Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Definirea d.p.d.v. legal a mijloacelor de transport public

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 13 Ian 2009 14:47:26    Titlul subiectului: Discutii privind definirea unor termeni specifici: maxi-taxi 104110

Conform legislatiei romanesti, microbuzul e definit in modul urmator:

"microbuz – autobuz Question Shocked care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, in afara locului conducatorului auto"

Aceasta definitie mi s-a parut si mi se pare in continuare extrem de dubioasa, mi se pare o soparla golaneasca introdusa in legislatie de baietii destepti (pe spinarea noastra) pentru a reusi sa-si faca "treaba" si sa bage pe trasee mizeriile numite "maxi-taxi"

Solicitand clarificari privind definirea asta dubioasa, astia de la noi s-au spalat pe maini, spunand ca ei doar au preluat in legislatia romaneasca definitia agreata/impusa de U.E.

Am tot cautat aceasta definitie, insa nu am dat de ea.

Pana una-alta, ia priviti cum e definit in legislatia britanica termenul de minibus:

http://www.brittons.havering.sch.uk/policies/pdf/minibus.pdf

"1. DEFINITION
A minibus is defined under the Road Vehicles (Construction and Use) Regulations 1986 as ‘a motor vehicle which is constructed or adapted to carry more than 8 but no more than 16 seated passengers, in addition to the driver’."

Deci in legislatia britanica microbuzul e definit ca "vehicul motor", in nici un caz ca "autobuz", asa cum au facut capetele patrate care au creat legislatia romaneasca!

De remarcat insa ca legislatia britanica pare sa permita insa vehiculele modificate/adaptate pentru transport persoane, probabil dube convertite in microbuze!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 14 Ian 2009 15:59:37    Titlul subiectului: 104199

Destul de interesant, iata cum erau definiti cativa termeni specifici in ORDONANTA 44/1997 privind transporturile rutiere:

"— autobuz — vehicul rutier special amenajat pentru transportul de persoane, având cel putin 17 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducãtorului auto;

autobuz urban — autobuz destinat transportului urban sau suburban de pasageri asezati pe scaune sau în picioare, care asigurã la statii posibilitatea unui schimb rapid de pasageri;

autobuz interurban — autobuz destinat transportului inter- urban de pasageri asezati pe scaune, cu posibilitatea transportului pe distante scurte al unui numãr limitat de pasageri în picioare, pe culoar;

autobuz articulat — autobuz constând din douã sau mai multe tronsoane rigide, care se articuleazã între ele; compartimentele de pasageri situate pe fiecare dintre tronsoanele rigide comunicã între ele în permanentã, permitând libera circulatie a pasagerilor; tronsoanele rigide sunt legate între ele în mod permanent, astfel încât sã nu poatã fi detasate decât printr-o operatie necesitând mijloace tehnice care în mod normal nu se gãsesc decât într-un atelier;

— autocar — autobuz cu mai mult de 17 locuri pe scaune, special amenajat, care permite transportul de persoane pe distante lungi si în scopuri turistice, în conditii de sigurantã si confort;

automobil mixt Question — automobil destinat prin constructie transportului simultan de persoane si bunuri, în compartimente separate."


Actuala legislatie pare sa fie mai degraba mai confuza decat aceastal...

Chestia aia cu care asigurã la statii posibilitatea unui schimb rapid de pasageri mi se pare chiar interesanta, desi e greu cuantificabila si masurabila. Desi ca principiu e OK, ma amuz la gandulcum s-ar putea face masuratorile: se iau 200 de calatori, 100 in autobuz, 100 in statie, se deschid usile si se cronometreaza timpul in care se face "schimbul"... Laughing
Sau se umple autobuzul cu apa, se deschid usile si se masoara in cat timo se goleste... Laughing
Sau se masoara "deschiderea" usilor...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 1774
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Oct 2009 23:20:54    Titlul subiectului: Definirea d.p.d.v. legal a mijloacelor de transport public 118478

Intrebare - mai ales pentru Catalin, dar si pentru altii care au citit legislatie. Astazi am circulat cu o duba intre Bucuresti si comuna (orasul ?) Pantelimon. Din pura intamplare returul l-am facut cu aceeasi duba. Duba asta avea19 locuri. M-am holbat bine, nu este nici o greseala, mai ales la intors duba era aproape goala ( nici la dus nu s-au ocupat toate scaunele).
Primul rand = 2 scaune
Randul 2 - 5 = 3 scaune
Randul 6 = 4 scaune
Soferul = 1 scaun
----------------------------
TOTAL : 19 scaune
Intrebarea este urmatoarea : Specimenul asta de mijloc de locomotie ce este ? ca are peste 17 locuri ( 16 + 1), deci nu este microbuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 16 Oct 2009 10:09:23    Titlul subiectului: Re: Discutii privind definirea mijloacelor de transport 118484

Faci o confuzie, limita de locuri care separa microbuzele de autobuze este de 22 de locuri...

In cazul vehiculelor cu capacitatea mai mare de 22 locuri pe scaune, treaba e clara, sunt autobuze.

Problema e mai "ciudata" in cazul vehiculelor care au mai mult de 9 locuri pe scaune, dar cel mult 22 locuri pe scaune, care ar putea fi incadrate atat la autobuze, cat si la microbuze, aici separarea facandu-se dupa existenta sau nu a locurilor in picioare: daca sunt locuri in picioare, e autobuz, daca nu sunt, e microbuz.

Eu asa consider. Desi legea reuseste sa fie "perfecta", incat sa lase loc "de intors", pentru ca se poate interpreta si ca sunt sub 22 de locuri pe scaune, dar nu se spune explicit ca trebuie sa aiba locuri numai pe scaune sau ca nu trebuie sa aiba locuri in picioare.
Sunt niste definitii facute ori de niste cretini, ori de niste tipi foarte inteligenti, cale de mijloc nu cred ca exista...

Definitiile sunt asa cum le vezi mai jos:

''autobuz – autovehicul cu cel putin 4 roți și o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit pentru transportul de persoane pe scaune si in picioare si care are mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto''

''microbuz – autobuz care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, in afara locului conducatorului auto''

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 29/Apr/2017
Mesaje: 1055
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 08 Noi 2009 15:38:41    Titlul subiectului: 12275 119725

La ora actuala nu exista de fapt un serviciu real de shared taxi, ci doar niste mini-autobuze, cu avantajele si dezavantajele dimensiunilor lor.
Iar daca unele firme private dau vreo 1000 lei sau cat or da unuia care e foame tot timpul si ii e somn la volan, numarul utilizatorilor serviciului va ramane insa constant, in ciuda pericolelor...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 09 Mar 2010 14:53:23    Titlul subiectului: 124423

In-cre-di-bil !!!

Sa vedeti cat cretinism poate exista in tara asta!

A existat o Ordonanța nr. 86/2001 din 30/08/2001 care avea niste prevederi foarte clare in privinta mijloacelor de transport.

Dar, fiindca legea era foarte bine facuta, nu mai permitea cioraneala de acu, cu asimilarea microbuzelor cu autobuzelor, "imbunatatire" in sensul rau adusa abia de legea 92/2007!

Iata cum erau definite vehiculele in Ordonanța 86/2001:

"Art. 4. - Prin mijloacele de transport în comun se înțelege vehiculele destinate în mod special transportului public urban și suburban de persoane. Acestea pot fi:
a) autobuze urbane, autovehicule destinate și echipate pentru transportul de persoane și al bagajelor acestora; autobuzele din această categorie vor fi amenajate pentru transportul de pasageri, așezați pe scaune sau în picioare, având cel puțin 17 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, care asigură posibilitatea unui schimb rapid de pasageri în stații;
b) tramvaie;
c) troleibuze;
d) minibuze sau microbuze, autovehicule destinate prin construcție transportului a 10-17 persoane pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, dar nu mai mult de 22 de persoane pe scaune și în picioare.
"

Sigura ca si aici exista o chestie "ciudata", definirea microbuzelor ca avand locuri si pe scaune și în picioare, dar oricum nu permitea "confuzia" intre vehicule...

Din pacate, aceasta ordonanta este abrogata, ca au facut o lege mai proasta...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 24 Noi 2010 13:51:21    Titlul subiectului: 136710

Poate ca nu e asa gresita incadrarea microbuzului in ''autobuz''. Mai degraba ar trebui clarificata legislatia in transportul in comun urban care trebuie sa aibe in dotare mijloace de transport cu podea joasa, cu usi actionate de catre sofer sau calatori din buton, cu intrari si iesiri separate, locuri special amenajate pentru femei cu o sarcina vizibila si persoane cu handicap, vehiculul sa fie dotat cu un sistem de blocare a rotilor daca usile nu sunt inchise si asa mai departe. Autovehiculele care presteaza un transport judetean ar trebui sa interzica transportul in picioare datorita vitezei sporite fata de un mijloc de transport urban iar fluxul de calatori pe usa este cu mult redus asa ca nu e nevoie mare de mai multe usi cu iesire si acces separat. Deci un microbuz, fie el si botezat in autobuz nu indeplineste decat conditiile unui mijloc de transport extraurban cu toate modificarile posibile. Din pacate parlamentarii au alte ocupatii ... se uita la filme porno, joaca Conquiztador si fura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 14:51:14    Titlul subiectului: 138751

Eu nu inteleg cu ce va deranjeaza microbuzele.
Inteleg ca sunteti fani ai autobuzelor, tramvaielor si troleibuzelor. Dar este o tara libera. Nu va obliga nimeni sa va urcati in microbuze daca nu vreti. Iar cei ce se urca in microbuze este alegerea lor. In majoritate sunt varstnici care efectiv sunt macinati de bolile batranetii si se suie in ele pentru ca ele intra pe strazi mai inguste si ii lasa mai aproape de casa, cel mai bun exemplu ar fi la Galatiul.
Ei bine printre acele 13 trasee desfiintate, eu am calatorit cu o ruta nu mai stiu care. Insa acum din cauza disaritiei ei, ma sui in 102 si sunt nevoit sa cobor pe Brailei si a merg pe jos pe Bd. Cosbuc. Evdent unui varstnic nu ii prea convine treaba asta fiind Batran.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 1774
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 15:21:43    Titlul subiectului: 138752

N-ai inteles care este offul nostru. In lege se spune clar ca in microbuzele care circula in regim urban capacitatea unui astfel de mijloc de transport este cate sacaune are + cate un calator in picioare in dreptul fiecarui rand de scaune. Mai pe intelesul nostru, inca maxim 4 calatori in picioare.
Ori in practica microbuzul asta este incarcat peste capacitatea lui normala.
In cursa intrajudeteana - deci intre 2 localitati ale aceluiasi judet nici nu are voie sa ia calatori in picioare. La fel si in curse interjudetene.
Deci asta este marea problema a microbuzelor, cati calatori transporta ele.
Sper ca m-am facut inteles.
Daca s-ar respecta legea, nu ar fi nici o problema. Defapt este o confuzie in lege - o ambiguitate, nu are rost sa ti-o spun aici, unde nu este clasificat cum trebuie microbuzul, el fiind confundat (legal) cu autobuzul urban.
Mai mult este o treaba politica, Catalin poate stie mai bine, Mitrea & compania in felul acesta putand sa exploateze fara jena microbuzele chipurile fiind autobuze.
Daca Catalin are extrasele de lege cu ceea ce am spus eu mai sus poate le mai publica odata, ele oricum sunt pe undeva pe forum dar nu mai stiu eu unde.
Treaba cu "daca nu-ti convine nu-l lua" nu tine deloc, eu de exemplu ca sa ajung in Orasul Pantelimon nu am alternativa trebuie sa iau microbuzul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 30/Apr/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 15:26:05    Titlul subiectului: 138753

Citat:
Eu nu intleg cu ce va deranjeaza microbuzele.
Din cauza faptului ca se incalca legea uneori si microbuzele sunt incarcate peste limita locurilor, au inspectiile tehnice expirate, unii nu au autorizatii pe anumite trasee dar totusi activeaza pe ele, nu se elibereaza bilete mereu etc. Si, dupa obiceiul romanesc de a pune merele coapte langa cele putrede, se socotesc laolalta toate firmele private de transport calatori ca fiind "capuse", "paraziti" si alte asemenea insecte... Nici firmele de transport de stat nu stau prea bine la capitolul "vehicule avizate tehnic", grad de umplere si toate celelalte... Problema in Romania este ca nu se respecta legea de nicio parte si de nimeni "de sus", decat de marea prostime educata in spiritul fricii de lege... Daca absolut toata lumea ar respecta legea si regulamentele, cu totii am fi mai fericiti...
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 17:13:32    Titlul subiectului: 138760

Sheena a scris:
Nu va obliga nimeni sa va urcati in microbuze daca nu vreti.
Evident ca nu te obliga nimeni sa te urci in dube/maxi-taxi numai ca, prin "grija" deosebita a celor ce pastoresc transportul public, pe foarte multe rute pur si simplu NU ai alternative, adica vrei, nu vrei, esti NEVOIT, OBLIGAT sa folosesti aceste improvizatii oribile numite impropriu "maxi-taxi".

Uite, de exemplu, pe ruta Buzau - Berca - Joseni NU exista decat dube, desi de multe ori circula supraaglomerate, asadar calatori sunt.
Dar evident ca e mai profitabil sa indesi 30 de calatori intr-o duba in loc sa pui un autobuz sau macar sa pui si microbuzul de rezerva la anumite ore, adica sa circule 2 microbuze unul dupa altul.
Iar smenarii cu atributii de control nu "vad"...

Sau, la transportul urban, iti dau cele mai idiot exemplu posibil, transportul local din Buzau: dupa mintea alora de administreaza transportul local cica e "normal" ca traseele principale sa fie deservite de 30 de autobuze care circula cam din 30 in 30 de minute, in timp ce pe traseele "secundare" circula 105 (!!!) microbuze care circula din ... 5 in 5 minute!

Dupa parerea voastra, asta nu e o "anomalie" ca traseul "secundar" sa fie deservit mai bine ca ala "principal" ?!?

Da, dar la Buzau smenul e altul: traseele sunt pur si simplu aproape 100% identice, adica diferenta intre traseul principal si cel secundar e aproape zero, intentia evidenta fiind aceea de capusare a autobuzelor de catre microbuze.

Si aici intervine supararea mea: din cauza acestor imbecilitati de maxi-taxi-uri pur si simplu transportul cu autobuze este sufocat de concurenta neloiala care i se face si autobuzele circula foarte rar, astfel incat nu ai de ales si esti CONSTRANS sa folosesti cotetele maxi-taxi!

Mai mult, autoritatile locale "ajuta", dezinteresat desigur, mafia maxi-taxi neimpunand afisarea orarelor in statii, astfel incat soferii de maxi-taxi circula dupa bunul plac, neputand fi verificata respectarea orarelor si, mai ales, INFLUIENTEAZA ALEGEREA CALATORILOR, calatorii lipsit de informatii se suie la dube, care au grija sa treaca primele prin statii, ori asta e CONCURENTA NELOIALA!

Daca orarele ar fi afisate, calatorii si le-ar nota si ar veni la ora la care e autobuz, ori autoritatile locale se pare ca nu vor asta, "dirijand" calatorii neinformati la cotetele maxi-taxi!
andrei11 a scris:
N-ai inteles care este offul nostru. In lege se spune clar ca in microbuzele care circula in regim urban capacitatea unui astfel de mijloc de transport este cate sacaune are + cate un calator in picioare in dreptul fiecarui rand de scaune. Mai pe intelesul nostru, inca maxim 4 calatori in picioare.
Ori in practica microbuzul asta este incarcat peste capacitatea lui normala.
In cursa intrajudeteana - deci intre 2 localitati ale aceluiasi judet nici nu are voie sa ia calatori in picioare. La fel si in curse interjudetene.
Deci asta este marea problema a microbuzelor, cati calatori transporta ele.
Poti sa-mi spui unde anume scrie ca se admite "cate un calator in picioare in dreptul fiecarui rand de scaune" ?!? Shocked

In microbuz nu se pot incarca decat atatia calatori cate locuri pe scaune sunt + soferul, indiferent ca e transport local, judetean sau inter-judetean!
Kaustik a scris:
Din cauza faptului ca se incalca legea uneori si microbuzele sunt incarcate peste limita locurilor, au inspectiile tehnice expirate, unii nu au autorizatii pe anumite trasee dar totusi activeaza pe ele, nu se elibereaza bilete mereu etc.
Corect, cu precizarea ca lucrurile "vizibile" si deranjante sunt supra-aglomerarea, ne-eliberarea biletelor, aspectul si mizeria vehiculelor; alea cu inspectia tehnica si autorizatiile nu sunt "perceptibile" de catre calatori, deci astea nu se prea vad si nici nu pot fi determinate decat de organe abilitate...
Kaustik a scris:
Si, dupa obiceiul romanesc de a pune merele coapte langa cele putrede, se socotesc laolalta toate firmele private de transport calatori ca fiind "capuse", "paraziti" si alte asemenea insecte...
Eu sunt foarte inversunat impotriva improvizatiilor maxi-taxi dar recunosc ca sunt anumite vehicule care sunt chiar acceptabile si carora nu as avea ce sa le reprosez, e unul, de exemplu, chiar pe ruta ala de Buzau - Berca, e nou, confortabil, cu dotari mai aproape de ce ar trebui sa fie un autobuz s.a.m.d.

Uite, la Galati, de exemplu, transportul cu dube s-a imbunatatit simtitor de cand cu noile dube, deci e un progres, pe care il apreciez ca atare s.a.m.d. s.a.m.d.
Kaustik a scris:
Nici firmele de transport de stat nu stau prea bine la capitolul "vehicule avizate tehnic", grad de umplere si toate celelalte...
Corect doar partial.
La fel ca si la dube, inspectiile tehnice nu ai de unde sa le observi, calator fiind, iar legat de nerespectarea capacitatii, da-mi voi sa ma indoiesc, cred ca te inseli.
Daca verifici vei constata ca un autobuz urban obisnuit are o capacitate in jur de 100 de locuri legale pe scaune + in picioare, ori ma indoiesc ca ai mers vreodata (sau prea des) in astfel de conditii.
Dar autobuzele urbane au prevazute locuri in picioare.

E drept insa ca in transportul judetean se intampla destul de des sa fie calatori in picioare, desi e ILEGAL, in transportul judetean si inter-judetean nu se admit calatori in picioare nici la autobuze, nici la dube.

Si mai e o chestie: intre un autobuz si o duba, ambele cu probleme tehnice, prefer de departe autobuzul care, macar, este CONCEPUT si CONSTRUIT pentru transport public, nu este IMPROVIZAT din dube de marfa de catre diversi Gigei si "autorizate" asa cum banuim, "contra cost"...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 1774
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 18:39:59    Titlul subiectului: 138762

Catalin, am mai discutat odata aceasta problema, dar daca vrei, o reluam.
Asadar :
1)OU Nr 119 / 2005 Art 3 / subpunct 4
autobuz – autovehicul cu cel putin 4 roti si o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km / h conceput si construit pentru transportul de persoane pe scaune si in picioare si care are mai mult de 9 locuri pe scaune inclusiv locul conducatorului auto
2) Ordinul MLPTL Nr 458 / 2002 Art 2. b)
microbuz autovehicul destinat prin constructie transportului a 10 – 17 persoane pe scaune, inclusiv al conducatorului auto, dar nu mai mult de 22 persoane pe scaune si in picioare.
In incheiere iti reamintesc 2 lucruri ca sa nu mai continuam discutia la nesfarsit.
a) Degeaba te incapatanezi a clasifica atelierele de transformare a microbuzelor de marfa in microbuze de persoane ca fiind „Gigei” – au patalamaua la mana din partea RAR – ului, asta este, poti face tu cate sesizari vrei, nu cu ei trebuie sa te lupti.
b) Am calificarea necesara a sustine ceea ce am sustinut, fiind beneficiarul a 2 cursuri de pregatire organizate de ARR si cu examene luate nu pe pile, ci cu citirea si invatarea legilor.

Daca ai fi citit postul meu cu atentie ai fi sesizat ce am spus eu, si anume legea are deficente fiind scrisa de Mitrea si acolitii sai.

In incheiere o sa postez o poza, ca sa nu creez confuzii. Despre microbuzul din imagine este vorba. Am facut precizarea pentru ca in ultimul timp cel putin in jurul Bucurestiului au inceput sa apara alt tip de microbuze, mult mai comode si cu mai multe facilitati decat cel din imagine.

Catalin, te unde ai scos tu definitia microbuzului ?
Citat:
''microbuz – autobuz care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, in afara locului conducatorului auto''
. Stiu ca ea mai este undeva specificata, da-mi te rog legea si articolul.
Fi atent insa si la definitia mea
Citat:
2) Ordinul MLPTL Nr 458 / 2002 – Art 2.
b) microbuz autovehicul destinat prin constructie transportului a 10 – 17 persoane pe scaune, inclusiv al conducatorului auto, dar nu mai mult de 22 persoane pe scaune si in picioare.
Parere mea sincera este ca legea are mari ambiguitati, si aici trebuie sa ne axam cu o discutie eventual si nu de unde luam noi definitiile.
Oricum pana nu schimba definitia asa cum am prezentat-o eu mai sus ne luptam cu morile de vant.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Apr/2017
Mesaje: 6218
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 20:45:07    Titlul subiectului: 138765

O paralela scurta cu sudul Frantei, unde sunt de mai bine de o saptamana.
Nu am vazut microbuze pentru transportul intradepartamental (doua orase din acelasi departament) si interdepartamental, departamentul fiind echivalentul judetului de la noi. Pentru asta ai mai multe ALTERNATIVE:

1-Automobilul propriu
2-Autobuze (NU midibuze sau microbuze)
3-TER (trenul expres regional, un fel de personal dar mult mai rapid decat trenurile noastre).
4-Mentionez si bicicleta, pentru distante scurte, aici in localitati si pe drumurile nationale exista si marcajul pentru biciclisti pe marginea drumului.

Si inca o paranteza, oraselul de 15 mii de locuitori unde stau, are autobuze scolare, Irisbusuri care fac legatura cu comunele invecinate.

Cand ma uit la mizeriile autohtone numite MAXI-TAXI stau sa ma intreb cum de am intrat noi in UE.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 21:30:38    Titlul subiectului: 138774

Sheena a scris:
Ei bine printre acele 13 trasee desfiintate, eu am calatorit cu o ruta nu mai stiu care. Insa acum din cauza disaritiei ei, ma sui in 102 si sunt nevoit sa cobor pe Brailei si a merg pe jos pe Bd. Cosbuc. Evdent unui varstnic nu ii prea convine treaba asta fiind Batran. Si tin sa precizez ca microbuzul AVEA STATII pe Bd. Cosbuc.
Privatii fac legea in Galati dupa bunul plac. Au renuntat sa mearga pana in Cartierul Siret, pe Cosbuc, pe Stefan cel Mare pe motiv ca nu e rentabil si au reusit. Transurbul si-a pastrat intinerariul asa cum i-a fost dat indiferent cat de nerentabil e.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 23:40:02    Titlul subiectului: 138781

Eu din cate am auzit PRIMARIA GALATI nu a mai dat spre licitatie celelalte 13 trasee si nu pentru ca ar fi nerentabile, ci pentru ca ASA AU VRUT EI. Fii sigur ca daca Primaria mai dadea spre licitatie acele 13 trasee, nu operau firmele astea renumite, ci isi incercau norocul alte firme mai necunoscute pe acele trasee care ar fi operat cu minibuze in genul Transurb.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 23:58:58    Titlul subiectului: 138784

Imi permit eu sa intervin. Este articolul 3 din OUG195/2005 si voi afisa doar subcapitolele care definesc autobuzul si microbuzul:

Art. 3

(1) In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

3. autobuz - autovehicul cu cel putin 4 roti si o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit pentru transportul de persoane pe scaune si in picioare si care are mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto;

20. microbuz - autobuz care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane, in afara locului conducatorului auto;
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 1774
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Ian 2011 01:18:56    Titlul subiectului: 138791

Ordinul MLPTL – 458 / 2002
Anexa 1 – Art 2
Autobuz – autovehicul destinat si echipat pentru transportul de persoane si al bagajelor acestora avand cel putin 17 locuri pe scaune, inclusiv al soferului.
Dupa categoria de folosinta a autobuzelor, se clasifica astfel :
Clasa I – autobuze urbane – autobuze destinate transportului urban sau suburban de pasageri, asezati pe scaune sau in picioare, care asigura in statii posibilitatea unui schimb rapid de pasageri.
Clasa II – autobuze interurbane ( nu ne intereseaza ).
Clasa III – autocare (nu ne intereseaza).
Precizez ca raspund in masura in care cunosc la orice intrebare, dar trebuie sa caut exact legea, sa citez din ea. Legile oricum le am in fata aproape in permanenta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 14 Ian 2011 14:56:02    Titlul subiectului: 138804

Exista un ordin care MODIFICA Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței nr. 458/2002, cel la care faci referire tu:

"ORDIN nr.1.359 din 27 iulie 2004 al ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului pentru modificarea Normelor metodologice privind clasificarea autocarelor utilizate pentru transporturi turistice în trafic intern și internațional și pentru transporturi publice de persoane în trafic internațional, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor și al ministrului turismului nr. 254/85/1996, precum și a Normelor metodologice privind clasificarea pe categorii a autobuzelor și microbuzelor utilizate pentru transporturi publice de persoane prin servicii regulate în trafic național, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței nr. 458/2002"

Desi acest ordin 1359/2004 e mentionat ca legislatie in vigoare inclusiv pe site-urile Ministerului Transporturilor si A.R.R. (ca denumire de act), nu am gasit si textul efectiv; am cautat insistent pe net, nu am gasit textul acestui ordin modificator. Sa incercam sa dam de el, sa vedem ce si cum.

Deocamdata avem "Legea 102/2006 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.109/2005 privind transporturile rutiere" care cuprinde definitiile de mai jos:

"autobuz - autovehicul cu cel puțin 4 roți și o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, conceput și construit pentru transportul de persoane pe scaune și în picioare și care are mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto;

autobuz urban - autobuz la care majoritatea locurilor sunt în picioare

microbuz - autobuz care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, în afara locului conducătorului auto"

Aici e smenaria astora:

TREBUIAU CA LA TRANSPORTUL PUBLIC LOCAL/URBAN SA SE SOLICITE DOAR AUTOBUZE URBANE, adica la care "majoritatea locurilor sunt în picioare".

Oare cat de stupizi au putut fi sa pastreze definitia de "autobuz urban", dar pe de alta parte sa nu impui folosirea de autobuze URBANE in transportul public local, mai ales URBAN?!? Atunci pentru ce or fi autobuzele urbane?!?

Daca se cereau autobuze urbane, atunci maxi-taxi-urile zburau din start, chiar daca ar fi dispus, prin absurd, de locuri in picioare, pentru ca nu ar fi avut MAJORITATEA locurilor in picioare!

Ca sa o luam "ad literam", folosind defintiile puerile si penibile date de retardatii neamului, pentru ca un vehicul sa poata fi considerat "Microbuz" el trebuie sa indeplineasca mai intai conditia de a fi autobuz.

De ce? Pai dupa definitie, "Microbuz = AUTOBUZ care face si drege etc etc"

Si ce conditii trebuie sa indeplineasca cotetul in cauza pentru a indeplini conditiile de a fi autobuz? Pai trebuie sa fie "conceput și construit pentru transportul de persoane pe scaune și în picioare"

Ori aceste microbuze de la noi NU sunt construite pentru transport de calatori IN PICIOARE, ci numai pe scaune

O sa revin asupra acestui aspect.

Iata acum ce scrie in Ordinul ministrului transporturilor pentru aprobarea
Regulamentului-cadru pentru efectuarea transportului public local și a Caietului de sarcini-cadru al serviciilor de transport public local.

"Art. 25. — Operatorii de transport/transportatorii autorizați care efectuează servicii publice de transport local au următoarele îndatoriri:

[ . . . . . . . . ]

12. să permită efectuarea transporturilor numai cu respectarea maselor totale maxime autorizate de autoritatea competentă și/sau în limita numărului de locuri înscris în certificatul de înmatriculare"

Uite, hai sa facem altfel: poate cineva sa-mi arate un certificat de inmatriculare a unei dube/maxi-taxi de tipul celor uzuale de la noi care in certificatul de inmatriculare sa aiba prevazute locuri IN PICIOARE ?

Sau, in lipsa unei mentiuni explicite "xx locuri in picioare", macar sa fie inscris un numar de locuri mai mare decat numarul de scaune din vehicul?!?

Aici merita precizat un aspect: DIN CONSTRUCTIE microbuzele au prevazute in fata locul soferului+o bancheta de 2 locuri, iar in salon accesul se face prin usa glisanta laterala. Microbuzul vine cu un anumit certificat de inmatriculare, unde are trecut, sa zicem, 17 locuri.
Numai ca, acei Gigei si Dorei de la manufacturile amatoristice "autorizate RAR" dezafecteaza bancheta fata pentru a SILI calatorii sa urce pe acolo si blocheaza usa glisanta laterala. Disparitia acelei banchete fata face sa "dispara" 2 locuri, astfel ca te poti trezi cu o duba care in certificat are 17 locuri, dar numai 15 scaune, ori asta nu inseamna ca are prevazute locuri in picioare, ci doar ca Gigeii si Doreii nu s-au mai complicat cu "nimicurile", adica modificarea certificatului de inmatriculare in concordanta cu realitatea.
Bine, unii maxi-taxi-sti mai monteaza cate un scaun sau doua in dreptul usii glisante laterale si astfel aparent numarul de locuri pe scaune corespunde cu cel din certificat.

Totusi nu am inteles de unde anume ai scos tu treaba aia cu admiterea "cate unui calator in picioare in dreptul fiecarui rand de banchete", asta mi se pare foarte tare, unde anume scrie asa ceva?!?

Alt aspect: daca veti avea curiozitatea sa verificati, in autobuze exista cate un autocolant pe care este mentionat explicit atat numarul de locuri pe scaune, cat si cel in picioare (vezi in poza 1).

In schimb, la dube, TOATE afisele similare arata doar "xx locuri pe scaune". De ce crezi ca nu apar locuri IN PICIOARE?!? Oare sa fi "omis" chiar toti sa mentioneze un astfel de aspect esential?!? Oare au facut economie la hartie?!? Nu, pur si simplu NU au prevazute locuri in picioare!

Sau hai sa facem altceva: hai sa cautam cu totii, pe net, pe site-urile producatorilor de microbuze, sa vedem daca exista vreun microbuz care sa aiba prevazute locuri in picioare! Te bagi?

Tot "de ajutor", iata mai jos fisa unui microbuz IVECO Daily 50 C13 Vendor, model aflat inca in exploatare la RATP Iasi.

Datele sunt preluate de aici:

http://ratp-iasi.ro/forum/bb/viewtopic.php?f=11&t=27

"Microbuz Iveco Daily 50 C13 Vendor

– producător: Iveco
– an de fabricație: 2003
– motor: Iveco (Euro 3)
– cutie de viteze: Iveco, manuală
– lungime: 7012 mm
– lățime: 1996 mm
– greutate: 2,6 t
- locuri pe scaune: 18
– total locuri: 18
"


Ce vrei, mai clar de atata, ca numarul TOTAL de locuri este egal cu numarul de locuri PE SCAUNE ?!?

Ca un contra-exemplu, daca va uitati la pozele 3 si 4, alea da, cred ca au prevazute si locuri in picioare, DIN CONSTRUCTIE, pentru ca sunt special concepute pentru transport public, respecta o multime de cerinte precum afisarea traseelor si prezenta rampelor pentru handicapati etc etc, lucruri pe care dubele noastre rromanesti nici vorba sa le aiba...:

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 1774
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Ian 2011 12:55:47    Titlul subiectului: 138947

Public mai jos in intregime Ordinul 1359 din 27 iulie 2004 (Ordinul 1359/2004) pentru a putea avea o baza comuna de discutii in ceea ce priveste incalcarea legislatiei in vigoare privind circulatia rutiera a mijloacelor de transport denumite generic Maxi - Taxi.

Dupa cum se observa la o prima citire mai atenta, e mai mult o frectie la un picior de lemn...

"Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
Ordinul 1359 din 27 iulie 2004 (Ordinul 1359/2004)

Pentru modificarea Normelor metodologice privind clasificarea autocarelor utilizate pentru transporturi turistice in trafic intern si international si pentru transporturi publice de persoane in trafic international, aprobate prin Ordinul nr. 254/85/1996, precum si a Normelor metodologice privind clasificarea pe categorii a autobuzelor si microbuzelor utilizate pentru transporturi publice de persoane prin servicii regulate in trafic national, aprobate prin Ordinul ministrului nr. 458/2002
Publicat in Monitorul Oficial 743 din 17 august 2004 (M. Of. 743/2004)
In temeiul prevederilor art. 4 alin. (2) lit. b) si ale art. 31 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2000, cu modificarile ulterioare, precum si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu modificarile ulterioare,

ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul ordin:

Art. 1. - Normele metodologice privind clasificarea autocarelor utilizate pentru transporturi turistice in trafic intern si international si pentru transporturi publice de persoane in trafic international, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor si al ministrului turismului nr. 254/85/1996, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 201 din 29 august 1996, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. In anexa nr. 5 "Criteriile de clasificare pe stele" la normele metodologice, pozitia 13 impreuna cu nota explicativa nr. 8 din subsolul paginii se abroga.
2. In anexa nr. 6 "Criteriile de clasificare pe categorii" la normele metodologice, pozitia 11 impreuna cu nota explicativa nr. 4) din subsolul paginii se abroga.
3. In anexa nr. 7 "Raport de verificare pag. 2/2" la normele metodologice, pozitiile 3.10, 3.13, 3.25 si 3.29 referitoare la nivelul maxim al zgomotului interior se abroga.
4. In anexa nr. 8 "Raport de verificare pag. 2/2" la normele metodologice, pozitiile 3.9, 3.10 si 3.18 referitoare la nivelul maxim al zgomotului interior se abroga.
Art. 2. - Punctul 2 de la prevederile "Alte criterii" din anexa nr. 1 "Criterii de clasificare pe categorii a autobuzelor/microbuzelor" la Normele metodologice privind clasificarea pe categorii a autobuzelor si microbuzelor utilizate pentru transporturi publice de persoane prin servicii regulate in trafic national, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 458/2002, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 680 din 13 septembrie 2002, se modifica dupa cum urmeaza:
"2. Vehiculul va fi echipat cu cel putin un stingator de incendiu situat in apropierea scaunului conducatorului auto si care este conform legislatiei in vigoare."
Art. 3. - Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare dupa 30 de zile de la data publicarii.

p. Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Ileana Tureanu,
secretar de stat

Bucuresti, 27 iulie 2004.
Nr. 1.359.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 24 Ian 2011 12:49:44    Titlul subiectului: 139120

Din pacate, Ordinul 1359, publicat de andrei11, nu face deloc "lumina" in problema, mai degraba adanceste confuzia, probabil intentionata, din legislatia in vigoare.

Dar hai sa o luam altfel: iata mai jos o poza, primita prin amabilitatea unui prieten din Iasi, a autocolantului care indica numarul de locuri existente intr-un microbuz de transport persoane din Iasi (din cele modificate pentru handicapati).

Sper ca poza nu mai are nevoie de alte comentarii, este extrem de explicita in privinta numarului de locuri in picioare in astfel de cotete ambulante...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2012 13:29:31    Titlul subiectului: 157546

Va atasez "Directiva 2001/85/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 20 noiembrie 2001 privind dispozitiile speciale aplicabile vehiculelor destinate transportului de pasageri care au mai mult de opt locuri pe scaune in plus fata de locul conducatorului auto".

Din ea aflam ca

"In sensul prezentei directive:

2.1.1. PENTRU VEHICULELE CU O CAPACITATE DE PESTE 22 DE PASAGERI IN AFARA CONDUCATORULUI AUTO EXISTA TREI CLASE DE VEHICULE:

2.1.1.1. Clasa I: vehicule care contin zone destinate pasagerilor care calatoresc in picioare, construite astfel incât sa permita miscari frecvente ale pasagerilor;

2.1.1.2. Clasa II: vehicule construite in special pentru transportul pasagerilor asezati pe scaune si proiectate sa permita transportul pasagerilor in picioare in culoarul central si/sau intr-o zona mai mica sau egala cu doua scaune duble;

2.1.1.3. Clasa III: vehicule construite exclusiv pentru transportul pasagerilor asezati pe scaune.

Un vehicul poate fi considerat ca apartinând mai multor clase. In asemenea cazuri, el poate fi omologat pentru fiecare clasa careia ii corespunde;

2.1.2. PENTRU VEHICULELE CU O CAPACITATE MAI MICA SAU EGALA CU 22 DE PASAGERI IN AFARA CONDUCATORULUI AUTO EXISTA DOUA CLASE DE VEHICULE:

2.1.2.1. Clasa A: vehicule proiectate sa transporte pasageri in picioare; un vehicul din aceasta clasa are locuri si are spatiu pentru pasageri in picioare;

2.1.2.2. Clasa B: vehicule care nu sunt proiectate sa transporte pasageri in picioare; un vehicul din aceasta clasa nu are spatiu pentru pasageri in picioare.



De asemenea, in intelesul Directivei mentionate,

"pasager cu mobilitate redusa reprezinta orice persoana care are dificultati in folosirea transportului in comun, cum ar fi persoanele cu handicap (inclusiv persoanele cu handicap senzorial si intelectual si utilizatorii de scaune rulante), persoanele cu infirmitati la nivelul membrelor, persoanele de statura mica, persoanele cu bagaje grele, persoanele in varsta, femeile gravide, persoanele cu carucioare de cumparaturi sii persoanele insotite de copii (inclusiv cu copii in carucioare)", asadar nu e vorba doar de "handicapati" propriu-zisi, ci si de alte categorii de persoane care sunt considerate ca avand o mobilitate redusa si pentru accesul carora vehiculele trebuie accesibilizate.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community