|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Berti
Data înscrierii: 02/Apr/2010 Ultima vizita: 16/Iul/2014 Mesaje: 37 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 28 Iun 2012 11:56:03 Titlul subiectului: |
156813 |
|
Stiu ca, la inceput, in cartierul Plopilor sinele de tramvai erau amplasate langa canalul Morii, cel putin pana la intrarea in parc; as dori sa stiu daca cineva isi aduce aminte cand au fost mutate pe carosabil.
|
|
Sus |
|
|
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Mar/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 29 Iun 2012 07:55:06 Titlul subiectului: |
156839 |
|
Nu prea as crede asa ceva, eventual fii mai precis cu traseul.
E posibil orice.
_________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
|
Berti
Data înscrierii: 02/Apr/2010 Ultima vizita: 16/Iul/2014 Mesaje: 37 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 29 Iun 2012 13:53:10 Titlul subiectului: |
156846 |
|
Ma refer la portiunea intre Sala Sporturilor si intrare din strada Plopilor in Parcul Babes, in spatele blocurilor unde acum sunt garaje. Linia a mai ramas un timp, iar dupa scoaterea ei se mai vedea putin la imbinarea cu noua linie.
|
|
Sus |
|
|
razwy
Data înscrierii: 04/Sep/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2019 Mesaje: 190 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 30 Iun 2012 16:52:16 Titlul subiectului: |
156891 |
|
Maine pana la orele 13-14 pe liniile 1, 6, 25, vor circula autobuze, deoarece se sapa langa Pod Calvaria la o conducta de apa.
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 30 Iun 2012 21:30:20 Titlul subiectului: |
156895 |
|
Ce bune ar fi fost niste motoare auxiliare la troleibuzele Irisbus, nu ar mai fi fost nevoie de autobuze. Vor fi deviate aceste linii?
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
soulcage
Data înscrierii: 17/Iun/2012 Ultima vizita: 09/Iul/2021 Mesaje: 43 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 01 Iul 2012 00:49:17 Titlul subiectului: mutare linie |
156905 |
|
Berti a scris: | Ma refer la portiunea intre Sala Sporturilor si intrare din strada Plopilor in Parcul Babes, in spatele blocurilor unde acum sunt garaje. Linia a mai ramas un timp, iar dupa scoaterea ei se mai vedea putin la imbinarea cu noua linie. |
Stiu ca OAB spunea ceva la un moment dat, in topicul dedicat tramvaielor din Cluj, despre aceasta mutare a liniei cum ca inainte acea portiune putea fi dezapezita doar cu plugul pe sine nefiind accesibila auto. Conform lui sinele au fost mutate pe traseul actual in 1991 (daca retin eu bine).
La momentul cand citeam acel post a lui OAB nu intelegeam exact care era traseul inainte de modificare, acum, dupa clarificarea lui Berti, mi-e cat de cat clar. Insa toata aceasta modificare intamplandu-se cu mult inainte de venirea mea in Cluj as fii recunoscator daca cineva care stie mai multe detalii ni le-ar impartasi si noua. De exemplu: de ce a fost linia initial construita pe acel amplasament si de ce a fost pana la urma mutata?
Banuiesc ca nu sunt poze sau harti de orice fel cu linia in amplasamentul de dinainte de 1991...
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mar 14 Aug 2012 20:06:17 Titlul subiectului: |
158098 |
|
Astazi, asteptand autobuzul in statia Piata Mihai Viteazul - Republica, am vazut Irisbusul 706 de Gheorgheni, venind cu afisajul "Se retrage la Garaj", iar dupa cateva minute a plecat pe linia 36S " Piata Mihai Viteazul - Str Plevnei".
Are cineva informatii despre aceasta linie 36S, in conditiile in care pe aceasta ruta stiam ca circula autobuzul 36, iar ruta " Piata Mihai Viteazul - Str Barc" era linia 36B.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 15 Aug 2012 07:19:27 Titlul subiectului: |
158112 |
|
Aceasta este linia de autobuz care circula pe ruta Piata Mihai Viteazul - Garaj PLEVNEI. Si eu l-am vazut in fata la Republica pe autobuzul 36S cu numarul de parc 692 venind de la garaj, iar dupa un moment acesta a plecat pe linia 31b.
|
|
Sus |
|
|
Tavi
Data înscrierii: 29/Apr/2012 Ultima vizita: 14/Noi/2014 Mesaje: 14 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 22 Sep 2012 21:44:38 Titlul subiectului: |
159184 |
|
Salutari tuturor.
In zona podului Calvaria, pe unde troleibuzele (6, 7, 1, 25) o iau in jos pe langa pod catre Pritax, in zona la coborarea pe langa pod exista linie dubla de troleibuz, cea functionala si una dezafectata de mult timp (cred ca 10-15 ani). Acum de 1-2 luni au luat o parte din cablaj .
Pentru cei care nu stiu de ce loc vorbesc am facut o schita:
Deci pe poza este trasat cu rosu linia functionala ( 6,7,1,25) si cu galben linia dezafectata despre care vorbesc.
Iar sageata cu nr.1 reprezita inceputul portiunii liniei dezafectate si zona unde exista un suport de macaz
Si la sageata cu nr.2 linia este ancorata printre copaci la un stalp
Poze:
Curiozitatea mea este de ce a existat si inca exista linie dubla, ce troleibuz circula pe el si unde mergea in continuare?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 26 Sep 2012 00:46:41 Titlul subiectului: |
159238 |
|
Inainte de 1994 (si chiar in 1994, la inceput) se dorea transformarea liniilor de autobuz de pe calea Floresti, Brancusi (Gheorgheni) si Liviu Rebreanu (Borhanci) in linii de troleibuz. Pe Calea Manastur, daca tin bine minte, era chiar si un macaz, de tip "inainte si la dreapta" iar pe calea Floresti erau puse deja firele de care urma sa fie prinsa reteaua.
Nu mai tin minte daca acea retea notata pe harta cu rosu a aparut concomitent cu firele de sustinere a viitoarei retele de pe Calea Floresti sau nu. Daca da, nu ar fi fost exclusa inlocuirea liniei de tramvai cu linie de troleibuz; aparent, ar fi fost o prostie; practic, la cate probleme au ridicat Timisurile (modernizarea lor inca nu incepuse) n-ar fi fost exclusa desfiintarea liniei de tramvai si substituirea ei cu o linie de troleibuz.
Au fost foarte multe reclamatii privitoare la zgomotul si vibratiile cauzate de Timisuri, care era singurul tip de tramvai la acea vreme; ITB-urile nu mai erau iar Tatrele nu venisera inca. La asta se adauga si calitatea caii de rulare din acea perioada, care a fost sub orice critica.
Tramvaiul a avut destui adversari inca din 1987.
Daca linia dezafectata a fost montata dupa firele de sustinere a liniei de pe Calea Floresti, atunci e posibil ca sa se fi dorit o bucla de intoarcere (sa zicem, linia 7) care ar fi utilizat actuala linie activa iar linia dezafectata ar fi fost folosita de troleibuzele traseelor 1, 6 si 25.
Nu este exclusa nici ipoteza conform careia s-ar fi dorit:
-bucla de intoarcere la Calvaria
-extinderea retelei de troleibuz pe calea Floresti
fapt ce implica doua macaze sau a unui macaz cu 3 cai:
-stanga: Calea Floresti (linia 9, poate si 29)
-mijloc: bucla de intoarcere la Calvaria (linia 7; la vremea respectiva inca nu intorcea la Union)
-dreapta: continuarea spre Bucium: 1, 6, 25
Tot 2 macaze sau un macaz cu 3 cai s-ar fi utilizat si daca linia dezafectata ar fi fost continuata spre Plopilor
|
|
Sus |
|
|
Tavi
Data înscrierii: 29/Apr/2012 Ultima vizita: 14/Noi/2014 Mesaje: 14 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 26 Sep 2012 16:51:40 Titlul subiectului: |
159249 |
|
Ai dreptate si probabil este adevarat, dar am gasit o harta mai veche de la ratuc si am marcat cu sageti numerotate ca sa va explic mai bine:
1.Deci la statia Izlazului apare statie de troleu, adica pe acolo circula 1, 6, 9, 25.
2. La sageata 2 , pe acolo urcau in sus (1,6,9,25) si coborau in jos (1,6,7,9,25) si tot pe str. Campului cobora odata cu troleibuzele si autobuzul 40.
3. sageata 3 , reprezinta despartirea liniilor 1,6,9,25 de linia 7 . adica 1,6,9,25 o lua in sus catre izlazului , si 7 o lua in jos catre podul calvaria impreuna cu autobuzul 40
4. La sageata 4 reprezita coborarea pe langa pod a liniei 7 si 40 (autobuz) , adica la zona despre care discutam , iar acestea trecand pe sub pod si mergand pe la Pritax (Grigore Alexandrescu) si oprind in statie la Pritax .
5. Sageata 5 reprezinta despartirea liniei 7 de 40 , 40-ul o lua in sus catre Bucium si 7 ca pe traseul lui actual , iar tot aici la sensul giratoriu unde intoarce 7 , se intersecta cu linia de pe Izlazului ( 1,6,9,25) care urca pe langa sens , catre Bucium !
Deci linia despre care vorbim nu prea isi are sensul , dar totusi tot trebuie sa aiba o explicatie .
|
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 27 Sep 2012 00:15:30 Titlul subiectului: |
159259 |
|
Ok, hai să luăm de la început. La început linia 7 circula până în capăt la Bucium și întorcea aproape de Piața Mărășiti în spatele Biserici Sf Petru.
După 1999, dacă nu în 1998, linia 7 și-a schimbat traseul. Merge până în capăt la 6 pe Aurel Vlaicu și în Mănăștur se întorcea la sensul giratoriu din intersecția Str. Primpăveri și Izlazului. intrând pe strada Izlazului restul troleelro mergând pe Primăveri.
Harta nu este chiar așa de "veche". E din 1999-2000, dar nu foarte veche.
Pentru că nu înțeleg niciodată sensul de jos și sus pe o hartă voi folosi punctele cardinale. Punctele indicate pe hartă de tine:
La săgeata 1 - Capăt de linie a linie 7 din Mănăștur (troleibuzul nu staționează).
La săgeata 2. Dacă te referi "urcau în sus" în sens de a merge spre sud spre căpătul străzi Câmpina te cotrazic 100%. Troleibuzele au circulat pe acolo doar în 1987 când a fost introdus tramvaiul. Troleibuzele nu mai circulă de atunci pe acolo adică în sensul N-S ci doar în sensul S-N spre centru. Nu se circulă în ambele sensuri.
La săgeata 3. Complet fals. Nu știu ce căuta linia dublă indicată cu galben de tine, dar niciodată 1,6,25 nu se despărțea de 7 acolo. Și linia 9 e autobuz tot de prin 2000-2002 maxim 2003. Linia 40 dispare tot pe atunci. Actuala linie 40: Piața Mihai Viteazul - Colonia Făget introdusă în 2010.
La săgeata 4. E ca și acum: toate linile de troleibuz și nici o linie de autobuz coboară și trec pe sub pod urcând (adică spre S) pe strada Primăveri având următoarea stație la Pritax care acum s-a mutat mai spre sengiratoruri chiar lângă stația de tramvai.
La săgeata 5. Aici se desparte linia 7 de 1,6,25. linia 7 intrând pe strada Izlazului.
Practic linia funcțională de troleibuz din Mănăștur, începând cu stația Câmpului, după cum urmează: 1,6,7,25 coboară spre podul Calvaria, trec pe sub el, intră pe strada Primăveri iar la intersecția cu strada Izlazului, la sengiratoriu, 7 se desparte și face stânga spre Izlazului unde se unește din nou cu 1,6,25 care între timp fac tura până în capătul Străzi Primăveri. Singura porțiune unde troleibuzele circula în ambele sensuri în Mănăștur e capăt Primăveri până la sengiratoriu, intersecția cu strada Izlazlui.
Troleibuzele 1,6,25 merg până în capăt, iar 7 face un "cerc" Primăveri, Izlazului, Câmpului și se întoarce spre centru.
Linia 40 de care zici tu urma traseul linilor 1,6,25. Celălalt căpăt era în Piața Avram Iancu. Ca să ajungă în piața Avram Iancu urma traseul troleibuzelor pâna la strada Pavel Maior pe unde intra și urma traseul: Piața Lucian Blaga, Str. Napoca, Piața Uniri, Bulebardul Eroilor, Piața Avram Iancu, unde se întâlnea cu linia 25 și "mergeau" spre Mănăștur. A fost o linie foarte ciudată fantomatică.
Dacă cineva vrea să mă corecteze e bine venit.
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Vin 28 Sep 2012 19:44:46 Titlul subiectului: |
159311 |
|
Linia 9 s-a desfiintat in 2004 cu putin timp inainte de sosirea troleibuzelor Irisbus, iar in ceea ce priveste liniza 7 si-a schimbat traseul prin 2000 - 2001 pentru ca linia din spatele Bisericii Sf Petru a fost dezafectata abia prin 2007.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 01 Oct 2012 22:50:21 Titlul subiectului: |
159378 |
|
Și pe strada Izlazuluii au dat jos firul și au rămas doar catenerele până la al 4 sau 5 stâlp.
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 04 Oct 2012 16:59:10 Titlul subiectului: |
159409 |
|
In fata Casei Invatatorului este un indicator de statie. As dori sa stiu ce linie trecea pe acolo si traseul acesteia.
|
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 04 Oct 2012 22:57:18 Titlul subiectului: |
159432 |
|
Am o hartă de dinainte de 1987 care indică că acolo oprea linia 10A Piața Ștefan cel Mare - Pădurea Făget. Era o linie de agrement.
Firele de troleu se iau ca să se pună în altă parte sau e nevoie de ele, așa mi s-a răspuns de catre un angajat al RATUC,
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
micul_sofer
Data înscrierii: 30/Apr/2007 Ultima vizita: 25/Feb/2024 Mesaje: 16 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 06 Oct 2012 09:21:49 Titlul subiectului: |
159441 |
|
In fata Casei Invatatorului oprea fosta linie 40E care venea din Manastur si avea traseu comun cu troleibuzele pana la primarie, apoi intra pe Petru Maior, Piata Lucian Blaga, Napoca, Eroilor si intorcea acolo pe straduta aceea ca sa ajunga in Piata Avram Iancu unde avea capatul. Stiu asta, deoarece prin 1998-1999 cand mergeam la scoala era trecuta linia pe panou si exista si la RATUC in numerotare, dar n-am vazut niciodata autobuzul circuland, desi era destinat elevilor (acel E din capat) si treceam zilnic pe acolo.
|
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 06 Oct 2012 14:41:51 Titlul subiectului: |
159447 |
|
Am scris și eu de linia 40 s-ar putea să ai dreptate. Nu știam de linia 40E ci doar 40.
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 08 Oct 2012 15:24:53 Titlul subiectului: |
159486 |
|
Legat de mutarea liniei de tramvai de langa Canalul Morilor pe strada Plopilor. A avut loc, intr-adevar, in 1991, dar in doua etape:
1. sensul spre oras era pe Plopilor, dar cel spre Manastur inca era pe amplasamentul vechi
2. Ambele sensuri erau pe Plopilor iar linia veche avea rol de garare in caz ca se intampla ceva cu un tramvai. Am prins o singura data un tramvai garat acolo.
La scurt timp, sinele s-au scos, dar macazele au ramas multa vreme.
|
|
Sus |
|
|
Tavi
Data înscrierii: 29/Apr/2012 Ultima vizita: 14/Noi/2014 Mesaje: 14 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 13 Oct 2012 13:58:01 Titlul subiectului: |
159595 |
|
Ieri am fost prin zona si a iesit iarasi la iveala o parte din linia desfiintata in '91 . Si stiu ca mai demult inca se vedea linia destul de bine, dar au pus asfalt peste iar acum asfaltul este crepat exact dupa forma liniiei.
Poza:
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Oct 2012 14:58:01 Titlul subiectului: |
159596 |
|
N-ar fi fost rau sa faci si o fotografie din care sa reiasa incadrarea acelei portiuni in zona. Chiar am rugamintea asta.
|
|
Sus |
|
|
Tavi
Data înscrierii: 29/Apr/2012 Ultima vizita: 14/Noi/2014 Mesaje: 14 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 15 Oct 2012 17:15:41 Titlul subiectului: |
159626 |
|
Restul pozelor promise:
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 15 Oct 2012 20:18:56 Titlul subiectului: |
159628 |
|
Dupa aspect pare sa fi fost o linie de tren, nu de tramvai.
In cazul liniilor de tramvai se foloseste de obicei sina cu canal iar spatiul dintre cele 2 sine ale unei linii se umplea si se asfalta complet intre cele 2 margini interioare ale canalelor sinelor.
In cazul liniilor de tren, neputand utiliza sina cu canal, foloseau sina obisnuita; pentru a putea asfalta totusi si a realiza trecerea la nivel cu strada, montau un al doilea rand de sine, un fel de contrasine.
Se umplea si asfalta apoi spatiul interior dintre acele "contrasine".
In pozele puse de tine mie mi se pare ca "vad" exact asta, una dintre sinele unei linii de tren, dublata de acea "contrasina" cu rol de a asigura pe o parte a sa mentinerea spariului liber pe unde sa treaca buzele rotilor trenurilor si de a permite pe cealalta parte a sa umplerea cu asfalt pentru a permite trecerea masinilor.
Ar fi interesant de indicat pe o harta zona cu pricina, poate ne lamurim daca e vreo fosta linie industriala care sa lege vreo fabrica sau uzina din zona cu restul cailor ferate din zona.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Volk
Data înscrierii: 03/Apr/2012 Ultima vizita: 19/Aug/2023 Mesaje: 66 Locație: (jud. CJ)
|
Trimis: Lun 15 Oct 2012 20:34:03 Titlul subiectului: |
159629 |
|
46.762943,23.560475
Zona industriala este departe, dincolo de Somes.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 15 Oct 2012 21:15:46 Titlul subiectului: |
159630 |
|
Sper ca am figurat corect:
- rosu - vechiul parcurs, apoi linii de garare;
- verde - parcursul actual (inainte si dupa modernizarea recenta).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
156.98 kb |
Vizualizat: |
de 11858 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|