|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 12 Feb 2010 10:42:44 Titlul subiectului: Tramvaiele PESA Swing (ex-Achizitionarea de tramvaie noi) |
123558 |
|
http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=38050
"Tramvaie Siemens pentru clujeni
Conducerea Regiei Autonome de Transport Urban Călători este interesată să achiziționeze garnituri modernizate în România, dacă acestea au calitate și prețuri bune.
Constructorul german de material rulant Siemens vrea să vândă Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) noul model de tramvai produs în parteneriat cu Astra Vagoane Călători. Prețul modelului Imperio va fi cu 30% sub cel al pieței, iar prototipul va fi prezentat peste șase luni.
Siemens intenționează să prezinte noul model oficialilor RATUC pentru reînnoirea parcul clujean după ce va scoate pe piață prototipul fabricat pe linia de asamblare a Astra, dar utilizând propria tehnologie. Compania arădeană va investi șase milioane de euro pentru fabricarea tramvaiului Imperio, destinat pieței românești, primul urmând să fie scos peste șase luni.
“Vrem să participăm la licitațiile pe care autoritățile clujene le vor organiza pentru înnoirea parcului de tramvaie. Intenționăm să vindem produsele noastre celor mai importante orașe din țară unde există acest tip de transport. Vom scoate primul tramvai în trimestrul trei, după care vom discuta cu reprezentanții localii. Parcurile din țară nu au fost înnoite de cel puțin 20 de ani, de aceea ne așteptăm ca modelele noastre să trezească interes”, a explicat Alexandru Truță, director general al Astra Vagoane Călători. Prețul unei garnituri nu a fost stabilit, dar va fi cu 30% sub cel al pieței.
RATUC va achiziționa tramvaie noi după ce va finaliza modernizarea liniei de 25,8 km, investiția ridicându-se la 40 de milioane de euro. “Am pregătit deja dosarul pentru accesarea fondurilor europene necesare pentru modernizarea liniei de tramvai, după care vom începe reînnoirea parcului. Ca operator de transport suntem interesați să cumpărăm tramvaie noi, mai ales dacă vor fi asamblate în România. Dacă ne va conveni calitatea și prețul garniturilor, vom cumpăra de la ei”, a spus Liviu Neag, director al RATUC. Clujul are o capacitate de exploatare pentru 40 de garnituri, simple sau dublu articulate.
Anul trecut regia a achiziționat cinci garnituri recondiționate, de proveniență germană, de la societatea de transport din Potsdam, la 20.000 de euro bucata. “Este vorba despre o soluție alternativă, de tranziție, până când se va moderniza linia de tramvai din municipiu. Un tramvai nou costă 20 de milioane de euro, iar tot proiectul nostru de modernizare a șinelor de tramvai costă 40 de milioane”, a declarat primarul Sorin Apostu.
Germanii sunt prezenți la Cluj-Napoca în mai multe sectoare. Divizia austriacă a Siemens s-a ocupat de modernizarea și de extinderea sistemului de iluminat public al municipiului. Valoarea contractului este de 12 milioane și se întinde pe 15 ani. Siemens a colaborat și cu reparatorul de material rulant feroviar Remarul 16 Februarie. De asemenea, Regionala CFR Călători Cluj are în proiect amenajarea în depoul clujean a unei hale pentru întreținerea automotoarelor Desiro-Siemens din zona Transilvaniei de Nord, așa cum există pentru alte tipuri de locomotive.
22 de ani are cel mai bătrân tramvai aflat în circulație în Cluj-Napoca, nouă mijloace de transport datând din perioada 1987-1989. Cele mai noi sunt din 2002.
Patricia FEDORENCO
patriciafedorenco@ziuadecj.ro "
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Lun 28 Mai 2012 12:34:48, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 22 Feb 2010 18:11:32 Titlul subiectului: |
123961 |
|
1. Soluția tramvaielor noi implică repararea din temelii a căii de rulare. Va fi posibil așa ceva? Până în prezent, s-au făcut diverse reparații; în anumite perioade, sâmbetele și prima jumătate a duminicilor circulau autobuze deoarece se executau reparații la calea de rulare. La scurt timp după asfaltare, acesta (asfaltul) crapă lângă șine.
Intr-adevar, investitia privind reabilitarea cai ide rulare a fost, din cate stiu, aprobata. Ramane de vazut ce va fi in continuare
2. În 2009 s-au adus 10 tramvaie articulate modernizate în Germania. Într-adevăr, prețul unui KT4DM este incomparabil mai mic raportat la un tramvai nou. Intenția aducerii unor astfel de tramvaie e mai veche.
3. Primele tramvaie aduse la Cluj au fost fabricate în 1987, fiind noi când au fost achizitionate. Nu stiu de unde a aparut informatia conform careia cele mai noi tramvaie au doar 8 ani.
|
|
Sus |
|
|
Arhiva de Presa
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Sep/2020 Mesaje: 931
|
Trimis: Joi 28 Iul 2011 10:58:44 Titlul subiectului: Achizitionarea de tramvaie noi |
146690 |
|
http://www.stiridecluj.ro/politic/tramvaie-noi-dotate-cu-internet-wireless-in-cluj-napoca-video-si-foto
"Tramvaie noi dotate cu Internet wireless in Cluj-Napoca
Primaria Cluj-Napoca a anuntat ca va achizitiona 6 tramvaie de ultima generatie, care vor fi dotate intre altele si cu sistem wireless pentru accesul la Internet.
”Tot ceea ce inseamna confort in tramvaie nu face altceva decat sa incite si sa invite locuitorii municipiului sa foloseasca mai mult transportul in comun. Doresc ca sistemul de transport urban calatori sa fie un sistem care sa atraga. De aceea, vom instala in tramvaie si sistem wireless de acces la Internet”, a declarat primarul Sorin Apostu.
In total Primaria Cluj-Napoca va achizitiona 6 tramvaie, iar unul singur valoreaza 1,2 milioane de euro. ”Un astfel de tramvai va avea 175 - 200 de locuri, fata de 90 de locuri un autobuz si 70 de locuri un troleibuz”, a mai spus primarul.
Cinci dintre tramvaie vor fi achitate din creditul de 320 de milioane de lei contractat la inceputul anului de catre Primaria Cluj-Napoca. Al saselea tramvai ar putea fi cumparat din sumele recuperate din vanzarea materialelor recuparate din fosta linie de tramvai, sina de cale ferata si dalele de beton. Valoarea acestora ar fi de aproximativ un milion de euro.
Tramvaiele noi vor circula in prima faza numai pe tronsonul cartierul Manastur - Piata Garii, care va fi reabilitat din fonduri europene pana in luna mai 2012."
|
|
Sus |
|
|
danny_cbu
Data înscrierii: 01/Oct/2009 Ultima vizita: 26/Iul/2023 Mesaje: 22 Locație: Sibiu; Cluj
|
Trimis: Sâm 30 Iul 2011 08:59:39 Titlul subiectului: Tramvaie noi |
146862 |
|
Cele 6 tramvaie noi vor putea acoperi in totalitate traseul 101? Va intreb acest lucru pentru ca nu stiu cate tramvaie erau pe traseu inainte e inceperea lucrarilor
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 01:59:11 Titlul subiectului: |
151330 |
|
Iaca ghinion, nu vor fi tramvaie Imperio la Cluj, cum decretasera postacii datatori cu parerea pe forumurile patriei, care treceau peste legi, licitatii si alte alea, care mai produc si surprize, desi initial pute a smen. La Cluj vor fi tramvaie PESA 120Na SWING. Primaria Cluj-Napoca a atribuit ieri contractul de furnizare de tramvaie noi firmei poloneze PESA Bydgoszcz SA, cel mai probabil pentru 12 bucati, cu 6400000 lei/buc. fara TVA (care, oricum, nu va fi perceputa, fiind o achizitie intracomunitara).
Grea lovitura data smenarelii si cretinismului din Romania, excelent lucrat, PESA! Mai vrem, mai vrem, poate cu astfel de dusuri reci isi revine in simtiri tara asta...
Varianta livrata in Varsovia arata asa (nu am "sapat" inca suficient pentru a vedea daca se ofera posibilitatea personalizarii) (surse foto: http://km-forum.com.pl si Mateusz Włodarczyk via Wikipedia):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.46 kb |
Vizualizat: |
de 43710 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.51 kb |
Vizualizat: |
de 43710 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.47 kb |
Vizualizat: |
de 43710 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.68 kb |
Vizualizat: |
de 43710 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.7 kb |
Vizualizat: |
de 43710 ori |
|
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
120Na_w-wa.pdf |
Mărime fișier: |
488.35 kb |
Descărcat: |
de 621 ori |
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 16:12:20 Titlul subiectului: |
151350 |
|
Scaunele sunt, cumva, orientabile?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 19:20:22 Titlul subiectului: |
151357 |
|
Sunt cat se poate de fixe. E o metoda adoptata de mai multi producatori, atat dpdv practic, cat si estetic.
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 21:10:47 Titlul subiectului: |
151365 |
|
Scaune rotative la tramvai? Pai alea se pot strica imediat din 10 asezari.
De unde stii ca polonezii nu au uns? Nu va mai incurajati singuri... Si in fond, pe cine intereseaza ca s-a uns sau nu? Important e sa fie tramvaie noi si bune, nu aruncaturi SH.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Dum 25 Dec 2011 13:13:03 Titlul subiectului: daca-i cretin, sterge-i mesajul si gata... |
151374 |
|
Daca acesta va fi designul exterior al tramvaielor, pai, am cam incurcat-o... dupa parerea mea sunt destul de urate. Interiorul insa arata bine. Singura chestie: cred ca la Cluj nu au ce cauta mijloace de transport in comun cu scaune tapitate. Sa vedem doar exemplul Irisbusurilor, la care deja a fost nevoie de unele schimburi la tapiterie din cauza gumelor de mestecat si altor murdarii... Sa se foloseasca mai bine ceva lavabil, de ex. piele artificiala ca la Saviemuri...
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 25 Dec 2011 15:44:19 Titlul subiectului: |
151377 |
|
Nu contest că licitațiile în România sunt cum sunt însă nici nu văd de ce trebuie să considerăm că orice licitație câștigată de o companie românească înseamnă neapărat că s-a dat șpagă undeva. Astra Vagoane Călători a revitalizat industria românească producătoare de tramvaie și sincer sper să câștige câteva din licitațiile din România pentru tramvaie noi. Recunosc că nu am habar de detalii tehnice, dar mă gândesc că Imperio nu e totuși un fel de tramvai Timiș. Totuși a fost o colaborare cu Siemens.
Sunt de-acord că cei din administrația românească caută în permanență câștigători pentru licitațiile publice astfel încât să-și tragă o parte bună. Nu știu însă cât de mult trebuie să anatemizăm companiile românești pentru asta. Firma poloneză de tramvaie a livrat vagoane în Capitala statului. Să ne gândim la șpagă? Oare alte țări nu "țin" cu fabricile autohtone?
La Arad de exemplu, unde suspiciunea unei înțelegeri cu Astra Vagoane "e cât China", Compania de Transport (de fapt Consiliul Județean pentru CTP) a adus vreo 10 autobuze...din China. Marca "King Long", total neadecvate transportului local și județean (sunt autobuze de tipul celor folosite pe cursele internaționale). Interesant, aceeași marcă de autobuze este și în parcul a două firme private care operează în Arad. Nu era mai bine să fie aduse autobuze făcute poate undeva în România? Nu ar fi o chestie puțin aiurea dacă licitația de la Arad ar fi câștigată de Alstom, de exemplu? În loc ca o parte din banii comunității să se întoarcă la buget (impozite), ei ar merge cine știe în ce buget și PIB.
În fine, sper ca tramvaiele poloneze pentru Cluj să se dovedească fiabile iar călătorii să fie mulțumiți de ele.
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Dum 25 Dec 2011 16:00:30 Titlul subiectului: :) |
151378 |
|
Cred ca m-ai inteles gresit. Daca ar fi dupa mine, in tara ar circula cat mai multe vehicule de productie autohtona. Insa normalul ar trebui sa fie pe undeva pe la mijloc: sa castige firmele romanesti licitatiile, dar nu din cauza spagii si a relatiilor, ci din cauza ca pot oferi produse competitive, proiectate si produse cunoscand conditiile locale (drumuri naspa, cale de rulare prost-intretinuta, trafic balcanic, tendinta romanilor de a improviza in loc de a cumpara piese noi, sau alte lucruri care sunt departe de o firma germana de ex.), cu un raport bun pret-calitate, cu programe de garantie/service/suport tehnic la costuri mai reduse (fiind mai aproape si lucrand cu persoane locale, etc), cu personal calificat, etc. Sa nu se mai faca licitatii cu cerinte tehnice exacte care sa favorizeze clar pe un anumit producator, ca si lungimea autobuzelor date in millimetri... Dar asta ar fi intr-un vis.
Si sa nu credeti ca firmele de afara nu cunosc metodele de a "unge" anumite rotite din sistem...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 25 Dec 2011 16:31:29 Titlul subiectului: |
151379 |
|
Probabil ca o fac, insa tind sa cred ca nu a fost cazul cu PESA la Cluj. Probabil ca pur si simplu a fost un cumul de factori care a dus la un rezultat curat. Eu am felicitat virtual PESA pentru ca a reusit sa sparga (poate meritul e al lor 100%, poate exista si un efect colateral al altor actiuni, n-avem [deocamdata] de unde sti sigur) o posibila manareala. Ca la Varsovia a comis-o, nu stiu, e posibil, e posibil sa nu. Pe mine ma intereseaza ce s-a intamplat la Cluj si eu zic ca s-a intamplat bine.
Legat de Astra Vagoane Calatori, zau iti zic ca nu sunt de parere ca a revitalizat ceva. Pur si simplu monteaza niste echipamente facute prin alte tari, in cadrul unui proiect care deriva din ceva ce exista deja (cei de la Siemens puteau macar sa dea jos placutele pe care scrie ca echipamentul cutare e fabricat pentru proiectul Combino, ca suna destul de amar carpaceala asta). Nimic inovativ, nimic romanesc. Sigur, asta nu inseamna ca produsul nu e bun, dimpotriva sunt convins ca se ridica la standardele de calitate cu care ne-a obisnuit Siemens (macar primele bucati, care sunt asamblate cu siguranta cu sprijinul austriecilor). Cat despre faptul ca prin diverse orase se vede din China ca se pregateste manareala la licitatii pentru a castiga AVC, zau ca AVC are o mare parte din vina pentru nasterea unei astfel de idei. Ascultam putin discursurile de la prezentarea de la Arad (si sunt convins ca ce se aude acolo a fost repetat de un numar de ori tinzand spre infinit in diverse interviuri)?
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Dum 25 Dec 2011 21:41:42 Titlul subiectului: Szeged |
151381 |
|
Am cautat putin pe internet si am aflat ca si Szeged (Seghedin) a comandat 9 astfel de tramvaie, usor modificate, botezate SWING Szeged, cu un pret de achizitie de 16 milioane euro. Au si un design putin diferit, stopurile din spate fiind altele. Primul a sosit in noiembrie si este in proces de omologare, modelul nefiind prezent in Ungaria pana acum. Spre bucuria companiei de transport pana acuma nu au intampinat absolut nici o problema, certificatul de omologare va fi acordat probabil in cursul lunii ianuarie. Tramvaiul are de rulat pana atunci o distanta de 10000 km fara pasageri, doar cu niste saci de nisip.
Imagine panoramica cu cabina conducatorului: http://www.360cities.net/ro/image/szeged-new-demo-pesa-tram-tram-driver-cab#-368.48,21.33,70.0
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.74 kb |
Vizualizat: |
de 43448 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
189.76 kb |
Vizualizat: |
de 43448 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.39 kb |
Vizualizat: |
de 43448 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.32 kb |
Vizualizat: |
de 43448 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.13 kb |
Vizualizat: |
de 43448 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 25 Dec 2011 21:50:33 Titlul subiectului: |
151382 |
|
La Szeged forma caroseriei e total diferita in partea inferioara fata de varianta din orasele poloneze care au achizitionat acest tip de tramvai. Diferite la interior fata de varianta din Varsovia par a fi doar scaunele, cu tapiteria cu un alt model.
Deci, eu zic sa nu va mai impacientati, veti avea tramvaie noi la un pret extraordinar de bun, iar daca au functionat bine la altii, vor functiona bine si la Cluj.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 26 Dec 2011 13:16:40 Titlul subiectului: bun |
151389 |
|
Eu chiar sunt putin mirat ! In loc sa fie multumiti, clujenii par putini carcotasi referitor la noile tramvaie. Ba ca ungurii isi baga coada (desi mi-ar place ca transportul in comun din Romania sa fie macar la nivelul celui din tara vecina), ba ca sunt urate
Pai nu sunteti multumiti, dupa ce le cumparati, donati-le Bucurestiului, fiindca avem si noi nevoie de tramvaie
Referitor la problema cu posibila vandalizare a scaunelor tapitate, daca se vrea problema se poate rezolva foarte simplu: camere de luat vederi in mijloacele de transport in comun, implicit noile tramvaie si sanctionarea prompta a celor care vandalizeaza.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 27 Dec 2011 02:18:48 Titlul subiectului: |
151397 |
|
Că nu a câștigat Astra Vagoane, asta e, Imperio îmi plăcea că era roșu . Dar aceste tramvaie arată super (cele care circulă în Polonia, celălalt nu îmi place nu am mai văzut tramvaie cu podea joasă la care să se vadă roțile) mai bine decât Imperio.
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mie 28 Dec 2011 22:25:48 Titlul subiectului: Re: bun |
151469 |
|
guest a scris: | Referitor la problema cu posibila vandalizare a scaunelor tapitate, daca se vrea problema se poate rezolva foarte simplu: camere de luat vederi in mijloacele de transport in comun, implicit noile tramvaie si sanctionarea prompta a celor care vandalizeaza. |
caiet de sarcini a scris: | 2.9.5. Sistem supraveghere video
Tramvaiul va fi prevazut cu o instalatie de supraveghere video la interior si la exterior.
Sistemul va fi alimentat la tensiunea nominala de 24 V si va cuprinde un numar suficient de camere digitale color, de inalta rezolutie, tip dom, cu carcasa antivandalism, amplasate pentru a se asigura o buna supraveghere video a intregului tramvai atat la exterior cat si la interior, dupa cum urmeaza:
- in lateral stanga pentru supravegherea in caz de accident a partii din stanga a vehiculului;
- in lateral dreapta pentru supravegherea zonei usilor de acces calatori sau supravegherea intregii parti in caz de accident;
-o camera amplasata la postul de conducere cu focalizare pe directia de mers;
- la interior pentru o buna supraveghere a intregului habitaclu.
|
|
|
Sus |
|
|
Citelis
Data înscrierii: 01/Iul/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2012 Mesaje: 85 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 31 Dec 2011 10:23:14 Titlul subiectului: |
151527 |
|
Imi pare putin rau ca nu au fost alese tramvaiele Imperio dar privesc partea plina a paharului. Aceste tramvaie au un design exterior modern si inovativ pentru tara noastra. Interiorul este spatios, cu spatii largi, scaune comfortabile. Sa speram ca aceste tramvaie se vor comporta bine pe traseu, vor tine cel putin la fel de mult ca tramvaiele Timis si KT4D si nu vom trai o deziluzie cu aceste tramvaie cum a fost cazul autobuzelor MJT.
Sunt convins ca daca aceste tramvaie s-ar fi numit Siemens sau Alstom nu ar fi fost privite cu reticenta.
_________________ Fan convins Irisbus |
|
Sus |
|
|
yusek
Data înscrierii: 08/Noi/2010 Ultima vizita: 31/Aug/2016 Mesaje: 17 Locație: Gdańsk (Polonia)
|
Trimis: Lun 02 Ian 2012 01:37:52 Titlul subiectului: |
151576 |
|
Avem acest fel de tramvaie în Gdansk. Ele au probleme cu serviciul, dar pasagerii, în general, le laudăpentru că înlocuiesc tramvaiele Konstal 105Na.
Scaunele nu sunt tapitate. Locul de odihnă este foarte nepractic.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 04 Ian 2012 00:07:55 Titlul subiectului: |
151659 |
|
Astra Vagoane a contestat licitatia; cel putin, asta se vehiculeaza in presa:
http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-29/exclusiv-licitatia-pentru-tramvaiele-poloneze-contestata-212481/
"EXCLUSIV Licitația pentru tramvaiele poloneze, contestată!
Eveniment 03 Ianuarie 2012
Licitația pentru tramvaiele europene ce ar fi trebuit să circule din vară la Cluj a fost contestată. În urmă cu câteva minute, Primăria Cluj-Napoca a înregistrat plângerea venită din partea Astra Vagoane.
Contractul cu firma poloneză care a câștigat licitația ar fi trebuit să se semneze zilele următoare, termenul până la care se pot depune contestații fiind 4 ianuarie.
Licitația a fost adjudecată cu o zi înainte de Crăciun, comisia de licitație alegând oferta firmei poloneze SC Pojajzdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA în fața celei de la Astra Vagoane.
Firma câștigătoare a oferit prețul de 6.400.000 lei fără TVA per bucată, noile tramvaie urmând să aibă consum de numai 48,7 wh/t*km și o capacitate de 296 de călători.
Inițial, Primăria Cluj-Napoca a primit o ofertă și din partea SC Alstom Transport SA, dar firma a fost descalificată.
Alexandra Groza"
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Mie 04 Ian 2012 16:12:39 Titlul subiectului: |
151690 |
|
Contestarea licitatiei s-a dovedit a fi ilegala.
"Firma Astra Vagoane nu are șanse să blocheze procedura de semnare a contractului de furnizare a tramvaielor poloneze. Societatea a contestat caietul de sarcini al procedurii, fapt care este tardiv, conform legii.
Nemulțumirea celor de la Astra Vagoane este legată de actele de atribuire a licitației pentru furnizarea de tramvaie europene. „Au contestat caietul de sarcini”, au declarat reprezentanții Biroului Mass-media al Primăriei.
În acest caz, prevederile legale nu susțin plângerea. „Trebuia contestat înainte de deschiderea ofertelor. Ordonanța 34 (din 2006 - n.red.) are termene clare privind aceste contestații”, a subliniat purtătorul de cuvânt al Consiliului Național de
Soluționare a Contestațiilor, Ovidiu Zară.
Astfel, „contestația care se referă la acte ale autorității contractante care sunt emise sau au loc înainte de deschiderea ofertelor poate fi înaintată nu mai târziu de o zi lucrătoare înainte de data stabilită pentru depunerea ofertelor, cu condiția transmiterii acesteia și prin fax ori prin mijloace electronice”, potrivit articolului 272, aliniatul 4.
Prin urmare, caietul de sarcini putea fi contestat până pe 20 noiembrie, în condițiile în care ofertele puteau fi depuse până pe 21 noiembrie. Documentația a fost publicată încă din toamnă, iar caietul de sarcini a mai fost modificat o dată, tot ca urmare a unei contestații.
Primăria a ales firma SC Pojajzdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA pentru a furniza noile garnituri de tramvaie pentru Cluj la un preț 6,4 milioane de lei. La licitație au mai depus oferte Astra Vagoane și Alstom, dar aceasta din urmă a fost descalificată.
Alexandra Păcurar"
Articol: CityNews
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Mar 07 Feb 2012 16:24:10 Titlul subiectului: Spaga bate tara. |
152872 |
|
Totusi, cei de la Astra au reusit sa-si treaca vointa prin autoritatile de la Bucuresti. Vom vedea ce se va intampla la Cluj...
http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-29/ofertele-pentru-tramvaie-reevaluate-216280/
:Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a dispus reevaluarea ofertelor depuse la procedura de achiziție de tramvaie europene organizată de Primăria Cluj-Napoca. Firma Astra Vagoane a depus o contestație cu privire la rezultatul acestei proceduri pe data de 3 ianuarie.
CNSC a anulat raportul procedurii de achiziție și adresele de comunicare a câștigătorului (firma poloneză Pojajzdy Szynowe Pesa Bydgoszcz). Primăria Cluj-Napoca este obligată ca în termen de zece zile de la primirea deciziei CNSC să reanalizeze și să reevalueze ofertele celor trei firmei participante, potrivite hotărârii de pe site-ul CNSC.
Alstom Transport (descalificată însă în cadrul procedurii), Astra Vagoane Călători și societatea poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Polska Akcyjna sunt firmele care au depus oferte pentru contractul de furnizare a 12 garnituri de tramvai pentru Primăria Cluj-Napoca, organizată în noiembrie.
Valoarea estimată a contractului depășeste 82 de milioane de lei, adică peste 18 milioane de euro. Primăria a decis să acorde contractul firmei poloneze care a depus prețul cel mai scăzut. Astra Vagoane a contestat acest rezultat.
Alexandra Păcurar"
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1008 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Feb 2012 17:11:17 Titlul subiectului: 2012-02-14 |
153175 |
|
CityNews.ro
14 Februarie 2012
"Contestația la licitația pentru tramvaie ajunge în instanță
Alexandra Păcurar
Primarul interimar Radu Moisin a anunțat că va contesta în instanță decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor cu privite la ofertele depuse pentru achiziția de tramvaie europene.
Plângerea va fi depusă mâine la Curtea de Apel Cluj, iar decizia instanței va fi definitivă și irevocabilă. Municipalitatea avea mai multe variante în acest caz, și anume atribuirea contractului către firma aflată pe locul al doilea sau reluarea licitației.
Amintim ca CNSC a decis reanalizarea ofertelor în urma contestației depuse de Astra vagoane după ce Primăria a ales să semneze cu firma poloneză Pojajzdy Szynowe PESA Bydgoszcz pentru această achiziție.
UPDATE: Nemulțumirea celor de la Astra Vagoane este legată de oferta tehnică a polonezilor care nu ar corespunde cu caietul de sarcini.
„Tramvaiele oferite de firma din Polonia au trei uși la un vagon: două pentru pasageri și una pentru vatman. Noi am cerut două, dar considerăm că această «neregulă» este o abatere tehnică minoră. Mâine depunem plângerea administrativă. Avem încredere în instanța clujeană”, a declarat primarul interimar Radu Moisin.
Oferta financiară a polonezilor era de 6,4 milioane de lei pentru un tramvai, iar Astra a cerut peste 6,6 milioane de lei pentru o garnitură. "
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 17 Feb 2012 18:02:07 Titlul subiectului: |
153220 |
|
http://www.gandul.info/news/astra-vagoane-calatori-ar-putea-livra-12-tramvaie-orasului-cluj-napoca-dupa-ce-a-contestat-licitatia-9231678
Citez articolul asa cum apare pe site, pentru a vedea si cine sunt autorii acestuia. Evidentierile imi apartin, pentru a scoate in evidenta o atitudine a d-lui Blidar pe care eu, personal, nu o consider corecta:
Citat: | Astra Vagoane Călători ar putea livra 12 tramvaie orașului Cluj-Napoca după ce a contestat licitația
de Marian BUGA , Vasile Magradean Postat la: 13.02.2012 17:22 Ultima actualizare: 13.02.2012 17:23
Compania Astra Vagoane Călători Arad ar putea livra 12 tramvaie "Imperio" Primăriei Cluj-Napoca, după ce i-a fost admisă contestația depusă la rezultatul licitației care fusese organizată în acest scop și la care inițial fusese declarat câștigător un producător polonez de tramvaie.
Compania Astra Vagoane Călători Arad ar putea livra 12 tramvaie "Imperio" Primăriei Cluj-Napoca, după ce i-a fost admisă contestația depusă la rezultatul licitației care fusese organizată în acest scop și la care inițial fusese declarat câștigător un producător polonez de tramvaie.
Președintele grupului de firme Astra, Valer Blidar, care este acționarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX, că a participat la licitația electronică din luna noiembrie a anului trecut pentru livrarea a 12 tramvaie către Primăria Cluj-Napoca, alături de un producător polonez.
Rezultatele licitației au fost anunțate la finele anului trecut, compania din Polonia fiind declarată câștigătoare, însă firma din Arad a contestat acest rezultat, iar Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a decis că oferta desemnată câștigătoare de către comisia de licitație a Primăriei nu este conformă cu prevederile caietului de sarcini.
Valer Blidar a afirmat că tramvaiul polonez nu respectă cerințele din caietul de sarcini, pentru că podeaua nu este complet coborâtă și ușile nu sunt conforme, nefiind toate duble.
"În plus, tramvaiul polonez consumă cu 50 la sută mai multă energie decât cel fabricat de noi în parteneriat cu Siemens. Consider că a plăti timp de 30 de ani, cât este durata de viață a unui tramvai, un consum cu 50 la sută mai mare este un lucru care nu trebuie tratat cu indiferență de Primăria Cluj-Napoca", a spus Valer Blidar.
Acționarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad a afirmat că prețul oferit de polonezi este cu doar 3,9 la sută mai mic decât cel al tramvaiului românesc "Imperio", care costă 1.528.000 de euro.
"Un lucru care îmi crează mari suspiciuni este faptul ca polonezii au vândut acest tramvai în Varșovia cu 1.820.000 de euro, iar în Ungaria, la Szeged, cu 1.780.000 de euro, pentru ca acum să vină în România, mai departe și mai costisitor, cu prețul de 1.470.000 de euro, cu foate puțin sub prețul nostru", a afirmat Blidar.
El a adăugat că "de neexplicat este de ce Comisia de evaluare de la Cluj-Napoca nu a fost interesată să verifice criticile aduse de Astra Vagoane Călători".
"Comisia s-a limitat la a transmite câteva solicitări către CNSC de a respinge contestația noastră", a susținut Valer Blidar.
Președintele grupului de firme Astra a declarat că, după ce i-a fost admisă contestația, Primăria Cluj-Napoca ar trebui să cumpere tramvaiele "Imperio", a căror livrare ar putea avea loc anul acesta.
La rândul său, primarul interimar al municipiului Cluj-Napoca, Radu Moisin, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că municipalitatea a analizat răspunsul primit de la CNSC în urma contestației Astra Vagoane Arad, urmând să fie dat un răspuns.
"Problema a fost faptul că ușa din față din oferta de tramvai a firmei poloneze care s-a clasat pe locul întâi nu era dublă, ci simplă, iar CNSC a considerat că nu este conformă specificațiilor din caietul de sarcini. Noi avem acum de ales între a oferi contractul firmei de pe locul doi, Astra Vagoane Arad, deși prețul pe un tramvai oferit de aceasta este cu 429.000 de euro mai mare decât cel al firmei poloneze, să anulăm licitația sau să atacăm decizia CNSC la Curtea de Apel Cluj. Urmează să luăm o decizie", a spus Moisin.
Potrivit acestuia, răspunsul primit de la CNSC la contestația Astra Vagoane Arad va întârzia achiziția tramvaielor cu circa 30 de zile.
Tramvaiul românesc "Imperio", fabricat de Astra Vagoane Călători Arad în parteneriat cu Siemens, a fost prezentat în premieră publicului, în 25 august 2011, când a fost scos pe șinele din centrul municipiului Arad. |
Faptul ca a fost admisa contestatia nu inseamna ca problema e transata.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|