Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Poze si amintiri din Iasiul de altadata
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 24, 25, 26  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mai/2024
Mesaje: 8716
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Feb 2012 15:25:47    Titlul subiectului: 153170

Vagon Huhulea (8 vagoane AEG de la inceputurile tramvaiului iesean modernizate dupa proiectul ing. Huhulea intre 1929 si 1938) in fata Palatului, in 1944, in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial.

sursa



421617_167313966717087_115707885211029_248376_1585246674_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.45 kb
 Vizualizat:  de 25815 ori

421617_167313966717087_115707885211029_248376_1585246674_n.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Joi 16 Feb 2012 00:45:45    Titlul subiectului: 153190

... si o masina a "Armatei Eliberatoare" Twisted Evil

Vagonul 15 nu e cel care s'a facut praf in 1961 la curba (de atunci) din panta strazii Padurii spre Tatarasi?
Vagoanele Huhulea au mai fost modernizate (dupa modelul Dorogan) sau asa au ramas pana la casare?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mai/2024
Mesaje: 8716
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 16 Feb 2012 01:08:50    Titlul subiectului: 153192

Dupa razboi vagoanele au fost renumerotate. Domnu' stie care, ce si cum...

Din dezastrul rezultat dupa razboi s-a recuperat si reparat ce s-a putut. Vagoane Huhulea refacute in fel si chip tot apar prin diverse fotografii. Exista vreo doua fotografii cu asa ceva purtand reclama la Scanteia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mai/2024
Mesaje: 8716
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 16 Feb 2012 15:22:12    Titlul subiectului: 153200

Exemplu de Huhulea refacut dupa razboi:


23.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.8 kb
 Vizualizat:  de 25706 ori

23.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mai/2024
Mesaje: 8716
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2012 21:10:37    Titlul subiectului: 153229

Amintire din anii '90 (putem stabili ca ar fi vorba de anul 1997), salvata din raposatul Ikarus care a purtat numarul de parc 211.


211.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  155.43 kb
 Vizualizat:  de 25631 ori

211.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2012 01:09:55    Titlul subiectului: 153237

In 2008 inca mai exista la Tehnoton o marturie a existentei liniei 12. Ea a disparut un an mai tarziu odata cu tablita din statie. Pacat ca n'am luat-o eu atunci Sad

Mai departe, imagini tot din 2008. Ele nu sunt propriu-zis din "Iasul de altadata", dar locurile acelea contin unele amintiri care nu mai exista astazi.
In dreapta liniei din imaginea urmatoare, perpendicular pe directia ei, in 1985 inca se mai aflau asezate unele peste altele carcase de vagoane ITB.
Un an mai tarziu, ele disparusera. Din halele care se vad in imagine iesea cate o linie, in total erau 3 din care cea mai din dreapta era legata printr'un macaz de liniile inca existente si astazi. In zona aceea au stat vagoanele ITB si ITB-M cand au fost retrase din circulatie pana au fost taiate.
Pe primele doua linii stateau vagoane ITB care erau retrase din circulatie. Dupa disparitia lor, pe acele linii au stat vagoanele ITB-M, iar cand liniile au disparut, ce a mai ramas din vagoanele ITB-M au stat pe portiunea de langa linia existenta si astazi.
In dreapta jos, unde este iarba, putin mai in dreapta, se afla pe vremuri un atelier de tamplarie. Cel putin in 2002 inca mai exista. Langa el, cam in dreptul unde e iarba, a stat remorca 113, ultimul vagon ITB-M care a fost taiat in momentul cand au venit tramvaiele germane.

In ultima imagine se vad si resturi din linia care a existat acolo. Odata cu desfiintarea liniilor au fost modificate si portile halelor.



DSC00599.jpg
 Descriere:
©Man And Cat
 Mărime fișier:  243.78 kb
 Vizualizat:  de 25613 ori

DSC00599.jpg



DSC02225.jpg
 Descriere:
©Man And Cat
 Mărime fișier:  372.62 kb
 Vizualizat:  de 25613 ori

DSC02225.jpg



DSC02226.jpg
 Descriere:
©Man And Cat
 Mărime fișier:  385.77 kb
 Vizualizat:  de 25613 ori

DSC02226.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dey1986



Data înscrierii: 06/Iun/2011
Ultima vizita: 04/Dec/2023
Mesaje: 32
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2012 00:58:14    Titlul subiectului: 153335

1969
Sursa:

http://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-TROLLEY-SLIDE-Iasi-Romania-81-67-Scene-July-1969-/110818594263?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19cd4d8dd7

Pacat ca nu s-a pastrat o remorca Rolling Eyes



418234_10150622674229901_280731269900_8937292_197216319_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.67 kb
 Vizualizat:  de 25469 ori

418234_10150622674229901_280731269900_8937292_197216319_n.jpg



426398_10150622674304901_280731269900_8937293_1916684039_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.11 kb
 Vizualizat:  de 25469 ori

426398_10150622674304901_280731269900_8937293_1916684039_n.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2012 20:38:42    Titlul subiectului: 153349

Trix a scris:
In afara de 86 ex 90, a mai existat un vagon deosebit modificat la sfarsitul anului 1989. Acesta era vagonul 91 devenit mai tarziu 87. In afara de partea din fata modificata, avea 6 ferestre in loc de 3, iar usile nu mai aveau geamuri. El a avut si o remorca, 103 ex 84, renumerotata mai tarziu 91, care avea doar usi fara geamuri, in rest nefiind modificata.

Mi-am permis sa modific putin poza de mai sus, pentru ca din pacate nu exista nici una cu vagonul in cauza. Acum am avut "ocazia" de a ilustra acest vagon, cuprinzand si partea din fata. Nu am intrat in detalii, de exemplu nu am modificat in poza sigla ramasa cea a ITI dinainte de 1980 si nici nu am avut cum sa pun chedere la geamuri asa cum erau la vagonul modificat. Fata de imaginea modificata, cred ca vagonul motor avea o forma putin mai aerodinamica in partea de sus.

Sursa pozei originale este cea de mai sus (si de mai jos Smile ):
http://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-TROLLEY-SLIDE-Iasi-Romania-81-67-Scene-July-1969-/110818594263?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19cd4d8dd7
Ca o paranteza, in 1989/90, tramvaiele ITB disparusera demult din zona centrala. Poate de asta le-a scapat vizitatorilor, cu toate ca vagonul a circulat bine-mersi pana la sfarsitul existentei acestui tip de tramvai. Este posibil ca usile fara geam sa provina de la vagoanele de marfa.


Iasi 91.jpg
 Descriere:
Imagine modificata!!
 Mărime fișier:  115.83 kb
 Vizualizat:  de 25374 ori

Iasi 91.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mai/2024
Mesaje: 8716
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 26 Feb 2012 17:22:28    Titlul subiectului: 153465

radub a scris:
Exemplu de Huhulea refacut dupa razboi

Si un Huhulea ramas nemodificat dupa razboi, fotografiat in depou, asteptandu-si sfarsitul (probabil ca imaginea e din anii '50):



Huhulea2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.08 kb
 Vizualizat:  de 23515 ori

Huhulea2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dey1986



Data înscrierii: 06/Iun/2011
Ultima vizita: 04/Dec/2023
Mesaje: 32
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 04 Mar 2012 22:07:28    Titlul subiectului: 153738

Poza personala !


HPIM0852.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.01 MB
 Vizualizat:  de 23370 ori

HPIM0852.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
floooooooorin



Data înscrierii: 23/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Mar/2012
Mesaje: 18
Locație: Cernavoda

MesajTrimis: Joi 08 Mar 2012 19:57:33    Titlul subiectului: 153915

Eu cred, Radule, ca adevaratul razboi a inceput atunci cand, pe tramvaie, au aparut indemnurile legate de cititul Scanteii. Atunci a inceput si schilodirea orasului, din punct de vedere arhitectural.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mai/2024
Mesaje: 8716
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Mar 2012 21:56:28    Titlul subiectului: 154162

Pentru ca DeAgostini a ajuns la numarul dedicat modelului Gaz M20 Pobeda in cadrul colectiei "Masini de legenda", sa folosim acest prilej pentru a ne reaminti ca, in cadrul serviciului de taximetrie, transportul public iesean a utilizat si acest tip de masina.

Va prezint mai jos o imagine cu un astfel de vehicul in curtea depoului de tramvaie din Iasi (anii '70):



Pobeda.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.94 kb
 Vizualizat:  de 23085 ori

Pobeda.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mai/2024
Mesaje: 8716
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 19 Mai 2012 14:34:57    Titlul subiectului: 155771

Piata Unirii, anii '80 (preluata de pe Delcampe)


585_001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.05 kb
 Vizualizat:  de 22538 ori

585_001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 02 Iun 2012 02:32:01    Titlul subiectului: 156128

Iata motivul pentru care vagonul 228 pare a fi unul dintre primele (daca nu chiar primul) casate fara a fi inlocuite de vagoane T4D.

Foto: René van Lier, 28/08/1996


http://www.flickr.com/photos/59266939@N04/6847649752/lightbox/#/photos/59266939@N04/6847649752/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BOZO



Data înscrierii: 20/Ian/2010
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 45
Locație: Bucuresti, Iasi, Viena

MesajTrimis: Dum 03 Iun 2012 19:01:51    Titlul subiectului: 156197




"the blue tram" in 2007 (?)

_________________
http://www.urbanrail.net
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mai/2024
Mesaje: 8716
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 09 Iun 2012 17:32:39    Titlul subiectului: 156412

fl82, pe forumurile patriei, a scris:
Am si eu o intrebare: care era exact traseul troleibuzului 47 din Complex Tudor Vladimirescu spre Tatarasi? Cumva strazile: Splai Bahlui (Stang sau drept ?)- Strada Metalurgiei- Strada Vasile Lupu ? Unde era situat capatul de troleibuze "Tatarasi" ?
Si care era traseul dintre Complex Tudor Vladimirescu si legatura cu Dacia ? Unde se unea linia troleibuze care cobora de pe pasajul Alexandrul cel Bun cu linia de troleibuze ce venea din Piata Dacia ?

Banuind ca fl82 vrea si raspunsuri, il ajutam aici, pe TramClub, in masura in care n-are o problema [si] cu cititul acestui forum.

Asadar:

Proiectul liniei 47 vine de undeva din anii '80, cand se dorea rezolvarea problemei supraaglomerarii tramvaielor de pe traseul 5 prin punerea la dispozitia muncitorilor a unui traseu care sa aiba parcursul pe malul Bahluiului. Din pacate, executia s-a derulat pe parcursul primei jumatati a anilor '90, cand treaba deja schiopata in Zona Industriala. Mai mult, traseul a fost executat in 3 etape, fiind din start exotic si neatractiv.

In prima etapa s-a realizat legatura Tudor Vladimirescu - Tatarasi, iar traseul pe care s-a circulat avea urmatorul parcurs: Piata Eminescu - Tudor Vladimirescu - intrare pe Primaverii si bucla de intoarcere in fata autobazei RATC, cu incrucisare pe sensul opus si iesire prin spatiul unde acum e benzinaria - Splai Drept - Pod Metalurgie - Tatarasi Sud - Flora - Dr. Savini - Han Tatar - Ciurchi - Tatarasi Sud - Pod Metalurgie - Gradinari - Tudor Vladimirescu (iesire direct la dreapta pe bulevard) - Piata Eminescu.

La finele primei parti a anilor '90 s-a realizat mai departe infrastructura pana in Podu Ros. Dinspre Gradinari troleibuzele traversau bd. Tudor Vladimirescu si mergeau prin dreptul facultatilor pana in Podu Ros, intrau pe pod (dar nu pe podul din mijloc, ci pe cel pentru directia Palat - CUG) din scurt (au fost multe cazuri de captatori sariti de pe retea in acea curba), apoi faceau rondul din Podu Ros si se duceau spre Tudor pe Splai Drept (amplasarea separatoarelor tramvai-troleu de la Codlea era cea mai hazlie din Iasi, pentru ca, din cauza "obsesiei" de a face incrucisarile tramvai-troleu cat mai aproape de 90 de grade, acolo a fost nevoie de un zig-zag cu reteaua, ceea ce facea nostim parcursul vehiculelor; unii soferi se straduiau si reuseau, totusi, sa taie cat de cat drept bd. Tutora). Si in fata autobazei s-a reconfigurat reteaua (in perioada aceea, insa, au mai fost pe Primaverii niste lucrari care au perturbat zdravan circulatia troleibuzelor, a mai povestit Trix despre ele). In rest, traseul era neschimbat intre Tudor si Tatarasi.

La mijlocul anilor '90 a fost facuta prelungirea spre Alexandru. Inainte de curba de la Constructii s-a amplasat macaz divergent si s-a pus inca un rand de fire care traversau strada Palat. Astfel, la intersectia cu linia de tramvai (1, 9, 16, 16b) a mai aparut un separator tramvai-troleu (s-a mentinut si posibilitatea intoarcerii troleibuzelor in Podu Ros), o placere pentru vatmani, apoi troleibuzele mergeau pe Splai Stang pana in Podu de Piatra, urcau pe pasajul Alexandru cel Bun, coborau pe langa piata, macaz convergent cu linia 44, treceau pe sub pasaj, imediat dupa curba de la iesire era macaz divergent de despartire de linia 44, apoi dreapta prin fata blocului D1 (cel lung) si urcare la loc pe pasaj pe acea curba de legatura. Mai departe, la capatul podului, separator tramvai-troleu pentru traversarea liniilor tramvaiului 6 (la acea vreme nu exista rondul din Podu de Piatra, ci un "triunghi", cu linie dubla de tramvai pe fiecare latura), desigur cu manevrele de rigoare pentru unghi cat mai apropiat de 90 de grade, apoi mers paralel cu liniile lui 5 pana la intersectia cu liniile lui 2, unde era din nou o traversare hazlie, de aveai impresia, cand priveai de pe podul peste Bahlui, ca troleul vine dinspre Gara, nu dinspre Alexandru. Apoi, la intrarea pe sos. Nationala, din nou curba din scurt, departata de liniile de tramvai ale lui 5, de ziceai ca troleul vrea s-o ia pe Iorga (din acelasi motiv al unghiului, ca trebuia sa traverseze liniile lui 2, pe atunci pe Iorga). Apoi, urmand sos. Nationala, troleibuzul ajungea in Podu Ros, unde, inainte de separatoarele tramvai-troleu pentru traversarea liniilor lui 9, dadea peste macazul convergent de la intersectia cu firele care veneau pe pod dinspre facultati. Apoi, spre Tatarasi.

La scurt timp dupa inaugurarea noului parcurs al lui 47, s-a decis ca la coborarea de pe pasajul ACB, in dreptul pietei, linia 47 sa faca stanga, sa se uneasca cu linia 44 si sa mearga impreuna pana la Piata Dacia. Deci, s-a facut incrucisare, dar s-a pastrat si legatura la dreapta (nu mai retin daca s-au pus si macazurile divergent si convergent necesare sau intr-un capat sau in ambele s-au legat firele de stalpi). La intoarcerea de la Piata Dacia se mergea impreuna cu 44 pana la iesirea de sub pasaj ACB, apoi se mergea cum am descris mai sus.

Dupa vreo doi ani s-a curmat suferinta de pe 47, reteaua intrand in conservare. In 2002 s-a folosit reteaua si elementele de prindere de pe Podu Ros- Tatarasi pentru realizarea liniei Hotel Europa - Podu Ros - CUG. Restul, intre Podu Ros si Alexandru, cred ca a disparut in prima jumatate a anilor 2000 (prin 2005 inca mai existau consolele pe pasajul ACB).

Planuri au mai fost de extindere dupa Pod Metalurgie, insa au ramas la stadiul asta.

Separatoare tramvai-troleu duble existau si in Tudor Vladimirescu.

Desigur, motivul desfiintarii a fost fluxul scazut de calatori - cum am mai spus-o candva, a fost o line realizata in anii '90, insa pentru nevoile din anii '80.

Scuzati stilul de narare pe care l-am folosit de data aceasta, insa conditiile pe care le am la dispozitie in acest moment nu sunt propice scrierii de monografii.

Va urma, pe aceeasi tema...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Mai/2024
Mesaje: 1092
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 09 Iun 2012 23:52:23    Titlul subiectului: 156423

Radu, vin si eu cu o intrebare. In anii '90 s-au facut lucrari de inlocuire a liniei pe parcursul Doi Baieti - Nicorita? Eu, desi eram mic, imi aduc aminte cum schimbau liniile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mai/2024
Mesaje: 8716
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 10 Iun 2012 10:16:00    Titlul subiectului: 156424

Pe strada Tatarasi, da, insa cum s-a putut din resurse proprii, cu solutii care nu garantau o durata de exploatare indelungata. Mai departe, pana la Doi Baieti, doar carpeli.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mai/2024
Mesaje: 8716
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 10 Iun 2012 17:14:30    Titlul subiectului: 156434

Revenim la traseul 47: de pe DVD-ul PMP Transport Films 2210 al lui Dave Spencer (Romania 1996, vol. 3, Iasi) am extras cateva imagini pentru a ilustra unele aspecte prezentate mai sus.

Separatoarele simpatice tramvai-troleibuz de la Codlea:



Codlea02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.88 kb
 Vizualizat:  de 21941 ori

Codlea02.jpg



Codlea04.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.15 kb
 Vizualizat:  de 21941 ori

Codlea04.jpg



Codlea03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.58 kb
 Vizualizat:  de 21941 ori

Codlea03.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mai/2024
Mesaje: 8716
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 10 Iun 2012 17:29:53    Titlul subiectului: 156435

Separatoarele duble tramvai-troleibuz din Podu Ros, care erau o "placere" pentru vatmani:


Pod02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.93 kb
 Vizualizat:  de 21939 ori

Pod02.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mai/2024
Mesaje: 8716
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 10 Iun 2012 18:36:44    Titlul subiectului: 156436

Si curba de intrare pe pod dinspre facultati (a treia pereche de elemente de curba a fost deseori o problema pentru captatori):


Pod01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.25 kb
 Vizualizat:  de 21929 ori

Pod01.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cipricherr



Data înscrierii: 25/Iul/2012
Ultima vizita: 09/Oct/2023
Mesaje: 118
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 19 Aug 2012 12:15:10    Titlul subiectului: 158210

As reveni putin pe traseul 7 Gara-Republicii-Tesatura-Baza3-Tatarasi N cu completari.
A fost modificat pe Nicolaie Iorga imediat ce a fost terminat tronsonul Bazar-Tesatura. Traseul era circulat de Timisuri. Tin minte ca vagonul din spate avea numarul de parc 321, deraia des pe sensul de mers spre Piata Nicolina, chiar in fata Petromului de azi.
Acest traseu a fost desfiintat in momentul care traseele 2 si 5 au fost dirijate pe Nicolaie Iorga deoarece se faceau lucrari la noul pod din Cantemir, lucrari care au durat aproape 2 ani, iar traseele 2 si 7 erau comune,s-a renuntat la traseul 7.
In ceea ce priveste traseul de troleu 47, cel de pe primul intinerariu P.Eminescu-T.Vladimirescu-Metalurgie-Tatarasi-Ciurchi, ma plimbam des, desi nu era decat o unitate pe intreg traseu.
Nu stiu exact ce numar de parc avea, dar stiu ca avea lipit pe tot troleul reclama cu Assos International.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 19 Aug 2012 13:37:42    Titlul subiectului: 158211

Linia 7 in aceasta varianta a fost desfiintata in vara anului 1990, "din lipsa de mijloace de transport". Informatia apare in ziarul "Opinia", fost "Flacara Iasului". Nu stiu daca are legatura cu mutarea temporara a lui 5 pe la Gara Nicolina.

Incepand din 1985, linia 7 a avut numai vagoane Timis. Inainte, pe aceasta linie au mers Tatra, inclusiv cupluri de Tatra.
Dintre tramvaiele Timis, in perioada 1985-1989, cel mai des mergeau pe aceasta linie: 301 (renumerotat 348 dupa un accident in Tatarasi), 304, 314, 319 si 341.
Undeva prin anul 1986 sau 1987 a existat o linie 7b, cu un traseu aproape identic cu al vechii linii 2 prin centru (Gara-Centru-Podul Ros-Tutora). Am vazut o singura data un Timis pe aceasta linie si cred ca a fost doar un experiment.

Nu-mi amintesc sa fi vazut troleibuze pe linia 47 cu traseul de mai sus, probabil ca nu am nimerit niciodata singurul sau singurele 2 troleibuze de pe linia asta. Am vazut odata in fata Policlincii un troleibuz in care m-am urcat pentru ca soferul a schimbat linia in 46 si i-a spus dispecerului: "pentru un mos si o baba sa merg prin toate gropile?" Twisted Evil Nu stiu care era zona aia cu gropi, probabil malul Bahluiului, acolo imi amintesc ca intre Tudor Vladimirescu si Metalurgiei drumul era foarte prost.

E vorba de Policlinica Mare, capatul liniilor 43, 46 si pe atunci 47.
Ca o paranteza, dupa modificarea liniei 47, s'a modificat bucla din dreptul actualei benzinarii RATP pentru ca troleibuzele 43 si 46 sa intoarca acolo. Nu stiu exact cand s'a intamplat asta, dar a fost o idee idioata, obligand calatorii nu doar sa mai plateasca o calatorie ci si sa treaca podul pe jos si sa traverseze strada de mai multe ori pana la statia lui 45.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cipricherr



Data înscrierii: 25/Iul/2012
Ultima vizita: 09/Oct/2023
Mesaje: 118
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 19 Aug 2012 14:16:29    Titlul subiectului: 158215

Referitor la tablita din statia Tehnoton, de remarcat este ultima cursa la traseele 2 si 12.
La traseul 2 ora 22 si 41, ora foarte tarzie fata de actualul traseu ora 22 fix, la rondul Baza 3, iar traseul 12 undeva la sub ora 16, la fel ca traseele 14, 15, 6, chiar 4 si 8.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Mai/2024
Mesaje: 1092
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 19 Aug 2012 14:37:06    Titlul subiectului: 158217

Traseul 47 nu a fost unul bun, pentru ca exista deja traseul 11. Daca nu ar fi fost 11, poate ar fi avut mai mult succes.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 24, 25, 26  Următoare
Pagina 13 din 26

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community