Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobaza Serban Voda

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Depouri si autobaze RATB
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Feb/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Iun 2006 09:32:50    Titlul subiectului: *Autobaza Serban Voda 61587

Șoferul de pe IK4 mi-a spus că Garajul Șerban Vodă a fost desfințat din cauză că s-a considerat că gararea autobuzelor acolo produce poluare și zgomot!
O partea din IK4 de acolo au ajuns la Ferentari (unde era și el).
Garajul Șerban Vodă a găzduit și autobuzele "Leyland-Merkavim"!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 22:44:32    Titlul subiectului: serb 62863

Iată singurul ,,obiectiv" al RATB din fosta Autobază Șerban - Vodă... restul e garaj Rebu (și nu l-am putut poza din cauza paznicilor).


CARRATB.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  147.18 kb
 Vizualizat:  de 11917 ori

CARRATB.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Lun 08 Dec 2008 14:45:00    Titlul subiectului: 102289

Uitati o poza cu fostul garaj RATB /REBU.


Picture 0012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.14 kb
 Vizualizat:  de 10002 ori

Picture 0012.jpg



_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 08 Dec 2008 22:50:35    Titlul subiectului: 102322

La inceput a fost depou de tramvaie - pana la desfiintarea tramvaiului de pe calea Serban Voda, portiunea Sincai - Piata Unirii (1964-65)
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 584
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Iun 2012 14:12:28    Titlul subiectului: 156634

Am intrat in Autobaza Serban Voda, fost depou de tramvaie. As avea cateva intrebari la care ii rog pe cei cunoscatori sa-mi raspunda:
Cladirea in care am fotografiat eu (hala) este chiar fostul depou al STB sau a fost construita mai tarziu pentru autobuze?
Cam din ce an dateaza hala?
Ce reprezinta elementii numerosi in forma de tub care sunt agatati de tavan? La ce foloseau?
Va multumesc anticipat si mentionez ca voi scrie pe blogul meu personal un articol despre autobaza care ar trebui clasata ca monument istoric.
Voi indica si sursele informatiilor primite.



DSC03997.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  308.01 kb
 Vizualizat:  de 6571 ori

DSC03997.JPG



DSC04002.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  325.36 kb
 Vizualizat:  de 6571 ori

DSC04002.JPG



DSC04010.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  325.49 kb
 Vizualizat:  de 6571 ori

DSC04010.JPG



_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 20 Iun 2012 22:54:46    Titlul subiectului: 156640

Halele din imagine sunt cele de pe vremea depoului de tramvaie - nu stiu daca luminatoarele au fost realizate atunci (anii 20-30 cand s-a trecut la tractiunea electrica) sau in momentul cand a devenit autobaza; tubulaturile ramase trebuie sa fie de la sistemul de ventilatie.
Depoul a fost construit pe la 1915 (nu sunt sigur) pentru tramvaiele cu cai, iar pe la mijlocul anilor 20 a fost folosit cu preponderenta de electrice, statut pe care l-a avut pana in 1964-65, cand in urma lucrarilor pentru Magistrala Nord-Sud si reorganizarea circulatiei in Piata Unirii, tramvaiul a fost scos de pe calea Serban Voda - deci, un depou de tramvai nu-si mai avea rostul, asa ca vechiul depou a fost transformat in autobaza pentru noile autobuze achizitionate in epoca - aici trageau Leylanduri, apoi Ik4. Autobaza este desfiintata dupa 1987 iar parcul trimis la alte autobaze. In locul acesteia a ramas un garaj tehnic si ceva servicii, printre care si Serviciul Comercial si Controlul (aici erai invitat sa depui sesizari privind activitatea controlorilor, identificare).

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 21 Iun 2012 21:13:49    Titlul subiectului: 156655

Imagini de arhiva


Depoul Serban Voda - Iesirea tramvaielor cu cai (1929).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.6 kb
 Vizualizat:  de 6490 ori

Depoul Serban Voda - Iesirea tramvaielor cu cai (1929).jpg



Depoul Serban Voda - Statia si o parte din depou.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  167.98 kb
 Vizualizat:  de 6490 ori

Depoul Serban Voda - Statia si o parte din depou.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 09/Ian/2017
Mesaje: 297
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Dum 24 Iun 2012 13:06:34    Titlul subiectului: 156699

folkfan a scris:
Ce reprezinta elementii numerosi in forma de tub care sunt agatati de tavan? La ce foloseau?
...autobaza care ar trebui clasata ca monument istoric...


Sistemul de ventilatie pentru diagnoza si reparatii. Pe acoperis erau ventilatoarele iar in hala coborau niste trompe de cauciuc dublate de un arc metalic (in genul furtunului de aspirator), care se montau pe gura tevii de esapament, pentru a diminua poluarea.

Avand in vedere situatia actuala a domeniului imobiliar din Bucuresti, slabe sperante ca acel spatiu sa primeasca statutul de monument. In primul rand nici nu are vreo valoare arhitectonica deosebita, nu marcheaza nimic special in peisajul urban.
Totusi, halele ar fi putut fi renovate si oferite ca spatiu cultural, simpozioane, expozitii, concerte, ceva creativ, eventual chiar o sectiune muzeala tematica proprie RATB, mai ales ca muzeul tehnic "Dimitrie Leonida" se afla in apropiere, stim cu totii cata nevoie e de locuri pentru dialog social.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Depouri si autobaze RATB Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community