Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiul Lohner #6502

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 19:24:17    Titlul subiectului: 6502 56597

6502 este venit de la Mariazell ex Wiena.
Este un vagon pe 2 osii si a fost folosit de RATB ca vagon special de sarbatori. A stat multa vreme prin dep. Giulesti.
S'B-Atlas il prezinta ca vagon utilitar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 25 Iul 2006 23:09:38    Titlul subiectului: Tramvaiul Lohner #6502 28824

Este un Lohner fabricat în 1956, ex-Mariazell, ex-Viena #6502. A fost adus în 1993, odată cu primele Rathgeber M4.64+m4.64 și Duewag tip L+l.
Se pare că ar avea statut de remorcă (!) și că ar mai fi existat un vagon motor care a fost tăiat. Deja nu mai are pantograf Sad
Acum, acel tramvai se degradează în Dep. Colentina Sad , abandonat.
Se pare că ar avea statut de remorcă (!) și că ar mai fi existat un vagon motor care a fost tăiat. Dar să-l vedem pe #6502, care nu mai are pantograf Sad
Exteriorul:

Interiorul:

Bordul:

Vitezometrul, dotat și cu tahograf (și e vorba de un tramvai din anii...'50!):

Controller-ul:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tomberonul



Data înscrierii: 29/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Iul/2014
Mesaje: 82
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Iul 2006 07:33:37    Titlul subiectului: 62749

Oare de ce la Timisoara un astfel de tramvai este atat de bine ingrijit, iar in Bucuresti este lasat prada ruginii si degradarii? Ala este un vehicul cu valoare istorica, inteleg ca are fix 50 de ani! Putea fi ingrijit si expus in weekenduri pe diverse linii pentru a fi admirat si de cei care n-au apucat vremurile alea.
In alte capitale europene poti sa vezi si asa ceva in circulatie printre tramvaiele cele noi cu podea joasa si forme aerodinamice.
Acum vreo 10-12 ani cand am vazut eu tramvaiul ala galben, stralucea ca o bijuterie, cred ca era dat cu un lac special. Arata ca nou, n-ai fi putut zice ca avea atunci 40 de ani...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 22 Aug 2006 16:00:16    Titlul subiectului: 63876

Dr2006 a scris:
Se pare că ar avea statut de remorcă (!) și că ar mai fi existat un vagon motor care a fost tăiat.
Nu a mai existat un alt vagon motor. Acesta este probabil remorcat si nu se utilizeaza ca vagon motor, desi intr'o vreme a fost vagon pentru copii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 14 Ian 2007 12:36:40    Titlul subiectului: 6502 - o viata interesanta, un sfarsit cu gust amar... 43694

Pana acum 2 ani a fost functional, ultimele lui zile de circulatie au fost cu ocazia diverselor sarbatori. La ora actuala este retras definitiv in depoul Colentina, nu mai este functional, dar nu se stie soarta lui...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 14 Iul 2007 20:58:13    Titlul subiectului: 6502 - o viata interesanta, un sfarsit cu gust amar... 80328

Vagonul 6502, arbitrar numit Lohner - o imensa bataie de joc din partea RATB:

Istoria sa nu incepe in anul 1956, ci mult mai devreme. A fost produs in 1901, de catre Waggon- und Tenderfabrik Franz Ringhoffer, Prag-Smíchov (ulterior Tatra), ca vagon de tip T (primul tip de vagon cu 4 axe care a circulat in Viena), pentru BBG (Bau- und Betriebsgesellschaft für städtische Straßenbahnen in Wien) - actuala Wiener Linien GesmbH & Co KG, dupa o serie de schimbari de nume, in timp. Numarul initial a fost 311, schimbat in acelasi an in 2311. In 1906 a fost renumerotat in 411, apoi in 437. In 1912 a fost reconstruit in atelierele proprii ale WStB (Gemeinde Wien - städtische Straßenbahnenen - noul nume din 1903 al fostei BBG), printre altele primind un truc pe 2 axe in locul celor 2 boghiuri. Forma actuala a primit-o in 1956, cand a fost refacut de catre Lohner ca tip T2, cu numarul neschimbat, 437. Ulterior a fost transformat in vagon utilitar, fiind redenumit in TH si renumerotat in 6502. A fost adus in Bucuresti in 1993 prin intermediul MTM (Museumstramway Mariazell), cel mai probabil urmand sa sfarseasca in bataia de joc a RATB.

In Timisoara a fost adus spre restaurare un vagon cu o evolutie similara pana in 1954 cu cea a vagonului din Bucuresti: 07 al WLB (AG der Wiener Lokalbahnen), la randul sau, cu o istorie interesanta, prezentata cu ceva timp in urma. In 1954 a fost transformat de catre Lohner din tip T in tip T1, cu o forma diferita de cea a vagonului T2.

Un vagon de tip T reconstruit in 1912 (tip din care au fost realizate cele doua tramvaie prezentate) va fi restaurat la Iasi.

Din pacate, nu pot ilustra cele descrise mai sus, intrucat materialele pe care le am la dispozitie sunt protejate prin copyright.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Sâm 06 Oct 2007 19:02:11    Titlul subiectului: 83441

Stie cineva, mai exista acest vagon in depoul Colentina sau a fost casat acolo, in depou?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Sâm 11 Apr 2009 20:50:48    Titlul subiectului: 109380

Din pozele de mai sus, reiese ca acest vagon LOHNER este lasat in paragina, ceea ce pentru mine este un lucru destul de dureros. Sincer, de mai bine de 10 ani nu mai stiam nimic de acest vagon, dar stateam cu impresia ca este in stare buna de functionare. Dar vazand acele poze de mai sus, m-am inselat! Iata o poza facuta de mine in anul 1994, in care se vede acest vagon la Piata Sf. Gheorghe, si atunci m-am plimbat pentru ultima oara cu el:


DSC07018.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  283.12 kb
 Vizualizat:  de 28246 ori

DSC07018.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 12 Apr 2009 19:15:46    Titlul subiectului: 109407

Acest vagon a circulat pana in ani 90!!!!????Oare cum de mi-a scapat din vedere acest vagon mai ale ca am circulat foarte mult in acea zona Sf. Gheorghe.Pe ce linie circula tramvaiul cand i-ai facut poza?Pe linia 5 sau 21?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Lun 13 Apr 2009 13:46:32    Titlul subiectului: 109435

itb 139 a scris:
Acest vagon a circulat pana in ani 90!!!!????Oare cum de mi-a scapat din vedere acest vagon mai ale ca am circulat foarte mult in acea zona Sf. Gheorghe.Pe ce linie circula tramvaiul cand i-ai facut poza?Pe linia 5 sau 21?
Acest vagon a circulat numai cu prilejul unor sarbatori, sau zile aniversare. Poza de mai sus am facut-o pe 10 iunie 1994, cu ocazia implinirii a 100 de ani de la infiintarea STB,ITB,RATB. Vagonul era la Sf. Gheorghe, pentru a fi vizitat de cei pasionati. Iar in spate avea o remorca de v56 decapotabila, in care era fanfara, iar dupa ce a fost vizitat si a plecat, am fost invitat si eu, intrucat cunosteam pe manipulant. Am mers cu el pana in depoul Colentina.

Iata si poza acestui tramvai, cu remorca de v56, in care era fanfara, Imi cer scuze pentru calitatea imaginii. Poza am facut-o pe 10 iunie 1994.



DSC07017.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  260.09 kb
 Vizualizat:  de 28098 ori

DSC07017.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 19 Sep 2010 21:17:15    Titlul subiectului: 133657

Aceasta bijuterie se afla de cateva luni bune in URAC pentru reconditionare totala, impreuna cu V3A EP #6001, celalalt norocos al loteriei vietii!. Very Happy

Acesta si geamanul sau #6001 sunt finalizate in proportie de 70-80 % (logic, sunt in stadii diverse/diferite).

Se speculeaza ca va primi aceeasi culoare. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 20 Sep 2010 11:49:13    Titlul subiectului: 133694

COSTACHE MIHAIL a scris:
...in spate avea o remorca de v56 decapotabila...
Remorca este V12. Dupa cum arata, pare o remorca de marfa (modificata din V12 original), careia i-a fost reconstruit acoperisul cu copertina. Observati decupajele in dreptul rotilor, care erau doar la V12, nu si la remorcile V56/58, plus lungimea mai mare fata de remorcile mentionate.
Singura remorca V56/58 existenta in acest moment, de fapt acest moment - cateva luni (cand stiu ca mai era), este la Arad.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Vin 30 Dec 2011 22:16:17    Titlul subiectului: 151519

Stie cineva in ce stadiu se afla Lohner-ul #6502? Se specifica ca este in curs de restaurare, dar a trecut mai mult de un an.
S-a casat?

El este un ex. tramvai utilitar, culoarea lui si numarul de parc fiind specifice tramvaielor utilitare vieneze

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 23:30:04    Titlul subiectului: 151556

... sau speciale (Sonderwagen), nu neaparat utilitare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 08:21:33    Titlul subiectului: 151629

I s-au pus boghiurile si... asteapta.

A fost mutat impreuna cu EP-ul din hala in care se lucra la ele, respectiva hala devenind "Fabrica de Tramvaie Lizeanu".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
nenuandrei



Data înscrierii: 06/Dec/2011
Ultima vizita: 14/Oct/2012
Mesaje: 3
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2012 23:07:35    Titlul subiectului: 157568

Va prezint primele poze cu Tramvaiul 6502 dupa restaurare, scuzati claritatrea, dar m-am grabit sa fac pozele



Uploaded with ImageShack.us
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 10:05:02    Titlul subiectului: 157573

Pantograful este original sau e de Tatra?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2018 16:51:21    Titlul subiectului: 196129

Care este situația lui actuală? Rolling Eyes
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community