Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind metroul bucurestean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2012 20:29:34    Titlul subiectului: 152396

Atata timp cat pe M3 circula IVA manual, BM-urile vor avea probleme, pentru ca sistemul nu este 100% automatizat.

Intarzieri de cate un minut pe ici pe colo se produc din multe chestii...
Una ar fi chiar software-ul care afiseaza aceste ore, pentru ca trebuie luate destul de multe chestii in considerare. Dupa cate imi dau eu seama, sistemul de afisare al orei sosirii trenurilor nu are legatura cu sistemul automatizat de conducere al trenurilor, ci se fac niste aproximari in functie de momentul in care trenul trece prin niste puncte din tunel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2012 21:21:27    Titlul subiectului: 152398

Un tren D2-Crangasi nu face decat sa 'ajute'...ar 'incurca' lucrurile daca ar rebrusa la Eroilor...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2012 21:24:20    Titlul subiectului: 152399

Astazi la Basarab spre GdN se circula la peste 10 minute...( ora 17,45 ). Pot spune ca la Basarab au sosit 2 IVA de pe M 4 si dupa aceea metroul spre gara. Eu am fost in prima IVA, de aceea stiu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Feb 2012 14:52:56    Titlul subiectului: 153095

Mi-e greu sa cred totusi ca FMI a cerut modificarea programului de functionare al metroului, asa cum sugereaza titlul articolului de pe Realitatea.net
Probabil cei de la FMI s-au referit la eficientizarea cheltuielilor. Articolul se gaseste aici

Citat:
FMI cere: Alt program de funcționare a metroului! VEZI răspunsul METROREX

Metrorex urmează să aplice "cu mai mare strictețe" programul prin care adaptează graficul de succedare a trenurilor la numărul de călători, pentru a reduce costurile, a declarat pentru Mediafax directorul general al companiei, Gheorghe Udriște.

Fondul Monetar Internațional (FMI) a solicitat Guvernului ca, până la sfârșitul lunii iunie, să adapteze programul de funcționare al Metrorex "la cerințele pieței" și să majoreze veniturile companiei prin punerea în circulație, începând cu anului viitor, a 16 noi garnituri de tren. Noile condiții au fost incluse în scrisoarea de intenție convenită de Guvern cu FMI în urma misiunii din ianuarie-februarie.

"Noi aplicăm acest program și în prezent, dar îl vom aplica cu o mai mare strictețe. Vor scădea toate costurile - cele de manoperă, cu salariile și energia", a afirmat Udriște.

El a adăugat că pe Magistrala 2 Berceni-Pipera, dimineața între 06:30 și 08:30 trenurile circulă la un interval de trei minute, care crește la patru-cinci minute între orele 09:00 și 13:00. După-amiaza trenurile circulă la un interval și mai mare, pentru ca de la ora 16:00 până spre ora 20:00 timpul să se reducă din nou până la trei minute.

Totodată, Udriște a spus că programul este adaptat și în funcție de zilele săptămânii, dar și în funcție de anotimp.

"Duminica înregistrăm aproximativ 200.000 de călători, ceea ce este semnificativ mai mic față de o zi a săptămânii, când traficul ajunge la 650.000 de călători. Totodată, avem un program de vară, între 15 iunie și 15 septembrie, când de asemenea trenurile circulă la un interval mai mare, întrucât este perioada vacanțelor și a concediilor", a adăugat Udriște.

El a mai spus că este impozibilă extinderea programului de circulație întrucât pe timpul nopții echipele de mentenanță coboară în tuneluri pentru lucrări. Metrorex se află pe lista companiilor de stat monitorizate de FMI și ale căror pierderi trebuie incluse în deficitul bugetar.

Un studiu elaborat la sfârșitul anului trecut de Banca Mondială indica faptul că un sfert dintre cele 154 companii de stat monitorizate au acumulat pierderi care ajung și la sute de mii lei/angajat, în această categorie fiind inclusă și Metrorex, cu pierderi de 14.000 lei/angajat.

Pentru acest an, Metrorex speră la un nivel egal de venituri și cheltuieli, după ce anul trecut o bugetat o pierdere de peste 50 milioane lei. Datoriile companiei însumau la finele anul trecut 156,7 milioane lei.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Feb 2012 14:41:55    Titlul subiectului: 153197

http://www.adevarul.ro/actualitate/social/Sindicalistii_vor_face_greva_pe_termen_nedeterminat_daca_se_externalizeaza_telecomunicatiile_de_la_metrou_0_647335546.html

"Grevă la metrou, dacă se externalizează telecomunicațiile, amenință sindicaliștii

16 februarie 2012

Autor: Mariana Bechir

București
Metrourile s-ar putea opri și ar crea haos în traportul călătorilor

Uniunea Sindicatelor Libere Metrou (USL Metrou) va intra în grevă generală dacă sistemul de telecomunicațiile al Metrorex va fi externalizat, a anunțat președintele USLM, Ion Rădoi.

Externalizarea acestui sistem ar fi consecința unei Hotărâri de Guvern referitoare la externalizarea telecomunicațiilor pentru unitățile din subordinea Ministerului Transporturilor, hotărâre încă în stadiu de proiect și care va fi discutată în următoarea ședință a Executivului.

Această externalizarea ar însemna, spune Rădoi, chiar privatizarea siguranței circulației și ar duce la catastrofe.

Potrivit liderului de la Metrou, externalizarea ar fi fost impusă de FMI, în pofida faptului că așa ceva nu există niciunde în lume."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Feb 2012 17:53:57    Titlul subiectului: 153201

Daca cei de la metrou ar face greva acum, ar fi o catastrofa pentru Bucuresti, in conditiile in care transportul de suprafata este afectat din cauza situatiei creeate de zapada care nu este dusa afara din oras. Multi calatori se bazeaza pe metrou zilele astea. O greva a metroului ar paraliza practic orasul.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Apr 2012 21:41:15    Titlul subiectului: 154632

Un articol despre viitorul stralucit al industiei de ansamblat metrouri romanesti se gaseste aici

Citat:
Pe magistralele bucureștene de metrou nu vor mai circula trenuri românești

România nu va mai avea capacitatea de a produce trenuri de metrou. Un document, convocatorul la adunarea generala a actionarilor Electoputere S.A., vorbeste despre “aprobarea desfiintarii diviziei Vehicule Feroviare si Urbane”, anunță Răzvan Orășanu pe Contributors.
“Romania, prin Electoputere, va pierde capacitatea de a construi nu doar locomotivele pe care le stie toata lumea, ci si metroul de tip nou, care era asamblat tot de compania romaneasca, desi era produs sub licenta canadiana” – scrie Orășanu. Decizia finala se va lua la adunarea actionarilor, pe 24 Aprilie, insa actionarul majoritar detine peste 80% din actiuni si hotararea va fi probabil confirmata.

Ultimele 16 metrouri comandate de Metrorex vor fi preluate de la firma CAF (Spania), si nu de la Electoputere, motiv pentru care banda de asamblare si capacitatea Romaniei de a le produce sunt astfel inchise. Metroul va rula, deci, trei modele diferite de trenuri. Ramane de vazut daca firma spaniola va coopera cu vreo companie romaneasca.

Cele 16 trenuri noi de metrou, care urmează să fie achiziționate într-o primă fază, le vor înlocui etapizat, pe parcursul a trei ani, pe cele vechi, de tip Astra, fabricate înainte de 1990 la Întreprinderea de Vagoane Arad, care circulă pe Magistrala 3 de metrou. Această achiziție finalizează practic o etapă din cadrul acțiunii de modernizare a întregului parc rulant al metroului bucureștean, asigurând pentru serviciul public de transport al călătorilor, un număr de 60 de trenuri de ultima generație. Compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), cea care urmează să fabrice trenurile, deja a postat pe site-ul propriu modelul care va circula prin subteranul Capitalei. „Acestea sunt concepute ca vehicule de tranzit în masă, la cele mai înalte standarde de calitate și de siguranță și sunt accesibile și persoanelor cu handicap, pentru că includ două spații pentru utilizatorii de scaune cu rotile”, se arată în descrierea atașată imaginilor.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Apr 2012 22:38:25    Titlul subiectului: 154633

Titlul corect era 'Electroputere a dat ortul popii si nu va mai produce nimic', dar nu din cauza ca Bombardier a pierdut licitatia de trenuri de metrou, ci din cauza incompetententei managementului firmei...
Nici Astra nu mai produce demult trenuri de metrou, dar firma nu e deloc 'pe butuci'...
In ceea ce priveste 'asamblarea' si 'productia', e discutabil ce zici tu, asa nici Dacia nu 'produce' mare lucru, 'asambleaza' motoare, transmisii etc, frantzuzesti pe un proiect asisderea...Renault...dar tine in spate toata balanta comertului extern si a PIB-ului romanesc si da de mancare la toata muncitorimea noastra...incompetentii astia de la Electroputere ce au facut pentru a da de lucru oltenasilor lor???...NIMIC...e usor sa acuzi pe altzii de incompetentza proprie...dar nu te salveaza de la somaj...
In rest, ce dau ei acum pe 'goarna' cu AGA-baga lor nu e decat 'certificatul de deces', medico-legal...Amin!
Iar pentru 'asasinat' (ca asta au facut ei cu firma lor), in justitie exista pedepse 'penale', DNA si 'racoare la mititica'...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Apr 2012 20:20:30    Titlul subiectului: 154966

In noaptea de inviere metroul va circula din 20 in 20 de minute. Articolul se gaseste aici

Citat:
Programul metroului în zilele de Paște

Trenurile de metrou vor circula la un interval de 20 de minute în noaptea de 14-15 aprilie, potrivit unui comunicat al Metrorex remis luni, informează Agerpres.
În zilele de 14, 15 și 16 aprilie, trenurile de metrou vor circula conform zilelor de sărbătoare.
Astfel, pe Magistrala 1 (Pantelimon - Dristor) + 3 (Preciziei - Anghel Saligny), trenurile vor circula la un interval de 8-10 minute, pe Magistrala 2 (Berceni - Pipera) trenurile vor circula la un interval de 7-8 minute, iar pe Magistrala 4 (Gara de Nord - 1 Mai) la un interval de 9-10 minute.
În a treia zi de Paște, pe 17 aprilie, metroul va circula după intervalul orar specific zilelor lucrătoare.
Conform Antena 3, reprezentanții Metrorex au declarat că vor introduce trenuri suplimentare pentru micșorarea intervalului de succesiune dintre trenuri În funcție de numărul călătorilor înregistrați, în scopul satisfacerii în condiții optime a cererii de transport cu metroul în această perioadă.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 07 Mai 2012 19:17:06    Titlul subiectului: 155560

De pe site-ul Metrorex-ului aflam ca pe 9 mai, ramele vor circula pana la ora 1:00 http://www.metrorex.ro/_read227-1

Citat:
Reamintim publicului participant la meciul finalei de fotbal, ca in ziua de 9 mai a.c. trenurile de metrou vor circula dupa un program prelungit cu doua ore - pana la ora 01:00 a zilei de 10 mai a.c. – ora de plecare de la statiile capat de magistrala.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 17 Mai 2012 10:36:45    Titlul subiectului: 155721

http://www.adevarul.ro/life/vedete/FOTO_Spectacol_in_premiera_in_Romania-_primul_concert_intr-un_metrou_in_miscare_0_698330346.html#

"Spectacol în premieră în România: primul concert într-un metrou în mișcare

11 mai 2012

Autor: Daniela Panca

Voltaj, concert la metrou

ProFM și-a sărbătorit aniversarea de 19 ani, ieri seară, cu un super show „Legalize Joy - Voltaj" live și 500 de ascultători într-un metrou în mișcare.

La ora 21:30 trenul distracției, încărcat cu aparatura tehnică, trupa Voltaj, echipa ProFM și nu mai puțin de 500 de ascultători a plecat pe ruta Berceni - Pipera - Berceni oferind atât pasagerilor dinăuntru cât și celor aflați în diverse stații o premieră pentru România: un super concert „ProFM Show la Metrou - Voltaj live" susținut de MTV.

„Suntem foarte onorați și încântați că ProFM s-a gândit la noi când a născocit această idee. A fost cu siguranță ceva inedit cu care nu cred să ne mai întâlnim prea curând și ne-am simțit minunat", a declarat Calin Goia, care alături de colegii săi a cântat nu mai puțin de 20 de piese. Printre ele s-au numărat „Iarna", „Asta-i viața", „Vara trecută", „Și ce", „Albinuța", „Crede", „30 de grade", „Noapte bună", „N-ajunge", „Hai sus", „Tu", „De mâine", „I wanna be free", „Dă vina pe... Voltaj", încheind cu piesa „20 de ani", care era deja scandată de către fanii Voltaj în trenul de metrou, unde nimeni nu a stat jos.

MC-ul evenimentului a fost George Vintilă. „Ascultătorii au venit în număr foarte mare, chiar mai mare decât ne așteptam și din păcate nu au avut toți loc în metrou. Promitem că la următorul eveniment încercăm să facem rost de un vagon și mai lung. Mulțumim Voltaj - și ei ne-au făcut o surpriză, modificând primele versuri ale piesei de început pe care le-au înlocuit cu un text legat de ProFM ", a spus acesta la finalul concertului.

Dj-ul ProFM, Nono Semen spune că din experiența lui „e cel mai dement concert la care am fost! Și evident cel mai lung. Nu ca durată, ci ca așezare a publicului: pe toată lungimea unui tren de metrou care, culmea, s-a aflat în mișcare pe toată durata prestației fantastice a trupei Voltaj. Atmosfera a fost atât de încinsă încât, la un moment dat, toată lumea a început să sară, iar trenul se legăna ca o barcă! Cred că a fost cel mai aglomerat tren de metrou de la înființarea sa și cea mai lungă deplasare fără să se deschidă ușile: o oră! Absolut fabulos!".

Printre cei care s-au aflat la concert a fost și Cătălin Scărlătescu, unul dintre jurații din emisiunea „MasterChef". El a declarat la final că „a fost frumos, nu am mai fost la un asemenea concert până acum".

Primii 500 de ascultători care au ajuns în stația Berceni (mulți fiind prezenți în zonă cu câte două, chiar trei ore înainte) au primit cartele realizate special de ProFM, pe baza cărora au avut acces în metroul pregătit pentru eveniment încă de la ora 11:00. Surpriza serii a fost în stația Pipera, unde trenul a oprit, urmând să se întoarcă în Berceni. Întregul vagon de metrou cu o lungime de 120 de metri a fost traversat de conductorul său, pentru a schimba cabinele, în aplauzele tuturor celor prezenți."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihai565



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Mai 2012 14:47:44    Titlul subiectului: 155874

"Sfanta Varvara" si "Sfanta Parascheva" - super-scuturile ce vor sapa 10 statii de metrou in 3 ani

Cea mai moderna tehnologie pentru saparea galeriilor de metrou a ajuns la Bucuresti.

Scutul, asemanator cu cel folosit la metroul new-yorkez, va intra in subteran pe 1 iunie si va fi utilizat pentru constructia magistralei 5, care porneste de la Eroilor si ajunge in cartierul Drumul Taberei.

Cu acest utilaj, autoritatile se lauda ca vor termina 10 statii in 3 ani.
metrou berceni

Scutul, numit TBM in limbajul constructorilor, este impresionant. La New York, o masina similara a fost sarbatorita cu sampanie cand si-a inceput lucrul.

Pe masura ce avanseaza, in spatele ei se monteaza boltari din beton, care formeaza peretele tunelului.
metrou berceni

Prima sa misiune va fi saparea galeriei de pe tronsonul Raul Doamnei - Eroilor, care are peste 6 kilometri.

Scutul, cu un diametru de 6,5 metri, va intra in subteran la Academia Militara, spre Drumul Taberei. Specialistii de la metrou spun ca sapaturile nu vor provoca vibratii, dar ca masura de prevedere au verificat starea blocurilor de pe traseu.

Probleme cu vibratiile au aparut la Valea Ialomitei, unde se lucreaza la noul depou al metroului. Aici locatarii unui bloc alaturat se plang ca le-au crapat peretii si nu li se mai inchid usile. Un balcon a fost lovit de un macaragiu neatent. Santierul merge insa inainte.

Masinarie a venit aici din Turcia, iar in curand va sosi si o sora geamana. Constructorii le-au botezat Sfanta Varvara si Sfanta Parasheva.

Ele au un diametru de peste 6 metri si jumatate fiecare si vor fi impinse in tunel cu forta de peste 4 de tone.

La viteza normala de lucru, vor avea nevoie de 7 luni pentru a sapa cei 4 kilometri de galerie care ii va reveni fiecarui scut.

Constructorii promit ca vor termina cu sapaturile si structurile de beton la sfarsitul anului viitor. Urmeaza montarea sinelor si instalatiilor, iar metroul va fi pus in functiune in 2015."


http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/sfanta-varvara-si-sfanta-parascheva-vor-sapa-galeriile-de-la-metroul-din-drumul-taberei.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mie 23 Mai 2012 19:16:59    Titlul subiectului: 155877

Am citit si eu la stiri despre aceste "cartite". Insa vin cu o intrebare: traseul M5 va fi 100% in linie DREAPTA? Ca fiecare masinarie are vreo 70 de metri. Virajele cum se vor lua, fie ele si de 5 grade?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 23 Mai 2012 19:45:57    Titlul subiectului: 155878

Evident ca nu sunt "rigide" din acest punct de vedere, inginerii gandindu-le sa poata sapa si tuneluri in curba...

Iata aici o simulare pe calculator despre principiul de functionare al acestor masinarii. Filmuletul este foarte bun si este insotit de explicatii in limba engleza.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 28 Iun 2012 14:59:31    Titlul subiectului: 156816

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-stiri_din_bucuresti-metrou-metrorex-nicolae-elena-ceausescu-comunism-dictatura-constructie_metrou-legende-drumul_taberei-romana-statii_0_727127364.html

"Tainele năucitoare ale metroului: de ce n-a vrut Ceaușescu stații în Drumul Taberei și cum a fost construită pe ascuns stația de la Romană

28 iunie 2012

Autor: Diana Toea

Metroul este, pentru locuitorii Capitalei, mai mult decât un mijloc de transport în comun. Acesta salvează ziua multor bucureșteni grăbiți, cărora nu le trece prin minte, ținându-se de bară, câte mistere ascunde moștenirea ceaușistă.

Cei mai mulți dintre noi îl văd pe Nicolae Ceușescu în spatele monumentalei construcții, care, în zilele noastre, nu s-ar fi finalizat cu forță de muncă și resurse 100% românești. Ideea metroul în București datează de la începutul secolului al XX-lei și îi aparține tânărului student de atunci, Dimitrie Leonida. Între 1934 și 1936 se cristalizează și opinia realizarii unor linii de transport în comun subteran cu trenuri sau tramvaie electrice.

Ceușescu a fost extrem de fascinat de prima călătorie cu metroul

Cel de-al doilea război mondial zădărnicește însă planurile mărețe ale inginerilor. Ele sunt reluate, în comunism, de tovarășul iubit care reușește să mobilizeze oamenii și să adune toate resursele necesare. În 1975, începe să ne construiască metroul, care, astăzi, nu arată foarte diferit față de cum ni l-a lăsat Ceaușescu. Scopul acestul mijloc de transport era să transporte oamenii din cartierele-dormitor la fabrici.

Click pe fotogalerie pentru a vedea imagini spectaculoase cu metroul lui Ceaușescu!

Muncitorii de la „metrău‟ nici nu știau ce construiesc

În anul în care au început primele săpături, salahorii nu știau ce înseamnă „metrăul‟ la care lucrau. Gheorghe Moroșanu, unul dintre muncitori, povestește în cartea „Metroul fără Ceaușescu‟ un episod haios din primele zile de viață ale șantierului. București 1975, undeva pe Splai, în apropiere de Cotroceni. Un țăran venit din Moldova spărgea strada pentru un viitor șantier. Un băiat de București îl întreabă: „Băi, nea Ioane, ce faci dumneata acolo?”, “Scot chetrele astea, nu vezi?”, „Lasă chetrele, spune-mi ce lucrare se execută, ce va fi în final?”, „Metrău!”, „Bine, și ce e ăla metrou?”, „Metrău, dracu știe!”, conchide nea Ion.

„Burghejii‟ din Drumul Taberei nu merită metrou

Dictatorul a semnat actul prin care a luat naștere metroul, după ce s-a întors de la un simpozion internațional. Acolo aflase că tendințele demografice în creștere demonstrau că orice oraș cu peste un milion de locuitori, cum era și cazul Bucureștiului, avea nevoie urgentă de metrou. Chiar dacă s-au făcut numeroase studii de trafic, tovarășul a construit metroul tot după propriile capricii.

Proiectul inițial prevedea două mari linii care să lege nordul cu sudul și estul cu vestul orașului, iar un inel circular de tunele să lege cele patru capete ale magistralelor. Lucrările s-au realizat însă după pofta dictatorului, cu segmente de legătură lipsă între magistrale.

Inițial, metroul trebuia să fie construit din Drumul Taberei până în Balta Albă. Însă Ceaușescu l-a disprețuit pe Gheorghiu Dej și a mutat metroul, din creion, în Militari. Dictatorul zicea că în cartierul Drumul Taberei locuiau „burghejii‟, pentru că fusese ridicat pe vremea lui Dej. Nu a ținut cont de faptul că, la acea vreme, Drumul Taberei era cel mai aglomerat cartier din București. Nici de faptul că Militari nici măcar nu era construit la vremea aceea.

Stația de la Romană, construită în secret

Peronul foarte îngust, curbele de la intrare și pilonii lați fac ca stația din Piața Romană să fie unică în București. Elena Ceaușescu este cea vinovată de aspectul pe care îl are acum stația. Sotia dictatorului a scos-o de pe harta proiectanților, în 1985, motivând că „trebuie rărite, sunt prea multe‟. Marea problema a Elenei Ceaușescu era că atât clasa muncitoare, cât și tineretul „au început să se îngrașe‟ și aveau nevoie să faca mai multă mișcare, își amintesc cei care au lucrat la construcția metroului.

Foto: Mircea Păun

Constructorii au făcut totuși, în secret, stația de la Romană, dar i-au zidit, pur și simplu, intrarea. Ulterior, cuplul Ceaușescu și-a dat seama de necesitatea acestei stații și au dat ordin să fie pusă la loc. Muncitorii au spart zidul pentru a face culoare de acces. Nu s-a putut sparge tot zidul, din cauza riscului pe care îl presupunea o demolare de asemenea proporții.

Atunci când au început lucrările pe tronsonul Berceni-Pipera, prin Ž86, oamenii care lucrau oficial la bucata de tronson Piața Universității-Piața Victoriei au pregătit terenul în zona Romană, fără a scăpa vreo vorbă.

Astfel, într-un timp record de trei luni, constructorii au făcut niște galerii în spatele zidurilor groase pe care le vedem astăzi, cu gândul de a fi tranformate în peroane, așa cum s-a și întâmplat. De aceea, când privim acum stația de metrou vedem că aceasta are forma unei arcade, pentru că pe-aici, până s-a aprobat „de sus” construcția stației, metroul a circulat fără oprire, circa un an, între Universitate și Piața Victoriei.

Scarile rulante i-au dat batai de cap dictatorului

Constructorii își amintesc de un episod amuzant în urma unei întâlniri cu Ceaușescu, căruia i se solicitase acordul de a cumpăra „escalatoare”. Doar că tovarăsul, din neatenție sau necunoștință de cauză, a înțeles altceva și a strigat în gura mare: „Ce ne trebuie nouă excavatoare aici?”. Nu știa că escalatoare sunt de fapt scările rulante. Apoi i-a fost explicat și a refuzat achiziționarea lor, motivand tot faptul că bucureștenii sunt prea grași și le trebuie mai multa mișcare.

De ce scârțâie metroul la Gara de nord

Temutele vizite ale dictatorului stabileau niște termene limită foarte dificil de atins. Fără să se priceapă, Ceaușescu arăta cu degetul ce ar vrea să schimbe, chiar dacă, de cele mai multe ori, erau niște aberații.

Constructorii își amintesc cum un astfel de capriciu a pus bețe-n roate soluției de evacuare a stației de la Gara de Nord.„De regulă îi plăcea să inoveze. Să participe cu idei. La Casa poporului era cel mai evident. Nu e frumos ce ați făcut aici. Dați jos! Nu pricepeai ce voia, făceai din nou, iar nu-i plăcea. Și până la urmă ajungeam la o soluție care era de fapt prima. Era dorința lui de a se băga în seamă. La metrou a fost una celebră. În zona Gării de Nord noi trebuia să ieșim cu stația pe strada Buzești. Făcusem galeria prin fața hotelului Nord (Ibis acum) până aproape de strada Buzești. Din asta ieșea o galerie care tăia curba de pe Calea Griviței colț cu Buzești. Și ieșeam pe acolo. La prezentare Ceaușescu a izbucnit: ce faceți mă, vreți să dărâmați tot Bucureștiul?! Și a cerut ieșirea din Gara de Nord pe strada Polizu. A forțat curba. E o rază mică acolo, dacă auziți că scârțîe când intră metroul în Gara de Nord șa știți că de la curba aceasta forțată e. O soluție chinuită. O muncă titanică făcută acolo. Aici era marea problemă întotdeauna, te rugai să nu schimbe soluțiile. Câtă luptă era să-l faci să zică că e bine, ca să nu te facă s-o iei de la început”, au povestit inginerii.

Ceaușeasca la inaugurare: „Sîc că nu merge!‟

Vizitele Elenei Ceaușescu n-au fost prea dese la metrou. Proiectul ei de suflet a fost Casa Poporului, unde mergea de două ori pe săptămână. În 1979 a fost inaugurat primul tronson de la Semănătoarea la Izvor. Tovarășii au venit în vizită, s-au urcat toți în vagon, iar Ceaușescu a zis: „Să pornească!‟ Tovarășa a simțit nevoia să-și dea cu părerea: „dacă o porni!”. „O să pornească!”, a asigurat-o Ceaușescu, împăciuitor. Prima încercare a fost, însă, fără noroc. Metroul nu a pornit. Ceaușeasca s-a întors spre tovarăș și i-a făcut cu pumnii: „Sîc că nu merge!‟ Mecanicul a mai încercat o dată și a pornit. Atunci Ceaușescu s-a întors spre ea și i-a făcut la fel: „Sîc c-a mers!”, au mărturisit constructorii.

S-a construit în ritm record

Un lucru de care suntem siguri și cu care ne mândrim este că metroul bucureștean a fost construit cu forțe și resurse românești. Se pot număra pe degete țările care reușiseră acest lucru: Germania, Franța, Marea Britanie, SUA, Rusia, China și noi. Efortul a fost unul colosal pentru acea vreme și chiar ritmul de înaintare de aproape cinci kilometri pe an ne poziționa pe primele poziții."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Iun 2012 00:44:57    Titlul subiectului: 156831

Ce amintiri Smile Zic asta pentru ca tot ce am vazut in articolul asta am aflat fix de pe acest forum, acum muuult timp Smile
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2012 13:42:23    Titlul subiectului: 157547

Magistrala Gara de Nord-Otopeni, 1,5 miliarde de euro
http://www.puterea.ro/articol/magistrala_gara_de_nord_bucuresti_15_miliarde_de_euro

Lucrările de construcții la magistrala de metrou Gara de Nord - Otopeni vor demara în iarna acestui an, iar în perioada octombrie - noiembrie va fi lansată licitația pentru selectarea constructorului. Costurile estimative ale întregului proiect se ridică la 1,5 miliarde de euro.


''În toamnă vom lansa licitația pentru construirea metroului Gara de Nord - Aeroport Otopeni, iar din iarnă încep lucrările. În 2013, vom avea lucrări pe patru tronsoane de metrou, Drumul Taberei - Eroilor, Universitate - Pantelimon, Parc Bazilescu - Lac Străulești și Gara de Nord - Otopeni '' , a declarat Gheorghe Udriște, director general Metrorex.

Acesta a precizat că Metrorex a obținut deja zece milioane de franci elvețieni de la Guvernul Elveției pentru studiul de fezabilitate pe tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul, care va face legătura cu sudul Capitalei.

De asemenea, el a subliniat că există posibilitatea ca aceste lucrări să fie co-finanțate din fonduri europene începând din 2014.

"Există posibilitatea ca partea de co-finanțare ce trebuie dată de statul român pentru aceste proiecte să fie asigurată din fonduri europene aferente programului de finanțare 2014 - 2020, cealaltă parte fiind asigurată prin împrumuturi de la diverse instituții financiare internaționale'', a explicat reprezentantul Metrorex.

Lungime de 14 kilometri

Lungimea estimată a traseului este de 14 kilometri, iar numărul de stații propus ajunge la 12. Durata contractului pentru realizarea lucrărilor la structura de rezistență este preconizată la 60 de luni. Finanțarea investiției urmează să fie asigurată din credit extern (garantat de stat) și alocație de la bugetul de stat.

Pentru finanțarea proiectului privind realizarea “Legăturii rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” a fost semnat, la 10 martie 2010, un acord de împrumut, în valoare de 41.870 milioane de yeni, între România și Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei (JICA).

Drumul Taberei-Eroilor, peste 900 de milioane de lei

Tronsonul de metrou Drumul Taberei - Eroilor, ce va face parte din Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, va costa aproximativ 919 milioane lei. Noul tronson va deservi 200.000 de locuitori. Noua magistrală va avea o lungime de 6,22 km și va cuprinde nouă stații: Râul Doamnei, Brâncuși, Romancierilor, Parc Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor. Din aceeași Magistrală face parte și tronsonul tronsonul Universitate - Pantelimon, iar Metrorex a asigurat finanțarea tot de la BEI, după lungi negocieri cu instituția financiară. BEI a acordat un credit de 465 milioane de euro pentru tronsonul Universitate - Pantelimon și de 395 milioane euro pentru tronsonul Eroilor - Drumul Taberei.

În ceea ce privește tronsonul Parc Bazilescu - Lac Străulești, valoarea contractului este de 714,731 milioane lei, exclusiv TVA, finanțarea urmând a fi asigurată prin alocații de la bugetul de stat. Durata asumată prin contract pentru execuția și finalizarea lucrărilor este de 30 luni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 23:51:57    Titlul subiectului: 157616

Pun pariu ca la asta nu va asteptati

"In vedere optimizarii transportului cu metroul, a cresterii sigurantei in exploatare si confortului calatorilor, Metrorex informeaza asupra faptului ca a demarat programul de instalare a ferestrelor rabatabile in locul celor fixe la trenurile de tip Bombardier.
Pe masura ce lucrarile se desfasoara trenurile cu ferestre modificate se vor pune esalonat in circulatie cu calatori; primele doua trenuri astfel modificate circula deja in metrou cu rezultate bune in ce priveste conditiile de confort.
Totodata Metrorex adapteaza permanent graficele de circulatie, in functie de sezon, conditiile climatice exterioare si aparitia unor evenimente publice, astfel incât se asigura capacitatea de transport necesara si obtinerea unor intervale de circulatie normale pentru calatorie.
"

http://www.metrorex.ro/_read236-1
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Iul 2012 08:10:03    Titlul subiectului: 157618

Inteleg de la cei care au prins geamurile deschise la Haga ca nu se poate calatori in aceste conditii. Daca o sa tina geamurile inchise cum se intampla acum, o alta investitie inutila....
Adevarul este ca o mai mare prostie ca aceste BM cu ventilatie fortata eu nu am vazut. Foarte multe femei folosesc evantaiul, semn ca este o problema cu aceste garnituri.
Daca repeta greseala la CAF-uri si nu instaleaza A/C, putem sa ne luam adio de la calatorii in conditii civilizate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 25 Iul 2012 08:35:58    Titlul subiectului: 157620

Nu cred ca A/C este chiar necesar. Este necesara o ventilatie care sa faca fata. Nu caldura din vagoane este problema, ci faptul ca nu este aer in vagoane la orele de varf si aglomeratie. Un sistem foarte bun de ventilatie ar face calatoria mai buna...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Iul 2012 09:57:09    Titlul subiectului: 157621

Tu si cu Videanu Smile
Si el a spus ca nu este necesar sa cumpere autobuze cu A/C pentru cateva luni de caldura pe an si, dupa ce a cumparat cateva sute de astfel de "capodopere", s-a gandit mai bine si urmatoarele le-a cumparat cu A/C.
Ventilatia este doar ventilatie, oricat ai ventila, tot te sufoci. Ar trebui un sistem complex de extragere a aerului viciat, combinat cu un sistem de introducere a aerului proaspat. Dar de unde aer proaspat in metrou ? Pentru ca mai nou am observat si in statii lipsa de aer, nu stiu ce se intampla. Unirii 1 este un exemplu.
Caldura din lunile de vara combinata cu inghesuiala din BM-uri (inerenta asigurarii "unor intervale de circulatie normale pentru calatorie" ,asa cum scrie dl Udriste in comunicat) face ca orice sistem de ventilatie sa fie frectie la picior de lemn.
Lucrez in astfel de cladire "ventilata fortat" si consider ca este cea mai mare tampenie inventata. Pana si in occident s-a schimbat optica si au inceput nu se mai fac astfel de constructii fara ferestre care sa se deschida.
Iar in afara am vazut multe orase care au metrou cu A/C. A/C nu mai este un lux, a devenit o necesitate , inclusiv la clima noastra. Desi nu aduce aport de aer proaspat, macar iti da senzatia ca poti respira.
Ca fapt divers, azi am venit cu BM pe M3. La intrarea in Eroilor s-a oprit in tunel si s-a oprit inclusiv ventilatia. Nu spun ce senzatie placuta a fost, mai ales ca era ora de varf. Noroc ca nu a tinut decat vreo 2 min maxim.
Insa sauna este garantata de cand au trecut la program de vara si au intrOdus preponderent BM-uri pe M3... Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Iul 2012 10:23:59    Titlul subiectului: 157622

Am mers si eu cu Haga cu geamurile deschise, sincer, nu a fost nici cea mai mica diferenta.

Cat despre ventilatie, ea face fata atata timp cat mecanicul binevoieste sa o dea mai tare cand e aglomerat. Am prins BMuri aglomerate cu ventilatia la minim, si altele cu ventilatia la nivelul adecvat, si sunt 100% convins ca face fata. Probabil ca mecanicul e prea interesat sa completeze rebusul ca sa mai dea si aer la oameni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Iul 2012 10:39:05    Titlul subiectului: 157623

Nu trebuie A/C la metrou, ci numai ventilatie normala. Nu se poate face comparatie intre temperaturile de afara si temperaturile din tunel / din statii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Iul 2012 10:57:36    Titlul subiectului: 157625

moonshadow a scris:
Probabil ca mecanicul e prea interesat sa completeze rebusul ca sa mai dea si aer la oameni.

Da, el are A/C in cabina Very Happy

Eu am vazut pe M2 o garnitura care avea fantele de aer infundate cu ziare, probabil ca unii nu suporta ventilatia mai puternica..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Iul 2012 11:59:44    Titlul subiectului: 157627

Sau sunt niste "culti" care au vru sa-si lase amprenta asupra garniturii si din moment ce grafitiul nu se mai prinde...

Daca nu stai fix sub gaurile de aerisire, nu vad cum ventilatia te-ar putea incomoda in vreun fel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 11 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community