Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Generalitati despre transportul in comun nemtean

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul NEAMȚ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 21 Oct 2010 00:24:22    Titlul subiectului: Generalitati despre transportul in comun nemtean 135238

Cu parere de rau deschid acest topic printr-o postare negativa, si anume lipsa igienei in mijloacele de transport locale... Troleibuze, autobuze, microbuze... mi s-a mai spus despre acest aspect. Nu este recent, are "vechime". Nu stiu de cate ori pe luna intra un troleibuz la spalare, sper sa nu se supere colegii soferi din Piatra-Neamt insa cineva ar trebui sa se ocupe si de igienizarea saloanelor... Adica zilnic.

http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?editia=20100921&pagina=1&articol=26720

"Microbuze cu arromă

• un pietrean din Speranta se plînge că mirosul concitadinilor săi certati cu săpunul s-a impregnat în masini • „Mirosul se imprimă si-n hainele noastre si ne pune în situatii jenante fată de colegii de serviciu“, mai spune omul • societatea Troleibuzul e obligată prin caietul de sarcini să curete masinile • de mirosuri nu se zice nicăieri •

După ce si-au văzut rezolvată problema mijloacelor de transport în comun, prin introducerea încă unui autobuz care să parcurgă ruta din cartier pînă în oras si retur, pietrenii care stau la Speranta au dat de alt necaz. Olfactiv, de data aceasta. Liviu Darie pune problema mirosurilor cu care concitadinii săi, chiar vecini de cartier, umplu mijloacele de transport în comun, la pachet cu nările călătorilor. Desigur, omul nu are nici o vină că sînt pe lume oameni certati cu apa si săpunul. Dar consideră că nu este obligat să îi suporte. Si că societatea care face transport local ar trebui să ia măsuri. Nu să-i spele pe cei puturosi, dar măcar să elimine mirosurile neplăcute din masini. „Din păcate, o mare parte a celor ce folosesc serviciile de transport în comun oferite de Troleibuzul au mari probleme de igienă. Acest lucru a condus la impregnarea interiorului tuturor mijloacelor de transport cu un miros extrem de neplăcut. O călătorie între două statii se face în conditii aproape imposibil de suportat. Mai mult, mirosul se imprimă în hainele purtate de noi, plasîndu-ne în ipostaze jenante fată de colegii de serviciu si nu numai, care nu folosesc aceste mijloace de transport. Prin urmare, dacă s-ar putea spăla lunar interiorul tuturor autobuzelor si troleibuzelor, pentru a dezinfecta si schimba mirosul extrem de neplăcut, impregnat în podele, pereti si banchetele acestora“, spune pietreanul.
Municipalitatea a preluat ideea. Problema a fost adusă la cunostinta Asociatiei Urbtrans, care se ocupă de transportul local din Piatra Neamt, iar directorul acesteia, Ioan Cucoreanu a luat legătura, la rîndu-i, cu Troleibuzul. Din toate demersurile, se pare că, într-un final, obligativitatea curăteniei troleelor, autobuzelor si microbuzelor există. „Conform caietului de sarcini, societatea Troleibuzul este obligată să efectueze si să întretină curătenia în mijloacele de transport în comun utilizate pe traseele din Piatra Neamt“, precizează cei din primărie. Mai rămîne să si respecte asta. Plus că, mătura dată zilnic sau mopul cu detergent nu garantează 100% disparitia aromelor de pietrean certat cu igiena."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 29 Oct 2010 22:22:37    Titlul subiectului: 135638

Disciplina impusa pe baza de amenzi incepe sa dea tot mai multe roade. In plus, putina organizare este bine venita...

http://www.adevarul.ro/locale/piatra_neamt/Piatra_Neamt-_Transportatorii_din_oras_sunt_disciplinati_cu_forta_0_362364155.html

"Piatra Neamț: Transportatorii din oraș sunt disciplinați cu forța

Transportatorii din oraș prinși în ilegalitate sunt aspru sancționați Operatorii de transport public din Piatra Neamț iau amenzi uriașe pentru că încalcă hotărârile Consiliului Local

Amenzile mari aplicate în lunile trecute de poliția comunitară pietreană au băgat spaima în operatorii de transport public de persoane din municipiu. Fie că e vorba de taximetriști sau firmele de maxi- taxi, tot mai mulți dintre cei care se știau „cu musca pe căciulă" din diferite motive au început să intre în legalitate. Și asta pentru că abaterile din domeniu se plătesc scump, de la câteva zeci de lei până la două mii. Ca urmare, numărul sancțiunilor aplicate de regulă din aceste cauze s-a diminuat simțitor.

Șeful Poliției Comunitare Piatra Neamț, Dumitru Crăescu spune că și numărul transportatorilor de marfă sancționați a scăzut față de perioada anterioară. „Mulți dintre aceștia staționau în locuri nepermise, chiar și pe spațiul verde și pe trotuare. După aplicarea atâtor amenzi, toți operatorii de transport din municipiu și-au pus la punct documentele." După intrarea în vigoare a noului program de transport din municipiu, toți operatorii au fost verificați la sânge. Mai mult decât atât, programul curselor locale a fost modificat, în așa fel încât pietrenii să nu aștepte în stație mai mult de cinci minute, indiferent de traseu.

Locuitorii urbei, mai ales cei care apelează în fiecare zi la mijloacele de transport în comun, sunt foarte mulțumiți de noile reguli „E foarte bine că microbuzele circulă mai des. Și așa vine frigul și dacă stai prea mult în stație te îmbolnăvești. Cât despre amenzi, cu cât sunt mai usturătoare, cu atât vor duce la rezultate mai bune. Să nu mai oprească între stații să ia călători", spune pietreanul Ionel Andrieș.

Nici taximetriștii nu au scăpat de controale. În ultima săptămână, acestora le-au fost aplicate 4 contravenții pentru lipsa ecusonului de identificare taxi, două pentru neînmânarea bonului fiscal și una pentru nerespectarea amplasamentului stației de taxi."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.93 kb
 Vizualizat:  de 9045 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 11 Noi 2010 10:47:30    Titlul subiectului: 136107

Din nou despre marea degringolada urbana... Asa se intampla cand este concurenta mare! Prostia autoritatilor. Trebuiau maxim doua sau trei firme si sanatate.

http://www.adevarul.ro/locale/piatra_neamt/Neamt-_Haos_in_transportul_in_comun_din_oras_0_369563368.html

"Neamț: Haos în transportul în comun din oraș

Principalele infracțiuni constatate au fost supraaglomerarea microbuzelor cu călători, viteza și nerespectarea culorilor semaforului.

Un control desfășurat ieri de Poliția Rutieră a găsit mai multe nereguli. „Dimineață, înainte de ora 9.00, microbuzul cu care mergeam spre serviciu a fost oprit de polițiști pe Strada Petru Rareș, iar șoferul a fost amendat cu 2.000 de lei pentru că avea pasageri în picioare“, a precizat Simona-Maria Cobzaru (34 de ani), profesoară.

Amenda a fost justificată, spune Petru Botez, profesor de legislație rutieră. „Legea spune că în microbuz pot fi transportate cel mult atâtea persoane câte locuri sunt, nu mai mult“, a precizat Petru Botez. Șoferii de microbuz spun însă că ar putea transporta și persoane în picioare, dacă acest lucru este prevăzut în certificatul de înmatriculare.

Amendă de 2.000 de lei

„Cred că i-a pus amendă degeaba. În certificatul de înmatriculare al microbuzului pe care îl conduc este trecut că pot transporta 14 persoane pe locuri plus 10 persoane în picioare“, a spus Dorel Drăgușanu, șofer de microbuz pe ruta Văleni. Timpul mare în care a fost întocmit procesul-verbal de amendare a șoferului a nemulțumit călătorii, care întârziau la serviciu. „Până la urmă, la insistența noastră, a venit un alt microbuz și ne-a luat, dar curios lucru, și în acesta au fost pasageri în picioare“, a mai spus Simona-Maria Cobzaru.

183 de sancțiuni

Polițiștii de la Rutieră au depistat ieri circa 200 de abateri de la regulile de circulație în doar câteva ore. „Au fost aplicate 183 de sancțiuni. Au fost reținute 21 de permise de conducere, dintre care 18 pentru nerespectarea culorii roșii a semaforului, două pentru depășirea cu mai mult de 50km/h a vitezei legale admise pe sectorul de drum parcurs și unul pentru conducere sub influența băuturilor alcoolice“, a declarat inspectorul principal Cătălina Bădeanu, purtător de cuvânt al Poliției Neamț.

Permisele reținute de polițiști pot fi însă recâștigate în instanță. „Mie mi-au luat permisul pentru că nu am acordat prioritate unui pieton care nici măcar nu pusese piciorul pe "zebră";. Dar i-am dat în judecată și am câștigat procesul, astfel că am rămas cu permisul nesuspendat“, a spus Dorel Drăgușanu, șofer.



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  145.06 kb
 Vizualizat:  de 8992 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 22 Noi 2010 09:39:51    Titlul subiectului: 136606

Nemultumiri privitoare la modul de functionare al mijloacelor de transport, mai precis la modificarile de itinerar implicand cartierul Darmanesti.
Din cate mi s-a spus, modificarile n-ar trebui s-aduca prea mari nemultumiri intrucat intre vechea strada si actuala, pe care circula mijloacele de transport in comun (cu exceptia troleibuzelor) e o distanta destul de mica (cele doua strazi fiind aproape paralele). Mi s-a argumentat faptul ca in forma actuala transportul prin Darmanesti e mult mai bun insa mai sunt oameni care prefera sa vada doar partea goala a paharului...
De asemenea, daca modificarea mentionata mai sus este pozitiva, frecventele mijloacelor de transport, de multe ori aiuristic deservite, denota lipsa de organizare a privatilor.

http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?editia=20101122&pagina=1&articol=27285

"Necazuri cu transportul

Modificarea regulamentului de transport în Piatra Neamt nu s-a împămîntenit suficient si nici n-a fluidizat încă traficul auto. Nici conducătorii auto din transportul public de călători, nici pasagerii nu s-au obisnuit cu programul, traseele si orele la care trebuie să circule. Iar probleme apar din toate părtile. Maria Irimia, de exemplu, se arată intrigată si de-a dreptul indignată că masinile cu care se circula pînă deunăzi spre Gîrcina nu mai merg pe unde trebuie. Femeia întreabă, într-o adresă trimisă primăriei pietrene, de ce autobuzele Transmoldavia, care asigurau mersul călătorilor din Piatra spre Gîrcina si retur, nu circulă pe vechiul traseu. „La fel ca autobuzele de Ocol si Almas, adică de la semafor de la Orion, pe str. 1 Decembrie 1918, Metalo, Scolile Normale. Circulă în continuare pe str. Carpati. Le-o fi mai comod domnilor soferi, dar trebuie să se tină cont si de cerintele noastre, că si asa îsi fac de cap după bunul lor plac. Mă refer la faptul că s-au scos foarte multe curse din orar, ceea ce pînă la ei nici o altă societate de transport nu a făcut“, spune Maria Irimia. Municipalitatea pietreană i-a răspuns că autobuzele respective merg pe unde s-a stabilit că trebuie să meargă si strada Dărmănesti e pusă la dispozitie pentru asta, ca să nu se mai blocheze traficul pe artera 1 Decembrie 1918. „Traseul Piatra Neamt - Gîrcina este deservit de firma Tehnicbuz, care este o companie privată. Autobuzele acestei firme, dar si microbuzele către Almas, se deplasează pe strada Dărmănesti, pentru fluidizarea traficului în municipiul nostru. Pe str. 1 Decembrie 1918 se deplasează mijloacele de transport ce deservesc municipiul, respectiv troleibuzele si autobuzele, Ocolul fiind o zonă în intravilanul orasului Piatra Neamt. Programul de transport al rutei Piatra Neamt - Gîrcina s-a stabilit în functie de cerintele comunitătii locale, avînd în vedere că din Asociatia Intercomunitară Urbtrans, organizatoarea licitatiei traseelor de transport în comun, face parte si un reprezentant al comunei Gîrcina“, spun cei de la primăria pietreană."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 17 Dec 2010 10:59:12    Titlul subiectului: 137600

Parerile pietrenilor se vor concretiza in noua organizare a transportului local din oras:

"Piatra Neamț: Traseele de transport în comun, la mâna călătorilor

Pietrenii sunt așteptați să-și aleagă mijloacele de transport în comun din oraș. Urbtrans a lansat un sondaj de opinie pentru a afla preferințele pietrenilor cu privire la programul și condițiile din transportul în comun.

Hărțile și programele de transport din stații, montate abia de anul viitor


Nemulțumirile pietrenilor legate de transportul în comun i-au determinat pe cei de la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Urbtrans să facă un sondaj de opinie cu privire la serviciile de transport urban.

Prin cele patru întrebări adresate de autoritatea care gestionează programul de transport din Piatra Neamț, călătorii trebuie să aleagă dacă vor să circule numai cu microbuzul sau troleibuzul, dar și să spună dacă sunt mulțumiți de actuaul orar de transport:
1. Ce mijloace de transport in comun preferați în Municipiul Piatra Neamț?

A - troleibuze

B - autobuze

C - microbuze
2. Traseele deservite de microbuze existente în prezent satisfac cerințele dumneavoastră?

DA

NU

3. Este bine ca microbuzele să circule pe liniile principale deservite de troleibuze ?

DA

NU

4. Sunteți mulțumit de actualul program de transport în comun efectuat cu troleibuze, autobuze și microbuze ?

DA

NU

Pietrenii pot trimte răspunsurile pe adresa de email urb.trans@clicknet.ro, iar rezultatele sondajului se vor vedea în programul de transport de anul viitor."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.75 kb
 Vizualizat:  de 8860 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 17 Dec 2010 11:33:50    Titlul subiectului: 137602

Pai daca fac "studii", hai sa-i "ajutam".
Daca vreti sa ajutati in vreun fel dezvoltarea transportului public din Romania, eliminand tigania maxi-taxi actuala, aveti astfel de ocazii sa bombardati autoritatile locale cu propunerile si reclamatiile voastre, pentru ca altfel le dati apa la moara sa zica ca uite, ei ar fi tinut cont, da' daca nu le-a spus/reclamat nimeni...

"Legat de transportul public, va atrag atentia ca, in conformitate cu art. 64, pct. (1) din legea 448/2006, PÂNĂ LA 31 DECEMBRIE 2010, autoritățile administrației publice locale au OBLIGAȚIA să ia măsuri pentru ADAPTAREA TUTUROR MIJLOACELOR DE TRANSPORT ÎN COMUN AFLATE ÎN CIRCULAȚIE".

Asadar, trebuie sa tineti cont ca vehiculele fara rampa de acces pentru handicapati si fara podea coborata sau partial coborata si in special improvizatiile gen "maxi-taxi"-urile actuale ar putea sa nu mai fie admise in transportul urban.

Vedeti in atasament cum arata un microbuz conform, adaptat pentru handicapati.

Eu voi semnala in cursul lunii ianuarie 2011 Comisiei Europene, daca va fi cazul, incalcarea prevederii legale mai sus mentionate, cerand sanctiuni aspre pentru transportatorii care nu se conformeaza.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 18 Dec 2010 10:42:02    Titlul subiectului: 137620

Din pacate si-n acest oras unii locuitori vad cea mai favorabila forma de deplasare in microbul privat, pardon, a se citi "microbuzul privat". Treaba este ca Troleibuzul si-a cam pierdut din importanta datorita unor trasee precum si a orarelor de functionare. Normal ca nu poti face mare lucru aici, o modificare de orar ar insemna sa scada rentabilitatea (pe baza functionala, consum, uzura...) iar alte trasee pentru troleibuz, chiar daca s-ar adopta o astfel de masura, ar dura mult timp pana sa fie indeplinita (oricum, sa apreciem ca acest oras respecta si da intaietate programelor care au la baza functionarea, extinderea si gestionarea troleibuzelor).
Microbul privat (iar am scris cu economie Twisted Evil ) este vazut ca o solutie mult mai eficienta din punct de vedere economic. Se intretine mai bine, nu consuma mult... in fine, sunt cateva din parerile stranse de cei care au ales sa practice meseria de timonier de conserva.
Mi s-a spus ca frecventele privatilor sunt mai bune decat cele ale Troleibuzului. Oamenii n-au chef sa stea in statie dupa un anume mijloc de transport... pleci cu ce vine primul. Trebuie sa ajungi la servici, ai vreo urgenta sau esti deja in intarziere, normal ca nu mai stai inca cinci minute dupa troleu cand in cinci minute poti fi mult mai aproape de destinatie, chiar daca ingramadit intr-un microbuz.
N-ar trebui sa neglijam nici ceilalti "privati periferici" a caror itinerar se mai intersecteaza cu "urbanii" pe anumite portiuni.
Pe baza acestor aspecte si potrivit unor pareri locale, banuiesc ca se va dori o mai buna organizare a privatilor, dar asta combinata cu programul troleibuzelor. Si de aici iata cum se pierde teren...
Cea mai buna masura, in momentul de fata, este cea propusa de colegul "Catalin Ghita", in postarea anterioara. Poate isi "trag" si privatii, cu aceasta ocazie, masini mai confortabile si adaptate unui transport civilizat.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 21 Dec 2010 00:43:09    Titlul subiectului: 137728

Iata ce inseamna o mie de operatori si implicit, o mie de decizii... Parca uneori ne cam facem de cap si ne miram de ce incepe sa ne doara.

http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?editia=20101208&pagina=1&articol=27430

"Nemultumiti de busurile locale

• mersul autobuzelor si microbuzelor prin Piatra Neamt a fost readus la stadiul din toamnă, spre nemultumirea generală a călătorilor • „Operatorii de transport si-au exprimat dezacordul fată de modificarea traseului pentru că i-a afectat grav si le-a adus prejudicii“, spun cei de la primărie •

Cînd se gîndeau să multumească Domnului si municipalitătii că s-a stabilizat în sfîrsit programul de transport în comun, pietrenii s-au trezit că s-a dat la loc comanda si toate îmbunătătirile s-au dus în vînt. Nemultumirile nu au întîrziat să apară. „Nu înteleg de ce ati scos autobuzul de pe Ocol-Sarata. Era foarte bine, călătorii eram multumiti. Mersul autobuzelor pînă la Dărmănesti este cea mai mare prostie. Este un chin pe care se pare că nu-l întelegeti. Ar trebui să circulati dimineata cu copilul mic si să schimbati două autobuze, poate atunci ne întelegeti. Nu stiu dacă e normal să nu fie valabile biletele de la troleu timp de o oră pe acelasi traseu. Credeti că avem în fiecare zi cîte 6 lei pentru transport?“, scrie primăriei Corina Visan. Ana Capsuc are si ea probleme cu ce s-ajungă la muncă dimineata, ea locuind în Precista si avînd locul de muncă în zona Peco. „Pînă acum cîteva zile erau microbuze care ne duceau din 15 în 15 minute, rapid si confortabil. Acum au rămas numai troleele care fac o oră pînă la Peco si n-au nici căldură. Lăsati transportul asa cum a fost“, spune femeia. „S-au schimbat traseele de 10 ori pînă acum, e inadmisibil, parcă fiecare face ce vrea. Eu stau lîngă Casa de Cultură si trebuie să ajung la Peco 1 Mai. Pînă acum cîteva zile erau microbuze la Ozana, acum văd că nu mai vine nici unul, trebuie să mă duc la Romarta, iar microbuzele de aici nici nu mai ajung la Peco, ci se duc în Piata Muncii. Acum trece un troleu odată la o oră si cred că face pe putin 40 de minute pînă la Peco. La fel, în Ciritei si Gara Veche. Erau microbuze care mergeau în zona aceea, acum se duc la Cybernet, de parcă acolo ar avea nevoie de transport în comun“, spune Doru Constantinescu. Oficialii pietreni spun că data trecută s-a modificat programul spre binele tuturor, dar în timp s-a constatat că operatorii de transport nu mai au cîstiguri. Drept pentru care luna trecută s-a anulat modificarea si s-a revenit la programul initial, cînd toată lumea era multumită, mai putin călătorii. „Asociatia Urbtrans ne-a comunicat că operatorii care efectuează transport public local de persoane si-au exprimat dezacordul cu prevederile HCL 375 din septembrie, datorită faptului că modificarea traseelor, aprobate initial prin HCL 322 din august, afectează grav si aduce prejudicii altor trasee, modificînd totodată si conditiile în care traseele au fost licitate. Hotărîrea din septembrie s-a abrogat si s-a revenit la programul de transport aprobat în luna aprilie si completat în luna august“, precizează cei de la primărie."


Si - why not ? - episodul 2:

http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?editia=20101122&pagina=1&articol=27285

"Necazuri cu transportul

Modificarea regulamentului de transport în Piatra Neamt nu s-a împămîntenit suficient si nici n-a fluidizat încă traficul auto. Nici conducătorii auto din transportul public de călători, nici pasagerii nu s-au obisnuit cu programul, traseele si orele la care trebuie să circule. Iar probleme apar din toate părtile. Maria Irimia, de exemplu, se arată intrigată si de-a dreptul indignată că masinile cu care se circula pînă deunăzi spre Gîrcina nu mai merg pe unde trebuie. Femeia întreabă, într-o adresă trimisă primăriei pietrene, de ce autobuzele Transmoldavia, care asigurau mersul călătorilor din Piatra spre Gîrcina si retur, nu circulă pe vechiul traseu. „La fel ca autobuzele de Ocol si Almas, adică de la semafor de la Orion, pe str. 1 Decembrie 1918, Metalo, Scolile Normale. Circulă în continuare pe str. Carpati. Le-o fi mai comod domnilor soferi, dar trebuie să se tină cont si de cerintele noastre, că si asa îsi fac de cap după bunul lor plac. Mă refer la faptul că s-au scos foarte multe curse din orar, ceea ce pînă la ei nici o altă societate de transport nu a făcut“, spune Maria Irimia. Municipalitatea pietreană i-a răspuns că autobuzele respective merg pe unde s-a stabilit că trebuie să meargă si strada Dărmănesti e pusă la dispozitie pentru asta, ca să nu se mai blocheze traficul pe artera 1 Decembrie 1918. „Traseul Piatra Neamt - Gîrcina este deservit de firma Tehnicbuz, care este o companie privată. Autobuzele acestei firme, dar si microbuzele către Almas, se deplasează pe strada Dărmănesti, pentru fluidizarea traficului în municipiul nostru. Pe str. 1 Decembrie 1918 se deplasează mijloacele de transport ce deservesc municipiul, respectiv troleibuzele si autobuzele, Ocolul fiind o zonă în intravilanul orasului Piatra Neamt. Programul de transport al rutei Piatra Neamt - Gîrcina s-a stabilit în functie de cerintele comunitătii locale, avînd în vedere că din Asociatia Intercomunitară Urbtrans, organizatoarea licitatiei traseelor de transport în comun, face parte si un reprezentant al comunei Gîrcina“, spun cei de la primăria pietreană."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 30 Dec 2010 00:58:30    Titlul subiectului: 138213

Din nou despre "voting-ul" pietrenilor:

http://www.adevarul.ro/locale/piatra_neamt/Neamt-_Traseele_de_transport_in_comun-la_mana_calatorilor_0_398960334.html

"Neamț: Traseele de transport în comun, la mâna călătorilor

Cei care circulă cu autobuzele pot spune ce trasee preferă. Oamenii trebuie să răspundă la patru întrebări legate de traseele și mijloacele folosite pentru traversarea orașului.

Nemulțumirile călătorilor, dar și ale operatorilor de transport, care susțin că nu scot profit de pe urma microbuzelor, i-au determinat pe cei de la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Urbtrans să facă un sondaj de opinie cu privire la serviciile de transport.


Răspunzând la cele patru întrebări, pietrenii vor decide dacă este mai bine să circule cu microbuzul sau cu troleul, dar și dacă anumite trasee își au rostul ori trebuie înființate altele noi. „Vrem să avem un transport de calitate, iar ideea sondajului a apărut ca urmare a nemulțumirilor existente acum. Vrem să aflăm ce trasee și ce mijloace de transport sunt utile pentru cetățeni și să vedem cum putem organzia totul pentru o mai mare eficiență, dar cu respectarea legii“, a explicat Ioan Cucoreanu, directorul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Urbtrans.


Soluțiile, postate pe site-ul Primăriei
Oamenii sunt mai mult decât încântați de ideea unui sondaj prin care să-și poată spune și ei oful și speră ca și părerile să le fie luate în calcul în momentul în care se va decide reorganizarea transportului public. „S-au tot schimbat traseele și mai sunt și șoferi care nu-și respectă ruta, așa că noi avem de tras. Mi se pare un lucru normal să fim întrebați când se face un traseu și să putem alege cu ce vrem să călătorim pentru că fiecare dintre noi știe ce condiții vrea și cât de mult se grăbește“, consideră Ruxandra Marcu.


Directorul asociației care gestionează programul de transport din Piatra Neamț le garantează călătorilor că răspunsurile lor sunt necesare pentru rezolvarea problemelor legate de transportul urban.
„Sondajul se va încheia la finele lunii ianuarie, iar răspunsurile vor fi centralizate și făcute publice prin intermediul site-ului Primăriei Piatra Neamț. Deja am primit email-uri cu părerile oamenilor și, în funcție de rezultatele finale, vom vedea ce măsuri trebuie luate“, a adăugat Ioan Cucoreanu."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.21 kb
 Vizualizat:  de 8743 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 19 Ian 2011 12:15:46    Titlul subiectului: 138963

Daca va faceati probleme care sunt scopurile ascunse ale acelui asa-zis "studiu" privind traseele, iata-le demascate.

Sunt curios cat va mai trece pana cand "cetatenii" vor cere desfiintarea troleibuzelor, iar "alesii le vor face pe plac"... Evil or Very Mad

Primul pas tocmai se face, marirea numarului de dube MAI ALES suprapuse peste traseele de troleibuz, dupa care sunt convins ca troleibuzele vor incepe sa fie "nerentabile", apoi vor "incurca circulatia" si ... ghici cum rezolvam (falsa) "problema"...

http://www.adevarul.ro/locale/piatra_neamt/Piatra_Neamt-_Microbuzele-preferate_pentru_calatoriile_prin_oras_0_411559117.html

"Piatra Neamț: Microbuzele, preferate pentru călătoriile prin oraș

Andreea Amariei

Miercuri 19 ian 2011

Pietrenii preferă microbuzele pentru transportul în comun din oraș

Conducerea Urbtrans încearcă acum să-i mulțumească și pe călători și pe operatorii de transport, prelungind anumite trasee și mărind numărul microbuzelor pe rutele deservite în principal de troleibuze.

Traseele de transport în comun, la mâna călătorilor

Pietrenii care au răspuns sondajului făcut de Urbatrans spun că ar vrea să circule numai cu microbuzele prin oraș pentru că sunt mai rapide și pot intra și în cartiere, spre deosebire de troleibuze. Totodată, oamenii au atras atenția și aspura traseelor care ar trebui modificate, iar conducerea Urbtrans încearcă acum să propună soluțiile care să fie pe placul călătorilor, dar și al transportatorilor.

Ni s-a cerut să mărim numărul microbuzelor pe rutele deservite în special de troleibuze și să prelungim anumite trasee. Noi vom prezenta noile propuneri în ședința de Consiliu Local din 28 ianuarie și sperăm ca astfel să-i mulțumim și pe călători și pe transportatori", a precizat Ioan Cucoreanu, directorul Urbtrans."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 20 Ian 2011 21:08:43    Titlul subiectului: 138995

Catalin Ghita a scris:
Primul pas tocmai se face, marirea numarului de dube MAI ALES suprapuse peste traseele de troleibuz, dupa care sunt convins ca troleibuzele vor incepe sa fie "nerentabile", apoi vor "incurca circulatia" si ... ghici cum rezolvam (falsa) "problema"...
Nimic nu este mai grozav si totodata mai teribil decat manipularea maselor de oameni, nu-i asa?! Fiindca asta s-a si intamplat. Pana sa ajunga microbul privat aici, traseele erau impartite intre Troleibuzul si Transurban. In momentul in care au aparut primele dube, nimeni nu s-a prea ingrijorat. Imi amintesc ca si aici erau niste ciudatenii de prin fostul bloc comunist, niste masinarii klingoniene care insa au fost rapid schimbate cu Ford-uri si VW-uri. Dupa cum spuneam, la inceput n-au fost multi... In acele vremuri, Troleibuzul era in plina expansiune - avea 37 de troleibuze, toate functionale! - pe cand Transurban-ul, cu aproximativ 50 de autobuze (in anii de glorie a avut mult mai multe) pierdea teren. Privatii s-au strecurat rapid si-au profitat, la inceput de disensiunile dintre cele doua societati de transport local (aici a fost cea mai mare prostie la acea vreme, daca aveau interes comun nu se ajungea unde s-a ajuns!) precum si de unii edili care au apreciat gresit (sau au dorit sa-si captuseasca nitel caraimanele) si astfel iata ca si pietarul Gigi a dat naibii rosioarele alea din gradina pe care le ducea sambata la Piata Mare si si-a transformat transportorul in microbuz de persoane! Ca si-n celelalte orase din tara, privatii s-au ghidat dupa vad, si asa au aparut traseele rentabile. Si cum vadul era strabatut si de autobuze, si de troleibuze, de ce sa nu se ingramadeasca si ei?! Iata ca oamenii aveau sa descopere un mijloc de transport mai rapid care circula cu o frecventa mult mai buna decat autobuzele sau troleibuzele cu care erau obisinuiti.
A urmat apoi extinderea. Din nou s-a profitat de balamucul local rasfrant asupra societatilor de transport, si au ocupat astfel o parte dintre trasee. Din cauza lor, prima societate care a cedat a fost Transurban-ul, lasat fara fonduri. Nu mai era rentabil fiindca oamenii mergeau cu troleibuzele si maxi-taxi-urile pe liniile pe care candva mergeau cu autobuzele. Edilimea a renuntat la el, multumita de Troleibuzul insa au ignorat un aspect: maxi-taxi-urile. Dupa ce Transurban-ul a devenit istorie, privatii s-au grabit repede sa ia o parte dintre trasee, motivand ca troleibuzele nu au cum sa ajunga in diferite locatii... Si au avut dreptate, cine ii putea contrazice atunci?! Cele cateva autobuze luate de la fostul Transurban precum si lotul din Constanta nu s-au dovedit eficiente pe traseele lasate de la Transurban, si asta fiindca privatii se inradacinasera prea bine iar oamenii se aratau tot mai multumiti de ei. Strategia acestor bisnitari era simpla dar extrem de eficienta: masini mici - frecventa mica - rentabilitate mare.
Troleibuzul? Iata ca daca edilii nu intervin din nou, vom mai asista la o cadere... De fapt, unii chiar se intrebau despre aceasta cadere inca de prin 2005 (stim noi care se intrebau, si pe buna dreptate!). Ramase in lupta cu privatii, troleibuzele au inceput sa fie si ele parasite de calatori. Iata cum s-a renuntat la articulate. Si pe urma la alte troleibuze... Normal ca frecventele acestora s-au marit. Nu mai erau rentabile. Dar masura adoptata n-a fost cea mai grozava... E ca si cum ai bate in retragere (trebuiau alte solutii, eventual o repartitie diversificata intre rutele troleibuzelor si cele ale privatilor...). Si acum, unde am ajuns?! Majoritatea oamenilor au o parere destul de slaba despre mersul troleibuzelor si apeleaza la maxi-taxi... Frecventa si itinerariile actuale sunt principalele motive de departajare.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 30 Sep 2011 19:54:23    Titlul subiectului: 149087

O alta bazaconie marca edilitara inregistrata... Jos panoul, sus panoul. Nu, nu se numeste neintelegere ci... gimnastica la care au iesit angajatii de la Troleibuzul.

http://www.adevarul.ro/locale/piatra_neamt/Razboi_publicitar_pe_stalpii_de_troleibuz_la_Neamt_0_553145163.html

"Război publicitar pe stâlpii de troleibuz la Neamț

Casetele publicitare au fost aliniate în mijlocul trotuarului
Reprezentanții firmei care își revendică dreptul de publicitate pe stâlpi invocă un contract de exclusivitate valabil până în 2017 care nu ar fi respectat.

Un litigiu comercial între o firmă de publicitate și socie-tatea locală de transport public Troleibuzul naște o situație hilară la Piatra Neamț.
Reprezentanții societății Image Media spun că operatorul de transport, proprietar al stâlpilor de susținere a liniilor electrice, le îngrădește dreptul de expunere a panourilor publicitare și încalcă un contract de exclusivitate încheiat în 2007. „Contractul este pe o perioadă de zece ani și nu a fost respectat decât doi ani. În instanță am primit dreptate, iar firma de transport a fost obligată să elibereze stâlpii pentru a ne desfășura activitatea de publicitate“, spune Constantin Boureanu, administratorul Image Media.

Cheltuială inutilă de zeci de mii de euro

Cum nici hotărârea judecătorească executorie și nici dosarul de executare nu l-au impresionat pe directorul Troleibuzul, firma de publicitate a trecut pe 29 august la demontarea casetelor existente pe stâlpi. „Aceste cheltuieli suplimentare vor trebui suportate, conform sentinței, de SC Troleibuzul SA, iar pentru cei 1.200 de stâlpi vizați, sunt preconizate la câteva zeci de mii de euro“, mai spune administratorul.

Reprezentanții Image Media contestă legalitatea contractelor încheiate ulterior de societatea de transport local pentru publicitatea stradală.
„În 2007 stâlpii erau liberi, iar noi le-am propus celor de la Troleibuzul să închirieze aceste casete în scop publicitar. Am semnat atunci un contract de exclusivitate care nu este respectat“, mai spune Constantin Boureanu. Războiul actelor s-a mutat însă în stradă după ce, la finele săptămânii, conducerea firmei de transport a decis să remonteze casetele date jos.

„Este într-adevăr un scandal, dar nu pot comenta mai mult pentru că sunt în concediu și abia mâine voi ajunge la serviciu“, a răspuns Constantin Hociung, directorul Troleibuzul. Amenințat cu plângere penală, șeful societății se apără spunând că și societatea va face o plângere la adresa firmei de publicitate."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2011 00:38:13    Titlul subiectului: 150667

Neamt-ul e unul dintre orasele pe care le indragesc si despre care, din punct de vedere al transportului local, as prefera sa vad mai multe fotografii!

Cred ca, pe langa fotografiile autobuzelor particulare, se poate gasi si un minim de bunavointa pentru fotografierea mijloacelor de transport ale societatii Troleibuzul. Rog, asadar, pe colegii care au posibilitati, sa nu omita in "sedintele foto" masinile operatorului de baza din acest oras!

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 18 Ian 2012 17:35:23    Titlul subiectului: 152142

Despre nebunia din trafic care afecteaza buna functionare a mijloacelor de transport:

http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?editia=20111124&pagina=1&articol=30828

"Zeci de microbuze din oras ocupă ilegal domeniul public

• conducerea Urbtrans anuntă că va trece la aplicarea regulamentului societătii, în baza căruia va acorda amenzi între 1.500 si 2.500 de lei, pentru că avertismentele n-au avut efect • deranjantă este si blocarea alveolelor de către diverse masini, astfel că operatorii de transport nu au spatiul necesar să parcheze pentru a prelua călătorii •

Conducerea societătii Urbtrans declară război transportatorilor locali care desi au locuri de garare, lasă masinile pentru transportul în comun parcate pe domeniul public, în special noaptea si în zilele de week-end. Societatea Urbtrans are încheiate contracte pentru curse regulate cu 12 operatori - 11 privati si SC Troleibuzul SA. „Cînd au participat la licitatie, acesti operatori, prin caietul de sarcini, au avut obligatia de a ne pune la dispozitie locul de garare al microbuzelor si autobuzelor. Totul a fost în regulă pentru o perioadă scurtă, pentru că după luna iunie, cînd s-au finalizat contractele, partenerii nostri nu au mai respectat angajamentul. Cei 12 operatori care efectuează transport local în Piatra Neamt si zona învecinată sînt: SC Troleibuzul, Mega Travel, 4 Plus Trans, Giulia Tur, Constalex Trans, Marionex Com, Andrei si Popa, Transport Chirilă, SC Yoli Trans, Tehnicbus, Stellaria si Odis Trans. Toti au contracte pentru spatii de închiriere în Piatra Neamt. Unele dintre spatii sînt folosite ca atare, si mă refer la cele de la SC Troleibuzul, care are bază de garare, 4 Plus Trans, Mega Travel, Tehnicbus, Stellaria, Transport Chirilă, SC Marionex, Odis Trans, Constalex si Giulia Tur. Celelalte societăti folosesc infrastructura municipiului Piatra Neamt, parcînd în locuri nepermise si îngreunînd accesul pe anumite străzi din oras pe perioada noptilor si a zilelor de sîmbătă si duminică, dînd o imagine negativă municipiului din partea operatorilor de transport care vin cu diferite motivatii în avantajul lor, în sensul încredintării mijloacelor de transport conducătorilor auto, care le folosesc ca mijloc propriu la terminarea programului, dorind să le aducă cît mai aproape de casă“, a declarat Ion Cucoreanu, director al SC Urbtrans. Conform Regulamentului Urbtrans, aceste abateri se sanctionează cu amendă între 1.500 si 2.500 de lei pentru operatorul de transport. Pînă în prezent s-au dat doar sanctiuni de tip avertisment. „Am observat că acest tip de sanctiune nu si-a făcut efectul, motiv pentru care sîntem nevoiti să trecem la aplicarea regulamentului prin acordarea de amenzi usturătoare. Vrem să facem un prim pas în colaborarea cu Politia Locală si SC Parking, în primă fază blocînd noaptea si în zilele de week-end microbuzele care sînt parcate neregulamentar, suportînd consecintele deblocării către SC Parking SA“, a mai spus directorul Cucoreanu.

Si parcările se blochează

O altă problemă în infrastructura de transport din municipiul Piatra Neamt o reprezintă ocuparea alveolelor pentru microbuze si autobuze. „Pe parcursul zilei, aceste parcări se ocupă de către autoturisme sau masini de transportat marfă. La fel, pentru a face cetătenii să înteleagă că alveolele sînt construite special pentru transportul în comun, vom solicita sprijinul Parking si Politiei Locale, cu riscul rămînerii autoturismelor blocate cîteva ore sau chiar să ridicăm aceste mijloace de transport. Există situatii cînd noaptea găsim parcate mijloace de transport, microbuze si autobuze pe bulevardele principale din oras - Decebal, Calea Romanului, si mai nou pe 1 Decembrie, 9 Mai - în zona Gării si Cetatea Neamtului. Sînt străzi, cum e Cetatea Neamtului, unde sînt parcate multe autobuze din transportul judetean. La transportul judetean este ceva mai greu să aplicăm regulamentul, pentru că bd. 9 Mai, de exemplu, este considerat drum judetean si pe aceste trasee nu putem interveni nici noi, nici Politia Locală. Pentru a se aplica amenzi e nevoie să se constituie echipe mixte de la ARR si Consiliul Judetean Neamt“, a mai precizat directorul SC Urbtrans. La Piatra Neamt există o hotărîre de Consiliu Local conform căreia nici un mijloc de transport nu poate fi parcat pe domeniul public fără a avea încheiat contract cu Parking sau XData Soft
."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 16 Apr 2012 23:11:25    Titlul subiectului: 155056

Intre respectul fata de traditie si cel fata de calatori:

http://www.adevarul.ro/locale/piatra_neamt/Piatra_Neamt-Neamt-Adevarul-stiri_din_Piatra_Neamt-transport-program_special-microbuze-troleibuze-autobuze-ADI_Urbtrans-SC_Troleibuzul_0_682132021.html#

"Program special pentru transportul local din Piatra Neamț.

15 aprilie 2012

Autor: Florin Jbanca

În prima zi a sărbătorilor, mijloacele de transport vor reveni pe trasee începând cu ora 12.00. Programul troleibuzelor, microbuzelor și autobuzelor va reveni la orarul normal de marți, în a treia zi de Paște.

În prima zi de Paște, mijloacele de transport vor începe să circule abia de la ora 12.00 și vor asigura rutele călătorilor după un program normal de duminică.

Microbuzele care asigură traseele în zonele limitrofe municipiului nu vor circula duminică, în prima zi de Paște, iar în a doua și a treia zi vor merge după un program de duminică.

„Programul microbuzelor se reia duminică de la ora 12.00, cu jumătate dintre mașini. Luni vor avea program de duminică, iar de marți, programul va reveni la normal", a spus Ioan Cucoreanu, directorul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Urbtrans.

Luni, 16 aprilie, microbuzele și troleibuzele vor asigura traseele după un program de duminică.

Pentru ca cetățenii să fie informați asupra programului modificat din perioada sărbătorilor pascale, programul a fost afișat și în mijloacele de transport.
"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul NEAMȚ Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community