Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

STB - Probleme de Management, Marketing, Resurse Umane
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 23:32:17    Titlul subiectului: STB - Probleme de Management, Marketing, Resurse Umane 56859

Soferii sunt platiti pe numarul de ture pe care le fac? Sau pur si simplu pe durata in care conduc troleibuzul?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 23:37:50    Titlul subiectului: 56861

Probabil că sunt plătiți la numărul de ore... deorece unul pe 76 face de 10-20 de ori mai multe ture decât unul de pe 86.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 23:39:49    Titlul subiectului: 56862

Dr2006 a scris:
Probabil că sunt plătiți la numărul de ore... deorece unul pe 76 face de 10-20 de ori mai multe ture decât unul de pe 86.
Cred ca sunt platiti la numarul de ore. Fiecare sofer sau vatman trebuie sa faca un numar de ore (160 erau la Iasi), restul sunt suplimentare.
Modul in care fac orele respective e controlat la capatul de linie. daca apar defecte sau blocaje, nu stiu ce se intampla si cum se considera orele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 23:44:24    Titlul subiectului: 56863

Dacă apar blocaje/defecte, se scade 25% din prețul fiecărei ore cât vehiculul nu este pe traseu. Dacă se descoperă că s-a stricat din vina șoferului, e de rău pentru el. La fel și dacă șoferul știe că are vehiculul defect dar totuși pleacă pe traseu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2020
Mesaje: 1755
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 26 Oct 2007 21:48:52    Titlul subiectului: Contract colectiv de munca RATB 84353

Pe site-ul http://www.stb-transloc.ro/ a aparut contractul colectiv de munca valabil la RATB in 2007-2008. In caz ca dispare link-ul de pe prima pagina adresa documentului PDF este http://www.stb-transloc.ro/media/CCM_RATB_2007_2008.pdf

Documentul contine si o prezentare detaliata a modului de calcul al salariilor pentru toate categoriile de personal angajate la RATB. Aceasta incepe la pagina 33; la pagina 38 sunt prezentate sporurile iar la pagina 42 incep grilele propriu-zise.

Un exemplu de calcul pentru conducatorii de vehicule (salariile valabile dupa 1 octombrie 2007):

- Salariul tarifar este nivelul 17-20, deci intre 1365 si 1580 lei
- Spor de noapte: 25% la orele lucrate (considerand o cincime din ore lucrate noaptea devine 5% per global)
- Spor de sambata/duminca: 100% (la fel, considerand o cincime de ore lucrate S/D revine la 20% per global)
- Spor de vechime: intre 5% (peste 3 ani) si 25% (peste 20 de ani)
- Spor de dificultate a liniei (!): 4% linie usoara, 10% medie, 14% dificila (pag. 40)
- Spor de conditii grele: 20% (pag. 5Cool

Deci un sofer proaspat angajat la nivelul cel mai de jos pe o linie usoara castiga 1365 tarifar + 49% sporuri = 2034 lei BRUT iar un veteran de peste 20 de ani pe o linie grea, angajat la nivelul cel mai de sus ar avea 1580 + 84% sporuri = 2907 lei BRUT. In ambele cazuri nu am socotit eventualele ore suplimentare.

Totusi auzisem chiar de la o vatmanita ca daca nu isi face cursele intr-o zi are o usoara scadere la salariu. In acest CCM nu am regasit acest lucru. Se mai practica?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
dygital2005



Data înscrierii: 16/Feb/2009
Ultima vizita: 07/Feb/2020
Mesaje: 3
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Feb 2009 17:26:55    Titlul subiectului: Angajari la RATB pe 2009 106188

Doresc sa stiu cand se vor forma urmatoarele clase la soferi de troleibuze si de tramvaie (ca stiu ca se fac ambele categorii odata ( tb + tv )
Am tramvaiele si troleibuzele in sange fiind poate si o meserie mostenita si tatal meu lucrand la depoul Victoria la tramvaie 10 ani si ultimi 5 la Vatra Luminoasa la troleibuze.
Stiu ca aceste clase se fac de 2 ori pe an, in septembrie-octombrie si in martie, dar pentru acest an nu se stie nimic concret, am depus la depoul Dudesti o cerere in acest domeniu la RATB-ETE si astept si acum un raspuns...am intrebat in stanga si in dreapta , am sunat la ETE directia personal acum cateva zile si iar nimeni nu stie nimic.... deci ma poate ajuta cineva sper sa fiu unul din viitori soferi de ikarus 415T ..... Smile citelis e prea scump pentru un incepator Rolling Eyes
PS: am zeci de curse facute cu tata prin centru Bucurestiului in zile aglomerate, stiu ce inseamna calatori nervosi, absurzi, beti sau stresati....si sunt gata sa imi asum riscul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
octav_vasi



Data înscrierii: 08/Noi/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2010
Mesaje: 11
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Feb 2009 16:01:46    Titlul subiectului: angajari 106303

Stiu ca s-au facut angajari, dar te poti duce la depoul Dudesti la serv. personal si acolo vei afla sigur cand se va mai forma o clasa.
Succes.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
petry72



Data înscrierii: 30/Iul/2009
Ultima vizita: 02/Mai/2014
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2009 22:16:19    Titlul subiectului: Proiect de Marketing 114916

Poate sa imi spuna cineva unde pot gasi o analiza SWOT a RATB. Lucrez la un proiect sinteza de practica si tot caut documentatia necesara si nu prea am gasit. Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sven



Data înscrierii: 28/Sep/2009
Ultima vizita: 19/Noi/2009
Mesaje: 4
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Noi 2009 17:35:13    Titlul subiectului: Marketing la RATB 120298

Fiind nou pe forum, tin mai intai sa imi cer scuze pentru ca am deschis un topic nou. Acum....
Sunt la o facultate cu profil economic si as avea nevoie de un pic de ajutor. De unde pot sa iau si eu, sau cu cine sa vorbesc despre marketingul RATB-ului? Orice legat de marketingul acestei firme de transport
Orice ajutor este binevenit si multumesc pentru atentia acordata

_________________
Viva Rocar de Simon!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2020
Mesaje: 1755
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 19 Noi 2009 17:54:40    Titlul subiectului: 120300

Intrebarea este putin neclara. Oricum eu as vedea 2 raspunsuri:

- Daca vrei sa vorbesti desore activitatile de marketing ale RATB cu cei angajati acolo in acest scop poti incerca la 'Serviciul Comercial Marketing'; coordonatele le gasesti pe site-ul RATB: http://www.ratb.ro/index.php?page=meniu&id_rubrica_meniu=11 - dar intrebarea este: vor vrea cei de acolo sa stea de vorba cu tine? Wink

- Daca vrei sa vorbesti despre marketingul RATB cu cei din afara societatii, ai tot forumul la dispozitie... se presupune ca cei care activeaza pe forum au un interes in transportul public urban si pot emite niste pareri despre marketing-ul celor de la RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Sven



Data înscrierii: 28/Sep/2009
Ultima vizita: 19/Noi/2009
Mesaje: 4
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Noi 2009 18:00:02    Titlul subiectului: 120301

Aici e buba.....mi-ar prinde bine daca as sti strategiile de marketing ale firmei de-a lungul timpului si eventual cum promoveaza tipii firma RATB....
_________________
Viva Rocar de Simon!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Jadore



Data înscrierii: 17/Feb/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2010
Mesaje: 2

MesajTrimis: Mie 17 Feb 2010 19:23:50    Titlul subiectului: Ce parere aveti despre imaginea vizuala RATB? 123815

Sunt studenta in anul 3 la Universitatea de Arta Bucuresti, sectia Grafic Design, iar pentru proiectul de licenta doresc sa refac identitatea vizuala RATB.
Mi-ar fi de mare folos sa aflu care este perceptia dumneavoastra vizuala vis-a-vis de imaginea RATB (logo).
Credeti ca logo-ul actual sugereaza valorile la care adera RATB (miscare, rapiditate, siguranta, confort)?
Credeti ca logo-ul are impact?Ati fi incantati de o noua imagine (vizuala) RATB?

Ma intereseaza si orice tip de materiale vizuale, proiect identitate ITB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ice



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 257
Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)

MesajTrimis: Joi 18 Feb 2010 19:43:48    Titlul subiectului: 123863

Vorbind strict de identitatea vizuala a RATB si nu de practicile acestei regii sunt de parere ca o rebranduire nu ar strica. Logo-ul actual exista de cand a fost transformat ITB-ul, dar in viziunea mea nu inspira niciuna din valorile enumerate de tine, cel putin la ora actuala.

Personal, m-ar atrage ideea de a vedea RATB-ul intr-o noua lumina.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2020
Mesaje: 1755
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 18 Feb 2010 20:14:58    Titlul subiectului: 123864

Nu am inteles exact daca e vorba doar de sigla sau despre imagine in general.

Daca e vorba doar de sigla, personal mie-mi place cea existenta. De fapt cel mai mult imi place cercul inaripat (imi cer scuze ca n-am un nume mai potrivit), literele il completeaza si el destul de armonios.

Daca e vorba de imagine in general, as merge pe standardizarea cu alb ca culoare dominanta si variantele alb integral pentru autobuzele Mercedes si troleele Irisbus si combinata alb dominant cu dungile portocaliu/gri pentru restul flotei; doar troleele Ikarus nu se potrivesc in aceasta schema si le-as revopsi, in rest personal sunt multumit de imaginea actuala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Jadore



Data înscrierii: 17/Feb/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2010
Mesaje: 2

MesajTrimis: Joi 18 Feb 2010 22:40:58    Titlul subiectului: 123871

Este vorba numai de modificarea identitatii vizuale a logotipului si aplicatiile acestuia(bilete,abonamente,mijloace de transport,etc).Desi mi-as fi dorit sa merg in mai multe directii cu acest proiect,timpul este din pacate scurt.Multumesc de raspunsuri Ice si stpf!Astept pareri in continuare!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alynaapopa87



Data înscrierii: 07/Aug/2010
Ultima vizita: 09/Aug/2010
Mesaje: 1

MesajTrimis: Lun 09 Aug 2010 10:50:13    Titlul subiectului: 131513

Nu cred ca RATB isi publica analizele SWOT. Asta ar insemna sa publice punctele slabe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2012 20:15:19    Titlul subiectului: 152351

Referitor la impartirea liniei de autobuz 102, teoretic transportul in comun trebuie sa te duca cat mai repede de la punctul A la punctul B. Exista multi calatori care merg pe relatia Titan-Aparatorii Patriei-Giurgiului. Ce a facut RATB in cazul asta ? A----A' si A'-----B. Acum cei care schimba doua mijloace de transport, ca sa ajunga din punctul A in punctul B fac economie de timp ? Ajung mai repede la destinatie ? Eu personal nu cred, mai ales ca stiu traseul integral al liniei 102 si "punctele nevralgice" de pe traseu. Ca o sugestie, din partea unui pasionat de transport in comun/calator/platitor de abonament, parerea mea este ca RATB impreuna cu cei de la Primarie si Politia Rutiera ar trebui sa gaseasca o solutie de fluidizare a traficului, in special de la intersectiile aglomerate, si apoi sa ia masuri de genul asta, cu scindarea unei linii lungi in doua linii mai scurte. Alta sugestie a mea, de data asta catre calatorii care merg pe aceasta relatie este sa trimita cat mai multe sesizari si petitii catre RATB, ca sa se revina la traseul initial al liniei 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Ian/2015
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Joi 02 Feb 2012 23:22:12    Titlul subiectului: 152654

Pai da, 16 kilometri cu 1.3 lei vreau si eu!
Si cand te gandesti ca sunt oameni care schimba trei mijloace de transport in comun pentru cate trei statii in fiecare zi...
Sa nu se scumpeasca biletele, sa nu se scurteze traseele, dar sa fie si bani in regie, nu cred ca se poate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Feb 2012 23:49:11    Titlul subiectului: 152655

O fractura de logica totusi. Daca se scurteaza traseele, se consuma mai putini bani pentru intretinerea vehiculelor ? Consumul general de motorina e mai mic cumva ? Nu prea as crede. Eu tot nu vad utilitatea spargerii liniei 102 in doua trasee.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 11/Ian/2020
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2012 11:03:40    Titlul subiectului: 152715

Vedeti, prieteni, acesta este rezultatul lipsei de concurenta in domeniul transportului in comun. Faptul ca RATB-ul a ramas in proprietatea statului ii da acestuia posibilitatea sa faca absolut orice, fara a putea fi controlat de catre contribuabili. Daca tot s-a trecut la cartele, nu era mai simplu sa se stabileasca un alt tarif pe aceasta linie, de 2 lei sau 2,6 lei (dublu)? Ideea e valabila pentru toate mijloacele de transport, in functie de lungimea cursei. Oricum consider ca regia trebuie privatizata in cea mai mare parte, incepand cu traseele nerentabile si continuand cu cele pe care se petrec acte de vandalism. Plus sa se renunte la subventii si la toate formele de protectie sociala in masa, care nu au ce cauta intr-un stat capitalist.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2012 14:07:46    Titlul subiectului: 152717

Departe de a fi un stat capitalist. Pana la privatizare, RATB-ul ar putea sa faca un lucru foarte simplu. Sa vada cati platitori de "portofele electronice" sunt. Astea trebuie validate la fiecare calatorie, iar cu noul sistem de taxare, se poate vedea si centraliza foarte usor cine a taxat, cati platitori sunt pe fiecare linie RATB. Adunand la aceasta abonamentele pe o linie, dar si celelalte titluri de abonamente, si-ar putea face o idee despre numarul de calatori pe fiecare linie in parte. Apoi, daca ar merge putin pe teren, si-ar face o idee si mai buna asupra numarului de calatori de pe un traseu, si unde sunt necesitatile de transport mai mari, unde sunt necesitati mai mici. Abia pe urma sa treaca la masuri aberante, cum ar fi splitarea lui 102 in doua linii. Nici pana in ziua de azi eu nu inteleg logica acestei miscari. Poate calatorii trebuie sa mai faca putin sport, coborand din 102 la CET SUD si asteptandu-l pe 202 ca sa se urce in el Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 27/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2012 19:14:13    Titlul subiectului: 152727

RATB - ul, cat timp primeste subventii necuantificabile, nu are nici un interers sa stie cati calatori sunt transportati pe o linie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 27/Aug/2020
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2012 12:51:43    Titlul subiectului: 152750

Legat de linia 102, singurule motive reale mi se par cele invocate de Dragos pe alt forum, si anume:
Citat:
A se citi: ,,În vederea creșterii încasărilor firmei de dube ce operează linia 715-fost 519-circulă pe linia 102 (că așa scrie în geam) Zețarilor - Granitul și pentru creșterea încasărilor RATB de pe urma celor care călătoresc din Berceni și Vitan în Titan și retur și pentru a elimina nemulțumirea unei anume autobaze cu privire la timpul prea lung pe semicursa."
Legat de celelalte aspecte semnalate aici, am si eu cateva lucruri de adaugat...
Citat:
Vedeti, prieteni, acesta este rezultatul lipsei de concurenta in domeniul transportului in comun.
Nu, asa cum reiese si din mesajul lui Dragos, este chiar efectul "concurentei" intelese prost. Asa s-au rarit si liniile preorasenesti, si acum ce avem (cu cateva exceptii: Voluntari, Buftea)? Va spun eu ce avem: masini mici.
Citat:
Faptul ca RATB-ul a ramas in proprietatea statului ii da acestuia posibilitatea sa faca absolut orice, fara a putea fi controlat de catre contribuabili.
Da, ca astia cu microbuze particulari sunt controlati de contribuabili la sange, asa e, e raiul pe pamant.
Citat:
Oricum consider ca regia trebuie privatizata in cea mai mare parte, incepand cu traseele nerentabile si continuand cu cele pe care se petrec acte de vandalism.
Probabil vreti sa nu mai vedeti transport electric (cat o mai exista), ci cel mult midibuze si microbuze.

Una peste alta, sunt satul de faza asta legata de indoctrinari... Pana acum 20 de ani era un model, cel comunist, acum e ala capitalist, ne ghidam dupa el, nu dupa cum ar fi mai bine... Nu ne mai facem bine... Si uite asa am ajuns in halul asta, sub pretextul unor reforme si idei (comuniste si capitaliste, dupa cum bate vantul).

Pana la urma oricare ar fi modelul (capitalist sau comunist), daca nu se vrea sa se faca treaba, nu se face, ci se strica. La noi se pare ca ca nu exista model care sa duca la ceva bun.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2012 16:45:14    Titlul subiectului: 152765

Peste tot in Europa, transportul de calatori in urbele mari este considerat de utilitate publica. Probabil userul care a propus privatizarea RATB-ului este fan ... Mihai Giurea, un nebun care debiteaza numai tampenii (cum ar fi ca pensionarii sa fie lasati sa moare de foame) pe blogul a carui nume nu il fac public aici. Problema RATB-ului nu este faptul ca aparine statului, ci oamenii. Am o mare indoiala ca in posturile de decizie sunt "varfurile", adica cei mai buni meseriasi in domeniu. Probabil in posturile de conducere sunt ... cei mai buni prieteni ai clasei politice. Si situatia asta cred ca este intalnita cam peste tot in tara. Trebuie sa avem curajul sa spunem lucrurilor pe nume, si asta este realitatea. Ce pretentii sa avem cand la ministere au ajuns sa se schimbe si ... femeile de serviciu si portarii pe criterii politice...
Corecta observatia userului pmp cu privatii, cred ca singurul loc din tara unde am vazut ca privatii sa faca cat de cat transport civilizat de calatori este la Sibiu, ma refer la societatile care asigura transportul intre Sibiu si localitatile limitrofe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 06 Feb 2012 10:26:51    Titlul subiectului: 152801

Aventurierul a scris:
Vedeti, prieteni, acesta este rezultatul lipsei de concurenta in domeniul transportului in comun.
Desi teoretic concurenta este buna, realitatea din RRomanistan arata fara echivoc ca NU exista concurenta loiala si reala, ci numai carteluri mafiote politico-economice care jongleaza cu "concurenta" dupa cum le-o dicteaza interesele strict personale. Adica, daca satra politica ajunsa la conducerea unui oras are interese la societatea de transport fosta "de stat", sub pretextul ca trebuie protejata societatea municipalitatii, se blocheaza orice urma de concurenta.
In schimb, daca satra politica nu are de "supt" de la firma de transport "de stat" si de la niste "intreprinzatori privati" (firme ale "alesilor" trecute pe numele unor agarici), brusc isi dau seama ca trebuie sa existe "concurenta" si atunci isi saboteaza cu mult "dezinteres" societatile de transport municipale, creind conditii ideale nu pentru concurenta, cum li se baga in cap celor mai naivi, ci pentru o evidenta si intensa parazitare/piratare a operatorului fost "de stat" care, se va sufoca destul de repede, lasand "piata" libera pentru gainarii cu maxi-taxi-urile.
Concurenta NU inseamna imbecilitatea de a pune pe aceleasi traseu mai multi operatori care sa faca haiducie pe trasee, "vanand" calatorii si sicanandu-se intre ei! Concurenta inseamna sa faci o licitatie CORECTA si sa castige o singura firma/asociere, astfel incat firma asta sa aiba siguranta exclusivitatii pe traseu.
Dar pentru asta trebuie sa existe niste autoritati competente (de unde, daca sunt "numiti" numai vacari politici?!?) sau ne-corupte (de unde asa ceva in politica?!?) care sa stabileasca conditii clare si aspre impuse vehiculelor.
Dar pentru ca "prietenii" javrelor politice vor sa faca profit cat mai mare si mai ales RAPID, in loc sa se ceara AUTOBUZE, se cer cotete/maxi-taxi si uite d-aia "concurenta" si "transportul privat" au ajuns sa fie sinonime in RRomanistan cu tigania maxi-taxi!
Concurenta moderna inseamna ce e in vestul Europei unde operatorii privati dispun de vehicule moderne, conforme, sisteme de taxare, informare, afisare s.a.m.d.
guest a scris:
RATB-ul ar putea sa faca un lucru foarte simplu. Sa vada cati platitori de "portofele electronice" sunt. Astea trebuie validate la fiecare calatorie, iar cu noul sistem de taxare, se poate vedea si centraliza foarte usor cine a taxat, cati platitori sunt pe fiecare linie RATB.
EXACT asta mi se pare si mie solutia, adica introducerea VALIDARII OBLIGATORII la urcarea in vehicul, in acest fel s-ar putea stabili cu exactitate numarul de calatori, corelatia intre timp si numarul de calatori, numarul de calatorii efectuate de anumite categorii de pomagii elctorali s.a.m.d. Dar am senzatia ca, tacit, exact asta se doreste, sa nu existe o evidenta clara a numarului de calatori si calatorii, pentru ca smenarii politici sa poata jongla dupa interes cu marimea subventiilor acordate pentru categoriile de atarnatori/pomanagii.
De ce trebuie sa platesc EU transportul "gratuit" al maselor de manevra electorala ale jegurilor politice?!?
Si ca sa va dati seama ca gratuitatile date pensionarilor sunt "mita" electorala, va dau un exemplu foarte simplu: de ce nu dau gratuitate totala si elevilor si studentilor?!? Caci elevii si studentii chiar au nevoie sa calatoreasca ZILNIC spre scoli si facultati, in timp ce pensionarii pot sa stea pe dosurile lor acasa, nu sa plimbe de-aiurea de colo pana colo, aglomerand autobuzele, scarbind si indepartand si bruma de calatorii "normali" care mai folosesc transportul public?!?
Pai e simplu: elevii si studentii fie nu au drept de vot, fie sunt inteligenti si nu pot fi manipulati si, deci, nu voteaza "dupa dictare" ca turmele celelalte care primesc "gratuitati" pe banii nostri!
Inteleg, gratuitati pentru persoanele cu handicap fizic sau similare care nu se pot deplasa sau se deplaseaza greu, insa nu en-gros pentru tot septelul de pensionari, te-apuca nervii cand vezi tot felul de "cucoane" imbracate cu haine scumpe si etaland telefoane scumpe, dar care merg "gratis" pe banii nostri!
De ce "gratuitatile" astea imbecile?!? Exista carduri, nu le ajung 20 calatorii/luna?!? Eu zic ca le sunt mai mult decat suficiente si i-ar face pe pomanagii mai responsabili, ar face doar calatoriile strict necesare, nu sa se plimbe de colo-colo!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community