Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze "Ikarus" asamblate la Oradea in 2012 ?!?

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2012 14:15:57    Titlul subiectului: Autobuze "Ikarus" asamblate la Oradea in 2012 ?!? 151681

Sa fie vorba de o neintelegere sau chiar se vor asambla autobuze la Oradea?!?

http://www.adevarul.ro/locale/oradea/Autobuze-Ikarus-fabricate-Oradea-transportul_0_615538541.html

"Autobuze marca Ikarus fabricate la Oradea, pentru transportul local

25 decembrie 2011

Autor: Claudia Vidican

După ce Oradea Transport Local (OTL) a scăpat de cele nouă autobuze Ikarus, vechi de aproape un sfert de secol, directorul OTL a anunțat faptul că, de anul viitor, la Oradea s-ar putea fabrica autobuze sub același nume, în colaborare cu Fabrica Maghiară de Autobuze, care este proprietar al mărcii Ikarus.

Csuzi Isvan, managerul OTL, a anunțat că, în sfârșit, au fost vândute cele nouă autobuze Ikarus, din cauza cărora OTL primea mereu reclamații, pentru fumul și praful pe care/l produceau. „Autobuzele aveau o vechime cuprinsă ăntre 19 și 25 de ani. Au fost vândute cu 7.500 de lei bucata și am avut noroc, fiindcă nu a trebuit să le dezmembrăm, pentru a le vinde la fier vechi", a spus Csuzi.

Parc auto la nivel de capitală

În prezent, Oradea Transport Local se poate lăuda cu un parc auto impresionant, al doilea ca valoare după cel din capitală. „Avem 42 de autobuze performante, marcile Mercedes, Volvo și Solaris, despre care am aflat că este considerată mai bună decât Mercedes, pentru că are nevoie de mentenanță la 60.000 de km", a spus Csuzi. În 2012, OTL va construi autobuze sub numele de Ikarus, printr-o colaborare cu Fabrica de Autobuze Maghiară, care este proprietar al mărcii Ikarus. În proporție de 40 la sută, autobuzele vor fi fabricate în Oradea, iar restul în Ungaria", a precizat directorul OTL."


Ca amuzament, articolul este ilustrat cu imaginea unui midibuz Ikarus al RATB, poza facuta de Dragos (dr2005) care s-a suparat ca autorii articolului nu i-au cerut permisiunea de a-i folosi poza sau macar ... nu i-au supratiparit numele pe poza ... Laughing Laughing Laughing
Ziaristii astia, mananca o paine pe seama muncii altora... Twisted Evil

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2012 23:27:32    Titlul subiectului: 151715

O mica eroare: detinatorul marcii Ikarus este Muszertechnika - Ikarusbusz KFT. Da, cred ca exista posibilitatea ca acestea sa fie asamblate la Oradea, probabil ca asa au iesit mai ieftin ca si pret.

Aceste autobuze nu sunt defapt modele noi, sunt fabricate da cativa ani. Omul de afaceri care detinea marca Ikarus a cumparat fabrica ARC, care fabrica aceste autobuze, si a schimbat sigla acestora cu sigla Ikarus.

Mai multe detalii despre modelele actuale gasiti aici (din pacate exista pagina numai pe lb. maghiara): http://www.muszertechnika.hu/tevekenysegi_teruletek/gyartasi_tevekenyseg/ikarusbus_kft.html

Si cateva poze interesante: http://www.vezess.hu/magazin/ujra_van_ikarus_busz/23803/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2012 00:32:25    Titlul subiectului: 151990

Voi fi un pic OFF:
Este o treabă lăudabilă inițiativa, astfel poate se dovedește că nici această generație nu este mai prejos de inaintașii lor care în anii 40 au fabricat în atelierele companiei 14 vagoane motor pentru uz propriu. Primele 5 erau o copie fidelă a vagoanelor deja existente cu o lungime de 8.770mm, urmată de o generație de 3 vagoane mai lungi cu 160mm (8.930mm), după care au construit alte 3 vagoane mai lungi cu 1.090mm (9.860mm) decât originalul ca în final să construiască 3 vagoane de 10.900 mm lungime (cu 2.130mm mai lung decât tramvaiele pe care le-au achiziționat). Din aceste vagoane motor în timpul războiului mondial 3 au fost preluate de compania de transport din Debrecen (Ungaria) sub tutela căreia a aparținut în acea vreme compania de transport din Oradea, deoarece parcul de tramvaie din Debrecen a suferiti pagube însemnate de pe urma atacurilor aeriene piezând multe vagoane. În anii 50 au modernizat vagoanele existente MWG-Siemens (cu caroserie originală din lemn) prin recarosare cu tablă, totodată le+au dotatându cu uși cu acționare pneumatică (proiect propriu). Astfel ele au rezistat 70 ani grei până la apariția Timiurilor.

În prezent Companie de transport public SZKT din Szeged Ungaria mi-a câștigat admirația și respectul pentru proiectele demarate din ultimii ani.

În 2007 au construit primul troleibuz Citaro dintr-un autobuz second și au mai transformat încă 4 de atunci.
Doi ani mai târziu în colaborare cu firma ARC (Ungaria, în prezent rebotezat în Ikarus) Skoda și Cegelec în atelierul propriu au construit un troleibuz articulat (nr. parc T-660).
Au construit din vagoane remorcă Tatra B6A2 standard second aduse de la Rostock (exartament metric) vagoane remorcă motorizate modernizate cu capacitate de deplasare autonomă de manevră (ca vagoanele tip TB4D-MS din Dresden)
Au construit un tramvai de epocă tip MWG-Siemens funcțional
Au recondiționat un vagon utilitar de epocă cu propulsie duală electrică și diesel-electrică, punându-l din nou în funcțiune.
Este în construcție un tramvai de 34 de metri unic în categoria sa, fiind catalogat ca și KT8A3, având la bază două vagoane remorca B6A2 second din Rostock.
Se dorește compatibilizarea cu ecartamentul normal al vagonluilui KTNF6 ex Cottbus-172 (ex KT4D Cottbus 72, ex Erfurt 555) prototipul acestui tip de tramvai, însă ultimele două proiecte au fost oprite de către noua conducere, deoarece ei consideră că astfel de proiecte sunt doar o moară de bani și produc companiei pierderi.
Sper că se vor schimba lucrurile în bine și sper ca OTL cu angajații săi va face pași mici dar importanți pe calea dezvoltării în privința construcției de mijloacelor de transport în comun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community