Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Incidente/accidente la metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 22, 23, 24  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
g30k2



Data înscrierii: 03/Oct/2010
Ultima vizita: 16/Noi/2023
Mesaje: 3
Locație: Slobozia,Bucuresti 4

MesajTrimis: Dum 22 Iul 2012 17:00:29    Titlul subiectului: 157514

Incendiu Piata Unirii 1 , ora 17:45.


IMG_20120722_174851.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  611.6 kb
 Vizualizat:  de 29403 ori

IMG_20120722_174851.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Iul 2012 20:04:51    Titlul subiectului: 157519

'Flama' la palpator...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Mai/2024
Mesaje: 9929
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2012 10:01:25    Titlul subiectului: 157535

Incidentul a fost mentionat in mass-media. Articolul se gaseste aici

Citat:
INCENDIU la METROU, din cauza unor defecțiuni tehnice

Un incendiu a izbucnit la metrou, duminică după-amiază, la stația Piața Unirii, din cauza unei defecțiuni tehnice.
Una dintre garnituri s-a umplut de fum, iar oamenii au ieșit speriați din metrou. Unul dintre mecanici a luat un extinctor și a stins imediat flăcările.
Traficul a fost reluat după aproximativ cinci minute.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alexandru.voinea



Data înscrierii: 01/Dec/2011
Ultima vizita: 27/Feb/2014
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2012 19:41:55    Titlul subiectului: Putin pana la deraiere 157558

Astazi in jurul orei 19 veneam cu trenul dinspre Gara Basarab spre Gara de Nord. Aproape de intrarea in Gara de Nord ternul avea viteza normala pe tronsonul respectiv, cand violent face macazul de la intrarea in statie si ne trezim toti pe burta dupa frana. Panica. Am crezut ca a deraiat. Trenul a apucat sa faca macazul cu primele 2 vagoane. Dupa 2 minute de stat, timp in care probabil au fost discutii cu dispeceratu sau verificari ale mecanicului trenul a mers inapoi pana la semafor si dupa inca un minut a intrat normal in statie. La intrare am zarit si o rama IVA pe celalalt fir care probabil facuse macazul mai devreme.
Intrebarea mea e urmatoarea: Cine a gresit? Computerul? Mecanicul? Sau Siguranta circulatiei? Sau personalul responsabil de manipularea macazelor?
A doua intrebare este: De ce trenul a continuat sa circule in conditiile in care s-a zdruncinat din toate incheieturile? Nu ar fii trebuit sa ne dea jos si sa retraga trenul din circulatie in vederea unei expertize tehnice?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2012 20:23:10    Titlul subiectului: Re: Putin pana la deraiere 157560

1) Cel mai probabil nici unul dintre cei mentionati de tine. Cel mai posibil au fost cei de la dispeceratul aflat in Gara de Nord, care actioneaza macazul. Insa nu putem face spectulatii. Poate macazul a avut o problema, insa in nici un caz nu a fost ATO-ul trenului. Si nici sistemul de semnale din sine, fara de care nu s-ar fi intamplat ce am zis la 2).

2) Trenul nu a patit nimic. Sistemul de conducere automata a inteles ca ceva nu este in regula si a actionat frana de urgenta. Daca nu ar fi pus acea frana, trenul cu siguranta ar fi deraiat. BM-urile au un sistem de diagnostic incorporat, care detecteaza problemele tehnice ce tin de siguranta trenului. Daca ceva ar fi fost avariat, trenul s-ar fi retras din circulatie chiar la Gara de Nord.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2012 20:45:31    Titlul subiectului: 157561

Revin cu 'flama'...
Cel mai probabil, s-a 'prajit' izolatorul de la sina a 3-a, exact cel aratat in poza...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2012 21:37:16    Titlul subiectului: 157562

Hopa! E interesant ce ne spui cu macazul din Gara de Nord !
Atentie! Macazele metroului nu au nici in clin nici in maneca cu macazele de tramvai.
Asadar: Macazele din GdN metrou NU AU NICI O LEGATURA cu macazul din Rahova.
Astept explicatii!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2012 21:58:17    Titlul subiectului: 157563

Ce explicatie astepti? A fost cel mai probabil greseala celor de la dispeceratul de la GdN care au in grija mazaul sau ceva a fost in neregula cu macazul respectiv. Macazele la metrou nu sunt actionate cand vrea mecanicul.

Ultima modificare efectuată de către moonshadow la Lun 23 Iul 2012 22:50:38, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2012 22:05:06    Titlul subiectului: 157564

Macazele de la metrou nu sunt actionate nici cand e tren pe linie ! Asta am vrut sa spun. Asadar daca era tren pe linie in GdN nu avea voie sa fie indrumat alt tren pe linie ocupata !
Stiu si eu ca macazele metroului nu sunt actionate de mecanic !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2012 22:49:47    Titlul subiectului: 157567

Cel mai probabil a fost vreo defectiune undeva, ori la dispacer ori la macaz in sine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 00:02:39    Titlul subiectului: 157569

Ala ala cu flama, eu zic ca vinovat a fost altceva (un cablu de la tren) si acolo in statie s-a intimplat sa mai dea odata plici si a luat foc
cablul se vede aici http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/Iva/Imag451.jpg

Macazul nu se poate face singur si NU este facut de mecanic, ca la tramvai, ci este identic ca la CFR, de compartimentul miscare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 07:16:49    Titlul subiectului: 157570

moonshadow a scris:
A fost cel mai probabil greseala celor de la dispeceratul de la GdN care au in grija mazaul sau ceva a fost in neregula cu macazul respectiv.

Dispecerat la GdN ? Shocked
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 07:51:16    Titlul subiectului: 157571

Doar nu vrei sa spui ca dispeceratul tuturor macazelor este la Unirii Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 09:43:07    Titlul subiectului: 157572

sab a scris:
Dispecerat la GdN ? Shocked
Da. Nu stiai? Nu este la fel de mare ca cel de la Piata Unirii, dar are in subordine cateva din statiile din apropiere.

Daca petreci vreo cateva ore pe peronul 1 la Gara de Nord 1, ai sa vezi ca atunci cand se fac manevre cu macazul ala buclucas, mecanicii cer prin statie permisiunea sa treaca. Daca esti norocos, or sa fie usile deschise si o sa auzi ce zic cei de la dispecerat, daca au schimbat sau nu macazul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 13:00:29    Titlul subiectului: 157578

bygy007 a scris:
Ala ala cu flama, eu zic ca vinovat a fost altceva (un cablu de la tren) si acolo in statie s-a intimplat sa mai dea odata plici si a luat foc
cablul se vede aici http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/Iva/Imag451.jpg

Un lucru e clar, e de la un scurt, acum ca o fi izolatorul de la suportul pt sina a 3-a (e inegrit rau, si chiar la mijlocul zonei afectate), ca o fi palpatorul sau cablul de la palpator indicat de tine, ramane de vazut...

P.S.
Fotografia indicata e se pare de la IVA, la BM cum e, e la fel?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 04/Mai/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 13:03:42    Titlul subiectului: 157579

Nu exista dispecerat in Gara de Nord. Exista insa Birou de Miscare, ca in toate statiile, fiecare controland, una, doua sau trei statii. Initial exista cate un astfel de birou in fiecare statie, apoi au ramas numai in statiile cu macazuri iar la automatizarea noua se controleaza una sau doua statii cu macazuri si una sau doua fara macazuri dintr-un singur birou de miscare. Cel care face aceasta se cheama impiegat de miscare, avand functia si procedurile similare sau la fel cu cele ale caii ferate.
De aceea si eu ma mir, comanda de schimbare a macazului nu se poate da aiurea, ca nu te lasa sistemul, si iti mai si urla toate alarmele, plus ca comanda poate fi anulata de regulatorul de circulatie sau dispecerul, cum doriti sa-i spuneti.

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 14:14:02    Titlul subiectului: 157583

Atunci ramane numai o defectiune in respectivul macaz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alexandru.voinea



Data înscrierii: 01/Dec/2011
Ultima vizita: 27/Feb/2014
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 18:12:57    Titlul subiectului: 157598

Exista posibilitatea ca trenul sa treaca fara a respecta semaforul aferent macazului sau zonei dinaintea macazului?
_________________
Iubesc ramele IVA
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 19:15:01    Titlul subiectului: 157601

Da, exista asemenea posibilitate, dar este foarte mica.
Gandeste-te la un exemplu exchivalent. Un lift. Ca sa nu plece necontrolat cu persoana inauntru are 4 ( patru ) sisteme de siguranta independente - usile interioare, usile exterioare, greutate, comanda interioara. Asadar ca sa plece un lift de pe loc trebuie ca sa functioneze toate patru sistemele. Un singur sistem daca nu functioneaza liftul nu poate porni. Si cu toate acestea accidente se mai intampla.
La fel si cu trenurile de metrou. Au mai multe sisteme de siguranta pentru a nu trece de un semnal pus pe rosu ( desi acest semnal nu exista fizic pe traseu, deci nu este un semafor clasic cu beculete ). Si totusi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 19:42:26    Titlul subiectului: 157602

Culoarea semaforului este transmisa prin sina. Intr-un sistem "bine gandit", semnalul luminos al semaforului si cel de comanda din sinsa trebuie, repet, trebuie, sa fie legate intre ele, cea ce cam exclude posibilitatea de a trece pe rosu, atata timp cat ATO sau ATP sunt functionale.

Dupa cum a deschis colegul nostru, trenul a trecut cu doua vagoane peste macaz, apoi a pus frana de urgenta, cea ce inseamna ca semnalul din sina era "liber de trecut peste macaz", si a fost asta o vreme, apoi semnalul s-a schimbat brusc, cea ce a declansat frana de urgenta.

In acest caz sunt doua posibilitati: ori semnalul, emis inca din statia Gara de Nord (alt emitator dupa macaz nu exista), a declansat frana de urgenta din defectiune pura, ori a existat o tentativa de schimbare a macazului, cea ce a indus schimbarea de semnal.

Prima varianta este putin probabila. Semnalul defect ar fi inghetat intreaga magistrala, iar circulatia probabil ar fi fost oprita pana cand semnalul ar fi fost "reparat".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 21:07:41    Titlul subiectului: 157608

Dar mecanicul dormea? Nu e mai plauzibil ca acesta sa fi vazut ca ca trenul o ia aiurea pe alta linie si sa fi actionat el frana de urgenta, pentru ca ceva nu a functionat cum trebuie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 22:20:07    Titlul subiectului: 157611

Nu putem stii cu siguranta ce s-a intamplat.
In momentul in care trenul a intrat pe contrasens, semnalele primite nu au mai avut concordanta, si s-a actionat frana

Sau mecaniul.

Oricum, din cate am observat in zona, cand se fac manevre in gara de nord 1, trenurile de pe M1 stationeaza ori la Basarab ori la PV2, deci inca nu putem sa spunem cu tarie cine a fost de vina, daca a fost cineva (dl macaz, la tine ma refer . Very Happy )
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 01/Sep/2020
Mesaje: 62
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Sep 2012 12:36:16    Titlul subiectului: 158582

moonshadow a scris:
sab a scris:
Dispecerat la GdN ? Shocked
Da. Nu stiai? Nu este la fel de mare ca cel de la Piata Unirii, dar are in subordine cateva din statiile din apropiere.

Daca petreci vreo cateva ore pe peronul 1 la Gara de Nord 1, ai sa vezi ca atunci cand se fac manevre cu macazul ala buclucas, mecanicii cer prin statie permisiunea sa treaca. Daca esti norocos, or sa fie usile deschise si o sa auzi ce zic cei de la dispecerat, daca au schimbat sau nu macazul.

Ăla e postul local de mișcare.
Postul central e la Unirii.

Citat:
Intrebarea mea e urmatoarea: Cine a gresit? Computerul? Mecanicul? Sau Siguranta circulatiei? Sau personalul responsabil de manipularea macazelor?

Cel mai probabil circuitul de cale, care, în anumite condiții, frânează trenul. Condiții, adică e prost reglat, returul de tracțiune influențează circuitul, lipsă coduri etc. sau ATP fail, problemă a trenului.
Macazele nu se manipulează singure decât în condiții speciale. Ele sunt incluse în parcursuri, adica condiții bine stabilite de siguranța circulației.
Faptul că trenul a fost frânat ar trebui să te bucure, pentru că înseamnă că era protejat și că dacă una din condițiile de siguranță a dispărut, s-a întâmplat ce trebuia să se întâmple.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Sep 2012 13:56:24    Titlul subiectului: 158592

@ bogdan2011 Esti sigur ca ai citit totul pana la capat / ai inteles toata istoria ?
Trenul a intrat pe contrasens, deci macazele erau facute aiurea.
Aici e problema.
Cred ca toti care activam pe acest forum stim ca "macazele nu se fac singure".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 01/Sep/2020
Mesaje: 62
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Sep 2012 17:23:19    Titlul subiectului: 158600

Acum am mai citit odată postarea dar tot n-am înțeles. Am crezut că a fost frânare.
Deci înainte de stație a intrat pe celălalt fir?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 22, 23, 24  Următoare
Pagina 16 din 24

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community