Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre intretinerea vehiculelor de transport in comun iesene
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 24 Dec 2011 23:43:53    Titlul subiectului: 151368

Te adresezi oficial regiei de transport (registratura, e-mail din pagina de contact a site-ului oficial al regiei, TelVerde), dai toate datele necesare (zi, ora, numar de parc/inmatriculare al vehiculului, date personale de contact) si ti se va raspunde oficial.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 09/Iul/2020
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 04:58:58    Titlul subiectului: 151522

Cred ca raspunsul e simplu, insa nu stiu daca si-l va asuma cineva: DIN ECONOMIE; am remarcat si eu acest aspect la inceputul lunii decembrie, m-am plimbat prin Iasi 2 zile cu tramvaiul si nu parea sa le mearga instalatia de incalzire
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 10:29:18    Titlul subiectului: 151523

Eu nu stiu cu ce tramvaie mergeti voi, insa in alea in care nimeresc eu functioneaza absolut normal incalzirea. Se poate intampla sa se defecteze instalatia de incalzire a unui vagon, insa nu e corect sa emiti concluzii pe baza unei singure experiente. Evident, nu poti avea pretentia sa se dea drumul la incalzire [la maxim] indiferent de realitatea de afara doar pentru ca in calendar scrie ca e toamna, iarna sau primavara.

Deci, nu, nu are nimeni ce sa-si asume, pentru ca problema e pusa total gresit.

Din nou spun, atunci cand semnalati o situatie, o semnalati unde trebuie si dand toate datele, pentru identificarea problemei si oferirea unui raspuns concret, altfel discutia nu isi are rostul sau exista interesul de a discredita (iar astfel de mesaje, gen "nu merge incalzirea in tramvaiele din Iasi", trantite pe forumurile patriei, unde nu va raspunde nimeni in mod oficial, iar mesajele se vor intipari in mintea celor care citesc exact asa cum au fost formulate, sunt modalitatea perfecta de a discredita).

Mai e o chestiune pe care o intelegeti greu: defectiunile, in functie de natura lor (desigur, iese din discutia asta orice tine de siguranta circulatiei), se rezolva dupa un algoritm in orice unitate de transport public din lumea asta. O unitate de transport public de marimea celei din Iasi are un parc activ de cateva sute de unitati, un procent semnificativ din acesta fiind utilizat zilnic. Nu poti imobiliza un vehicul pentru un defect minor in afara perioadei de revizie in care acel defect va putea fi remediat (atunci ar fi fost verificata oricum instalatia din care face parte elementul respectiv, indiferent de starea sa la intrarea in revizie). Inclusiv igienizarea vehiculelor se face etapizat, in functie de operatiunile executate. Daca s-ar proceda altfel s-ar da peste cap intreaga activitate a atelierelor de reparatii, care, in timp ce la strada circula o serie de vehicule iar altele sunt apte de a iesi, dar stau in depou ca rezerve (evident, acestea pot fi diferi de la o zi la alta, in functie de planificare), se ocupa de diverse tipuri de revizii la celelalte vehicule, planificate pentru perioada respectiva sa intre in reviziile cu pricina (iar planificarile astea sunt facute cu luni inainte). Mereu intalnesc formularea "aaa, dar ce era asa de greu de schimbat un neon?!". Nu, nu este greu de schimbat un neon (ma rog, si aici e ceva de discutat, dar o lasam asa) insa acel neon e o particica dintr-o mare de neoane, iar neoanele sunt parte dintr-un vehicul, alcatuit din alte mii de particele din astea atat de neinsemnate la prima vedere si carora, tot la prima vedere, le poti acorda oricand cateva secunde, "ca nu e mare lucru". Iar vehiculul ala e o particica din marea numita parc activ.

La o unitate de mai mici dimensiuni e posibil ca lucrurile sa fie ceva mai simple, insa nu cu mult, pentru ca totul se reduce proportional, de la numarul de vehicule pana la personalul care se ocupa de intretinere si reparatii.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 11:01:39    Titlul subiectului: 151525

Ce, voi la orice mazgaleala pe pereti facute de copiii vostri / nepoti, s.a.m.d. in clipa urmatoare veniti cu bidineaua si rezolvati problema ? Se lasa asa pana dupa perioada "critica'' si dupa aceea se intervine...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 02/Aug/2020
Mesaje: 137
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 14:15:21    Titlul subiectului: 151535

Si mai este ceva ce nu stiu multi; vagoanele au si termostat pe caldura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ionut



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 15:41:41    Titlul subiectului: 151537

De termostat nu stiu cati calatori au habar, dar eu cel putin stiam. Iti dai seama ca termostatul pornea instalatia de incalzire din moment ce imi ieseau aburi cand respiram... si nu mi s-a intamplat doar o data ca sa generalizez cum zicea radub, ci mergand la cursuri in fiecare zi folosesc des si doar tramvaiul, am mers si prin oras des... si daca nimeream un tramvai in care sa fie o temperatura modesta era ceva (nu am zis ca ar trebui sa functioneze la maximum, dar nici sa fie scaunele ca gheata, totusi... un alt exemplu, daca isi aminteste cineva, dar acum cativa ani, era prin septembrie si temperatura de afara era sa zicem pe la 8 grade si cand am urcat in tramvai erau mai bine de 25 de grade, parca era sauna si nu ca ar fi fost aglomerat, ci mergeau aerotermele) sa zicem din 9 tramvaie daca am nimerit unul caruia sa ii functioneze/ sa fie pornita instalatia de incalzire. Venind vorba de reparatii, am banuit ca instalatia lor este verificata inainte de venirea iernii astfel incat sa nu fie prinsi pe nepregatite... face si asta parte din acel algoritm... ma gandesc. Asta se numeste "a fi preventiv". Si am postat aici (crezand ca cineva din interiorul RATP va citi) pentru ca nu am retinut ora, numarul vagonului, ca sa pot formula o plangere cu exactitate la sediul RATP-ului. [ah, dar de tramvaiele Be 8/8, sau Heag 7600 park, in fine, toate vagoanele Heag seria noua si la alea sa fie stricata instalatia? N-as prea crede]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 16:08:09    Titlul subiectului: 151540

Inseamna ca atunci cand urc eu in tramvaie, vatmanii, cunoscandu-ma, dau repede drumul la caldura de teama ca le-oi face referat. Stiu si eu... Rolling Eyes
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 17:31:43    Titlul subiectului: 151543

Orice este posibil.. Shocked
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 09/Iul/2020
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 02:19:53    Titlul subiectului: 151626

radub a scris:
Din nou spun, atunci cand semnalati o situatie, o semnalati unde trebuie si dand toate datele, pentru identificarea problemei si oferirea unui raspuns concret

In primul rand nu astept(am) raspunsuri oficiale pe acest forum....in alta ordine de idei, nu pot reveni cu exmple exacte, pentru ca nu am notat nr vehiculelor cu care am mers, eram in Iasi ca turist, si nu imi imaginam ca e o problema incalzirea in mijloacele de transport public; totusi ca detalii: pe 30/11, in jurul orei 19:30 am luat un tramvai pe linia 3 de la Gara spre Tg Cucu-nu functiona incalzire; pe 1/12 am luat un autobuz pe linia 28b, de la Palatul culturii pana la Triumf-nu functiona incalzirea; de asemenea, tot in 1.12, am am luat din Tg cucu un tramvai pe linia 13 spre Tatarasi-nu functiona incalzirea; tramvai pe linia 7, de la Iulius Mall la Gara - nu functiona incalzirea; tramvai pe linia 6, Tg Cucu Dacia - nu functiona incalzirea; tramvai pe linia 5 Dacia - Pod Ros -SURPRIZA, a fost singurul in care fucntiona cat de cat instalatia de incalzire... Din aceasta experienta, nu cred ca era greu de tras concluzia pe care am tras-o, ar fi prea mare coincidenta sa se fi defectat im acelasi timp instalatia de incalzire la atatea tramvaie+1 autobuz... In plus de asta, au fost ani in care la anumite regii de transport din tara s-a dat directiva explicita sa se faca economie prin nepornirea instalatiei de incalzire, dar oamenii si-au asumat acest lucru
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 08:54:43    Titlul subiectului: 151628

Jurnal caloric, data pamanteasca 3.1.2012: autobuz 8410, aerotermele duduie, afara cca. -2 gr.C la momentul calatoriei.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 17:11:55    Titlul subiectului: 151635

Stimate fantt, in mesajul din care ai citat ti-am oferit un indiciu pretios, care ar fi trebuit sa te faca sa intelegi ce era de inteles. Dincolo de amuzament (pentru cititori) si ironie (din partea mea) mesajul de dimineata ti-a oferit, sub alta forma, acelasi indiciu. MYSU, la randul lui, a oferit si el un indiciu, care cel mai probabil explica ce ai simtit tu in 5-ul ala. Si mai sunt si unele aspecte specifice fiecarui tip de vehicul, ba chiar la GT4 comportamentul instalatiei de incalzire are legatura cu modul in care a fost facuta sa functioneze in fiecare dintre orasele de provenienta - ma rog, treburile astea nu-i intereseaza si nu-i afecteaza pe calatori, insa daca tot a fost sa parlamentam suplimentar pe tema asta, sa fie parlamentare pana la capat.

Ce este cert si te rog sa retii e ca RATP Iasi nu-si pune angajatii sa chinuie calatorii...

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 20:21:30    Titlul subiectului: 151640

RATP nu-si pune angajatii sa chinuie calatorii ... dar angajatii nu sunt urmariti pe traseu de catre RATP. Iar unii angajatii, cum ziceam intr-un mesaj anterior, nu prea respecta calatorii... iar din cauza catorva, se pateaza imaginea.
In fine, nu am vrut sa fiu carcotas, dar am zis ca macar aici pe forum daca le semnalez, cineva din interior sigur va citi si nu cred ca vor trece neobservate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 22:24:03    Titlul subiectului: 151644

Ba sigur ca sunt urmariti, iar personalul de la Siguranta Circulatiei si Biroul Exploatare are atributii in acest sens. Raportul nu poate fi, insa, nicicand 1:1 ca personal si timp dedicat fiecarui salariat de la strada (ca nu-s numai soferii si vatmanii cei verificati). Nici bani de GPS si camere de supraveghere video+audio pentru a le monta pe cap de om aflat la strada nu sunt. Deci, cu ce te incanta ca X e verificat in momentul asta si peste un minut, cand Siguranta sau Exploatarea nu mai e prin preajma, face ceva ce nu e pe placul regulamentelor sau cuiva din exterior (nu am pus de pomana acest "sau", pentru ca si oamenii regiei au parte din plin de surprize)?!

Oare cum ar arata un vatman cu o casca cu GPS si camera, cum am zis mai sus? Laughing Laughing Laughing Dar cum ar arata si Dispeceratul Central cu o armata de indivizi care ar urmari sute de vatmani, soferi, dispeceri, tonetisti, controlori, laolalta cu o suta si ceva de vehicule?! Laughing Laughing Laughing Aberez, dar daca viata o cere, asta e...

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 22:46:14    Titlul subiectului: 151645

Very Happy Imi dau foarte bine seama de situatia expusa de tine Very Happy , dar nici pe departe nu am vrut sa sugerez asa ceva sau poate ca m-am exprimat gresit si asta s-a inteles. Doar am zis ca angajati nu sunt urmariti si cei de la conducere nu stiu toate incidentele care au loc dar nici de cum sa puna camere si sisteme GPS, prea de tot, cu banii astia s-ar putea face altceva mai benefic. Ca nu sunt urmariti, asta nu inseamna ca nu trebuie sa isi ia atributiile in serios, tine de bun simt si educatie. Ah, mi-am mai amintit un incident Laughing veneam de la gara cu bagaj si inainte sa cobor, cu jumatate de statie inainte, m-am dus in fata usilor, dar tramvaiul a trecut frumos prin statie si da-i mai departe, ma duc repede la vatman si intreb: Buna ziua, dar nu mai opriti in statie? si doamna ori cauta ceva pe podea ori era plictisita, ridica deodata capul si scoate o exclamatie usoara aaa, apoi :dar nu am vazut pe nimeni in oglinda, ca altfel opream (si un pic ofensata, de ce, nu stiu Shocked ) ...eram cu juma de statie la usa, dar dumneavoastra nici nu v-ati uitat si uite asa am mai mers inca juma de statie....si apoi intoarce-te cu bagajul... nu m-a deranjat ca nu a oprit, ci ca tot pe mine ma invinovatzea,desi i-am explicat,dar nici sa recunoasca Wink
Da....cred ca e de ajuns cat am discutat pe tema asta si ma bucur de promptitudinea de care dai dovada... in orice caz in ce priveste siguranta circulatiei, nimic de zis, nu m-am simtit niciodata in pericol in mijloacele de transport ale RATP... in schimb auzeam pe diversi "cetateni" facand comentarii de genu "sicrie pe sine " sau "conserve" ori "rable aruncate de nemti"...sa fim seriosi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 23:03:32    Titlul subiectului: 151648

Apropos de treaba asta cu redeschiderea usilor dupa ce vatmanul a initiat procedura pentru a pleca din statie: prin tarile aflate mai la vest de Romania, prin regulamentele interioare ale unitatilor de transport (sau ale asociatiilor regionale de transport) li se interzice cu desavarsire conducatorilor de vehicule sa opreasca procedura de pornire din statie odata initiata (deci nu au voie sa permita din nou deschiderea usilor). Dintr-un motiv foarte simplu: din momentul initierii procedurii de pornire din statie conducatorul trebuie sa se concentreze exclusiv asupra revenirii in trafic.

Sigur, cand vehiculul sta in statie si suplimentar la semafor, calatorii pot cobori/urca pana in momentul in care vehiculul urmeaza sa reintre in trafic (cu cateva clipe inainte de schimbarea culorii semaforului, moment probabil semnalizat la bord).

Nu aruncati cu pietre, ce am spus mai sus e doar "apropos de..."

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi


Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Mar 03 Ian 2012 23:15:40, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 23:13:22    Titlul subiectului: 151649

Corect, dar in timp ce calatorii sunt pe trepte, asteptand sa avanseze ceilalti in tramvai nu inchizi usile (in cazul vagoanelor Be cu remorca, sunt singurele unde vatmanul controleaza inchiderea si deschiderea usilor) nu trebuia facut asa, pentru ca acele vagoane la usile din spate se ingusteaza si scade foarte mult vizibilitatea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 23:17:36    Titlul subiectului: 151650

ionut a scris:
in cazul vagoanelor Be cu remorca, sunt singurele unde vatmanul controleaza inchiderea si deschiderea usilor

Exista motive si pentru asta.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 23:24:49    Titlul subiectului: 151651

Nu am spus ca nu exista, am zis ca nu cred ca e o idee buna.
Tramvaiele alea au structura aia cu treapta mobila destul de solida fata de cele de la GT4 parca (cele de pe 3 si 13, 1) unde eram intr-o zi si vatmanita nu putea pleca din statie pentru ca nu se inchideau usile din spate si a trebuit sa se dea jos si sa fortzeze treapta care ramasese blocata, dar, dupa cum ziceam, la Be odata ce s-ar repara intrerupatoarele alea sau ce au nu cred ca s-ar defecta multa vreme... acuma, na mecanicii ... stiu mai bine... sau mai e o chestie: la unele tramvaie am observat, pe sina noua fiind, se simte ca si cum rotile ar fi ovale ... si se aude un zgomot urat tare si vibreaza, iar daca stai si pe scaun se simte foarte neplacut, iar la una sau doua Be verzi vagonul remorca "topaie"... si cand accelereaza te scutura de iti cad pantalonii Laughing ...sus-jos-sus-jos-sus-jos....totusi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 23:56:50    Titlul subiectului: 151654

Bandaje: 16 bucati la un Be 4/4 cu tot cu remorca, 16 bucati la un Be 8/8, 8 bucati la un GT4, 12 bucati la un ST10, 16 bucati la un ST11, 16 bucati la GT8. Pune vreo 300 si ceva de euro pe bandaj, ia in calcul numarul de tramvaie de fiecare tip si ingrozeste-te. E fix povestea exemplificata anterior cu neoanele, doar ca de data asta vorbim de componente mult mai scumpe. E bine ca merg si asa, zdranganind, ca dupa ce bandajele ies din normele de siguranta, pa-pa de la strada tramvaiul respectiv pana da Domnu' sa fie si pentru el alte bandaje (adica ceva banuti pentru a fi achizitionate).

Seturi de cate 4 bucati:



Asa e mai clar:



Montate:


_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2012 00:06:01    Titlul subiectului: 151655

Gata am inteles, e din 2 bucati, roata cu tampoane de cauciuc intre ele...dar la Be 4/4 roata pare dintr-o singura bucata, asta mi-a adus aminte de accidentul cu trenul german ICE unde in loc sa foloseasca roata monobloc au folosit roti ca la tramvai cu tampoane intre bandaj si partea cealalta si din cauza vitezei s-o rupt bandajul si o trecut prin podea ... etc Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2012 00:34:57    Titlul subiectului: 151657

Be 4/4:


IMG_2823.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  108 kb
 Vizualizat:  de 13762 ori

IMG_2823.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 02/Aug/2020
Mesaje: 137
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2012 15:34:59    Titlul subiectului: 151685

Bine zis, Radu, cu statul pe scaun si cand ajunge vagonul in statie se ridica de pe scaun...
In Belgia trebuie sa faci cu mana sa opreasca autobuzul, altfel te uiti dupa el cum trece.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ionut



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2012 19:05:12    Titlul subiectului: 151696

Dar aici suntem in Romania, fii sigur ca in cazul in care RATP-ul ar fi avut un regulament ca in Belgia, calatorul nu ar fi stat in statie cu mainile in buzunar si aici era vorba despre calatorii DIN tramvai.
Intr-adevar, am vazut si eu persoane care se ridica de pe scaun dupa ce o ajuns tramvaiul in statie si se deschid usile, dar erau alti calatori la usa sau in statie si probabil au profitat.. Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2020
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2012 19:14:37    Titlul subiectului: 151777

Stați un pic că nu mai pot să tac. Cum adică? Nu este de datoria conducătorului vehiculului să oprească în toate stațiile prevăzute pe traseu? Indiferent dacă sînt sau nu călători de urcat/coborît?

Presupunem următorul scenariu: eu sînt incapacitat și merg în cîrje. Ca să cobor din tramvai trebuie să mă deplasez de pe scaun (la vreo 1,5 metri de ușă) spre ușă, timp în care cele două mîini pe care le am folosesc cele două cîrje. În timpul acesta orice mișcare a vagonului m-ar destabiliza și m-ar face să cad jos. Ce fac? Mă ridic la jumătatea stației ca să prind taman momentul cînd vatmanul frînează pentru venirea în stație sau mă ridic cînd tramvaiul deja e oprit și nu pot apărea accelerații care să mă destabilizeze?

Presupunînd că cine a citit ce-am scris a răspuns „aștept pe scaun pînă la oprire”, atunci cum face persoana incapacitată ca să poată coborî la stația la care dorește? Urlă, agită cîrja de pe scaun, aruncă cu ea după vatman, sau se așteaptă să i se ofere ocazia să coboare?

Cred că ordinea ar trebui să fie următoarea: tramvaiul oprește în stație, se deschid ușile, apoi vatmanul se uită în oglinzi să vadă dacă mai există activitate pe uși sau poate să le închidă/sînt închise și poate să plece. Nu să se uite în retrovizoare încercînd să-și dea seama dacă mai are rost să mai frîneze... asta e echivalent cu conducătorul auto coborînd parasolarul ca să își verifice tunsoarea în oglinda atașată în timp ce autoturismul se deplasează nesupraveghiat. Adică pericol pentru circulație. Cît timp vehicolul se deplasează, atenția vatmanului trebuie să fie îndreptată spre exteriorul lui.

Mie mi se par normale lucrurile ăstea, bineînțeles că greaua moștenire și faptul că eu nu cunosc de fapt lucrurile cum stau, așa complexe cum sînt, vor fi argumente forte împotriva părerilor mele, dar m-am obișnuit deja. Smile

L.E. Mi-am mai amintit ceva. Presupunînd că nu sînt din Iași. Nu cunosc stațiile. Îmi spune cineva că pornind de la gară trebuie să cobor la prima stație pentru piața Unirii. Bun, exemplul e deplasat, dar hai să alegem o stație care nu are refugiu... si o oră cînd nu prea e populat traseul. De unde știu eu dacă e stație dacă văd că tramvaiul încetinește (nu pot vedea ce-i în față așa că nu știu dacă încetinește datorită vreunui obstacol sau poate că nici nu mă pricep la din astea, n-am carnet de șofer, nu mă interesează drumul, ci doar să ajung la destinație...) dar nu se deschid ușile? Tablele pentru stații sînt mici și ușor de trecut cu vederea, refugii nu sînt chiar peste tot, stațiile de tramvai nu sînt anunțate cum erau pe vremuri anunțate stațiile în autobuzele MAZ (apropo, n-am mai auzit de multă vreme vocea aia...)...

Totuși e o organizație care oferă un serviciu public. Ceea ce înseamnă că interesul major să fie cel de a-l respecta pe acel public călător. Dar nu, atitudinea pare a fi „noi avem niște vehicule cu care ne plimbăm prin oraș așa, de plăcere, și pasagerii sînt doar niște intruși enervanți pe care, în mărinimia noastră, îi tolerăm (pentru că mai dau ca fraierii și bani pe bilete, cînd și cînd)”. Aici e beleaua, atitudinea asta trebuie schimbată/stîrpită din rădăcini.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ionut



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2012 19:50:57    Titlul subiectului: 151778

Foarte bine punctat, is curios cum o sa se raspunda de catre cel/cei din interior...in orice caz si asa nu prea e respectat regulamentul, daca ar mai fi si ca in Belgia eu cred ca ar fi mai rau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community