Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Reteaua de troleibuze

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul OLT
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 16:45:00    Titlul subiectului: Reteaua de troleibuze 9538

Asa cum imi propusesem, in concediu am reusit sa ajung si prin Slatina sa vad ce si cum pe acolo.
Odata ajuns in Gara am mers putin inainte, intrigat ca nu dau de reteaua de troleibuz, care ma asteptam sa treaca chiar prin fata Garii, asa cum se intampla in majoritatea oraselor (inca nu vazusem nici o harta a transportului in comun din Slatina atunci, iar StraBenbahnatlas-ul l-am primit ulterior excursiei). Dupa cativa pasi insa, am dat si de retea. Prima constatare a fost ca reteaua este intr-o stare extrem de buna, de altfel este si foarte recent construita. Ce am remarcat este constructia stalpilor, confectionati din 4 tuburi metalice, precum in poza de mai jos, Aceste tevi, 2 mai lungi care formeaza stalpul propriu-zis si 2 mai mici care par sa consolideze "stalpul" in sine, par a fi sudate intre ele.
Iata mai intai o poza de ansamblu a unuia dintre stalpii in cauza, urmata apoi de o poza de detaliu cu cele 4 tevi care compun, la baza, acest stalp.
Asa cum procedasem si in alte orase, am decis sa merg de-a lungul retelei, intr-un sens aleator (atunci am ales dreapta) pentru a depista o statie plasata convenabil, ca lumina si trafic, unde sa astept eventualele troleibuze. Eram cu sotia si dupa ce am mers vreo 500 de metri, iesind aproape din oras, fara insa ca vreun troleibuz sa se arate, am inceput sa am dubii ca mai este functional. Dupa ce am depistat si un macaz amuzant, initial fost "Y", din care ramasese doar o ramura, m-am speriat de-a binelea, ca am batut drumul degeaba...
Iata macazul cu pricina, Si in loc sa puna o curba directa, au lasat macazul acolo, sa mai incurce si el nitel...



retea-005_460.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.45 kb
 Vizualizat:  de 9200 ori

retea-005_460.jpg



retea-006_138.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.12 kb
 Vizualizat:  de 9200 ori

retea-006_138.jpg



retea-009_178.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.93 kb
 Vizualizat:  de 8222 ori

retea-009_178.jpg




Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Mar 16 Ian 2007 16:30:41, modificat de 3 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2006 13:25:22    Titlul subiectului: gngfnfnfgn 33302

Citat:
Proiectul inițial a fost elaborat în anul 1988 pentru deservirea unei populații estimate să ajungă la 120.000 de locuitori, concomitent cu dezvoltarea platformei industriale și cu o dotare de 37 de troleibuze.
Am căscat ochi cât cepele, cum se zice... auziți ce planuri erau și ce s-a obținut în final... Evil or Very Mad
Citat:
După 1989, nu s-a mai respectat proiectul inițial, ci s-a ales varianta actuală care prezintă multe deficiențe printre care enumerăm:
- Plecarea în traseu nu se poate face decât către S.C. ALRO S.A., astfel că pe o lungime de 5 km nu se transportă nici un călător.
- Inexistența liniei de contact de la baza troleu spre Cartierul Zahana, precum și a unor macazuri în zona respectivă și a unei bucle de întoarcere în Piața Gării fac imposibilă utilizarea troleibuzelor între orele de vârf pe un traseu din care să fie eliminată porțiunea de mers în gol menționată, dar să poată deservi „orașul de sus” în ambele sensuri.

Au ăștia un dar de a da explicații de ești gata să-i crezi... măi să fie, că dacă vroiau cu adevărat nu puteau demonta rețeaua inutilizată care face legătura cu ALRO și s-o instaleze în zona unde spuneau că au probleme... și e chiar greu de făcut un macaz, nu erau în stare să-și facă ei unul pe plan local... mă apucă iar nervii pe incompetenții ăia... Păi de ce n-au folosit macazul ăla din poza de mai jos, care oricum era montat degeaba??? Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
La explicații și justificări nu-i întrece nimeni...



retea-009_178.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.93 kb
 Vizualizat:  de 10236 ori

retea-009_178.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
worker



Data înscrierii: 03/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2009
Mesaje: 36
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 26 Apr 2007 02:28:18    Titlul subiectului: 78499

Transportul cu troleibuze a fost sistat la 01.04.2006.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 28 Iun 2009 08:33:55    Titlul subiectului: 113016

Cand am trecut prin Slatina, joia trecuta am vazut ca au dat jos reteaua de contact. Consolele sunt inca la locul lor, dar intr-o stare destul de proasta (foto 1, 2, 3). Probabil ca va trece foarte multa vreme pana cand troleibuzul va reveni aici, daca va mai reveni. Pozele le-am facut pe bulevardul care face legatura intre ALRO Slatina si oras (pe aici trece drumul european E70).


Vizita Simnic, 25 iunie 150.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.7 kb
 Vizualizat:  de 7326 ori

Vizita Simnic, 25 iunie 150.jpg



Vizita Simnic, 25 iunie 154.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.41 kb
 Vizualizat:  de 7326 ori

Vizita Simnic, 25 iunie 154.jpg



Vizita Simnic, 25 iunie 155.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.21 kb
 Vizualizat:  de 7326 ori

Vizita Simnic, 25 iunie 155.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 370
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 02:13:02    Titlul subiectului: 113088

Aici va pun poze din Slatina cu reteaua de troleibuze!


DSC02950.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.97 MB
 Vizualizat:  de 7286 ori

DSC02950.JPG



DSC02939.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  554.61 kb
 Vizualizat:  de 7286 ori

DSC02939.JPG



DSC02937.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  553.13 kb
 Vizualizat:  de 7286 ori

DSC02937.JPG



_________________
www.stefanbadita.wordpress.com --- Mie îmi pasă de Galați! Vouă?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
tiberio



Data înscrierii: 29/Noi/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 9
Locație: Slatina

MesajTrimis: Mie 04 Noi 2009 11:30:41    Titlul subiectului: 119477

In luna octombrie, in Slatina s-a demontat toata reteaua de troleibuz. Mai exista pe stalpi doar semnele unde erau prinse consolele. Crying or Very sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 23 Mar 2012 23:28:43    Titlul subiectului: 154384

Un articol descoperit de Silviu Sintea pe tema DISTRUGERII retelei de troleibuz din Slatina, retea construita DIN BANII NOSTRI, ai tuturor, si care, in loc sa fie ingrijita si exploatata in folosul nostru, al cetatenilor care AM PLATIT-O, a fost distrusa de niste pramatii, asa cum sunt majoritatea politicienilor din RRomanistan... Evil or Very Mad

Treziti-va, cat mai lasam jegurile politice sa dispuna dupa bunul plac de investitiile facute din banii nostri?!?

http://anchetadeolt.wordpress.com/2012/03/20/furt-din-banul-public-desfiintarea-troleibuzelor-din-slatina

"Furt din banul public: desființarea troleibuzelor din Slatina!

Primarul – mafiot Darius Vâlcov se face rãspunzãtor de multe fapte penale, de la licitații trucate și lucrãri prost executate, la vânzarea și concesionarea de terenuri din domeniul public, pânã la concesionarea și externalizarea serviciilor din cadrul Primãriei Slatina. O afacere profitabilã pentru edilul Vâlcov a fost și decimarea fostei rețele de troleibuz!

Mulți dintre noi au uitat mult prea repede modul ilegal în care actualul primar al Slatinei a distrus rețeaua electrificatã și troleibuzele care deserveau transportul în comun. Într-o lume civilizatã, troleibuzul reprezintã o alternativã viabilã la transportul cu autobuze în orașe, acesta fiind nepoluant, mult mai ieftin și mult mai silențios.

Cu ani în urmã, printr-o hotãrâre de guvern, în municipiul Slatina s-a hotãrât introducerea transportului în comun cu troleibuze. Lucrãrile pentru îndeplinirea acestui obiectiv începeau în anul 1995, iar la data de 30 mai 1996 se inaugurau cele douã trasee de troleibuz, 12 și 12 barat.

Cele douã trasee parcurgeau rute – circuit ce fãceau legãtura între ALRO și Centru, astfel: 12 ALRO parcurgea ruta: str. Cornișei – str. Libertãții – str. A.I. Cuza – str. Ecaterina Teodoroiu – str. Artileriei – str. Cireașovului – ALRO. 12 barat avea traseul: ALRO – str. Cireașovului – str. Artileriei – str. Ecaterina Teodoroiu – str. A.I. Cuza – str. Libertãții – str. Cornișei – ALRO.

Proiectul inițial prevedea dezvoltarea unei rețele de contact atât în zona orașului vechi, cât și legãturi cu zona centralã, zona industrialã și garã. Necesarul de troleibuze era dimensionat la 37 de unitãți, municipalitatea achiziționând doar trei troleibuze pentru deservirea traseelor 12 și 12 barat. Troleibuzul 02 a fost dezafectat curând dupã darea sa în exploatare, fiind scos din circulație la ordinul primarului Vâlcov.

Interesul poartã fesul!

Odatã cu înscãunarea lui Darius Vâlcov în fotoliul de primar, autoritatea localã a renunțat destul de repede la traseul 12 barat, iar pe traseul 12 se ajunsese sã se efectueze doar trei curse pe zi, în orele de vârf. Traseul 12 ar fi fost extraordinar de rentabil, dacã s-ar fi realizat o buclã de întoarcere la garã. Investiția necesita doar 50 de m de cablu electric, stâlpi și macazuri. Din nefericire, primarul nou ales n-a investit nici un leu în transportul cu troleibuze.

La finele anului 2004, datoriile Loctrans S.A. se cifrau la suma de 2. 263. 894 RON. Nu s-ar fi ajuns în aceastã situație, dacã primãria municipiului Slatina ar fi virat subvenția cuvenitã pentru transportul persoanelor care beneficiau de gratuitãți. Dacã s-ar fi virat acesti bani, Loctrans ar fi avut un profit, fie el si infim, de circa 150 milioane lei vechi.

S-a ales solutia falimentãrii RA Loctrans, a disponibilizãrii unei parți a personalului regiei respective, prin concediere colectivã (salarii compensatorii) și reorganizarea activitații. În lumina celor prezentate mai sus, s-a renuntat la transportul cu troleibuze, imediat dupã schimbarea culorii politice în Slatina, devenitã portocalie, dupã alegerea primarului PD, Darius Bogdãnel Vâlcov.

Troleibuzele au fost retrase definitiv din Slatina în data de 31 martie 2006. În data de 8 februarie 2006, la inițiativa edilului Vâlcov, Consiliul local Slatina aproba hotãrârea cu nr.36, act juridic prin care se desființa transportul electric cu troleibuze, investiție care fusese realizatã cu fonduri de la Guvernul României.

Între timp, staff-ul Loctrans era completat cu un nou director tehnic, devenit si consilier local din partea PD, ing. Stelica Necula. La vremea respectivã, acesta susținea cã a adresat memorii executivului local pentru a menține în conservare rețeaua de contact troleibuze, pânã la gãsirea unor fonduri necesare reactivãrii și extinderii acesteia.

Tot ing. Stelica Necula reitera faptul cã, în cazul în care Primaria Slatina achita subvențiile necesare (legea nu obliga legislativul local), R.A. Loctrans ar fi putut accesa credite pentru achizitionarea unor troleibuze și pentru extinderea rețelei electrice.Și ca sã fie treaba- treabã, ,, bomboana de pe colivã”, în data de 28 iunie 2007, prin HCL nr. 134, consilierii locali, tot la îndemnul primarului Vâlcov, votau vânzarea prin licitație publicã a componentelor rețelei de troleibuze și a celor trei vehicule electrice.

Nu se mai știe nimic de cablul de cupru de la rețeaua de troleibuze, peste 5000 de kg, acesta nefiind scos la licitație, ci vândut pe piața neagrã.

Afacerea: autobuzul portocaliu !

În schimbul achiziționãrii de troleibuze, mijloace de transport în comun care nu polueazã orașul, primarul Vâlcov a optat pentru achiziționarea în sistem leasing de autobuze portocalii, contract ce sare lejer de suma de 80 de miliarde lei vechi.

Dupã externalizarea serviciilor din primãrie, edilul Vâlcov mai urmãrește acum și externalizarea serviciului de transport local, singurul serviciu public care a mai rãmas dupã externalizarea piețelor, bazarelor, a serviciului de salu­brizare, dezinsecție și dezinfecție și de amenajare a domeniului public și privat.

La mijloc este vorba de profituri de zeci de milioane de euro, bani ce vor intra în buzunarelor ,,bãieților deștepți”. În 2009, primarul din Slatina, ca pe propria moșie, folosea baza LOCTRANS și autobuzele societãții publice de transport local pentru a duce oamenii la vot.

Tot aici au fost depozitate tonele de ulei și zahãr, alimente folosite la mita electoralã din acel an 2009. Cum alegerile locale bat la ușã, edilul Slatinei cu siguranțã va folosi același scenariu ! "

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul OLT Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community