Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele bucurestene, de la inceputuri si pana in 2000
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Lun 21 Dec 2009 11:28:58    Titlul subiectului: 121519

Eu nu-mi aduc aminte de asa ceva... Si crede-ma ca incepand cu 88-89 si cam pana in 2003 am stiut toate (99,9%) troleibuzele care au circulat in Berceni. Am facut si lista pe forumul vechi (user 7158).

http://trolleybus.tramclub.org/index-155.htm

Nu-mi aduc aminte de asa ceva, sigur as fi remarcat. L-ai vazut de mai multe ori?

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 04/Feb/2024
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Dec 2009 23:10:21    Titlul subiectului: 121552

Facea parte din "ciudateniile" din Berceni
Da, circula pe 76. Stiu sigur ca am vorbit cu soferul care spunea ca este un experiment pentru a nu deraia pe denivelarile celebre de pe Resita.
Intr-adevar cirligele pentru captatoare erau mutate spre fata si putin inaltate, dar nu prea mult. Spre deosebire de restul troleibuzelor, captatoarele aici ieseau in afara caroseriei foarte putin cand erau date jos.

Alta ciudatenie din Berceni: Ce numar avea troleul vitezist de pe 76 care avea puntea motoare cu planetara scurta? (incerc sa spun ca puntea motoare nu avea butucul central pe care scria AB sau Raba (dupa producator)). Imi amintesc ca avea o alura in V, si avea sofer "nebun"

Si inca una: A existat pentru o scurta perioada un troleu (vechi ca avea niste petice sudate in puncte) caruia soferul ii pusese "tragatoarele" in spate si sistemul de patina al troleelor noi de la Rocar (cu bracare pe spate la deraiere si dar patinele similare cu cele vechi). Pe atunci toate aveau varful captatorului similar cu TV2/TV20.
Stiu ca m-a frapat struto-camila asta din varf, deoarece "noutatile" de la Rocar care stateau in parcul de langa Temerarii aveau patina trapezoidala privita din lateral.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 22 Dec 2009 01:16:03    Titlul subiectului: 121553

Se poate sa fi existat o astfel de improvizatie la troleibuzul pe care-l amintesti! Nu cunosc situatia, dar ceva similar exista in Sibiu pe str. Teclu, imediat dupa gara, cand pe niste hartoape imense troleibuzul capata un balans f mare. Riscul troleelor de a deraia este intr adevar mai mare daca sunt prinse pe remorca si atunci, probabil, inainte de a fi casat, s a lanstat o astfel de strutzocamila pentru a vedea cat este de fiabila. Insa o prindere a 2 captatoare fara a te atinge de burduf si automat si de remorca nu pot fi suspendate solid si atunci probabil ca acea improvizatie nu a iesit decat de vreo 2-3 ori la strada! Pentru ca aceste captatoare sa mai ajunga pana in capatul remorcii, fie ele doar si cu varful randunicilor, atunci intr adevar amplasarea lor trebuie sa fie peste burduf si nu pe baza troleibuzului. interesanta teorie ...sau...improvizatie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
petro burgener



Data înscrierii: 10/Iul/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 27
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Joi 24 Dec 2009 16:47:29    Titlul subiectului: 121652

Am vazut si eu acest troleibuz, dar pe linia 70 si cred ca apartinea de Vatra Luminoasa.
Era #7061 si a circulat cel putin 1 an. Poate de aceea userul pmp nu-l are in evidenta la Berceni. De multe ori am vazut pe sos. Mihai Bravu troleibuze de la Vatra remorcate spre Berceni.

Eu am uitat de acest troleu si chiar nu imi mai aminteam daca tfa 2003 nu spunea de el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trole Man



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2016
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti (Centru)

MesajTrimis: Sâm 26 Dec 2009 21:19:36    Titlul subiectului: 121729

Pot confirma si eu ca un asemenea troleibuz a circulat si pe liniile deservite de Vatra Luminoasa, undeva spre finalul anilor '80. Exista posibilitatea sa fi existat cateva asemenea prototipuri sau ca troleibuzul in cauza sa-si fi incheiat cariera la Berceni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Mai 2010 21:49:38    Titlul subiectului: Re: 0500 127009

În legătură cu diferitele tipuri de troleibuze care au circulat de-a lungul vremii în București, și anume cu referire precisă la perioada de la sfârșitul anilor 50 și începutul anilor 60 :

Pe lângă cele menționate (MTB 82, T 12), înainte de generalizarea, de altfel rapidă, a modelului TV 2 E, a mai existat un model (misterios !) de troleibuz, care a circulat puțină vreme, cam în 1959-1960. Mi-l amintesc foarte bine, era, după toate aparențele, de producție românească, probabil tot Atelierele Centrale I.T.B., dar net diferit de T 12, ca aspect exterior, vreau să spun.
N-am găsit până acum nici o referire sau informație despre el, mi-l aminteam foarte clar totuși (să fi fost o versiune/variantă, cu caroseria puțin "modernizată", mai "pătrățoasă", a lui TV 12 ? Nu știu !
Dar l-am găsit, recent, reprezentat în niște imagini de epocă - cele color, stop-cadre dintr-un filmuleț documentar Bristish Pathe, realizat în septembrie 1961, cea alb negru - carte poștală din perioada RPR, din 1960, de fapt – pe care le anexez aici, în speranța că cineva știe ceva mai mult despre acel tipă "misterios" de vehicul.
Îmi amintesc că au circulat mai întâi, câteva exemplare doar, pe linia (de atunci !) 84, alături de mai vechile TV 12 (au fost toate înclocuite, în 1960-61 cu TV 2E), iar apoi pe linia 81 (aeroportul Băneasa-gara de Nord-palatul Cotroceni ("al Pionierilor", pe atunci), unde au înlocuit modelele MTB 82 și ZIS-154 (autobuzul diesel-electric transformat în troleibuz) care fuseseră folosite până aunci pe acea linie (prima din București, cronologic). Dar și pe linia 81 au fost introduse mai târziu TV 2E, care au "domnit", singure, în rețeaua ITB-ului timp de vreun deceniu.
În prima imagine, troleibuzul misterios se află în fața Universității,
In a doua este în piața Arcului de triumf (alături de o ©koda Karosa, autobuz de pe linia 31, și de un TV 2E, de pe linia 82(; era, după cum se oate vedea, vopsit în albastru.



PiaĂŸa UniversitĂŁĂŸii 1959.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.56 kb
 Vizualizat:  de 35806 ori

PiaĂŸa UniversitĂŁĂŸii 1959.jpg



000029.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.52 kb
 Vizualizat:  de 35806 ori

000029.JPG



000328.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.98 kb
 Vizualizat:  de 35806 ori

000328.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 07 Oct 2010 17:13:01    Titlul subiectului: 134502

Un articol interesant cu cateva poze si mai interesante!! Very Happy

http://www.ziarulring.ro/stiri/20774/troleibuzul-romantic
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Iun 2011 21:59:16    Titlul subiectului: 144645

Primele troleibuze care au circulat la București, la sfârșitul anilor 40 și până prin 1957-1958, erau de fabricație sovietică și caroseria lor era inspirată (practic, era o „copie“, o imitație fidelă…) din estetica și aspectul de detaliu al caroseriilor de autobuz/troleibuz americane (așa-numitul model, de fapt stil, că erau multe tipuri diferite, variațiuni pe același pattern general, zis „GM Old look“ sau „Mack buses“), lucru care la noi nu prea se știa, ele fiind percepute în mentalul comun ca „rusești“.
Troleibuzele TV introduse din 1960-1961 și repede generalizate aveau o estetică modernă (pentru epoca respectivă), inspirată din ceea ce „se purta“ atunci cam peste tot.
Troleibuzele concepute și fabricate la Atelierele I. T. B., așa-numitele T 12 (pregătite de prin 1955 și utilizate în 1957-1960, fiind rapid și total retrase după introducerea TV2E-urilor), aveau însă (vorbesc de linia, de estetica, de aspectul caroseriei) o înfățișare oarecum „bizară“, în context: nici prea moderne, diferite de cele „sovieto-americane“, dar și de autobuzele/troleibuzele ultramoderne concepute și produse în epocă pe alte meridiane.
În legătură cu asta, și gândindu-mă la ce am putut „descoperi“ pe situri și forumuri străine care se ocupă de istoria vehiculelor de transport în comun, am îndrăznit să formulez in petto o ipoteză care poate părea fantezistă, dar nu-i exclus să fie conformă cu adevărul, cu ceea ce s-a întâmplat de fapt.
M-am gândit că acei care, la Atelierele I. T. B. , cu mijloacele pe care le aveau ei atunci, concepeau și pregăteau primul troleibuz românesc, se vor fi gândit că e bine ca acesta să difere de cele sovietice, folosite până atunci, și atunci (cum tot românul este, nu-i așa, sau măcar era încă, pe atunci…) francofil, se vor fi inspirat din aspectul unor troleibuze franțuzești, respectiv Vetra, modele ceva mai vechi, deja cumva demodate, care se aflau însă încă în exploatare în anii 50 și pe care avuseseră ocazia, cine știe cum, să le cunoască, să le vadă, încercând să se „inspire“ din linia lor.
Nu vom putea „ști“ niciodată, cu siguranță, dacă așa s-a întâmplat, însă e posibil/probabil, totuși.
Anexez câteva imagini care pledează în acest sens.



T12 ITB.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.75 kb
 Vizualizat:  de 34233 ori

T12 ITB.jpg



t12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.08 kb
 Vizualizat:  de 34233 ori

t12.jpg



Troleibuz francez anii 50.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.55 kb
 Vizualizat:  de 34233 ori

Troleibuz francez anii 50.jpg



12217_1946_04_15_paris_champerret_163_cs60_ratp.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.01 kb
 Vizualizat:  de 34233 ori

12217_1946_04_15_paris_champerret_163_cs60_ratp.jpg



En 1943, la CMP mettait en service ses premiers trolleybus Vétra sur la ligne 63, Porte Champerret - Colombes.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.94 kb
 Vizualizat:  de 34233 ori

En 1943, la CMP mettait en service ses premiers trolleybus Vétra sur la ligne 63, Porte Champerret - Colombes.jpg



jbp_limoges_1_9_cs60_1965.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.04 kb
 Vizualizat:  de 34233 ori

jbp_limoges_1_9_cs60_1965.jpg



Troleib at c ITB.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.29 kb
 Vizualizat:  de 34233 ori

Troleib at c ITB.jpg



ratp_r10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.94 kb
 Vizualizat:  de 34233 ori

ratp_r10.jpg



Alger Vetra trolleybus TA.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.38 kb
 Vizualizat:  de 34233 ori

Alger Vetra trolleybus TA.jpg



Trolleybus Vetra TF 26 de 1948.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.95 kb
 Vizualizat:  de 34233 ori

Trolleybus Vetra TF 26 de 1948.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Iun 2011 16:55:05    Titlul subiectului: 144743

nbirna a scris:
Troleibuzele concepute și fabricate la Atelierele I. T. B., așa-numitele T 12 (pregătite de prin 1955 și utilizate în 1957-1960, fiind rapid și total retrase după introducerea TV2E-urilor), aveau însă (vorbesc de linia, de estetica, de aspectul caroseriei) o înfățișare oarecum „bizară“, în context: nici prea moderne, diferite de cele „sovieto-americane“, dar și de autobuzele/troleibuzele ultramoderne concepute și produse în epocă pe alte meridiane. M-am gândit că acei care, la Atelierele I. T. B. , cu mijloacele pe care le aveau ei atunci, concepeau și pregăteau primul troleibuz românesc, se vor fi gândit că e bine ca acesta să difere de cele sovietice, folosite până atunci, și atunci (cum tot românul este, nu-i așa, sau măcar era încă, pe atunci…) francofil, se vor fi inspirat din aspectul unor troleibuze franțuzești, respectiv Vetra, modele ceva mai vechi, deja cumva demodate, care se aflau însă încă în exploatare în anii 50 și pe care avuseseră ocazia, cine știe cum, să le cunoască, să le vadă, încercând să se „inspire“ din linia lor.
Explicatia e simpla: respectivele troleibuze au fost carosate pe sasiuri Renault TN6, achizitionate de STB inca din anii '30. Singura mea nedumerire (pe care cred ca numai cineva care a trait acele timpuri mi-o poate lamuri) este daca la aceasta carosare au fost folosite sasiuri "virgine" sau au fost si transformari din ex-autobuze?

Intreb pentru ca - cel putin monografiei RATB - e o problema cu aritmetica acestor sasiuri, in sensul ca din 100 de sasiuri achizitionate initial, s-au carosat si autobuze in perioada interbelica, din care o buna parte au fost rechizitionate in razboi, s-au carosat si 20 de autocamioane (!) si au mai ramas inca 70 pentru fabricarea troleibuzelor T-12. Undeva e o eroare...

nbirna a scris:
Pe lângă cele menționate (MTB 82, T 12), înainte de generalizarea, de altfel rapidă, a modelului TV 2 E, a mai existat un model (misterios !) de troleibuz, care a circulat puțină vreme, cam în 1959-1960. Mi-l amintesc foarte bine, era, după toate aparențele, de producție românească, probabil tot Atelierele Centrale I.T.B., dar net diferit de T 12, ca aspect exterior, vreau să spun.
Cred ca aici e si cheia "misterului" de care ziceam. Troleibuzul de la Arcul de Trumf este tot T12, dar probabil modificat la RK sau fabricat mai tarziu. Are spatele asemanator cu TV 1 si cu primele TV 2E, in loc sa-l aiba inclinat. Este posibil sa fi existat mai multe astfel de troleibuze, carosate pe sasiuri de autobuz TV1 (apropo de problema cu aritmetica sasiurilor Renault) la nivelul anilor 1957-58, iar ultimele T-12 sa fi avut de asemenea elemente imprumutate de la contemporanul lor, TV 1.
nbirna a scris:
În legătură cu acel "troleibuz misterios" despre care îmi puneam întrebări (apropo de pozele British Pathe): m-am lămurit între timp.
Era o versiune de caroserie a acelor T1 făcute la Atelierele ITB
Si totusi sunt diferente destul de importnate intre troleibuzul pozat la Arcul de Triumf si cel de la Universitate. Troleibuzul de la Universitate are alta schema de de ferestre, iar axele rotilor sunt deplasate catre spate si nu mai corespund cu schema initiala a ferestrelor. In plus, inaltimea foilor de geam se vede ca este redusa fata de modelul de la Arcul de Triumf. Sa inteleg ca au existat 3 modele diferite de troleibuz T-12?
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Iun 2011 18:48:46    Titlul subiectului: 144745

Da, se pare că au existat trei tipuri de T12, ultimul rămas la stadiul de prototip, realizat în foarte puține exemplare, poate unul singur, și asemănător oarecum cu cel de la Arcul de Triumf, dar cu jumătatea inferioară vopsită în roșu, în loc de albastru. Mi-l amintesc, dar vag...
Au dispărut toate după "intrarea în scenă triumfală" a TV-urilor, rapid generalizate...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Iun 2011 23:56:34    Titlul subiectului: 144755

În legătură cu utilizarea celor 100 de șasiuri de Renault, nu am nici un fel de date „certificate”, însă cred că numărul celor folosite pentru autobuze în perioada interbelică e posibil să nu fi fost prea mare, câteva zeci, probabil (o parte dintre ele au circulat până prin 1960, țin minte că pe linia 47 de atunci, transformată ulterior în 37, până la introducerea Skodelor 706 RTO, dar cred că nu erau prea multe, vreo 20, cel mult, probabil…), la care se adaugă și cele 20 de șasiuri folosite pentru camioane (ar fi interesant de găsit vreun document fotografic cu acele vehicul, dar sunt probabil puține șanse…), iar troleibuzele T 12 n-au fost nici ele prea multe, dar dacă au fost 70 (un cunoscut document pdf despre traseele și parcul ITB din 1981 încoace, care e postat pe web, arată că în 1961 se aflau încă în dotare 41 de bucăți și tocmai fuseseră scoase din uz 21, era tocmai momentul renunțării la acest tip, existau 179 de TV 2E, iar în anul 1963 au fost scoase din parc și cele 41 de TV 12 rămase…), e posibil ca un număr de șasiuri să fi fost totuși construite aici, la ITB, de ce nu ?, cred că atelierele aveau capacitatea de a o face… Ar fi într-adevăr interesant dacă cineva care era activ în domeniu, la Atelierele ITB, în acea perioadă și-ar povesti amintirile (fiindcă documente de arhivă probabil că vor fi existând pe undeva, dar cum să ajungem la ele ?), dar sunt șanse mici: au trecut peste 50 de ani…
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iun 2011 15:06:00    Titlul subiectului: 144775

Dar oare acel troleibuz făcut dintr-un autobuuz "Renault" cu caroseria nemodificată (mai avea botul în față) a circulat cu călători?
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iun 2011 19:43:58    Titlul subiectului: 144795

Nu știu nimic despre acel prim troleibuz, în versiunea „cu bot”, și nu l-am văzut niciodată, nici „în natură”, nici pe vreun document (desen, fotografie etc.)
Am „apucat” ― și mi le amintesc foarte bine ― să văd doar autobuzele propriu-zise, care au circulat până prin 1959-1960 (prin 1956-1957 erau pe liniile 0 și Obarat, Piața Scânteii-Otopeni, respectiv Piața Scânteii-C.F.R. Urziceni, mai apoi, până la retragere, pe linia 47, „strămoașa” liniei 37, între Drumul Sării și Foișorul de Foc). Arătau exact așa cum ni le înfățișează cunoscutele fotografii istorice din anii 30-40.
La deschiderea liniei 84, au fost în circulație publică numai troleibuze T 12 din primul model, acela cu spatele înclinat.



Autobuz Renault TN (în fața gării Băneasa, în timpul războiului fotografie istorică).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.21 kb
 Vizualizat:  de 33951 ori

Autobuz Renault  TN (în fața gării Băneasa, în timpul războiului fotografie istorică).jpg



Autobuz Renault (în perioada interbelică, pe bd Lascăr Catargiu).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.12 kb
 Vizualizat:  de 33951 ori

Autobuz Renault (în perioada interbelică, pe bd Lascăr Catargiu).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Iun 2011 06:11:48    Titlul subiectului: 145035

nbirna a scris:
În legătură cu utilizarea celor 100 de șasiuri de Renault, nu am nici un fel de date „certificate”, însă cred că numărul celor folosite pentru autobuze în perioada interbelică e posibil să nu fi fost prea mare, câteva zeci, probabil (o parte dintre ele au circulat până prin 1960, țin minte că pe linia 47 de atunci, transformată ulterior în 37, până la introducerea Skodelor 706 RTO, dar cred că nu erau prea multe, vreo 20, cel mult, probabil…), la care se adaugă și cele 20 de șasiuri folosite pentru camioane (ar fi interesant de găsit vreun document fotografic cu acele vehicul, dar sunt probabil puține șanse…), iar troleibuzele T 12 n-au fost nici ele prea multe, dar dacă au fost 70 (un cunoscut document pdf despre traseele și parcul ITB din 1981 încoace, care e postat pe web, arată că în 1961 se aflau încă în dotare 41 de bucăți și tocmai fuseseră scoase din uz 21, era tocmai momentul renunțării la acest tip, existau 179 de TV 2E, iar în anul 1963 au fost scoase din parc și cele 41 de TV 12 rămase…), e posibil ca un număr de șasiuri să fi fost totuși construite aici, la ITB, de ce nu ?, cred că atelierele aveau capacitatea de a o face…
Dupa ce am "scormonit" putin, cred ca am rezolvat enigma. Se pare ca troleibuzele T-12 au fost carosate pe sasiuri vechi, re-folosite de la autobuze. @nbirna: In perioada interbelica, cel putin conform Monografiei RATB au fost carosate 120 de autobuze pe sasiuri noi, din care 100 Renault si 20 Henschel. Citatele de mai jos le-am luat direct din monografie:
Citat:
În primele luni ale anului 1937, sosind cele 100 de șasiuri Renault și 20 șasiuri Henschel,
pe măsura terminării construcției caroseriei, au fost date treptat în circulație. (pag. 65).
Numarul de 120 de autobuze carosate se regaseste si in tabelul cu situatia parcului, luat tot din monografie, pe care il atasez la sfarsitul mesajului.
Citat:
Din lipsa vagoanelor de cale ferată, în 1944 s-au construit 19 platforme auto pe șasiuri
Renault, cu care s-au adus din provincie 7640 tone de lemne de foc pentru personal. (pag.95)
Revenind la troleibuzele T-12:
Citat:
După ce a fost executat și experimentat aproape o lună de zile,
la 20 decembrie 1955 primul troleibuz de 750 v a ieșit pe porțile Atelierelor Centrale; caracteristicile sale tehnice se încadrau în performanțele obținute de aceste vehicule pe plan mondial.
Cu aceasta s-au creat premisele pentru trecerea la producția de serie a troleibuzelor, denumite cu simbolul T12 (troleibuz de 12m lungime – fals, vezi nota mea! ), la Atelierele Centrale, în vederea dezvoltării transportului cu acest tip de vehicul (până la preluarea fabricației de către industria republicană) și valorificării șasiurilor de autobuze Renault scoase din uz. Ca urmare în anii 1956 - 1958 se execută alte troleibuze de acest tip, în total 70 bucăți. (pag. 102)
Avand in vedere ca lista lui Andrzej Brzozowski e plina de greseli, nu ma bazez pe ea, dar observati ca si in aceasta sursa mai oficiala apare numarul de 70 de troleibuze T-12, si de aceea tind sa cred ca informatia e corecta. Asta ar insemna ca numerele de parc ale troleibuzelor TV 2E au inceput de la 4091 in sus. Isi aminteste cineva sau are cineva probe ca au existat TV 2E cu numere mai mici?

Nota: Troleibuzele T 12 nu se numeau asa fiindca aveau lungimea de 12 m. Motivul pentru aceasta denumire ambigua este ca la fabricarea lor s-au folosit sasiuri de autobuz „Renault-A-12”, existente in stocul ITB. De aici si denumirea ciudata "T-12", desi aceste troleibuze nu aveau decat 10,5 m lungime, si aceasta obtinuta prin prelungirea substantiala, la partea din spate, a vechilor sasiuri. Troleibuzele au fost dotate cu electromotoare de tramvai modificate, cu functionare la 750 V CC.

Nbirna, daca ai trait acele vremuri si ai si alte detalii despre evolutia parcului de troleibuze si a dezvoltarii retelei, mai ales in perioada 1949 - 1965, te rog sa ni le impartasesti cand ai timp. Exista cartea lui Alexandru Cebuc, care daca nu ma insel a si fost postata undeva pe forum cu evolutia traseelor in perioada 1956 - 1962 si cam atat. Restul informatiilor existente sunt foarte sarace.



parc_tb_1938.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.51 kb
 Vizualizat:  de 33790 ori

parc_tb_1938.jpg



_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 27 Aug 2012 12:09:28    Titlul subiectului: 158376

Poate n-am observat aceste poze, dar ele au fost postate de Andre Knoerr pe flickr. Prima poza din anul 1981.


uzina ratb.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  348.43 kb
 Vizualizat:  de 31355 ori

uzina ratb.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 27 Aug 2012 12:12:49    Titlul subiectului: 158378

Cea de a 2a poza este facuta in anul 1991 cand multe DACuri au primit un RC de culaoarea galbena


ratb 91.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  409.06 kb
 Vizualizat:  de 31353 ori

ratb 91.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 27 Aug 2012 12:16:17    Titlul subiectului: 158380

O alta poza ce il are in prim plan un Rocar 212E recent vopsit. Arata bine, desi captatorii se cam intind dupa o retea labartata. Poza este din anul 1996


urac.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  496.93 kb
 Vizualizat:  de 31349 ori

urac.jpg




Ultima modificare efectuată de către radu la Lun 27 Aug 2012 13:07:01, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Aug 2012 12:49:25    Titlul subiectului: 158381

Această poză cam din ce perioadă este?
Pe flickr pozele se găsesc la dimensiuni mai mari? Dacă da, poți da te rog frumos link-ul către poze?

LATER EDIT: ăsta e link-ul: http://www.flickr.com/photos/fototak/sets/72157627445784046/

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).


Ultima modificare efectuată de către mrM la Lun 27 Aug 2012 16:18:58, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
demonseye



Data înscrierii: 15/Aug/2012
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 24
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Aug 2012 13:34:03    Titlul subiectului: Numerele troleibuzelor TV2E 158384

"Asta ar insemna ca numerele de parc ale troleibuzelor TV 2E au inceput de la 4091 in sus. Isi aminteste cineva sau are cineva probe ca au existat TV 2E cu numere mai mici?"

Troleibuzele TV2E cu luneta formata din trei geamuri au avut numerotarea incepand cu 4111. 4110 de ex., pe care l-am vazut cred o singura data, avea luneta din doua bucati. Poate eram eu prea mic sa-mi amintesc de trolee cu numere asa mici, dar n-am vazut decat de 2-3 ori troleibuzele cu luneta din doua bucati (erau folosite ca scoala) si numerele lor erau undeva intre 4106 si 4110.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 28 Aug 2012 18:55:10    Titlul subiectului: 158411

radu a scris:
Poate n-am observat aceste poze, dar ele au fost postate de Andre Knoerr pe flickr. Prima poza din anul 1981.
Este o greseala. Anul este 1991. Se observa un DAC 112UDM, care in 1981 nu exista.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mar 28 Aug 2012 19:41:35    Titlul subiectului: 158413

Anul este sigur dupa 1990. Cel mai probabil duba acest RK 7219 a ajuns la Berceni, in culoare galbena. A fost al doilea troleibuz galben de la Berceni, dupa 7160.
_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 28 Aug 2012 22:14:08    Titlul subiectului: 158416

Am preluat informatia de la Andre Knoerr: dupa 7219 apare si numarul 234 dar si logoul RATB-ului care ma gandesc ca nu exista in 1981 sub acea forma. Totodata in anul 1981 ar fi fost prea noi masinile pentru a le face un RC.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 29 Aug 2012 09:28:01    Titlul subiectului: 158423

Am vazut greseala si pe flickr, dar acolo nu stiu daca se pot pune comentarii. Evident, greseala e a lui.
Autobuzul este 2234 si este din a doua serie intrata in parcul RATB (2221-2245). Se observa ca autobuzul e scund si schema de culoare e a UDM-urilor din seria 2001-2350.

Logoul este al ITB, cel al RATB e inversat. In varianta ITB, in partea dreapta sus a siglei scria ITB, iar in partea stanga jos era numarul de parc.

Troleibuzul DAC212E din cealalta poza este 7335.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2013 00:48:37    Titlul subiectului: 161375

Disutand de troleibuzele bucurestene, as dori sa aflu mai multe informatii despre DAC117E si Rocar 217E. Am aflat ca primele DAC 117 aparute in Bucuresti la inceputul anilor '80 au fost in schema de culoare rosie si au fost aproximativ 200 buc. Ulterior au aparut si DAC-urile in schema de culoare albastra. Putem afla cate DAC117 au fost albastre? Au existat si troleibuze articulate in alte scheme de culoare in afara de rosu si albastru? Copil fiind, am vizitat Bucurestiul de vreo 3 ori si imi aduc aminte ca undeva in Drumul Taberei pe langa un depou, am vazut un DAC 117E in schema de culoare verde. De remarcat faptul ca toate troleibuzele erau cu schema de culoare pana sub ferestre. Abia in anii '85-'86 tara a fost "invadata" de troleibuze albe ce aveau doar partea de jos (fusta) in nuata albastra si o dunga rosie. Din acea generatie cam cate troleibuze au ajuns pe straziile Bucurestiului?
Pe finalul anilor '80 aparusera si scundele 117E in schema de culoare maro. Au circulat si in Bucuresti sub aceeasi culoare sau au existat scundele si in alte culori originale?
Toate aceste troleibuze au fost revopsite la URAC in schema de culoare galbena dupa revolutie.
Dupa '89 toate 117 aveau schema de culoare alb cu fusta albastra/rosie/galbena/verde si a continuat si la Rocaruri 217.
Ar putea face cineva o prezentare a acestor 117E in schema de culori originala?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2013 10:26:25    Titlul subiectului: 161376

Trix a scris:
Seria veche este 7000-7334.
Asadar au fost peste 300, nu 200. Inainte de anul 88 nu retineam numerele de parc. Dar, legat de culori, pot spune ca erau mai multe troleibuze rosii decat bleu (ori din cauza ca imi place culoarea bleu aveam impresia ca tot timpul sunt prea putine bleu). Tin minte ca a fost o perioada cand remarcasem ca troleibuzele bleu pareau tocmai vopsite, judecand dupa interior. E posibil ca unele troleibuze bleu sa fi fost rosii initial, iar eu vedeam troleibuze trecute prin RK.

Troleibuze in culori speciale de care imi aduc aminte la Berceni, fara a putea scrie numarul de parc, aveam sub 7 ani...:
- troleibuz in aceeasi schema de culoare ca cele rosii / bleu, doar ca era
bleu-marin.
- troleibuze portocalii (inainte de revolutie!)
- alb-verde, scurt, cu insemnele "EXPORT", scaune de plastic negre, identificat acum ca fiind 7335.
- troleibuzul tandem fara numar de parc, l-am vazut doar in probe: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=844

Ca troleibuz bleu, eu nu stiu decat de 7184 la Berceni, revopsit in rosu dupa '89. Dar erau mai multe inainte de '88, doar ca nu le-am stiut niciodata numerele...

Unele troleibuze rosii erau mai inchise la culoare: 7146, 7178, 7139 (devenit 7247 ulterior), 7189.

A mai fost cel putin un troleibuz vopsit in interior cu bleu in loc de alb.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community