Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Bacuri
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Transport naval
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Lun 04 Apr 2011 07:15:48    Titlul subiectului: 142183

M-am gandit si eu ca prova pare potrivita pentru a fi folosita ca rampa, dar nu m-am prins ca ar putea fi nava militara. Dar asa e , seamna cu salupele de debarcare, poate mai putin faptul ca nu are pereti inalti si grosi in jurul puntii, pentru eventuala protectie impotriva tirului inamic.
Am inteles ca astfel de pereti are bacul bulgaresc de la Turnu Magurele.
Nu pricep, mai exista o nava cu acelasi nume?

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
marinarii.ro



Data înscrierii: 26/Dec/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2018
Mesaje: 26
Locație: Macin; Bucuresti

MesajTrimis: Lun 04 Apr 2011 08:22:05    Titlul subiectului: 142184

Oltisoru 1 este la Braila, Oltisoru 2 si 3 la Galati.
Am vazut nava respectiva sau una identica cu cativa ani in urma la Braila, dar avea numar militar pe bordaj, nu Oltisoru 4.
Cam dubios cum a ajuns o nava militara bac, i-au pus numele ca celelalte 3 ca sa se creada ca este din aceeasi serie Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mar 05 Apr 2011 19:08:24    Titlul subiectului: 142260

M-am uitat cu mai multa atentie la pozele de mai sus si am putut citi numele "Oltisoru 2" pe o nava galateana, mi s-a parut la fel ca cea de la Zimnicea.
Eu recunosc faptul ca nu ma pricep la marina, imi plac si ma intereseaza vapoarele, dar nu am citit prea multe despre ele.
Dar ma intreb ce rol poate avea o nava militara in configuratia asta, ma gandesc ca daca era nava de debarcare trebuia sa aiba pereti inalti si blindati, pentru a proteja masinile imbarcate. Nu as refuza niste lamuriri.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rodeo



Data înscrierii: 15/Aug/2006
Ultima vizita: 24/Iun/2020
Mesaje: 24
Locație: Ramnicu Sarat

MesajTrimis: Mar 05 Apr 2011 21:56:48    Titlul subiectului: 142267

Cred ca faceti o confuzie. Bacul, chiar daca apartine de MApN este tot bac si nu nava de desant.
In cazul operatiunilor combinate din raioanele de lupta mixte (acvatic si terestru) se folosesc o varietate de nave speciale pentru a transporta trupele de infanterie, infanterie motorizata si uneori de blindate peste un corp de apa (ape interioare sau maritime) si debarcarea acestor trupe pentru a angaja trupele inamice care apara acel sector de debarcare si a securiza un perimetru numit "cap de pod". Scopul acestui perimetru e de a permite operatiuni de transport naval (debarcare) sau rutier (prin lucrari de geniu de tipul poduri temporare, estacade etc.) care sa permita concentrarea in "capul de pod" a unei forte suficiente pentru lansarea unei ofensive cu scop tactic ori strategic. Navele concepute pentru desant au, in functie de tip, prevazute mijloace de aparate pasiva (blindaj, camuflaj, bruiaj etc.) si activa (arme de foc, proiectile reactive etc.). Navele concepute pentru transport de obicei se lipsec de aceste mijloace de aparare caci se prezuma interventia lor dupa ce zona este relativ sigura si in schimb se cauta maximizarea capacitatii de transport si a flexibilitatii operationale prin prevederea unor rampe care permit debarcarea in zone neamenajate, tancuri de balast pentru modificarea la comanda a asietei navei etc.
In conditiile specifice de lupta de pe apele interioare ale Romaniei navele de desant nu sunt favoritele planificatorilor. Zona de actiune limitata la Dunare, Delta si ceva din complexul Razelm, dificultatea de a asigura elementul surpriza pledeaza pentru nave mici si usor de transportat, manevrat, folosit: barci, salupe rapide de mici dimensiuni si altele. Bacurile in schimb sunt esentiale pentru a transfera rapid in "capul de pod" noi trupe si tehnica de lupta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marinarii.ro



Data înscrierii: 26/Dec/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2018
Mesaje: 26
Locație: Macin; Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Apr 2011 02:51:25    Titlul subiectului: 142360

Nu este o confuzie. Discutam despre o nava-bac care posibil a fost nava MApN , nimic mai mult,n u ne bazam pe informatii precise, doar despre cateva fotografii asupra carora comentam.
Nu discutam caracteristicile militare ale navei respective si aplicatiile ei in trecut, este un forum de transport civil.
Sunt complet de acord cu cea ce scrieti. Ne rezumam la functionalitatea prezenta civila a navei respective si la originea ei, orice informatie suplimentara despre neva respectiva (Oltisoru 4) este binevenita.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 09 Apr 2011 00:23:37    Titlul subiectului: 142426

Mai multe informatii aici (sper sa nu se supere colegul mihaitanasie, autor al prezentarii): http://mileniul3.my-goo.net/t59-trecere-cu-baul-la-zimnicea[/i]
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 20 Apr 2011 20:48:17    Titlul subiectului: 142770

In luna mai a anului 2007, Oltisoru 4 se afla la reparatii in Santierul Naval Sulina. Asa cum ati presupus, nava avea rampa de debarcare in prova iar culoarea parea sa fie cea de nava militara.
Insa, se numea tot Oltisoru 4.

Cu ceva timp in urma (2 ani) se puteau vedea pe Google Earth doua astfel de nave pe Canalul Plantelor la Giurgiu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 11 Iul 2011 23:21:41    Titlul subiectului: 145776

Presiuni, presiuni...

http://www.viata-libera.ro/articol-Aglomeratie_la_Trecere_Bac_in_weekend_2.html

"Bac schimbat
Aglomerație la Trecere Bac în weekend


Cozi interminabile la Punctul Trecere Bac Galați - I. C. Brătianu, la sfârșitul săptămânii trecute. Conducătorii de autovehicule au fost nevoiți să aștepte foarte mult, și pe un mal, și pe celălalt, înainte de a traversa fluviul.

Motivul este acela că, o zi întreagă, operatorul Navrom Bac nu a putut efectua curse decât cu bacul mic și cu unul dintre cele două bacuri mari, după ce al doilea bac mare a fost trimis la Călărași. În locul acestuia a fost adus un bac la fel de mare, de culoare gri.

Închiriat de la o firmă colaboratoare, bacul a sosit, însă, la 24 de ore după plecarea bacului nostru, interval în care operatorul Navrom Bac a fost depășit de cerere."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 13 Iul 2011 19:51:21    Titlul subiectului: 145852

Bacul gri, despre care se vorbea in articol se numeste "Vadul Oii" si apartine CN Giurgiu Nav SA. A fost reconditionat la SN Braila, in ianuarie 2010.
Nu am inteles de ce a trebuit sa plece "Oltisoru 2 " la Calarasi si sa vina "Vadul Oii" la Galati, cand , acesta din urma s-ar fi putut deplasa direct la Calarasi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 24 Aug 2011 16:16:21    Titlul subiectului: 147894

Ne paraseste si celalalt Oltisor.

http://www.viata-libera.ro/articol-De_la_Galati_pleaca_si_al_doilea_bac_mare_2.html

"Navrom Bac
De la Galați pleacă și al doilea bac mare


* În locul lui va mai fi adus unul militar *

Operatorul Navrom Bac, care face legătura pe Dunăre între județele Galați și Tulcea, va trimite în curând la Călărași și al doilea bac mare pe care îl exploatează. Primul a fost trimis acolo în urmă cu o lună și jumătate. Împreună, cele două platforme portocalii vor deservi noul punct de lucru Navrom Bac, de la Călărași - Ostrov, înființat la începutul lui iulie.

În locul lor, la Galați vor asigura legătura cu județul Tulcea două nave-bac de culoare gri, pe care Navrom Bac le-a închiriat de la o unitate militară din Brăila.

„Fiecare dintre ele are o capacitate de 40 de autoturisme, la fel ca ale noastre. Ele sunt închiriate pentru o perioadă de trei luni”, a declarat, ieri, directorul executiv al societății Navrom Bac, Marilena Vasilache.

Navele-bac ale Armatei au sosit la Galați în urmă cu două săptămâni, după ce Navrom Bac a rămas, pentru a doua oară în interval de o lună, cu un singur bac mare.

Astfel, bacul gri pe care operatorul gălățean îl închiriase de la Giurgiu Nav SA în iulie, imediat după plecarea primului bac portocaliu la Călărași, a fost rechemat de societatea giurgiuveană.

Trebuie să mai spunem că, până când pleacă la Călărași și ultimul bac mare portocaliu, cursele pe Dunăre între municipiul Galați și localitatea tulceană I. C. Brătianu sunt efectuate fără pauză, funcționarea simultană a celor două nave-bac ale Armatei și a bacului mare portocaliu eliminând timpii de așteptare. În această perioadă, bacul mic este folosit numai pentru urgențe."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 16 Sep 2011 23:08:22    Titlul subiectului: 148655

Balamuc la traversare:

http://www.viata-libera.ro/articol-Infern_la_bac_2.html

"Apele scăzute au dat traficul peste cap

Infern la bac

* Cursele transfluviale Galați - I. C. Brătianu durează de două ori mai mult * Interzis pentru mașinile joase și pentru cele de mare tonaj * Bacurile ajung până în dreptul Turnului TV, pentru a ocoli pragul care iese la suprafață pe ruta obișnuită * Apele Dunării s-au retras atât de mult încât au lăsat pontoanele pe uscat *

Dunărea măsura vineri la Galați 76 de centimetri, cel mai coborât nivel din acest an, și continua să scadă. Cotele mici i-au afectat nu numai pe armatori, ci și pe operatorul Navrom Bac, care asigură legătura pe Dunăre între Moldova și Dobrogea.

Pontoanele societății sunt pe uscat, iar bacurile care fac curse între municipiul Galați și localitatea tulceană I. C. Brătianu nu mai pot traversa fluviul perpendicular, din cauza unui prag periculos pe care apele scăzute îl scot la suprafață. „E o insuliță în dreptul pontoanelor și, deoarece Dunărea a scăzut foarte mult, bacurile nu mai pot trece în linie dreaptă”, a declarat, vineri, directorul Navrom Bac, Marilena Vasilache.

Pentru a evita pericolul, bacurile au ajuns să ocolească pragul prin dreptul Turnului de televiziune, dublându-și astfel timpul de traversare. „O cursă durează acum 20-25 de minute față de 10 minute, cât durează în condiții normale”, a precizat Marilena Vasilache.

Restricții pe bacuri

Tot din cauza scăderii cotelor pe Dunăre, operatorul a fost forțat să restricționeze accesul pe bacuri al unor categorii de autovehicule. „A apărut o diferență de nivel semnificativă între mal și ambarcațiune.

Din acest motiv, începând de săptămâna asta, am interzis accesul pe bac al autoturismelor cu garda joasă și al mașinilor de peste zece tone. Acestea din urmă, prin gabaritul lor, măreau și mai mult această diferență”, a explicat directorul Navrom Bac.

Coada de mașini se întinde și pe Faleză

Pentru că durata unei curse cu bacul s-a dublat, s-a mărit și timpul de așteptare. La orele de vârf, coada de autovehicule de pe malul gălățean se întinde pe toată lungimea străzii de acces la Punctul Trecere Bac, dar și pe Faleza Superioară. Unii dintre cei care stau în coloană încearcă să se bage în față și intră în conflict cu șoferii disciplinați.

Criza de la Punctul Trecere Bac face și victime colaterale. Gălățenii care vin de pe Faleză și se îndreaptă către Micro 19 sunt nevoiți să stea și ei la această coadă până când ajung la breteaua care traversează curtea Complexului Auto IVAS, deschisă circulației pe 1 august, atunci când municipalitatea a închis rondoul de la Ivas pentru a permite efectuarea unor lucrări la conductele de utilități din subteran.

CASETĂ

Ø Cel mai scăzut nivel al Dunării, la Galați, a fost măsurat în anul 1921? Fluviul a coborât atunci până la cota de -43 de centimetri!
Ø La Călărași, bacurile nu mai circulă deloc din cauza nivelului scăzut al Dunării? Potrivit societății gălățene Navrom Bac, care are un punct de lucru și acolo, cursele au încetat în urmă cu trei săptămâni!"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 22 Sep 2011 12:58:30    Titlul subiectului: 148848

Si epopeea continua...

http://www.viata-libera.ro/articol-Traficul_greu_s-a_injumatatit_la_Trecere_Bac_2.html

"Restricțiile generează pierderi
Traficul greu s-a înjumătățit la Trecere Bac


De două ori mai puține mașini de mare tonaj trec Dunărea cu bacul pe la Galați după ce, săptămâna trecută, operatorul Navrom Bac a fost nevoit să restricționeze accesul acestora din cauza cotelor scăzute ale fluviului. „Autovehiculele care aduc piatră de la carierele din județul Tulcea urmează rute ocolitoare pentru a ajunge în Moldova.

Pe la noi trec doar la întoarcere, goale. La fel, autocamioanele distribuitorilor de materiale de construcții din județul Galați transportă marfa în Dobrogea pe un alt traseu, probabil pe la Brăila, și trec Dunărea cu bacurile noastre la retur, când nu au încărcătură. Practic, traficul greu s-a redus la jumătate în urma aplicării restricțiilor”, a declarat, ieri, directorul executiv al societății Navrom Bac, Marilena Vasilache.

Amintim că, săptămâna trecută, operatorul a interzis accesul pe bacuri pentru autoturismele cu garda la sol joasă și pentru autovehiculele de mare tonaj cu încărcătură, din cauza riscurilor. Apele scăzute ale fluviului au mărit unghiul format de pasarelele cu îmbarcare cu platformele bacurilor, apărând astfel pericolul ca mașinile din cele două categorii să nu mai poată debarca.

Tot din cauza scăderii nivelului Dunării, traversarea fluviului durează de două ori mai mult, bacurile fiind forțate să ocolească prin dreptul Turnului de televiziune un prag periculos de pe ruta obișnuită.

Dunărea intră în staționare

Cel mai coborât nivel din acest an, la Galați, a fost înregistrat vineri. Fluviul a măsurat atunci 76 de centimetri. În weekend, însă, nivelul a început să crească, ajungând ieri la 87 de centimetri, potrivit Administrației Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ).

Totuși, lucrătorii companiei spun că tendința de creștere nu se va menține. „Probabil că undeva, în amonte, s-a deschis un baraj și de aceea am avut această creștere. Ea nu va continua. Dunărea va intra în staționare au afirmat dispecerii AFDJ."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2012 00:30:28    Titlul subiectului: 151871

Aventuri cu bacul pe Dunare scazuta:

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Navigatie_ingreunata_pe_Dunare-chiar_daca_fluviul_este_in_usoara_crestere_0_623937955.html

"Navigație îngreunată pe Dunăre, chiar dacă fluviul este în ușoară creștere

Deși cotele apelor Dunării au înregistrat creșteri ușoare în ultimele zile, navagiația se desfășoară în continuare cu dificultate. Din fericire nu au apărut situații deosebite.

Administrația Fluvială a Dunării de Jos Galați trebuie să execute periodic lucrări de dragaj pentru evitarea acumulării de aluviuni în punctele critice.

Și operatorul care asigură legătura rutieră între Moldova și Dobrogea - Navrom Bac - a anunțat că se circulă în condiții destul de grele. Din cauza nivelului scăzut al fluviului, în ultimele luni, bacurile au fost forțate să ocolească prin dreptul turnului de televiziune un prag periculos de pe ruta obișnuită. Pasagerii sunt astfel forțați să aștepte mai mult atât între curse cât și pe timpul traversării.

Chiar dacă meteorologii au anunțat pentru perioada următoare precipitatii în zona de sud a Moldovei, Dunarea nu va crește semnificativ. Săptămâna viitoare, hidrologii estimează o creștere cuprinsă între doi și opt centimetri, atât în zona Galațiului cât și la Brăila. La Galați, cotele Dunării măsoară 131 de centimetri, în scădere cu doi centimetri față de ziua precedentă, în timp ce la Brăila cotele Dunării sunt de 118 centimetri, cu cinci mai puțin decât ieri.

Cel mai scăzut nivel al fluviului, la Galați, a fost măsurat în anul 1921, Dunărea atingând atunci cota de minus 43 de centimetri.

Specialiștii în navigație spun ca nu s-au mai confruntat cu scăderi atât de semnificative ale "Bătrânului Fluviu" în luna ianuarie, de aproape 10 ani."



104.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.42 kb
 Vizualizat:  de 23897 ori

104.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2012 17:59:50    Titlul subiectului: 152389

Trebuie precizat ca odata cu cresterea Dunarii, bacurile noastre galatene s-au intors... Nu stiu de cand, dar saptamana asta amandoua erau functionale.

foto 1: speciala,
foto 2: Oltisoru 2.



20.01.2012 011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  213.31 kb
 Vizualizat:  de 23741 ori

20.01.2012 011.jpg



20.01.2012 012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  234.13 kb
 Vizualizat:  de 23741 ori

20.01.2012 012.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Vin 27 Ian 2012 02:00:04    Titlul subiectului: 152411

Dar de la Chiciu la Ostrov, circula bacurile regulat?
Din cauza fluviului scazut, abia mai circula un vaporas pentru traversarea calatorilor!

_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 28 Ian 2012 10:09:35    Titlul subiectului: 152438

Probabil ca circula... avand in vedere ca Dunarea si-a mai "rotunjit" cotele.

Tot despre bacurile de la Galati, programul de functionare:

http://www.viata-libera.ro/eveniment/26721-bacurile-circula-din-ora-in-ora

"Bacurile circulă din oră în oră

Bacurile care fac legătura, peste Dunăre, dinspre Galați spre Tulcea, circulă în prezent din oră în oră, spre deosebire de programul obișnuit, când frecvența este de 30 de minute, a declarat directoarea Navrom Bac, Marilena Vasilache.
Motivul stabilirii acestui program este numărul mic de autovehicule care trec, în această perioadă din Galați către Tulcea și invers, având în vedere că drumurile din județul de peste Dunăre sunt închise din cauza zăpezii.
Reamintim că vineri dimineață, DN 24 D Galați-Cuca-Bârlad și alte 15 drumuri județene sunt închise din cauza zăpezii, în restul drumurilor circulându-se în condiții de iarnă."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2012 23:26:25    Titlul subiectului: 153002

Aventuri pe Dunare, la inceput de februarie: vocea "Adevarului de Seara"...

"Bacurile rămân trase la mal și astăzi. Pasagerii pot traversa Dunărea cu remorcherul

10 februarie 2012, 04:09 | Autor: Bogdan Nistor | 219 afișări

Singurele căi de acces rutier dinspre Moldova spre Dobrobea sunt trecerile Bac de la Galați și Brăila. Dacă Bacurile de la Brăila nu mai treceau de multe zile către județul Tulcea, în acest moment putem spune că traficul rutier între Moldova și Dobrogea este complet paralizat!

Navrom-Bac a suspendat toate cursele de la Galați către malul drept al Dunării, și invers, din cauza sloiurilor de gheață care curg pe Dunăre, dar și din cauza faptului că Bacurile nu pot acosta pe malul tulcean al Dunării.

„Avem un pod de gheață gros de 20-25 de cm care se întinde pe câțiva metri de la mal, fapt care împiedică bacurile să acosteze. Am încercat să-l spargem, dar nu am reușit, așa că am decis să suspendăm cursele", spune Gigel Palade, mecanic de bord pe nava Oltișorul 2

Miercuri, unul dintre cele două Bacuri Oltișorul a fost prins între ghețuri și „târât" până în dreptul Palatului Navigației. A fost nevoie de intervenția a două împingătoare pentru a putea fi scos din încleștarea gheții. Cu două zile în urmă, un alt bac a rămas fără cârmă după un impact dur cu sloiurile de gheață.

Conducerea operatorul fluvial a decis însă să închirieze un remorcher cu care să asigure tranzitul pasagerilor care fac zilnic naveta între localități din județul Tulcea și municipiul Galați. Aceste curse se desfășoară de două ori pe zi, o dată dimineața de la ora 6.00, iar a doua oară după-amiaza, de la ora 17.00.

Oamenii sunt nemulțumiți că au de așteptat în frig, dar nu altă soluție. „Puteau, dacă făceau un pic mai mult efort, să găsească o soluție. Eu am ajuns aici la prânz și acum trebuie să stau până la 5.00", spune un bărbat care face zilnic acest drum.


Situația se poate schimba de la o oră la altă, numai că prognozele meteo nu sunt deloc îmbucurătoare. Conducerea sfătuiește eventualii pasageri să sune la dispeceratul Navrom Bac Galați pentru a afla dacă navele și-au reluat cursele.
"



505.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.57 kb
 Vizualizat:  de 23562 ori

505.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2012 23:34:19    Titlul subiectului: 153003

Cotidianul local "Viata Libera" ne ofera date mai precise, gratie interesului reporterilor sai... Iata ca acestia, spre deosebire de "rivalii mentionati anterior", isi fac singuri pozele si implicit, materialele. Cinste lor! Unii fura, altii dau dovada de profesionalism!

Asadar, haideti sa citim:

"Cursele cu bacul au fost reluate

Autor: Mihai Angheluță
Foto: Bogdan Codrescu Gheața dă orarul peste cap * Navrom Bac nu face față, Căpitănia e intransigentă la Galați * Sloiurile vor reveni, AFDJ lucrează la Brăila

Cursele cu bacul între au fost reluate, din oră în oră, între Galați și comuna tulceană I.C. Brătianu vineri, la ora 14 (10 februarie). Profitând de scurgerea sloiurilor către cotul Pisica, firma ce asigură trecerile cu bacul în zona Galați a anunțat Căpitănia locală că se efectuează curse în mod normal, atâta timp căt o permit condițiile și există cerere.

Este posibil ca această situație să nu dureze mai mult de o zi întrucăt mai sus de Portul Mineralier se prefigurează o nouă blocadă de sloiuri care se anticipează să curgă spre zona Galațiului.

Motivele traversărilor întârziate de joi seară

Căpitănia susține că firma care asigură trecerile cu bacul, Navrom Bac, nu și-a organizat bine activitatea și a fost prinsă pe picior greșit de afluxul de călători. „Noi am făcut o concesie în ceea ce privește siguranța pasagerilor, am acceptat să fie trecuți cu remorcherul, dar trecerea se putea face și trebuia făcută cu nave specializate, cu bacul adică. Vina este a Navrom Bac, nu aveau destul personal pentru condițiile extreme, era prezent doar personalul de staționare”, ne-a declarat Virgilică Ciobanu, căpitan șef de port adjunct la Căpitănia Zonală Galați.

Navrom Bac recunoaște că o parte a întârzierii li se datorează, întrucât desprinderea sloiurilor, la ora 15, a „măturat” câteva barje spre cotul Pisica și remorcherele erau toate plecate să recupereze barjele, ei neavând pe moment de unde să mai închirieze remorchere. Pe de altă parte, opinia Căpităniei că Dunărea era traversabilă este catalogată ca o lipsă de realism, întrucât s-a văzut, chiar de față cu rerezentanții acesteia, că Dunărea era pod de gheață în jumătatea tulceană, chiar și împingătorul fiind nevoit să spargă gheața cu o barjă înainte de a efectua traversarea cu pasageri. Mai mult, număratul vestelor de salvare și al pasagerilor este considerat doar un exces de zel, în condițiile în care nici nu e timp, de pe un mal pe altul să îmbraci 60-100 de oameni cu veste și nici n-ar supraviețui cineva, chiar și cu vestă, la șocul hipotermic pe o vreme ca asta.

AFDJ dezgheață Dunărea pentru bacuri, dar la Brăila
Curioși să aflăm cum se descurcă vecinii din amonte cu traversarea Dunării, am aflat că la Romnav Brăila s-a traversat cu un împingător în fața bacului, iar când acesta nu a mai făcut față a venit împingătorul Galați 3, unul dintre îm pingătoarele adecvate, alături de Perseus, Gheorghieni și Grozavu al armatei, pentru spargerea gheții. Astfel s-au putut realiza traversările de urgență, inclusiv ale cazurilor medicale, dar și cele de persoane pe malul tulcean sau în Insula Mare a Brăilei."



121.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76 kb
 Vizualizat:  de 23560 ori

121.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Feb 2012 21:25:11    Titlul subiectului: 153081

Bacurile au fost din nou oprite: http://www.viata-libera.ro/eveniment/27373-bacurile-s-au-oprit-din-nou-traversari-de-avarie-cu-remorcherele

"Bacurile s-au oprit din nou - Traversări de avarie cu remorcherele

Dunărea a înghețat din nou la kilometrul 153, unde se fac traversări cu bacurile între Galați și comuna I.C. Brătianu din județul Tulcea. Navrom Bac a recurs din nou la soluția de avarie a traversărilor cu remrchere închiriate, pentru a asigura măcar transportul persoanelor, navetiști, elevi și profesori sau cazuri medicale urgente.

Gerul a oprit bacul după doar o zi
Reluate vineri, la ora 14, cursele cu navele de traversare au fost oprite sâmbătă seara, după ora 18, din cauza noului pod de gheață format. Înainte ca banchiza formată în zona Brăilei să ajungă la Galați și să dea peste cap traficul naval, eforturile firmei ce asigură traversarea cu bacurile au fost zădărnicite de rebenirea gerului.

După ce, în cursul zilei de sâmbătă, cursele s-au efectuat cu ajutor din partea remorcherelor care spărgeau gheața în jurul lor, cele două catamarane transportoare s-au blocat în jurul orei 18 și n-au mai putut să traverseze fluviul.

Duminică dimineață s-au făcut traversări doar pentru persoane, cu remorcherul. Aceeași soluție de avarie este preconizată și pentru ziua de luni, 13 februarie, dacă nu se schimbă condițiile de pe Dunăre, după cum ne-a precizat Marinela Vasilache, directoarea firmei ce operează bacurile."


Fotografia apartine cotidianului "Viata Libera":



111.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.36 kb
 Vizualizat:  de 23532 ori

111.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 15 Feb 2012 18:58:50    Titlul subiectului: 153183

S-a zis ca miercuri vom circula cu bacul dar iata ca inca nu se poate...

http://www.viata-libera.ro/eveniment/27523-traversarile-cu-bacul-oprite-la-galati-se-trece-din-ora-in-ora-la-braila

"Traversările cu bacul, oprite la Galați. Se trece din oră în oră la Brăila

Autor: Mihai Angheluță

Gheața de pe Dunăre se încăpățânează să rămână aproape nemișcată, așa încât, la Galați, trecerile cu bacul sunt în continuare suspendate * Cei ce vor să treacă pe malul celălalt pot însă să o facă fără probleme, dar după un ocol de 15 km *

Galați 3 s-a împotmolit cu folos la vecini

Conform directorului Administrației Fluviale a Dunării de Jos, Florin Uzumtoma, împingătorul Galați 3, unul dintre puținele cu clasă de gheață de pe Dunăre, ajută la menținerea unui canal printre ghețuri pentru bacurile mari de la Brăila. Situația a fost una conjuncturală, împingătorul Galați 3 al AFDJ intrând în reparații acum câteva zile în șantierul naval brăilean și la ieșire fiind surprins de înghețul Dunării în acea zonă. S-a considerat de la centru (Ministerul Transporturilor) că e mai bine să rămână în zonă iar probele de marș în urma reparației să le facă într-un mod util, ajutând la fluidizarea trecerilor cu nave de traversare între Brăila și Smârdan, dar și către Insula Mare a Brăilei.

Pe camerele de supraveghere ce pot fi accesate pe site-ul firmei operatoare brăilene, se poate observa dealtfel că trecerile se fac fără probleme, inclusiv cu autocamioane de până la 7 tone sarcina utilă

Galațiul blocat de sloiuri, dar și de Priză
Tot din spusele directorului AFDJ, a reieșit că, la Galați, firma Navrom ar fi trebuit să se ocupe de menținerea căii de navigație pentru bacurile operate de Navrom Bac srl, firma-fiică. Am aflat, însă, că acest lucru nici n-ar fi posibil acum, ami ales că Navrom are când unul, când două împingătoare ocupate să spargă gheața la Priza Dunării, pentru a nu se bloca alimentarea cu apă a orașului.

Directoarea operatorului local de bacuri, Marinela Vasilache, ne-a confirmat faptul că trecerile se fac în continuare doar în regim de avarie, exclusiv pentru persoane, cu remorcherul. Astăzi (miercuri) dimineață, s-au efectuat două treceri, pentru a traversa toate persoanele, dar situația a devenit complicată întrucât remorcherul Luncavița și-a stricat propulsoarele în bucățile de gheață. În această dup-amiază, trecerea s-a făcut cu Săcele și dacă situația continuă va fi mereu o problemă asigurarea unui remorcher la orele 7 și 17, stabilite pentru trecerile de forță majoră.



Viata Libera.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.06 kb
 Vizualizat:  de 23489 ori

Viata Libera.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2012 00:26:17    Titlul subiectului: 153817

Dupa o lunga asteptare, s-a reluat circulatia cu bacurile intre Galati si Tulcea: http://www.viata-libera.ro/eveniment/28089-bac-galati-traversare-dunare-nave-navigatie-5-martie

"Cursele cu bacul au fost reluate
Autor: Maria Măndiță

În afară de avarierea parțială sau totală a șapte pontoane ancorate la malul Dunării de la Galați și de deplasarea navelor ancorate, sloiurile care curg pe Dunăre nu au creat alte probleme grave în ultimele ore.

Datorită unei porțiuni „curate” de apă, fără sloiuri, administrația Navrom Bac a decis reluarea curselor cu bacul, peste Dunăre, inclusiv pentru autovehicule, acțiune care a fost închisă în ultima lună. Potrivit directoarei Navrom Bac Marilena Vasilache, cursele se desfășoară doar pe timpul zilei, când se pot vedea sloiurile (între orele 7.00-18.00), însă transbordarea poate fi afectată dacă apar sloiuri de lungimi mari.

După decizia de ieri a grupului de suport tehnic, pe malul Dunării, la Galați, există mobilizare mai multe patrule de polițiști locali care le interzic gălățenilor să își riște viața, urcându-se pe sloiurile de la mal, pentru a face fotografii. Totodată, oamenii sunt avertizați cu privire la pericolul letal pe care îl reprezintă cablurile de oțel care leagă navele de mal și care se pot rupe oricând, fiind întinse la maxim, din cauza forței cu care ambarcațiunile sunt mutate de sloiuri.

Armatorii și agenții economici din zona Galați-Brăila acționează în continuare cu trei remorchere și patru împingătoare pentru a mărunți bucățile de gheață cuprinse pe o lungime de 40 de km, pe Dunărea fluvială între cele două municipii. Potrivit adjunctului Căpităniei Galați, Virgil Ciobanu, s-a acționat și în cursul nopții cu navele Galați 3, Tg. Ocna 6, Bușteni, Mercur, Măcin, Luncavița și Săcele, nave aparținând atât AFDJ Galați, cât și CNFR Navrom și Șantierul Naval Damen.

În paralel cu această acțiune, se desfășoară în permanență acțiunea de spargere a gheții în zona Cotul Pisicii-Tulcea, aici acționând navele Perseus, Hercules, Gheorghieni și Grozavu. Navele acționează mergând în sus, dinspre Tulcea spre Galați, scopul lor fiind mărunțirea gheții, pentru ca apoi aceasta să se verse în mare prin cele două canale, Sulina și Chilia."


Fotografia apartine cotidianului "Viata Libera":



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.07 kb
 Vizualizat:  de 23184 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 17 Iul 2012 13:05:41    Titlul subiectului: 157349

E temporara dar poate deveni definitiva: http://www.viata-libera.ro/eveniment/32433-viata-libera-galati-navrom-bac-program-si-tarife-normale-noaptea

"Premieră: Curse regulate la tarife normale și noaptea, la Trecere Bac
Autor: Rodica Mișcalencu Publicat Marți, 17 Iulie 2012 00:00

După lăsarea întunericului, bacurile Navrom traversează Dunărea din oră-n oră

--------------------------------------------------------------------------------

Dacă nu ați prins ultimul bac, cel de la ora 22.00, nu disperați! Acum nu mai trebuie să faceți chetă pe mal ca să plătiți o cursă specială peste Dunăre, căci Navrom Bac a eliminat suprataxarea și a introdus un program regulat de noapte. "De pe 15 iulie, nu mai percepem taxa de cursă specială între orele 22.00 și 6.00, interval în care, cu aceeași dată, efectuăm curse din oră-n oră", a declarat directorul Navrom Bac, Marilena Vasilache.
Economiile pe care le puteți face astfel sunt semnificative. Proprietarii de autoturisme, de exemplu, nu mai plătesc 80 de lei atunci când traversează fluviul în timpul nopții, ci 18 lei, tot atât cât plătesc în timpul zilei. Singura diferență dintre cursele de noapte și cele de zi este aceea că ultimele au o frecvență sporită, fiind efectuate din jumătate în jumătate de oră.
Facilitatea e termporară, dar poate deveni permanentă
Operatorul a introdus curse regulate, la tarife normale, în timpul nopții pentru că cererea este ridicată. Suntem în vârf de sezon estival, oamenii pleacă la mare ori se întorc de pe litoral și este normal ca Punctul Trecere Bac Galați - I. C. Brătianu, puntea de legătură între Moldova și Dobrogea, să fie intens traficat. "Multe mașini rămâneau pe mal chiar și după plecarea ultimului bac", a spus Vasilache.
Totodată, autocamioanele și TIR-urile nu prea au voie să circule în timpul zilei, când temperaturile caniculare "lichefiază" asfaltul. Suprataxarea lor noaptea, la bac, în aceste condiții ar fi fost nedreaptă. "Drumarii au restricționat traficul greu ziua, pe fondul caniculei, iar noi am adoptat o soluție ca el să se poată desfășura normal noaptea", a explicat oficialul Navrom Bac.
Potrivit aceleiași surse, măsura este una temporară. "O vom aplica, cel mai probabil, până în septembrie", a afirmat Vasilache.
Există, totuși, șanse ca programul regulat de noapte - o premieră cel puțin pentru ultimii cinci ani - să devină permanent. "Este un experiment. Vreau să văd dacă există cerere pentru programul nonstop", a declarat directorul Navrom Bac."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 04 Sep 2012 09:14:32    Titlul subiectului: 158607

Scaderea Dunarii creeaza noi probleme la Trecere Bac

Sursa: http://www.viata-libera.ro/eveniment/33850-viata-libera-galati-problemele-persista-la-trecere-bac

"Problemele persistă la Trecere Bac

Autor: Rodica Mișcalencu
Publicat Luni, 03 Septembrie 2012
Foto: Bogdan Codrescu

După ce a restricționat accesul autocarelor cu garda joasă pe bacuri din cauza dificultăților la îmbarcare cauzate de nivelul scăzut al Dunării, operatorul gălățean Navrom Bac a extins restricția și pentru unele TIR-uri. "Nu urcă pe bacuri TIR-urile care nu au garda la sol ridicată", a declarat, duminică, șeful de flotă al societății, Marian Pandele.
Explicația este aceea că nivelul fluviului a scăzut atât de mult, încât coborârea pe pasarelele de îmbarcare, până la platforma bacului, a autovehiculelor lungi cu garda joasă a devenit imposibilă.
Îmbarcarea și debarcarea nu sunt lipsite de riscuri nici pentru vehiculele care pot urca pe bacuri. Din cauza unghiului dificil, acestea "patinează" pe pasarele din metal și, ca să le ușureze urcarea și coborârea, lucrătorii Navrom Bac au aruncat nisip pe căile de acces.
Între timp, nivelul Dunărea a încetat să mai scadă. Duminică, fluviul măsura la Galați 63 de centimetri și era în staționare. Nivelul rămâne, însă, unul periculos. Din cauza pragurilor scoase la suprafață de apele mici, bacurile continuă să facă un ocol de câteva sute de metri, până în dreptul Turnului de televiziune, ceea ce face ca durata unei traversări să fie dublă."



10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.86 kb
 Vizualizat:  de 22393 ori

10.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Sep 2012 09:35:10    Titlul subiectului: 158611

Nivelul Dunarii este foarte scazut. Cand am fost in drum spre mare si am trecut pe podurile de la bratul Borcea-Cernavoda, am constatat ca au aparut ... noi plaje. Erau ani cand acolo, Dunarea inunda si padurea de langa mal, acum este invers.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 04 Sep 2012 12:20:46    Titlul subiectului: 158616

La Galati (probabil ca si-n cadrul altor... treceri peste Dunare), bacurile fac iar un ocol necesar pentru a ajunge la destinatie. Asa a fost si anul trecut... Probabil ca multi dintre dvs (cei interesati de aceasta forma de transport) isi mai amintesc de bacurile cenusii (Vadul Oii suna cunoscut, nu?!) trimise pentru a asigura un transport cat mai eficient intre cele doua maluri...

Acum... din nou... cele doua bacuri galatene se abat in amonte pentru a asigura o calatorie eficienta, lipsita de orice risc.

Cand ne cere natura... tre' sa ne adaptam, asa cum putem mai bine...

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Transport naval Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community