Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M4: Gara de Nord - 1 Mai - Laminorului - Straulesti
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 29, 30, 31  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 21:50:12    Titlul subiectului: 153786

boy4ever
1) Adevarat, difuzoarele de la IVA sunt de tot [BIP], nu se intelege nimic. Marfa romaneasca de cea mai buna calitate !
2) Unde ai vrea sa construiesti depoul lui M 6 ? Cat mai ieftin cu putinta, evident. Pentru ca la Straulesti va fi depoul lui M 6 si nu al lui M 4.
Eventual raspunsul il astept la M 6, sa nu iesim din topic.
3) Incearca sa conduci un tren (pe șine) intr-un tunel incontinuu ca si mecanic, sa experimentezi "efectul de tunel" din punct de vedere al ochilor si dupa aia discutam !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 22:23:06    Titlul subiectului: 153789

andrei11 a scris:
la Straulesti va fi depoul lui M 6 si nu al lui M 4.

O sa fim iar "unicati" in lume. Depoul unei magistrale se va afla... pe alta magistrala. Laughing Nici macar nu va fi accesibil usor pentru M6. Dar nimeni nu vrea sa recunoasca acest lucru.

Nu stiu ce aveti cu difuzoarele de la IVA. Pe M3 functioneaza bine. Este adevarat ca in unele garnituri volumul este cam tare, dar anunturile sunt foarte inteligibile. Pe M4 circul rar, asa ca nu pot sa ma pronunt ce este in cele cateva garnituri de acolo (unele culmea modernizate).


Ultima modificare efectuată de către sab la Lun 05 Mar 2012 22:31:44, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 22:29:32    Titlul subiectului: 153792

E un fel de-a spune. Sa refolmulez.
Magistrala 6 - GdN - Otopeni - cu ramura Straulesti - exact ca la M 5 in Dr. Taberei.
Cand se va construi M 4 spre Giurgiului om trai si om vedea (cine mai apuca).
Oricum, daca vor sa limiteze atunci M 6 la Gara vor trebui sa-i construiasca un rebrusment independent fata de M 4, eventual in fata Ministerului Transportului, se poate. Sau sa intre si in parc/pe Golescu eventual cu o noua statie terminus pentru M 6. (pe Golescu).
In orice caz cat timp se limiteaza cu M 4 la GdN este absurd sa vorbim de 2 magistrale (M4 & M6), practic este o singura magistrala (M6) cu o miniramura spre Straulesti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 22:36:10    Titlul subiectului: 153793

Exact, mie nu imi este clar care este rolul M4 si care este rolul M6 in toata tarasenia asta. Este clar ca se suprapun in mare masura, desi ar trebui sa existe roluri diferite pentru cele doua magistrale. De aceea nu sunt adeptul derivarii M6 din M4, ci al unui M6 independent.
Aici apare un paradox pentru mine. Sunt persoane dealtfel foarte echilibrate si informate care nu vad cu ochi buni M1 si M3 tocmai pentru ca impart un traseu comun. Din aceasta cauza (derivatia de la Eroilor in special) cele doua magistrale nu vor putea niciodata sa functioneze la capacitate maxima pe portiunile diferite. Insa cand vine vorba de M4 si M6 sustin fara rezerve derivarea M6 din M4.

Fata de M5 exista o diferenta notabila, desi, sincer, nici la M5 nu imi place "bicefalitatea" de doar o statie. Trenurile M5 venind de la Eroilor se pot retrage fara probleme la depou, depoul este usor acesibil cam intregii M5 (acum si pe viitor). "In aer" raman doar cele doua statii diferite Brancusi si Raul Doamnei, insa la prima statie comuna a celor 2 ramuri (Romancierilor) exista macaz si o remiza care pot facilita manevra. Si vorbim, repet, doar de doua statii "problema".
La M4-M6 situatia este exact pe dos. Singurele care se pot retrage fara probleme la depou sunt trenurile care vin de la GdN , in schimb "grosul" M6 este "in aer" din acest punct de vedere. In plus la 1 Mai nu exista (si inteleg ca nici nu va exista) un al treilea peron.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 22:45:32    Titlul subiectului: 153794

Ar putea pur si simplu sa nu se retraga direct.
De exemplu, un tren de pe M6 merge pana la GdN, apoi se "transforma" in tren pe M4. In felul asta nu ar fi nevoie sa faca manevre excesive la 1 Mai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 22:47:39    Titlul subiectului: 153795

Draga #sab, n-am inteles nimic: ori sustii fara rezerve... ori nu esti adeptul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 22:48:04    Titlul subiectului: 153796

Ce anume n-ai inteles? Daca te refereai la "sustin fara rezerve derivarea M6 din M4" era vorba de persoanele echilibrate la care ma refeream in paragraful respectiv, acele persoane care nu privesc cu ochi buni derivatia de la Eroilor. Tocmai aici era paradoxul.
Nu ma refeream in niciun caz la mine, parerea mea o stii, chiar daca nu o respecti.
moonshadow a scris:
Ar putea pur si simplu sa nu se retraga direct.
De exemplu, un tren de pe M6 merge pana la GdN, apoi se *transforma* in tren pe M4. In felul asta nu ar fi nevoie sa faca manevre excesive la 1 Mai.
Gandeste-te ca asta se va intampla in fiecare dimineata si in fiecare seara cu majoritatea trenurilor. Este cam ciudat, dar probabil ca este o varianta. Insa nu mi se pare firesc. Vom trai si vom vedea, poate se mai schimba de 10 ori proiectul pana atunci.

Ultima modificare efectuată sab la Lun 05 Mar 2012 22:56:54, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 22:53:51    Titlul subiectului: 153797

moonshadow a scris:
Ar putea pur si simplu sa nu se retraga direct.
De exemplu, un tren de pe M6 merge pana la GdN, apoi se "transforma" in tren pe M4. In felul asta nu ar fi nevoie sa faca manevre excesive la 1 Mai.

Un tren isi face parcursul pana la 'cap de sectie', dupa care se retrage la depou. Daca acel cap de sectie e GdN2, e exact cum ai descris tu...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 22:58:34    Titlul subiectului: 153799

sab a scris:
moonshadow a scris:
Ar putea pur si simplu sa nu se retraga direct.
De exemplu, un tren de pe M6 merge pana la GdN, apoi se *transforma* in tren pe M4. In felul asta nu ar fi nevoie sa faca manevre excesive la 1 Mai.
Gandeste-te ca asta se va intampla in fiecare dimineata si in fiecare seara cu majoritatea trenurilor. Este cam ciudat, dar probabil ca este o varianta.

Si care este problema? GdN va fi capat de drum pentru ambele magistrale, sunt macaze destule si la GdN si la 1 Mai, deci circulatia nu s-ar impedica.

Si cand am zis ca "se transforma", ma refer la faptul ca trenul care se retrage la Straulesti va circula cu pasageri ca si un tren obisnuit al lui M4.

Cam acelasi lucru se intampla si la Pantelimon cu M1. Cand se retrag BM-urile, merg cu tot cu calatori pana la Pantelimon.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Admin
Administrator/Moderator FORUM


Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Aug/2020
Mesaje: 585

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 23:20:24    Titlul subiectului: 153803

Deja discutia a alunecat spre o cearta in public, fara vreo utilitate pentru cititorii forumului. Ca urmare va rugam sa incetati aici aceasta discutie in public, puteti sa o continuati sub forma de mesaje private daca veti gasi de cuviinta.

Rugam pe toata lumea ca urmatoarele mesaje ce vor fi postate aici sa fie strict in legatura cu subiectul acestui topic - magistrala a patra de metrou.

Multumim.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Vizitează site-ul autorului
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2012 08:17:42    Titlul subiectului: 153823

moonshadow a scris:
Si care este problema? GdN va fi capat de drum pentru ambele magistrale, sunt macaze doamne ajuta si la GdN si la 1 Mai, deci circulatia nu s-ar impedica.

Cam acelasi lucru se intampla si la Pantelimon cu M1. Cand se retrag BM-urile, merg cu tot cu calatori pana la Pantelimon.

La Pantelimon depoul este pe traseul "firesc", iar statia Pantelimon face oficial parte din M1. Nu cred ca este cam acelasi lucru. Retragerea la depou a unui tren nu provoaca niciun "deranj".
Pe M4 situatia va fi urmatoarea :
1) trenurile M6 se vor rebrusa la 1Mai, caz in care se vor incurca cu trenurile M4
2) varianta sustinuta de tine, rebrusment la GdN, este buna atata timp cat ambele magistrale au capat acolo, desi imi mentin parerea ca va fi greu pentru GdN2 sa faca fata ca si capat de linie pentru 2 magistrale, avand in vedere ca macazurile sunt inaintea statiei si nu exista nicio linie de rezerva/remiza. Iti reamintesc ca GdN2 nu a fost gandita ca statie terminus pentru 2 magistrale, ca atare nu are dotarile necesare sa functioneze asa ani buni. Aaaa, ca in practica "se poate orice", lucru demonstrat de Bazilescu, perfect de acord. Vom vedea...
Insa M4 se va prelungi, cel mai probabil in curand, spre sud. In acest caz M6 va trebui sa urmeze M4, neexistand posibilitatea ca M6 sa aiba capat la GdN, iar M4 sa treca pe acolo ca printr-o statie de ranzit. Gandeste-te ce se intampla la Eroilor cand M3 avea capat acolo. Iar M3 avea linia ei de stationare si "se chinuia" sa incomodeze cat mai putin M1, cui toate acestea circulatia nu era tocmai stralucita.
Deci M6 la urma M4 oriunde se va duce M4, iar cand M4 va ajunge in sud va exista acolo alt depou (cel putin asa este planul), iar acesta va fi "in calea fireasca" atat a M4 cat si a M6, iar depoul Straulesti nu prea isi va mai avea rostul.
De aceea sustin ca acum ar fi trebuit sa urmeze tronsonul M4 Progresu-Eroii Revolutiei, apoi unirea celor doua tronsoane de N si S ale M4 si in final M6.
Nu mai spun de faptul ca M4 si M6 vor avea comuna o mare portiune, ceea ce va insemna fie o frecventa "onorabila" de cca 2-3 min pe tronsonul comun (care insa nu stiu daca se va justifica economic), fie va exista un interval mai mare intre trenuri de cca 5min sau mai mult (corelat cu numarul de calatori), ceea ce va crea nemultumiri pentru calatorii tronsoanelor necomune (care vor trebui sa astepte cca 10min). Iar daca la M4 nu vorbim decat de 4 statii pana la final (pana la Straulesti), nu cu foarte mare importanta, la M6 vorbim practic de aproape intreaga magistrala si de zone "puterice", gen Piata Presei (care pana la urma este unul din motivele pentru care facem metrou pana la Otopeni, desi din punct de vedere al fluxului de calatori, o linie de metrou este nejustificata). Aici vad eu o problema. Cui ar servi sa astepti 9-10 min un metrou ?
De aceea am si spus mai sus ca "exista un paradox" la persoanele care critica M1-M3 pentru ca au un tronson comun, in schimb tot ei sustin ca M6 sa fie derivata din M4 si sa aiba parte de aceleasi "probleme".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2012 09:29:44    Titlul subiectului: 153824

Tot nu vad care ar fi problema nici daca M6 si M4 se lungesc spre sud, si nici daca ar deveni un versiune mai mica a lui M1+M3.

In momentul de fata, multe trenuri de pe M3 (a se citi, BM-uri), pleaca de la preciziei si ajung la Pantelimon, bagand toti calatorii in ceaata, atat la Eroilor cat si la NG.

Varianta propusa de mine poate fi folosita in continuare chiar daca M6 nu ar mai avea acelasi capat de linie cu M4.

Despre GdN 2, cred ca statia va face cu succes fata traficului, chiar daca poate pe grafice se va mai adauga cam un minut la timpul de sosire al trenurilor pe cele doua magistrale.

Cat despre problema asemanatoare cu M3 si M1, sunt de parere ca odata ce IVA sunt scoase total de pe M3, timpii de asteptare vor fi mult mai mici, iar cele doua magistrale se vor incurca cat mai putin.

Deja vad ca Metrorex s-au mai perfectionat la capitolul trafic la Eroilor, sunt din ce in ce mai putine cazurile in care un tren de Republica si unul de AS sunt in statie in acelasi timp.
Daca se poate face cat de cat manual, sunt sigur ca de indata ce ATO-ul va fi 100% functional, problemele vor fi mai mici.
Acelasi lucru se va intampla si cu M4-M6, care probabil vor fi dotate cu trenuri moderne pana la finalizarea lor si pana cand tronsonul comun ar putea fi problematic.

Ar fi ceva de genul:
M6->se intoarce de la Otopeni la statia de intoarcere (care o fi ea)
de acolo, trenul pleaca spre Straulesti, servind de data asta "M4" minus cateva statii care nu sunt pe primul tronson comun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2012 10:06:49    Titlul subiectului: 153827

Am inteles perfect propunerea ta cu trenurile M6 care deservesc M4 la retragerea spre depou si am spus ce este buna pentru inceput, cu M4 si M6 avand capat la GdN2.
Cat despre varianta cand M4 si M6 nu ar avea capat comun si totusi M6 ar rebrusa la GdN (sau 1 Mai) pentru a se retrage la depou, eu zic sa te mai gandesti. Exemplul cu Eroilor cred ca a fost elocvent. Ai circulat in perioada in care M3 se limita la Eroilor, iar pentru M1 Eroilor era statie de tranzit ? Ai auzit "urarile de bine" zilnice ale calatorilor, datorita transbordarilor si intervalelor mari ?
In plus, ai asistat vreodata la o manevra de retragere/introducere din/in circulatie a unui tren pe la Eroilor ? Timp de 8-10 min nu a trecut niciun alt tren prin statie. Very Happy
Si retragerea ca retragerea, dar gandeste-te ca manevra de introducere in circulatie ar trebui sa se faca la ore de varf, cand este nevoie de mai multe trenuri. Inca o data, vorbim de M4 prelungita dincolo de GdN si o M6 care rebruseaza undeva pe traseul M4 (1 Mai sau Gdn2) intr-o statie cu 2 linii.
In fine, eu zic sa ne oprim aici, vom vedea cum va fi... Totul este sa fie bine. Insa pana si tu spui ca manevrele astea pe M1-M3 creeaza bulversare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2012 13:26:20    Titlul subiectului: 153831

GdN2 nu poate fi in nici o varianta cap de linie pentru nici o magistrala in nici o directie. Poate un cap de linie provizoriu.
Cat timp M 6 se va limita la Otopeni - GdN 2, M 4 nu poate sa existe, este absurd sa vorbim de M 4, caz inchis pe veci. M 4 se poate limita la o simpla naveta 1 Mai - Straulesti, pana inainte de Laminorului pe un singur fir, - care vreti voi sa fie, cu rebrusare direct din statia 1 Mai si cu intrare pe firul normal inainte de "Laminorului".
Doua metrouri pentru aceasta naveta sunt suficiente.
Si in cazul lui M 6 parerea mea este ca va trebui "rupta" in doua, un traseu "orasenesc" care sa se limiteze pana la Complexul Comercial Baneasa iar altul "Metropolitan" cu metrouri la 25 - 30 minute - pana la Otopeni. ( Practic daca estimam plecari la 7 minute din GdN 2, la 2 metrouri care intorc la Baneasa al treilea sa continue la Otopeni).
Asadar asta ar fi situatia provizorie cat timp M 4 ( sa revenim la topic ) se va limita la GdN 2. In momentul extinderii lui M 4 spre Sud, eu vad schema din desenul de mai jos.
Asta pentru ca rebrusarea trenurilor venind de pe M 6 sa nu incurce activitatea staiei GdN 2.
Statia "Dinicu Golescu" evident sub bulevardul cu acelasi nume, eventual in zona strazii Stirbey Voda. ( sau alte variante, este doar o idee teoretica).
Ce spuneti ?
Pentru M 6 rog insistent sa raspundeti la topicul dedicat lui M 6. Multumesc !



M 4 - b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.81 kb
 Vizualizat:  de 7563 ori

M 4 - b.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Flat



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 13/Iul/2016
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2012 13:55:52    Titlul subiectului: 153832

Sustin varianta cu GnD2 drept cap de linie provizoriu, cu 3 argumente:

1. M6 trebuie sa asigure legatura directa intre aeroport si gara. Daca M6 s-ar limita la 1 mai sau oriunde inainte de Gara, isi pierde scopul fundamental

2. "Incurcarea" M4 nu se produce decat daca sunteti foarte optimisti cu privire la intervalele de succedare. Cel mai probabil, M6 va circula cu putine trenuri si un orar fix, la intervale de 20-30 de minute, similar cu trenurile actuale din Gara de Nord sau cu autobuzele Expres. Nimeni nu cred ca se asteapta la metrouri spre aeroport la 4-5 minute, ar circula goale.

3. Orizontul de dezvoltare in timp a M4 spre sud este atat de neclar incat nici nu se pune problema dezvoltarii unor strategii complicate de dezvoltare si gestionare a traficului. Stim bine ca planificarea nu este unul din punctele forte ale decidentilor.

Deci, pentru prima faza, capatul de la GnD2 poate gestiona cu usurinta doua magistrale mici cu intervale rare, iar trenurile de pe M4 care sunt ceva mai dese pot astepta in tunel 2 min. in caz de ocupare a ambelor linii din statia terminus, avand in vedere ca majoritatea covarsitoare a calatorilor fac transbordarea cu o statie inainte, la Basarab. Practic tunelul dintre Basarab si GnD2 e o zona ideala de stocare.
Cand se va continua M4 spre sud, atunci vor trebui gasite alte solutii, construita o linie separata la GnD2, sau niste linii de stocare undeva dupa statie, spre Buzesti. Daca M6 va urma traseul comun cu M4 in continuare, cu atat mai bine!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2012 14:25:10    Titlul subiectului: 153834

@andrei11

Bineinteles ca Gara de Nord 2 va fi cap de linie propvizoiru. Momentan, nu prea putem discuta de un alt capat de linie, pentru ca Gara de Nord 2 este deja construita si serveste deja drept capat de linie pentru M4.

Si daca ai fost in "teren" ca sa observi situatia, ai vedea ca statia aia are liniile goale mai mult de 3 sferturi din timp, deci este loc berechet si pentru trenurile de pe M6, presupunand bineinteles ca M4 nu va fi continuata spre sud pana cand M6 e gata, cea ce este foarte posibil

Dupa ce M4 va fi exstina in sud vor trebui gasite ale solutii la problema, asa cum cel de dinaintea mea a afrimat, dar pana atunci este imatur si sa cautam solutii complexe.

Inca nici nu stim care va fi traseul final al lui M6, este foarte posibil ca ea sa se opreasca la Gara de Nord 2, nu prea stim ce este in capul decidentilor.

Daca M6 s-ar opri la Gara de Nord 2 2 si M4 ar continua, atunci solutia ta ar fi fezabila.
Pana atunci, nu prea se merita, avand in vedere ca Gara de Nord 2 este 100% capabila sa faca fata circulatiei trenurilor.

@sab
Ai dreptate, nu prea are rost sa ne batem capul cu ce va fi si ce nu va fi. Momentan stim "sigur" ca atat M4 cat si M6 vor avea capat de linie (provizoriu) la Gara de Nord 2. De indata ce M4 va fi prelungita pana la Straulesti, numarul de trenuri "in teren" pe M4 poate sa creasca, iar statia Gara de Nord 2 sa aibe si mai mult timp liber pentru M6.
Om trai si om vedea pana atunci, cand o fi atunci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2012 15:00:26    Titlul subiectului: 153836

Flat a scris:
Cel mai probabil, M6 va circula cu putine trenuri si un orar fix, la intervale de 20-30 de minute, similar cu trenurile actuale din Gara de Nord sau cu autobuzele Expres. Nimeni nu cred ca se asteapta la metrouri spre aeroport la 4-5 minute, ar circula goale.
Glumesti ? Pai de ce mai facem metrou daca avem intervale de 20-30 min? Tu daca si ai locui/ai avea biroul/ai veni cu un mijloc de transport de suprafata la Pta Presei Libere, ai astepta 20 min un metrou care sa te duca la Gara de Nord 2 si apoi sa mai schimbi inca 2 pana in Berceni de exemplu ? Se alege praful de notiunea de transport rapid asociata metroului.
andrei11 a scris:
Gara de Nord 2 nu poate fi in nici o varianta cap de linie pentru nici o magistrala in nici o directie. Poate un cap de linie provizoriu.
Perfect de acord. Inclusiv cu naveta Straulesti-1Mai pe una sau doua linii. Posibil ca acesta sa fie si rolul macazului de la Straulesti, rol de care neuronul meu nr 2 nu s-a prins, iar M4 sa fie in viitor o naveta de vreo 4-5 statii. Dar si asa va fi greu fara peroane suplimentare. Va fi ceva de genul Republica-Pantelimon, dar cu frecventa mai mare, nu "parfum" 20 min cum este acolo...
Insa investesti bani in 2 statii noi, vor mai fi doua in viitor (plus un multimodal) ca sa "debarci" in scurt timp calatorii ? Cine va lasa masina si va lua metroul pentru o naveta de cateva statii, eventual si cu un interval mare de succedare (daca se merge pe o linie) ? Shocked
Asa cum am spus de mai multa vreme, eu n-as mai fi continuat M4 dincolo de 1 Mai si aveam doar M6 clara.
Cu rebrusmentul de pe Golescu, nu stiu ce sa zic, este o idee interesanta...Insa daca n-a mers in anii 80-90 la Republica cu doua magistrale, de ce ar merge acum? Si acolo la Republica era clara situatia, era capat de linie pentru ambele, nu capat pentru o magistrala si statie de tranzit pentru alta, nu te insectai cu o linie pe care se circula in flux continuu. Ar trebui sa fie o sub/supraversare acolo. Gandeste-te ce se poate intampla la o eroare umana/sistem de semnalizare pentro o incrucisare la nivel... Crying or Very sad
Solutia eu o vad in statii distincte M4 si M6 la GdN2 sau, asa cum se preconizeaza, M6 va urma M4 oriunde se va duce aceasta. Destinele lor sunt acum legate (a se citi "au fost legate fortat", cand s-a luat decizia derivarii de la 1 Mai).
Este clar ca GdN2 nu poate fi capat de linie . Cred ca nici provizoriu lucrurile nu vor functiona bine cu doar doua linii, vom vedea. O situatie similara, am spus, a fost la Republica si n-a mers, alta trebuia sa fie la GdN1, dar n-a mai apucat sa fie. Insa ambele statii aveau linii de garare dupa statie, nu erau "chele" precum GdN2. La GdN2 nu ai nicio"rezerva" daca se intampla ceva, nicio o linie in plus, nici timp sa stationeze putin mecanicii nu va fi.
Noi ne chinuim acum prin diverse artificii mai degraba sa rentabilizam putin investitia in M4, care dupa cati bani s-au investit nu atrage nici pe departe cati calatori ar trebui.


Ultima modificare efectuată de către sab la Mar 06 Mar 2012 21:10:28, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2012 21:09:56    Titlul subiectului: 153846

Incrucisare la nivel ? NICIODATA ! E prea riscant...
Uitati-va la trama stradala, actuala si viitoare, NU va fi nici o incrucisare, va fi ceva de genul podul de la Eroilor.
Oricum GdN 2 nu poate fi in acelasi timp si statie de tranzit ( M 4 ) si statie terminus ( M 6 ) pentru ca s-ar produce confuzii pentru calatori.
Ar fi fost acelasi lucru daca Militariul s-ar fi limitat - de exemplu - la statia Unirii ( M 1 ), cu rebrusare directa. Cand ar fi intrat in statie toata lumea ar fi navalit pe tren, crezand ca merge spre Republica. Confuzie, timp ( mult ) pierdut, bla bla bla, bla bla bla.
De aceea am sugerat ca statia terminus al lui M 6 sa fie undeva pe Dinicu Golescu spre Stirbey. Evident alta statie - si la alta adancime - va fi tot pe acolo si pentru M 4, dar pe "Uranus"...
E necesar sa vin cu o captura Google colorata ?
Oricum eventuala schema o voi publica la M 6 pentru ca este vorba de M 6. Desi lucrurile sunt clare si probabil ca v-ati prins deja de combinatie. Eventual putem duce M 6 chiar si foarte aproape de M 5, dar deja lucrurile sunt SF.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Mar 2012 14:36:13    Titlul subiectului: 154027

andrei11 a scris:
Sa nu uitam ca statia Bazilescu a fost construita din economii de pe tronsonul Gara - 1 Mai,...

Si a fost si ea facuta cu economii, fiind mai scurta la nivelul peronului cu cca 1 vagon decat ar trebui. Primele 2 usi si ultimele 2 usi ale unei rame IVA de 6 vagoane sunt in tunel. Shocked
Sau statia a fost gandita dupa lungimea trenurilor viitoare, cine stie ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Mar 2012 00:43:39    Titlul subiectului: 154166

Nu stiu ce sa spun, trebuie vazut si la ce s-a gandit arhitectul statiei.
Senzatia proprie este ca puteau sa "vina" cu peronul "normal" pana la limita trenului.
Oricum acolo este o improvizatie cu primele / ultimele 2 usi ale trenului.
Poate avem un user cu oarece cunostinte in domeniul arhitecturii si ne lamureste.
Excludem de la inceput o problema de rezistenta. Daca este vreuna - si s-a adoptat aceasta rezolvare din cauza de rezistenta, forumul nu duce lipsa de ingineri constructori si ne pot lamuri acestia daca considera necesar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Mar 2012 21:08:50    Titlul subiectului: 154173

Bineinteles ca este o improvizatie. Asa cum sunt multe din ce s-a facut in ultimii ani.
O sa se spuna ca n-au avut loc , ca legislatia de exproprieri era "varza" in perioada proiectarii statiei si nu aveau loc sa mai "impinga" statia cativa metri, ca romanul se adapteaza usor, chiar daca atunci cand coboara da nas in nas cu tunelul la 1m, asa cum s-a adaptat la circulatia pe ambele linii, bla, bla, bla... Si ca trebuie sa fim foarte multumiti ca s-a facut acea statie. Nu conteaza CUM, doar ca s-a facut. Asa cum s-a facut si Gorjului...
Ambele vor ramane asa "pe viata", ca niste "curiozitati", la fel ca si Pta Romana.
Cel mai nostim mi se pare ca au pus monitoarele acolo unde incepe peronul "normal", adica pe la a treia usa Laughing . Bineinteles ca nu au niciun rost in acest caz, mecanicii nu au cum sa se uite din cabina in respectivele monitoare. Te intrebi de ce le-au mai montat, doar ca sa respecte o "cutuma" , cum ca fiecare statie trebuie sa aiba niste monitoare langa "ceasuri"? Shocked
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Mar 2012 22:05:51    Titlul subiectului: 154175

Tocmai, ca au avut loc, dar n-au facut-o ! Cand cobori pe peron, indiferent din ce parte, dupa ce ajungi la nivelul peronului exista un fel de "culoar" pana la peron. Culoarul acela este de lungime cam cat trebuie sa nu avem "peronul in tunel". De aceea am presupus ca asa a vrut arhitectul statiei / structuristul statiei. De aceea am rugat ca cineva care are cunostinte sa ne dumireasca daca se poate.
Monitoare au si in tunel ! Deci sunt 2 grupe de monitoare pentru fiecare iesire, cele "normale" - pentru trenurile din "4" si cele din tunel pentru trenurile din "6".
Evident ca trenurile din "4'' nu au cum sa vada monitoarele din tunel, pentru ca acestea - din tunel - sunt dupa "ușiță". Iar ușița nu este transparenta.
Nu stiu daca ai observat, dupa usita mai exista inca un grup de ceasuri / cronometre, dar mici, de "buzunar".
Daca statia "Bazilescu" au facut-o din economii, la monitoare / ceasuri au facut risipa, pentru ca au pus 2 seturi la fiecare iesire.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Iul 2012 10:23:11    Titlul subiectului: 156930

Planuri "marete" pentru magistrala 4. Articolul se gaseste aici

Citat:
Magistrala 4 de metrou transformă Nordul Capitalei: Pasaj rutier, ecluză și metrou pe sub lac.

Extinderea Magistralei 4 de metrou până la Lac Străulești va transforma radical zona. Autogară și peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în stația de metrou, deasupra un stadion de fotbal, plus o parcare pe trei etaje, cu spații verzi pe acoperiș. La acestea se adaugă un nou pasaj rutier, debarcader și ecluză pentru ambarcațiuni mici pe Lacul Străulești, dar și o linie de metrou până la centura Capitalei, construită sub lac.
În zona stației Străulești, în subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea stația de metrou Străulești, care va fi ridicată sub formă de depou cu șase peroane. Tot acolo vor fi construite o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în stația de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spații verzi pe acoperiș. Un lucru nemaiîntâlnit pentru o stație de metrou din București îl reprezintă parcările de pe laturile stației-depou. Practic peroanele vor fi dotate cu locuri de parcare, astfel încât călătorii să se poată transborda fără a ieși la suprafață.
“Chiar pe capacul depoului va fi realizat un teren de sport. De asemenea, se lasă posibilitatea continuării proiectului cu realizarea unei baze sportive. Aceasta din urmă nu este inclusă în investiția de bază pentru extinderea magistralei 4, dar va fi avută în vedere pe viitor”, a precizat pentru B365.ro, arhitectul Sorin Gabrea, proprietarul Western Outdoor, una din firmele care a realizat proiectul pentru investiția Metrorex.

Pasaj rutier și o arteră nouă pe malurile lacurilor Străulești și Grivița

Circulația rutieră va fi reorganizată în zonă. “Pentru fluentizarea traficului, se propune realizarea nodului rutier denivelat Străulești. În intersectia menționata, str. Ionescu – Sisești va fi conexată cu pasaj rutier superior cu str. Godeanu. La nivelul solului, se va realiza legătura Bucurestii Noi – șos. București – Târgoviște și relațiile între aceste artere și celelalte străzi convergente”, se precizează în proiect.
Proiectul prevede și construirea unor artere rutiere noi. Astfel, “strada care pornește din nodul rutier bd. Bucureștii Noi – str. Gh. Ionescu Șisești – Godeanu, urmează malul de lac, până la limita cimitirului Străulești și continuă spre sud-est, la limita parcelelor – foste baze sportive – aflate pe malul lacului Grivița, spre incinta fabricii Laromet”.
În zona nodului rutier Străulești, se vor realiza și spații și amenajări destinate pietonilor și bicicliștilor, în legătură cu zona lacurilor. De asemenea, bd. Laminorului, bd. Bucureștii Noi și strazile convergente vor fi extinse și modernizate.

Debarcader și ecluză pe lacul Străulești

Odată cu extinderea magistralei de metrou vor fi realizate, în zona adiacentă a lacului Străulești, o serie de lucrări complexe. Conform proiectului, vor fi refăcute și dezvoltate baza sportivă, dar și echipamentele publice și dotările comerciale de pe malul lacului.
În plus, zona lacului Străulești va fi transformată într-un important spațiu de agrement. Astfel, se propune, amenajarea unui debarcader pe lac și a unei ecluze de trecere pentru ambarcațiuni mici.

O nouă linie de metrou pe sub lacul Străulești

Extinderea magistralei 4 până la Străulești este doar începutul unui proiect mai complex al metroului. “Într-o etapă de perspectivă, se are in vedere extinderea liniei de metrou către nord, în lungul șos. București – Târgoviște, cu stație terminus la linia de centură a Capitalei. De asemenea, se va analiza posibilitatea realizării unei linii subterane de metrou, pe direcția est-vest, prin axul marelui ansamblu București – Nord, ce urmează a fi realizat la nordul pădurii Băneasa și la sud de linia de centură. Linia de metrou menționată ar putea realiza conexiunea între zona șos. București – Târgoviște și viitoarea magistrală de metrou ce va lega orașul de aeroportul „Henri Coandă”, și care va fi realizată în ampriza șos. București – Ploiești DN1″, se menționează în proiect.
“Practic de la stația Străulești, linia de metrou va fi prelungită pe sub lac, cu două ramuri. O ramură va trece prin centrul viitorului cartier Nord, iar cea de-a doua ramură va fi spre Mogoșoaia, care pe viitor se va transforma într-un orășel satelit al Bucureștiului. Ramura de metrou ce va trece prin cartierul Nord se va întâlni la stația Padina cu linia de metrou către aeroportul Otopeni”, a explicat arhitectul Sorin Gabrea.
Viitoarea dezvoltare a liniei de metrou, spre Centură și spre DN1 va fi realizată sub nivelul fundului lacului, mai precizează proiectanții.
Investiția pentru stația Străulești, stadion și parcarea pe trei niveluri este estimată la 298 milioane de euro. În prezent, magistrala 4 are șase stații: Gara de Nord 2, Basarab 2, Grivița, 1 Mai, Pajura și Parc Bazilescu. Odată cu finalizarea ultimelor două stații, Laminorului și Lac Străulești, lungimea traseului va fi de 7,8 km, cu o capacitate de transport estimată la 50.000 de persoane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Iul 2012 16:01:06    Titlul subiectului: 156941

Fara suparare, dar m-am oprit din citit cand am intalnit cuvantul "stadion". Asta probabil este un alt articol facut de vre-un nelinistit cand nu dormea noaptea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Iul 2012 17:24:56    Titlul subiectului: 156947

De ce ? Chiar asa este planul, cu stadion inclus ...Smile Eu sper din toata inima ca in pretul M6 nu este inclus si stadionul...

Este interesanta partea cu M6 bis. Vom avea candva doua M6, ambele derivate din M4 si, culmea, cele doua M6 se despart la 1 Mai si se reunesc la Padina. Asta da inovatie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 29, 30, 31  Următoare
Pagina 24 din 31

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community