Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Poluarea fonica si transportul public bucurestean

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 24 Feb 2011 10:19:22    Titlul subiectului: Poluarea fonica si transportul public bucurestean 140371

Sa vedeti pe ce arunca banii pramatiile politice care ne conduc...

Studiile astea ar fi utile daca ar fi facute "pe bune" si daca in urma lor s-ar lua masurile necesare.

Asa, ramanem doar cu banii aruncati pentru studiile facute de "niste" firme... Rolling Eyes

In maretele lor planuri de reducere a zgomotului, astia n-or fi auzit de troleibuze?!?

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Capitala_urla_in_fata_unor_functionari_surzi_0_432557344.html

"Capitala urlă în fața unor funcționari surzi

Raluca Curteanu

Miercuri 23 feb 2011

Bulevardul Magheru este cea mai poluată arteră

Bucureștiul este cel mai zgomotos oraș al țării, și pentru a îndrepta acest lucru, autoritățile au elaborat în urmă cu trei ani o strategie anti-zgomot pe care nu au aplicat-o nici acum. 1,5 milioane de euro a costat întocmirea hărții de zgomot, însă edililor nu le-a fost de niciun folos. Acum, legislația îi obligă să întocmească altă hartă pentru a măsura progresul.

În jur de 85% din populația Bucureștiului este afectată de poluarea fonică. Cele mai zgomotoase zone sunt bulevardele Magheru, Olteniței, Ferdinand, Ghencea și Pantelimon. La polul opus, cele mai liniștite străzi sunt cele din Drumul Taberei, Rahova, 1 Mai sau în cartierele Primăverii și Giulești, aflate la distanță maia mare față de arterele principale.

„Cele mai expuse la zgomot sunt clădirile cu ieșire la marile bulevarde și apartamentele de la etajele inferioare. În spatele blocurilor de la bulevarde, indicii de disconfort fonic sunt mult mai mici”, a declarat Bogdan Lazorovici, director executiv și acționar la Envio Consult, firma care a făcut măsurătorile acustice și care a întocmit în perioada 2007-2008 harta de zgomot a Bucureștiului.

Măsuri plătite și ignorate

Tot atunci, firma a propus, pentru suma de 1,5 milioane de euro și o strategie de combatere a zgomotului, care s-a dovedit a avea pasaje identice cu cea a Londrei. Astfel, s-a stabilit că principala sursă de poluare fonică este traficul și, în acest sens, au fost propuse mai multe măsuri, printre care perceperea unei taxe de 5 lei pentru mașinile care tranzitează centrul Bucureștiului, interzicerea motocicletelor și a A.T.V-urilor pe timpul nopții, precum și introducerea de autobuze silențioase care urmau să circule pe culoare unice ca să nu mai fie nevoie să „frâneze brusc sau să schimbe vitezele atât de des“.

Mai mult, pentru că șoferii bucureșteni frânează brusc și pleacă în trombă de la semafor, municipalitatea a propus susținerea de cursuri pentru aceștia să învețe să conducă „silențios și lin”. De asemenea, pe arterele foarte aglomerate exista propunerea de a se pune un asfalt fonoabsorbant. Și construcția noii linii de tramvai Drumul Tabereie-Pantelimon ar fi ajutat la decongestionarea traficului și, implicit, la micșorarea decibelilor stradali.

Vina, pasată între instituții

Poluarea fonică mai putea fi redusă prin antifonarea căilor de rulare a tramvaielor și a clădirilor situate la stradă, prin plantarea de copaci la marginea străzilor și prin extinderea spațiilor verzi. La trei ani de la elaborarea strategiei, lucrurile au bătut pasul pe loc.

Tiberiu Ivașcu, președintele Comisiei de Mediu din cadrul Consiliului General explică și de ce: „Nu poți interzice circulația motocicliștilor noaptea pentru doi-trei care își turează motoarele la maximum. Cei de la Direcția de Mediu trebuiau să implementeze strategia, dar pot anticipa și vă spun că au cheltuit banii pe pliante și pe întâlniri cu motocicliștii”. Ivașcu a promis că îi va trage la răspundere pe vinovați.

De la Direcția de Mediu, Adrian Catrina spune că nu doar direcția pe care o conduce este răspunzătoare de neîndeplinirea sarcinilor. „Zgomotul vine de pe străzi, cei de la infrastructura rutieră trebuiau să implementeze o parte dintre sarcini”.

Scuzele nu țin în fața legislației europene, care prevede ca o dată la cinci ani această hartă să fie refăcută, tocmai pentru a verifica dacă autoritățile își fac treaba.

La vienezi se poate!

Capitala Austriei a avut și ea probleme cu zgomotul. însă edilii au început să resolve situația încă din 1982. De atunci, numărul decibelilor a scăzut cu 18%, pentru că, potrivit Primăriei Viena, principala măsură pe care au luat-o a fost aceea de a impune o limită de viteză pe 30 km/h pe o suprafață totală de 1.280 de kilometri de drum, adică pe 48% din rețeaua de străzi municipale. De asemenea, în fiecare an, restricția se mai impune pe încă 100 de kilometri."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 07 Mar 2011 08:11:16    Titlul subiectului: 140796

E o problema destul de complexa. Chiar daca primaria ar lua masurile recomandate (si care nu-s deloc mici), trebuie lucrat si la educatia celorlalti participanti la trafic.
Tinand cont ca in Bucuresti se merge la ca la raliu (cand e strada libera), iar daca-ntarzii sa pleci la semafor doua secunde iti iei claxoane si-njuraturi pentru toata luna, nu-i suficienta doar ideea cu troleibuze. E o idee foarte buna, intr-adevar, dar cu o floare...
(plus ca daca se aplica, o sa plangem dupa reteaua de tramvai, care ar trebui fie facuta toata gen tramvai usor, pentru inalturare zgomot, fie scoasa si inlocuita de altceva - si tare mi-e teama ca se va alege varianta mai simpla, cea cu eliminarea).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 07 Mar 2011 10:05:44    Titlul subiectului: 140801

Bineinteles ca studiul a fost poate chiar bun, dar nu s-a aplicat.
Tramvaiul nu se va scoate, atit timp cat se lucreaza intens la inlocuirea caii de rulare.
Poluarea fonica va exista permanent atit timp cat: orasul este foarte mare, numarul de locuitori creste constant, traficul este aglomerat, etc. Capitalele mari si orasele cu puternica influenta industriala nu vor putea niciodata scapade sunete. Populatia este amestecata, cu diverse grade de educatie, populatia are nevoie de mancare, are nevoie de mobilitate, economia fara astea nu merge. Degeba intinzi sirme de troleu aiurea prin oras, cand trebuie sa aduci mancarea si detergentul la magazin cu camioneta sau cu tirul. Tot la fel de mult zgomot se face! Procentele gen 18, 15, 12, dupa parerea mea nu reprezinta foarte mult. Iar ele nu au cum sa vina strict din traficul auto. O solutie ar putea-o reprezenta asfaltul care mai absoarbe din vibratii si nu numai. Dar mai mult de atit, mare lucru nu se poate face. Ganditi-va ca pentru reteaua de transport ai nevoie de pasaje, de tot felul de poduri si strapungeri. Acestea nu pot aduce in nici un fel mai multa liniste. In plus, desi nu imi place, este adevarata urmatoarea afirmatie: cui nu ii place la oras si la capitala, se poate muta oricand in provincie sau la sat Smile. The Big City will always be the Big City.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2022
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Apr 2012 11:13:51    Titlul subiectului: 154603

Cred ca s-a pierdut din vedere factorul principal. Cei mai vinovati de poluarea fonica sunt soferii de pe ambulante, care folosesc sirenele in mod abuziv, unii pentru a-si arata "muschii" in fata asistentelor. Nici termopanele nu fac fata unui asemenea zgomot infernal. Nu stiu daca legea le permite sa le foloseasca atunci cand stau pe loc si au in fata 10 masini pe care le obliga sa intre haotic in intersectie, terorizandu-i pe soferi. Am verificat si am constatat ca girofarurile politiei sau ale pompierilor nu sunt atat de deranjante. Ba mai mult, nici ambulantele particulare nu au un sunet atat de puternic, asa ca vina principala e a soferilor de pe ambulantele de stat. Dupa mine ar trebui limitat prin lege nivelul maxim al decibelilor emis de aceste sirene.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community