Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Accidente, incidente, avarii ...
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 41, 42, 43  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Noi/2020
Mesaje: 1160
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 13:09:40    Titlul subiectului: 157388

http://www.realitatea.net/doua-tramvaie-s-au-ciocnit-in-capitala-cel-putin-doi-raniti_969858.html?utm_source=BreakingNews-Homepage&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb

Nu stiu ce prioritate trebuia sa acorde, tramvaiul galben era pe linia 32 iar cel alb se retragea la depou venind dinspre Chiridiu. Din ce s-a spus problema ar fi de la macaz, tramvaiul din spate a facut macazul sub cel din fata, s-a grabit crezand ca tramvaiul gol din fata trece mai repede de macaz.
La un macaz ar trebui sa existe doua patine - cea de comanda si blocare pe directia de mers si una de deblocare, dupa iesirea din raza macazului.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 13:10:03    Titlul subiectului: 157389

Ultima articulatie a tramvaiului #136 a fost rupta, noroc ca nu erau calatori, putea sa fie o tragedie. Nu stiu cazua accidentului, dar a fost o adevarata "isterie" media, dupa cum luau cadre cu tramvaiele implicate, imagini "dramatice" cu ranitii asezati pe targa, aduce o nota foarte proasta acestui mijloc de transport din capitala. Si in plus cei de la RATB au tacut malc, macar daca aveau o interventie in direct. Au ajus sa vorbeasca pe RealitateaTV, mari "experti" in transportul in comun, presedinti de (pseudo)asociatii de transport in comun, este o rusine lucrul asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihai565



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 13:27:37    Titlul subiectului: 157390

"Două tramvaie s-au ciocnit la intersecția Rahova cu Sebastian. Șase echipaje de ambulanță sunt la fața locului, opt persoane fiind rănite, printre care și un copil în vârstă de șase ani. Incidentul are loc la nici două luni de la un alt accident grav petrecut în București, în care au fost implicate trei tramvaie."

http://www.evz.ro/index.html#ixzz20yMY4LTe
EVZ.ro

Lipsa intretinerii macazelor....trebuie schimbat ceva!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 13:31:36    Titlul subiectului: 157391

rosetti61 a scris:
http://www.realitatea.net/doua-tramvaie-s-au-ciocnit-in-capitala-cel-putin-doi-raniti_969858.html?utm_source=BreakingNews-Homepage&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb

Nu stiu ce prioritate trebuia sa acorde, tramvaiul galben era pe linia 32 iar cel alb se retragea la depou venind dinspre Chiridiu. Din ce s-a spus problema ar fi de la macaz, tramvaiul din spate a facut macazul sub cel din fata, s-a grabit crezand ca tramvaiul gol din fata trece mai repede de macaz.
La un macaz ar trebui sa existe doua patine - cea de comanda si blocare pe directia de mers si una de deblocare, dupa iesirea din raza macazului.

Sau senzori la cale pentru a detecta prezenta tramvaiului pe linie. Plus intretinere corespunzatoare a macazului.
Si vagonul care se ducea la Alexandria nu pare a se fi comportat tocmai in regula, dat fiind locul in care s-a oprit, in ciuda socului care l-a mai si incetinit. Nu e deloc exclus ca si asta sa fie o posibila cauza. Nu degeaba si in lumea civilizata exista restrictii de viteza la trecerea peste macazuri.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi


Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Mie 18 Iul 2012 13:46:07, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 13:38:40    Titlul subiectului: 157393

Cateva imagini de pe www.realitatea.net cu locul accidentului.
Problema este urmatoarea, cam multe accidente intr-o perioada asa scurta. Chiar nu s-au tras invataminte, dupa accidentul din mai ?



Accident tramvai 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  406 kb
 Vizualizat:  de 9178 ori

Accident tramvai 1.jpg



Accident tramvai 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  355.75 kb
 Vizualizat:  de 9178 ori

Accident tramvai 2.jpg



Accident tramvai 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.83 kb
 Vizualizat:  de 9178 ori

Accident tramvai 3.jpg



Accident tramvai 4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  283.51 kb
 Vizualizat:  de 9178 ori

Accident tramvai 4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 16/Noi/2020
Mesaje: 633
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 13:48:51    Titlul subiectului: 157394

Eu n-am inteles absolut nimic, nici de pe forum, nici de la stiri; cum s-a petrecut un asemenea carambol??? Tramvaiele veneau din sensuri opuse, pe aceeasi directie - Calea Rahovei. Prima oara am crezut ca unul din ele ar fi iesit de pe Ferentari, dar se pare ca nu.
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 13:59:49    Titlul subiectului: 157396

Dupa cum arata imaginile, cred ca #306 (cel galben) mergea spre Unirii iar #136 spre Alexandria. La intersectia Rahovei/Sebastian/Ferentari, boghiul 4 al lui lui #136 a virat brusc stanga, spre Ferentari.
In acel moment tronsonul B (capatul spate) al lui #136 a fost izbit in plin de #136, rupt si apoi rasucit, astfel incat acum spatele lui #136 e orientat spre Ferentari, ca si cum ar fi venit de acolo.
De altfel, uita-te la pozitia boghiului 4 al lui #136, nefireasca fata de vagon...

Eu asa inteleg din ce vad in imaginile celor de la Realitatea... Rolling Eyes

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 14:06:04    Titlul subiectului: 157397

Problema cu ultimul boghiu care a luat-o la stanga, din cauza macazului s-a intamplat si in 1993, la Iancului, atunci cand trei calatori care erau pe refugiul de statie de vis-a-vis au fost omorati. Dar atunci, nu mai circulau tramvaie care sa faca stanga pe Pantelimon si macazul era neingrijit. Aici pe Rahaova este trafic, teoretic macazul trebuia verificat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 14:23:54    Titlul subiectului: 157399

Astfel de incidente sunt si erau si "inainte" destul de frecvente, singura deosebire e ca acum "jurnalistii" lu' Peste (Peste depinde de cine e la putere in acel moment) fac din tantar armasar in cautare de senzational cu orice pret si cum in perioada asta in afara de mizerabilii aia care se bat pe Presidentie nu este altceva pe tapet, subiectul asta e numai bun de rostogolit in troaca pentru "omul nou" de azi, cetateanul tampit si lipsit de minte...

Imi reamintesc ca prin 2001-2002 s-a intamplat ceva similar cu un cuplu de Tatre de pe linia 8 al carui ultim boghiu a deraiat exact in acelasi loc... si nu s-a mai facut atata caz, nici nu stiu daca au dat la stiri "evenimentul", au venit baietii de la interventii cu o placa de deraiere si au repus tramvaiul pe sine si cu asta basta, ura si la gara.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 14:31:25    Titlul subiectului: 157400

Catalin, incidentul este grav, oricat ar fi de imbecili giornalistii.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 16:31:38    Titlul subiectului: 157407

Nu a fost nimic altceva. A fost un accident de munca/trafic cu victime. Cineva va fi tras la raspundere. Oricum, oricat incercam sa ii aparam, aici vina a fost a vatamanului care s-a grabit mult prea mult. Eu asta am inteles din isteria asta imbecila. Dati-va seama ca daca nu s-au "spart" tramvaiele pe sinele ramase vechi si vai de capul lor, nu s-ar fi ciocnit nici astea daca era un pic de atentie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 16:37:03    Titlul subiectului: 157408

In sfarsit iata ca se misca ceva, la RATB. Pe site-ul regiei a aparut o informare referitor la evenimentele de acum cateva ore http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=243

Citat:
Informare de presă privind evenimentul de circulație din data de 18.07.2012

Astăzi, 18.07.2012, la ora 12.27, în intersecția Calea Rahovei cu Str. Sebastian, un tramvai din linia 41, care se retrăgea la Depoul Alexandria, a intrat în coliziune cu un tramvai din linia 32, care se îndrepta către Piața Unirii.
Echipele de intervenție ale Regiei sunt prezente la fața locului și acționează pentru remedierea situației.
În acest moment, circulația tramvaielor pe liniile 8 și 32 este blocată. Pentru preluarea călătorilor, Regia a înființat o linie navetă de autobuze.
Conducerea RATB a dispus efectuarea unei anchete interne, iar în funcție de rezultate, se vor aplica măsurile legale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2020
Mesaje: 995
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 19:49:54    Titlul subiectului: 157411

#306 este prototipul modelului V3A-CH-PPC fiind construit in 2006. Dupa reparatii sunt convins ca va intra in randul vagoanelor cu schema clasica alba, fiind pana acum un vagon care iesea in evidenta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 11:20:30    Titlul subiectului: 157426

Intotdeauna, romanul invata din greseli. S-a intamplat... ceasul rau, pisica neagra; sper insa ca de aici sa se traga anumite invataminte. Nu numai Bucurestiul ci toate orasele din tara care detin tramvaie si care ar putea, pe viitor, preveni astfel de accidente.

Consider inutil sa tragem o concluzie pana la pronuntarea "rezultatului final" al expertizelor; insa consider esential un plus de atentie pentru evitarea, pe viitor, a unor cazuri ce-ar putea fi similare (daca n-am face-o, ar insemna sa fim tampiti din nascare!).

Regretabil e faptul ca "tre' sa se intample ceva pana cand cineva sa traga un semnal de alarma".

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2020
Mesaje: 995
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 11:44:51    Titlul subiectului: 157431

Noroc in nenorocire ca #136 nu era cu calatori! Chiar daca #306 nu izbea segmentul B al lui #136, probabil tot se rupea segmentul B, ori deraia urat deoarece boghiul 4 este motric si tramvaiul in acel loc este in plina accelerare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 13:48:35    Titlul subiectului: 157433

Vinovat a fost gasit, asa cum era de asteptat ... vatmanul. Articolul se gaseste aici

Citat:
Ancheta RATB: Vatmanul este vinovat pentru ciocnirea tramvaielor

RATB a decis cine se face vinovat de accidentul de tramvai de miercuri, în urma căruia 18 persoane au fost rănite.

"Întrucât conducătorul tramvaiului cu numărul 136 din linia 41, care se retrăgea la Depoul Alexandria, nu a urmărit ca toate boghiurile să urmeze traseul stabilit, fapt care a dus la agravarea urmărilor evenimentului, s-a constatat că acesta nu a respectat prevederile Regulamentului de Exploatare RATB, care stipulează la articolul 120: „La trecerea peste macazuri și încrucișări, conducătorul de tramvai va circula cu deosebită prudență conducând cu atenție sporită, cu viteză redusă și urmărind ca toate boghiurile să efectueze traseul stabilit. Supravegherea se face prin oglinzile retrovizoare", se arat[ ]n raportul preliminar al anchetei întocmit de RATB.
De asemenea, conducătorul tramvaiului cu numărul 204 din linia 41, care se îndrepta spre Depoul Alexandria, a fost găsit la o distanță de peste 5 m față de patina de acționare a macazului electric, astfel constatându-se că nu a respectat prevederile articolului 126 din Regulamentul de Exploatare RATB:
„Conducătorului de tramvai îi este interzis să intre pe patina de acționare a macazului electric dacă între acesta și macaz se află un alt tramvai, sau dacă tramvaiul din față nu a trecut complet peste macaz. Este obligat să oprească tramvaiul la o distanță de minim 5 m față de patina de acționare a macazului”.
În concluzie, conducătorul tramvaiului cu numărul 204 din linia 41 a dat o comanda greșită, deoarece în loc să oprească tramvaiul cu 5 m înainte de patina de acționare, a depășit-o cu peste 5 m.
În urma efectuării expertizei tehnice asupra macazului, s-a constatat că acesta era în bună stare de funcționare, revizia tehnică fiind făcută în noaptea de 17/18.07.2012. În prezent, investigațiile sunt în curs de derulare, cele două tramvaie fiind sigilate de către organele de investigație, în Depoul Alexandria. În momentul în care se va primi acceptul de la organele de cercetare, se vor descărca datele înregistrate în computerele de bord ale tramvaielor 306, din linia 32, și 136, din linia 41. De asemenea, se vor descărca și datele din computerul de bord al tramvaiului 204 din linia 41.
Accidentul a avut loc, miercuri, în jurul orei 12.30 la intersecția Calea Rahovei cu Str. Sebastian, când un tramvai din linia 41, care se retrăgea la Depoul Alexandria, a intrat în coliziune cu un tramvai din linia 32, care se îndrepta către Piața Unirii. Tramvaiul liniei 41 s-a rupt de la jumătate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 13:54:29    Titlul subiectului: 157435

Cum e e macazul ala, care e directia implicita, cumva pe "inainte", pe directia Unirii->Alexandria?

Ma gandesc ca tramvaiul #136 circula in trenulet cu #204(?), care venea imediat dupa el.
#136 a fost lasat sa treaca din inertie peste patina de comanda si peste macaz, in timp ce #204, care vroia sa "prinda" si el semaforul si statea in "fundul" lui #136, tocmai trecea cu pantograful peste patina de comanda peste care tocmai trecuse #136.
Daca in acel moment #136 a accelerat, cand inca nu trecuse cu boghiul 4 peste macaz si cand #204 tocmai inchidea circuitul prin patina ... Rolling Eyes iata buba!

Ar fi fost interesant daca exista ceva imagini de la camerele de supraveghere, daca zona aia ar dispune de asa ceva...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 14:02:51    Titlul subiectului: 157436

A fost vina vatmanilor, de acord. Dar ar trebui cercetat care a fost cauza pentru care vatmanii au gresit ? Atat cei implicati in accidentul de ieri cat si vatmanul implicat in accidentul din Pasajul Lujerului.

Se nasc cateva intrebari:
-Cat de bine pregatiti sunt vatmanii RATB-ului ?
-Vatmanii sunt stresati (fortati sa respecte grafice, etc) ?
-Sunt multumiti de nivelul salariilor ?
-Cat de bine sunt pregatiti noii vatmani la scoala ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 14:10:08    Titlul subiectului: 157437

Cat de bine sunt instruiti si pregatiti? Pai de ce crezi ca RATB ar iesi din nivelul general al intregii societati romanesti, unde multe se fac pur formal?
Semnezi de luat la cunostinta diverse hartoage si ... gata! cica esti "instruit".
Apoi, chiar daca esti instruit pe bune, nu uitati in ce tara traiti, unde orice prostovan se simte chiar dator sa fie smecher si sa nu respecte legile si regulile, "facandu-i" pe prostii care le respecta s.a.m.d. s.a.m.d.
Lipsa de ordine, respect fata de reguli si smecheria ajung sa ucida...

Legat de respectarea graficelor, nu uita ca #204 se retragea, deci nu cred ca era atat de "strans"; mai degraba, asa cum am spus, cred ca a vrut sa "prinda" si el semaforul de care tocmai trecuse #136 si a stat aproape "lipit" de acesta si ...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 17:56:41    Titlul subiectului: 157440

Constat cu oarecare surprindere ca mass-media acorda accidentului acesta o atentie mai mare decat accidentului din Pasajul Lujerului de acum 2 luni. La stirile de la iRealitateaTV au filmat chiar din depoul Alexandria. M-a amuzat cum reporterul cica a incercat sa recreeze conditiile accidentului de ieri si ne arata ce se intampla cand tramvaiul trece peste un macaz. Au pus in miscare un tramvai si ne arata cum trece peste un macaz la depoul Alexandria, alternau cadrele apropiate cu cele foarte indepartate. Au vorbit si cu un inginer de acolo, acesta le-a conformat ca este eroare umana ... dar eroarea tehnica inca nu a fost exclusa definitiv.
Tramvaiele implicate in accident sunt sigilate de procuratura si cei de la RATB inca nu au acces la computerul de bord al tramvaielor ca sa vada parametri dinainte de accidentare, cel putin asa a spus inginerul respectiv la TV-eu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 29/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 19:48:09    Titlul subiectului: 157442

Imposibil
Daca cel putin un pantograf este in zona sensibila, cel de-al doilea pantograf nu poate actiona comanda macazului.
TATRELE DUPLEX si-ar schimba intr-o veselie macazele in acest mod.
Macazele de la Rahova au contactele pe fir.
Exista trei tipuri de contacte, va rog sa nu le confundati :
Le iau in ordinea pe care pantograful le intalneste :
1) Contactul de schimbare a macazului
2) Contactul de blocare a macazului pentru ca in cazul in care un alt pantograf ar intra in zona fara ca primul pantograf sa iasa din zona cel de-al doilea pantograf sa îi fie imposibil schimbarea macazului
3) Contactele de deblocare a macazului - de pe cele 2 ramuri.
Contactele de deblocare a macazului se pun la distanta maxima a unui tramvai cu un pantograf, care la noi e V3A - ceva in jur de 23 - 24 metri de la inima macazului.
Repet, daca nu ar fi asa TATRELE DUPLEX si-ar schimba in prostie macazele.
Daca 2 tramvaie care se urmaresc au aceeasi directie ele pot intra amandoua in zona sensibila pentru ca macazele oricum sunt blocate de primul pantograf.
Stau la dispozitie cu detalii daca e nevoie. Pentru inceput o schema simpla :



Macaze.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.93 kb
 Vizualizat:  de 8834 ori

Macaze.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 19:54:24    Titlul subiectului: 157444

Automatizarea acelui macaz avea un semnal (semafor) suspendat cu 3 lampi, si anume: "<", "^" si "X". De multe ori am vazut ca dupa ce s-a dat o comanda pe patina si tramvaiul intra in intersectie, semnalul acela sta pe "X" pana se elibereaza macazul. Cum s-a putut da comanda pe abatere in conditiile in care acel X ar fi trebuit sa interzica orice comanda noua?
Inca o observatie, la intersectia cu 11 Iunie (pe aceeasi linie) stiu ca au mai deraiat in trecut tramvaie, tot in urma schimbarii macazului sub tramvai. Unele au ajuns la stiri, altele nu. La unul din ele am fost si eu martor.
Oare e normal sa i se atribuie vina vatmanului, daca sistemul este gandit defectuos? Aceeasi intrebare mi-o pun si dupa accidentul din Lujerului. Siguranta circulatiei nu trebuie sa depinda 100% de un singur om. Cum spuneau pe Discovery, "Accidents don't just happen. They're a chain of critical events".

LE: am postat aproape in acelasi timp cu Andrei11, insa ideea e aceeasi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 19:57:02    Titlul subiectului: 157445

Sa zicem ca vatmanul are o vina ca a trecut prea repede peste macazuri, dar intr-adevar explicatia oficiala cu motivul schimbarii macazului nu prea tine. Sa fi fost probleme cu macazurile de la caldura ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 20:03:34    Titlul subiectului: 157446

Vreau sa inteleg cateva chestiuni:

- macazul are protectie la actionare automata atat pe retea, cat si la cale?
- macazul e cu blocare sau fara?
- ce obiceiuri au vatmanii (mai ales cei care merg la depou fara calatori, dar si cei care fac traseu normal) la trecerea peste acel macaz dpdv al vitezei?

A se studia normele BOStrab si echivalente din tarile vestice si a se observa ce prevad acestea la trecerea peste macazurile fara blocare, chiar daca au protectie la schimbare de la distanta. Parerea mea este ca totul se rezuma la viteza vagonului 136 si nimic mai mult, presupunand ca intretinerea macazului era facuta corespunzator.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 29/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 20:21:47    Titlul subiectului: 157448

Din ce mi-am dat seama eu acolo macazul are protectie la actionare automata la retea.
In jurul orei 18,15 macazul a fost verificat atat "la rece" (din tabloul electric) cat si "la cald" cand s-a dat drumul la tramvaie. 8 si 23 o luau la stanga, 32 inainte. Ba un 23 l-au pus sa o ia inainte si dupa acea l-au dat cu spatele si i-au facut macazul la stanga. Au verificat inclusiv daca macazul e blocat daca intamplator cel din spate vrea sa-l modifice cu tramvai pe macaz. Testele au dat ok. Dupa ce a plecat comisia am plecat si eu.
Ce intelegi cu blocare? Deci macazul are blocare electrica, pentru cazul in care "spatele" ar incerca sa modifice macazul electric pana ce fata nu iese din zona.
Macazul nu are protectie mecanica de nici un fel. (deci la ranga pot sa-l schimb cum si cand vreau, desi am tramvai pe macaz). Oricum mi-e greu sa schimb macazul la ranga cu tramvai pe macaz pentru ca practic mi-e aproape imposibil sa bag ranga in lacas.
Un 40 la ora ti se pare o viteza colosala pemtru un astfel de macaz pus pe ''directa"? Mie nu. Acum, ce, pe macazele astea noi pe directa trebuie mers cu 15 la ora ?
Parerea mea este ca vatmanii nu au nici o vina (cei 2 - ruptul si cel din spatele ruptului, ca tramvaiul galben chiar ca era paralel la intamplare)
Aproape sigur ca macazul s-a schimbat mecanic necontrolat din cauza uzurii acului. De multe ori acele acestea au o miscare necontrolata de "saltare" cand trece boghiul peste ele, miscare care se amplifica odata cu viteza .
Elimin din start ca cel din urma ruptului ar fi putut schimba involuntar macazul, repet, mecanismul de blocare electric functiona si la testele facute nu a dat erori. Teste atat din panoul de comanda cat si in teren, la trecerea tramvaielor.



debl.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  134.49 kb
 Vizualizat:  de 8818 ori

debl.jpg



hu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  139.76 kb
 Vizualizat:  de 8818 ori

hu.jpg




Ultima modificare efectuată andrei11 la Joi 19 Iul 2012 20:29:43, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 41, 42, 43  Următoare
Pagina 26 din 43

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community