Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Controlorii STB (RATB). Pro si contra
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tarife, bilete, validatoare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 06/Feb/2020
Mesaje: 632
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Sep 2011 21:32:21    Titlul subiectului: 148742

Si totusi ce se intampla cu banii adunati din spagi? Smile Sunt depusi pe vreun card in timpul serviciului? Smile)) Apropo, se controleaza si cardurile la "bani personali? Sau poate se intalnesc ei cu terte persoane si le predau lor surplusul :> Sau poate nu se mai controleaza banii personali la iesirea din serviciu? Sunt amanunte foarte interesante, multumim mult pentru articole si initiativa! A nu se intelege ca am ceva cu cei care iau spaga, intrebarile de mai sus reprezinta doar curiozitatea mea.
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Feb/2020
Mesaje: 1740
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 19 Sep 2011 21:35:28    Titlul subiectului: 148743

Episodul 2 a scris:
Validatorul tri­mite toate datele și în serverul RATB, în timp real

Chiar asa sa fie? Ma indoiesc sincer. Parca validatoarele descarcau informatiile seara in depou si nu live din trafic! Ma insel cumva?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
radudaniel23



Data înscrierii: 27/Oct/2009
Ultima vizita: 06/Sep/2019
Mesaje: 40
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Sep 2011 23:00:50    Titlul subiectului: 148744

Din spusele unui prieten de-al meu, tot ce se proceseaza pe aparate se transmite chiar atunci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 06/Feb/2020
Mesaje: 632
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Mar 2012 13:43:07    Titlul subiectului: 154028

Exista niste practici foarte dubioase intre controlorii RATB, in ultima vreme. In absolut toate cazurile (cel putin 10 la numar) in care am prins control pe linie in ultima luna de zile, baietii se urca in masina si INSTANTANEU blocheaza validatoarele in "Control", fara sa apuce cineva sa valideze, dintre cei care s-au urcat. De cele mai multe ori, nici nu apuca sa se inchida usile. Am asistat o data la scena penibila in care o calatoare ma ruga pe mine sa-i fiu "martor" ca a incercat sa valideze cardul la urcare si nu i-a mers, pentru ca pe aparat scria "Control". Prin urmare, a iesit un scandal in masina, iar repectiva era sa-si ia amenda, pentru ca avea portofel electronic. Sunt curios ce se va intampla cand va deveni validarea obligatorie si la abonamente.

Colac peste pupaza, in cel putin 3 cazuri pe care le-am vazut eu, controlorii coboara si uita sa scoata validatoarele din modul "Control", acestea revenind singure dupa vreo 5 minute...

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Feb/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 12 Mar 2012 13:55:22    Titlul subiectului: 154029

Intr-adevar, si eu am sesizat aceasta "practica" urata a unora dintre controlori, am urcat prin fata intr-un 178, autobuzul era cam aglomerat, a durat cateva secunde pana am ajuns la validator, apoi alte cateva secunde pana am validat un card, ca validatorul a dat mai multe rateuri, desi m-am straduit sa tin cardul cat mai fix si lipit; cand sa-l validez si al doilea card, al sotiei, valideaza-l daca mai poti! ca deja era trecut in modul "Control".
Eram curios daca vor indrazni sa vina direct la "tinta", ca eram pregatit sa le fac un scandal monstru acuzandu-i de ceea ce consider eu a fi abuz in serviciu.
La nevoie as fi cerut scris RATB-ului sa scoata inregistrarea video, sa se vada ca am avut intentia clara de a valida si am fost impiedicat de functionarea defectuoasa a validatorului si de excesul de zel al controlorilor.
Insa controlorii nici nu au trecut pe la mine, probabil vazandu-ma ca ma agit pe la validator or fi crezut ca am validat, desi eu nu apucasem sa validez decat unul dintre carduri.
Dar, intr-adevar, practica asta a controlorilor mi se pare suficient de abuziva incat sa fie deranjanta.
Exista insa si reversul: cat timp sa ti se acorde pentru validare? Cum stabilim un timp rezonabil astfel incat calatorul de buna credinta sa aiba timp sa valideze,iar controlorii sa poata sa-si faca si ei treaba? Greu de facut o determinare precisa...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 30/Iul/2019
Mesaje: 109
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Mar 2012 17:51:04    Titlul subiectului: 154038

Validatoarele se descarca la depou, au un aparat special si descarca pe el datele din validator
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 04/Feb/2020
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Mar 2012 23:44:49    Titlul subiectului: 154093

La cei care trec aparatele pe control dupa cateva secunde de la inchiderea usilor, luati-le numerele de pe ecuson si numele, pentru ca dupa ce controleaza nu mai vor sa le arate si faceti reclamatie scrisa catre conducerea RATB.
_________________
R.I.P. 20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
joitalucian



Data înscrierii: 03/Feb/2011
Ultima vizita: 16/Iun/2012
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Iun 2012 10:15:42    Titlul subiectului: Atitudinea controlorilor pe RATB 156559

M-am suit zilele trecute intr-un troleu undeva in zona Militari si am uitat ca nu am bilet, chiar nu m-am gandit... O statie am mers si au venit controlorii cu un tupeu... I-am zis ca nu am bilet si nici acte... ca sa ma controleze... Dar ce ai madat? Du-ma la politie... Am vrut sa ii fac plangere penala nesimtitului! Ce tupeu si atitudine de tara europeana! Chiar am insistat sa merg la politie ca sa ii fac plangere, dar nu a vrut sa mearga... Fratilor, scoateti uscaturile astea si bagati oameni civilizati!
_________________
Fotograf nunta
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 18/Feb/2020
Mesaje: 1850
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Iun 2012 11:08:53    Titlul subiectului: 156561

Am impresia ca tu ai un tupeu deosebit!
1) Adica cum ai uitat ca nu ai bilet? Lasand la o parte ca bilete nu mai sunt de multisor in oras...
2) Adica la ce nu m-am gandit.... Fii mai explicit!
3) Adica cum sa nu ai acte la tine? Alt tupeu!
4) Ce mandat sa aiba? Tu ai lucra pe de-a moca undeva? Asa e si cu RATB - ul, nu e pe de-a moca.
5) Evident ca nu a vrut sa mearga la politie pentru ca zona lui de lucru este in interiorul mijloacelor de transport in comun si nu la politie.
6) In final te rog sa te mai gandesti cand faci pe cineva tupeist si intamplator esti exact tu in situatia reclamata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ASTRA IRISBUS



Data înscrierii: 20/Ian/2009
Ultima vizita: 21/Feb/2020
Mesaje: 29
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Iun 2012 11:44:05    Titlul subiectului: 156583

Ai dreptate, andrei11. La metrou nu uita sa cumpere cartela la RATB hai sa mergem gratis, ca ne-am cumparat regie, masini etc.
_________________
ASTRA IRISBUS
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Feb/2020
Mesaje: 8862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Iun 2012 19:35:57    Titlul subiectului: 156617

joitalucian a scris:
O statie am mers si au venit controlorii cu un tupeu... I-am zis ca nu am bilet si nici acte... ca sa ma controleze... Dar ce ai madat? Du-ma la politie... Am vrut sa ii fac plangere penala nesimtitului! Ce tupeu si atitudine de tara europeana! Chiar am insistat sa merg la politie ca sa ii fac plangere, dar nu a vrut sa mearga...

La unguri, in Budapesta, erau echipe mixte, controlori+politisti. Pe cine prindea platea amenda si cu asta basta. Lumea acolo nu protesta, ajungea la sectia de politie in doi timpi si trei miscari, si riscai sa mai incasezi o amenda pentru tulburarea linistii publice. V-a cam intrat democratia in cap. Adica de ce sa platesc EU pentru toti prostii care merg fara bilet si se mai lauda si pe aici. Pai atunci o sa fac blatul si eu, nu mai platesc abonament si cu asta basta !
Cei care merg fara bilet sunt niste nssimtiti in viziunea mea.

joitalucian a scris:
Fratilor, scoateti uscaturile astea si bagati oameni civilizati!

Asta mi s-a parut culmea tupeului. Adica ... tu faci blatul ... si tu te plangi de lipsa de civilizatie ? Esti chiar tare (nesimtit) !

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Feb/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 16 Iul 2012 14:57:43    Titlul subiectului: 157334

In sfarsit, RATB-ul intelege ca intr-o tara de hoti (numiti de straini si "tigani") sistemul de Autotaxare e o mare pacaleala, un sistem care evident ca nu este viabil, ne furam singuri caciula, ne credem mai civilizati decat suntem, pana nu vom recunoaste deschis ca suntem o tara bananiera condusa spre ruina de neghiobi vopsiti in diverse culori, nu avem sansa sa incercam macar vreun progres.

Da, eu sustin cu tarie ca existenta unui taxator in fiecare vehicul va reduce spre zero blatismul si va conduce si la imbunatatirea conditiilor de transport, o data prin "disparitia blatistilor", o data prin obtinerea unor date mult mai reale in privinta numarului de calatori transportati si posibilitatea adaptarii ofertei de transport functie de necesarul REAL.

Trebuie insa ca taxatorul/controlorul sa nu aiba un post fix, ci sa mearga prin autobuz si sa solicite fiecarui calator biletul, abonamentul sau atestatul de pomanagiu, zis si cupon de pensii.

De asemenea, trebuie sa insitam (si noi) pe toate caile pentru eliminarea gratuitatilor/pomenilor nelimitate acordate manipulabililor electorali, fiecare trebuie sa-si plateasca ce consuma, nu sa platesc eu transportul unor cirezi usor de manat la vot! In cel mai bun caz (pentru ei), sa li se dea un umar limitat de calatorii gratuite, stocate pe card, sa zicem 50 de calatorii/luna; la fiecare urcare, pensionarul sa valideze cardul, in caz contrar fiind sanctionat ca orice alt blatist. In felul asta s-ar vedea si cat de mult aglomereaza acesti plimbareti mijloacele de transport! N-au nevoie sa umble brambura toata ziua, le ajunge daca li se asigura 2 drumuri dus/intors la piata, pe saptamana.

Sistemul cu taxator "mobil" este practicat cu succes in Buzau, la Transbus, practic la Buzau nu exista blatism, in vreo 6-7 ani de cand calatoresc cu autobuzsele locale nu stiu daca am vazut de mai mult de 3-4 ori persoane care sa "scape" de a-si cumpara bilet, din cauza aglomeratiei.

http://www.adevarul.ro/arhiva/stiri/data/2012-07-16/

"Gata cu blatul! RATB deschide doar prima ușă și pune controlori permanenți

16 iulie 2012

Autor: Adrian Dădârlat

RATB pune controlori permanenți pe liniile expres

Pentru organizarea mai eficientă a activității de verificare și gestionare a fluxului de călători pe liniile expres 780 și 783, începând de astăzi RATB a inițiat un proiect-pilot care presupune prezența unui reprezentant al corpului de control al regiei, în fiecare vehicul aferent celor două linii.

Accesul călătorilor în vehicul se va face doar pe la prima ușă, unde agentul de control va oferi informații privind validarea titlurilor de călătorie și, totodată, va monitoriza această activitate.

Persoanele care nu dețin un titlu de transport valabil vor fi îndrumate, în vederea achiziționării, către cel mai apropiat punct de comercializare a acestora.

Măsura se înscrie în efortul Regiei de îmbunătățire a condițiilor de transport, atât prin reducerea și prevenirea călătoriilor frauduloase, cât și prin oferirea de informații călătorilor în timp real, având în vedere caracterul special al celor două linii.

În urma rezultatelor obținute în cadrul proiectului, Regia va analiza oportunitatea implementării acestei măsuri la nivelul tuturor liniilor de transport.

Linia expres 780 funcționează între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă, pe următorul traseu: Gara Basarab, Gara de Nord, Clabucet, Piața Presei Libere, Aeroport Băneasa, AMCO, Primăria Otopeni, Aeroportul Internațional Henri Coandă Plecări, Aeroportul Internațional Henri Coandă Sosiri.

Traseul liniei expres 783 este următorul: Piața Unirii, Bd. I. C. Brătianu, Piața Universității, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. G-ral Gheorghe Magheru, Piața Romană, Bd. Lascăr Catargiu, Piața Victoriei, Bd. Aviatorilor, Arcul de Triumf, Piața Presei Libere, Șos. București-Ploiești, Aeroportul Henri Coandă. Precizăm că autobuzele liniei 783 circulă și pe timpul nopții.

Prețul unei călătorii pe liniile expres este 3,5 lei."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Feb/2020
Mesaje: 8862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Iul 2012 19:26:54    Titlul subiectului: 157363

Chiar sunt curios, de cand s-a implementat noul sistem de taxare, le-au scazut incasarile ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Feb/2020
Mesaje: 8862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Aug 2012 21:14:23    Titlul subiectului: 158104

Se pare ca proiectul pilot initiat pe liniile expres a avut un real succes, asa ca cei de la RATB il vor extinde si la alte linii. Deocamdata pe linia 254.
http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=253

Citat:
Proiectul pilot inițiat pe liniile expres 780 și 783 va fi extins

Proiectul pilot, inițiat de RATB începând din luna iulie, pe liniile expres 780 și 783, ce presupune prezența unui reprezentant al corpului de control al Regiei în fiecare vehicul aferent celor două linii, s-a bucurat de un real succes, precum și de aprecierea călătorilor care utilizează traseele respective.
Reprezentantul corpului de control al Regiei monitorizează fluxul de călători și oferă informații privind achiziționarea și validarea titlurilor de călătorie.
Proiectul se înscrie în demersurile RATB de îmbunătățire a serviciilor oferite publicului călător, prin aplicarea unor noi proceduri de monitorizare a activității de control și crearea unor condiții de transport civilizat.
De asemenea, se urmărește ca publicul călător să conștientizeze importanța plății serviciului de transport, precum și a validării titlurilor de călătorie, inclusiv a abonamentelor.
Ca urmare a aplicării noii metode de monitorizare a activității de control, călătoriile frauduloase pe aceste linii au fost eliminate, iar validările au crescut semnificativ. De asemenea, s-a înregistrat și o creștere a încasărilor la punctele de vânzare situate pe traseul liniilor expres, datorită prezenței permanente a agentului de control în mijloacele de transport.
Având în vedere rezultatele obținute, proiectul a fost extins și pe linia 254, iar în perioada următoare, va fi implementat pe toate liniile de transport public ale RATB.

Linia 254 face legatura intre Bucur Obor si Complex Comercial NIRO (mai sus de Pasaj Colentina). Va fi o provocare extinderea proiectului pe aceasta linie.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Feb/2020
Mesaje: 8862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Noi 2012 23:12:59    Titlul subiectului: 160239

Inflatie de controlori azi pe Calea Grivitei. La cimitirul Sf. Vineri s-a urcat o echipa de contrololori, au coborat cateva statii mai incolo. Dupa o singura statie in troleibuzul care circula pe linia 86 s-a urcat o alta echipa de controlori. Si unii si altii pusi pe amenzi. De fapt cam tot timpul in zona asta este frecventata de controlorii RATB-ului.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Feb/2020
Mesaje: 8862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Noi 2012 21:01:39    Titlul subiectului: 160373

RATB-ul intentioneaza ca pe viitor sa extinda programul pilot de monitorizare a fluxurilor de calatori pe toate liniile. Adica in fiecare mijloc de transport sa se afle un controlor, iar accesul calatorilor sa se faca pe la usa 1. Una dintre probleme este ... de unde gaseste RATB destui controlori pentru acest sistem ? Un articol din B365 referitor la plusurile si minusurile iacestui nou sistem. Articolul se gaseste aici

Citat:
RATB pregătește o armată de controlori: cum va schimba Regia accesul în mijloacele de transport

Regia Autonomă de Transport București (RATB) intenționează să schimbe modul de acces în mijloacele de transport în comun: călătorii se vor urca doar pe ușa din față și vor fi nevoiți să prezinte cardul la control. Pentru a pune în practică acest plan, însă, RATB ar avea nevoie de cel puțin de șapte ori mai mulți controlori decât în prezent.
Regia Autonomă de Transport București vrea să extindă sistemul de control și monitorizare a fluxurilor de călători pe toate liniile RATB. Prin intermediul acestui proiect toți călătorii vor fi obligați să-și valideze cardurile. Până în prezent, sistemul de control și monitorizare a fluxurilor de călători funcționează pe 20 de linii RATB.
"Fiind vorba de un proiect pilot, în această perioadă se stabilesc schemele de control cele mai potrivite, în funcție de o serie de parametri: zonă, linie, tip de vehicul, grad de solicitare a liniei, interval orar. Proiectul este deja pus în practică din luna iulie 2012, iar faza inițială a demarat pe liniile Expres, prin alocarea unui controlor în vehicul și, ulterior, prin monitorizarea accesului călătorilor pe ușa din față", au declarat, pentru B365.ro, reprezentanții RATB.
Cu toate că au anunțat că acesta este un obiectiv al RATB, oficialii Regiei nu știu însă când va fi extins proiectul la nivelul tuturor mijloacelor de transport în comun și precizează că totul depinde de rezultatele înregistrate. Pentru a putea pune în practică planul, însă, RATB ar trebui să facă angajări masive sau conversii profesionale, în condițiile în care este deja cel de-al doilea angajator la nivelul Capitalei, cu 11.000 de angajați.
Parcul de mijloace de transport în comun al Regiei Autonome de Transport București numără 2.147 de mijloace de transport în comun (507 tramvaie, 302 troleibuze și 1.333 autobuze). În total, toate cele 125 de linii de transport în comun opresc în 2.019 stații. În prezent, numărul controlorilor este insuficient pentru extinderea sistemului de control și monitorizare a fluxurilor de călători pe toate liniile RATB. "În prezent, corpul de control are un efectiv de 300 de angajați. Pentru a asigura necesarul de controlori, inclusiv în zilele de weekend, este nevoie de un număr mai mare de controlori, însă strategia de aplicare a proiectului prevede o implicare în această activitate atât a controlorilor, cât și a conducătorilor de vehicule. Pentru a asigura prezența în cât mai multe zone ale Capitalei și pe cât mai multe linii, modul de desfășurare a controlului este combinat: echipe în mijloacele de transport, echipe în zonele aglomerate, străbătute de un număr mare de linii", au explicat reprezentanții RATB, pentru B365.ro.
Întrebați de reporterii B365.ro dacă intenționează să facă angajări sau să îi transfere pe salariații altor departamente pe teren pentru a asigura necesarul de controlori, oficialii instituției au refuzat să dea explicații în acest sens. Un controlor câștigă, în medie, aproximativ 1.800-1.900 de lei lunar, în mână, conform ștatelor de plată.
Prin noul sistem, accesul călătorilor în vehicule se face doar pe la prima ușă, iar coborârea numai pe la ușile 2 și 3, sub supravegherea agenților de control și a conducătorilor de vehicule, astfel încât numai persoanele care au un titlu de călătorie valabil să beneficieze de serviciul de transport. Persoanele care nu dețin un astfel de titlu sunt îndrumate către cel mai apropiat punct de comercializare carduri RATB. Acest sistem de acces este greu de pus în practică, întrucât, în timpul orelor de vârf, oamenii presați de timp, dar și cei care călătoresc fraudulos, ar putea încerca să urce în mijloacele de transport în comun și pe la celelalte uși, nu doar pe la prima ușă a vehiculelor. Pentru a-și pune în practică proiectul, Regia vrea să îi educe pe cei care utilizează mijloacele de transport în comun.
"Responsabilizarea călătorilor în privința respectării unor reguli de conduită în utilizarea serviciului de transport public ramâne o problema pe care sperăm s-o rezolvăm în timp. Pentru aceasta, se asigură asistența corpului de control, implicarea conducătorului de vehicul, colantarea vehiculelor cu afișe indicatoare pentru ușile de acces și coborâre, comunicarea mesajelor în vehicule", explică reprezentanții RATB.
În cazul limitării accesului călătorilor, inevitabil, se înregistrează întârzieri mai mari pe traseu, care, pe viitor, i-ar putea determina pe bucureșteni să nu mai utilizeze transportul în comun. Însă, Regia anunță că bucureștenii nu au motive să-și facă griji din acest punct de vedere. "Pe baza constatărilor din teren, estimăm că întârzierile nu sunt considerabile. Dacă intervalul de succedare a vehiculelor este optim, întârzierile în stațiile cu flux mediu de călători nu depășesc decât cu câteva minute pe cele înregistrate în sistemul clasic, cu accesul pe la toate ușile vehiculelor, bineînțeles, cu condiția ca și călătorii să înțeleagă și să respecte noile reguli de urcare/coborâre", punctează oficialii RATB.
Reprezentanții instituției estimează că sistemul de control și monitorizare a fluxurilor de călători va genera încasări mai mari pentru RATB, indiferent de modul în care se fac verificările. "Pe baza analizelor făcute, în funcție de schemele de control aplicate, estimăm că, în toate situațiile, tendința este crescătoare. Procentele de creștere a încasărilor sunt variabile, în funcție de zona și traseul deservite de fiecare linie. Veniturile RATB vor crește datorită impactului prezenței permanente a corpului de control, cu precădere prin creșterea încasărilor în punctele de vânzare și prin creșterea validărilor", spun reprezentanții Regiei.
Chiar dacă extinderea sistemului de control și monitorizare a fluxurilor de călători ar trebui să diminueze fraudele la maximum, Regia va menține amenzile pentru pe cei care călătoresc fraudulos, în paralel cu celelalte scheme de activitate.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sveik



Data înscrierii: 10/Feb/2010
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 1 - Giulesti

MesajTrimis: Vin 09 Noi 2012 23:28:49    Titlul subiectului: 160375

Stiam de aceasta initiativa, dar pe cuvant daca am intalnit pe undeva control! In nici o masina!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 06/Feb/2020
Mesaje: 632
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Noi 2012 00:03:59    Titlul subiectului: 160377

In niciun caz nu functioneaza pe 20 de linii Smile poate le-a numarat si pe cele de noapte, desi nici acolo nu prea am mai vazut control Razz

Au uitat sa mentioneze punctele "fixe" de control, cum ar fi (ocazional) Piata Aviatorilor si Piata Romana, unde toate vehiculele stationeaza cateodata si 2 minute, pana se urca, se controleaza si se coboara inapoi. In aceste puncte am vazut pana la 6 echipe a cate 3 persoane.

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
yo3ies



Data înscrierii: 03/Noi/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2015
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 22 Noi 2012 13:40:46    Titlul subiectului: 160596

De vreo doua trei zile am observat ca s-au modernizat echipele de controlori si verifica cardurile cu telefoane Samsung Galaxy S3 care au NFC, telefoanele par a fi date de la depou de undeva caci am vazut bucati de hartie cu un numar scris cu pixul (78 si 56 am vazut eu) si lipit cu banda adeziva pe carcasa aparatului.
_________________
http://facebook.com/citypaparazzi pagina cu fotografiile din plimbarile mele prin oras
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 23 Noi 2012 10:30:45    Titlul subiectului: 160609

Io le-am remarcat acu trei sapt deja.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Feb/2020
Mesaje: 8862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Ian 2013 10:59:58    Titlul subiectului: 161571

Insa ar trebui instruiti, nu merge de fiecare data "din prima" verificarea titlurilor de calatorie cu telefonul, am vazut ca de mult ori se apeleaza tot la metoda clasica, apropierea cardului de validator.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
etravel



Data înscrierii: 30/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2013
Mesaje: 23
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 20 Ian 2013 04:28:11    Titlul subiectului: 161768

yo3ies a scris:
De vreo doua trei zile am observat ca s-au modernizat echipele de controlori si verifica cardurile cu telefoane Samsung Galaxy S3 care au NFC, telefoanele par a fi date de la depou de undeva

Am vazut si eu ieri dimineata ca aveau S3-uri cu capabilitate NFC la ei, cu care au controlat cardurile, se pare ca masura s-a generalizat.
Citat:
Insa ar trebui instruiti, nu merge de fiecare data "din prima" verificarea titlurilor de calatorie cu telefonul, am vazut ca de mult ori se apeleaza tot la metoda clasica, apropierea cardului de validator.
Or fi unii mai neinstruiti, cei pe care i-am vazut ieri se descurcau foarte bine, desi nu aveau aerul de oameni familiarizati cu tehnologia. Tot ce faceau era sa puna cardul sub aparat si sa apese pe un buton de pe touchscreen.
Mi se pare totusi ciudata ideea asta de a achizitiona terminale de top, foarte scumpe chiar si in cazul in care cumperi in cantitati mari, pentru un scop atat de low end cum este controlul validarii cardurilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 20/Feb/2020
Mesaje: 765
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 20 Ian 2013 20:18:45    Titlul subiectului: 161778

etravel a scris:
Mi se pare totusi ciudata ideea asta de a achizitiona terminale de top, foarte scumpe chiar si in cazul in care cumperi in cantitati mari, pentru un scop atat de low end cum este controlul validarii cardurilor.

Fite, sau, cum ar fi zis nenea Iancu, daca ar mai fi trait si in zilele noastre, "mofturi"...

Cu banii dati pe "high-tech" evident ca se puteau face multe altele mai bune, dar na, chelului tichie de margaritar ii mai trebuie...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Feb/2020
Mesaje: 8862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Ian 2013 11:52:54    Titlul subiectului: 162019

Intr-adevar, se pare ca aceste telefoane au venit la preturi "umflate". Cand o sa vedem si noi o achizitie la pretul corect in Romania ? Articolul se gaseste aici

Citat:
Controlorii RATB au primit o nouă tehnologie, contra blatiștilor:smartphone la preț de DacieTRAFIC • 28 Ianuarie 2013 - 08:39 • Amalia Balabaneanu

În urmă cu câteva luni, controlorii Regiei Autonome de Transport București (RATB) au primit noi dispozitive de verificare a titlurilor de călătorie în mijloacele de transport în comun. Cu această aparatură, care costă cât un autoturism marca Dacia Logan, controlorii RATB se pot camufla mult mai ușor și pot prinde mai mulți călători frauduloși, susține RATB. Smartphone-urile și software-ul au fost cumpărate de la celebra firmă UTI - cunoscută pentru numeroasele contracte cu instituții din subordinea Primăriei Capitalei, prin negociere fără anunț de participare.
Cu smartphone-uri care verifică titlurile de călătorie, controlorii RATB pot fi mai greu de depistat de bucureștenii care călătoresc fraudulos. Noile echipamente portabile de control pentru verificarea validității titlurilor de transport și emiterea cardurilor de suprataxă sunt smartphone-uri Samsung - Google Nexus, care au încorporată tehnologia NFC (Near Field Communication). Pentru 200 de astfel de telefoane inteligente, cu programe de verificare a cardurilor de călătorie, RATB a plătit, în total, aproape 7 milioane de lei fără TVA. Astfel, numai un smartphone costă circa 34.955 lei fără TVA, sumă ce echivalează cu prețul unui autoturism marca Dacia Logan nou.
Pentru amortizarea investiției totale într-un astfel de smartphone, incluzând TVA-ul, trebuie aplicate cel puțin 870 de amenzi, în valoare de 50 lei.
Dispozitivele de control, împreună cu licențele software aferente, au fost achiziționate de la firma S.C. UTI SYSTEMS S.A.
Contactați de reporterii B365.ro, reprezentanții RATB au precizat că, din suma totală achitată de Regie pe acest dispozitiv, cea mai mare parte a fost plătită pentru licențele software pentru verificarea cardurilor. Un telefon Samsung - Google Nexus cu tehnologia NFC costă, de regulă, circa 1.500 lei în magazinele de profil.
"Aceste echipamente au fost achiziționate pentru a înlocui o parte din vechile echipamente de control, care s-au defectat în timp, și pentru a suplimenta numărul celor existente. Corpul de controlori utilizează o aplicație unitară pe toate tipurile de echipamente de control, pentru care s-au efectuat prezentarea și instruirea în traseu. Funcțiile de bază ale acestor aparate sunt date de aplicația de control instalată: verificare carduri de transport, emitere carduri de suprataxă, monitorizare și gestionare activitate controlori. Echipamentele asigură și alte funcționalități, cum ar fi: conexiune online securizată cu serverele de date, comunicație în timp real pentru transmiterea și recepționarea de date", au declarat, pentru B365.ro, reprezentanții RATB.
Cele 200 de telefoane pentru verificarea titlurilor de călătorie, introduse în exploatare în vara anului trecut, reprezintă soluția tehnică cea mai potrivită, atât ca tehnologie, cât și ca mod de manevrare, și asigură compatibilitatea cu toate tipurile de carduri emise pe piață, potrivit oficialilor Regiei. "Schimbarea unui echipament de control cu functionalități multiple vine cu un plus, atât pentru desfășurarea activității celui care-l utilizează precum și ca informație furnizată în timp (acestea fiind conectate online cu serverele de date)", au completat reprezentanții RATB.
Potrivit declarațiilor anterioare făcute de oficialii Regiei Autonome de Transport București, în prezent, corpul de control al instituției are un efectiv de 300 de angajați. Astfel, cele 200 de smartphone-uri achiziționate pentru verificarea titlurilor de călătorie pot fi folosite de două treimi dintre controlori.
Potrivit anunțului de atribuire, publicat pe 19 iulie 2012 în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), RATB a plătit 6.991.113,83 lei, fără TVA, pentru modernizarea sistemului automat de taxare. Regia Autonomă de Transport București a virat peste 7 milioane de lei, cu TVA inclus, în conturile UTI Systems pentru mașini de procesare a datelor (smartphone-urile Samsung - Google Nexus), pachete software și sisteme informatice, servicii de instalare de hardware și servicii de dezvoltare de software de prelucrare de tranzacții și de software personalizat.
Contractul a fost atribuit, pe 29 iunie 2012, companiei UTI Systems prin negociere fără anunț de participare pentru că "lucrările/ produsele/ serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive legate de protejarea unor drepturi de exclusivitate", se mai precizează în același anunț.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Feb/2020
Mesaje: 8862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 06 Feb 2013 22:21:22    Titlul subiectului: 162496

Peste 384 de calatori sunt amendati zilnic, conform celor de la RATB. Articolul se gaseste aici

Citat:
384 de bucureșteni amendați zilnic de RATB, în 2012. Câți bani a strâns Regia, din amenzi
• 06 Februarie 2013 - 07:40 • Amalia Balabaneanu

Anul trecut, circa 384 de bucureșteni au fost amendați zilnic în mijloacele de transport în comun ale Regiei Autonome de Transport București (RATB).
Anul trecut, controlorii RATB au aplicat 140.137 sancțiuni călătorilor clandestini și au întocmit tot atâtea procese-verbale de contravenție și suprataxe. Din totalul contravențiilor, Regia a încasat suma de 3.851.860 lei.
În aceste condiții, rezultă că zilnic, în 2012, circa 384 de bucureșteni au fost amendați, în medie, pentru că nu au plătit pentru călătoria efectuată cu autobuzul, tramvaiul ori troleibuzul. Numărul persoanelor sancționate, în medie, a scăzut, însă, de la un an la altul. Astfel, dacă în 2012 au fost amendați, în medie, 384 de călători, pe zi, în 2011, au fost prinși, în medie, 417 de călători pe zi, iar în 2010, zilnic, 500 de persoane care au circulat fraudulos au fost sancționate de angajații RATB.
În 2011, controlorii RATB au aplicat 152.347 sancțiuni, din care Regia a încasat suma de 3.473.470 lei. În 2010, controlorii RATB au amendat 181.589 de călători clandestini, iar suma încasată de Regie a depășit 4.195.800 lei.
"Aplicarea suprataxei și amenzilor reprezintă un instrument utilizat pentru a-i determina pe călători să conștientizeze că plata taxei de călătorie reprezintă o obligație firească, nu o opțiune. Aplicarea măsurilor de eliminare a fraudei în mijloacele de transport ale Regiei reprezintă un instrument ce ajută corpul de control RATB să orienteze călătorii spre plata serviciului de transport. În sprijinul activității de orientare a călătorilor către plata taxei de călătorie, un rol important îl are oferta tarifară a RATB. În acest moment, tarifele titlurilor de călătorie sunt sub media practicată la nivel național, iar achitarea contravalorii unei călătorii, de 1,3 lei, permite utilizatorilor serviciului de transport RATB evitarea situațiilor care-i pun în postura de contravenienți, prin neplata călătoriei. Trebuie menționat că investițiile în sistemele de control vor avea rezultate cuantificabile în timp. Efectele acestor investiții vor putea fi măsurate după o perioadă de timp de minimum 12 luni, raportată la timpul necesar călătorilor frauduloși pentru a conștientiza și a se familiariza cu noile posibilități tehnice prin care se poate verifica validarea", au declarat, pentru B365.ro, oficialii RATB.
În ultimii trei ani, corpul de control RATB, ce verifică legitimațiile de călătorie, avea, în medie, ca personal implicat efectiv în traseu aproximativ, 300 de controlori, numărul acestora fluctuând de la an la an. În prezent, RATB are 335 de controlori ce verifică legitimațiile de călătorie.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tarife, bilete, validatoare Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Următoare
Pagina 8 din 12

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community