|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 27 Apr 2006 09:00:53 Titlul subiectului: 00000 |
21494 |
|
Ca de obicei, un ziar scrie ceva, altul altceva. Astfel, iata ce scrie cotidianul 24:Ore (http://www.24-ore.ro):
"Iașul se extinde cu un kilometru
Primăria Iași este hotărâtă să elimine transportatorii particulari locali de pe străzile orașului cu orice preț. Astfel, pentru a împiedica un operator particular să mai execute un traseu pe care l-a câștigat prin licitație, reprezentanții Primăriei au anunțat că duc tratative intense de refacere a unui traseu care să fie executat exclusiv de autobuzele de la Regia Autonomă de Transport în comun. „Este vorba despre un traseu de 12 km pe oraș și de un kilometru până la Ciurea (în afara Iașului). Nu este normal ca pentru un kilometru, călătorii să plătească același preț ca pentru traseul întreg”, a declarat primarul Gheorghe Nichita. Acesta a mai precizat în cursul unei conferințe de presă că discuțiile și hârtiile au fost deja întocmite atât la nivel de Consiliu Județean, de Autoritate Rutieră a municipiului Iași și cu primarul comunei Ciurea. „Trebuie doar ca documentația să ajungă la București și să fie semnată de organele competente. Se urmărește în acest fel reînființarea unui traseu care a fost executat până acum cu autobuze, mai ales că persoanele care vin de acolo vor să circule cu autobuze”, a mai afirmat primarul Gheorghe Nichita. Acesta a mai precizat că cetățenii care vor veni de la Ciurea nu vor mai coborî în oraș ci la piciorul podului din rond de la CUG și de acolo vor lua mijloacele de transport de pe oraș.
Transport metropolitan
Soluția aleasă de edili este privită de operatorii particulari de transport persoane ca o încercare de scoatere forțată a microbuzelor acestora de pe traseele Iașului. De altfel chiar primarul Nichita a declarat că se urmărește implementarea unui transport metropolitan, care să fie executat de autobuze. El dorește ca pe viitor chiar să se creeze un parteeeriat public privat care să fie executat cu autobuzele de la RATP. Cu alte cuvinte, particularii ar trebui, dacă vor să execute transport, să închirieze autobuze de la RATP pentru a-și dezvolta afacerea. Problema este de natură morală dacă ne gândim că atunci când au fost concesionate trasele de transport, fostul primar Constantin Simirad a divizat regia de transport (care se confrunta cu grave probleme financiare) și a introdus microbuzele ca alternativă la un transport deficitar. Mai ales că Primăria a încasa în vistieria ei din 2002 sume uriașe de bani din redevențe, din autorizații, din tot felul de avize și chiar din amenzi. Acum, când pentru resuscitarea transportului local s-au cumpărat 50 de autobuze, Primăria s-a trezit că nu mai are nevoie de operatorii particulari și vrea să îi dea afară pe ușa din dos. Tensiunile au apărut la momentul închirierii microbuzelor galbene de către SC Autobuzul SA. Reprezentanții Primăriei au continuat să trateze societatea Autobuzul ca pe o societate comercială aflată în subordine, ceea ce contravenea Ordinului 1847 al Ministerului Transporturilor care spunea că orice societate care folosește microbuze este operator de transport și ca atare, trebuie să participe la licitație dacă vrea să parcurgă un traseu. Tensiunile de piratare a traseelor particularilor de către microbuzele societății Autobuzul (care nu au achitat nici un fel de redevență) au continuat pe toată această perioadă, operatorii particulari sesizând de nenumărate ori că microbuzele de la Autobuzul erau lăsate să circule pe traseele județene și interjudețene. Legislația în transporturi definește transport local transportul care se efectuează pe raza unui municipiu. Tot ce depășește această rază intră în domeniul transportului județean și interjudețean. Ori se pare că pentru a ridica la fileu mingea regiei locale de transport, edilii Iașului sunt dispuși să umble la granițele orașului. (Gabi Cohuț)"
*****
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 27 Apr 2006 17:41:22 Titlul subiectului: |
21545 |
|
Da, aiureli cat cuprinde in ultimul articol. Ca bine se mai pricep unii ziaristi la pupat spatele unora. De ce nu critica asa dur conditiile improprii de transport oferite de preamaritii operatori asa-zis transport civilizat cu asa-zisul maxi taxi. Pana la urma ce inseamna termenul de "maxi-taxi"? Un taxiu mai mare. Daca e sa ne luam dupa ce se intampla la ora actuala ar insemna ca taximetristii sa scoata bancheta din spate si scaunul din fata, sa faca un tarif unic de persoana si sa adune vreo 7-8 oameni, pe care sa-i inghesuiasca intr-un Tico sau o Dacie, binenteles persoanele respective dorind sa ajunga in aceeasi zona.
Modul in care a vorbit dl. Nichita despre calatorii din Lunca Cetatuii (Blocuri Ciurea) nu este tocmai placut, eu fiind unul din ei. De ce sa mergem pana la CUG, ca apoi sa utilizam mijloacele de transport ptr oras? Adica pentru aceeasi amarati de 10 mii de lei sa merg 2 km jumate (Ciurea - CUG) ca apoi , tot ptr 10 mii sa merg din CUG pana in Copou, traseu de vreo 12 km. Sa punem in calcul cheltuielile de transport: in acest caz as fi nevoit sa scot 6 lei grei din buzunar, zilnic ptr transport. Dar ce vor face familiile cu 2 sau 3 copii care invata la scolile din Iasi? Cheltuielile sunt enorme pentru ei. Asa ca unii s-ar putea intoarce la vechiul mijloc de transport: TRENUL.
Reinfiintarea rutei 21 ar fi excelenta, dar vechiul 21 si nu modificat pana nu stiu unde, cum ii tuna domnului Nichita sau nu stiu cui de pe la ARR, ca doar tot oameni traiesc si la Ciurea si nu suntem cu nimic mai speciali. Daca dl. Prodan nu a fost in stare sa-si pastreze traseul dupa contractul semnat, sa-si ia "masinutele sale grozave" si sa lase pe altii mai competenti.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 27 Apr 2006 20:05:06 Titlul subiectului: |
21555 |
|
TATRA a scris: | ... Pana la urma ce inseamna termenul de "maxi-taxi"? Un taxiu mai mare. Daca e sa ne luam dupa ce se intampla la ora actuala ar insemna ca taximetristii sa scoata bancheta din spate si scaunul din fata, sa faca un tarif unic de persoana si sa adune vreo 7-8 oameni, pe care sa-i inghesuiasca intr-un Tico sau o Dacie, binenteles persoanele respective dorind sa ajunga in aceeasi zona. | In unele tari se practica acest mod de transport, numit "service", nume dat si minibuzelor. In varianta ne-maxi, o masina transporta 3-4 calatori pe un traseu stabilit. Tariful este fix (unde am vazut era echivalentul a 0,6 RONi calatoria). Cred ca tariful la minibuze era cam la fel. Si erau multe minibuze, dar nu dublau autobuzele in modul in care se face in Romania.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Sâm 29 Apr 2006 19:44:44 Titlul subiectului: |
21768 |
|
Nu va faceti iluzia ca intrarea in UE va aduce mari schimbari. Doar faptul ca europenii nu prea inghit smecheriile practicate pe plaiurile mioritice nu le anuleaza automat pe toate. Ganditi-va ca si in cele mai civilizate tari si orase ale Europei exista cartiere rau-famate, pline de imigranti si de scursurile societatii din tara respectiva. Comparand tarile UE cu cartierele unui oras, Romania concureaza acum pentru postul de Ferentari sau daca preferati de Bularga sau Pacuret al UE. Asa ca, daca maine aduc europenii autobuze super-moderne, vor sfarsit tot cu scaunele taiate de "heuropeni".
Europenii vor avea un soc teribil cand vor vedea ce interpretari vor gasi romanii legislatiei europene. Cred ca intrarea Romaniei in 2007 va zgudui sistemul juridic european si va da de lucru juristilor multi ani de atunci inainte. Asta pentru ca romanii sunt foarte inventivi. Asa ca nu ma mira ca dubele vor continua sa circule si dupa 2007, iar infrastructura va fi reparata cu fonduri europene tot de muncitorul mioritic, platit cu un salariu cu care de abia ii ajunge de bautura, in conditii de preturi europene. Schimbarea trebuie sa vina din interior, dar din pacate de abia in 2008 sunt alegeri. Asa ca Europa ne prinde cu alesii actuali, cu apucaturile si obiceiurile pe care le stim. Poate da Dumnezeu si ramane reteaua de troleibuze pana atunci. Oricum, multe alte lucruri se pare ca nu vor ramane: spatii verzi, strandul &c.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 29 Apr 2006 22:29:45 Titlul subiectului: |
21775 |
|
Nici nu sper la asa ceva. Ceea ce mi-as dori, este sa vad disparute dubele din transportul in comun iesean si nu numai.
Nu ma astept sa vina europenii cu mijloace de transport ultimul racnet, dar vreau un transport cu masini "de mare capacitate"(asta ca sa respect tiparul ziarelor ) si tramvaie care nu te zdruncina (o infrastructura noua a caii de rulare, eventual facuta cu cap).
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Sâm 22 Iul 2006 15:51:22 Titlul subiectului: |
28375 |
|
Stiu ca ma voi repeta, dar tin sa reamintesc o informatie importanta pentru fanii de autobuze din Romania. Legile si recomandarile europeene nu exclud transportul in comun cu midi si minibuze ! Nuanta este ca cererea este mica pt minibuze si midibuze ! Majoritatea operatorilor utilizeaza autobuze de 12 metri, precum si midibuze de 10m. Minbuzele de 8m sint rare. Iar dubele, inca si mai rare...
In Franta, tara fondatoare a Comunitatii Europeene, devenita U.E. mai tarziu, aceste vehicule sint folosite in mai multe orase. La Paris, sint 3 linii de cartier, deservite de microbuze, facind circuite de citiva km prin strazile laturalnice si inguste.
Diversi carosieri francezi si din UE continua sa livreze vehicule pe baza de furgonete, adaptate transportului de calatori, mai confortabile decit dubele romanesti, dar care raman totusi dube. Noutatea este ca se realizeaza, de citiva ani incoace, microbuze de 6 metri si chiar mai putin, destinate navetelor de cartier. Firma Gruau fabrica un astfel de vehicul electric, cu podea joasa si accessibil handicapatilor : este un autobuz in miniatura, nu o duba cu interior amenajat. Acest gen de vehicul va domina piata nu fiindca UE cere stirpirea dubelor, ci fiindca vehiculul ofera o calitate si un confort care sint imposibile la dube.
Ca sa sintetizez informatia, pt cei care nu au timp de citit tot : intrarea in UE nu ne va aduce stirpirea dubelor, ce ridicarea nivelului de exigenta a autoritatilor organisatoare fata de transportori. Vor cere vehicule cu podea joasa, confortabile, etc, iar operatorii nostri vor fi obligati sa cumpere (sau inchirieze...) vehicule ultramoderne, midi sau mini, cu podea joasa.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 11 Aug 2006 07:26:16 Titlul subiectului: 00000000000 |
30614 |
|
Ziua de Iasi, 11 august 2006:
"Cursele maxi-taxi vor fi interzise
● De la jumătatea lunii septembrie, operatorii privați de maxi-taxi ar putea dispărea de pe străzi
După aproape un an de la debutul conflictului între primărie și maxi-taxi, situația a fost tranșată în favoarea municipalității. În vara lui 2005, Consiliul Local (CL) Iași a aprobat rezilierea contractelor de concesiune cu operatorii privați de maxi-taxi care își desfășoară activitatea pe 7 trasee din municipiu. Practic, primăria dorea eliminarea microbuzelor private, vinovate de un transport haotic, cu opriri între stații, nerespectări de traseu, neeliberare de bilete sau călători îngrămădiți peste capacitate. Decizia primăriei a stârnit imediat reacții vehemente. Operatorii privați au contestat în instanță hotărârea CL, același lucru fiind făcut și de prefectură. Judecătorii au dat, în urmă cu două săptămâni, câștig de cauză primăriei. Astfel, municipalitatea poate să ducă la îndeplinire decizia de acum un an. De la comunicarea sentinței, în termen de 30 de zile, firmele trebuie să retragă microbuzele de pe trasee. "Dacă totul decurge normal, la jumătatea lunii septembrie nu vor mai fi operatori privați pe traseele din Iași. Așteptăm deocamdată să vedem hotărârea judecătorilor. Oricum, împreună cu RATP am stabilit un plan de preluare a traseelor", a spus ieri Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei Iași. Practic, municipalitatea susține că ieșenii nu vor simți lipsa microbuzelor private de pe trasee. Regia Autonomă de Transport Public - RATP are capacitatea, după cum spune Mihai Chirica, să acopere traseele, după dispariția microbuzelor private. De asemenea, eliminarea operatorilor este o mare provocare pentru conducerea RATP. Până acum, reprezentanții Regiei au motivat că înregistrează pierderi importante și dificultăți în activitate din cauza firmelor private. Eliminarea celor patru firme private (Minibus SRL, Fila Company SRL, AutoVlad SRL și Prodan Impex SRL) poate fi aplicată însă mai târziu decât în așteptările primăriei. Asta pentru că hotărârea instanței nu este însă irevocabilă. Prefectura are posibilitatea ca, în două săptămâni de la comunicarea hotărârii să apeleze la recurs, cerând judecarea de către o instanță superioară. Noua acțiune în instanță este încă nesigură. Reprezentanții prefecturii au precizat că va fi analizată hotărârea de acum a instanței. Dacă motivele deciziei judecătorilor nu vor stârni suspiciuni, hotărârea nu va fi atacată, în schimb există și posibilitatea ca prefectura să meargă mai departe cu acțiunea judecătorească. (Lucian ȘCHIOPU)"
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 15 Sep 2006 01:24:53 Titlul subiectului: 11111111 |
33376 |
|
Cotidianul Ziua de Iasi, 15 septembrie 2006 (http://www.ziuaiasi.ro):
"Operatorii de maxi-taxi amenință cu blocarea străzilor
● În baza unei sentințe judecătorești, primăria va interzice microbuzelor maxi-taxi să mai circule pe traseele din municipiu ● În locul microbuzelor, municipalitatea vrea să introducă numai autobuze
Având în vedere că în perioada următoare primăria va interzice firmelor de maxi-taxi să mai opereze pe traseele din municipiu, patronii acestor societăți de transport amenință cu blocarea circulației. Reprezentanții principalului operator de maxi-taxi, SC Minibus SRL, amenință cu astfel de manifestări chiar începând cu ziua de astăzi, dacă pe traseul 27 (Tătărași - CUG) intră autobuzele SC Unistil SRL din Bârlad. Cele 13 autobuze ale SC Unistil SRL urmează ca începând de azi să circule pe traseul 27 (Tătărași - CUG). Directorul SC Minibus SRL, Costel Pristavu, susține că în prezent societatea pe care o reprezintă este în litigiu cu primăria încă din anul 2005 și a semnat un contract cu Consiliul Local care este valabil până în anul 2007.
Conducerea societății comerciale a mai anunțat că în acest sens va anunța atât Jandarmeria, cât și Poliția Rutieră pentru prevenirea unor eventuale incidente stradale între angajații SC Minibus SRL și SC Unistil SRL. "Referitor la transportul în regim de maxi-taxi, contractul de concesiune între Consiliul Local Iași și SC Minibus SRL este valabil până în aprilie 2007, la care vom respecta cele șase trasee pe care le avem. Suntem momentan în litigiu cu Primăria Iași, deoarece dorește să ne scoată de pe trasee. Ne vom achita de obligațiile contractuale referitoare la obligațiile ce reprezintă atât traseele, cât și partea economică. Noi am făcut mari sacrificii pentru a asigura transportul în comun pe traseele care le avem. Am făcut împrumuturi bancare foarte mari pe care încă nu le-am acoperit pentru a înbunătăți condițiile de călătorie. De un an de zile, de când suntem în litigiu cu Primăria Iași, ne-a perturbat toată activitatea. În cursul zilei de azi vreau să previn atât Poliția Rutieră, cât și Jandarmeria cu privire la eventualele blocaje de circulație sau alte altercații dacă SC Unistil SRL va intra pe traseul 27. Să sperăm că nu se va întâmpla așa", a precizat Costel Pristavu, director al SC Minibus SRL.
De precizat că municipalitatea a obținut deja o sentință judecătorească prin care poate să interzică circulația microbuzelor maxi-taxi. Aceste amenințări nu sperie însă autoritățile. "Potrivit legii, dacă vor exista astfel de proteste, vom interveni în zona de conflict. Vom aplica și respecta legea în vigoare. Până în prezent nu am fost înștiințați cu privire la vreun protest de acest gen", a declarat Mircea Tulică, inspector șef al Jandarmeriei Iași. Primăria, în schimb, nu se grăbește să pună în aplicarea hotărârii care poate elimina microbuzele maxi-taxi de pe trasee. "Trebuie să discutăm săptămâna viitoare cu RATP și să stabilim un plan de preluare a traseelor astfel încât mijloacele de care dispune regia să poată acoperi nevoile călătorilor. Nu putem da un termen precis pentru scoaterea privaților de pe trasee", a spus viceprimarul Constantin Neculau. (Andrei HURBEA)"
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 18 Sep 2006 23:50:48 Titlul subiectului: 1111111 |
33718 |
|
Cotidianul regional Evenimentul, 19 septembrie 2006 (http://www.evenimentul.ro):
"Microbuzele galbene vor avea compostoare
Procesul de fuziune a SC Autobuzul cu RATP este aproape de final, conducerea regiei așteptînd doar verdictul din partea judecătorului delegat. "Cred că la 1 octombrie vom putea spune că SC Autobuzul face parte din RATP", ne-a spus dl Maricel Ghercă, directorul RATP.
Reamintim că anul trecut, consilierii locali au aprobat fuziunea prin absorbție a SC Autobuzul cu RATP, însă creditorii SC Autobuzul au contestat decizia în instanță, din cauză că societatea nu și-a plătit datoriile. Procesul a durat luni întregi, judecătorii dînd în final cîștiga de cauză SC Autobuzul.
Acum, în cele 50 de microbuze galbene biletele sînt diferite de ale RATP și, în plus, angajații RATP care circulă cu acestea sînt obligați să cumpere bilete, neavînd dreptul să folosească legitimațiile eliberate de regie. Însă, după ce SC Autobuzul va deveni o secție a RATP, biletele vor fi aceleași. "Vom instala și compostoare în microbuze, pentru ca și ieșenii care au bilete cu două călătorii sau seturi cu 10 călătorii să le poată composta", a completat dl Ghercă. (C.N.)"
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 28 Sep 2006 15:58:12 Titlul subiectului: |
34517 |
|
Compostoare pe microbuze?? Parcă nu era vorba că acestea dispar în 2007? Dacă bine îmi aduc aminte, contractul privind utilizarea Iveco-urilor galbene viza perioada 2003-2007 iar în ceea ce privește anul 2007,se vehicula data de 1 ianuarie ca fiind termenul când Iveco-urile galbene să fie retrase. Teoretic, mai avem 95 de zile până la intrarea în UE și, teoretic, toate microbuzele - dar mai ales a celor aparținând regiilor de transport, vor trebui înlocuite cu midibuze de 8 sau 10 m cu podea joasă. Și nu eu am afirmat asta, ci Andrei. E drept că va costa ceva bani, dar e vorba de unul din costurile integrării
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 31 Ian 2007 09:41:14 Titlul subiectului: 1111111 |
55064 |
|
A VENIT IARNA!
Sa vedem ce conditii de transport ofera SC PRODAN IMPEX SRL, SC UNISTIL SRL si RATP IASI. Faptul ca RATP-ul intra in aceeasi oala cu acestia nu-mi da nici un fel de satisfactie, ba chiar ma intristeaza.
Majoritatea mijloacelor de transport ce au sisteme de incalzire functionale sunt adevarate congelatoare, incepand de la GT5-uri pana la cele mai noi autobuze, MAZ-urile. Indiferenta fata de conditiile oferite calatorilor arata lipsa de respect. Nu este posibil ca in mijlocul de transport sa avem aceeasi temperatura ca afara...hmmm ...daca stau bine si ma gandesc este.
Iata cateva fotografii facute in unul din microbuzele SC PRODAN IMPEX SRL (Bazar - Blocuri Ciurea) si intr-un autobuz al SC UNISTIL SRL (traseul 41 - era si tusul inghetat in compostoare)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.28 kb |
Vizualizat: |
de 26880 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.5 kb |
Vizualizat: |
de 26879 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.63 kb |
Vizualizat: |
de 26878 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.97 kb |
Vizualizat: |
de 26877 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către TATRA la Mie 31 Ian 2007 09:45:12, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 31 Ian 2007 09:43:43 Titlul subiectului: |
55065 |
|
Alte flori de gheata...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.54 kb |
Vizualizat: |
de 26875 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.86 kb |
Vizualizat: |
de 26874 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.67 kb |
Vizualizat: |
de 26873 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 10 Mar 2007 06:23:30 Titlul subiectului: 0000000000000 |
77360 |
|
Ziarul de Iasi, 10 martie 2007:
"RATP vrea sa scoata definitiv din oras dubele galbene
Autor: Cristian ALBU
Acestea ar urma sa fie trecute pe trasee exterioare Iasului sau sa fie transformate in microbuze scolare. In locul lor vor fi aduse autobuze second hand din Franta.
Microbuzele galbene de la RATP ar putea fi scoase de pe traseele din Iasi. Cel putin aceasta este intentia directorului regiei de transport locale, Maricel Gherca. El a precizat ca are in plan inroducerea de mijloace de transport de mare capacitate pe toate traseele din municipiu. „Avem prevazuta achizitionarea mai multor mijloace de transport in comun, atit tramvaie, cit si autobuze. Inca nu stiu ce voi face cu microbuzele, dar as vrea sa le trec pe curse speciale sau sa ies pe trasee exterioare cu ele", a declarat Gherca. Astfel, spune seful RATP, unele dintre microbuze ar putea fi transformate in microbuze scolare. In acest moment, regia de transport are 50 de microbuze, achizitionate in leasing. Rata lunara pentru toate aceste mijloace de transport se ridica la aproximativ 200.000 lei. Din cele declarate de sefii regiei, 30 dintre microbuze vor fi platite integral pina la sfirsitul acestui an, iar celelalte 20, pina in luna octombrie 2008. In acest moment, microbuzele galbene deservesc 5 trasee: 14 (CUG - Copou), 18 (Pacurari - Tatarasi), 20 (Tirgu Cucu - Metro), 42 (Copou - Tudor) si 46 (Pacurari - Bucium). Conform reprezentantilor regiei, RATP ar urma sa achiztioneze 10 tramvaie si 30 autobuze second-hand, precum si 50 de autobuze noi.
Autobuzele vor fi achizitionate din Franta si sint construite in 1992. Cele 30 de autobuze sint Euro 3 si au revizii facute la sistemele de siguranta, frine si directie. Tramvaiele vor fi aduse din Germania, fiind fabricate in 1984. Vagoanele de tip ST 10 si ST 11 sint modernizate, avind un consum de electricitate redus."
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 10 Mar 2007 11:45:15 Titlul subiectului: |
77365 |
|
Care mai este statutul juridic al acestor vehicule ? Au fost cumparate de RATP, sunt inchiriate sau in leasing ? Daca au intrat in proprietatea RATP, au fost amortizate ?
Parerea mea este ca ar trebui sa ramana pentru curse speciale sau eventual sa introduca sistemul REAL de maxi-taxi: un microbuz rapid care circula pe un traseu, oprind la cerere si avand un tarif mai mare decat transportul in comun obisnut maxi-taxi.
Altfel, iesirea din scena va face mai mult loc pristavului si filatorului, care isi va pune rablele sa dubleze autobuzele franceze ale RATP.
Daca este vorba de comentariul meu, trebuie sa spun ca maxi-taxi initial asta a fost, un "taxi" mai "maxi". Legat de scoaterea din circulatie a unui vehicul neamortizat, daca nu se vinde pentru recuperarea investitiei, e cam ciudat sa rugineasca in garaj asteptand sa plimbe odata pe luna niste copii pe undeva, daca nu se face un contract cu scolile.
Iar legat de dubari, ste realitatea observata nu in presa ieseana, ci pe strada.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 10 Mar 2007 15:33:15 Titlul subiectului: |
77371 |
|
Ca om care a lucrat ca și colaborator în presă timp de 5 ani, pot spune că articolul e lacunar. Având în vedere că, în cazul autobuzelor se specifică:
-anul fabricației
-normele de poluare
mă așteptam ca să se precizeze ce mărci vor fi vehiculele respective și dacă vor fi standard sau articulate. Comentariile la adresa articolului le consider ca fiind pătimașe.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Ian 2011 15:25:38 Titlul subiectului: 547352 |
138812 |
|
sanducosmin92 a scris: | Municipalitatea ieseana a adjudecat zilele trecute licitatia ce vizeaza achizitionarea a zece rampe pentru persoanele cu dizabilitati, acestea urmand sa fie montate pe zece microbuze ce apartin Regiei Autonome de Transport Public (RATP). | Astăzi, 14 ianuarie 2011, microbuzul #100, având montată rampa se afla la stradă pe traseul 28!
După cum era de așteptat, rampa a fost montată în partea spate a microbuzului!
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 18 Ian 2011 06:51:29 Titlul subiectului: 18-12 |
138943 |
|
Buna Ziua Iasi in editia de Marți 18 ianuarie 2011(Articol complet!) a scris: | 125 mii euro bagati in "modernizarea" unor microbuze
Cum sa investesti 12,5 mii euro intr-un microbuz de transport persoane si sa-l faci sa transporte mai putini calatori? Ne-o demonstreaza "expertii" din primaria condusa de Gheorghe Nichita. Primele patru microbuze care au fost transformate prin Programul Civitas Archimedes sa transporte si persoane cu handicap si-au micsorat cu o treime capacitatea locurilor pe scaune. Pentru un loc destinat unei persoane cu dizabilitati au fost sacrificate sase locuri din totalul de 18 al unui microbuz RATP. Dincolo de initiativa laudabila de a crea facilitati pentru persoanele cu dizabilitati, montarea rampelor speciale pe microbuze se dovedeste a fi o alegere total neinspirata a celor din primarie. Acestea puteau fi montate pe o parte dintre autobuzele VanHool A 500 sau pe alte autobuze care nu dispun de astfel de rampe. Momentan, doar doua trasee de microbuz mai exista in municipiu mai sunt, traseul 20 (Valea Lupului - Iasi) si traseul 28 (Dacia - Copou). Prin urmare, nu sunt acoperite toate zonele orasului. Daca adaugam si numarul redus de locuri, rezultat in urma montarii rampelor, observam ca o investitie de 54,7 mii lei (12,5 mii euro) pentru un singur microbuz este un cost exorbitant.
(...)La Iasi, cu 12,5 mii euro sefii primariei au negociat montarea unei rampe, schimbarea huselor la scaunele microbuzelor si montarea a trei corpuri de iluminat ecologic. "Proiectul a fost gandit in 2007 pentru microbuze si a fost acceptat de liderul de proiect, adica municipalitatea din Aalborg, Danemarca. Asa s-a dorit atunci si asa s-a realizat. Ei aprobasera un cost de aproape 15 mii euro, ori noi am reusit prin licitatie sa scoatem investitia la 12 mii euro pe microbuz. Nu stiu de ce in alte orase a costat mai putin", a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al primariei.
Contractul a fost atribuit pe 8 decembrie firmei Dypety SRL din Moinesti, care va trebui sa modernizeze, in final, 10 astfel de microbuze. Primele patru circula deja pe cele doua trasee din oras. "Este posibil ca, dupa montarea rampelor pe toate microbuzele, sa le punem si pe alte trasee, pentru a deservi cat mai multe persoane. Vom studia acest amanunt si vom lua o decizie", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. |
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 24 Ian 2011 14:35:00 Titlul subiectului: 10 |
139123 |
|
Încet-încet microbuzele ce au trecut prin etapa de modeernizare își fac apariția pe trasee . Astăzi pe traseul 28 am circulat cu două dintre microbuzele (#115 și #123) proaspăt refăcute .
Ca elemente principale : Au fost schimbate elementele de iluminat , scaunele, materialul amplasat pe podea și barele de susținere ! De asemenea au fost amplasate elementele pentru evacuarea în caz de pericol !
Numărul de locuri este de 12 în total ! Așadar 11 locuri pe scaune + 1 loc destinat persoanelor cu handicap !
Un element interesant este prinderea tuturor scaunelor de podea și eliminarea postamentelor de care acestea erau atașate .
Așadar în momentul de față microbuzele modificate au un impact vizual pozitiv însă rămâne de văzut cum vor arăta acestea în următorii câțiva ani!
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 03 Mar 2011 06:12:51 Titlul subiectului: 48 |
140672 |
|
Apar primele nemulțumiri legate de dotarea cu rampe a celor 10 microbuze , bineînțeles în presa locală ...
Evenimentul în editia de Joi 3 Martie 2011 a scris: | Bani aruncați pe fereastră
Cel puțin în acest moment, măsura prin care s-a decis montarea unor rampe pentru persoanele cu handicap pe microbuzele Iveco se dovedește a fi o alegere neinspirată. Faptul că doar trei persoane cu dizabilități au ales să circule cu mijloacele RATP indică faptul că investiția de 12.500 de euro pentru fiecare microbuz nu se justifică
Fără îndoială, crearea de facilități pentru persoanele cu dizabilități reprezintă o intenție lăudabilă a municipalității ieșene. Cel puțin în zona transportului public, legislația europeană pune din ce în ce mai des accent pe existența rampelor care să permită accesul în interiorul autobuzului/microbuzului a persoanelor cu deficiențe locomotorii, lucru care se încearcă a fi implementat și în Iași. Totuși, în contextul în care transportul public local are destule probleme nerezolvate, ne întrebăm cât de oportună este o astfel de investiție și dacă aceasta ține cont de realitatea obiectivă.
Pentru cei care nu știu, în cadrul Programului Civitas Archimedes, există un proiect care prevede modificarea a 10 microbuze astfel încât acestea să poată transporta persoane cu dizabilități. Deși valoarea inițială a proiectului a fost de 175.000 de euro, în urma licitației organizate la sfârșitul anului trecut a reieșit un cost de 12.5000 euro pentru fiecare microbuz transformat, contractul fiind atribuit societății Dypety SRL din Moinești. Până acum, au fost modificate cinci microbuze (instalație pentru rampă, prinderea tuturor scaunelor de podea și eliminarea postamentelor de care acestea erau atașate, elemente pentru evacuare etc), transformările implicând sacrificarea a șase scaune, de la 18, la 12: 11 locuri pe scaune plus un loc destinat persoanelor cu handicap.
Puțini beneficiari, mulți nemulțumiți
Puși în situația de a se îngrămădi pe o suprafață redusă cu o treime, ieșenii se întreabă cui folosește această investiție. „Vă mărturisesc că nu am văzut niciodată o persoană într-un scaun cu rotile circulând cu mijloacele RATP. Mă întreb dacă s-au făcut studii despre numărul persoanelor cu deficiențe care trebuie transportate sau nu cumva trebuiau cheltuiți niște bani. Din păcate, sunt afectați și călătorii obișnuiți. Nici 18 locuri nu erau suficiente pentru câți vor să urce, darămite 12...”, ne-a declarat un ieșean aflat în microbuzul cu numărul 100, care circula pe traseul 28. Pornind de la acest gen de nemulțumire, l-am întrebat pe directorul RATP câte persoane au beneficiat de această facilitate. „În ultimele două luni am transportat trei persoane cu dizabilități. Este puțin, însă după ce vom modifica și celelalte microbuze, poate că lucrurile se vor schimba”, a spus Maricel Ghercă.
„Trebuie să rețineți că nu s-a făcut promovarea investiției, care are prevăzut un buget aparte pentru reclamă. Deocamdată, este posibil ca lumea să nu știe despre acest proiect. În ceea ce privește oportunitatea proiectului, pe asta dau banii europenii. Nu primim bani pentru mașini noi, ci pentru crearea de facilități persoanelor cu handicap”, a precizat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Acesta a mai precizat că și pe MAZ (autobuze prevăzute cu rampă) situație este aceeași. „Au fost câteva cazuri prin care șoferii au fost solicitați să coboare rampa, cred că maxim 3”.
Microbuzele modificate nu circulă după un program cunoscut de către publicul călător, la tonete neexistând informații despre ora la care trebuie să ajungă o mașină transformată. În aceste circumstanțe, ele nu sunt deloc folositoare persoanelor cu dizabilități locomotorii, care merg la întâmplare, în continuare, cu autobuzele obișnuite, incomode lor.
În cadrul Programului Civitas Archimedes există un proiect care prevede modificarea a 10 microbuze astfel încât acestea să poată transporta persoane cu dizabilități |
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 07 Mar 2011 10:02:35 Titlul subiectului: |
140799 |
|
Cum ai da-o, tot nu-i multumesti...
Cred ca s-a gresit din start bagandu-se bani in "adaptarea" unor ruine, mai bine cumparau 10 autobuze second-hand cu podea coborata si folosul era mult mai mare, dar de, daca directia "proiectului" nu mai putea fi schimbata si banii chiar trebuiau inmormantati in aceste epave rutiere...
Fireste, articolul contine si o doza "minima" de aberatii, sesizate si de cei care au comentat articolul pe site, cum ar fi numarul microbuzului: 300 ...
Interesant e ca sunt si poze cu rampele in timpul utilizarii (mai multe, pe site).
http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi-_Invalizii-umiliti_in_statiile_de_autobuz_0_439156384.html
"Iasi: Invalizii, umiliți în stațiile de autobuz (GALERIE FOTO și VIDEO)
Gabriela Toma
Luni 7 mar 2011
Iasi
Ciprian Vizitiu a așteptat aproape o oră microbuzul ca să poată urca
Cele patru microbuze ale regiei de transport dotate cu rampe pentru persoane cu dizabilități trec foarte rar prin stații. Oamenii care au nevoie de aceste mașini trebuie să aștepte zeci de minute. „Adevărul de Seară“ vă prezintă batjocura la care sunt supuse persoane cu dizabilități.
Ieșenii în scaun cu rotile trebuie să aștepte aproape o oră în stații până când ajunge unul dintre cele patru microbuze dotate cu rampe speciale pentru persoane cu handicap.
Ciprian Vizitiu este un tânăr de 26 de ani care se luptă în fiecare zi cu discriminarea și prejudecățile celorlalți. Transportul în comun este una dintre cele mai grele probe pe care trebuie să le depășească.
Ieșenii certați cu civilizația au distrus noile stații de autobuz (VIDEO)
Pentru a se urca în unul dintre cele patru microbuze dotate cu rampe speciale, Ciprian a așteptat aproape o oră în stație într-un frig cumplit. Mai întâi a ajuns în stația din Târgu Cucu. Aici, locul special amenajat pentru invalizi din noile stații RATP era ocupat.
Cu șapca trasă bine pe ochi, Ciprian a îndurat privirile răutăcioase ale ieșenilor care treceau pe lângă el. „Suntem priviți ca bolnavii mintali. Ce caută ei pe stradă? De ce nu se internează într-un centru? Așa gândesc ceilalți acum“, spune cu amărăciune Ciprian. După mai bine de 40 de minute, tânărul începe să tremure și să-și frece mâinile în încercarea disperată de a se mai încălzi.
„Când îți este foarte frig începi să-ți miști picioarele, să dansezi pe loc. Eu nu am cum să fac asta și risc să răcesc. Și cum fac un tratament cu antibiotic foarte puternic, orice răceală poate fi foarte gravă pentru mine“, spune tânărul.
Într-un sfârșit, microbuzul cu numărul 300 ajunge în stație. Ciprian se îndreaptă spre mașină, dar șoferul îi face semn să se dea înapoi deoarece mașina nu are destul loc pentru a scoate rampa. Șoferul deschide ușile în spatele microbuzului și printr-o simplă apăsare de buton rampa se pune în mișcare. Aproape două minute a durat până când dispozitivul a ajuns la sol pentru a-l ridica pe Ciprian.
Rampele pentru persoanele cu dizabilități fizice nu sunt funcționale dacă șoferii nu le pun în mișcare
Ciprian Vizitiu testează siguranța rampei
„Sistemul este destul de bun. Același elevator l-am mai întâlnit în București. Siguranța aparatului nu cred că este prea bună și mi-e frică să nu se desprindă cândva de scaune“, este de părere Ciprian.
Până și șoferul s-a plâns de mașinăria din spatele microbuzului care este prinsă de scaunele șubrezite din spatele microbuzului doar cu niște curele.
„Este o responsabilitate foarte mare. La orele de vârf, lumea se va impinge în rampă și eu nu am cum să-i împiedic. Mai sunt și copiii care s-ar putea să se joace la curelele rampei și să le dea drumul“, ne-a spus șoferul de la RATP.
Curelele care fixează rampele de scaunele microbuzului nu sunt foarte sigure
Mașinăria este pusă în spatele microbuzului"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.01 kb |
Vizualizat: |
de 21936 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.16 kb |
Vizualizat: |
de 21936 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 07 Mar 2011 10:27:28 Titlul subiectului: |
140804 |
|
Precizari:
- scaunele din microbuzele transformate sunt noi;
- persoana din material nu s-a pozitionat cum trebuie in spatiul cu destinatie speciala - ar fi trebuit sa stea in partea cealalta, unde, pe langa curele, are la dispozitie o bara de sustinere si, de asemenea, butonul pentru avertizarea soferului asupra intentiei de coborare.
Vezi foto:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.17 kb |
Vizualizat: |
de 21932 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.34 kb |
Vizualizat: |
de 21932 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.88 kb |
Vizualizat: |
de 21932 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
paulsback
Data înscrierii: 10/Noi/2009 Ultima vizita: 04/Oct/2020 Mesaje: 96 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 07 Mar 2011 21:30:04 Titlul subiectului: |
140838 |
|
Cand e vorba de comentat, imediat apar vulturii.... eu salut orice initiativa de acest gen ce ne impinge spre civilizatie, dar recunosc totodata ca ar fi intr-adevar mai bine daca toate microbuzele ar fi dotate cu spatii destinate peroanelor cu dizabilitati si daca acestea ar fi si mai multe la numar!
|
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 824 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 15 Noi 2012 16:40:55 Titlul subiectului: |
160458 |
|
L-am vazut pe 117 pe butuci in autobaza,a inceput casarea mai multor microbuze sau e doar o exceptie?
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|