|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 02 Noi 2005 19:50:02 Titlul subiectului: *Troleibuzul dublu articulat RATB 7091 |
837 |
|
#7091! Poreclit ,,râma'' de către șoferi, ,,decedat'' de câțiva ani, odată cu aducerea Ik415T-urilor la Bujoreni (unde și-a trăit ultimele zile, pe 69, 91, 71).
Dar se pare că au fost 2 bucăți...poate #7090...
Se spune ca soferii lui aveau 40% spor de dublu-articulat.
Unul dintre soferii lui era poreclit ,,Rîmaru", că numai el avea curaj să meargă cu 7091.
|
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Iul/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Dum 06 Noi 2005 17:29:08 Titlul subiectului: troleibuz dublu articulat |
1307 |
|
Imi aduc aminte si eu de acest troleibuz. Era de culoare albastru deschis si mergea pe la Intercontinental pe linia 69. Era bucuria mea de fiecare data cind il vedeam trecind.
Va aduceti aminte de acea particularitate, anume ca functionau numai 4 din cele 5 usi? Poate la celalalt functionau toate... Ce ziceti?
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 06 Noi 2005 17:52:10 Titlul subiectului: Re: troleibuz dublu articulat |
1309 |
|
bonekamp a scris: | Imi aduc aminte si eu de acest troleibuz. Era de culoare albastru deschis si mergea pe la Intercontinental pe linia 69. Era bucuria mea de fiecare data cind il vedeam trecind | Cred ca aceea era a 2'a culoare a lui. Cand a aparut era rosu cu dungi albe.
Exista o poza pe situl Blickpunkt Strassenbahn, dar a disparut odata cu toate pozele de la rubrica "Trams der Welt". Nu exista nici pe CD'urile lor cu poze, asa ca sper ca nu e o problema daca o pun aici; daca este, o voi scoate.
In general, la troleibuzele articulate vechi, ultima usa nu functiona. 7091 nu facea exceptie. In dreptul ei era o roata de rezerva.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.41 kb |
Vizualizat: |
de 48510 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 07 Noi 2005 08:45:33 Titlul subiectului: |
1401 |
|
La vremea aparitiei lui 7091 (si a posibilei sale "dubluri"), aceste "mega-troleibuze" isi justificau prezenta prin numarul de calatori. Totodata atunci reuseau sa se si descurce cat de cat in traficul de pana prin '95-'96. Dar si prin '95-'96 era deja o proba de maiestrie pentru sofer sa parcurga stradutele de la bucla de intoarcere de la Rosseti sau pe cele de la Facultatea de Medicina spre Academia Militara... circula pe 91 pe atunci si eram fascinat de el, am si mers cu el dar nu am remarcat faza ca nu functionau decat 4 usi din 5... Desi am auzit asta de la mai multe persoane.
Era un deliciu sa-l vezi cum mergea iarna pe polei... Patina si se svarcolea de ziceai ca-i chiar sarpe... "Tractorul" si remorca II ramaneau oarecum fixe, in timp ce remorca I (intermediara) era "aruncata"cand intr-o parte, cand in alta...
|
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mar 08 Noi 2005 00:38:14 Titlul subiectului: |
1592 |
|
Desigur că foarte mulți ne amintim de 7091, chiar dacă am mers sau nu cu el. O întrebare care mi se pare interesantă este: cînd a apărut 7091 în formatul dublu articulat ?
Conform repartizării pe depouri din perioada anilor '80, vehiculele cu numerele între 7085 și 7205 se retrăgeau la depoul Nițu Vasile(Piața Sudului) și deserveau liniile nord-sud: 73, 74, 82, 83, 94, 95 (pe 87 erau Roman-urile scurte de la Bucureștii Noi) - precum și unele linii est-vest, cele mai semnificative fiind 85 și 88 (și rar 65 sau 98 ). Eu nu îmi amintesc în perioada septembrie 1985 - mai 1986, în care am mers intens prin centru, de nici un astfel de "mastodont" pe liniile nord-sud. Și nici imediat după aceea pe liniile de la Bujoreni, unde au ajuns majoritatea troleibuzelor de la Nițu Vasile. Era de altfel un topic pe vechiul forum dedicat troleibuzelor de la Nițu Vasile, dar nu țin minte să se fi postat ceva legat de 7091 în formatul cu 5 (cinci) uși.
Există așadar două posibilități:
1) 7091 a apărut între 1990 și 1992, fiind din lotul celor cu numere peste 7335. I s-a dat numărul 7091, vechiul vehicul fiind casat.
2) 7091 a apărut înainte de 1990, fiind rezultatul modificării (la URAC sau în altă parte) a vechiului 7091 cu patru uși. Eu unul nu l-am văzut înainte de 1990.
|
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Mar 08 Noi 2005 01:21:14 Titlul subiectului: Beton poza! Neamțul, tot neamț! |
1598 |
|
Troleibuzul a apărut înainte de 1990 (1988 sau 1989). Făcea parte din planul (cincinal, probabil) de a lua cât mai mulți călători într-un vehicul. Dacă vă mai aduceți aminte, la un moment dat troleibuzul a fost vopsit în portocaliu și a circulat și pe 66 vreo 2 săptămâni; linia 66 se înființase din 1986. Dealtfel, a existat atunci (1988-1989) o campanie de vopsire a tuturor tramvaielor și troleibuzelor în portocaliu și galben... Și mai erau așa-numitele "trenuri de tramvai", adică 2 tramvaie V3A remorcate. Circulau (și) pe 21. Paradoxal, călătorii se înghesuiau în primul tramvai, în cel de-al doilea, tras la "ștangă", fiind și locuri pe scaune.
Într-adevăr, la ușa 5 exista o roată de rezervă. Pentru foarte puțin timp însă, a funcționat și acea ușă (nu știu cât timp, eram pionier pe vremea aceea).
Este posibil să fi fost 2 troleibuze; trenuri de tramvai, adică 2 V3A-uri remorcate, erau vreo 4 sau 5, nu mai știu.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 08 Noi 2005 11:06:11 Titlul subiectului: Re: troleibuz dublu articulat |
1606 |
|
Dr2005 a scris: | Dar se pare că au fost 2 bucăți...poate #7090... | #7090 a fost un troleibuz normal. Am pe undeva o poza mica cu el, insa asa cum apare in poza era vopsit in crem (sau alb) cu niste dungi verzi.
Sa nu uitam insa ca este posibil ca la un moment dat sa se fi procedat la o renumerotare a parcului...
Eu nu-mi aduc aminte de faza aia ca usa 5 nu se deschidea. Ori n-am remarcat-o eu, ori la inceput au functionat toate si la un momend dat au busit-o sau i-au facut ceva de n-a mai functionat. Ca ma indoiesc ca l-au facut direct asa, cu 5 usi din care sa nu se deschida decat 4.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mar 08 Noi 2005 18:19:03 Titlul subiectului: |
1643 |
|
L-am vazut prima data pe 7091 in vara lui '89, dar apoi l-am revazut tarziu, spre octombrie. Cand l-am vazut prima data era in zona Piata Galati (Gemeni).
Cred ca a fost modificat in '88 sau '89. A 5'a usa a functionat initial, dar a venit moda cu ultima usa care nu se deschide si a ajuns si la el. Nu stiu care era cauza, oricum toate usile mai putin prima se deschideau la o singura comanda.
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Dum 20 Noi 2005 01:10:45 Titlul subiectului: |
2935 |
|
Judecand dupa ferestre, #7091 a fost fabricat undeva intre 1979 si 1982
1. Usa 5 nu mergea pentru ca nu o vedea soferul daca s-a inchis.
2. Soferul avea spor de dublu-articulat, si cu greu a renuntat la troleibuz.
|
|
Sus |
|
|
7158
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mar/2006 Mesaje: 16
|
Trimis: Dum 20 Noi 2005 10:12:21 Titlul subiectului: Re: troleibuz dublu articulat |
2955 |
|
Dr2005 a scris: | Dar se pare că au fost 2 bucăți...poate #7090... | Am scris despre 7090 pe vechiul forum la "Lista troleibuzelor din depoul Berceni"; 7090 nu a fost dublu articulat niciodata.
Prin 1994 sau 1995 am vazut si eu un dublu articulat pe la Universitate, insa nu-mi aduc numarul; de asemenea am vazut un dublu articulat in depoul Berceni (fara a circula pe 73/74/76); era alb cu dungi albastre. Cred ca au fost 2 troleibuze dublu articulate. Isi aduce cineva aminte de un dublu articulat alb cu dungi albastre? Sau o fi fost tot 7091, in alta perioada?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 20 Noi 2005 10:20:52 Titlul subiectului: |
2956 |
|
In februarie 1998, mergand cu troleibuzul spre zona garii Obor, tot pe la Universitate a trecut in sensul opus un troleibuz dublu articulat alb cu dungi albastre. Nestiind de existenta unui asemenea vehicul, am fost foarte surprins si nu-mi venea a crede ochilor ; a trecut ca o naluca pe langa mine si nici nu am apucat sa-i vad numarul. Repet, si eu am vazut varianta alb cu dungi albastre.
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Vin 25 Noi 2005 16:44:00 Titlul subiectului: 000000 |
4040 |
|
Iata primul autobuz dublu-articulat francez, asamblat de carosierul Heuliez pe baza autobuzului articulat Renault PR180, la sfarsitul anilor 70 :
Motorul era in spate. Vehicolul a fost incercat la Paris, care a abandonat experimentul, si a fost utilizat in Bordeaux, unde mai putin de o duzina de exemplare au circulat pana acum vreo doi-trei ani.
Posted: Fri 25 Nov 2005 17:03:50 Post subject:
Acuma sint in paragina intr-un garaj local, si creste iarba prin ele...
Oricum, la noi nici nu se pune problema introducerii vehiculelor articulate. Principiul de baza al transportului in comun romanesc este sa nu incurce circulatia vehiculelor particulare. In Occident, principiul este sa ofere un asemenea confort incat si automobilistii sa prefere transportul in comun, rezervandu-si masina numai deplasarilor in afara orasului.
|
|
Sus |
|
|
NOA Vizitator
|
Trimis: Vin 25 Noi 2005 18:43:32 Titlul subiectului: |
4055 |
|
Foarte multe articulate au motorul in spate si, ca urmare, e normal sa aiba tractiunea pe puntea a III-a. Eu nu am auzit cazuri de articulat care sa aiba cardan sub articulatie cu toate ca, sincer sa fiu, mi-ar placea sa calatoresc cu asa ceva. La niste sporturi extreme am vazut un camion articulat, cu roti imense, care sunt aproape sigur ca avea tractiune integrala. Altfel nu cred ca ar fi putut urca pantele respective care erau extrem de abrupte. Deci, teoretic, ar fi posibil cardan sub articulatie, dar cardanul permite transmisia pana la unghiuri de aproximativ 40 de grade. Cand un articulat sau un dublu articulat ia o curba stransa, oare unghiul fata de pozitia normala nu este mai mare? Sa ni-l inchipuim pe #7091 cu tractiune integrala Oare nu ar fi cam periculos pentru participantii la trafic, dat fiind faptul ca ar fi putut accelera foarte repede? Automat, respectivul troleu nu ar mai fi putut fi numit troleu, ci metrou rutier de suprafata. Puteau sa-l conserve. Oricum, achizitionarea unui Vanhool 300 AGG si transformarea lui in troleibuz la URAC ar costa ceva bani, desi nu ar strica sa umble asa ceva pe linia 97
Din moment ce firme cum ar fi Vanhool si Volvo fabrica vehicule dublu articulate, nu vad de ce ideile mele ar fi aberante? La Cluj, de cand au disparut articulatele de pe linia 30, aglomeratia a crescut simtitor. De asemenea, cresterea aglomeratiei incepe sa se simta si pe liniile de troleibuz de cand articulatele sunt inlocuite, treptat, cu troleibuze standard. Sincer vorbind, nu stiu de ce unii sunt impotriva articulatelor? Au incurcat chiar atat de mult traficul in Bucuresti incat sa se justifice o atitudine atat de inversunata impotriva lor? #7091 a creat chiar atat de multe probleme incat sa se justifice casarea lui? Puteau sa-l tina in conservare pentru muzeu asa cum fac cu acel DAC 117 UD. RATB a avut un vehicul unicat in tara. De ce nu l-a pastrat?
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 25 Noi 2005 20:26:59 Titlul subiectului: |
4071 |
|
Modul de confectionare al lui e simplu:
Se ia partea din spate cu tot cu burduf de la un 117E, se ia inca un 117E la care se taie spatele si ultima usa, si se pune partea din spate de la celalalt.
Asa l-au facut si pe 7091, sau poate o variatiune pe aceeasi tema. Mai sunt inca 117E si 217E din care se poate reface. Totul e sa vina cineva cu ideea si cu banii.
tudor a scris: | Usa 5 nu mergea pentru ca nu o vedea soferul daca s-a inchis. | La 7091 e posibil, la restul troleibuzelor articulate normale, nu cred.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 25 Noi 2005 23:48:45 Titlul subiectului: |
4109 |
|
Nu este chiar asa de simplu cum credeti voi! Cand IK a facut autobuzul dublu-articuat a avut mari probleme, mai ales sa la fenomenul numit "sarpe". Astfel ei au ajuns la solutia (si cam asa a facut si DAC-ul dupa cum vad eu) sa foloseasca doua sisteme de prindere total separate. Axa a 3-a este fixa, iar a 4-a roata mergea in directia opusa cu axa 1.
Se poate observa comportatia primei si ultimei axe.
Ei au avut noroc, ca la prima articulatie s-a folosit sistemul de la IK 283, iar la doua sistemul din IK 280. La dac nu existat decat al doilea sistem, astfel ei au fost nevoiti sa proiecteze (adica sa copieze ) unul. Sistemul folosit la IK 283 este asemanator ca la Mercedes, MAN si toate articulatele, care au motorul in spate. Practic ele tin autobuzul orizontal, fara ca spatele sa se aplece, dar totodata da si flexibiliate. La autobuzele articulate care au motorul in spate au pe tractiune pe 2 axe: axa B si C. Daca ar fi tractiune doar pe axa C ar fi foarte greu de condus, partea din fata tot s-ar misca in sens opus, e ca si ai merge in spate cu o remorca. Probabil ati vazut cat de greu merge in spate un TIR sau un DAC 117 sau IK 280.
La modelele unde motorul se afla intre axa A si B (DAC 117, IK 280, FBW) articulatia este facuta cu ajutorul unor brate de ghidare. De ex, axa C se misca in sens invers decat axa A. Acest lucru este datorat bratului care este fixata pe mijlocul articulatiei:
Pozele sunt de pe http://www.freeweb.hu/buszok/
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 26 Noi 2005 19:22:49 Titlul subiectului: 22222 |
4149 |
|
Nu inteleg un lucru. Daca motorul e in spate, cum poate exista tractiune si pe axa B. Nu contest cele scrise mai sus, dar nu inteleg cum se realizeaza transmisia. E ceva cardan flexibil care sa permita transmisia de la motor la axa B? Pe de alta parte, prima articulatie a Ikarusului 293 (dublu articulat) este ca si cea de la 283 sau 284? Din cate stiu IK 284 e cel cu motor in spate, caracterizat ca "tolocsuklos". Nu prea cunosc maghiara, dar stiu ca termenul respectiv s-ar traduce prin articulatie impinsa. Din cate stiu, IK 283 are motorul la mijloc, dar rotile din spate sunt duble si, ca urmare, aproape sigur ca are probleme cand ia curba.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 27 Noi 2005 14:05:18 Titlul subiectului: |
4234 |
|
Intredevar ai dreptate, tolocsuklos inseamna articulatie impinsa, numai ca acest termen se refera la faptul ca motorul este in spate. Apare la modelul 284 nu 283 cum am scris eu. Dar altfel nu aveau cum sa faca manevrabilitatea, daca nu puneau tractiune si pe axa B. Nici eu nu-mi pot da seama cum au realizat aceasta felxibilitate. Si la Mecedesurile tot asa este. Se poate observa mai ales iarna, pe drum alunecos, cum trage si axa B. Nu degeaba au pus Maz-ul la modelul 105 motorul int axa A si B. Acest sistem ste foarte complicat, si totodata si probabil si foarte scump. Nu gasesc nici o schema, ca sa pot sa inteleg aceasta inventie inginereasca!
IK 284 avea multe noutati, dar din cauza ca atentia era mai mult pe seria 4xx, nu prea s-a ocupat nimeni cu ea. Popularitea este scazuta datorita si faptului era mai scumpa decat 280, dar mai ales din cauza ca a aparut prea tarziu. Ideea de baza era cobararea nivelul podelei. Nu stiu cum are tractiunea 417, dar pe situl http://www.freeweb.hu/buszok apare ca majoritatea ideilor si componentelor din 284 se regasesc in 417. La modelul dublu articulat nu s-a folsit cardan, el avea motorul intre axa A si B.
RATB 7091 avea axa C sau acxa D manevrabila? Sau ambele?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 27 Noi 2005 18:58:58 Titlul subiectului: |
4318 |
|
Aceasta "inventie inginereasca" au aplicat-o deja la IK 284 sau, in urma problemelor pe care le-a avut autobuzul respectiv, au aplicat-o la modele mai noi? Din cate stiu, autobuzul respectiv are probleme de conceptie la motor iar popularitatea lui este mult inferioara fata de IK 280. De asemenea, sunt curios daca ideea tractiunii pe axele B si C e prezenta la IK 417? Acesta este caracterizat ca "alacsonypadlos", ceea ce face dificila plasarea unui cardan sub podea, tinand cont ca inaltimea podelei fata de asfalt este de aproximativ 300 mm.
In legatura cu troleibuzul RATB 7091, tractiunea respectivului era doar pe axa B. daca te uiti cu atentie, doar axa B are roti duble. In legatura cu manevrabilitatea, avea probleme uriase pe lunecus, nemaivorbind de problemele care apareau cand trebuia sa mearga cu spatele dm a scris: | RATB 7091 avea axa C sau acxa D manevrabila? Sau ambele? | Dupa cum rezulta din poza singurele roti duble sunt cele de pe axa B. ca urmare, am toate motivele sa cred ca, atat rotile de pe axa C cat si cele de axa D sunt orientabile. daca eram din Bucuresti, as fi stiut sigur. La Cluj, insa, nu a existat asa ceva
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 12 Feb 2006 20:38:15 Titlul subiectului: |
15562 |
|
7091 in vremurile lui bune. Scuze pentru calitatea graficii.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
6.11 kb |
Vizualizat: |
de 51116 ori |
|
Descriere: |
7091 in prima schema de culoare (?) |
|
Mărime fișier: |
6.59 kb |
Vizualizat: |
de 51116 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
1689
Data înscrierii: 23/Ian/2006 Ultima vizita: 19/Mar/2009 Mesaje: 87 Locație: (Germania)
|
Trimis: Lun 13 Feb 2006 11:09:26 Titlul subiectului: |
15617 |
|
Pot confirma ca 7091 a fost in serviciu dinainte de 1989 cu destul de mult timp.
Nu mai tin minte daca nu cumva l-am vazut prezentat la un TIB prin '86-'87. Din ceea ce stiu eu, nu este o realizare URAC ci a fost produs de Autobuzul.
|
|
Sus |
|
|
weeping eye Vizitator
|
Trimis: Lun 13 Feb 2006 14:29:31 Titlul subiectului: |
15638 |
|
In 1987, 7091 era simplu articulat, vopsit in rosu cu galben in schema clasica de vopsire. ITB <O> 7091 era vopsit in crem.
urmatoarele scheme in care l-am vazut sint:
1. rosu cu alb, nu in schema clasica, avea niste dungi rosii ce porneau oblic
2. crem cu bleu
3. galben
4. asemanator cu 7440
5. alb cu verde si galben.
Tom, atentie: in desenul tau, in schema alb-galben-portocaliu-negru - NU avea ornamente deasupra trapelor!!!
Cum e cu usitele de pe coltarul stinga fata al lui 7335? Erau? Stie cineva?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 13 Feb 2006 23:17:09 Titlul subiectului: |
15739 |
|
Pe site-ul oficial al RATB se pomenește de un troleibuz dublu articulat, numit MEGA, fabricat în 1980
|
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Lun 13 Feb 2006 23:29:59 Titlul subiectului: |
15741 |
|
OAB a scris: | Pe site-ul oficial al RATB se pomenește de un troleibuz dublu articulat, numit MEGA, fabricat în 1980 | A fost se pare asemănător cu #7091. Din păcate, persoane care au lucrat în ITB și l-au văzut pe cel de-al doilea dublu articulat - de care eu nu îmi amintesc nimic - nu au reținut și numărul de parc al acestuia.
Dacă era fabricat în 1980 în seria #70XX, ar fi trebuit să stea la Vatra Luminoasă. Am circulat frecvent cu troleibuzele de la V.L între 1985 și 1988, dar nu țin minte să fi văzut așa ceva. Mai curînd, cred să fi fost din seria #72XX și să fi stat la Bujoreni.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 14 Feb 2006 01:25:18 Titlul subiectului: |
15758 |
|
Dacă a avut sau nu seria 72xx, asta se poate afla văzând în ce an a fost fabricat #7148 (cel scurtat, dacă numărul lui e cel original) sau #7146. Dacă respectivele sunt fabricate în sau după 1980, atunci e posibil ca MEGA să fi avut numărul #7090 (unii afirmă că #7090 ar fi fost simplu articulat, alții că ar fi fost dublu articulat; poate își aduce cineva aminte de #7090).
Un alt indiciu ar fi numerele de parc al troleibuzelor de culoare albastră de pe pozele din 1984. Dacă bine țin minte, aveau numere mai mici de 7100, dar asta era demult. Deja în 1988, majoritatea troleibuzelor care treceau prin Piața Universității pe direcția vest-est (linia de pe Magheru nu mai exista ) erau roșii. De asemenea, troleibuzele care aveau duceau la Valea Argeșului erau tot roșii. De aici rezultă că, cel puțin troleibuzele garate în partea de apus erau roșii în 1988
Ca urmare, dacă MEGA nu era roșu, înseamnă că se retrăgea fie la nord, fie la răsărit; cel puțin în 1985 și 1988. Din câte știu, și #7091 se gara tot la răsărit.
Intuiția mă determină să cred că MEGA se retrăgea fie la est, fie la sud, deși separarea rețelei sudice de restul rețelei avusese loc.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 14 Feb 2006 02:19:57 Titlul subiectului: |
15762 |
|
#7091 a stat la Vatra Luminoasă până în 1997 (și făce de obicei 90-ul). Când au venit Ikarusurile a fost transferat la Bujoreni (unde era folosit, de obicei, pe 69 și 61 dar și 71 și 93). Așa am mers eu o stație cu el Prin 2000 a dispărut...probabil definitiv. Acum nu mai există.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|