Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiul galatean: once upon a time...
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 04 Oct 2011 21:03:02    Titlul subiectului: 149231

La acea data informatiile mi-au fost oferite de unul dintre colegii care lucrau ca vatmani... Impins de curiozitate, am intrebat atunci despre 74 si mi-a spus ca e Timis 2... In fine. Era tramvaiul meu preferat (din gama Timis-urilor) si, ca un mic amanunt, de cate ori am calatorit cu el, nu avea remorca. Poate o fi avut inainte (aici nu-mi mai amintesc).
Avand in vedere postarea de mai sus, Nik, si desigur, apreciind cunostintele cat si vechimea in domeniu, cred c-am lamurit acest aspect... Deci 74 a fost Timis 1 - multumesc pentru lamurire.

Acum, ca tot discutam despre aceste tramvaie... Cate Timis 2 a avut Galati-ul? Intreb fiindca nu doresc sa deschid vreo discutie cu vre-un cunoscator si sa ma fac de bacanie Wink

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 04 Oct 2011 22:06:25    Titlul subiectului: 149234

Dupa ce am vazut primul filmulet cu Timis-uri si Tatre pe care domnul Richard Lomas l-a realizat in 1993, am indraznit sa-i scriu un mesaj cu rugamintea de a posta - in cazul in care dumnealui mai detine - si alte fotografii cu mijloacele de transport din Galati. Deja eram foarte fericit (sa zicem chiar fantasmagoric de fericit fiindca aveam, pentru prima oara, cateva secunde din viata DAC-ului meu mult-iubit, 8143)... Iata ca domnul Lomas, pe blogul dumnealui, a mai postat cateva fotografii cu tramvaiele din Galati... Le gasiti la:
http://tramways.blogspot.com/2011/10/galati.html



111.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.13 kb
 Vizualizat:  de 8670 ori

111.JPG



112.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.78 kb
 Vizualizat:  de 8670 ori

112.JPG



113.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.44 kb
 Vizualizat:  de 8670 ori

113.JPG



114.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.88 kb
 Vizualizat:  de 8670 ori

114.JPG



115.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.63 kb
 Vizualizat:  de 8670 ori

115.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
nik_galati



Data înscrierii: 04/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Iul/2015
Mesaje: 111
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 08:01:23    Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time 149247

Pai sa facem un calcul...de la 1 pana la 50 au fost TATRA 3. Apoi a sosit in 1979 un lot de de zece tramvaie Timis 1, adica primele modele, fara locas de firma deasupra parbrizului.
Dupa aceea am primit un lot de 10 tramvaie de tip Tatra T4R numerotate de la 61 la 70. Apoi in decursul timpului s-au mai adus doar Timis 1 numerotate de la 71 la 129. Ultimile doua, cele mai recente, au fost Timis 2 cu unele inbunatatiri si au fost nr. 130 si 131.
Deci dupa un calcul simplu ar veni 69 de Timis1 plus doua Timis 2, 71 de tramvaie fabricate in Timisoara.
Problema a fost ca la scurt timp dupa livrarea lor foarte multe au fost trase pe dreapta din cauza problemelor tehnice. Prin anii '84 depoul din Bariera Traian care inca nu era finalizat decat in proportie de 70% era plin de astfel de tramvaie descompletate.
In Galati, spre deosebire de Braila, Tatrele au detinut suprematia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 13:22:39    Titlul subiectului: 149260

Nu au existat Timis 1 in Galati. Inteleg la ce te referi cand zici Timis 1, numai ca si alea erau tot Timis 2. Timis 1 e cu totul si cu totul alta poveste si a existat doar la Timisoara.
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 20:17:12    Titlul subiectului: 149280

Conform lucrarii Stadtverkehr in Rumänien 1992 de Axel Reuther, in Galati au existat 71 de cupluri Timis 2.
Vagoanele motor aveau numerele de parc 51 - 60 si 71 - 131. Remorcile erau numerotate 301 - 371.

Problema este ca in filmarea din 1993 a lui Richard Lomas apare vagonul remorca 377, si asta nu mai e explicabil, decat daca au avut loc renumerotari folosind o plaja de numere inexistenta pana atunci. Deci pana la urma, cum au stat lucrurile? Au fost livrate mai multe remorci decat vagoane motor, si datele nemtilor sunt incorecte? Sau e vorba de renumerotari?

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nik_galati



Data înscrierii: 04/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Iul/2015
Mesaje: 111
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 11:34:01    Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time 149299

Remarcabila observatie! Mai ales pentru o persoane care nici macar nu e din Galati. Eu personal nu mi-as fi dat seama Confused Sa stiti ca datele furnizate de nemti sunt foarte corecte. Este adevarat ca in Galati tramvaiele au fost renumerotate si chiar de mai multe ori,unele fiind casate nr.lor de inmatriculare fiind preluat de alt tramvai (intodeauna de aceiasi marca).
Remorcile ramase astfel fara "stapan"au format acele cupluri de Timis din doua remorci care au inlocuit cuplurile formate din tramvaiele Tatra. Acum ce sa va spun...ca sa micsorat parcul de tramvaie Tims e logic ca s-au casat dar nu-mi explic cum s-au inmultit remorcile Rolling Eyes??
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 12:02:41    Titlul subiectului: 149300

Singura explicatie plauzibila ar fi aceea potrivit careia, unele dintre Timis-urile motoare sa fi fost transformate in remorci. In asemenea imprejurari, principalul care ar fi devenit remorca nu ar fi putut sa pastreze un numar mic (intre 51 - 60 si 71 - 131) si probabil l-a primit in continuarea celor deja existente.
Ca fapt divers, cel mai mare numar de remorca pe care l-am vazut - conform informatiilor pe care le-am strans in acele perioade - este 380. Deci, cu mult peste 371, ceea ce, daca rationamentul pe care l-am efectuat este corect, ar inseamna ca cel putin noua motoare au fost transformate in remorci.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
nik_galati



Data înscrierii: 04/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Iul/2015
Mesaje: 111
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 12:14:32    Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time 149302

Este posibil ca remorcile care transportau legume si fructe dinspre bazinul Nou (imi scapa acum denumirea fostii societati ) sa fi fost vagoane motoare initial, apoi sa fii primit nr. de remorci??
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 12:21:13    Titlul subiectului: 149304

Cred ca mi s-au tocit destele de cate ori am tot zis pe forumurile patriei despre calitatea necorespunzatoare a tramvaielor Timis 2. Eu unul le iubesc, sunt mort dupa ele, dar asta nu inseamna sa fim absurzi si sa nu acceptam ca au fost EXTREM DE PROASTE. Valabil si pentru ahtiatii dupa Tatre (de asemenea, tramvaie care imi plac enorm): frumoase, relativ bune tehnic, DAR NICIDECUM EXCEPTIONALE.

Asadar, ia sa vedem ce zice Galatiul in '81 si '97 despre Timisuri, pentru a intelege de ce retrageri si casari timpurii si de unde surplusul de remorci:



galati1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.19 kb
 Vizualizat:  de 8474 ori

galati1.jpg



galati2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  175.54 kb
 Vizualizat:  de 8474 ori

galati2.jpg



galati3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.32 kb
 Vizualizat:  de 8474 ori

galati3.jpg



_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 12:53:47    Titlul subiectului: 149305

radub a scris:
Cred ca mi s-au tocit destele de cate ori am tot zis pe forumurile patriei despre calitatea necorespunzatoare a tramvaielor Timis 2. Eu unul le iubesc, sunt mort dupa ele, dar asta nu inseamna sa fim absurzi si sa nu acceptam ca au fost EXTREM DE PROASTE.

Sunt perfect de acord... Amintirile creeaza nostalgie iar Timis-urile, pentru mine, proaste cum au fost, au o valoare speciala si banuiesc aici ca este cazul multor altor pasionati de mijloace de transport. Cum naiba sa uiti calatoriile pe scara sau balanganeala aceea ametitoare de pe Traian, Cosbuc sau 6 Martie (mai ales portiunea spre Bazin)?

Din cate mi-a spus un prieten de-al bunicului meu care a lucrat la IJTL, s-a dorit ca vagoanele remorca de Timis (in special) sa aiba ultimele doua cifre coordonate cu cele al tramvaiului motor. Ceva de genul 117 - 317. Intrebarea pe care acum... n-am cum sa-i mai gasesc raspuns de la persoana care m-a informat: La Galati, toate Timis-urile au venit cu remorca? Mai exact... cu o singura remorca?

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
nik_galati



Data înscrierii: 04/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Iul/2015
Mesaje: 111
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 13:12:37    Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time 149306

Da, la Galati toate tramvaiele Timis au venit cu remorca. Primul fiind 51-301 iar ultimul 131-371.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 15:15:05    Titlul subiectului: 149313

Sa inteleg ca numerotarea aceea de care mi s-a spus (1xy - 3xy) a fost abandonata initial desi, s-a mai incercat o oarecare oranduire pe la sfarsitul anilor 80... Ma rog, e ceea ce mi s-a spus, nu ceea ce am observat eu. Banuiesc totodata ca ideea n-ar fi fost nici foarte fezabila intrucat, cand se strica motorul sau remorca, trebuia sa se gaseasca imediat un inlocuitor pentru partea ramasa activa.
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 20:19:45    Titlul subiectului: Re: Tramvaiul Galatean: once upon a time 149327

Din scanarile postate de radub nu rezulta "neam" daca vagoane motor au fost transformate in remorci sau nu. Sunt interesante insa din prisma defectiunilor intampinate in exploatare. Calitatea Timisurilor e cunoscuta de toata lumea. Daca erau bune, poate puteam sa exportam si noi cateva, macar la bulgari.
nik_galati a scris:
Da, la Galati toate tramvaiele Timis au venit cu remorca. Primul fiind 51-301 iar ultimul 131-371.
De fapt, peste tot in tara unde au fost livrate aceste tramvaie, s-a livrat in trenuri complete (vagon + remorca), asa ca numarul de vagoane motor = numarul de remorci. Singura posibila exceptie este la Sibiu unde se pare ca s-au adus 3 vagoane motor si doar 2 remorci, deci un vagon motor era "desperecheat". Schimband putin subiectul, am o intrebare legata de Tatra:
nik_galati a scris:

La cele cuplate cate trei trageau toate (12 electromotoare), iar la cele cuplate din patru numai trei, ultimui tramvai era pe post de remorca si era alimentat doar cu 12V necesari iluminarii si functionarii usilor. Alimentare cu inalta tensiune se facea cu cablu cu mufa introdus in prizele special concepute de fabricant. Aceste prize sunt situate la tramvaiele Tatra R. in masca fata, spate a tramvaiului.
Deci sa inteleg ca in poza aceea alb-negru din pagina anterioara cu trei vagoane Tatra cuplate, toate erau motor, desi al doilea vagon avea pantograful coborat si al 3'lea nu il avea deloc?

Inseamna ca s-au facut niste modificari la prizele de cuplare, fiindca din constructie tramvaiele Tatra T2, T3 si T4 chiar si la circulatia in comanda multipla, cele 2 sau 3 vagoane ale cuplului sunt toate alimentate direct de la retea (deci toate trebuie sa mearga cu pantografele pe fir), ne-existand varianta alimentarii vagonului 2 (sau 3, dupa caz) de la primul vagon prin cablu.

Cuplele semi-automate cu “priza” de cuplare direct pe cuple si alimentare pentru vagonul "slave" de la "master" au fost introduse de CKD abia incepand cu modelul Tatra T5, care nu a circulat niciodata in Romania.

Doar in fosta URSS s-a procedat la montarea unui cablu separat intre acoperisurile celor 2 vagoane la vagoanele T3SU si T4SU, astfel incat numai primul vagon al cuplului este alimentat direct de la retea, prin pantograf, iar vagonul 2 merge cu pantograful coborat. Sa inteleg ca si la Galati s-a facut asa?

In plus de asta, eu continui sa am dubii ca in poza din pagina anterioara, toate cele 3 vagoane sunt motoare. Si asta pentru ca vagonul 3 al acelui cuplu mi se pare ca e Tatra T4, nu Tatra T3, judecand dupa faptul ca din unghiul in care a fost facuta fotografia ultima usa a vagonului 3 nu pare sa fie "inclinata", adica montata pe unghiul de fuga al vagonului, asa cum sunt la T3. La T3, unghiul e mai accentuat din cauza caroseriei mai late cu 30 cm decat T4. Si asa cum se stie, modelele T3 si T4 nu se pot cupla electric intre ele pentru tractiune multipla din cauza motoarelor incompatibile. Mai degraba cred ca in acea poza primele 2 vagoane T3 sunt motoare, iar al 3’lea vagon (T4) functioneaza ca remorca.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nik_galati



Data înscrierii: 04/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Iul/2015
Mesaje: 111
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 07 Oct 2011 10:42:50    Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time 149343

Nu pot spune cu certitudine daca cel de-al treilea vag din imagine este un T4 cu toate ca si mie mi se pare a fii datorita decupajelor mai mari a sorturilor din dreptul boghiurilor. Insa nu era o problema la cuplarea intre aceste doua tipuri de tramvaie,pentru ca s-au facut modificari constand in Inlocuirea boghiurilor de T4 cu unele de T3.De fapt si vagonul cu nr.11 din filmarea din anul 1996 care era un T4D, a primit inca din primele zile de la sosire un set de boghiuri reconditionate de T3, cele originale fiind foarte uzate. (Cred ca un ochi format isi poate da seama din inregistrarea facuta atuci) Nici pantograful nu era original. Toate vag. T4D. din Galati au venit cu pantografe asimetrice.Dar sa revenim la cuplurile de Tatra. Ele au fost alimentate identic ca in imaginea postata. S-a ales varianta ca toate tramvaiele cuplate cate trei sa fie toate motoare pentru ca in cazul in care unul din ele ar fi cedat cel tragator nu ar mai fi avut puterea necesara sa tracteze doua tramvaie nefunctionale. De pecizat ca la Galati sunt pante destul de dificile.De asemenea sa mai incercat o metoda care nu a functionat. S-au cuplat doua tramvaie Tatra la care functiona primul boghiu de la primul tramvai si ultimul de la cel de al doilea.Metoda nu a dat roade, cuplul astfel rezultat nu avea forta necesara pentru a se deplasa, cel mai dificil se comporta in curbele stranse.


Picture.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.39 kb
 Vizualizat:  de 8378 ori

Picture.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nik_galati



Data înscrierii: 04/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Iul/2015
Mesaje: 111
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 07 Oct 2011 12:24:28    Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time 149351

O fotografie din Galati care ma baga in ceata. Cel de-al doilea vag. are pantograful la fir. O metoda pe care sefii nostri nu o agreiau din motiv ca daca s-ar fi rupt unul din pantografele de la vagoanele din spate nu am fi simtit si riscam sa provocam daune serioase riscand sa-l pierdem pe drum.
Primul si al doilea sunt evident cuplate, se vade clar intre vagoane se afla gardul de securitate care impiedica pietonii sa sara printre tramvaie. Asest sistem de protectie il prezinta toate tramvaiele care sunt in tandem. Ar mai fii o explicatie, accea de a fi defecta priza de cuplare, in urma repetatelor cuplari acestea nu prea mai faceau contact perfect.
Aceasta problema sa intamplat si la vagoanele recent aduse adica T4D si KT4D, cand trebuia sa le cuplam de mai multe ori pana reuseam sa facem contactul perfect intre ploturile de pe prize.



2_171 (1).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  377.51 kb
 Vizualizat:  de 8367 ori

2_171 (1).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mircea700



Data înscrierii: 27/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2015
Mesaje: 152
Locație: Bucuresti 6; Galati

MesajTrimis: Sâm 15 Oct 2011 21:56:53    Titlul subiectului: 149588

O filmare a lui David Spencer in septembrie 2005:
http://www.youtube.com/watch?v=dsUmz79oXIE
Putem vedea tramvaiele in Piata Energiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 09 Ian 2012 14:25:59    Titlul subiectului: 151853

Din incursiunile (reluate) la Biblioteca pentru rasfoirea ziarelor vechi, am avut ocazia sa lecturez un material interesant despre istoria tramvaielor galatene. Am sa-l postez (si) aici.

Sursa: cotidianul "Viata Noua", editia din 9 martie 1986:



9 martie 1986.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.74 kb
 Vizualizat:  de 7795 ori

9 martie 1986.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community