Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul public: gratuitati si reduceri
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 08:17:49    Titlul subiectului: 123107

andrei11 a scris:
Faptul ca un pensionar nu mai poate sa-si plateasca in mod decent necesitatile este din cauza celor ce muncesc, si nu din cauza lui.
Fals ! Este din cauza incapabililor de politicieni, care nu au fost in stare sa faca reforme economice. Sincer mie nu imi convine sa muncesc si sa tin doi pensionari in spate. Raportul optim ar fi trebuit sa fie invers, adica la 2-3 oameni care muncesc sa fie un pensionar (raport muncitori:pensionari ar trebui sa fie 3:1).
Facilitatile pentru pensionari sunt normale, au muncit o viata intreaga, le merita. Dar repet pentru situatia actuala este de vina clasa politica. Mai mult nu mai dezvolt deoarece nu suntem un forum politic.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 23/Sep/2018
Mesaje: 62
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 12:35:08    Titlul subiectului: 123128

Eu sunt pensionar și după 36 de ani de muncă la proiectare în domeniul gospodăriei comunale, timp în care și eu "am ținut în spate pensionarii din acea vreme, care acum sunt oale și ulcele", am enorma pensie lunară de 965 lei (nouă sute șaizeci și cinci lei), și nu vă înțeleg această ură nestăvilită la adresa pensionarilor, și voi veți fi într-o bună zi în această postură.

Și Ceaușescu vroia să scoată pensionarii din București, le făcuse blocuri la Bragadiru, cu WC-ul în spatele blocului, în câmp, acum sunt locuite, puteți să vă duceți să le vedeți.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 12:50:57    Titlul subiectului: ! 123129

Nu e vorba de niciun fel de ura fata de pensionari, e vorba de un principiu simplu si normal: beneficiarul unui serviciu il si plateste, nu unul beneficiaza si altul plateste!

De unde pana unde ideea asta "haiduceasca", sa luam de la unii ca sa-i "sponsorizam" pe altii ca sa fie "cuminti" si sa mearga la vot?!? Totul din cauza politicienilor care in campania electorala nu ezita sa promita si chiar sa dea diverselor categorii de votanti fideli tot felul de pomeni pe banii celorlalti contribuabili!

Trebuie incetate odata subventiile astea tampite, decat sa ii subventioneze pe pensionari, umilindu-i si degradandu-i prin faptul ca-i face atarnatori la mana lor, mai bine le-ar mari pensiile si oamenii aia, pensionarii, sa-si poata plati singuri calatoriile, nu sa stea cu mana intinsa, umilindu-se!

Iar teoria asta cum ca "si noi am dus pe altii in spate" mi se pare puerila si retrograda: asta e, treaba voastra daca n-ati protestat la vremea respectiva, ati tacut, acum suportati consecintele; nu inseamna ca daca unii au facut lucrurile intr-un fel trebuie sa ma oblige pe mine sa fac la fel!

Eu unul nu vreau ca banii publici sa fie risipiti pe pomeni (subventii, gratuitati, mici, bere, concerte si alte asemenea), ci sa fie investiti in infrastructura oraselor, sa se aleaga ceva de ei, sa ramana ceva din acesti bani pentru toti cetatenii.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 14:11:43    Titlul subiectului: 123133

Stai asa!
De subventii beneficiaza si alte categorii sociale defavorizate.
Daca ar fi sa mergem pe aceasta logica ar trebui ridicate si urmatoarele: subventia pentru proaspetele mamici, subventiile pentru agricultori, reducerile pentru elevi si studenti, pentru donatorii de sange, permisele gratuite pentru lucratorii din CFR...
Nu se poate... trebuie ajutati cumva si acestia. Ganditi-va ca toti acestia sunt oameni fara putere foarte mare. Sa nu se inteleaga ca ii subestimez. Doar ca nu au putere sa se rascoale si sa faca taraboi... De fapt nici nu trebuie. Aceste asa-zise "greutati" pe spinarea bugetului, se pot reface chiar si cu castig sau profit , prin colectarea la buget a datoriilor paturii lucratoare, precum si a celei care fraudeaza prin neplata datoriilor firmelor.
De ce sa ii jignim si sa ne infieram impotriva unora sau a altora?
Pe-afara, chiar daca nivelul de trai este mai crescut, exista foarte multe oferte si reduceri sau gratuitati ale companiilor de transport de stat sau chiar private. Acestea vin in sprijinul oamenilor in varsta... La orice companie de zbor sau feroviara veti vedea ca te intreaba la rezervare daca clientul este adult sau 65+.
In final, trebuie sa facem distinctia intre gratuitatea pe parlita de calatorie cu autobuzul, si capitalul electoral obtinut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
gavryll



Data înscrierii: 10/Dec/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2016
Mesaje: 23
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Feb 2010 00:17:05    Titlul subiectului: 123176

Ce legatura au mamicile, agricultorii, donatorii de sange si lucratorii CFR cu transportul urban? Apropo: persoanele cu dizabilitati beneficiaza de gratuitati? Ganditi-va ca aceste categorii (cu tot cu studenti si elevi) insumeaza un numar mai mare de calatori decat populatia activa (cu incadrare in campul muncii si platitoare de "dari" catre stat). Ori mare parte din angajati au masina proprie ori de servici, cu care isi duc copiii la scoala si sotul/sotia la servici. Adica ar fi incorect sa suporte cheltuieli indirecte (taxe si impozite) in privinta transportului in comun, serviciu pe care, de altfe, nu il folosesc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Citaro_2



Data înscrierii: 02/Sep/2008
Ultima vizita: 07/Mai/2013
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Feb 2010 00:32:22    Titlul subiectului: 123177

Eu sunt impotriva gratuitatii pentru pensionari in primul rand pentru ca nu au un abonament (ma refer la un card ACTIV special pentru ei, exact cum e legitimatia de la metrou valabila un an), fiecare persoana mai batrana scapa de control prin afirmatia: "Sunt pensionar(a)!" si controlul trece mai departe. Pensionarii ies din casa ca sa se plimbe cu autobuzul. Am vazut cazuri cand li s-au oferit locul pe scaun si au spus ca fac o plimbare cu autobuzul ca nu are ce face acasa, cu atat mai mult acum iarna unde in autobuz e cald si in casa e frig. Pana in 2006 era foarte bine cu legea cu 50% reducere pentru pensionari si gratuitate pentru cei cu pensia mai mica de 700 RON (pe acestia ii inteleg si nu am nimic cu ei)
_________________
Un transport iesit din comun!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Feb 2010 01:14:03    Titlul subiectului: 123179

Persoanele cu handicap au dreptul la calatorie gratuita cu insotitor, la fel parca era si pentru veterani, nu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Sâm 15 Mai 2010 08:12:33    Titlul subiectului: 127071

http://www.adevarul.ro/actualitate/Pensionarii_nu_vor_mai_avea_facilitati_la_transportul_public_si_feroviar_gratuit_0_261574094.html

"Pensionarii nu vor mai avea facilități la transportul public și feroviar. Bursele pentru elevi și studenți ar putea fi anulate

Valentin Bâlă

14 mai 2010

Pensionarii au cerut demisia Guvernului

Facilitățile de care beneficiază pensionarii pe transportul public și cel feroviar, dar și bursele pentru elevi și studenți, indemnizația de merit și rentă viageră, ar putea fi anulate de Guvern. Mai mult, Executivul dorește să anuleze și ajutorul financiar acordat pentru achiziționarea de cărți educaționale.

Aceste măsuri sunt incluse într-un proiect de Ordonanță de Urgență, aflându-se în stadiu de elaborare. Documentul prevede ca, începând cu 1 iunie 2010, să nu se mai acorde faciliățile pentru "transportul intern auto și feroviar, transportul local în comun, de suprafață și subteran pentru pensionari".

În plus, începând cu aceeași dată, 1 iunie 2010, "cuantumul burselor de care beneficiază elevii, studenții, doctoranzii și auditorii de justiție, precum și bursele de cercetare se diminuează cu 25%. Astfel, drepturile de care beneficiază elevii și studenții, finanțate din bugetul Ministerului Educației, se diminuează cu 15%", se arată în actul normativ.

Proiectul de ordonanță mai prevede reducerea cu 25% a indemnizației de merit acordate în baza Legii 118/2002, a cuantumului rentei viagere acordate sportivilor de performanță și a sprijinului statului pentru salarizarea personalului clerical si neclerical.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 17 Mai 2010 21:44:25    Titlul subiectului: 127199

Participantii la brambureala din 1989 vor ramane cu gratuitati si vor sfida pe pensionari cu drepturile lor? Sigur, ei nu sunt multi, dar sunt mai multi decat au fost.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 10 Noi 2010 09:58:55    Titlul subiectului: 136056

http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Bucuresti-_100-000_de_studenti_pacaliti_la_transport_0_368963786.html

"100.000 de studenți păcăliți la transport

Simona Soare, Miruna Olteanu

Marți 9 nov 2010

Cursanții de anul I sunt nevoiți să își plătească transportul fără subvenție de aproape 40 de zile

Din cauza birocrației și a proastei organizări din facultăți, cursanții din anul I nu beneficiază de reducerea de 50% la transportul în comun nici la aproape 40 de zile de când a început anul universitar. Singurele câștigătoare din această situație sunt instituțiile de transport care au câștigat într-o lună miliarde de lei de pe urma tinerilor nevoiți să-și plătească biletele integral.

La mai bine de o lună de la debutul anului universitar, aproape 100.000 de studenți de anul I, de la stat și privat, înscriși la zi, nu au reducere la autobuz, tren sau metrou, pentru că nu le-au fost emise legitimațiile de transport.

Problema este, potrivit reprezentanților din Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, la universități. „Nu depinde de minister, ci de universitate. Instituția trebuie să vină cu lista studenților care au nevoie de legitimații de transport, iar noi facem verificări dacă numărul acestora este corect. Sunt însă universități care au venit abia acum cu lista, deși a trecut o lună de la începerea anului universitar", a declarat directorul Direcției strategii de finanțare instituțională din Ministerul Educației, Ion Ciucă.

Depunerea listelor întârzie

Ministerul Educației a dat un termen până la 10 octombrie pentru predarea datelor în cazul universităților de stat și 29 octombrie în cazul celor private. Termenele nu au fost respectate de majoritatea instituțiilor de învățământ. Potrivit datelor furnizate de Ministerul Educației, 90 de universități de stat și private ar trebui să ridice 150.000 de legitimații de transport. Până ieri, doar 13 dintre acestea au venit să ia legitimațiile, adică au fost ridicate 53.678 de legitimații pentru studenții care beneficiază de reducere.

Bobocii, revoltați că plătesc în plus

Un asemenea exemplu este Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară (USAMV), unde studenții de anul I sunt nevoiți să-și cumpere abonamentele la prețul întreg. Răzvan învață la Facultatea de Management, Inginerie Economică în Agricultură și Dezvoltare Rurală din cadrul instituției de învățământ superior. „Mi s-a spus că nu au venit legitimațiile de la minister și asta este situația. Mi-am luat abonament la preț întreg, cu 50 de lei, pentru RATB", a mai spus el. Și pentru că nici cupoanele pentru reducerea la CFR nu au ajuns, Răzvan a plătit săptămâna trecută călătoria dus-întors cu trenul până la Baia Mare, la părinți, tot la preț întreg, adică 350 de lei. Lucian, colegul lui Răzvan, a refuzat să-și cumpere abonament la preț întreg. „Nu este normal să plătesc abonament la preț întreg. Cumpăr bilete la RATB, iar la metrou cartelă cu 10 călătorii, pentru atunci când am cu adevărat nevoie", a spus Lucian. Rectorul USAMV, Ștefan Diaconescu, a recunoscut ieri că lista a ajuns mai târziu la minister. „Cineva de la universitate va merge astăzi (ieri n.r.) la minister pentru a ridica legitimațiile de transport. Până mâine (astăzi n.r.) se va rezolva situația", a declarat rectorul.

Dezinteres total la privat

Aceeași situație se găsește și la Universitatea de Medicină și Farmacie din Capitală. „Nu știam că nu au fost ridicate legitimațiile studenților din anul I. Voi vorbi imediat la Serviciul Social să meargă după ele și să se rezolve", a declarat rectorul Universității de Medicină și Farmacie „Carol Davila" din București, Florian Popa. Potrivit reprezentanților din Ministerul Educației, din București mai au ­să-și ridice legitimațiile pentru studenți Universitatea Tehnică de Construcții, Universitatea de Medicină și Farmacie, Universitatea de Muzică, Universitatea de Arte și Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică. În țară situația este mai complicată: doar cinci universități de stat au venit după legitimații.

Universitățile particulare din România par dezinteresate total. Niciuna nu și-a ridicat legitimațiile de transport în baza cărora studenții de la zi ar avea reducere la transportul public. Aceeași situație și în cazul cupoanelor de călătorie emise pentru reducerea la biletele de tren. În cazul acestora însă, au fost întârzieri și din cauza contractului de tipărire a respectivelor cupoane.

Decontare „pe jumătate" și cupoane mai vechi

- Universitățile timișorene nu au primit cupoanele de reducere pentru călătorie. „Normal, ele trebuie să sosească până în decembrie. Pe cei din anii mai mari nu-i afectează, pentru că le mai pot folosi pe cele de anul trecut. Pentru cei aproape 4.000 de studenți din anul I este o problemă", a spus Anca Babeți, vicepreședintele Organizației Studențești din Universitatea de Vest din Timișoara. Aici, facultățile unde sunt mai puțini studenți au dat bobocilor cupoane rămase pe stoc de anul trecut.

- Nici la Iași nu au ajuns cupoane la toate universitățile, însă studenții nu sunt lăsați de izbeliște. De exemplu, conducerea Universității de Agronomie aplică o soluție de avarie. „Decontăm în fiecare lună jumătate din valoarea unui bilet cu alt mijloc de transport, precum maxi-taxi, autocar", spune un reprezentant al instituției de învățământ.

- Și cei 13.000 de studenți bugetari de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca au fost nevoiți, la începutul lunii trecute, să-și cumpere bilete pe mijloacele de transport în comun, deși au gratuitate. ; Radu Neag, Vasilica Costîn, Olivia Tulbure

Câștigătorii „fără vină"

Reprezentanții Regiei Autonome de Transport București (RATB) au precizat că refuză să emită abonamente reduse studenților, dacă aceștia nu prezintă documentele care dovedesc acest drept. Este vorba despre legitimația specială pentru gratuitate și cartea de identitate. „Nu emitem noi aceste legitimații, iar problema creată în ultima lună nu este din vina noastră", se arată într-un comunicat emis de RATB. Și cei de la Metrorex susțin același lucru, precizând că nu se consideră beneficiari ai acestei situații. În ceea ce privește cupoanele de călătorie, reprezentanți ai CFR promit că acestea urmează să fie livrate către Ministerul Educației după cel puțin 20 de zile, pentru că abia acum sunt tipărite.

"Nu știam că nu au fost ridicate legitimațiile studenților din anul I. Voi vorbi imediat la Serviciul Social să meargă după ele și să se rezolve."
Florian Popa rector Universitatea de Medicină „Carol Davila"

"Nu depinde de minister, ci de universitate. Instituția trebuie să vină cu lista studenților care au nevoie de legitimații de transport."
Ion Ciucă director în Ministerul Educației
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 13 Apr 2012 17:45:28    Titlul subiectului: 154899

Se vehiculeaza ideea unui transport in comun gratuit pentru soferii de autoturisme, in vederea stimularii acestora sa nu mai mearga cu autoturismele prin oras, dupa model german. Articolul se gaseste aici

Citat:
Ati lasa masinile acasa daca transportul in comun ar fi gratuit?

Bucurestiul este sufocat de soferi de duminica, taximetristi pentru care nu exista culoarea rosie a semaforului, iar Capitala este plina de intersectii la care se asteapta minute-n sir bara la bara si se-njura printre dinti.
Pentru a reduce congestiile din trafic si pentru a incuraja soferii sa nu mai foloseasca masinile personale, autoritatile germane din Leipzig au demarat campania "Jos cu nebunia preturilor benzinei!".
Concret, proprietarii de masini din Leipzig pot calatori gratuit cu mijloacele de transport in comun, timp ce patru zile. Pentru a se bucura de aceasta gratuitate, acestia nu vor trebui decat sa aiba asupra lor copii ale permisului de conducere ori ale certificatului de inmatriculare. In plus, pe baza aceluiasi document poate circula gratuit intreaga familie.
Cum ar reactiona soferii din Bucuresti in fata unor astfel de masuri? Ar renunta locuitorii din Capitala la masinile personale pentru a folosi transportul in comun?
Masina personala versus transportul in comun
Un lucru bun atunci cand ai o masina este ca nu trebuie sa astepti, minute-n sir, intr-o statie RATB si nici nu iti faci griji daca apuci sau nu sa urci in autobuz.
De cealalta parte, masina se dovedeste a fi mai scumpa decat 50 de lei, pretul unui abonament lunar la RATB. De masina trebuie sa ai grija, sa o duci din cand in cand la service ori la spalatorie. Nici nu poti scuipa seminte-n propria masina, nu poti sa lipesti guma sub scaune si nici nu poti sa scrijelesti nume ori numere de telefon pe geam. De fapt, nici in RATB nu poti face aceste lucruri, insa practica demonstreaza contrariul.
Cand ai propria ta masina, te poti bucura de oarece confort. De cealalta parte, cand mergi cu RATB-ul, speri ca oamenii de pe langa tine sa nu simta nevoia sa te pipaie insistent ori sa te caute prin buzunare.

Germania: Transport public gratuit, pentru ca soferii sa renunte la masinile personale

Partea buna este ca niciodata nu va trebui sa iti faci griji pentru un loc de parcare atunci cand mergi cu mijloacele de transport in comun, fie ca vorbim de autobuz, tramvai sau metrou. Dupa ce ai coborat din RATB, iti poti vedea linistit de drum, pentru ca nimeni nu-ti va cere cativa lei ca sa nu-ti zgaraie tramvaiul ori autobuzul. In plus, daca circuli cu RATB-ul, nu va trebui sa iti faci griji ca iti fura cineva oglinzile ori ca-ti trage o dunga cu cheia pe carosierie.
La capitolul "cu ce ajung mai repede?", castigator intre masina personala si mijloacele de transport in comun este ... bicicleta. Sau, daca distanta nu-i mare, varianta mersului pe jos este castigatoare.
Care va fi prima capitala europeana cu transport public gratuit
Capitala Estoniei, Tallinn, va deveni, de anul viitor, prima capitala europeana in care transportul public va fi gratuit. Autoritatile din Bucuresti nu au in plan astfel de masuri in viitorul apropiat, a precizat pentru Ziare.com purtatorul de cuvant al RATB, Brandusa Raeceanu.
Totusi, nici in Leipzig, autoritatile nu ofera gratuitate permanenta pentru transportul in comun. Campania "Jos cu nebunia preturilor benzinei!" va dura doar patru zile, dupa care administratia locala va trage linie pentru a vedea daca, intr-adevar, traficul a fost mai putin sufocat.
Ziare.com va invita la dezbatere si la vot. Cum ar primi soferii din Bucuresti o astfel de campanie? Ati lasa masinile acasa daca transportul in comun ar fi gratuit?

Articol interesant, dar parerea mea personala este ca romanii nu ar renunta la masinile mici, nici sa le fai bani sa mearga cu autobuzul. mersul cu masina mica inseamna un "standing" pentru majoritatea romanilor snobi !

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community