Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
DORELETEVAD
Data înscrierii: 12/Mar/2011 Ultima vizita: 20/Mar/2011 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 13 Mar 2011 16:15:58 Titlul subiectului: Microclimatul din metrou |
141075 |
|
Cat de viciat este aerul din metrou? Ce se face si ce ar trebui sa se faca sa avem un aer cat mai bun in metrou?
Instalatiile vechi si nefunctionale, cisterna care nu mai spala tunelul, antene GSM, mult praf, salubrizare fara dezinfectanti sunt doar cateva din deficientele grave care viciaza microclimatul din metrou... _________________ DOAMNE AJUTA |
|
Sus |
|
|
error357
Data înscrierii: 12/Dec/2008 Ultima vizita: 05/Mar/2014 Mesaje: 32 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 14 Mar 2011 19:24:42 Titlul subiectului: |
141106 |
|
Unele statii sunt mai "viciate" decat altele; spre exemplu Eroilor, cu mirosuri dulcege de la patiseriile pentru nemancati sau Unirii cu covrigariile alea mizerabile. Probabil instalatiile de ventilatie nu mai functioneaza bine (sau deloc), filtrele or fi necuratate...Nu am inteles insa, ce amestec au antenele GSM in povestea asta? |
|
Sus |
|
|
DORELETEVAD
Data înscrierii: 12/Mar/2011 Ultima vizita: 20/Mar/2011 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 14 Mar 2011 20:07:42 Titlul subiectului: radiati si aer poluat |
141109 |
|
Radiatiile de la antenele GSM releu, amplasate sub plafoanele false, pot fi mai daunatoare, chiar daca nu se simte precum aerul poluat.
Ventilatia este prevazuta sa scoata aerul din metrou mai mult la nivelul peronului, in caz ca metroul are probleme cu fumul si la instalatiile care alimenteaza metroul, fiecare statie are un sistem diferit de canale in functie de constructie, magazinele fast-food ar trebui sa-si faca tubulaturi care sa duca mirosul afara, dar cel mai rau este pentru cei care lucreaza noaptea cind nu mai este efecul de piston al aerului si usile se inchid iar ventilatia se opreste.
Ciudat este si sistemul de ventilatie cu aer conditonat din trenurile noi ori nu functioneaza de loc, ori iti ingheata capu erau bune gemuletele de la cele vechi, am vazut la cele mai noi ca au introdus din nou gemuletul
Cea mai grava problema sunt banii pentru cumpararea utilajelor noi, pentru cele vechi nu mai se gasesc piese de schimb . _________________ DOAMNE AJUTA |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 14 Mar 2011 20:29:58 Titlul subiectului: |
141111 |
|
Sistemele de ventilatie sint la capetele statiilor, unele mai functioneaza.
BM nu are aer conditionat decit in cabine, in salon este un sistem de ventilatie si are 2 viteze in functie de temperatura, pina in 20 grade viteza mica, peste viteza mare (aia care se simte). |
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 15 Mar 2011 22:33:26 Titlul subiectului: |
141154 |
|
error357 a scris: | ...patiseriile pentru nemancati sau Unirii cu covrigariile alea mizerabile... | BRAVO!! Ma bucur c-am mai dat de cineva cu aceeasi parere. Chiar si Udriste a fost de acord cu acest punct de vedere si vorba lui, 'chipurile', cand se termina contractul cu patiseriile respective vor face altceva mai "igienic".. magazine mai exact.
Poate fac tot d-alea cu chilotii-n geam ca la talciocul de la Gara de Nord... |
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mie 16 Mar 2011 11:55:30 Titlul subiectului: |
141166 |
|
Problema este ca toata caldura si mirosurile raman in statii. Sa se vada ce racoare este de exemplu duminica la PU2, cand nu functioneaza nicio patiserie.
Nicaieri in lume nu am vazut sa existe astfel de patiserii / covrigarii in interiorul statiilor de metrou. Ba mai mult nu exista nici altfel de magazine. |
|
Sus |
|
|
BuGabriel
Data înscrierii: 28/Mar/2011 Ultima vizita: 08/Noi/2023 Mesaje: 10 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 28 Mar 2011 21:44:21 Titlul subiectului: |
141824 |
|
Nu se plânge nimeni de faptul că la Unirii M1 se fumează? Eu am trimis și o plângere pe siteul lor și iată răspunsul:
"Stimate domnule Bogdan,
Urmare a sesizării dumneavoastră înregistrată cu numărul M.01/5481/10.05.2010, prin care reclamați faptul că angajați ai SC Metrorex SA fumau pe culoarul de acces tură M.R. Piața Unirii 1 (la capătul din spate al peronului de pe sensul Pantelimon – Gara de Nord), suntem în măsură să vă informăm următoarele:
- locul menționat face parte din locațiile permise și amenajate pentru această activitate, fapt reglementat prin dispoziție internă aprobată de conducerea societății.
- între peron și locul menționat există o ușă de acces care în mod normal este închisă, dar presupunem că tocmai acest lucru nu a fost respectat, si acest fapt v-a deranjat pe dumneavoastră.
Pentru evitarea pe viitor a unor astfel de situații au fost dispuse măsuri ce vizează închiderea automată a ușii respective.
Având în vedere cele de mai sus, concluzionăm că personalul de exploatare nu se face vinovat de fumat în locuri interzise.
Cu stimă,
DIRECTOR GENERAL,
Ing. Gheorghe UDRIȘTE"
Cred că cunoaștem cu toții ușile de la capetele peroanelor care comunică deschis cu tunelul și fiind și în spatele peronului, atunci când vine metroul tot fumul este împins cel puțin pe un sfert din peron. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 28 Mar 2011 23:02:10 Titlul subiectului: |
141829 |
|
Acum de ce exagerezi si tu ? Stiu si eu situatia foarte bine, nu se simte nici un fum de tigara, nici macar pe 25 de centimetri de peron, nu mai vorbesc de 30 metri - asa cum declari tu. |
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mar 29 Mar 2011 07:56:30 Titlul subiectului: |
141834 |
|
Cred ca mai problematice sunt "covrigariile si patiseriile" din cele doua statii PU si PV, care nu fac decat sa elimine toata caldura, mirosul si umezeala in statiile de metrou. Pe acestea nu le mai reclama nimeni. Pana nu demult se vindeau si chiloti la metrou in statii si pe culuarele de acces... Spatiul de la metrou trebuie sa deserveasca calatorii in conditiile decente: nu zic sa nu fie o patiserie sau un butic/aparate automate de bauturi si apa, dar nici in extrema cealalta; ar trebui sa gaseasca o solutie de ventilatie mai buna
Trebuie rezolvata cat de mult se poate si problema umezelii din statiile de metrou (problema cea mai mare fiind combinatia de umezeala cu lipsa ventilatiei). |
|
Sus |
|
|
Slasher1985
Data înscrierii: 21/Mar/2011 Ultima vizita: 30/Sep/2013 Mesaje: 38 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 29 Mar 2011 09:07:49 Titlul subiectului: |
141837 |
|
Pot sa confirm si eu fumul de tigara de Unirii 1. Desi m-a deranjat, daca treci de capul scarilor, nu prea se mai simte. Se simte doar acolo, aproape de usa de la capatul peronului. Nu mi se pare un capat de tara, na... angajatii au si ei dreptul sa fumeze undeva, doar nu trebuie sa iasa la suprafata sa o faca pana se monteaza sisteme de ventilatie. |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 29 Mar 2011 11:18:19 Titlul subiectului: |
141857 |
|
Se mai fumeaza si la GdN2 la stationare (intr-un timp prisma de piatra sparta de la linii era plina de mucuri de tigara) sau chiar in cabinele trenurilor IVA de pe M4. |
|
Sus |
|
|
riciu
Data înscrierii: 05/Feb/2011 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 24 Apr 2011 20:20:30 Titlul subiectului: |
142879 |
|
Nu este admisibil ca un metrou (tramvai, tren, cladire, exceptie avionele) sa nu aiba geamuri care sa nu se deschida... si asta din motive de securitate... Ganditi-va ca un "binevoitor" pune un gaz otravitor in sistemul de instalatie. Stiu ca se poarta si la straini sa nu ai geamuri, dar mi se pare gresit. |
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Lun 25 Apr 2011 12:41:39 Titlul subiectului: Re: radiati si aer poluat |
142887 |
|
DORELETEVAD a scris: | Radiatiile de la antenele GSM releu, amplasate sub plafoanele false, pot fi mai daunatoare, chiar daca nu se simte precum aerul poluat. |
Antenele GSM in statiile de la metrou sunt absolut necesare. Daca nu ar fi fost puse, trebuie sa stiti ca sub pamant, prin pereti de piatra, si ciment, semnalul de la suprafata nu poate patrunde si deci daca Doamne Fereste s-ar fi intamplat ceva nu puteati din metrou nici macar la 112 sa sunati. |
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mar 26 Apr 2011 07:53:42 Titlul subiectului: |
142905 |
|
Antenele GSM nu sunt plasate sub plafoanele false. Sunt chiar foarte la vedere. Unul foarte vizibil este in pasajul Unirii, cand cobori scara rulanta si mergi spre Unirii 2, exact la cele 6-7 trepte deasupra lor este un amplificator GSM. |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 28 Apr 2011 16:47:21 Titlul subiectului: |
143020 |
|
Are cineva idee despre originea putorii din statia Pantelimon? Mirosul incepe inca din tunelul dinspre Republica, dar in statie este foarte pronuntat, iar alaltaieri era chiar un soi de smog nu foarte dens. |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Oct 2012 13:11:39 Titlul subiectului: |
160034 |
|
bogdan2011 a scris: | Vreau sa va vad pe macar jumatate din voi stand cate 8 ore fara lumina naturala, in umiditate si aer de subteran.
| Nu te obliga nimeni sa faci aceasta munca, in conditiile in care microclimatul nu este sanatos, insa nu poti invoca conditiile de munca ca "argument" pentru salarii cu mult mai mari decat media nationala. Asa cei care lucreaza in otelarii, in mina sau in multe locuri cu conditii mult mai grele ca la metrou, cat ar trebui sa castige ?
In niciun caz o casiera care descifreaza in mare parte din timp "tainele" integramelor sau citeste romane "palpitante" de Sandra Brown nu trebuie sa castige mai mult decat un profesor si nici un mecanic mai mult decat un doctor, dupa parerea mea.
Daca era vorba de o societate privata, intelegeam, dar asa, sa fie tot plata de la buget si pentru unii si pentru altii, nu este normal..
Insa stim cu totii cum s-au castigat aceste salarii, prin santaj si greve cu mult peste limita bunului simt... |
|
Sus |
|
|
bogdan2011
Data înscrierii: 02/Sep/2012 Ultima vizita: 01/Sep/2020 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Oct 2012 14:31:29 Titlul subiectului: |
160036 |
|
Citat: | Nu te obliga nimeni sa faci aceasta munca |
Atunci imi dai tu bani sa traiesc?
Citat: | insa nu poti invoca conditiile de munca ca "argument" pentru salarii cu mult mai mari decat media nationala. |
Ba da, in orice tara civilizata asa se face.
Citat: | Asa cei care lucreaza in otelarii, in mina sau in multe locuri cu conditii mult mai grele ca la metrou, cat ar trebui sa castige ? |
Atat cat au nevoie ca sa duca un trai decent.
Citat: | In niciun caz o casiera care descifreaza in mare parte din timp "tainele" integramelor sau citeste romane "palpitante" de Sandra Brown nu trebuie sa castige mai mult decat un profesor si nici un mecanic mai mult decat un doctor, dupa parerea mea.
|
Ai dreptate, dar vina nu este a casierei ca are salariu bun, ci a sistemului de invatamant care nu e in stare sa-i asigure profesorului un salaru mai mare decat al ei. Salariile de la metrou sunt decente. Ca sunt mai mari ca ale altora e datorita faptului ca salariatii metroului si sindicatul au stiut sa le ceara si sa lupte pentru ele. Greva e greva, nu este peste limita bunului simt. In tarile civilizate se intampla fix la fel. |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Oct 2012 22:58:47 Titlul subiectului: |
160059 |
|
Am mai avut o dată discuția asta și am spus și atunci: toți oamenii care lucrează în clădiri de birouri, mall-uri, super/hyper market-uri etc lucrează fără lumină sau aerisire naturală, ci doar becuri și ventilație forțată / AC. Ei au sporuri speciale?
Condiții dure sunt vopsitoriile, combinatele de toate naturile, nu că stai sub pământ în confort decent atât termic cât și de spațiu sau altele. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Oct 2012 23:12:33 Titlul subiectului: |
160062 |
|
Aici nu vorbim de mecanicii de tren, ci de restul. Daca ai inteles aspectul. |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 29 Oct 2012 21:09:12 Titlul subiectului: |
160092 |
|
AC există și în afara cabinelor mecanicilor, fiind prezent în spații tehnice, birouri, peste tot. Că nu doar mecanicii sunt în condițiile astea. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 29 Oct 2012 22:54:06 Titlul subiectului: |
160095 |
|
Bogdan s-a referit la altceva si anume ca in tunel este un microclimat total defavorabil respiratiei normale, aer plin de ciuperci si alte microorganisme pe care cei de la intretinere / reparatii il simt din plin.
Iar mecanicii de metrou suporta "efectul de tunel", recunoscut ca atare in norme de protectie a muncitorului ( lucratorului ) si nu a muncii, asa cum gresit se formuleaza.
Efectul de tunel oboseste ochiul extrem de mult iar in cazul mecanicilor de metrou el este incontinuu din pacate.
Al doilea aspect este diferenta de luminozitate dintre tunel si statii care actioneaza tot asupra ochiului.
Deci nu e vorba de A.C. |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Oct 2012 23:03:16 Titlul subiectului: |
160129 |
|
Eu fac o paralelă între condițiile de muncă de la metrou vs spații de birouri. Mecanicii au într-adevăr un mediu ceva mai ostil, însă nu se justifică măriri salariale constante în condițiile în care tuturor li se taie.
Și dacă suferă de efectul tunel, mecanicii noștri s-ar putea să aibă o problemă de natură cuantică |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 31 Oct 2012 17:29:24 Titlul subiectului: |
160145 |
|
Efectul de tunel, adica ingustarea campului vizual. _________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 31 Oct 2012 19:17:02 Titlul subiectului: |
160148 |
|
Efectul meu de tunel nu se refera la ingustarea campului vizual, ci la oboseala extrem de mare a ochiului in momentul in care circuli cu viteza in tunel si mai si trebuie sa te uiti concentrat inainte. |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 27 Iul 2013 20:45:14 Titlul subiectului: |
166035 |
|
Aerul din metroul bucureștean este cancerigen: depășește de opt ori limita noxelor
http://www.b365.ro/transportul-in-subteran-cauzeaza-cancer-limita-noxelor-depasita-de-opt-ori-la-metroul-din-capitala_192802.html
Aerul din metroul bucureștean depășește de opt ori maxima admisibilă a noxelor și favorizează apariția cancerului, a declarat, joi, Ion Rădoi, președintele Sindicatelor de la Metrou și al Federației ATU România, pe baza unor studii științifice. Potrivit acestuia, bucureștenii care circulă cu metroul sunt expuși acestui pericol din cauza gurilor de aerisire prost proiectate.
Aerul de la metrou are un efect devastator asupra organismului uman, potrivit unui studiu realizat de Hanna Karlsson, cercetător la Institutul suedez Karolinska. Această cercetare a fost efectuată inclusiv la metroul din Capitală, iar rezultatele au scos la iveală faptul că aerul din subteranul bucureștean depășește de opt ori maxima admisibilă a noxelor, din cauza gurilor de aerisire proiectate prost, a declarat, joi, Ion Rădoi, președintele Sindicatelor de la Metrou și al Federației ATU România. "Încă din faza de proiectare așa s-au gândit atunci gurile de aerisire, dar nici nu s-au făcut demersurile și nici nu s-au alocat sumele necesare ca să schimbăm gurile de aerisire. Am avut prilejul să citim în presă ceea ce știam noi toți cei care lucrăm la metrou: că aerul de la metrou ne poate îmbolnăvi de cancer. Este vorba de un institut suedez care a făcut cercetări inclusiv la metroul din București și care a ajuns la concluzia că într-adevăr se depășește de opt ori limita maximă admisibilă a noxelor în metrou. Studiul a mai fost făcut și la alte metrouri, dar această încălcare a normelor este valabilă în București", a declarat, joi, Ion Rădoi.
Liderul de sindicat a mai precizat, în cadrul conferinței de joi, în care anunța iminența unei greve generale la metrou, că, în medie, din '90 până acum, lucrătorii din subteranul bucureștean pierd 15 colegi, în fiecare an, înainte de a ieși la pensie.
După ce a comparat modul în care acționează diferitele particule din aer asupra unor celule pulmonare create artificial, cercetătorul suedez Hanna Karlsson a ajuns la concluzia că aerul din metrou distruge ADN-ul uman. Rezultatele studiului au arătat ca particulele din aerul din metrou au cel mai distrugator efect aupra ADN-ului uman, comparativ cu particulele prezente în emisiile auto și cu particulele formate ca urmare a arderii lemnului. S-a constatat, astfel, că aerul din metrou cuprinde un număr mai mare de particule de fier, care apar prin frecarea roților de șine. Când respectivele particule ajung în organismul uman, în celule se formează radicali liberi, care exercită o acțiune ucigătoare asupra ADN-ului, sporind, astfel, riscul apariției unor afecțiuni canceroase.
„Este o problemă foarte serioasă, pentru că nivelul de concentrație al acestor particule în aer este destul de ridicat, iar oamenii îl inhalează pe o durata îndelungată de timp", a comentat doctorul Karlsson.
În opinia expertului, rezultatele obținute demonstreaza necesitatea asigurării unui sistem mai performant de purificare a aerului din metrou. |
|
Sus |
|
|
|