Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 19 Aug 2012 19:30:03 Titlul subiectului: |
158225 |
|
5-ul a fost deviat pe Iorga atunci cand s-a adus prelungirea bd. Cantemir la nivelul noului pod din Cantemir. Intr-o poza din 1991 (cred ca primavara) cu ITB-ul "tunat" 86 circuland cu "aripi" din belsug pe linia 2 vagonul se afla in dreptul podului Cantemir, iar linia nu fusese inca inaltata. 2-ul circula atunci prin Podu Ros, linia dintre Pd. de Piatra si pasajul Nicolina fiind in reparatii (probabil ca atunci a disparut definitiv 14-le; ulterior, in vara, a fost suspendat si 15-le, atunci cand a fost oprita pentru prima data circulatia tramvaielor in CUG si a aparut traseul 9 de autobuz, pe care au intrat "noile" autobuze Ikarus articulate aduse din Germania via Cibinum (Omnibuscenter) Sibiu; 15-le, insa, a revenit cand s-a reluat circulatia tramvaielor spre CUG, in '92). In mod cert in mai 1992 5-ul circula deja din nou pe Splai (probabil chiar de cateva luni bune), linia fusese inaltata, iar 2-ul ramasese pe N. Iorga. Imi aminteam bine ca inaltarea liniei si devierea lui 5 pe N. Iorga a insemnat absenta tramvaielor pe Splai sub un an, in amintirile mele fiind o perioada de vara (vara lui '91, pare-se).
tramfan a scris: | Traseul 47 nu a fost unul bun, pentru ca exista deja traseul 11. Daca nu ar fi fost 11, poate ar fi avut mai mult succes. |
Traseul 11 de tramvai, cum este el azi, a aparut in '97, inlocuind traseul 47[b] de autobuz (care initial circula prin Podu Ros, iar dupa finalizarea lui 47 de troleibuz, in [pen]ultima sa varianta, pe N. Iorga). 11-le initial era alta poveste (era fix 7-le scurtat din aceste zile).
Traseul de troleibuz 47 nu mai avea cum sa fie rentabil atunci cand s-a finalizat cu adevarat realizarea lui. Pe de o parte fabricile nu mai erau ce-au fost la vremea proiectarii sale, strazile de pe parcurs erau vai de steaua lor, iar vehiculele erau si ele vai si-amar. Calatorii aveau alternative mai bune dpdv al duratei calatoriei (troleibuzele mergeau ingrozitor de incet pe traseul ala).
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 20 Aug 2012 15:34:02 Titlul subiectului: |
158255 |
|
radub a scris: | Traseul 11 de tramvai, cum este el azi, a aparut in '97 | Sa inteleg ca RATP a luat decizia de a salva Tatrele de pe traseul 9, mutandu-le pe un traseu mai sigur, ca rezistenta si cu flux de calatori crescut? De asta pe traseul 9 a circulat autobuze?
Ca am inteles ca Tatrele care circulau pe traseul 9 au fost mutate pe 11.
Care a fost cauza?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 20 Aug 2012 16:00:13 Titlul subiectului: |
158258 |
|
Sper ca ai inteles ca discutam despre doua intreruperi in circulatia tramvaielor din CUG...
In '97 Tatrele de pe 9 s-au dus acolo unde era nevoie de ele, inclusiv pe noul 11 (insa circulau si V2-uri pe traseul ala). Dar nu numai cele de pe 9, ca atunci au picat si 16 / 16 barat, 3-ul a fost bucatit, 4 si 8 ba circulau, ba nu circulau, ba circulau barate. Povesti de-ale lui Garlea, intreaba-l pe el ce a fost cu masurile pe care le-a luat dupa ce a fost numit director general la RATC... Sigur, vorbe sunt...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 30 Oct 2012 22:04:11 Titlul subiectului: |
160127 |
|
Din colectia proprie: vagon tip Huhulea, nr. de parc 26, str. Cuza Voda, 1939. Se observa "S"-ul folosit pentru intrarea pe traseu / retragerea la depou a vagoanelor de pe traseele 1 (Copou - Socola) si 2 (Pacurari - Nicolina).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.52 kb |
Vizualizat: |
de 18839 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.34 kb |
Vizualizat: |
de 18839 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Noi 2012 09:54:00 Titlul subiectului: |
160165 |
|
"S"-ul acela mi-a adus aminte de o idee mai veche care ma bantuia. Niste tramvaie bidirectionale, un "S" in statia din Piata Unirii si uite gata un traseu Copou-Gara (sau Canta Alexandru). Din pacate datorita traficului mare de tramvaie (si masini acum) ce trec prin zona e greu de facut asa ceva. Asa doar ca execitiu de imaginatie....
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 02 Noi 2012 16:48:04 Titlul subiectului: |
160224 |
|
Exista probleme suplimentare in intretinerea vagoanelor bidirectionale, iar prezenta usilor pe ambele parti reduce capacitatea de transport. Din cate se pare, RATP nu prefera acest tip de vagoane.
Revenind la orasul din alte vremuri, ar fi interesant de stiut cand a disparut S-ul acela. Inca un S ar fi trebuit sa existe si in Tg. Cucului, pentru accesul tramvaielor de Sararie. Din fotografii se observa ca era posibil accesul doar din partea opusa, iar in lipsa unui S, tramvaiele se puteau doar retrage direct catre depou venind dinspre Sararie. Nu am vazut fotografii cu zona statiei Tg. Cucului, dar daca exista, S-ul ar fi trebuit sa fie undeva aproape de macazul liniei spre Sararie. In partea opusa, mergand spre 5 Drumuri, in fotografiile lui Hans Oerlemans nu se vede niciun S si nu cred ca era pozitionat mai departe.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Noi 2012 17:46:30 Titlul subiectului: |
160228 |
|
Exista "S" si in Targu Cucu, cam unde e intersectia cu strada Cucu.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 12 Noi 2012 23:17:39 Titlul subiectului: |
160411 |
|
Carton de abonament din anii '80.
sursa: Corina Ciobanica via Iasi (Fotografii vechi)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.18 kb |
Vizualizat: |
de 18512 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
dey1986
Data înscrierii: 06/Iun/2011 Ultima vizita: 04/Dec/2023 Mesaje: 32 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Dec 2012 11:17:41 Titlul subiectului: |
160859 |
|
Poza personala!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
295.77 kb |
Vizualizat: |
de 18279 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
352.44 kb |
Vizualizat: |
de 18279 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
dey1986
Data înscrierii: 06/Iun/2011 Ultima vizita: 04/Dec/2023 Mesaje: 32 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Dec 2012 11:23:04 Titlul subiectului: |
160860 |
|
Ce sanse sunt sa il vedem pe strazile Iasului ?
Poza nu-mi apartine!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.17 kb |
Vizualizat: |
de 18274 ori |
|
Descriere: |
Poza preluata http://www.railfaneurope.net |
|
Mărime fișier: |
137.44 kb |
Vizualizat: |
de 18251 ori |
|
Descriere: |
Poza preluata http://www.railfaneurope.net |
|
Mărime fișier: |
112.75 kb |
Vizualizat: |
de 18251 ori |
|
Descriere: |
Poza preluata http://www.railfaneurope.net |
|
Mărime fișier: |
118.8 kb |
Vizualizat: |
de 18251 ori |
|
Descriere: |
Poza preluata http://www.railfaneurope.net |
|
Mărime fișier: |
111.2 kb |
Vizualizat: |
de 18251 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către dey1986 la Mie 05 Dec 2012 12:53:21, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Dec 2012 11:35:55 Titlul subiectului: |
160862 |
|
Excelente fotografiile cu TV-ul!
Poza de mai sus e facuta cand vagonul inca era in depoul de la Gara, acum e in atelierul de boghiuri din Dacia. Sansele sa circule sunt 0 (desi aparent e intreg, nu e functional, intrucat unele piese au mers la intretinerea vagonului 1).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 23 Dec 2012 13:13:49 Titlul subiectului: |
161160 |
|
Din colectia personala: tramvai Tatra T4R din prima serie (1978) cu inscriptii ITC (Intreprinderea de Transport in Comun), circuland pe traseul 1, pe str. Anastasie Panu, in fata blocului Dunarea. Perioada: 1978-1979.
Foto: Cristian Constantinescu
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.33 kb |
Vizualizat: |
de 17981 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 23 Dec 2012 13:43:39 Titlul subiectului: |
161162 |
|
Din colectia personala: autobuz al ITA (carosat la UMT ), aceeasi perioada ca mai sus.
Foto: Cristian Constantinescu
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.35 kb |
Vizualizat: |
de 17971 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.55 kb |
Vizualizat: |
de 17969 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 23 Dec 2012 14:11:39 Titlul subiectului: |
161163 |
|
Din colectia personala: garnitura ITB, Piata Unirii, a doua jumatate a anilor '70.
Foto: Cristian Constantinescu
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.19 kb |
Vizualizat: |
de 17964 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.19 kb |
Vizualizat: |
de 17964 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 23 Dec 2012 14:20:53 Titlul subiectului: |
161164 |
|
Din colectia personala: garnituri ITB, Piata Unirii, a doua jumatate a anilor '70 (inscriptii ITC).
Foto: Cristian Constantinescu
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.02 kb |
Vizualizat: |
de 17958 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.53 kb |
Vizualizat: |
de 17958 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.34 kb |
Vizualizat: |
de 17958 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 23 Dec 2012 19:43:09 Titlul subiectului: |
161166 |
|
De remarcat amplasamentul diferit al liniei de tramvai, nu exista banda pentru masini inspre Piata Unirii.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2013 10:32:08 Titlul subiectului: |
163208 |
|
Chiar daca locul Iasului printre orasele Europei civilizate era de necontestat, sfarsitul secolului al XIX-lea a adus confirmarea apartenentei la elita europeana si chiar a lumii intregi, orasul urmand sa beneficieze de noile elemente ale modernitatii – iluminatul electric si transportul public cu tramvaiul electric.
In anul 1897 municipalitatea ieseana a organizat doua importante licitatii, pentru concesionarea iluminatului electric, respectiv a transportului cu tramvaiul electric, ambele fiind castigate de catre firma Allgemeine Elektrizitäts-Gesellschaft (AEG) din Berlin.
Pe data de 25 februarie / 9 martie 1898 regele Carol I a promulgat Legea 713 pentru concesionarea tramvaiului din Iasi catre firma AEG pe termen de 40 de ani, ce reprezinta practic actul de nastere a tramvaiului iesean si a transportului public modern in orasul nostru.
Lucrarile de constructie au inceput in acelasi an, iar la 1 martie 1900 a fost data in exploatare prima linie, de la Gara pana la Hala centrala.
Sarbatorim, asadar, ca in fiecare an in aceasta zi de 9 martie, batranul tramvai iesean, ramas, insa, la moda si dupa cei 115 ani ai sai si avand viitorul asigurat pentru mult timp de acum inainte, alaturi de tramvaiele celorlalte orase europene si ale lumii, printre care am ales sa ramanem mai departe, utilizand un mijloc de transport public modern, rapid si sigur.
La multi ani, dragul nostru tramvai!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.38 kb |
Vizualizat: |
de 17493 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1091 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2013 16:02:14 Titlul subiectului: |
163215 |
|
Bun, si atunci de ce RATP nu a facut aceasta actiune saptamana asta, si au facut-o pe 2?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2013 16:30:51 Titlul subiectului: |
163216 |
|
RATP nu a organizat nici o actiune cu aceasta ocazie, din motive obiective. Povestea la care te referi a fost organizata de catre o ONG, careia RATP doar i-a pus la dispozitie tramvaiele solicitate (de aici si mentionarea RATP ca partener). De ce respectiva ONG a organizat actiunea cu pricina pe 3 e usor de spus, dar eu unul ma abtin de la mai multe comentarii...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2013 17:43:03 Titlul subiectului: |
163217 |
|
In comunicatul catre presa nu am mai inclus si textul legii, din motive de spatiu, insa il putem atasa aici. Atentie: datele din lege corespund calendarului iulian, iar din 1919 Romania a adoptat calendarul gregorian, la care ne raportam si in prezent!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.7 kb |
Vizualizat: |
de 17422 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Condurache Florin
Data înscrierii: 23/Oct/2007 Ultima vizita: 07/Mai/2021 Mesaje: 250 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 12 Mar 2013 20:34:43 Titlul subiectului: |
163253 |
|
Iasi 1998
1)IS 02 BZG pe traseul 6 Dacia-Gara-Piata Unirii
2)Parcul de saviem-uri din Depoul de tramvaie Dacia
3) Romanul care a apartinut teatrului Vasile Alecsandri
4) autobuz RATC IASI FOTBAL CLUB
5) Karosa ce a apartinut teatrului Vasile Alecsandri inainte de a avea cele 2roman-uri rosii
6) al IJTL IASI
sursa: http://www.busforum.org
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
342.83 kb |
Vizualizat: |
de 17190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
338.02 kb |
Vizualizat: |
de 17190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.65 kb |
Vizualizat: |
de 17190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.9 kb |
Vizualizat: |
de 17190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
157.89 kb |
Vizualizat: |
de 17190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
179.65 kb |
Vizualizat: |
de 17180 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 13 Mar 2013 02:08:07 Titlul subiectului: |
163261 |
|
Condurache Florin a scris: | 5) Karosa ce a apartinut teatrului Vasile Alecsandri inainte de a avea cele 2roman-uri rosii | Ex RATP Iasi nr 320 31-IS-6424.
Ex 37 31-IS-4287.
La inceputul anilor '90 existau 3 astfel de autobuze, 37 fiind singurul ramas intreg. Celelalte doua erau cel mai probabil 36 si 38 (am vazut aceste numere la jumatatea anilor '80, dar nu pot fi sigur 100%) si erau transformate in platforme. Intr'unul din ele erau puse tuburi de gaz, din cele care se montau pe autobuze.
In ultima imagine se observa si scheletul vagonului nr 2, deci poza este facuta cel mai probabil dupa restaurarea vagonului actual nr 2 (ex utilitar 1).
Tot in ultima poza sunt si vagoanele T4R 237, 242 si 249, retrase din circulatie dupa aducerea vagoanelor T4D.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 15 Mar 2013 23:20:38 Titlul subiectului: |
163402 |
|
Tot 1998, tot de pe busforum.org:
- 224
- 233 + 230 (?)
- IK4 31-IS-7846 (intreg in lungime pana la nivelul geamurilor)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.16 kb |
Vizualizat: |
de 16960 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
170.4 kb |
Vizualizat: |
de 16960 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.38 kb |
Vizualizat: |
de 16960 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 25 Mar 2013 10:00:05 Titlul subiectului: |
163621 |
|
Din colectia personala: tramvai Tatra T4R (nr. parc 209) din prima serie (1978) cu inscriptii ITC (Intreprinderea de Transport in Comun) circuland prin fata blocului Tarom / Liceului National. Perioada: 1978-1979.
Foto: Cristian Constantinescu
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
138.04 kb |
Vizualizat: |
de 16814 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.59 kb |
Vizualizat: |
de 16814 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|