Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele Dac/Rocar din Galați

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Noi 2005 19:52:52    Titlul subiectului: Troleibuzele Dac/Rocar din Galați 826

Troleibuzele s-au introdus în municipiul Galati pe data pe 23-August-1989.
Iata o mandrete de Rocar 217E din Galatii anului 2002. Fotografia este realizata de Marcin Stiasny (Polonia).
Sursa: http://www.przegubowiec.rulez.pl/travel/200205/200205_rumunia.htm.
Conform SB Atlas 2004, in septembrie 2003 mai existau 4 DAC 117E (#212, #213, #214 si #215) si 3 Rocar 217E (#220, #221 si #222). Functionale, insa, doar #212, #213, #220 si #221.



galati220.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  174.77 kb
 Vizualizat:  de 16583 ori

galati220.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 05 Apr 2006 20:17:23    Titlul subiectului: 20097

In Galati au existat in total 25 troleibuze:
- in 1989 au fost achizitionate primele 7 troleibuze: 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207
- in 1990 au fost achizitionate inca 4 troleibuze : 208,209,210,211
- in 1991 au fost achizitionate 2 serii de cate 4 troleibuze: 212, 213, 214, 215, iar apoi 216, 217, 218, 219
- in 1992 au fost achizitionate ultimele 3 troleibuze articulate: 220, 221, 222
- in 2001 au fost achizitionate cele 3 trleibuze Astra -Ikarus, singurele care mai functioneaza astazi: 223, 224, 225
Ultimele troleibuze articulate au fost retrase din circulatie in noiembrie 2003.
Pana la Ikarus 415T la Galati au existat doar Dac 117E (19 bucati dintre care primele 11 au fost din acelea mai "scunde", fabricate la sfarsitul anilor '80) si Rocar 217E ( 3 bucati ). NU a existat nici un Dac scurt.
Intradevar, in 2003, singurele troleibuze ramase "in viata" erau: 212, 213, 214, 215, 220, 221, 222. Parerea mea e ca din aceste 7 troleibuze 212 si 213 nu trebuiau casate. Ambele fusesera reparate complet in 2000 (caroserie, interioare, vopsea) si aratau bine. De asemenea, si 221 arata bine. Restul erau intr-o stare destul de avansata de uzura, singurul care arata mai bine fiind 222. Probabil au fost casate toate din excesul de zel al Transurb de a elimina vechiturile; asta nu inseamna ca s-a adus in loc altceva...
La fel, in 2002 au fost casate mai multe troleibuze, printre care si 219, care arata foarte bine.



221.JPG
 Descriere:
Troleibuzul 221 in 2002
 Mărime fișier:  44.93 kb
 Vizualizat:  de 17045 ori

221.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 16 Aug 2007 00:23:41    Titlul subiectului: 81556

Si in Sibiu ningea in mijlocul troleibuzului, bineinteles din cauza burdufului rupt. Ce este interesant este faptul ca la Galati in schema de culoare apare mai la toate troleibuzele si o dunga la "braul" acestora.Am niste intrebari:
nu se folosea in exterior deasupra primei usi un bec mare(de obicei de tractor) care sa lumineze practic toate usiile troleibuzului?
-toate aveau tragatoare?
-in varful "troleelor"(imi place sa le zic captatori) exista o sfoara cu un anumit patrat si care lega varful capatului de captare cu captatorul in sine(element de siguranta). S au pastrat acestea si la Galati?(eu catalogam soferii de troleibuz ca fiind atenti cu troleibuzele lor intocmai daca aveau grija si de acest element)
-care era schema de culoare orginala a troleibuzelor?vreau sa fac o paralela cu troleibuzele care au venit in sibiu tot in acea vreme
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 16 Aug 2007 01:10:01    Titlul subiectului: 81558

O parte din aceste troleibuze au avut farul de tractor instalat deasupra primei usi. S-a renuntat insa destul de repede la acest far - noi ii spuneam proiector, desi termenul era impropriu ales - si a fost demontat. La Galati, farurile de tractor au fost amplasate si deasupra celei de-a doua usi.
Toate troleibuzele din Galati au avut tragatoare.
Nu ma pot pronunta in privinta acelui element de siguranta de care a amintit radu. Nu mai retin acest aspect si nu are rost sa introduc o afirmatie gresita.
Referior la schemele de culoare originale pot prezenta urmatoarele informatii:
- 201-207: schema de culoare pe care a prezentat-o deja Sergabi28 pe schita mea corespunzatoare troleibuzului 201;
- 208-211: schema de culoare pe care am prezentat-o in schita corespunzatoare troleibuzului 208;
- 212-215 si 216-218: nu mai retin schema de culoare originala ( am lipsit din Galati in perioada aceea. Schitele mele prezinta scheme de vopsea ulterioare);
- 219: alb cu dunga albastra in partea inferioara;
- 220-222: alb cu dunga albastra in partea inferioara.
Am tratat separat troleibuzul 219 de celelalte trei intrucat:
-fac parte din loturi diferite;
-nuanta de albastru era diferita.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 16 Aug 2007 12:01:59    Titlul subiectului: 81564

Nu cumva schema de culoare era pana peste nivelul rotiilor?Daca era asa atunci fac parte din lotul troleibuzelor 320-331 din sibiu, din care mai "traieste" (in stare de inconstienta) 330ul pe care l am adus din medias.Culoarea troleibuzului 208 a fost adus doar la medias, cred ca si in prezent mai exista in aceeasi nuanta troleibuzul 202 care a fost transformat in ungator, la medias
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 16 Aug 2007 12:14:29    Titlul subiectului: 81567

Nu Radu. Schema si schemele de vopsire ale troleelor era exact asa cum le-a expus ,,Amiralul Byrd". Deci mai jos de decupatura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 510
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 17 Aug 2007 16:04:01    Titlul subiectului: 81609

Nu cred ca 219 era atat de bun precum zicea Amiralul Byrd in topicul de prezentare al vechilor DACuri pentru ca cu cateva luni inainte de casare il vedeam frecvent tras pe dreapta si autobuzul de asistenta tehnica langa el.Astept informatii despre 220,221 si 222.App:222 a avut inainte aceeasi reclama ca si 213 si 217(CIELO DAEWOO).

Despre 221 pot zice ca (spre fericirea mea)soferul troleibuzului statea la blocul vecin de al meu si aproape in fiecare zi sau cand aveam timp liber,mergeam la o plimbare in cabina troleibuzului.Dat fiind ca soferul(fost in prezent) locuieste in tiglina3, mergea frecvent numai pe 104.In ultimul timp,ce ma deranja pe mine la 221 era burduful care ajunsese ca la 220.Imi pare rau ca personalul TRANSURB nu si-au dat interesul macar pentru 220,221 si 222.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 17 Aug 2007 23:52:49    Titlul subiectului: 81621

Citat:
lotul 216-219 avea patru trepte;
-mocheta corespunzatoare lotului de troleibuze 216-219 era cauciucata si prezenta striuri orizontale;
Caracteristici tipice seriei 1991. În mod normal, până prin 2003-2004 trebuiau să circule toate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 18 Aug 2007 00:14:20    Titlul subiectului: 81622

Troleibuzul 219 avea nevoie de ceva... reparatii tehnice ( nu erau probleme foarte grave!). Faptul ca 219 era tractat de Asistentele Tehnice denota faptul ca reparatiile operate de mecanicii autobazei n-au fost printre cele mai reusite...
Atunci cand mi-am prezentat opiniile despre troleibuzul 219 am luat in calcul aspectul potrivit caruia, daca s-ar fi efectuat acele reparatii in mod corespunzator, troleibuzul ar fi fost apt pe traseele locale inca cel putin trei ani. Dpdv estetic se prezenta bine iar functional - daca i s-ar fi acordat mai multa atentie - s-ar fi descurat la fel de bine.

Intentia celor de la Transurb a fost de a casa mijloacele de transport vechi ( o mare parte din autobuzele si troleibuzele cu "experienta indelungata" s-a casat in acea perioada, mai precis anii 2002-2003 ). Nu s-a tinut cont ca o parte din troleibuze erau inca in stare foarte buna de functionare ( 220, 222, 218) iar altele se comportau ireprosabil (221).
Din pacate nu s-a achizitionat nimic in materie de troleibuze. In prezent, la Galati functioneaza doar trei Astra-Ikarus 415T, cu numerele de parc 223, 224 si 225.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 21 Aug 2007 11:45:40    Titlul subiectului: 81736

Cumva se dorea initial achizitionarea unui numar mai mare de Astra-Ikarusuri si s au grabit cu casarea DACurilor? Cred ca era cea mai buna alegere achizitionarea de Astre si in alte localitati, ar fi adus la salvarea troleibuzului, insa pretul probabil prea ridicat la acea data nu a facut posibila marirea parcului. Ciudat este faptul ca s-au casat prea repede.
In Galati se parcau troleibuzele si pe traseu sau toate troleibuzele garau in depou?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 21 Aug 2007 12:54:28    Titlul subiectului: 81738

Radu, toate troleibuzele se parcau numai in garajul Autobazei-1 Transurb.Mai exista o linie de garare de avarie, undeva langa Stadionul ,,Dunarea", actualmente zona se cheama ,,La McDonald's".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 21 Aug 2007 21:29:42    Titlul subiectului: 81759

Imi amintesc de acea zona de care spunea Sergabi28. In primii ani de functionare ai troleibuzelor, "zona" aceea era deseori folosita. In anumite perioade ale zilei, o parte din troleibuze erau stationate acolo. S-a renuntat insa destul de repede la acest mod de stationare fiindca:
-zona nu era bine supravegeata;
-zona era destul de... indepartata de Autobaza 1 ( unde se garau toate troleibuzele ).
Zona de refugiu, conform informatiilor mele, a fost utilizata intre anii 1989 si 1993. Dupa 1993, in caz de avarii - si diferite alte defectiuni - se prefera tractarea troleibuzului ( sau troleibuzelor) pana la autobaza sau distribuirea troleibuzelor pe "traseele scurte" (101 si 103) in cazul in care existau probleme de retea pe strada Domneasca.
In jurul anilor 2000, cand transportul cu troleibuzul era considerat rentabil dar din anumite motive troleibuzele nu puteau fi trimise pe trasee ( reparatii la reteaua electrica, suprafete de drum impracticabile...) se introduceau autobuze pe cele patru linii de troleibuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2010 19:47:55    Titlul subiectului: 122272

Sa vedem o poza (realizata in anul 2001) ce are ca "personaj principal" un troleibuz DAC din Galati , poza este preluata de pe site-ul: www.flickr.com


Gl_ a 4263979652_04d4b46e4a_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.27 kb
 Vizualizat:  de 13775 ori

Gl_ a 4263979652_04d4b46e4a_o.jpg



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2010 22:32:36    Titlul subiectului: 122282

In poza de mai sus este fostul 215, model DAC 117E. Dupa ce s-a renuntat la reclama pentru firma "Arabesque", cele trei troleibuze - 210, 215 si 218 - si-au pastrat schema de culoare specifica reclamei.
Erau, in trecut, doua modalitati de amplasare a reclamelor publicitare:
-doar cu autocolante (ca de ex la At&T, Viata Libera - a doua versiune...);
-cu autocolante si schema proprie de vopsea (Connex, Viata Libera - prima versiune, Camel, Assos, Daewoo - ambele versiuni...)
De obicei, dupa ce expira termenul de publicitate, mijloacele de transport care se incadrau in cea de-a doua categorie obisinuiau sa-si pastreze schema de vopsea primita. Ca si cazul lui 215...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
nik_galati



Data înscrierii: 04/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Iul/2015
Mesaje: 111
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 14 Mai 2010 19:20:11    Titlul subiectului: Troleibuzele Dac/Rocar din Galati 127039

Troleibuzul 202 surprins in trafic pe strada Domneasca in anul 1998.


Picture 033.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.99 kb
 Vizualizat:  de 13257 ori

Picture 033.jpg



Picture 034.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  133.13 kb
 Vizualizat:  de 13257 ori

Picture 034.jpg



Picture 035.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  134.95 kb
 Vizualizat:  de 13257 ori

Picture 035.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 17 Mai 2010 00:02:22    Titlul subiectului: 127160

Una dintre multiplele scheme de culoare pe care le-a avut 202... Amintesc, pe langa schema originala, crem cu dungi maron, specifica primului lot de 7 troleibuze care a circulat in Galati, cea specifica reclamei pentru tigarile Assos Lights (albastru-alb-rosu), apoi alb cu dungi albastre, transversale, precum si reclama pentru Daewoo (tractorul vopsit in albastru si remorca in galben). Daca nu ma insel, schema de culoare specifica reclamei pentru Daewoo a ramas si dupa ce s-a renuntat la reclama (se scosesera doar abtibildurile care anuntau firma respectiva, culorile ramasesera) iar spre sfarsitul carierei, 202 a devenit... 203. Daca imi amintesc corect...
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 18 Mai 2010 10:53:12    Titlul subiectului: 127219

Da, ai dreptate, 202 (ca si 203 de altfel si, 222 cred) si-au pastrat schemele de culoare corespunzatoare reclamei la Daewoo pana la casare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 18 Mai 2010 11:37:49    Titlul subiectului: 127222

Din cate imi amintesc, pentru Daewoo au fost doua scheme de culoare:
-albastru inchis cu dunga rosie in zona posterioara (cum au avut troleibuzele 213 si 217);
-tractorul albastru si remorca galbena (cum au avut 202, 203 si 222).
Alte cateva amintiri:
-219 a fost singurul troleibuz care si-a pastrat schema de culoare originala (a avut o singura revopsire partiala);
-203 a mai avut o reclama (la Viata Libera) in schema de culoare portocaliu deschis cu dunga lata alba. Partener de... publicitate a fost 207 (schema asta era si pe autobuze, din cate imi amintesc era la 3643, 4750, 2675... parca si 3693 dar nu mai retin exact);
-204 a avut si el o schema aproape similara cu cea a troleibuzului 202... galben pai cu dunga bleu subtire sub geamuri si dunga lata bleu in zona inferioara. In urma acestui RK (a fost si ultimul) se intervenise si-n salon, in special asupra plafonului deformat excesiv de umiditate (s-a prins un petec mare de placaj peste cele care atarnau. S-a omis insa intarirea placajului spart de dupa aerisirea superioara a remorcii, astfel ca in ultima perioada, avand in vedere si tabla mancata de rugina, puteai admira cerul senin prin placajul spart si tabla ciuruita... Imi amintesc ca, nuanta de bleu utilizata la schema de culoare a lui 204 a fost utilizata si pentru vopsirea barelor de la scaunele din salon. Culmea ca si 9349 (YWE)a primit un asemenea tratament la ramele scaunelor... tot din vopseaua pentru 204. Nu mai retin exact care a fost primul troleibuz casat... 201, 204 sau 211? Cert este ca in ultima perioada in care le-am vazut active toate trei se miscau ingrozitor.
-206 a beneficiat de un RK urias. A lipsit mai bine de jumatate de an... Imi amintesc ca avea usile preluate de la autobuze DAC model vechi, era usor de recunoscut acest aspect dupa elementii de actionare rotunjiti, ai canatelor.

Ceea ce, din pacate, nu mai retin, sunt schemele de culoare originale ale troleibuzelor din loturile 212 - 215 si 216 - 219... Ceva mai multe informatii privitoare la batranele DAC-uri 117E?... Ani de casare, scheme de culoare, evolutii... Poate reusim sa dezvoltam mai multe amintiri despre acestea, pe langa cele stranse deja in cadrul topicului: "O prezentare a vechilor troleibuze din Galati"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 11 Iun 2010 10:14:39    Titlul subiectului: 128231

Referitor la troleibuzele din primul lot, 201-207, imi amintesc faptul ca 201 si 202 erau vopsite exact in schema de culoare prezentata de Sergabi, in timp ce 203-207 erau vopsite in maro (un maro deschis), pana ceva mai jos de geamuri, in rest avand o culoarea galben deschis spre alb. Totodata, pe partea vopsita in maro erau trasate niste dungi galbene, iar numere de parc erau trecute inaintea usii 2, cu vopsea galbena.
Cam toate au beneficiat de un RK (de fapt revopsire), la nici 3 ani distanta, adica inceputul lui 1992.
201 - a fost revopsit in rosu (asa cum arata in poza din 1992 de la topicul dedicat troleibuzelor), iar, prin 1995 a fost revopsit din nou in schema prezentata de Amiralul Byrd. A fost unul dintre cele mai slabe troleibuze din istoria Transurb. In 1994, cand inca circula, remorca se apleca mult catre spate-dreapta, atingand roata de pe acea parte in timpul mersului... Se deplasa mai mereu cu viteza redusa. Dupa ultima revopsire a mai aparut doar sporadic pe traseul 102. A fost casat undeva prin 1997, inceputul lui 1998, impreuna cu 211.
Referitor la 203, acesta a avut inainte de reclama la Viata Libera, o schema de culoare maro inchis, pana sub geamuri, in partea superioara avand culoarea alba (undeva prin anii 1992-1993). Atat el cat si 202, erau intr-o stare tehnica precara la sfarsitul anilor '90. Usa a -IV-a nu se mai deschidea la nici unul dintre ele, fiind blocata; cu toate acestea rulau in continuare pe trasee. 203 a fost casat in primavara lui 2002. L-am vazut partial dezmembrat in autobaza Transurb, chiar pe locul in care astazi stationeaza troleibuzele. Se vedea clar ca peste numarul 3 fusese vopsit in graba un 2, dupa ce se facuse permutarea de numere 202-203. Nici "noul" 203 n-a mai rezistat mult, fiind casat in cursul aceluiasi an.
204 - a fost revopsit la inceputul anului 1992 in rosu-alb, schema de culoare identica cu 207, iar apoi, prin 1995 in schema de culoare expusa de Amiralul Byrd. Nici acest troleibuz nu a "stralucit" din punct de vedere tehnic, aparand din ce in ce mai rar pe trasee dupa 1996. L-am vazut casat in 1999, alaturi de alte autobuze, in spatele Autobazei 1.
205 - a mai fost vopsit in perioada 1992-1995 in rosu-galben (rosu pana ceva mai jos de geamuri, galben in partea superioara). Imi mai aduc aminte ca prin 1994 a fost implicat intr-un accident de circulatie, la coferaria Laura; mai exact o eleva traversa strada in fuga pe acolo ( nu este trecere de pietoni). Soferul troleibuzului a fost surprins de aparitia ei, si nu a mai avut cum sa evite accidentul, acesta fiindu-i fatal elevei (am inteles ca ar fi fost prinsa sub o roata).
Am circulat de multe ori cu el, se deplasa destul de incet, iar in momentul in care soferul lua tot volanul dreapta sau stanga, vibra destul de tare si se auzea un "zumzait" puternic. Dupa ultimul RK, triplele i-au fost inlocuite cu unele noi, dar asemanatoare celor de pe camioanele romanesti (ceva mai late si mai plate decat cele de la vechile autobuze). Era folosit atat pe traseul 102 cat si pe 104. A fost casat in cursul anului 2002.
Pe 206 l-am vazut dezmembrat, in aceeasi perioada cu 203 (deci in anul 2002), la poarta de intrare a troleibuzelor. N-am inteles nicioadata de ce a fost casat, deoarece arata bine si trecuse printr-un RK major cu putin timp inainte.
207 - a fost unul dintre cele mai utilizate troleibuze din primul lot; dupa parerea mea, nu a arata niciodata prea bine la exterior; de fiecare data, era revopsit fara a i se mai indrepta tablele deformate. Nici la interior nu arata prea bine. In primii ani ai existentei sale, multe dintre geamuri au cedat, fiind inlocuite cu tabla; prin 1993, era chiar ciudat, in remorca si ziua era semintuneric...In ultima perioada, incepusera sa dispara si placajele de pe laterale, lasand sa se vada elementele de rezistenta,mancate de rugina. Ca si in cazurile 202 si 203, usa a-IV-a nu mai era functionala. Era folosit in special pe traseul 104. A fost casat spre sfarsitul anului 2002.
208 - asa cum s-a spus deja, a preluat numarul de parc a lui 210, in 2000, la casarea acestuia. Era folosit mai mult pe traseul 104. Ultima data am circulat cu el in 2000, interiorul "prevestea" apropierea casarii. Unele elemente cred ca fusesera deja imprumutate de la 210 dupa casarea acestuia (capacele din lemn de pe mijlocul salonului). Barele de la coborare lipseau la 2 din cele 4 usi; soferul il conducea intr-o maniera foarte sportiva (d.p.d.v tehnic raspundea impecabil la comenzi), insa, datorita bruscarii acceleratiei sau franei, sarea des de pe linii , fiind necesare opriri... A fost casat in 2001, fiind cel mai longeviv din seria 208-211.
Despre 209, as mai adauga faptul ca a fost casat in 2000. L-am vazut in spatele Autobazei 1, deja remorca era desprinsa de tractor si lipseau geamurile precum si capacele laterale.
210 a fost vopsit, in perioada 1993- 1996 (aproximativ), in aceeasi schema de culoare ca si 204 si 207 ( rosu-alb).Apoi a urmat reclama la Arabesque, pastrandu-si aceasta schema de culoare pana la inceputul anului 2000, cand a fost casat.
211 - a fost troleibuzul cu existenta cea mai scurta din istoria Transurb. Fiind mai mult defect, a circulat putin pe traseele locale, asa ca, in 1996, atunci cand am calatorit ultima data cu el, arata foarte bine atat la interior cat si la exterior, insa se deplasa cu viteza redusa, iar la curbe facea acelasi zgomot ca si 205. A fost casat odata cu 201, prin 1997, inceputul lui 1998.
Prima serie de troleibuze de inaltime normala a fost compusa din troleibuzele 212,213,214 si 215. Cele 4 au fost achizitionate in 1991. Toate erau vopsite in alb cu o dunga rosie in partea inferioara (un rosu deschis, asemanator celui de pe 214). Nu au ramas foarte mult timp in schema originala de culoare, deoarece,incepand cu 1992 a inceput "moda" reclamelor.
Asadar, 212, a fost revopsit in rosu-alb-albastru si a facut reclama la tigarile Assos.Ulterior, dupa renuntarea la reclama, a fost revopsit in alb cu o dunga verde inchis in partea inferioara, iar apoi intr-o schema de culoare asemanatoare celei originale: alb cu dunga rosie in partea inferioara. A trecut printr-un RK major in cursul anului 2000. L-am vazut intr-unul din atelierele din Autobaza 1, impreuna cu 9115, in timp ce erau la vopsire. Am remarcat la acest troleu o oarecare deformare, in sensul ca rula putin oblic fata de axul central; nu stiu de ce, pt ca nu-mi amintesc sa fi fost implicat in vreun accident. A fost casat in noiembrie 2003, odata cu celelalte troleibuze articulate care mai functionau. As mentiona ca toate casarile facute in noiembrie 2003 au fost facute total aiurea, fara cap, acele troleibuze fiind apte sa mai ruleze pe traseele locale.
213 a primit la cateva luni de la aparitie un capac metalic asemanator unei grile de difuzor, dar ceva mai mare, amplasat in partea frontala, in zona in care era trecut numarul la troleibuzele mai vechi. Dupa acest detaliu putea fi recunoscut de la distanta. In 1992 a fost revopsit in alb cu dunga aceea gri, specifica reclamei Apple Computers. Ulterior, prin 1996 a fost revopsit in albastru-rosu si a facut reclama la Daewoo Cielo. Apoi,dupa renuntarea la aceasta reclama, a fost revopsit in alb cu o dunga albastru inchis in partea inferioara. A urmat apoi un RK in cursul anului 2000, in urma caruia a fost vopsit in schema de culoare prezentata de Amiralul Byrd. In ultima perioada circula mai mult pe traseul 104. A fost casat in noiembrie 2003, desi mai putea fi folosit cativa ani.
214 a fost printre putinele troleibuze care si-au pastrat schema de culoare originala pana la sfarsit. Nu tin minte sa fi facut reclama la ceva. Am circulat de multe ori cu el si se comporta foarte bine. Era folosit mai mult pe traseul 102. A fost casat in noiembrie 2003.
215 a avut la un moment dat trasata o dunga albastra subtire sub geamuri, apoi a facut reclama la Arabesque in culorile galben-verde. Si el a fost casat in noiembrie 2003.
Urmatorul lot de troleibuze, achizitionat tot in 1991, era fosrmat din 216,217 si 218. Scema de culoare era aceeasi ca la cele 4 trolebuze achizitionate anterior: alb cu o dunga rosie in partea inferioara. La interior erau insa putin schimbate:la fiecare usa aveau cu o treapta in plus (la fel ca autobuzele achizitionate dupa 1991); de asemenea, incepand cu aceasta serie incepe sa apara iluminarea la nivelul treptelor (cate 2 lampi la fiecare usa).
216, a fost revopsit in galben-portocaliu, prin 1993, si a facut reclama la tigari Camel. Apoi, prin 1998-1999, a fost revopsit in alb-albastru si a primit triple noi, asemanatoare celor de pe 205. Am remarcat si eu partea legata de zgomotul puternic din timpul rularii; seara cand era liniste , putea fi auzit de la distanta mare. A fost casat in cursul anului 2001.
217 a fost revopsit la scurt timp dupa achizitie in alb cu dunga gri si a facut reclama la Apple Computers. Apoi a urmat schema de culoare rosu-albastru specifica reclamei la Daewoo Cielo. Mi s-a parut ca nu i s-a acordat niciodata o atentie prea mare, nefiind prea bine intretinut. A fost casat in cursul anului 2002.
218, ca si 217, a fost revopsit in alb-gri si a facut reclama la Apple Computers. Apoi a urmat schema de culoare galben-verde, specifica reclamei Arabesque. Ca element distinctiv, la interior, avea o boxa auto amplasata in interiorul spatiului de deasupra celei de-a treia usi, din care se auzea radioul din cabina soferului. Mi s-a parut ca a fost casat prea devreme (in cursul lui 2003), fiind intr-o stare tehnica buna.
219 a aparut la cateva luni distanta de lotul 216-218, si, asa cum s-a spus, si-a pastrat schema de culoare pana la sfarsit; l-am vazut deseori tras pe dreapta, afectat de diverse probleme tehnice; probabil aceste probleme i-au grabit sfarsitul (in cursul anului 2002)
Referitorla ultimul lot de troleibuze articulate, achizitionat in 1992, consider ca toate au fost casate mult prea devreme. Asa acum s-a spus, cel mai bine intretinut a fost 221. Un element distinctiv la 222 erau cele 3 lumini de deasupra spatiului frontal care afisa traseul, lumini care se regaseau la toate cele trei troleibuze, dar in cazul lui 222 luminau intermitent, facand posibila recunoasterea troleibuzului de la mare distanta. Toate cele 3 troleibuze au fost casate in 2003.
Un alt aspect de care imi aduc aminte este faptul ca la cateva dintre troleibuze a fost amplasat girofar chiar deasupra spatiului frontal care afisa traseul. Printre aceste troleibuze s-au numarat: 203, 206, 208, 214, 218.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 11 Iun 2010 10:49:17    Titlul subiectului: 128232

Superba prezentarea, cg2005! O parte din aspectele mentionate fie le uitasem, fie nu le observasem...
Cu aceasta ocazie mi-am mai adus aminte de alte cateva detalii:
-referitor la iluminarea de balizare (superioara), in zona frontala, 212 avea montate deasupra cabinei o multime de beculete galbene si rosii. Imi amintesc ca seara erau mereu aprinse - acesta era unul dintre elementele de recunoastere pentru acest troleibuz;
-215 avea si el montat in cutia pentru traseu din zona frontala, doua stopuri. Asadar, deasupra, in loc sa vezi placa de traseu (care oricum nu se mai punea de multa vreme acolo ci pe bord) vedeai indicatoarele luminoase care erau mereu functionale. Imi amintesc ca semnalizatoarele si indicatorii de frana ai celor doua stopuri erau corelati la sistemul de iluminare si ca atare, functionau corespunzator.
-prin anul 2000 a mai avut loc un incident de care am cautat ulterior sa aflu mai multe in presa insa... n-am avut noroc. Imi amintesc ca in acel accident, care a avut loc tot in zona cofetariei Laura (unde in acea perioada se inregistrau multe tragedii rutiere) au fost implicate doua troleibuze si o masina, o Lada de culoare caramizie. Cele doua troleibuze implicate erau 209 si 212. 209 a fost casat dupa acel accident, cu toate ca nu suferise o avarie prea grava. Putea fi refacut insa... probabil era aproape de casare si nu s-a mai insistat. A fost ca-n cazul lui FRX...

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 28 Sep 2011 12:56:29    Titlul subiectului: 149046

Sa ne mai amintim putin de trecut... Lui 206 i-a cazut motorul si a stat mult timp garat pe rondul de langa Sala Sporturilor pana sa fie tractat la autobaza si reparat integral. A primit usi de la un autobuz DAC aflat in acea perioada in descompunere (se spune ca ar fi vorba de unul din generatia anilor 80, dat fiind in vedere ghidajele rotunde din zona inferioara precum si cele masive, cu patru suruburi de fixare pe usa, in zona superioara).
A fost casat tot din cauza motorului (cazuse din nou). Nu s-a mai investit din nou intr-o reparatie si... uite asa a ajuns oale si ulcele.

(informatie oficiala)

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2012 21:44:33    Titlul subiectului: 152685

Troleibuzele au intrat in serviciul local galatean la 20 august 1989... E drept c-au rulat, la inceput in probe si apoi au luat calatori "on board". Ziua oficiala, conform fostului cotidian "Viata Libera", a fost 20 august, zi in care primele sapte troleibuze DAC 117 E (201 - 207) au cunoscut cartierul Micro 19... si centrul orasului...

Mai jos, postez o fotografie care, sincer sa fiu, m-a surprins: este vorba de troleibuzul 207, tras in statia de la Sana (acum Trei Star). Ceea ce nu inteleg este dunga laterala dintre primele doua usi, mult mai lata decat... continuarea sa. Eu nu retin o astfel de schema de culoare! Poza a fost facuta la cateva zile dupa introducerea troleibuzelor... deci 207 nu putea fi carpit, revopsit,... etc...



207.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  368.29 kb
 Vizualizat:  de 9520 ori

207.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mircea700



Data înscrierii: 27/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2015
Mesaje: 152
Locație: Bucuresti 6; Galati

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2012 00:30:04    Titlul subiectului: 152702

As vrea sa stiu care a fost efectiv prima linie de troleibuz... ca in articolul mentionat de colegul AmiralAOV primele troleibuze au facut legatura Micro19 - Centru (adica traseul 101). La Parc CFR cand a aparut exact linia 102. La fel si cu liniile 103-104.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2012 11:03:50    Titlul subiectului: 152712

Linia 102 a fost initial pana la Gradina Publica si mai apoi a fost extinsa pana la Parcul C.F.R. Pe urma s-a trecut la reteaua spre Tiglina III. Totul s-a facut in decurs de aproximativ un an de la inaugurarea primei retele de troleibuz.
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community