Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole pe ideea posibilei ilegalitati a maxi-taxi-urilor
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2017
Mesaje: 5791
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 22:49:38    Titlul subiectului: 157612

andrei11 a scris:
Sunt de acord ca pentru cursele care ies din localitate, cu exceptia mijloacelor de transport care sunt considerate mijloace de transport in comun nu pot exista calatori in picioare, conform reglementarilor in vigoare.
Ce vrea sa spuna treaba cu "cu exceptia mijloacelor de transport care sunt considerate mijloace de transport in comun" ?!? Shocked Transportul judetean, interjudetean etc, adica ce iese in afara localitatilor, se face doar cu vehicule de transport in comun... Wink Chiar si detestatele dube/maxi-taxi sunt tot mijloace de transport in comun, deci ce alte vehicule mai stii tu ca se folosesc si nu sunt mijloace de transport in comun?!? Shocked Twisted Evil Twisted Evil
Si de unde pana unde treaba ca mijloacele de transport public judetene au voie sa ia calatori in picioare?!? Ba din contra, am dat de o prevedere legala care tocmai ca mentioneaza explicit ca la transportul judetean si interjudetean nu se admit calatori decat in limita locurilor pe scaune:
Citat:
Legea nr. 102/ 2006 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.109/2005 privind transporturile rutiere
67. Articolul 58 va avea următorul cuprins:
Art. 58. Constituie contravenții următoarele fapte:
ț) transportul de persoane pe un traseu județean, interjudețean sau internațional a mai multor persoane decât numărul de locuri pe scaune prevăzut în certificatul de înmatriculare
Deci: cand trecem de stadiul de basme?!? Stii, ai ramas dator si cu povestea cu senzorii care "numara" cate pantografe au intrat pe un macaz si cate au iesit... Twisted Evil
andrei11 a scris:
Autobuzele urbane de tip "maxi taxi" (care nu sunt considerate mijloace de transport in comun) pot lua (prin lege) un numar maxim de 22 persoane (am mai discutat acest aspect, nu mai reluam, am dat si literele de lege), deci practic maxim 4 persoane in picioare.
Maxi-taxi urile NU sunt autobuze URBANE... din nou spui prostioare... Rolling Eyes Microbuzele sunt doar "autobuze". NU URBANE!!! Conform legii, autobuz urban este "autobuz la care majoritatea locurilor sunt în picioare" (vezi alt topic, tot aici, la Petitii/Legislatie).

Pe de alta parte, te folosesti de o definitie veche a microbuzului pe care oricum o interpretezi gresit. Acolo scrie ca in categoria "microbuz" se incadreaza vehiculele cu o capacitate de maxim 22 de persoane, ceea ce NU inseamna ca fiecare microbuz poate indesa si calatori in picioare! Dupa interpretarea ta gresita, daca un microbuz are 17 locuri pe scaune, el ar avea "voie" sa ia si 5 calatori in picioare, nu?!? Ei bine, NU!
Microbuzele sunt autorizate pentru un anumit numar de locuri, sa zicem 17. Ei, la majoritatea dubelor de la noi numarul maxim de locuri=numarul de locuri pe scaune si ATAT! Nici macar un calator in picioare.
De altfel, exista obligatia ca in partea din fata a vehiculelor de transport public sa fie afisata o placuta/autocolant care sa contina numarul de locuri pe scaune, numarul de locuri in picioare, numarul de locuri pentru fotolii rulante si numarul TOTAL de locuri. Daca veti avea ocazia, veti vedea ca autobuzele, troleibuzele etc respecta asta, ba chiar si unele microbuze. In schimb, ce sa vezi?!? Majoritatea dubelor/maxi-taxi nu au sau nu mai au acele inscriptii, ca nu cumva natararii transportati sa vada, sa inteleaga si sa se revolte contra celor care ii trateaza ca pe vite... Si in actele microbuzelor vei vedea ca nu au locuri in picioare
andrei11 a scris:
Pentru a putea efectua transport de persoane in regim urban cu persoane in picioare, singurul element cu care trebuie dotat autovehiculul respectiv este sa aiba bare de sustinere. (si are Laughing ).
Pentru ca un autovehicul sa fie considerat autovehicul pentru transport in comun al persoanelor, trebuie :
1) Sa aiba bare de sustinere (asta au toate)
2) Sa aiba usi pentru schimbul rapid al calatorilor care urca si/sau coboara, deci minim 2 usi. ( maxi taxi - urile nu au, de aceea ele nu pot fi considerate autovehicule pentru transport in comun ).
Te rog, nu mai fabula! NU are nicio legatura cu cele 1, 2 sau x usi!
Iti vine sa crezi ca in legislatia europeana, careia ne aliniem si noi, exista o anexa (am atasat documentul, l-ai citit?) care stabileste cate usi trebuie sa aiba un vehicul functie de diversi parametri, ori pentru dubele noastre nici vorba de obligatie de 2 usi! Si, ca sa "adancim", ce sa vezi, dubele astea "normale" au chiar 4 sau 5 usi! Usa soferului, usa dreapta fata, usa glisanta laterala, usa spate (care am impresia ca e punctata chiar ca 2 "usi", fiind din 2 canate)... deci asta cu usile e iar un basm de-al tau... Laughing Embarassed
andrei11 a scris:
nu mai insistati cu cele 22 persoane (deci 4 in picioare) pentru maxi taxi, s-a discutat / lamurit acest aspect, asa scrie in lege, asa facem.
De ce insisti pe o pista gresita?!? Asa cum o spui tu, ar rezulta ca orice cotineata are cateva locuri pe scaune, iar fiecare sofer/proprietar are dreptul sa "completeze" pana la 22 de calatori. Ei, ce sa vezi, nu e asa! Intelegi gresit! Ei vor sa defineasca categoria, adica orice vehicul cu capacitate intre 9 si 22 locuri e microbuz, adica si ala cu 9, si la cu 13, si ala cu 17, si ala cu 22. Atat! Numarul de locuri pe scaune si in picioare e clar definit si poate fi/este de multe ori mai mic de 22, adica capacitatea maxima a unui microbuz este 17, 19 etc, nici vorba de 22 generalizat!
Tu intelegi cumva, gresit desigur, ca orice duba are 22 locuri, insumate, pe scaune si in picioare?!? Ei, bine ... NU! Twisted Evil
Legat de treaba cu usile, iata un extras din "Directiva 2001/85/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 20 noiembrie 2001 privind dispozitiile speciale aplicabile vehiculelor destinate transportului de pasageri care au mai mult de opt locuri pe scaune in plus fata de locul conducatorului auto".

Daca doresti, continuam, dar hai sa discutam "pe text"... Rolling Eyes

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Ian/2017
Mesaje: 1760
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Iul 2012 00:38:02    Titlul subiectului: 157617

Mult stimate coleg,
Asa cum ai precizat te rog frumos sa vorbim numai pe litera legii si nu basme.
Din pacate chiar tu care ceri respectarea legii ne ametesti cu tot felul de basme.
1)Stii, ai ramas dator si cu povestea cu senzorii care "numara" cate pantografe au intrat pe un macaz si cate au iesit....
Nu inteleg la ce te referi. Evident ca acel senzor numara pantografele, la fel cum face o bariera de intrare / iesire dintr-o parcare care numara locurile din parcare ramase libere. E banala numaratoarea aceasta. Se invata la facultate, eu prin anul V am invatat cum se procedeaza.

2) ORDINUL MLPTL Nr : 458 / 2002 ANEXA 1

Definitii, Abrevieri
microbuz ( midibuz ) autovehicul destinat prin constructie transportului a 10 - 17 persoane pe scaune, inclusiv al conducatorului auto, dar nu mai mult de 22 persoane pe scaune si in picioare.

Ca sa nu incarcam cititorii cu o demonstratie pe 10 pagini, te rog combate-ma la afirmatia de mai sus.
Daca nu o faci pe texte de lege imi pare rau dar o sa-ti dau ignore.
Asadar - astept contraargument pe texte de lege la faptul ca maxi taxiul nu are voie sa ia in regim urban 22 persoane - pe scaun si in picioare.
Numai dupa un contraargument de-al tau si numai pe un text de lege voi continua discutia. Daca o sa ne ametesti iar cu basme fara referire la o lege discutia se inchide.
Este posibil sa fi aparut o lege noua fata de citatul de mai sus, atunci voi recunoaste ca ai dreptate, dar va trebui s-o publici pe forum.
Te astept cu lamuriri.

Ca sa nu mai scrii sute de randuri fara nici un suport legal, te rog frumos numai atat :
Legea ( legile ) articol / text care sa-mi combata afirmatia mea cu cele 22 persoane pe scaune si in picioare.
PS : In momentul in care eu am transformat o duba de marfa in una de persoane intr-un atelier agreat RAR si dupa o documentatie agreeata RAR, duba mea este una de persoane.
Producatorul certifica faptul ca transformarea dubei de marfa in una de persoane se poate face, sasiul si restul componentelor caroseriei / motorului / transmisiei suportand ambele variante.
Daca te legi de expresia destinat prin constructie te anunt de pe acum ca discutia se inchide.
Repet:
Producatorul certifica ca sasiul / motorizarea / transmisia poate fi folosita atat la varianta Cargo cat si cea de persoane
RAR certifica ca transformarea dubei este perfect legala.
Hai sa o luam si altfel, asta ca sa ajut discutia, evident.
Sa presupunem ca am din constructie un maxi taxi de persoane, deci din constructie. Demonstreaza-mi ca nu am voie sa iau in regim urban maxim 22 persoane - pe scaune si in picioare, ca asa scrie in lege, pe scaune si in picioare..
Deci lasa dubele transformate, ca intram in alte discutii. Dubele care ies din constructie ptr transportul persoanelor, din astea avem in dotare.
Nota
Acum e dimineata si noaptea este un sfetnic bun.
Catalin, hai sa incercam abordarea acestei dispute din alt punct de vedere.
Incepe tu cu un articol de lege, sau cu un manunchi de articole de lege din care sa rezulte ca maxi - taxiurile nu pot fi folosite pe post de mijloace de transport in comun orasenesti.
Rugamintea clara este sa discutam numai pe articole de lege si nu cu comentarii personale rezultate din rationamente false.
Eu am inceput cu respectivul articol de lege pentru ca ceva mai sus in extrem de multe randuri ( aproape pe o jumatate de pagina A 4 ) m-ai acuzat ca maxi taxiurile nu pot transporta in regim orasenesc persoane in picioare.
Asadar astept cu interes real sa deschizi tu disputa, DAR NUMAI PE ARTICOLE DE LEGE.. Te anunt in mod direct ca daca faci comentarii fara sa pui legea in fata discutia se inchide de la sine.
Si este mai usor de urmarit de cei interesati care evident nu sunt cu totii experti in transportul de persoane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2017
Mesaje: 5791
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 25 Iul 2012 08:26:55    Titlul subiectului: 157619

Pai explicatia porneste chiar de la definitia citata de tine, pe care insa tu o interpretezi total gresit.
andrei11 a scris:
microbuz (midibuz) autovehicul destinat prin constructie transportului a 10 - 17 persoane pe scaune, inclusiv al conducatorului auto, dar nu mai mult de 22 persoane pe scaune si in picioare.

Chiar citatul pus de tine arata ca un vehicul de transport persoane care are o capacitate de maxim 22 persoane pe scaune si in picioare este incadrat in categoria microbuz/midibuz. Adica daca ai un vehicul cu 22 persoane pe scaune si in picioare, atunci e incadrat ca microbuz, dar si daca ai un vehicul cu 10 locuri pe scaune si in picioare el tot microbuz este.

O repet, tu intelegi GRESIT cum ca orice microbuz are dreptul sa care 22 de pasageri, cativa pe scaune + restul pana la 22 in picioare, ceea ce e FALS.

Microbuzele au trecut un numar maxim de locuri pe scaune, in picioare si in total.

Foarte multe microbuze au autorizat un numar total de calatori mai mic de 22, adica microbuze de 19, de 16 locuri etc.

Insasi baza discutiei e subreda din moment ce tu pornesti de la o premiza gresita din cauza interpretari total eronate a paragrafului citat chiar de tine... Rolling Eyes

Uite, o noua "prostioara" pe care ai debitat-o, ai spus ca
andrei11 a scris:
Autobuzele urbane de tip "maxi taxi" (care nu sunt considerate mijloace de transport in comun) pot lua (prin lege) un numar maxim de 22 persoane (am mai discutat acest aspect, nu mai reluam, am dat si literele de lege), deci practic maxim 4 persoane in picioare.
Pai ce sa vezi, ia uite ce scrie in Legea 92/2007:
Citat:
Capitolul II - Serviciile de transport public local de persoane, Sectiunea 1 - Serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate

Art. 4
(1) Este considerat serviciu de transport public local de persoane prin curse regulate transportul public care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
[ . . . . . .]
d) se efectueaza de catre operatorul de transport rutier sau transportatorul autorizat cu mijloace de transport in comun, respectiv cu autobuze, troleibuze, tramvaie sau metrou, [ . . . ]
Ei, ca sa vezi! Deci si de aici afli ca microbuzele sunt mijloace de transport in comun... asta n-a mai contestat-o nimeni. Pana la tine... Twisted Evil
Ca daca n-ari fi, n-ar avea ce cauta in transportul public... Twisted Evil Dar aici te sustin, daca ii convingi pe tantalaii de prin primarii, ARR si altele ca microbuzele nu sunt mijloace de transport in comun, iti fac cinste... Laughing

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Ian/2017
Mesaje: 1760
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Iul 2012 08:48:29    Titlul subiectului: 157644

ORDINUL M.L.P.T. Nr 211 din 11 februarie 2003
Pentru aprobarea reglementarilor privind conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca vehiculele rutiere in vederea admitetii in circulatie pe drumurile publice.

Anexa 1

DEFINIREA CATEGORIILOR SI TIPURILOR DE VEHICULE

Categoria M AUTOVEHICULE AVAND CEL PUTIN 4 ROTI CONCEPUTE SI CONSTRUITE PENTRU TRANSPORTUL DE PASAGERI.
2.2 Categoria M 2 Vehicule concepute si construite pentru transportul de pasageri care au in afara scaunului conducatorului mai mult de 8 locuri pe scaune si o masa maxima ce nu depaseste 5 tone.
2.3 Categoria M 3 Vehicule concepute si construite pentru transportul de pasageri care au in afara scaunului conducatorului mai mult de 8 locuri pe scaune si o masa maxima ce depaseste 5 tone.
2.6
Pentru autovehiculele din cartegoriile M 2 si M 3 care au o capacitate de transport de cel mult 22 de pasageri, exclusiv conducatorul auto se definesc urmatoarele 2 clase
Clasa A : Vehicule concepute pentru transportul pasagerilor in picioare ; vehiculele din aceasta clasa sunt echipate cu scaune si cu spatii pentru pasageri in picioare.
Clasa B Vehicule care nu sunt concepute pentru transportul pasagerilor in picioare ; vehiculele din aceasta clasa nu au au spatii pentru transportul pasagerilor in picioare.

Mici comentarii strict la subiect.
Putem avea un autovehicul de 22 locuri din Clasa B, sunteti de acord cu acest aspect, nu-i asa ?
Acest autovehicul trebuie sa fie dotat si cu un culoar de acces catre scaune, este logic.
Pentru ca autovehiculul a fost conceput numai pentru transport pasagerilor pe scaune acest culoar este foarte ingust, el neindeplinit decat rolul de a permite unei singure persoane pe rand accesul la scaun. ( acces in sir indian).
In schimb vehiculele din Clasa A ar trebui sa fie dotate cu un culoar care pe langa faptul ca are rolul de a repartiza calatorii la scaune are si rolul de stationare al calatorilor in picioare, deci trebuie sa fie mult mai lat, sa permite cel puti ca 2 persoane sa stea in paralel pe el.
Ceea ce la maxi – taxi nu se intampla, culoarul fiind ingust.
Eu trag concluzia de aici ca maxi taxi nu ar trebui sa transporte persoane in picioare.
Nu stiu de ce nu gasesc acum, dar promit sa caut in continuare, pentru ca un autobuz sa indeplineasca rol de autobuz pentru transportul in comun al calatorilor trebuie sa i se asigure o suprafata corespunzatoare a usilor pentu a putea permite incarcarea / descarcarea rapida a pasagerilor in statii.
Nici aceasta conditie nu este indeplinita de autobuzele de tip maxi taxi, cu toate ca pornim de la ideea ca nu avem calatori in picioare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2017
Mesaje: 6075
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Iul 2012 10:04:25    Titlul subiectului: 157648

Legea este proasta si plina de ambiguitati. De ce nu sunt interzise definitiv microbuzele pentru transportul regulat de calatori ? Sa fie folosite doar pentru transferul pasagerilor de la aeroport la hotel sau in excursii, dar nu in transportul de zi cu zi ?
Apropos, legea prevede obligativitatea opririi in anumite statii, acestea sa fie cu placute sau alte mijloace de informare privind orarul de circulatie al vehiculelor ? Asa ar trebui sa fie intr-o tara civilizata. Eu afirm cu tarie ca legile sunt PROASTE si ar trebui schimbate. Apropo, de ce aperi microbuzele ai rude care lucreaza in domeniu ? Ai afaceri in domeniu ?

Iata ce "performante" reusesc transportatorii cu microbuze: http://www.rtv.net/un-microbuz-a-fost-lovit-de-tren-patru-pasageri-din-masina-au-fost-raniti-video_37227.html

Citat:
Un microbuz a fost lovit de tren. Patru pasageri din mașină au fost răniți

Un accident grav a avut loc în Argeș. Un microbuz de călători a fost lovit de un tren, iar patru persoane au fost rănite. Șoferul susține că motorul i s-a oprit chiar pe calea ferată.
Persoanele rănite în accident au fost transportate la Spitalul din Pitești, informează România TV. Șoferul spune că i s-a oprit motorul chiar în momentul în care traversa calea ferată.
Oamenii nu au mai avut timp să iasă din microbuz și au fost loviți în plin de un tren care circula pe ruta Pitești-Câmpulung Muscel. Accidentul s-a produs în localitatea argeșeană Drăghici.

Au murit atatia oameni, chiar trebuie aparat cu atata ardoare acest sistem de transport in comun ? Chiar ti se pare normal ceea ce se intampla pe soselele noastre ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Ian/2017
Mesaje: 1760
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Iul 2012 10:22:29    Titlul subiectului: 157650

Apropo, de ce aperi microbuzele ai rude care lucreaza in domeniu ? Ai afaceri in domeniu ?
Nu inteleg intebarea, este non sens Laughing
Exemplul tau cu accidentul nu are nici o legatura cu ceea ce discutam noi aici.
Parca soferii de microbuze ar fi o categorie speciala plina de defecte si daca ar fi fost orice in altceva de microbuz motorul ar fi functionat perfect. Ca parca numai ( unele ) microbuze au intretinerea deficitara.
Cred ca esti total subiectiv vizavi de aceste mijloace de transport.
Apropo, de ce aperi microbuzele ai rude care lucreaza in domeniu ? Ai afaceri in domeniu ?
Cred ca ultimul meu post incearca sa sugereze contrariul, nu inteleg de unde ai dedus ca am afaceri in domeniu !
O sa ma trezesc ca se va sugera ca fabrica Mercedes este cea mai buna din lume, cu exceptia microbuzelor care sunt sub orice critica. Asa cum ai formulat interventia ta oricine citeste articolul la aceasta concluzie ajunge.
-Sau microbuzele MERCEDES sunt calamitatea intruchipata a fabricii
-Sau soferii de microbuz sunt categorie handicapata psihic
-Sau de ce sa ne mai complicam, ambele puncte deodata.
La exemplul tau cu accidentul - si fara sa caut prea mult - iti dau exemple cu autobuze / autocare / camioane / autoturisme cu nemiluita, fara numar, fara numar, care s-au ciocnit cu trenuri / intre ele / cu alte mijloace de transport / cu copaci / cu pomi fructiferi / cu case / care au cazut in prapastii / blablabla.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2017
Mesaje: 5791
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 06 Sep 2012 10:59:38    Titlul subiectului: 158720

http://ampress.ro/stiri/ponta-cere-ministrului-transporturilor-sa-ia-masuri-impotriva-asa-zisilor-dubari/

"Ponta cere ministrului Transporturilor să ia măsuri împotriva asa-zisilor „dubari

Publicat pe 5 septembrie 2012

Premierul Victor Ponta a solicitat miercuri, în cadrul sedinței de Guvern, ministrului transporturilor Ovidiu Silaghi ca, împreună cu Autoritatea Rutieră Română (ARR) să ia măsuri împotriva transportatorilor neautorizați sau cu autorizații obținute în mod dubios, cunoscuți de public si drept „dubari” (de la microbuzele cu care efectuează transportul de persoane si care au aspectul unor dube, n.r.). „O să vă rog domnule ministru să vedeți împreună cu ARR-ul ce se întâmplă cu toate acele microbuze fără autorizație sau cu autorizații obținute cu tot felul de spăgi, care ne duc în situația de a avea victime si oameni care mor”, i-a spus Ponta lui Silaghi. „Să stiți că duminică, m-a informat dl ministru de interne, am avut cea mai mare rată de accidente de anul acesta – 15 decedați, 15 oameni care au murit într-o singură zi numai în accidente rutiere. Si trebuie să vedem ce se întâmplă cu microbuzele astea!”, a adăugat primul ministru.
A.M.PRESS"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community