Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
g30k2
Data înscrierii: 03/Oct/2010 Ultima vizita: 16/Noi/2023 Mesaje: 3 Locație: Slobozia,Bucuresti 4
|
Trimis: Dum 22 Iul 2012 17:00:29 Titlul subiectului: |
157514 |
|
Incendiu Piata Unirii 1 , ora 17:45.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
611.6 kb |
Vizualizat: |
de 29403 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 22 Iul 2012 20:04:51 Titlul subiectului: |
157519 |
|
'Flama' la palpator...
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Iul 2012 10:01:25 Titlul subiectului: |
157535 |
|
Incidentul a fost mentionat in mass-media. Articolul se gaseste aici
Citat: | INCENDIU la METROU, din cauza unor defecțiuni tehnice
Un incendiu a izbucnit la metrou, duminică după-amiază, la stația Piața Unirii, din cauza unei defecțiuni tehnice.
Una dintre garnituri s-a umplut de fum, iar oamenii au ieșit speriați din metrou. Unul dintre mecanici a luat un extinctor și a stins imediat flăcările.
Traficul a fost reluat după aproximativ cinci minute. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
alexandru.voinea
Data înscrierii: 01/Dec/2011 Ultima vizita: 27/Feb/2014 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Iul 2012 19:41:55 Titlul subiectului: Putin pana la deraiere |
157558 |
|
Astazi in jurul orei 19 veneam cu trenul dinspre Gara Basarab spre Gara de Nord. Aproape de intrarea in Gara de Nord ternul avea viteza normala pe tronsonul respectiv, cand violent face macazul de la intrarea in statie si ne trezim toti pe burta dupa frana. Panica. Am crezut ca a deraiat. Trenul a apucat sa faca macazul cu primele 2 vagoane. Dupa 2 minute de stat, timp in care probabil au fost discutii cu dispeceratu sau verificari ale mecanicului trenul a mers inapoi pana la semafor si dupa inca un minut a intrat normal in statie. La intrare am zarit si o rama IVA pe celalalt fir care probabil facuse macazul mai devreme.
Intrebarea mea e urmatoarea: Cine a gresit? Computerul? Mecanicul? Sau Siguranta circulatiei? Sau personalul responsabil de manipularea macazelor?
A doua intrebare este: De ce trenul a continuat sa circule in conditiile in care s-a zdruncinat din toate incheieturile? Nu ar fii trebuit sa ne dea jos si sa retraga trenul din circulatie in vederea unei expertize tehnice?
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Iul 2012 20:23:10 Titlul subiectului: Re: Putin pana la deraiere |
157560 |
|
1) Cel mai probabil nici unul dintre cei mentionati de tine. Cel mai posibil au fost cei de la dispeceratul aflat in Gara de Nord, care actioneaza macazul. Insa nu putem face spectulatii. Poate macazul a avut o problema, insa in nici un caz nu a fost ATO-ul trenului. Si nici sistemul de semnale din sine, fara de care nu s-ar fi intamplat ce am zis la 2).
2) Trenul nu a patit nimic. Sistemul de conducere automata a inteles ca ceva nu este in regula si a actionat frana de urgenta. Daca nu ar fi pus acea frana, trenul cu siguranta ar fi deraiat. BM-urile au un sistem de diagnostic incorporat, care detecteaza problemele tehnice ce tin de siguranta trenului. Daca ceva ar fi fost avariat, trenul s-ar fi retras din circulatie chiar la Gara de Nord.
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Iul 2012 20:45:31 Titlul subiectului: |
157561 |
|
Revin cu 'flama'...
Cel mai probabil, s-a 'prajit' izolatorul de la sina a 3-a, exact cel aratat in poza...
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Iul 2012 21:37:16 Titlul subiectului: |
157562 |
|
Hopa! E interesant ce ne spui cu macazul din Gara de Nord !
Atentie! Macazele metroului nu au nici in clin nici in maneca cu macazele de tramvai.
Asadar: Macazele din GdN metrou NU AU NICI O LEGATURA cu macazul din Rahova.
Astept explicatii!
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Iul 2012 21:58:17 Titlul subiectului: |
157563 |
|
Ce explicatie astepti? A fost cel mai probabil greseala celor de la dispeceratul de la GdN care au in grija mazaul sau ceva a fost in neregula cu macazul respectiv. Macazele la metrou nu sunt actionate cand vrea mecanicul.
Ultima modificare efectuată de către moonshadow la Lun 23 Iul 2012 22:50:38, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Iul 2012 22:05:06 Titlul subiectului: |
157564 |
|
Macazele de la metrou nu sunt actionate nici cand e tren pe linie ! Asta am vrut sa spun. Asadar daca era tren pe linie in GdN nu avea voie sa fie indrumat alt tren pe linie ocupata !
Stiu si eu ca macazele metroului nu sunt actionate de mecanic !
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Iul 2012 22:49:47 Titlul subiectului: |
157567 |
|
Cel mai probabil a fost vreo defectiune undeva, ori la dispacer ori la macaz in sine.
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 00:02:39 Titlul subiectului: |
157569 |
|
Ala ala cu flama, eu zic ca vinovat a fost altceva (un cablu de la tren) si acolo in statie s-a intimplat sa mai dea odata plici si a luat foc
cablul se vede aici http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/Iva/Imag451.jpg
Macazul nu se poate face singur si NU este facut de mecanic, ca la tramvai, ci este identic ca la CFR, de compartimentul miscare.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 07:16:49 Titlul subiectului: |
157570 |
|
moonshadow a scris: | A fost cel mai probabil greseala celor de la dispeceratul de la GdN care au in grija mazaul sau ceva a fost in neregula cu macazul respectiv. |
Dispecerat la GdN ?
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 07:51:16 Titlul subiectului: |
157571 |
|
Doar nu vrei sa spui ca dispeceratul tuturor macazelor este la Unirii
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 09:43:07 Titlul subiectului: |
157572 |
|
sab a scris: | Dispecerat la GdN ? | Da. Nu stiai? Nu este la fel de mare ca cel de la Piata Unirii, dar are in subordine cateva din statiile din apropiere.
Daca petreci vreo cateva ore pe peronul 1 la Gara de Nord 1, ai sa vezi ca atunci cand se fac manevre cu macazul ala buclucas, mecanicii cer prin statie permisiunea sa treaca. Daca esti norocos, or sa fie usile deschise si o sa auzi ce zic cei de la dispecerat, daca au schimbat sau nu macazul.
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 13:00:29 Titlul subiectului: |
157578 |
|
Un lucru e clar, e de la un scurt, acum ca o fi izolatorul de la suportul pt sina a 3-a (e inegrit rau, si chiar la mijlocul zonei afectate), ca o fi palpatorul sau cablul de la palpator indicat de tine, ramane de vazut...
P.S.
Fotografia indicata e se pare de la IVA, la BM cum e, e la fel?
|
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 13:03:42 Titlul subiectului: |
157579 |
|
Nu exista dispecerat in Gara de Nord. Exista insa Birou de Miscare, ca in toate statiile, fiecare controland, una, doua sau trei statii. Initial exista cate un astfel de birou in fiecare statie, apoi au ramas numai in statiile cu macazuri iar la automatizarea noua se controleaza una sau doua statii cu macazuri si una sau doua fara macazuri dintr-un singur birou de miscare. Cel care face aceasta se cheama impiegat de miscare, avand functia si procedurile similare sau la fel cu cele ale caii ferate.
De aceea si eu ma mir, comanda de schimbare a macazului nu se poate da aiurea, ca nu te lasa sistemul, si iti mai si urla toate alarmele, plus ca comanda poate fi anulata de regulatorul de circulatie sau dispecerul, cum doriti sa-i spuneti.
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 14:14:02 Titlul subiectului: |
157583 |
|
Atunci ramane numai o defectiune in respectivul macaz.
|
|
Sus |
|
|
alexandru.voinea
Data înscrierii: 01/Dec/2011 Ultima vizita: 27/Feb/2014 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 18:12:57 Titlul subiectului: |
157598 |
|
Exista posibilitatea ca trenul sa treaca fara a respecta semaforul aferent macazului sau zonei dinaintea macazului?
_________________ Iubesc ramele IVA |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 19:15:01 Titlul subiectului: |
157601 |
|
Da, exista asemenea posibilitate, dar este foarte mica.
Gandeste-te la un exemplu exchivalent. Un lift. Ca sa nu plece necontrolat cu persoana inauntru are 4 ( patru ) sisteme de siguranta independente - usile interioare, usile exterioare, greutate, comanda interioara. Asadar ca sa plece un lift de pe loc trebuie ca sa functioneze toate patru sistemele. Un singur sistem daca nu functioneaza liftul nu poate porni. Si cu toate acestea accidente se mai intampla.
La fel si cu trenurile de metrou. Au mai multe sisteme de siguranta pentru a nu trece de un semnal pus pe rosu ( desi acest semnal nu exista fizic pe traseu, deci nu este un semafor clasic cu beculete ). Si totusi...
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 19:42:26 Titlul subiectului: |
157602 |
|
Culoarea semaforului este transmisa prin sina. Intr-un sistem "bine gandit", semnalul luminos al semaforului si cel de comanda din sinsa trebuie, repet, trebuie, sa fie legate intre ele, cea ce cam exclude posibilitatea de a trece pe rosu, atata timp cat ATO sau ATP sunt functionale.
Dupa cum a deschis colegul nostru, trenul a trecut cu doua vagoane peste macaz, apoi a pus frana de urgenta, cea ce inseamna ca semnalul din sina era "liber de trecut peste macaz", si a fost asta o vreme, apoi semnalul s-a schimbat brusc, cea ce a declansat frana de urgenta.
In acest caz sunt doua posibilitati: ori semnalul, emis inca din statia Gara de Nord (alt emitator dupa macaz nu exista), a declansat frana de urgenta din defectiune pura, ori a existat o tentativa de schimbare a macazului, cea ce a indus schimbarea de semnal.
Prima varianta este putin probabila. Semnalul defect ar fi inghetat intreaga magistrala, iar circulatia probabil ar fi fost oprita pana cand semnalul ar fi fost "reparat".
|
|
Sus |
|
|
Reactor
Data înscrierii: 18/Feb/2009 Ultima vizita: 08/Dec/2013 Mesaje: 118 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 21:07:41 Titlul subiectului: |
157608 |
|
Dar mecanicul dormea? Nu e mai plauzibil ca acesta sa fi vazut ca ca trenul o ia aiurea pe alta linie si sa fi actionat el frana de urgenta, pentru ca ceva nu a functionat cum trebuie?
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 22:20:07 Titlul subiectului: |
157611 |
|
Nu putem stii cu siguranta ce s-a intamplat.
In momentul in care trenul a intrat pe contrasens, semnalele primite nu au mai avut concordanta, si s-a actionat frana
Sau mecaniul.
Oricum, din cate am observat in zona, cand se fac manevre in gara de nord 1, trenurile de pe M1 stationeaza ori la Basarab ori la PV2, deci inca nu putem sa spunem cu tarie cine a fost de vina, daca a fost cineva (dl macaz, la tine ma refer . )
|
|
Sus |
|
|
bogdan2011
Data înscrierii: 02/Sep/2012 Ultima vizita: 01/Sep/2020 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 03 Sep 2012 12:36:16 Titlul subiectului: |
158582 |
|
moonshadow a scris: | sab a scris: | Dispecerat la GdN ? | Da. Nu stiai? Nu este la fel de mare ca cel de la Piata Unirii, dar are in subordine cateva din statiile din apropiere.
Daca petreci vreo cateva ore pe peronul 1 la Gara de Nord 1, ai sa vezi ca atunci cand se fac manevre cu macazul ala buclucas, mecanicii cer prin statie permisiunea sa treaca. Daca esti norocos, or sa fie usile deschise si o sa auzi ce zic cei de la dispecerat, daca au schimbat sau nu macazul. |
Ăla e postul local de mișcare.
Postul central e la Unirii.
Citat: | Intrebarea mea e urmatoarea: Cine a gresit? Computerul? Mecanicul? Sau Siguranta circulatiei? Sau personalul responsabil de manipularea macazelor? |
Cel mai probabil circuitul de cale, care, în anumite condiții, frânează trenul. Condiții, adică e prost reglat, returul de tracțiune influențează circuitul, lipsă coduri etc. sau ATP fail, problemă a trenului.
Macazele nu se manipulează singure decât în condiții speciale. Ele sunt incluse în parcursuri, adica condiții bine stabilite de siguranța circulației.
Faptul că trenul a fost frânat ar trebui să te bucure, pentru că înseamnă că era protejat și că dacă una din condițiile de siguranță a dispărut, s-a întâmplat ce trebuia să se întâmple.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 03 Sep 2012 13:56:24 Titlul subiectului: |
158592 |
|
@ bogdan2011 Esti sigur ca ai citit totul pana la capat / ai inteles toata istoria ?
Trenul a intrat pe contrasens, deci macazele erau facute aiurea.
Aici e problema.
Cred ca toti care activam pe acest forum stim ca "macazele nu se fac singure".
|
|
Sus |
|
|
bogdan2011
Data înscrierii: 02/Sep/2012 Ultima vizita: 01/Sep/2020 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 03 Sep 2012 17:23:19 Titlul subiectului: |
158600 |
|
Acum am mai citit odată postarea dar tot n-am înțeles. Am crezut că a fost frânare.
Deci înainte de stație a intrat pe celălalt fir?
|
|
Sus |
|
|
|