Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre intretinerea vehiculelor de transport in comun iesene
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 24 Dec 2011 23:43:53    Titlul subiectului: 151368

Te adresezi oficial regiei de transport (registratura, e-mail din pagina de contact a site-ului oficial al regiei, TelVerde), dai toate datele necesare (zi, ora, numar de parc/inmatriculare al vehiculului, date personale de contact) si ti se va raspunde oficial.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 09/Iul/2020
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 04:58:58    Titlul subiectului: 151522

Cred ca raspunsul e simplu, insa nu stiu daca si-l va asuma cineva: DIN ECONOMIE; am remarcat si eu acest aspect la inceputul lunii decembrie, m-am plimbat prin Iasi 2 zile cu tramvaiul si nu parea sa le mearga instalatia de incalzire
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 10:29:18    Titlul subiectului: 151523

Eu nu stiu cu ce tramvaie mergeti voi, insa in alea in care nimeresc eu functioneaza absolut normal incalzirea. Se poate intampla sa se defecteze instalatia de incalzire a unui vagon, insa nu e corect sa emiti concluzii pe baza unei singure experiente. Evident, nu poti avea pretentia sa se dea drumul la incalzire [la maxim] indiferent de realitatea de afara doar pentru ca in calendar scrie ca e toamna, iarna sau primavara.

Deci, nu, nu are nimeni ce sa-si asume, pentru ca problema e pusa total gresit.

Din nou spun, atunci cand semnalati o situatie, o semnalati unde trebuie si dand toate datele, pentru identificarea problemei si oferirea unui raspuns concret, altfel discutia nu isi are rostul sau exista interesul de a discredita (iar astfel de mesaje, gen "nu merge incalzirea in tramvaiele din Iasi", trantite pe forumurile patriei, unde nu va raspunde nimeni in mod oficial, iar mesajele se vor intipari in mintea celor care citesc exact asa cum au fost formulate, sunt modalitatea perfecta de a discredita).

Mai e o chestiune pe care o intelegeti greu: defectiunile, in functie de natura lor (desigur, iese din discutia asta orice tine de siguranta circulatiei), se rezolva dupa un algoritm in orice unitate de transport public din lumea asta. O unitate de transport public de marimea celei din Iasi are un parc activ de cateva sute de unitati, un procent semnificativ din acesta fiind utilizat zilnic. Nu poti imobiliza un vehicul pentru un defect minor in afara perioadei de revizie in care acel defect va putea fi remediat (atunci ar fi fost verificata oricum instalatia din care face parte elementul respectiv, indiferent de starea sa la intrarea in revizie). Inclusiv igienizarea vehiculelor se face etapizat, in functie de operatiunile executate. Daca s-ar proceda altfel s-ar da peste cap intreaga activitate a atelierelor de reparatii, care, in timp ce la strada circula o serie de vehicule iar altele sunt apte de a iesi, dar stau in depou ca rezerve (evident, acestea pot fi diferi de la o zi la alta, in functie de planificare), se ocupa de diverse tipuri de revizii la celelalte vehicule, planificate pentru perioada respectiva sa intre in reviziile cu pricina (iar planificarile astea sunt facute cu luni inainte). Mereu intalnesc formularea "aaa, dar ce era asa de greu de schimbat un neon?!". Nu, nu este greu de schimbat un neon (ma rog, si aici e ceva de discutat, dar o lasam asa) insa acel neon e o particica dintr-o mare de neoane, iar neoanele sunt parte dintr-un vehicul, alcatuit din alte mii de particele din astea atat de neinsemnate la prima vedere si carora, tot la prima vedere, le poti acorda oricand cateva secunde, "ca nu e mare lucru". Iar vehiculul ala e o particica din marea numita parc activ.

La o unitate de mai mici dimensiuni e posibil ca lucrurile sa fie ceva mai simple, insa nu cu mult, pentru ca totul se reduce proportional, de la numarul de vehicule pana la personalul care se ocupa de intretinere si reparatii.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 11:01:39    Titlul subiectului: 151525

Ce, voi la orice mazgaleala pe pereti facute de copiii vostri / nepoti, s.a.m.d. in clipa urmatoare veniti cu bidineaua si rezolvati problema ? Se lasa asa pana dupa perioada "critica'' si dupa aceea se intervine...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 02/Aug/2020
Mesaje: 137
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 14:15:21    Titlul subiectului: 151535

Si mai este ceva ce nu stiu multi; vagoanele au si termostat pe caldura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ionut



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 15:41:41    Titlul subiectului: 151537

De termostat nu stiu cati calatori au habar, dar eu cel putin stiam. Iti dai seama ca termostatul pornea instalatia de incalzire din moment ce imi ieseau aburi cand respiram... si nu mi s-a intamplat doar o data ca sa generalizez cum zicea radub, ci mergand la cursuri in fiecare zi folosesc des si doar tramvaiul, am mers si prin oras des... si daca nimeream un tramvai in care sa fie o temperatura modesta era ceva (nu am zis ca ar trebui sa functioneze la maximum, dar nici sa fie scaunele ca gheata, totusi... un alt exemplu, daca isi aminteste cineva, dar acum cativa ani, era prin septembrie si temperatura de afara era sa zicem pe la 8 grade si cand am urcat in tramvai erau mai bine de 25 de grade, parca era sauna si nu ca ar fi fost aglomerat, ci mergeau aerotermele) sa zicem din 9 tramvaie daca am nimerit unul caruia sa ii functioneze/ sa fie pornita instalatia de incalzire. Venind vorba de reparatii, am banuit ca instalatia lor este verificata inainte de venirea iernii astfel incat sa nu fie prinsi pe nepregatite... face si asta parte din acel algoritm... ma gandesc. Asta se numeste "a fi preventiv". Si am postat aici (crezand ca cineva din interiorul RATP va citi) pentru ca nu am retinut ora, numarul vagonului, ca sa pot formula o plangere cu exactitate la sediul RATP-ului. [ah, dar de tramvaiele Be 8/8, sau Heag 7600 park, in fine, toate vagoanele Heag seria noua si la alea sa fie stricata instalatia? N-as prea crede]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 16:08:09    Titlul subiectului: 151540

Inseamna ca atunci cand urc eu in tramvaie, vatmanii, cunoscandu-ma, dau repede drumul la caldura de teama ca le-oi face referat. Stiu si eu... Rolling Eyes
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 17:31:43    Titlul subiectului: 151543

Orice este posibil.. Shocked
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 09/Iul/2020
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 02:19:53    Titlul subiectului: 151626

radub a scris:
Din nou spun, atunci cand semnalati o situatie, o semnalati unde trebuie si dand toate datele, pentru identificarea problemei si oferirea unui raspuns concret

In primul rand nu astept(am) raspunsuri oficiale pe acest forum....in alta ordine de idei, nu pot reveni cu exmple exacte, pentru ca nu am notat nr vehiculelor cu care am mers, eram in Iasi ca turist, si nu imi imaginam ca e o problema incalzirea in mijloacele de transport public; totusi ca detalii: pe 30/11, in jurul orei 19:30 am luat un tramvai pe linia 3 de la Gara spre Tg Cucu-nu functiona incalzire; pe 1/12 am luat un autobuz pe linia 28b, de la Palatul culturii pana la Triumf-nu functiona incalzirea; de asemenea, tot in 1.12, am am luat din Tg cucu un tramvai pe linia 13 spre Tatarasi-nu functiona incalzirea; tramvai pe linia 7, de la Iulius Mall la Gara - nu functiona incalzirea; tramvai pe linia 6, Tg Cucu Dacia - nu functiona incalzirea; tramvai pe linia 5 Dacia - Pod Ros -SURPRIZA, a fost singurul in care fucntiona cat de cat instalatia de incalzire... Din aceasta experienta, nu cred ca era greu de tras concluzia pe care am tras-o, ar fi prea mare coincidenta sa se fi defectat im acelasi timp instalatia de incalzire la atatea tramvaie+1 autobuz... In plus de asta, au fost ani in care la anumite regii de transport din tara s-a dat directiva explicita sa se faca economie prin nepornirea instalatiei de incalzire, dar oamenii si-au asumat acest lucru
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 08:54:43    Titlul subiectului: 151628

Jurnal caloric, data pamanteasca 3.1.2012: autobuz 8410, aerotermele duduie, afara cca. -2 gr.C la momentul calatoriei.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 17:11:55    Titlul subiectului: 151635

Stimate fantt, in mesajul din care ai citat ti-am oferit un indiciu pretios, care ar fi trebuit sa te faca sa intelegi ce era de inteles. Dincolo de amuzament (pentru cititori) si ironie (din partea mea) mesajul de dimineata ti-a oferit, sub alta forma, acelasi indiciu. MYSU, la randul lui, a oferit si el un indiciu, care cel mai probabil explica ce ai simtit tu in 5-ul ala. Si mai sunt si unele aspecte specifice fiecarui tip de vehicul, ba chiar la GT4 comportamentul instalatiei de incalzire are legatura cu modul in care a fost facuta sa functioneze in fiecare dintre orasele de provenienta - ma rog, treburile astea nu-i intereseaza si nu-i afecteaza pe calatori, insa daca tot a fost sa parlamentam suplimentar pe tema asta, sa fie parlamentare pana la capat.

Ce este cert si te rog sa retii e ca RATP Iasi nu-si pune angajatii sa chinuie calatorii...

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 20:21:30    Titlul subiectului: 151640

RATP nu-si pune angajatii sa chinuie calatorii ... dar angajatii nu sunt urmariti pe traseu de catre RATP. Iar unii angajatii, cum ziceam intr-un mesaj anterior, nu prea respecta calatorii... iar din cauza catorva, se pateaza imaginea.
In fine, nu am vrut sa fiu carcotas, dar am zis ca macar aici pe forum daca le semnalez, cineva din interior sigur va citi si nu cred ca vor trece neobservate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

Mesaj