Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Intentii de modernizare si extindere a flotei RATB

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 6128
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 09:44:00    Titlul subiectului: Intentii de modernizare si extindere a flotei RATB 149256

Se discuta despre reintrarea in normalitate, aducerea de autobuze articulate!

http://www.evz.ro/detalii/stiri/autobuzele-cu-burduf-vor-reveni-in-capitala-948242.html

"Autobuzele Mercedes ale RATB fac pui

Autor: Antoaneta Etves

Mini-autobuze, tramvaie lungi cât peronul și autobuze duble vor fi noile mijloace de transport care vor circula prin București.
Autobuzele cu burduf, care circulă deja pe străzile Timișoarei, vor putea fi văzute de la anul și prin BucureștiSursa: ADRIAN PÎCLIȘAN

Transportul suprateran din Capitală va fi reconfigurat în funcție de necesitățile populației. Cel puțin așa susține directorul Regiei Autonome de Transport București (RATB), Adrian Criț. În opinia acestuia, actualele autobuze Mercedes sunt suficente, însă, pe viitor, va fi nevoie de alte tipuri de mijloace de transport.

Astfel, pe străzile micuțe și pe traseele cu mai puțini călători vor fi introduse mini-autobuze, care vor consuma mai puțin combustibil. Pentru arterele mari, în schimb, se vrea achiziționarea unor autobuze duble, legate la mijloc prin burduf.

Redimensionări în funcție de tranzit

Șeful RATB spune că vehiculele de capacitate medie, cele care circulă acum, au 12 metri lungime. Mini-autobuzele vor avea 10 metri și mai puține locuri. Acestea vor fi puse în circulație în zona Giulești, pentru că, acolo, cererea de transport este mult mai mică față de alte cartiere ale Capitalei.

Autobuzele cu burduf, care au 18 metri și mai multe locuri, circulă deja pe străzile Timișoarei. În București vor fi introduse, cel mai probabil, pe linia 381 sau 178, adică pe traseele cu un număr mare de călători. "În special pe liniile care tranzitează Bucureștiul, care au trafic de călători foarte mare, trebuie introduse autobuzele cu burduf", a precizat Criț.

Tramvaiul, cel mai rapid mijloc de transport

Pentru că este mijlocul de transport cu un număr mare de locuri, dar și cu viteza de deplasare cea mai mare, autoritățile mizează pe tramvai și se gândesc să-l modernizeze.

"Dacă la autobuz viteza medie este de 12 kilometri pe oră, la tramvai, mai ales pe lina 41, viteza de transport este 18 kilometri pe oră. Pe această line, dar și pe cea care circulă tramvaiele 32, este nevoie de mijloace cu o capacitate mai mare", a adăugat directorul RATB.

Regia a făcut deja un contract de asociere cu Astra Vagoane Arad și cu societatea Siemens, prin care se vor construi tramvaie modulare Imperio, după licența Siemens, cu o lungime de la nouă până la 72 de metri. Astfel că, noile tramvaie s-ar putea să fie de aproape trei ori mai mari decât cele care circulă în prezent prin București.

Cele care opresc acum în stații au 27 de metri. Totuși, pe lina tramvaiului 41, noile garnituri pot avea maximum 54 de metri lungime, atâta măsurând peronul. Dacă autoritățile vor decide să pună în circulație garnituri mai mari, peroanele vor trebui redimensionate.

"Este obli gatoriu să achiziționăm noi tramvaie. Ce avem noi acum este învechit. Aproximativ 80% din parc este uzat. Aproximativ 40 de ani au tramvaiele Tatra, 20 de ani au tramvaiele V3A și sunt doar câteva care au fost modernizate acum trei ani", a adăugat Adrian Criț.

Tot de anul viitor, RATB va implementa un sistem special, bazat pe senzori, pentru a controla furturile de combustibil din rezervoarele autovehiculelor. Șoferii sunt cei vizați.

PE ȘINE

Primul Imperio va fi pus în circulație în februarie 2012

TESTE. Noul tramvai va avea 36 de metri lungime

Pe 21 februarie, RATB a încheiat, cu Astra Vagoane din Arad, un contract de 600 de milioane de euro, pentru construcția de tramvaie, urmând ca firma să vină cu banii necesari investițiilor, iar Regia cu mâna de lucru și cu spațiul destinat producției.

Astfel, va fi produs un tramvai numit Imperio, care se vrea să fie ieftin și să aibă succesul Loganului. Pentru început va fi realizat un prototip cu patru corpuri și cu o lungime de 36 de metri. El va putea fi văzut pe străzile Capitalei la începutul anului viitor. Acesta va circula pe toate liniile, pentru a testat."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2017
Mesaje: 248
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 12:53:38    Titlul subiectului: 149259

Din pacate nimic despre troleibuze.
_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 14:21:15    Titlul subiectului: 149262

Tramvaiul surclaseaza troleul. Oricum vor aduce si trolee mai multe!
Si eu mi-as dori tramvaie mai lungi in Bucuresti pentru capacitate mai mare! As intreba insa cu ce bani? Atit timp cat nu sunt bani nici pentru intretinut Mercedes-urile, iar la tramvaie se carpeste cu ce se poate!
Apropos, midibuze si autobuze articulate circula si prin alte orase cum ar fi Brasov, unde sunt si trolee articulate.
Un oras ca Bucurestiul trebuie sa se bazeze foarte mult pe metrou, tramvai si autobuz!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 866
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 14:41:13    Titlul subiectului: 149265

Singurele linii pe care văd rostul unor tramvaie de capacitate mare sunt 32 și 41. Pe celalelte linii V3A-urile fac față cu brio fluxului de călători - cu excepția cazurilor când nu vin la timp. Pe unele linii ar fi nevoie chiar de tramvaie mai mici.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 08/Dec/2017
Mesaje: 300
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 16:14:47    Titlul subiectului: 149274

Asta chiar este o stire buna, si mai ales ma bucur foarte mult sa citesc despre confirmarea achizitionarii unui model de tramvai conceput in zilele noastre. Imperio Astra este un semn al normalitatii.
Autobuzele articulate, intr'adevar, sunt o necesitate, dincolo de nostalgie. Liniile extrem de aglomerate, precum 104, 311, 385, 381, 368, au nevoie prioritar de vehicule cu capacitate mare. Autobuze mici au mai circulat si inainte in Giulesti si alte cartiere cu densitate mica, ZIL-158 de exemplu, pana la inceputul anilor '70. Desi ideea nu e noua, isi mentine valabilitatea si e bine ca administratorii transportului public bucurestean tin cont de ea.
In ce priveste bugetul de achizitionare, cred ca nu este o problema imediata, cel putin pentru autobuze. In contextul crizei actuale, decat sa nu produca nimic, sau sa stea cu ele pe stoc, pentru constructor este mai rentabil sa le distribuie acolo unde este nevoie urmand sa'si acopere costurile defalcat prin intermediul fondurilor europene nerambursabile. Este de preferat sa investeasca indirect decat sa faca pomeni. La tramvaie cred ca e ceva mai complicat, pentru ca sunt produse local si compensarea bugetului e mai greu de garantat pe termen lung.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 16:25:29    Titlul subiectului: 149276

Sunt mai multe linii, pe linga cele mentionate mai sus: 105, 123, 133, 336, 313, 117, pe care eu le observ si le simt foarte foarte aglomerate. Cred ca pe astea, niste articulate ar face fata cu brio fluxului de calatori.
Sper sa se aleaga un model gen Solaris-ul care a fost in probe, hibrid si cu o gramada de noutati pe el Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 866
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 07 Oct 2011 17:39:40    Titlul subiectului: 149357

Autobuzele mai scurte pot fi folosite și pe linii ce trec pe străzi înguste.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 08 Oct 2011 06:59:54    Titlul subiectului: 149379

Ionescu a scris:
Sper sa se aleaga un model gen Solaris-ul care a fost in probe, hibrid si cu o gramada de noutati pe el Wink
Au fost destul de multumiti de el (cu exceptia faptului ca nu au reusit sa il bage in hala de la Obregia Laughing nota bene pentru cei care spun ca articulatele se conduc usor), dar problema "grea" era pretul de achizitie care se apropia de cel al unui troleibuz. In conditiile in care incepand din ciclul de finantare 2014 - 2020, achizitia de mijloace de transport ecologice (troleibuze + tramvaie) va fi cheltuiala eligibila prin POR, mi se pare un gest de exiguitate intelectuala sa investesti in autobuze hibrid intr-un oras cu retele bine dezvoltate de tramvai si troleibuz, asa cum e Bucurestiul.

A, desigur, daca transportul electric este intentionat vaduvit de achizitii si condamnat la restrangere, asa cum se face de niste anisori buni incoace, atunci altfel se pune problema...

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gogoneata



Data înscrierii: 02/Dec/2011
Ultima vizita: 28/Oct/2012
Mesaje: 11
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Dec 2011 15:01:21    Titlul subiectului: Tramvai Siemens ULF 150791

Am fost de curand la Oradea si am avut placerea de a merge cu acest model de tramvai. Concluzia este ca Bucur LF este aproximativ la fel numai ca pretul este cu mult sub jumatate din cel al lui Siemens. As prefera ca in Bucuresti sa am 100 de Bucur LF decat 35 de Siemens, ca sa nu mai punem la socoteala si oameni care vor lucra la constructia lor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community