Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

URAC - Uzina de Reparatii "Atelierele Centrale"

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Depouri si autobaze RATB
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 24 Oct 2005 20:57:02    Titlul subiectului: yjtj 55260

Din ceea ce stiu eu, URAC a fost facut intr'un an de zile, cel putin nu stiu ce sectie mare de acolo.
In 6 luni au realizat prima clona de LHB.
Din '54 pana prin '65 au facut vreo 500 V5x'uri + 37 pre-EP'uri + nu stiu cate sute de remorci V10, V12 &c.
Din '70 pana in '90 au facut 362 V3A+49 V2A + altele pentru alte orase.
Dupa '90: modernizari (neterminate) si 4 V2ST sau cum le cheama.
Am uitat, au facut si un troleibuz in anii '50.
Oricum, experienta in asamblat autobuze noi nu au, asa ca...

Linia industriala care traversează drumul venind de sub un garaj mergea pe vremuri catre Gara Obor. O ramificatie ajungea la URAC. Prin anii '60 sau '70, uzina a fost afectata de desfiintarea acestei linii care asigura aprovizionarea cu materiale, dar si livrarea tramvaielor catre beneficiari. Acest lucru l-am vazut mentionat si in monografia RATB, inca nepublicata.
Nici nu stiu exact cum se facea incarcarea tramvaielor spre alte orase. Cred ca erau duse undeva unde exista posibilitatea incarcarii in tren, poate depoul Giulesti daca ar exista o linie de tren pana la el. Pentru orasele cu ecartament ingust, nu stiu cum s'a procedat dupa desfiintarea liniei de tren.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trole Man



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2016
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti (Centru)

MesajTrimis: Mie 03 Mai 2006 12:40:32    Titlul subiectului: 60233

Linia de cale ferata ce ajungea la URAC cred ca a ramas functionala pana prin 85-86. Cel putin, tramvaiul 5, cand s-a inaugurat noul traseu pe Barcu Vacarescu a folosit cateva luni aceasta linie, trecand prin Gara Herastrau. In plus linia de tren deservea o fabrica de paine, deci e foarte posibil sa fi functionat pana in ultimul moment, precum cea de la Grozavesti, care a rezistat pana s-a construit Carrefour-ul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mie 03 Mai 2006 12:45:50    Titlul subiectului: 60234

Deci la un moment dat linia era folosita si de tramvaie si de tren? Cum oprea in gara, la peron? Au schimbat elementele de cale sau le-au folosit tot pe cele pt trenuri?
_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Trole Man



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2016
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti (Centru)

MesajTrimis: Mie 03 Mai 2006 12:59:05    Titlul subiectului: 60235

Activitatea in gara cred ca incetase atunci. Dar tramvaiul trecea pe undeva pe linia 2 sau 3, pe linia curenta. Gara era in curs de desfiintare, pe fostul sau amplasament situandu-se bulevardul de azi. Nu retin daca mai existau macaze din aceasta linie, spre celelalte, dar se lucra deja la constructia soselei, care a fost gata in cateva luni. Tramvaiul nu avea statii pe tronsonul de cale ferata ci doar la capetele sale. Se folosea sistemul de circulatie la paleta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 26 Iul 2006 22:08:05    Titlul subiectului: 520 62728

1. Azi am spionat iar URAC-ul...
2. Am găsit o jumătate din #484 și multă tăblărie
3. Însă se taie și Ik4. Și am văzut acest autobuz când era întreg...dar nu am apucat să-l pozez și să-i rețin numărul ... păcat. Nu vom mai avea ocazia să-l vedem la stradă Sad
4. iar din frumosul #1948 a mai rămas doar o bucățică de tablă roșie Sad



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.49 kb
 Vizualizat:  de 22090 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78 kb
 Vizualizat:  de 22090 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.53 kb
 Vizualizat:  de 22090 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.89 kb
 Vizualizat:  de 22090 ori

4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 28 Iul 2006 22:37:37    Titlul subiectului: 62818

În afară de aducerea lui #252 în URAC, nu prea era agitație la captolul tramvaie... stăteau cuminți acolo Bucur-urile, iar unul din V3B-93-uri tot intra și ieșea din hală.

În afară de #252, a plecat pe roțile lui un V3A-A3, cu reclame pe el, însă nu l-am putut identifica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Aug 2006 22:17:20    Titlul subiectului: 63262

Al 2'lea V3A cu chopper avea un numar scris pe o hartie lipita pe parbriz. La fel si V3A-93-2S care nu erau terminate. Erau 237 si 245..249, in total 6 bucati. V3A cu chopper avea aproape sigur nr.244. Doar 237 avea numarul scris pe el. Daca acel numar nu este de parc, se poate explica de ce exista inca la strada vagoane cu aceste numere.
Cred ca 246 este printr'o hala, in bucati. Era un V3A-C, dar nu sunt sigur ca e 246.
Tot la reparatii se mai afla si EP'ul roz care era la depoul Giulesti. Daca mai iese roz de acolo, asta nu mai cred.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Aug 2006 13:02:22    Titlul subiectului: 63612

V2A-ul a fost mutat in spate acolo...
...in continoare se vad bucati de Rathgeber casat in spatele halei de vopsitorie in care intra un V3A.
La poarta era o Tatra si o gramada de DAC-uri care intrau la taiere.
La hala de tramvaie nu se vedea nici o miscare, banuiesc ca e prin concediu lumea, ca nu vad de ce nu ar lucra nimeni luni la ora 10. Confused.



RF_DSC00069.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  220 kb
 Vizualizat:  de 22980 ori

RF_DSC00069.JPG



RF_DSC00071.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  188.68 kb
 Vizualizat:  de 22980 ori

RF_DSC00071.JPG



RF_DSC00072.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.7 kb
 Vizualizat:  de 22980 ori

RF_DSC00072.JPG



RF_DSC00080.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  182.24 kb
 Vizualizat:  de 22980 ori

RF_DSC00080.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Sep 2006 16:23:04    Titlul subiectului: uu 64154

Langa autobaza Titan am descoperit o sectie URAC, banuiesc ca este ceva de autobuze ca are o hala mare asemanatoare cu un garaj.

URAC este axata in principal pe tramvaie, dar mai are si o hala unde se fac RK la autobuze si troleibuze. De asemenea in URAC exista si un centru de casari - autobuze troleibuze si tramvaie.



RF_DSC00571.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  243.82 kb
 Vizualizat:  de 23957 ori

RF_DSC00571.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Sep 2006 23:51:08    Titlul subiectului: 64173

Acea sectie URAC este sectia de revizii a RATB (cum spunem noi RT 2) si una din statiile ITP a RATB-ului.
Acolo se fac reviziile de gradul 2 la Dac-uri si la Ikarusuri si ITP-ul la toate tipurile de masini mari, nu numai RATB.

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 16 Oct 2006 22:03:15    Titlul subiectului: 50000 35941

URAC = Uzina de Reparatii - Atelierele Centrale. Adica, aceasta uzina nu prea produce, ci repara sau daca vreti reconstruieste, chiar de la 0. URAC nu a fost gandita ca o fabrica propriu-zisa, chiar daca asta a devenit de facto odata cu construirea de vagoane Festiva, V5x, V2A/V3A si EP/V3A. In prezent, statutul uzinei este mult mai strict din punct de vedere legal, desi pana la urma din 1982 cand a aparut V2A, URAC n'a mai "inventat" nimic, restul fiind modificari. Practic, nici V3A/V2A nu sunt inventii URAC. Nu stiu sigur, dar UGZ (utilajul greu de dezapezire) si utilitarele ar putea fi conceptia lor. Troleibuzul dublu articulat sau cele scurtate, precum si tramvaie cu usi de DAC sau mai stiu eu ce sunt toate modificari, chiar daca au fost facute de la 0.
URAC tine de RATB. Rocar era societate proprie, "bine" condusa catre prapastie. RATB nu-si poate distruge propriile ateliere centrale, dar nici nu va putea concura producatorii care din pacate autohtoni nu mai sunt.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 24/Sep/2018
Mesaje: 317
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mar 17 Oct 2006 00:24:28    Titlul subiectului: 35954

URAC-ul a fabricat de'a lungul timpului mai multe modele proprii, e adevarat ca inspirate de modele deja existente, dar initiativa a fost mereu aceeasi. Ca exemple sunt Dyle-Bacalan, pentru care s'a produs un prototip la URAC, Dyle l'a executat in prima faza si apoi s'a asimilat in tara, ca V09. Sa nu uitam ca ei au facut primul troleibuz precum si prototipul primului autobuz MTD (Vulcan), iar la elaborarea unor noi proiecte erau (si sunt) singurii in masura sa defineasca parametrii specifici.
Insa soarta a fost nedreapta si nu li s'a oferit ocazia de a pune in valoare o experienta de aproape 100 de ani, o suma cu care putine intreprinderi se pot mandri.
Toata chestia e din buget, si anume daca municipalitatea ar retehnologiza pravalia, am putea vedea X tramvaie noi anual. Ori eu nu prea cred ca se poate intampla asa ceva pentru ca in paralel alte probleme dificile greveaza bugetul: inexistenta unui sistem de epurare a apei deversate in raul Dambovita, vechimea sistemului de alimentare cu apa potabila si necesitatea modernizarii, inexistenta unei gropi de gunoi ecologice, sistemul de canalizare din ce in ce mai solicitat s.a.m.d... chestiile astea costa ca la balamuc si in contextul asta nu stiu cine si'ar mai bate capul cu un studiu de fezabilitate pentru o fabrica de tramvaie care mai are si o pozitie incomoda pe harta. una e sa arunci in an preelectoral pastila cu "o sa facem Bucurestiul frumos si curat" si alta sa spui "o sa facem URAC-ul modern". ete scartz, d'aia nu mai pot bucurestenii, ca n'au tramvaie... hai c'am dat'o prea rau in economie!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Noi 2006 22:14:27    Titlul subiectului: 65609

Iata ce se mai modernizeaza prin URAC



250=#036.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Vin 03 Noi 2006 17:38:00    Titlul subiectului: 65640

Si eu m-am mirat de #313, ca eu l-am vazut pe 34 si deci sigur tine de Victoria. Ma mir insa in ce stadiu se afla, caci eu imi amintesc sa-l fi vazut recent la strada si totusi eu il vad scos in fata Uracului, cu boghiuri noi... O fi pus de proba afisajul cu 32...
Tramvaiul de langa 245,e sigur un V3A-93-bla-bla, iti poti da seama dupa stilul nou (si totusi vechi Rolling Eyes ) de vopsire, mai precis dunga galbena care se vede ca e aplicata altfel decat suntem noi obisnuiti.
Acum care imi explica si mie: de ce ii place atat de mult URAC-ului sa puna table si lemne in usile unui tramvai in constructie? Ca nu reusesc sa-mi dau seama mai precis de cine incearca sa-l protejeze... Rolling Eyes

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Noi 2006 18:27:56    Titlul subiectului: 65652

In URAC se....fura. Si de aceea unele vagoane sunt sigilate. Si Bucur LF are partea din fata finalizata, dar la terminarea programului farurile si bordul cu componentele au fost puse la loc sigur, pentru a nu dispare.

Sa va lamuresc:
- se mai fac 10 Bucur 1 (simplu articulat)
- se fac 20 Bucur LF
- dupa cele 10 Bucur 1 urmeaza Bucur 1 PPC
- V3A-93-CH-PPC nu are nici o legatura cu Bucur, doar ca au sisteme aproximativ la fel, baza acestuia este V3A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 13 Dec 2006 11:58:17    Titlul subiectului: 67992

Iata ce mai misca prin URAC:


RF_DSC03008.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  213.75 kb
 Vizualizat:  de 22984 ori

RF_DSC03008.JPG



RF_DSC03034.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  176.83 kb
 Vizualizat:  de 22984 ori

RF_DSC03034.JPG



RF_DSC03035.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  212.73 kb
 Vizualizat:  de 22984 ori

RF_DSC03035.JPG



RF_DSC03036.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  221.15 kb
 Vizualizat:  de 22984 ori

RF_DSC03036.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 13 Dec 2006 11:59:06    Titlul subiectului: 67993

Altele, cam astea sunt ultimele produse ale URAC pe anul acesta.


RF_DSC03037.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  238.46 kb
 Vizualizat:  de 22982 ori

RF_DSC03037.JPG



RF_DSC03041.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  252.71 kb
 Vizualizat:  de 22982 ori

RF_DSC03041.JPG



RF_DSC03049.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  206.61 kb
 Vizualizat:  de 22982 ori

RF_DSC03049.JPG



RF_DSC03052.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  238.39 kb
 Vizualizat:  de 22982 ori

RF_DSC03052.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 1737
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 07 Mar 2008 23:58:07    Titlul subiectului: 89764

Un articol despre doamnele care lucreaza la diverse sectii din URAC:

http://www.infoportal.ro/articol~din-actualitate~info-422059~ele-va-%ABrepara%BB-autobuzele.html
Citat:
Ele va «repara» autobuzele

Toate tramvaiele, troleibuzele si autobuzele care circula in Bucuresti au trecut, macar o data, prin mainile femeilor care lucreaza in sectia de vopsitorie a uzinei de reparatii RATB. “Avem zeci de ani de vechime, iar de-a lungul timpului ne-au trecut prin maini sute de masini si tramvaie. Orice mijloc de transport in comun care circula pe strazile Capitalei a fost slefuit, vopsit si reconditionat de noi”, ne spun trei dintre cele 36 de angajate ale sectiei.

In sectia de vopsitorie ajung zilnic, ca pe banda rulanta, autobuze, tramvaie, troleibuze, camioane si utilaje de deszapezit.

“Unele dintre masini au caroseria foarte lovita, sunt ruginite, stricate, iar de pe altele s-a desprins vopseaua veche. Munca noastra este sa le facem sa arate noi, ca scoase din cutie”, ne-a spus Ana Potoceanu, de 49 de ani.

“Sunt bunica, dar asta nu inseamna ca nu mai pot lucra, ca sunt batrana si neajutorata. Dimpotriva. Toate muncim cot la cot cu barbatii, indiferent de varsta. E o meserie in care nu conteaza daca esti femeie sau barbat daca esti mama sau ai nepoti acasa”, rade Ana. Cand s-a angajat la uzina de reparatii, Daniela Dumitrascu era doar un copil.

“Aveam 23 ani. Ce stiam eu pe atunci? A trebuit sa invat vopsitoria pas cu pas. Si nu a fost deloc usor. Acum, dupa aproape 15 ani vechime, pot spune ca fac aceasta munca si cu ochii inchisi”. E o meserie care se desfasoara in conditii grele, ne spune femeia.

“Zi de zi lucram intr-un mediu toxic, stam foarte mult in picioare si aplecate. Pentru a ne feri de vaporii de vopsea trebuie sa purtam un echipament special: halat, masca de protectie, manusi. De asemenea, tot pentru a ne proteja sanatatea trebuie sa bem foarte mult lapte. E adevarat ca, pe langa salariu, primim un spor de toxicitate, iar programul nostru de lucru se incheie la ora 14.30.”

Anisoara Petru ne-a spus ca meseria de vopsitor nu implica numai vopsirea caroseriei. “In primul rand, metalul se slefuieste foarte bine pentru a se indeparta vopseaua veche si alte impuritati. Urmatorul pas este chituirea caroseriei si izolarea, cu hartie sau banda adeziva, a locurilor care nu trebuie sa se pateze. Apoi se da un prim strat de vopsea care protejeaza metalul. Ultimul pas este vopsirea propriu-zisa”, ne explica ea.

Anisoara este, pe langa vopsitor, si pictorul sectiei. “Cu ajutorul unor sabloane pictez, cu vopsea neagra, numerele tramvaielor si sigla RATB, cea pe care o vedem cu totii pe orice mijloc de transport in comun. Dupa ce a iesit de la vopsitorie, tramvaiul sau autobuzul este introdus intr-un cuptor modern care, in numai cateva ore, usuca orice urma de vopsea”.

La sectia de bobinaj lucreaza un alt grup de femei. “Bobinele se monteaza in boghiu, un ansamblu de piese care face posibila miscarea tramvaiului. Cu asta ne ocupam zi de zi de zeci de ani”, ne spune Elena Florescu.

Seful sectiei tractiune tramvai, Ion Oancea, ne-a explicat ca munca bobinatoarelor este foarte meticuloasa. “Un barbat nu ar rezista sa faca ce fac ele. Este o meserie care cere multa rabdare si numai o femeie ar putea rezista sa o duca la bun sfarsit”.

Dumitrascu Daniela are 38 de ani si lucreaza in cadrul sectiei de vopsitorie a uzinei de reparatii RATB din anul 1993. Ea ne-a aratat intreg procesul de vopsire in interiorul unui vagon de tramvai.

“Inainte de orice activitate, trebuie sa ma echipez corespunzator. Avem in dotare halate, manusi si masti de protectie care ne impiedica sa aspiram vaporii de vopsea”. Daniela stie ca, daca nu ar respecta aceste norme de protectie a muncii, s-ar imbolnavi foarte grav. “Muncim intr-un mediu toxic si trebuie sa ne luam masuri de precautie”.

Daniela Dumitrascu, Anisoara Petru si Ana Potoceanu si-au ales o meserie dura, muncind cot la cot cu barbatii. Cu toate acestea, de multe ori femeile sunt mai apreciate la locul de munca fiind mult mai rabdatoare, atente si migaloase.

“De multe ori colegii ne lauda pentru faptul ca reusim, zi de zi, sa facem fata unei asemenea meserii. Se lucreaza in conditii grele, dar ne place ce facem si nu cred ca am pleca vreodata in alta parte. Asta chiar daca, zi de zi, lucram intr-un mediu toxic, stam foarte mult timp in picioare si aplecate” , ne-au declarat la unison cele trei.



ele-va-%c2%abrepara%c2%bb-autobuzele~422059.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  8.53 kb
 Vizualizat:  de 21179 ori

ele-va-%c2%abrepara%c2%bb-autobuzele~422059.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Sep/2018
Mesaje: 942
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Mar 2008 00:05:33    Titlul subiectului: 89794

Linia aia ferată a fost fost folosită până în 1987. Dacă mai țineți minte, în trecut, exista paralel între Str. Reînvierii și calea ferată, o linie de tramvai. U.R.A.C. avea o mică garnitură formată dintr-o locomotivă și 2 vagaoane. Acest tren era garat lângă trenul care venea pe calea ferată, iar din trenul C.F.R. se descărca tabla în trenul U.R.A.C.-ului.
Acea linie fereată a fost în trecut linie de călători, făcând parte din linia București - Oltenița (pleca din linia de Constanța, o lua prin Aviației, Tei, Obor, Pantelimon, Titan și mergea spre Oltenița)

U.R.A.C. a fabricat pe șasiu de autobuze "Renault" mai multe troleibuze în anii '50. Se numeau T12 (troleibuz lung de 12 metri).

De notat că U.R.A.C. este consrtuit pe locul unei fabrici de cărămidă care avea și groapa necesară extragerii materialului!

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 19 Mar 2012 10:43:34    Titlul subiectului: 154195

Acceasi cosmelie, dar botezata mai "frumos", "Fabrica de Tramvaie Lizeanu, ASTRA - RATB" ...


P1400993.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.57 kb
 Vizualizat:  de 11935 ori

P1400993.jpg



P1400994.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.5 kb
 Vizualizat:  de 11935 ori

P1400994.jpg



P1400995.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.09 kb
 Vizualizat:  de 11935 ori

P1400995.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Sep/2018
Mesaje: 942
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Mar 2012 11:51:09    Titlul subiectului: 154198

mrM a scris:
Linia aia ferată a fost fost folosită până în 1987. Dacă mai țineți minte, în trecut, exista paralel între Str. Reînvierii și calea ferată, o linie de tramvai. U.R.A.C. avea o mică garnitură formată dintr-o locomotivă și 2 vagaoane. Acest tren era garat lângă trenul care venea pe calea ferată, iar din trenul C.F.R. se descărca tabla în trenul U.R.A.C.-ului.
Acea linie fereată a fost în trecut linie de călători, făcând parte din linia București - Oltenița (pleca din linia de Constanța, o lua prin Aviației, Tei, Obor, Pantelimon, Titan și mergea spre Oltenița)

U.R.A.C. a fabricat pe șasiu de autobuze "Renault" mai multe troleibuze în anii '50. Se numeau T12 (troleibuz lung de 12 metri).

De notat că U.R.A.C. este consrtuit pe locul unei fabrici de cărămidă care avea și groapa necesară extragerii materialului!


Rectific, acea cale ferată paralelă cu Str. Reînvierii nu era folosită la descărcarea materialelor. Acolo se afla un mic depozit. Descărcarea materialelor se făcea între Str. Pârgarilor și Lizeanu. De aia Str. Pârgarilor era traversată de o cale ferată dublă.
Iar troleibuzele T12 nu aveau 12 metri lungime, ci vreo 9.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 03/Aug/2018
Mesaje: 619
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Mar 2012 22:13:02    Titlul subiectului: 154230

O fotografie cu URAC facuta de pe un bloc din zona Obor - Moara lui Assan


DSC00231.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  315.48 kb
 Vizualizat:  de 11890 ori

DSC00231.JPG



_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Depouri si autobaze RATB Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community