Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
radudaniel23
Data înscrierii: 27/Oct/2009 Ultima vizita: 06/Sep/2019 Mesaje: 40 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 12 Mai 2011 01:30:45 Titlul subiectului: |
143504 |
|
Eu circul cu metroul inca de mic. Recunosc ca aceste BM-uri nu sunt pentru noi, clar, dar cate din ele au murit pe traseu? Foarte putine. IVA de nenumarate ori am simtit miros de frane, exact acelasi miros de V3A cu frane blocate, dati cu totii jos din metrou si asteptand alt metrou pentru a ajunge la destinatie. Ma bucur cand mai vad o IVA mai putin " desenata " si cand merg cu ea, sa ii aud acel motor care incarca tuburile ale instalatiei de aer, dar vremea lor e demult trecuta. BM-ul isi face datoria, cu bune si cu rele. IVA noastra la inceput nu a avut probleme? Eu sunt de parere ca da. Iar defectele care erau la ele si puteau fi rectificate, asta tine de conducerea METROREX.
|
|
Sus |
|
|
dave
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 05/Oct/2020 Mesaje: 74 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 12 Mai 2011 06:45:01 Titlul subiectului: |
143508 |
|
In legatura cu functionarea ATC-ului pe M1/M3, pana nu se va merge exclusiv cu Bombardier, in regim ATO, tot vor fi erori.
In legatura cu distrugerea liniei: Nu e vina Bombardier ca cei de la Metrorex au ales o solutie cu boghiuri autoorientabile, la care s-a renuntat la profilarea P8 in favoarea profilarii STAS. Si nici nu se intrevede revenirea la P8 si inlocuirea sinei cu una compatibila.
De fapt, care este problema? Ma intreb daca totul tinea doar de a avea sina profilata UIC, sau era vorba si de schimbrea traverselor si a prinderilor?
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 14 Mai 2011 07:22:33 Titlul subiectului: |
143567 |
|
dave a scris: | De fapt, care este problema? Ma intreb daca totul tinea doar de a avea sina profilata UIC, sau era vorba si de schimbrea traverselor si a prinderilor? | Trenurile Bombardier sunt echipate cu boghiuri cu conducere elastica a osiilor si roti cu profil conic. In cazul rotilor cu acest profil, la circulatia in curba, osia tinde sa se departeze de centrul curbei, ceea ce duce la uzuri foarte mari ale caii de rulare, in cazuri extreme chiar la deriparea ei. Boghiurile trenurilor ar fi trebuit comandate cu roti cu profil de uzura. Acestea asigura o forta de centrare a osiei si prin forma lor, reduc uzura caii de rulare. In curbe, o osie cu asemenea profil tinde sa se apropie de centrul curbei, ceea ce scade foarte mult frecarea cu sina. Rezolvarea acestei probleme s-a facut prin interschimbarea intre ele a celor doua fire de linie si restrunjirea bandajelor la un profil de rulare modificat. ambele aspecte din pacate scurteaza durata de viata normala si a sinelor si a bandajelor rotilor trenurilor.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
Flat
Data înscrierii: 11/Feb/2010 Ultima vizita: 13/Iul/2016 Mesaje: 43 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Mai 2011 20:56:35 Titlul subiectului: |
143828 |
|
Intre statiile Politehnica si Gorjului, ramele Bombardier dezvolta o oscilatie laterala destul de puternica, resimtita in special de calatorii de pe scaune, in special la viteze mari si pe liniile drepte. Sa fie exact aceasta problema a boghiurilor de vina?
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Mai 2011 07:59:41 Titlul subiectului: |
143948 |
|
Mai degraba cred ca problema e modul diferit de constructie. La IVA suspensia este elastica si carcasa mai mult rigida, la Movia e exact invers. De aici oscilatiile rapide si bruste.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mar 21 Iun 2011 09:21:01 Titlul subiectului: |
144759 |
|
Astazi am experimentat pentru prima oara cum este sa se opreasca complet motoarele de la BM in timpul mersului.
S-a intamplat in zona tunelului Izvor - Eroilor si a dus la smucitura puternica a BM-ului si apoi la oprirea completa. Dupa circa 2minute si-a continuat traseul normal.
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 22 Iun 2011 00:27:16 Titlul subiectului: |
144807 |
|
Nu are cum sa se opreasca complet la frinare mai ales ca motorul este cuplat direct de osie (fara ambreiaj ) si trenul are sistem ABS (bine , se numeste in alt fel)
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mie 22 Iun 2011 08:00:02 Titlul subiectului: |
144824 |
|
Te asigur ca s-a oprit complet. Nici musca nu se auzea in acel tren. S-au oprit instalatiile de aer, iar iluminatul si-a redus din intensitatea normala. Toate acestea concomitent cu frana brusca (o frana ca si cum ar fi trecut peste o piatra de pe calea de rulare)
Nu cred ca am explicat in postul anterior prea bine: s-au oprit motoarele de la BM complet.
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 22 Iun 2011 15:17:02 Titlul subiectului: |
144862 |
|
Daca zici ca s-a oprit complet ar fi trebuit sa faca rotile patrate (locuri plane se numesc) si la urmatoarea plecare sa se auda.
Poate a aparut vreo eroare in sistemul ATO-ATP care a dus la frinarea trenului de urgenta si doar atit.
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mie 22 Iun 2011 15:25:41 Titlul subiectului: |
144864 |
|
Franarea de urgenta este o treaba, si atunci zgomotul motoarelor este sesizabil, chair daca trenul se opreste din mers. In cazul respectiv, mai era nevoie sa se opreasca si iluminatul si trenul era bun de lasat acolo ca intr-o parcare.
Pare imposibil, dar este adevarat. Nu stiu la ce te referi, cu locurile plane, dar frana nu a fost precum cea de la ATP-ATO; a fost o frana cu zmucituri, ca si cum rotile ar fi devenit deformate... mai degraba pare sa fi fost o eroare de computer...
|
|
Sus |
|
|
Reactor
Data înscrierii: 18/Feb/2009 Ultima vizita: 08/Dec/2013 Mesaje: 118 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 22 Iun 2011 18:15:24 Titlul subiectului: |
144872 |
|
Smucitura a fost numai la inceputul franarii? In cazul asta a fost o banala frana de urgenta, cand se cupleaza direct frana mecanica de la viteze mari (fata de o franare normala, doar dinamica de la viteze mari pana la viteze mici, dupa care cu frana mecanica il opreste de tot, pentru ca prima nu prea mai are efect).
Daca au fost smucituri si in timpul franarii, se poate sa fi fost ceva pe linie sau cum a zis bygy, se poate ca forta cu care se face franarea sa fi invins aderenta dintre sina si roata si aceasta sa "patineze", eventual pana intervine ABSul, caz in care in general s-ar auzit in scartait ascutit (BMurile au sigur ABS? Ca asa se zicea si despre controlul tractiunii si cateodata patineaza intr-o veselie cand pleaca de pe loc).
Lumina a scazut in intensitate sau s-au stins jumate din ele si celelalte au ramas? Ultima situatie e specifica momentului in care rama ramane fara alimentare de la sina numaru' 3, iar becurile sunt alimentate de la baterii.
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Joi 23 Iun 2011 08:00:07 Titlul subiectului: |
144894 |
|
Smuciturile au fost pe tot parcursul franarii. Stiu cum arata / se simte o frana de urgenta de la ATP/ATO si nu semana deloc cu ceea ce s-a simtit acolo. Intensitatea luminii a scazut doar. Sistemul de ventilatie s-a oprit complet, iar rama ramasese fara nici un zgomot. Chiar si atunci cand rama este in statie, se poate percepe zgomotul de functionare al motoarelor.
Acum, ca veni vorba de ABS (similar lui) situatia pare de asa natura incat sistemul de ABS nu a prea functionat deloc, astfel ca franarea acea nu a fost continua.
Dupa circa 1-2minute de stationat in tunel, sunetul de pornire al motoarelor s-a auzit, apoi iluminatul a revenit la normal si ventilatia a repornit.
Este destul de ciudat, pentru ca sunt familiarizat cu franele sistemului atp/ato, si alte ciudatenii legate de BM, dar acest episod petrecut, are o cu totul alta noutate...
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 23 Iun 2011 09:04:04 Titlul subiectului: |
144895 |
|
Reactor a scris: | Daca au fost smucituri si in timpul franarii, se poate sa fi fost ceva pe linie sau cum a zis bygy, se poate ca forta cu care se face franarea sa fi invins aderenta dintre sina si roata si aceasta sa "patineze. | Atentie, faceti confuzie intre patinare si blocare.
Patinarea apare la osiile motoare ale vehiculelor si se produce atunci cand forta de tractiune devine mai mare decat forta de frecare dintre roata si sina si in acest caz roata se invarte pe loc, fara ca vehiculul sa se deplaseze.
Aici pericolul este dat de posibilitatea ca roata sa se roteasca fata de osie, putand afecta ecartamentul osiei cu pricina si de aici tot felul de posibile probleme.
Patinarea asta e oarecum similara cu pornirea masinilor care pleaca cu scartait de pe loc din cauza ca se apasa puternic acceleratia.
Blocarea rotilor poate apare si la vehicule motoare si la vehicule remorcate si se manifesta atunci cand forta de franare aplicata asupra rotilor de catre saboti sau garnituri de frana este atat de mare incat pur si simplu rotile se blocheaza si atunci vehiculul continua sa inainteze, din inertie, cu rotile blocate, asa ca partea rotii care este in contact cu sina se "toceste" si se incalzeste puternic, apar acele asa-numite locuri-plane; suplimentar fata de astea, "pilitura" de roata si sina adunata in fata rotii care merge blocata se poate topi si se lipeste de roata si apoi se solidifica, dand nastere unor "brocuri", adica material depus pe suprafata de rulare care, evident, afecteaza caracteristicile de rulare.
Exista insa dispozitive antiblocare, fie mecanice, fie electronice, care fac o medie a turatiilor osiilor si apoi compara turatia fiecarei osii cu acea medie si daca la vreuna dintre osii se sesizeaza o turatie mai mica decat media, osia respectiva este defranata pentru cateva secunde si apoi refranata si iar se reia ciclul acela cu verificarea turatiilor, daca e nevoie iar se defraneaza s.a.m.d.
Posibil ca incidentul la care faceti referire sa fi fost o franare de urgenta, iar smuciturile sa fi fost date de intrarea in actiune a dispozitivelor antiblocare care slabeau frana apoi iar o strangeau, iar o slabeau s.a.m.d. si d-aia sa fi aparut "smuciturile".
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 23 Iun 2011 14:01:39 Titlul subiectului: |
144902 |
|
Catalin Ghita a scris: | Exista insa dispozitive antiblocare, fie mecanice, fie electronice, care fac o medie a turatiilor osiilor si apoi compara turatia fiecarei osii cu acea medie si daca la vreuna dintre osii se sesizeaza o turatie mai mica decat media, osia respectiva este defranata pentru cateva secunde si apoi refranata si iar se reia ciclul acela cu verificarea turatiilor, daca e nevoie iar se defraneaza s.a.m.d. | Exact asa lucreaza sistemul, ideea este valabila si la demaraj si apoi in timpul mersului.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Lun 01 Aug 2011 15:37:47 Titlul subiectului: |
146933 |
|
bogdaneftimie a scris: | Franarea de urgenta este o treaba, si atunci zgomotul motoarelor este sesizabil, chair daca trenul se opreste din mers. In cazul respectiv, mai era nevoie sa se opreasca si iluminatul si trenul era bun de lasat acolo ca intr-o parcare |
Am trait si eu o franare de urgenta (cineva se aplecase pe butonul rosu pana ca trenul sa fi degajat statia - pe vremea cand nu erau instalate placile de plastic) si intr-adevar nu se mai aud motoarele - adica nu se mai aude mieunatul lor caracteristic... dar asta nu inseamna ca nu se rotesc, doar ca nu mai trece curent electric prin ele...
|
|
Sus |
|
|
riciu
Data înscrierii: 05/Feb/2011 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 11 Sep 2011 11:27:31 Titlul subiectului: |
148425 |
|
BM-urile au un mare dezavantaj: nu li se deschid geamurile. Oricarui vehicul sau cladire trebuie sa i se poata deschide geamurile (exceptie avioane, trenuri care merg cu peste 300 Km/h, alte vehicule de mare viteza). Nu stii niciodata cand te trezesti ca-ti cade instalatia de aer conditionat si "mori" acolo.
Stiu ca asa este moda in vest, dar este o moda care nu tine cont de lucruri care se pot intampla: pana de curent, incendii etc
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 11 Sep 2011 17:45:54 Titlul subiectului: |
148437 |
|
La pana de curent exista un sistem care alimenteaza motoarele de ventilatie din baterii, cu viteza mai mica
|
|
Sus |
|
|
riciu
Data înscrierii: 05/Feb/2011 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Dec 2011 17:57:40 Titlul subiectului: |
150677 |
|
Nu am incredere intr-un sistem automat, mai ales in caz de forta majora si cu atat mai mult in Romania, dar nu numai.
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Dec 2011 18:56:12 Titlul subiectului: |
150683 |
|
riciu,
In primul rand, chiar daca ramai in pana de curent, BM-urile au rezerve. Tu chiar crezi ca oamenii care au proiectat trenurile acelea nu s-au gandit la toate?
Si chiar daca ai ramane complet fara curent, in caz ca nu ai observat, exista o deschidere de urgenta a usilor (in dreptul fiecarei usi deasupra), iar asta e mai mult decat suficient pentru ventilatie si evacuare.
In al doilea rand, sistemele automate sunt testate de mii de ori in niste conditii atat de extreme in care probabil nu se vor afla niciodata in realitate. Sunt o groaza de inspectii si o groaza de reglementari pe care trebuie sa le respecte un sistem automat, si Doamne ajuta pentru noi, nu sunt proiectate in Romania.
Si in orice sistem de control automat al vreunui vehicul, mecanicul/pilotul poate in orice moment sa preia controlul daca vrea.
BM-urile sunt mult mai complexe decat majoritatea oamenilor cred. Nu sunt niste masinarii simple precum ramele IVA. Sunt o sumedenie de sisteme care au grija de o multime de aspecte. Doar pentru ca tu nu le vezi, sau ca nu le intelegi, nu inseamna ca ele nu exista.
|
|
Sus |
|
|
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 06 Dec 2011 22:59:09 Titlul subiectului: |
150851 |
|
Si daca e sa fie situatia chiar neagra... si toate sistemele fail-safe dau gres concomitent... si nu e curent... si toate usile vor fi blocate... tot nu se va sufoca totusi nimeni in rama, pentru ca va exista intotdeauna posibilitatea spargerii geamului, in cel mai pur stil romanesc. Presupun ca nu e geam blindat, incasabil... nu?
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 07 Dec 2011 15:01:57 Titlul subiectului: |
150863 |
|
Nu stiu ce sa zic... pare destul de gros si rezistent geamul si in plus ti-ar trebui un obiect destul de greu cu care sa-l spargi.
Dar nu cred ca usile se pot bloca chiar atat de rau incat sa nu mearga nici deschiderea de urgenta... care e manuala, deci nu are treaba cu sistemul.
|
|
Sus |
|
|
yo3ies
Data înscrierii: 03/Noi/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2015 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 09 Dec 2011 02:37:40 Titlul subiectului: |
150902 |
|
Se sparg usor geamurile, ati uitat de incindentul cu sacosa?
_________________ http://facebook.com/citypaparazzi pagina cu fotografiile din plimbarile mele prin oras |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 13 Ian 2012 08:32:46 Titlul subiectului: |
151959 |
|
De sarbatori unele rame au fost "decorate" cu reni, braduti etc. Nu mi-am dat seama daca este o reclama sau nu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.18 kb |
Vizualizat: |
de 19336 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.27 kb |
Vizualizat: |
de 19336 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 13 Ian 2012 09:04:49 Titlul subiectului: |
151961 |
|
Este vorba de un singur tren si numai de ziua de Craciun, eventual si 26 Decembrie, si care a circulat numai cu copii. Asta ziua pentru ca mai pe seara, in 25 Decembrie, am mers cu el "normal" pe M 1. Am impresia ca respectivul tren a circulat pe M 2.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 13 Ian 2012 09:17:55 Titlul subiectului: |
151965 |
|
Poza este facuta pe data de 6 ianuarie, la statia de metrou Aviatorilor. Deci rama respectiva a circulat si dupa Craciun.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|