-a poziționat în fața tramvaiului 317 cu numărul IS-0198 aflat pe traseul 3 blocând astfel buna circulație.
După un dans în fața tramvavaiului neținând cont de insistențele vatmanului de a elibera linia, un călător i-a întrerupt dansul în fața tramvaiului trăgându-l la propriu pe acesta de pe linie pe refugiu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 26 Ian 2014 15:44:20    Titlul subiectului: 170705

Un omagiu domnului inginer Constantin Ostap, care ne-a parasit joi! A iubit Iasul si a iubit tramvaiul iesean, carora le-a dedicat numeroase carti si articole publicate in presa. Impreuna cu ing. Eugenia Ursescu a scris "Monografia transportului public de calatori din municipiul Iasi, 1898-1998", la implinirea unui secol de existenta a tramvaiului iesean. Dumnezeu sa-i odihneasca pe amandoi! Am avut deosebita onoare de a colabora cu domnul Ostap incepand din 2008, cand am actualizat monografia, impreuna cu Cristina, pentru perioada 1998-2008. Ii multumim si ne pare extrem de rau ca ne-a parasit atat de devreme!


IMG_6564.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.26 kb
 Vizualizat:  de 11843 ori

IMG_6564.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2020
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 21 Feb 2014 16:39:15    Titlul subiectului: 171353

Evenimentul Regional al Moldovei astazi 21.02.2014
Citat:
Avansarea lucrărilor pe șantierul B-dul Nicolae Iorga - Doi Băieți determină noi modificări în transportul public. Este vorba de traseele 1, 5 și 13. Traseul 2 va fi suspendat pe perioada lucrărilor. Modificările ar urma să intre în vigoare luna viitoare
Decizie finală în ceea ce privește modul cum se va circula în oraș odată cu avansarea lucrărilor pe șantierul B-dul Nicolae Iorga - Doi Băieți. Întrucât constructorul intenționează să abordeze, în luna martie, două tronsoane, cel de la Țesătura spre Mase Plastice, respectiv Podul Metalurgiei (cei de la Conest efectuau ieri măsurători topometrice, trei trasee de tramvai vor fi deservite de autobuze.

„Este vorba de traseele 1, 5 și 13. Am decis înlocuirea tramvaielor cu autobuze, pentru a nu crea confuzie în rândul călătorilor”, spune Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iași. La un moment dat, s-a vehiculat varianta ca, pe mai multe trasee de tramvai, vagoanele să fie menținute în circulație prin rute deviate, urmând ca autobuzele să opereze pe porțiuni scurte, în speță cele afectate de lucrări.

Așa ar fi stat lucrurile pentru traseul 5. „S-a luat decizia de a se renunța la transbordare. Ar fi însemnat ca ieșenii să circule cu tramvaiul până în Podul de Piatră, iar de aici să ia autobuzul spre Țuțora. Ar fi fost un chin pentru călători, mai ales că Podul de Piatră nu este un loc tocmai propice pentru transbordare, dacă vorbim de un volum mare de călători. Prin urmare, traseul 5 va fi deservit în totalitate de autobuze”, spun surse RATP.


Din iunie, se modifică traseele 7 și 8
Conform celor de la RATP, ultimul tronson pe care se va interveni va fi cel cuprins între Mase Plastice și Baza 3. Inițial se spunea că și aici lucrările vor începe în martie, însă se va aștepta intrarea elevilor în vacanță. Cu alte cuvinte, până în luna iunie, traseele 7 și 8 rămân neschimbate. Ulterior, tramvaiele vor fi direcționate din Târgu Cucu în Tătărași Nord, urmând a fi introduse autobuze pe ruta Târgu Cucu - Baza 3. Singurele trasee neafectate de lucrări rămân 3 și 6.
Tudor DAMASCHIN
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2015 10:39:23    Titlul subiectului: 2015-08-01 180648

Evenimentul

1 August 2015

"Primăria continuă achiziția de tramvaie second-hand

Nelu PĂUNESCU

Municipiul Iași se pregătește de achiziția noi tramvaie second hand. Pentru achiziția acestui nou lot de 15 tramvaie, prevederea bugetară este de 2.443.500 lei, fără TVA.

Toate tramvaiele vor trebui să fie de același tip, să aibă o lungime de 17 metri, un număr total de circa 180 de locuri, sistem de încălzire atât în cabina vatmanului, cât și în vagonul călătorilor, iar anul de modernizare să fie minimum 1996.

O altă cerință din caietul de sarcini este ca fiecare tramvai să fie dotat cu „mașini de validare a biletelor”, câte unul la fiecare ușă, dotate cu senzor optic de detectare a biletului.

Fiecare tramvai va trebui să fie dotat cu trusă sanitară, triunghiuri reflectorizante, stingător și trusă de scule pentru depanarea în teren. Cele 15 tramvaie vor fi livrate în Gara Socola Mărfuri, urmând ca ulterior, după verificare, să fie transportate în depoul RATP de la Gară. Ofertele vor putea fi depuse până la data de 21 septembrie.
"

_________________

Anunț de participare numărul 161618/31.07.2015
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2015 21:59:19    Titlul subiectului: 180656

FDA, CS


FisaDate_No201380_AP.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  FisaDate_No201380_AP.pdf
 Mărime fișier:  20.2 kb
 Descărcat:  de 264 ori


Caiet sarcini.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Caiet sarcini.pdf
 Mărime fișier:  769.69 kb
 Descărcat:  de 279 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2015 09:48:09    Titlul subiectului: 180661

E bine sa vrei, important e sa mai si poti... In momentul asta efectiv nu are cine sa livreze tramvaie rulate pentru Iasi (pentru 1435 mm ar mai fi cateva disponibile, putine si ele si cu scoruri foarte mari, insa pentru ecartament metric e seceta aproape deplina). Nici rapciugi nu prea sunt de adunat 15 de acelasi fel, dar'mite tramvaie cu specificatiile destul de pretentioase din CS. In Vest sunt multe proiecte intarziate din cauza crizei, asa ca achizitiile si disponibilizarile (cate mai sunt si ele, ca-s putine) sunt pe frana pentru niste ani buni.

S-au dus vremurile bune cand se puteau lua oricand tramvaie la un leu bucata pe alese...

Asadar, cei care deja bateti campii cu gratie pe alte forumuri si fituici cum ca CS e facut cu dedicatie, stati cuminti, ca e vai mama ei dedicatia...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2015 10:30:28    Titlul subiectului: 180663

Eu cred ca nici Unistil nu are de unde sa aduca tramvaie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2015 10:55:11    Titlul subiectului: 180665

Evident ca n-are de unde, ca n-are 3 coaie... Tramvaiele disponibile pot fi cautate de oricine mult mai usor decat autobuzele, Unistil nu are un joben magic ca sa scoata din el altceva decat ce exista si e vizibil pentru toata lumea (sigur, de documentare e nevoie si asta consuma timp, dar in cazul tramvaielor e infinit mai simplu procesul decat la autobuze). Cum am zis, cel putin deocamdata nu e de unde aduce cele 15 tramvaie dorite...

Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Dum 02 Aug 2015 11:01:12, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2015 11:00:41    Titlul subiectului: 180666

M8C din Ausburg? Cred ca sunt mai mult de 15, vreo 20 parca...

Later edit: Nu au 17m, cred ca au mai mult.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 32, 33, 34  Următoare
Pagina 22 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community