|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 9892 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Aug 2011 13:30:40 Titlul subiectului: |
147977 |
|
Da, stirea este cam exagerata. Mai ales ca nu se lucreaza in sapatura deschisa, doar in zona statiilor. Si pe vremuri cand s-au construit celelalte magistrale, au fost aceleasi conditii, si nu era o drama.
Sper totusi ca lucrarile sa dureze 4 ani si nu ... 20 de ani ca in alte cazuri
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Aug 2011 16:40:21 Titlul subiectului: |
148099 |
|
bogdaneftimie a scris: | Cand vedem si noi ceva imagini de la fata locului? De la sapaturi? |
Fac si eu apel la cei din zona, daca ne pot ajuta cu imagini sau macar detalii despre evolutia lucrarilor. S-a inceput efectiv treaba sau au fost doar amenajate santierele?
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mar 30 Aug 2011 17:24:23 Titlul subiectului: |
148101 |
|
Doar mici amenajari - o mica organizare de santier la Valea Ialomitei, un gard imprejmuitor in zona statie Brancusi, imprejmuire la Razoare. Cam atat deocamdata.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Aug 2011 18:41:47 Titlul subiectului: |
148104 |
|
Daca vreti o aberatie imensa, dati repede click aici
"Investiție. Nouă stații vor fi construite în București între Eroilor și Ghencea
Metroul spre Drumul Taberei. La ce trebuie să ne așteptăm
30 August 2011
Cum vor arăta stațiile de metrou de pe tronsonul Râul Doamnei-Eroilor
Metrorex a semnat contractul pentru execuția tronsonului Râul ...
Pentru construcția Magistralei 5 de metrou vor fi necesari aproape doi ani de lucrări. Forajele vor începe efectiv în luna septembrie.
Primele săpături pentru construcția noii linii de metrou care va lega centrul Capitalei de cartierul Drumul Taberei vor începe în câteva zile. În acest moment, constructorii stabilesc detaliile de execuție și își adaptează utilajele pentru solul pe care îl au de săpat, după cum ne-a explicat Gheorghe Udriște, directorul Metrorex. Acesta susține că lucrările vor fi finalizate în 2014. În total, se vor construi nouă stații de tren, care vor avea șase kilometri lungime.
La Răzoare se va devia circulația
În perioada imediat următoare, bucureștenii care locuiesc în perimetrul Eroilor, Răzoare, Favorit, Orizont, Valea Ialomiței vor trebui să se adapteze noilor condiții: zgomotul utilajelor, mai puține locuri de parcare, folosirea unor rute ocolitoare, în zonele în care se va devia circulația. „Cel mai greu va fi la Răzoare", anticipează Gheorghe Udriște. În această vară, s-au încheiat studiile geologice și geofizice cu privire la siguranța terenului, s-a definitivat proiectul tehnic, s-a stabilit traseul metroului, s-au hotărât amplasamentele stațiilor și zonele de acces, iar în câteva zile vor începe săpăturile în subteran. „În septembrie, toate utilajele de foraj vor pleca din zona Academiei Militare, unde se va afla puțul de lansare pentru mașini. Acestea vor fora către Orizont și Favorit, unde vor găsi incintele stațiilor gata, pentru că ceilalți constructori vor lucra la ele", explică Gheorghe Udriște.
În noiembrie, vor fi executați pereții mulați până la Favorit și Orizont, iar în decembrie tunelurile către Eroilor și Militari.
Apoi, vor fi refăcute drumurile, iar din februarie se vor pune sisteme de ventilație și trape de acces la metrou. Luna martie este destinată echipării stațiilor de metrou cu linii, instalații electrice, automatizări, instalații de dirijare a circulației. Tot atunci se vor face și finisajele stațiilor.
„În 2012, vom întocmi caietele de sarcini pentru dotarea cu lifturi, scări rulante, trenuri", spune Udriște. Directorul Metrorex plănuiește să cumpere 51 de trenuri, cu câte șase vagoane, care să asigure fluxul a 50.000 de călători pe oră. „Ca lungime, stațiile vor fi similare cu cele care există acum, dar dotările tehnice vor diferi, deoarece vom lua numai echipamente de ultimă generație și vom face numai finisaje de top", asigură Udriște. Proiectul valorează 400 milioane de euro, din care jumătate sunt fonduri europene.
Pentru acest proiect se lucrează cu un consorțiu de patru firme, iar acestea au dreptul, la rândul lor, să subcontracteze lucrări.
Etapele construirii liniei de metrou
Septembrie-Ianuarie - Se intră în subteran, se sapă galeriile și se finalizează incintele stațiilor.
Februarie-Martie - se aduc echipamente și linii.
Aprilie-Iunie - se fac finisajele, automatizările și se cumpără trenuri.
Cine sunt constructorii metroului
Delta A.C.M. îi are ca asociați pe Alexandra și Ionel Pirpiliu (fratele lui Ștefan Pirpiliu, PDL).
AB Construct îl are printre acționari pe Bogdan Gruia, despre care s-a scris că ar fi prieten cu Liviu Negoiță, primarul sect. 3.
Astaldi a fost implicată în proiecte cum ar fi Pasajul Basarab, Stadionul Național, modernizarea Aeroportului Otopeni.
FCC Construccion a fost implicată în lucrări precum Autostrada Timișoara-Arad, centura Aradului, centura Constanței, Pasajul Basarab."
|
|
Sus |
|
|
ducu
Data înscrierii: 20/Oct/2007 Ultima vizita: 09/Apr/2024 Mesaje: 84 Locație: Eforie Sud
|
Trimis: Mie 31 Aug 2011 07:20:57 Titlul subiectului: |
148118 |
|
Udriste se lauda la deschiderea celor doua statii de pe M4 ca exista finantare 100% pentru acest tronson al M5, atunci de ce nu s-au apucat imediat de treaba? A trecut si vara, trece si toamna, si uite asa se bate pasul pe loc. Mira-m-as sa se apuce taman in mijlocul iernii de excavari, cand va fi pamantul inghetat si mormane de zapada...
Si parca vad ca vine si de data asta un ONG cu reclamatii ca in cazul bd. Uranus si uite-asa se mai ingheata lucrarile cateva luni.
|
|
Sus |
|
|
Slasher1985
Data înscrierii: 21/Mar/2011 Ultima vizita: 30/Sep/2013 Mesaje: 38 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 31 Aug 2011 09:05:52 Titlul subiectului: |
148122 |
|
Citat: | Septembrie-Ianuarie - Se intră în subteran, se sapă galeriile și se finalizează incintele stațiilor. |
Pare trantita de-a dreptul asta. Septembrie care an si Ianuarie care an, ca daca cineva zice ca e vorba de urmatorul Ianuarie dupa un anumit Septembrie...
De altfel, tot programul lor este de-a dreptul hilar si de domeniul science-fiction-ului, sau mai degraba este de plans, la cum au ajuns ziaristii sa intocmeasca articole in ziua de azi.
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Joi 01 Sep 2011 10:16:20 Titlul subiectului: |
148165 |
|
Normal, cum se mai intampla si prin vest, ar fi ca ambele statii care formeaza nodul sa aibe, peroane centrale, iar transferul sa se faca prin scari fixe / rulante prin mijlocul peronului, si/sau capete.
Ca sa fie facut pe mijloc transferul, ar fi de dorit ca statiile sa fie plasate ca la PV, si transferul ceva de genul Pv1-Pv2.
Ultima modificare efectuată de către bogdaneftimie la Joi 01 Sep 2011 10:54:20, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Sep 2011 10:57:33 Titlul subiectului: |
148168 |
|
Peroanele pot fi in ce conbinatii vreti voi, nu are legatura felul peronului cu facilitatile de transfer intre statii.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Sep 2011 11:30:17 Titlul subiectului: |
148169 |
|
Statiile cu peroane centrale au mai multe avantaje :
1. capacitate de preluare mai mare (cele cu peroane laterale sunt limitate maxim la latimea peronului sensului respectiv)
2. sunt mai elegante decat cele cu peroane laterale (parerea mea)
3. cheltuielile pentru montarea scarilor rulante/lifturilor sunt la jumatate. La statiile cu peroane laterale trebuie lifturi si scari rulante separate pentru fiecare peron.
Singurul avantaj al statiilor cu peroane laterale ar fi separarea clara a fluxurilor de calatori.
Dupa parerea mea, la Victoriei este o greseala majora, mai ales asa cum a fost gandita statia de pe M2 in forma initiala, cu supratraversare. Acolo era bine sa fie doua statii cu peron central. Iar supratraversarea aceea, chiar daca spectaculoasa, era (ca nu prea o mai foloseste nimeni, desi exista in continuare) foarte incomoda
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 20 Oct 2011 08:04:08 Titlul subiectului: |
149744 |
|
S-a cam intrat "in paine" in Dr. Taberei, si la "Razoare", si la "Dr. Taberei 34", si la "Brancusi" sau "Valea Ialomitei". Se pare ca incepe sa se miste.
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 22 Dec 2011 23:51:22 Titlul subiectului: |
151244 |
|
Nu cumva la Universitate se amenajeaza si statia de metrou, pe sub parcare? Au sapat prea adanc pentru o simpla parcare, iar ultimul nivel de jos (vreo -20 de metri relativi) este aproape acoperit.
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 9892 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2011 01:19:02 Titlul subiectului: |
151252 |
|
Logic asa ar trebui, cu ocazia lucrarilor la parcare sa inceapa si lucrul la noua statie de metrou !
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2011 08:58:11 Titlul subiectului: |
151262 |
|
folkfan a scris: | Nu cumva la Universitate se amenajeaza si statia de metrou, pe sub parcare? Au sapat prea adanc pentru o simpla parcare, iar ultimul nivel de jos (vreo -20 de metri relativi) este aproape acoperit. |
Sigur NU. Statia de metrou nu are nicio legatura cu parcarea, sunt una langa alta, statia va fi sub bulevard, nu in zona statuilor.
Oricum statia Universitate 2 va fi mai sus decat Universitate 1, in niciun caz la -20m. Chiar va fi o statie de adancime mica, probabil undeva la -10m maxim, din moment ce tunelul/galeriile M5 se strecoara printre M2 si pasajul pietonal.
Ultima modificare efectuată de către sab la Vin 23 Dec 2011 10:12:41, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2011 09:27:26 Titlul subiectului: |
151265 |
|
La Parcarea de la Universitate s-a sapat pana la minus 6 metri - hai minus 7 metri maxim, de unde ai vazut tu 20 metri ? 20 metri inseamna un bloc cu magazine la parter ( parter inalt ) plus 6 etaje deasupra parterului ! Bine, peretii parcarii au probabil o fundatie mai adanca, dar "groapa" atat are, 6 maxim 7 metri.
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2011 11:43:12 Titlul subiectului: |
151268 |
|
Repet, a fost acoperit nivelul inferior, cam 3 sferturi din el; se mai poate observa spre Spring Time, daca te uiti din statia de troleu, cum pe sub planseul proaspat turnat se "casca" un alt hau de inca pe atat cat adancimea planseului mentionat. Am facut topografie si stiu si eu ce inseamna 6 metri; crede-ma, NU sunt doar 6 metri
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2011 13:08:36 Titlul subiectului: |
151272 |
|
Cum nu se face linie de legatura M5-M2 (singura care ar fi putut trece pe sub parcare), orice ar fi acolo, nu are legatura cu metroul.
Parcarea este pe 3 niveluri, din cate stiu eu, daca pui un nivel 2,5-3m, rezulta vreo 8-9 m . Cum planseul superior al parcarii nu este chiar la nivelul solului, ci mai sunt si acolo cativa metri pana la suprafata, rezulta ca adancimea parcarii va fi de cca 12m.
Bineinteles ca, asa cum spune andrei11, peretii mulati au adancimi mult mai mari. Asa este si la metrou, galeria are cota inferioara la o anumita adancime, dar peretii mulati sunt mai adanci (de ex pe M1 tronson 1, in zona pod Hasdeu peretii mulati ajung la -20m).
Ultima modificare efectuată de către sab la Vin 23 Dec 2011 21:03:57, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2011 15:59:20 Titlul subiectului: |
151276 |
|
2 nivele. De aceea am spus 6 - 7 metri, exact dupa rationamentul tau. Tu sti de 3 ?
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2011 17:35:48 Titlul subiectului: |
151279 |
|
Da, ultimele articole aparute spun de 3 niveluri.. Uite un astfel de articol
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-parcare-universitate-oprescu_0_597540255.html
Revenind la subiect, se observa in imaginea de mai jos unde va fi amplasata statia de pe M5 (este punctata cu negru). Nu are legatura cu parcarea. Cel mult vor fi "perete in perete".
Adancimea M5 despre care am mentionat mai sus ar fi cea din proiectul actual. De curand a aparut ideea constructiei si a unui pasaj rutier acolo, care sa inceapa de la Cercul Miltar si sa iasa la Rosetti. In acest caz, parerea mea este ca "strecurarea" M5 intre M2 si pasajul pietonal poate ramane "in picioare" numai daca pasajul rutier va trece pe langa cel pietonal construit in anii 70 (cu sau fara modificarea acestuia din urma).
Altfel s-ar putea sa asistam la o M5 subtraversand M2, ceea ce ar insemna ca se duce spre -20m.
Dealtfel spatiul dintre pasajul pietonal si M2 a fost lasat in anii 86-87 in eventualitatea construirii unei linii de metrou sau a unui pasaj rutier. Amandoua, pe modelul Victoria (suprapuse), este imposibil daca se doreste pastrarea intacta a pasajului pietonal.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33.64 kb |
Vizualizat: |
de 11358 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2011 20:27:22 Titlul subiectului: |
151304 |
|
1) Un pasaj auto pe directia EST - VEST evident ca ar fi binevenita.
2) Nu vad nici o piedica de a face statia de metrou Universitate ( M 5 ) sub cea lui M 2, deci undeva la nivelul minus 20 metri.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2011 20:56:34 Titlul subiectului: |
151309 |
|
Intr-adevar, tehnic nu ar fi nicio problema. Problema ar fi doar de costuri, o statie la -20m are alte costuri decat una la -12m (sa ne gandim numai la lifturi, rulante, betonul si armatura din peretii mulati, costurile de excavare, etc). Si cum in ziua de azi ne uitam cu mare atentie la costuri (doar in teorie , ca in practica se arunca bani aiurea, a se vedea numai contractul de consultanta M6 semnat recent pt 6.5% din valoarea lucrarilor), s-ar putea ca o statie de adancime acolo sa nu fie rentabila.
Mai punem la socoteala ca la foarte mica distanta de statia Universitate se afla statia Rosetti si, daca ducem statia Universitate la adancime mare, automat si Rosetti trebuie sa fie mai adanca.
Vom vedea...
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 08:50:42 Titlul subiectului: |
151331 |
|
Care Rosetti ? Eu - oricum nu conteaza ce spun, sunt altii care cer milioane de euro pentru amplasarea statiilor, studii de trafic si asa mai dparte - as face o singura statie la minus 20 metri intre Universitate si Rosetti ( cu acces si intr-o parte si in alta) si pasajul deasupra. Evident lucrarile corelate. Dar ma opresc, deja fabulez.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 9892 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 09:55:06 Titlul subiectului: |
151335 |
|
Ma uit la planul magistralei si statiile de metrou sunt prea dese ! S-a tot discutat pe aceasta tema, despre cat de lungi sau scurte sa fie statiile, dar nu era mai normal sa fie in medie o statie de metrou la doua statii RATB ? Practic statiile de metrou sunt egale cu statiile RATB ? In felul asta si pretul de constructie al magistralei va fi mai scump. S-au facut studii serioase referitor la fluxul de calatori generat de viitoarele statii ? De exemplu Hasdeu dupa parerea mea nu va genera un flux asa mare de calatori, poate Cismigiu ? Distanta dintre Hasdeu-Cismigiu si Universitatii este relativ mica, poti sa mergi si pe jos.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
nightboy
Data înscrierii: 27/Sep/2011 Ultima vizita: 28/Mar/2014 Mesaje: 20 Locație: Braila
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 11:28:12 Titlul subiectului: |
151340 |
|
Este o idee foarte buna ca leaga Eroilor de Universitate, dar statiile Hajdeu si Cismigiu sunt inutile ... poate doar Cismigiu sa fie cat de cat ok.
Dar nici macar Cismigiu, daca ai nevoie in zona parcului, cobori la Izvor.
Cel mai bine era daca lega Eroilor de Universitate fara alte statii intre ele.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 13:33:48 Titlul subiectului: |
151343 |
|
Hasdeu e foarte importanta ca face jonctiunea cu M 4. Si Cismigiu e buna, e in centru. Rosetti e aiurea, dar in sfarsit. Poate cand vor ajunge la faza de santier deja sa fi trecut 20 - 30 ani ( deci sper ca prin 2040 se va pune aceasta problema ) si se va cere o noua expertiza, un nou SF facut mai cu cap. Parere proprie, evident.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 17:59:22 Titlul subiectului: |
151354 |
|
Atat Hasdeu, cat si Cismigiu sunt foarte importante, atata timp cat traseul viitor al M4 spre sud nu este "batut in cuie". Daca M4 o va lua pe sub noul bulevard Uranus, atunci legatura M4-M5 va fi la Hasdeu. Daca totusi se va merge pe vechea varianta de traseu M4 (Cobalcescu-Izvor), atunci legatura va fi la Cismigiu.
Din pacate, cel mai probabil se va merge pe prima varianta (Uranus), ceea ce inseamna ca M4 nu va avea legatura deloc cu M3. Insa statia Hasdeu de pe M5 va avea si ceva calatori proprii (nu numai din schimbul cu M4), daca tinem cont ca va fi exact langa Facultatea de Drept.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|