Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M5: Cartier Drumul Taberei - Pantelimon
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 44, 45, 46  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 07/Mai/2024
Mesaje: 9924
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Sep 2012 14:47:27    Titlul subiectului: 158620

Incepe sa devina o certitudine, este posibil ca lucrarile la M5 sa fi suspendate din lipsa de fonduri. Articolul se gaseste aici

Citat:
Lucrările la metroul spre Drumul Taberei ar putea fi oprite din lipsa banilor

Sumele alocate pentru proiectul "Magistrala V. Drumul Taberei-Universitate" au fost reduse cu mai mult de jumatate in urma rectificarii bugetului pe 2012. Șeful Metrorex contrazice însă un răspuns oficial al companiei și susține că lucrările se vor desfășura conform graficului, existând finanțarea necesară. Sumele alocate pentru proiectul "Magistrala V. Drumul Taberei-Universitate" au fost reduse cu mai mult de jumatate in urma rectificarii bugetului pe 2012. Practic, Metrorex a ramas fara banii necesari continuarii lucrarilor conform graficelor de executie. De la 380,9 milioane de lei, suma alocata initial pentru 2012, fondurile au fost reduse la 178,9 milioane de lei, in urma rectificarii. O astfel de diminuare de fonduri are si consecinte negative, scrie hotnews.ro.
"Urmare acestui aspect, pot aparea intarzieri, amanari sau in cel mai rau caz, sistari temporare ale lucrarilor, cu consecinte negative in plan economic, financiar si social", au anunțat reprezentanții Metrorex.
Mai mult, reprezentantii companiei afirma ca ar fi necesara suplimentarea fondurilor cu 99,2 milioane de lei in vederea respectarii clauzelor contractuale. "Pentru obiectivul sus amintit (n.red.Magistrala 5), in cadrul contractului de executie statii si tunele pe sectiunea Raul Doamnei - Hasdeu este necesara suplimentarea fondurilor cu suma de 99.200 mii lei in scopul respectarii clauzelor contractuale si a graficului de executie", arata Metrorex, companie aflata sub autoritatea Ministerului Transporturilor.

Si ca o paranteza, credeti voi ca bugetele pe 2013-2015 vor fi mai bune ca cel din 2012 ? Nu prea cred. La anul vom avea de rambursat la FMI peste 4 miliarde de euro si in 2014 si mai mult. Credeti ca va fi respectat in conditiile astea termenul limita de finalizare al lucrarilor ? Eu unul nu prea cred. Ma amuza cei de la Metrorex care viseaza cai verzi pe pereti, dar finantarea este cu lingurita.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Sep 2012 19:59:10    Titlul subiectului: 158632

Domnilor, ceva mai devreme am incercat un dialog cu Andrei11 care a dovedit o mare inversunare in a accepta aberatiile lucratorilor de la Jalea Ialomitei. Pacat ca am reusit sa poluam topicul fara sa ajungem la concluzia ca nu realitatea conteaza, ci doar ceea ce vrem sa vedem.
Trec peste oraznicia lui Flo si propun celor mai cunoscatori in domeniu sa ne prezinte diverse metode de lucru mai putin distructive. Daca se vor termina banii, oricum nu mai avem de ce sa ne batem gurile (tastaturile) cu lucrarile - presupun ca voluntariatul la Tehnologica Radion, la Astaldi sau la Max Boegl iese din discutie iar lucratorii isi vor lua jucariile si vor pleca. Ma intreb doar ce se va intampla cu preasfintele scuturi de la Razoare!
Din cate imi amintesc, Subway Guru a prezentat undeva pe forum o metoda initiata de el prin care s-a realizat unul din peroanele statiei Basarab cu minime influente la suprafata. Sunt interesat sa aflu de ce nu a putut fi evitata calamitatea din Dr. Taberei, de ce nu s-au aplicat alte tehnici care sa reduca impactul negativ asupra traficului, asupra populatiei, asupra spatiilor verzi (si asa deficitare in Bucuresti). Presupun ca undeva in lumea civilizata se pune un pret mai mare pe natura si pe calitatea vietii - oare cum s-au executat lucrari similare in alte parti? Poate ca gropile gigantice si dese aflate in organizari de santier uriase, cu devieri masive de retele edilitare, cu defrisari pe suprafete mari, cu strazi si trotuare aduse la dimensiunile garourilor, cu un apendice stupid, cu suprimarea serviciilor de transport, de iluminat stradal si de salubritate, pe care le intalnim azi in Dr. Taberei aveau alternative mai convenabile! Sa fi fost doar expansionismul tipic romanului ajuns calare pe o gramada de bani motivul pentru care s-au aprobat tehnologiile folosite? Sa fie vorba de incompetenta, de dezinteres? Sa nu fi fost vreo alta varianta posibila si aplicabila?

_________________
Va pupa tata!


Ultima modificare efectuată de către weeping eye la Mie 05 Sep 2012 13:32:35, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 08:19:58    Titlul subiectului: 158639

La Basarab s-a sapat cu o "cartita" de tren. Hai sa discutam de ce s-a facut asa acolo si daca solutia respectiva se putea aplica sau nu in Dr Taberei.
-la Basarab s-a sapat peronul in intregime "subteran" pentru ca nu exista solutia unei excavari deschise (peronul respectiv este exact sub liniile CFR).
- de ce nu s-a sapat cu un scut normal (sau TBM) si s-a sapat cu un scut CFR...pentru ca daca se sapa cu un scut normal nu ramanea loc de peron. Scutul normal sapa doar cat este tunelul, respectiv rama +cca 1m in laterale, deci daca vrem peroane ca la Bazilescu (la capete) , DA, puteam sapa cu TBM-ul statiile Sad
Se putea aplica solutia respectiva (scut CFR) in Dr Taberei ? Probabil ca da, dar costurile erau pe masura. Cam cate scuturi CFR trebuiau ? Cate sunt disponibile in tara ?
Si in final...aspectul...Merita ? Eu zic ca nu. Ma uit la Basarab si nu cred ca ne-ar fi placut sa mai vedem astfel de statii ...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 09:46:19    Titlul subiectului: 158641

Draga Sab ai vorbit foarte mult de costuri si de rentabilitate in trecut.
O sa te intreb: statiile astea "frumoase" cu tavan intermediar nu costa in plus?
Cred ca da.
Crezi ca daca statiile aratau in stilul asta nu se mai ducea lumea sa ia metroul?
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Westminster.tube.station.jubilee.arp.jpg

Macar daca tot s-a adoptat solutia asta cretina pentru secolul 21 macar daca ar fi facut ceva mai folositor, de exemplu in locul etajului intermediar se puteau face niste parcari....

P.S. Am uitat sa intreb, toate benzile "suplimentare", plus restul devierilor nu costa?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 10:35:17    Titlul subiectului: 158642

Citat:
Se putea aplica solutia respectiva (scut CFR) in Dr Taberei ? Probabil ca da, dar costurile erau pe masura.

Se puteau face economii prin suprimarea apendicelui Jalea Ialomitei (cu tot cu racordul denivelat de dupa Romancierilor) si se putea construi depoul sub Drumul Tabarei, in gura statiei Raul Doamnei, racordat la nivel (similar cu Semanatoarea).
Citat:
Cam cate scuturi CFR trebuiau ? Cate sunt disponibile in tara ?

Crezi ca lipsa scuturilor CFR ar fi intarziat peste masura lucrarile?
Citat:
Si in final...aspectul...Merita ? Eu zic ca nu. Ma uit la Basarab si nu cred ca ne-ar fi placut sa mai vedem astfel de statii ...

Esti nemultumit de aspectul in ansamblu al statiei Basarab? Nu-ti cade bine ca este o carpeala de toata jena? Ei bine, este rodul muncii proiectantilor si contructorilor de metrou romanesc care au dat o mare gherla acolo! Daca n-au putut mai mult pentru o statie in buricul targului, de ce crezi ca pot mai mult la periferie? Si inca ceva: nu te uita la ansamblul statiei Basarab, ci strict la peronul cu pricina. Luat independent, consider ca este OK. Romana arata muuult mai rau (o alta gherla de proportii)!

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 10:53:17    Titlul subiectului: 158643

Nici eu nu am fost de acord cu construirea apendicelui de o statie Valea Ialomitei. Acum, cu extensia programata catre Brancusi, parca are putin sens, dar nu mai are sens celalat apendice, spre Raul Doamnei.
Da, lipsa scuturilor ar fi ingreunat lucrarile. Trebuiau introduse (PLS) si scoase (PSS) la fiecare statie si mutate la urmatoarea.
Mie, sincer, nu imi place Basarab M4 peronul spre Gdn. Dar este chestie de gust...

@elef
Ce ai pus tu este o poza de la Jubillee Line, care este undeva pe la -32m. La adancimea aia nu cred ca merita sa vorbesti de pereti mulati si excavatie deschisa. Mai ales ca linia traverseaza si centrul Londrei.
La noi Dr Taberei nu este centru si vorbim de -11m (metrou de mica adancime). Si nici nu cred ca se poate plange Dr Taberei de lipsa spatiilor verzi, ca s-au taiat cativa copaci. Ba , dimpotriva...
Cat despre costuri, poate subway guru sa ne spuna cat costa o statie subtarana si una in excavatie, comparativ. Si de ce s-a optat pentru solutia asta si nu pentru executia subterana.
Insa mie, sincer, nu imi plac statiile executate in subteran, precum cea din link-ul tau. Este o chestie de gust, asa cum am spus... Sunt statii anoste, care nu imi spun nimic. Ba mi se par ca toate seamana intre ele, rotunde cum sunt...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 12:02:59    Titlul subiectului: 158646

Citat:
Ce ai pus tu este o poza de la Jubillee Line, care este undeva pe la -32m. La adancimea aia nu cred ca merita sa vorbesti de pereti mulati si excavatie deschisa. Mai ales ca linia traverseaza si centrul Londrei.
La noi Dr Taberei nu este centru si vorbim de -11m (metrou de mica adancime).

Am discutat doar despre aspect. Atat. Si poate am putea discuta despre faptul ca deranjul creat la suprafata este minim. Si cred ca asta ar cel mai important aspect.

Citat:
Si nici nu cred ca se poate plange Dr Taberei de lipsa spatiilor verzi, ca s-au taiat cativa copaci. Ba, dimpotriva...

S-au taiat peste 1000 copaci, deci nu cred ca putem vorbi de "cativa"...

Dar totul tine de gradul de civilizatie care la romani - fara suparare - tinde catre 0.

La o lucrare de genul asta ar trebui sa se tina cont si de faptul ca in cartierul Dr.Taberei locuiesc oameni, nu numai de costuri - care oricum la finalul lucrarii vor fi mult umflate.

Dar in Romanica respectul pentru omaneni, din nefericire, nu exista.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 12:36:42    Titlul subiectului: 158647

Acum, ca sa iti dau un raspuns, tot in acelasi tandem, afla ca in Praga, (Praga care nu este orice oras) o statie de metrou din centrul orasului a fost inchisa pentru 2 ani doar pentru a se construi un mall la suprafata. Asa ca treaba cu copacii e relativa, se vor planta altii. Asa cum atunci cand ai construit casa, trebuie sa scoti pamantul, tai copacii, iarba etc, asa cum si blocul in care stai/ai stat a avut acelasi traseu... Nu se poate avans fara sa sacrifici ceva - iar la costuri, fara suparare, dar costul de realizare este primul factor - si asa in cazul M5 costa destul in situatia actuala, daca mai se si apucau sa faca metroul la -30m sa zicem, apoi atunci, plateam de ne rupeam - ca tot noi platim, nu statul, nu guvernul, nimeni altcineva decat noi.
Parerea mea e ca asa cum e, santierul din Dr.Taberei este mai mult decat decent. Se poate si mai rau, si foarte rau. Si Bruxelles-ul are demarate lucrari de refacere a statiilor de metrou si tren, si sunt santiere, si lumea le suporta si nu mai comenteaza atat. Vrei metrou, suporti. Tare m-as mira ca in conditiile actuale, anumite aspecte si detalii sa se schimbe la acest tronson, pentru a diminua cheltuielile, si pentru o buna bucata de vreme, sa ramana la stadiul Eroilor si atat. Poate in viitorul apropiat, sa se mai faca un parteneriat privat pentru marirea magistralei spre Universitate. Mai ales ca magistrala 6 are o importanta mai mare decat 5, cel putin la stadiul in care 5 este vitala pana la Eroilor sa faca legatura cu sistemul actual.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 12:42:03    Titlul subiectului: 158648

elef a scris:
S-au taiat peste 1000 copaci, deci nu cred ca putem vorbi de "cativa"....
S-or fi taiat 1000 de copaci, dar Dr Taberei nu sta in copacii taiati in zonele unde se fac statiile. Dr Taberei are ditamai parcul si mult alt spatiu verde intre blocuri. Iar cei 1000 de copaci vor fi replantati dupa finalizarea lucrarilor, nu vad care este marea problema cu copacii.
De 20 ani ne plangem ca vrem metrou, acum ca in sfarsit se face ceva, ne impiedicam de copaci si ne plangem...

Ce sa spun de Militari, unde la Gorjului au taiat copacii ca sa faca statia si nu au mai plantat nimic in schimb. Iar Militariul sufera rau la capitolul spatiu verde in comparatie cu Dr Taberei, care as putea spune ca este un cartier favorizat. Dar totusi ne bucuram ca avem statie de metrou, cu toate ca s-au taiat copacii si in ciuda faptului ca statia arata "intr-un mare fel".

Sunt de acord ca deranjul ar fi mai mic daca s-ar lucra numai in subteran, dar, repet, ar fi interesant de aflat care sunt costurile si daca este o solutie fezabila in Bucuresti. Nu pot sa ma pronunt, astept specialistii sa-si spuna parerea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 13:12:02    Titlul subiectului: 158650

@sab
Citat:
ca s-au taiat cativa copaci

Tot intr-o discutie mai veche de pe forum, Subway Guru spunea ca se cauta solutii cu defrisari minime pentru a nu afecta spatiile verzi! Au "salvat" parcul si au devalizat toate gradinile de pe traseu, comparabile, de altfel, cu parcul!

Citat:
dar Dr Taberei nu sta in copacii taiati in zonele unde se fac statiile. Dr Taberei are ditamai parcul si mult alt spatiu verde intre blocuri.

In urma lucrarilor, suprafetele inverzite din Drumul Taberei au scazut! In urma lucrarilor, suprafetele inverzite din Bucuresti au scazut! De ce nu vezi ansamblul?

Citat:
Sunt statii anoste, care nu imi spun nimic.

Cred ca mai importanta a fost utilitatea! Avem destule statii de metrou cu "personalitate" in Bucuresti care arata ca niste caverne, sunt insalubre, cu peretii soiosi, si prost iluminate.

Citat:
De 20 ani ne plangem ca vrem metrou

Sigur "ne plangem"? Sau e o falsa impresie, creeata artificial? Din cati cunoscuti am in zona, n-am discutat niciodata despre nevoia aspra de a avea metrou in cartier.

Citat:
ne impiedicam de copaci si ne plangem...

Asta e senzatia ta? Ca singura problema sunt copacii? Nu, gresesti, sunt mai multe probleme - din nou te rog sa ai o viziune de ansamblu!

@bogdaneftimie

Citat:
Vrei metrou, suporti.

Din cate stiu, Udriste a vrut cel mai mult metrou in Drumul Taberei, dar nu-mi dau seama cam ce are de suportat! I-o fi si lui greu, saracu' sa se culce dupa incheierea lucrarilor si sa sara din pat in bubuit de cupe si de bene, sa stea cu geamu' inchis ca sa nu-i intre prafu' in casa, sa umble noaptea cu lanterna ca sa nu-si rupa picioarele prin gropile din noile alei! Mai o intrerupere de apa, una de curent, alta de telefon! Mai un cutremur cu epicentrul la 15 metri de casa! Greu rau, nu?

_________________
Va pupa tata!


Ultima modificare efectuată weeping eye la Mie 05 Sep 2012 13:22:00, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 13:15:29    Titlul subiectului: 158651

Citat:
De 20 ani ne plangem ca vrem metrou, acum ca in sfarsit se face ceva, ne impiedicam de copaci si ne plangem...

Nu imi aduc aminte sa ma fi plans ca vreau metrou.Cum nu imi aduc aminte ca cineva sa ii fi intrebat pe locuitorii din Dr.Taberei ceea ce vor. Cum nimeni nu a explicat ceea ce se vrea sa se faca....
Citat:
Ce sa spun de Militari, unde la Gorjului au taiat copacii ca sa faca statia si nu plantat nimic in schimb. Iar Militariul sufera rau la capitolul spatiu verde in comparatie cu Dr Taberei, care as putea spune ca este un cartier favorizat. Dar totusi ne bucuram ca avem statie de metrou, cu toate ca s-au taiat copacii si in ciuda faptului ca statia arata "intr-un mare fel".

Draga sab, daca s-a facut o greseala in trecut, s-ar presupune ca nu ar mai trebui repetata...
Citat:
Sunt de acord ca deranjul ar fi mai mic daca s-ar lucra numai in subteran, dar, repet, ar fi interesant de aflat care sunt costurile si daca este o solutie fezabila in Bucuresti. Nu pot sa ma pronunt, astept specialistii sa-si spuna parerea.

Pai cred ca deja te-ai pronuntat :
Citat:
Probabil ca da, dar costurile erau pe masura.


Draga bogdaneftimie, explica-mi si mie ce are o statie de metrou inchisa cu taiatul copacilor. Plus ca ma gandesc ca dupa parerea ta, nefiind rau deloc, banuiesc ca ar fi trebuit sa darame cateva blocuri...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 13:32:30    Titlul subiectului: 158652

Nu face confuzie intre deranjul de la trotuar/bulevard cu altceva. Te rog reciteste ce am scris. Daca existau bani suficienti, s-ar fi lucrat fara sa stii nimic la suprafata...
In al doilea rand, un astfel de proiect nu se face ca vrea/nu vrea un om, 10, 100. Este vorba despre mii de oameni. Dar din experienta stiu ce vorbesc si daca trebuie sa tai un copac, 100, oricati e nevoie, ca sa faci 30 minute pana in centrul orasului, fata de o ora sau mai mult, raportul este mai mult decat benefic.
Ceea ce nu intelegi tu este faptul ca ai impresia ca dupa terminarea santierului, totul va ramane asa, cu gropi, trotuare strazi desfiintate, copaci taiati, spatiile verzi desfiintate, etc. De ce nu ii injuri pe cei care au taiat trotuarele sa faca spatii de parcare? Acolo e mai grav si e definitiv facut.
Exemplul dat cu statia aia din Praga era ca la nevoie, se sacrifica ceva ca altceva sa fie construit (indiferent ca e temporar sau definitv).

Alta ordine de idei, daca iti aduci aminte, (sab sigur cunoaste) in Militari a mai fost un deranj foarte mare, odata cu modernizarea sistemului de conducte apa potabila/termoficare de pe mijlocul blv Iuliu Maniu si atunci, pentru niste luni bune, s-a sacrificat transportul in comunde suprafata ramanand o singura linie de RATB (la vremea aia era doar 336 parca) fara trolee, si fara niste benzi de circulatie (ramasesera 2 benzi pe fiecare sens, pe margini, inclusiv cea cu masini parcate acum) - si lumea a acceptat situatia. Poate ca tu ai masina personala si nu te intereseaza metroul. Dar stii ca minoritatea se supune majoritatii. Dr.Taberei e un cartier imbatranit ca populatie, si de aici si astfel de situatii. Gandeste la ce vor avea si viitoarele generatii.

Cu orice dispute am duce noi aici, santierul este desfasurat, si va ramane asa pana la finalizare. Mie personal imi pare rau de ceasul de la Piata Moghioros (amintire veche, si cel vechi de tot si cel care il montasera in ultimii ani)...

Cel mai important este ca si dupa transferul metroului la primarie, sa existe fonduri sa termine tronsonul asta, sa nu avem un M4 clonat, pentru niste ani buni...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 13:38:07    Titlul subiectului: 158653

Am uitat ceva: si sab, si bogdaneftimie, luati in discutie adancimea de -32 de metri ca fiind motivul realizarii statiilor in subteran. Corect! Dar de ce la -11 metri nu este aplicabila tehnologia? De ce ar trebui sa coboram si noi tunelele pana la -30 de metri ca sa nu ne dam in spectacol la suprafata?

Prelungire spre Brancusi si Domnesti? Vorbe aruncate aiurea, cu dorinta de a mai drege busuiocul!

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 13:52:44    Titlul subiectului: 158654

Din cate stiu eu, statiile in sine nu le poti face complet in subteran, fara sa faci macar o groapa - in cazul de fata santierele sunt doar la capete, inevitabil si statiile in sine. Am vazut tehnologii de consturit statiile doar din interior spre suprafata (Praga) si "subwayguru" poate confirma. Avem si noi un exemplu. Problema este ca santierele sunt prea dese, din cauza statiilor scurte. Pe tronsonul prezent se lucreaza la tunele in interior si la statii din exterior (acelasi lucru nu voi putea spune si despre tronsonul urmator)

Parerea mea este ca s-a ales varianta mai putin costisitoare si cea mai rapida.

Apropo, stiu nemultumirea ta cu santierul de la capatul RATB, dar iar o parere a mea este ca acolo nu avea ce cauta un capat de metrou: ori il continuau din start macar pana la cartierul latin, sa aiba un scop, ori se limitau la Raul Doamnei. Ei au ales o cale de mijloc, sa imparta si colo si colo. Pe viitor Raul Doamnei va ramane un ciot, caruia sincer nu prea ii mai vad rostul... sa il duca unde? la Ghencea? Poate doar sa il uneasca cumva cu asa zisa inelara, dar putine sanse. Daca tot fac pe Valea Ialomitei, sa il fi dus mai in afara putin, si aveau loc sa "rame" si depoul si tot ce vroiau ei fara sa faca "mastodontul de la capatul RATB". In rest, din cele cercetate si rasfoite, este mai ieftin si rapid sa faci o statie in sapatura deschisa decat in stilul Bazilescu. La tunele povestea sta altfel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 14:04:21    Titlul subiectului: 158656

Citat:
acolo nu avea ce cauta un capat de metrou: ori il continuau din start macar pana la cartierul latin, sa aiba un scop, ori se limitau la Raul Doamnei. Ei au ales o cale de mijloc, sa imparta si colo si colo.

Calea aia de mijloc costa si deranjeaza! Si Udriste sufera din cauza asta...
Am mai spus: nu s-a dorit niciodata prelungirea dincolo de Jalea Ialomitei - este evident din modul in care s-a pus problema de la bun inceput. Iar acum, ca prioritate vad prelungirea liniei macar pana la Universitate, pentru a i se da cu adevarat un scop liniei. Limitarea la Eroilor este o alta aberatie!
Si nu cred ca e bine sa vorbim despre "viitor" atata vreme cat prezentul este incert! Nu stiu, baietii sunt cumva in intarziere cu lucrarile fata de planificarea initiala? Se discuta si de lipsa banilor?

Citat:
Problema este ca santierele sunt prea dese, din cauza statiilor scurte.

Si de ce sunt prea dese? De ce nu s-a cautat optimizarea tuturor aspectelor (pret, timp de executie, deranj la suprafata, deservirea locuitorilor)? Exista un echilibru in toate, trebuie doar sa vrei sa il gasesti. Probabil ca erau prea multi "baieti" care se pricep doar la amenajari interioare si nu aveau loc sa se hraneasca cu totii doar din 3 - 4 statii! Sau erau prea multe masini de sapat pereti mulati care nu aduceau bani proprietarilor?

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 14:11:55    Titlul subiectului: 158659

Deja discutia aluneca in derizoriu. Credeti ca locuitorii din Dr Taberei nu vor metrou ? Eu zic sa mai intrebati in stanga si in dreapta. Majoritatea covarsitoare isi doresc metrou ca sa scape de stresul zilnic al intrarii si iesirii din cartier pe la suprafata.
Daca nu vor, organizati voi niste mitinguri si cereti sistarea lucrarilor.
Da, se va diminua suprafata de spatiu verde din Dr Taberei si , implicit din Bucuresti. Dar se vor replanta copacii dupa terminarea lucrarilor. Te rog si eu sa vezi situatia de ansamblu, Dr Taberei va avea un transport economic si ecologic, in locul autobuzelor poluatoare...Sau este bine ca avem autobuze pe motorina, in schimb avem copaci ?

Repet, nu stiu daca tehnologia se putea folosi la -11m, nu sunt specialist. Si nu stiu cu ce costuri se sapa statiile in intregime subterane. Daca se pot sapa, dar costurile sunt duble, are rost ?

Sincer, mi se pare o discutie inutila. Acum intarziem statia Eroilor 2 tot din cauza copacilor. Vrem sa salvam copacii cu costuri duble in loc sa investim putinii bani in prelungirea sau modernizarea liniilor existente. Nici linia de legatura nu o putem face decat subteran...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 14:13:07    Titlul subiectului: 158660

Din ce se vehiculeaza in presa:
- bugetul este redus, dar ar fi de ajuns pana la sfarsitul anului pentru lucrari (anul urmator nu se specifica decat ca va fi inclus in bugetul respectiv)
- se doreste mutarea metroului de la MT la Primarie - ceea ce va duce iar la birocratie, si alte cele cand lucrearea trebuie sa continue
- parerea mea e ca se va face efort sa se termine pana la Eroilor in prima faza, si sa ii dea drumu sa circule, apoi unele guri rele vor dori sistarea o perioada a lucrarilor

Referitor la buget, nu vad cum ar demara ei in decembrie si M6... cu ce?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 14:25:46    Titlul subiectului: 158664

Citat:
Deja discutia aluneca in derizoriu. Credeti ca locuitorii din Dr Taberei nu vor metrou ? Eu zic sa mai intrebati in stanga si in dreapta. Majoritatea covarsitoare isi doresc metrou ca sa scape de stresul zilnic al intrarii si iesirii din cartier pe la suprafata.
Daca nu vor, organizati voi niste mitinguri si cereti sistarea lucrarilor.

Sab, eu zic de ceva facut cum trebuie, nu de intrebat in dreapta si in stanga. Cred ca inainte de o lucrare de genul asta lucuitorii din Dr. Taberei ar fi trebuit consultati, nu facut simulacrul ala de site de sugestii la nu's cate luni de la inceprea lucrarilor cand nu se mai putea face nimic.
Ca tot vorbim in derizoriu, stiai ca in Stuttgart pentru taiatul a cateva zeci de copaci pentru noua gara centrala s-a facut referendum?

Citat:
- se doreste mutarea metroului de la MT la Primarie - ceea ce va duce iar la birocratie, si alte cele cand lucrearea trebuie sa continue

Poate ca in felul asta se poate crea premiza pentru evitarea unor situatii gen Universitate, cand s-a facut parcarea dar nimeni nu s-a gandit sa faca si statia de metrou daca tot s-a sapat in zona...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 14:28:06    Titlul subiectului: 158666

Citat:
Daca nu vor, organizati voi niste mitinguri si cereti sistarea lucrarilor.

Acum?! Si ce s-ar intampla? O sa renunte "baietii" sa mai roada la cascaval? O sa vina cineva sa umple gropile la loc cu pamant si o sa reconstruiasca ce au distrus (strazi, alei, canalizari, ca sa nu mai zic de alea verzi)? Cred ca nici pamantul n-ar sti cum sa-l batatoreasca cum trebuie ca sa toarne fundatia unei strazi dup-aia si sa nu crape sub trafic!!! Vrei sa-mi scuture iar blocul? Sau te gandesti sa "inghete" totul la situatia actuala din teren? Acum chiar ca batem campii!

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 14:34:04    Titlul subiectului: 158667

Citat:
Poate ca in felul asta se poate creea premiza pentru evitarea unor situatii gen Universitate cand s-a facut parcarea dar nimeni nu s-a gandit sa faca si statia de metrou daca tot s-a sapat in zona...

De gandit s-au gandit, dar nu acolo va fi statia - s-a mai discutat de multe ori despre asta. Plus ca fondurile nu existau atuncic and s-a facut parcarea.
Ultima locatie a statiei era dincolo de rond, nu la statui langa parcare.

weeping eye a scris:

Acum?! Si ce s-ar intampla? O sa renunte "baietii" sa mai roada la cascaval? O sa vina cineva sa umple gropile la loc cu pamant si o sa reconstruiasca ce au distrus (strazi, alei, canalizari, ca sa nu mai zic de alea verzi)? Cred ca nici pamantul n-ar sti cum sa-l batatoreasca cum trebuie ca sa toarne fundatia unei strazi dup-aia si sa nu crape sub trafic!!! Vrei sa-mi scuture iar blocul? Sau te gandesti sa "inghete" totul la situatia actuala din teren? Acum chiar ca batem campii!

Te pot contrazice putin: La pod Constanta s-a refacut totul la loc, inclusiv linia de tramvai. Chiar daca dupa 20 de ani.

elef a scris:
Ca tot vorbim in derizoriu stiai ca in Stuttgart pentru taiatul a cateva zeci de copaci pentru noua gara centrala s-a facut referendum?

In primul rand Dr.Taberei nu este in centru, si nu reprezinta ceva asemanator cu ce zici tu. Poate daca taiau jumatate din Herastrau ca sa faca ceva, poate ca se mai asemana, dar si acolo metroul tot cam pe sub lac trece, si s-a lucrat si acolo... s-a refacut tot
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 14:42:02    Titlul subiectului: 158674

Citat:
Te pot contrazice putin: La pod Constanta s-a refacut totul la loc, inclusiv linia de tramvai. Chiar daca dupa 20 de ani.

Dar dupa finalizarea lucrarilor. sab spunea de sistarea lor, deci inteleg ca s-ar renunta la a mai continua construirea.

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 14:44:17    Titlul subiectului: 158675

elef a scris:
Poate ca in felul asta se poate creea premiza pentru evitarea unor situatii gen Universitate cand s-a facut parcarea dar nimeni nu s-a gandit sa faca si statia de metrou daca tot s-a sapat in zona...

Ar fi fost "foarte bine" sa se faca impreuna parcarea si statia de metrou, s-ar fi blocat complet bulevardul, nu ar mai fi circulat "picior de masina" pe acolo Laughing
By the way, Jubillee Line pe care mi-o dadeai exeplu a costat o "nimica toata" de vreo 3,5 miliarde lire sterline pentru 11 statii..


Ultima modificare efectuată de către sab la Mie 05 Sep 2012 14:53:07, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 14:45:10    Titlul subiectului: 158676

Asta in cazul cel mai rau. Pentru urmatoarele 4 luni nu se sisteaza nimic. Posibil si dupa. Ar putea renunta la anumite amenajari ale statiilor (ar fi si asta o solutie pentru costuri mai mici, nu de alta, dar nu trebuie sa avem statii ca la Moscova ca sa putem circula cu metroul)? Vom vedea in lunile ce urmeaza.
Nu s-a pus vreo problema de sistare a lucrarilor si cu atat mai putin de punere a lor in conservare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 14:47:24    Titlul subiectului: 158677

bogdaneftimie, in primul rand ca prin anumite zone din Europa cu care Romania nu are treaba decat geografic, exista mult mai multa atentie si respect pentru cei care locuiesc acolo. Asta e explicatia.
In plus, incercati sa nu mai aduceti ca argumente constructia magistralelor 1-4. Asta dovedeste un singur lucru: o stagnare dpdv tehnic si dpdv mentalitate.

Sab, am aratat acea statie din Jubilee Line Extension fiindca ma intereseaza aspectul ei. In rest nu am adus in discutie costurile sau adancimea. Nu e locul dar daca ai adus vorba de costuri macar mentioneaza si ca e sapata in malurile Tamisei si ca subtraverseaza Tamisa de 4 ori....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2012 01:12:57    Titlul subiectului: 158766

Carcotasul de serviciu
Capetele active ale TBM - urilor au fost aduse de ceva timp.
Evident ca platim chirie la ele de aiurea, nu-i asa ?
Cine plateste "avansul" ?
Al treilea TBM unde e ? Sau pana la Erorilor ( Laughing ) mergem in sapatura deschisa ?
Sau si mai bine, limitam mareata realizare la Academia Militara, si asa daca nu se apuca de prelungirea pana la Iancului, sectiunea pana la Eroilor e cam peste mana.
Eu spun ca mai degraba sa ne limitam la Academia Militara Exclamation
elef a scris:
In plus, incercati sa nu mai aduceti ca argumente constructia magistralelor 1-4. Asta dovedeste un singur lucru: o stagnare dpdv tehnic si dpdv mentalitate.

Argumenteaza afirmatia te rog.
Roata s-a inventat in epoca de piatra.
Apoi a aparut epoca fierului, a bronzului, etc.
Pe undeva ma simt vizat si nu inteleg. Pana la urma fara "cartitile" din sec XIX nu era posibil TBM - ul de azi.
Lasand la o parte faptul ca in 2100 cetatenii pasnici ai planetei Pamant o sa rada copios de voi, cei din 2012. Idea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 44, 45, 46  Următoare
Pagina 27 din 46

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community