|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 15 Mai 2012 09:36:39 Titlul subiectului: |
155662 |
|
Nu stiu care e motivul, dar zona cuprinsa intre intersectia Berzei/Grivitei si Berzei/Dinicu Golescu este cea mai intarziata, zona continua sa arate ca un maidan...
Dupa cum stiti, la un moment-dat era un mare scandal legat de degradarea Halei Matache, motiv pentru care pseudo-"autoritatili" au luat "masura" de a zidi usile si frestrele de la parter pentru a impiedica coloratii sa degradeze cladirea... efectul il vedeti si voi in poza 3... daca nu au putut intra pe jos, au intrat pe deasupra, prin spate si au vandalizat si ciordit aproape tot ce se putea...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.72 kb |
Vizualizat: |
de 19689 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.65 kb |
Vizualizat: |
de 19689 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.51 kb |
Vizualizat: |
de 19689 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 15 Mai 2012 09:42:13 Titlul subiectului: |
155663 |
|
Oadata cu lucrarile pe Berzei vad ca se construieste si o noua strada, o strapungere care face legatura intre intersectia strazilor Garii de Nord/Cameliei cu Berzei/Mircea Vulcanescu.
La intersectia Berzei/Mircea Vulcanescu era in constructie un sens giratoriu imens, locul fiind insa temporar ocupat de niste dube.
Prima poza este o vedere din directia strazii Garii de Nord, iar in a doua si a treia poza vedem strazile Parcalabul Baldovin si Cameliei (spre Dinicu Golescu).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.64 kb |
Vizualizat: |
de 19688 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.08 kb |
Vizualizat: |
de 19688 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.79 kb |
Vizualizat: |
de 19688 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.67 kb |
Vizualizat: |
de 19688 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 15 Mai 2012 13:23:01 Titlul subiectului: |
155671 |
|
Pai ai uitat ca zona despre care zici tu ca e maidan (Hala Matache) este inca in litigiu, pana in luna septembrie, din cauza unui salvator al Bucurestiului?? Asta inseamna ca muncitorii nu au voie sa calce in zona halei pana la emiterea unei noi hotarari judecatoresti, CHIAR DACA s-a aprobat noul PUZ.
Strada cea noua era in planul initial al Diametralei si finalizarea ei va fluidiza semnificativ traficul dinspre Piata Romana spre Gara de Nord. Prin urmare, felicitarile mele proiectantilor!
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
Sveik
Data înscrierii: 10/Feb/2010 Ultima vizita: 24/Sep/2017 Mesaje: 88 Locație: Bucuresti 1 - Giulesti
|
Trimis: Mar 15 Mai 2012 21:42:51 Titlul subiectului: |
155679 |
|
Dar cu lucrarile de la Virgiliu se mai aude ceva? Le termina anul asta si vor da drumul la 44?
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 16 Mai 2012 14:00:06 Titlul subiectului: |
155694 |
|
Eu am impresia ca se vor termina pana in alegeri sau cel tarziu la toamna, impreuna cu celalalt tramvai de pe Cuza-Grivitei. Cel putin asa ar fi inteligent din partea primarului, acum ca lucrarile la colector s-au incheiat, dupa lupte seculare...
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 31 Mai 2012 13:25:17 Titlul subiectului: |
156096 |
|
Fotografii datate 31 mai 2012, din intersectia Berzei / Vulcanescu / strapungere Gara de Nord.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
192.67 kb |
Vizualizat: |
de 19355 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
208.74 kb |
Vizualizat: |
de 19355 ori |
|
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 11 Iun 2012 08:55:04 Titlul subiectului: |
156444 |
|
Curge cu "lapte si miere" dupa alegeri. Proaspat invingator, primarul Oprescu declara ieri la televizor, raspunzand la o intrebare a unui reporter ca in luna........septembrie se va circula pe Buzesti. Asa sa fie oare ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 20 Iun 2012 13:55:52 Titlul subiectului: |
156633 |
|
Singurul avans din zona este strapungerea Garii de Nord, unde s-au desenat o parte din benzi si s-au montat cateva indicatoare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
258.98 kb |
Vizualizat: |
de 19034 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
260.79 kb |
Vizualizat: |
de 19034 ori |
|
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 25 Iun 2012 10:03:50 Titlul subiectului: |
156720 |
|
Cateva poze mai vechi din zona, pentru a vedea modul cum au evoluat lucrarile.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.68 kb |
Vizualizat: |
de 18940 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.6 kb |
Vizualizat: |
de 18940 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.72 kb |
Vizualizat: |
de 18940 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.92 kb |
Vizualizat: |
de 18940 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.2 kb |
Vizualizat: |
de 18940 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.16 kb |
Vizualizat: |
de 18940 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.9 kb |
Vizualizat: |
de 18940 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 23 Iul 2012 10:24:30 Titlul subiectului: |
157538 |
|
Zilele trecute se lucra de zor la intersectia Berzei/Dinicu Golescu, sper sa termine odata lucrul in fata sediului RATB pentru a se putea relua circulatia tramvaielor 35 si 44 pe Dinicu Golescu, parca lipseste ceva din peisajul Garii de Nord fara tramvai...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.25 kb |
Vizualizat: |
de 18700 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
pinkyhog
Data înscrierii: 01/Noi/2010 Ultima vizita: 18/Iul/2017 Mesaje: 8 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 04 Aug 2012 01:38:00 Titlul subiectului: |
157851 |
|
Nu cred sa mai dureze prea mult pana vom circula cu tramvaiul de la Basarab spre Vasile Parvan.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
683.65 kb |
Vizualizat: |
de 18541 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
664.09 kb |
Vizualizat: |
de 18541 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 24 Aug 2012 15:01:54 Titlul subiectului: |
158343 |
|
O poza "retroactiva" cu stadiul lucrarilor din 30.07
Scuze pentru intarziere, insa in ultima perioada nu am prea avut timp sa descarc/postez pozele...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.85 kb |
Vizualizat: |
de 18320 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.11 kb |
Vizualizat: |
de 18320 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 19 Sep 2012 08:26:40 Titlul subiectului: |
159087 |
|
Un articol despre "beneficiile" santierului pentru locuitorii din zona. Ok, puteti spune ca orice santier are dezavantajele lui pentru locuitorii rezidenti din zona dar principala problema este ca lucrarile avanseaza foarte incet (sau deloc). Articolul se gaseste aici
Citat: | Un cartier disperat: Slalom prin noroi și gunoaie în zona Berzei - Buzești
Lucrările la Bulevardul Uranus erau programate să înceapă în 2006 și urmau să fie finalizate în 2008. Din cauza banilor, Primăria Capitalei nu a putut demara construcția acestui proiect decât la finele lui 2010. La doi ani de la începerea lucrărilor, Bulevardul Uranus nu a avansat atât de mult pe cât preconiza Primăria Capitalei pentru că nici acum șantierul nu s-a mutat din zona Berzei - Buzești, iar actualul stadiu al lucrărilor indică faptul că și în 2013 peisajul va fi la fel de dezolant.
În noiembrie 2010, primarul general al Capitalei anunța că prima fază a diametralei Berzei - Buzești - Uranus se va încheia efectiv în martie - iunie 2011, dar lucrările au fost încetinite odată cu declanșarea procesului intentat de ONG-uri în cazul Halei Matache. La începutul acestui an, panoul amplasat de constructor în zonă indica faptul că pe 4 mai 2012 vor fi finalizate lucrările în zona Berzei - Buzești. La aproape cinci luni de la expirarea acestui termen, lucrările par a fi departe de final.
După deschiderea prelungirii str. Gării de Nord spre intersecția străzilor Mircea Vulcănescu și Berzei, mai sunt multe lucrări de făcut în zonă. Gropile, mizeria și munții de pământ pe care trebuie să îi traverseze zilnic locuitorii din zona Berzei - Buzești le transformă fiecare zi într-un adevărat coșmar. "După cum se desfășoară lucrările pe segmentul Dinicu Golescu - Mircea Vulcănescu al străzii Berzei, cu canal colector neracordat și mari sincope în activitatea lucrătorilor, probabil că ne va găsi anul 2013 tot cu circulația rutieră blocată, ca în 2010", a declarat, pentru B365.ro, prof. univ. dr. inginer Nicolae Drăgulănescu, unul dintre locuitorii din zonă.
Deși au solicitat intervenția autorităților pentru accelerarea lucrărilor și prevenirea infracțiunilor, riveranii nu au primit niciun răspuns din partea instituțiilor competente. "Toate autoritățile și companiile sesizate de cetățenii din zonă, precum Primăria Sectorului 1, polițiile de sector și cea municipală, Oficiul pentru Protecția Consumatorilor București, Direcția de Sănătate Publică, Enel, Apa Nova sau Romtelecom, doar simulează preocuparea și măsurile necesare, astfel încât, în realitate, în zonă continuă furturile, întreruperile de rețele și activitatea discontinuă și ineficientă a lucrătorilor firmelor angajate. Doar operatorul de salubritate s-a dovedit a fi receptiv la solicitările de colectare frecventă a gunoaielor menajere și a altor deșeuri abundente în zonă. Chiar nu există soluții pentru stabilirea unor termene, de respectat riguros, și pentru a se lucra mai cu spor și continuu, organizat și disciplinat?", se întreabă Drăgulănescu.
Singura instituție care a emis un răspuns, destul de evaziv, în această problemă, este Primăria Capitalei. "Ca urmare a adresei domnului Nicolae Drăgulănescu, înregistrată la Primăria Mun. București - DTDSC, suntem în continuare sesizați de faptul că lipsa de organizare, lentoarea cu care se lucrează și nefinalizarea lucrărilor începute crează nemulțumirea cetățenilor zonei. În acest sens, vă solicităm ca pe tronsoanele unde există condițiile finalizării lucrărilor să fie luate măsurile ce se impun pentru finalizarea lucrărilor, pentru prevenirea blocației circulației în zonă, a disfuncționalităților înregistrate la rețelele edilitare, a ridicării tuturor materialelor rezultate de execuția lucrărilor și a preveni depozitarea resturilor menajere care crează disconfort sau poluează mediul", precizează Ion Dedu, directorul Direcției Transporturi, Drumuri și Sistematizarea Circulației, în adresa transmisă asocierii SC. Tehnologica - SC. EuroConstruct, în urma plângerii depuse de locuitorul din strada Crișana.
Nicolae Drăgulănescu a mai făcut sesizare și către Serviciul Iluminat Public Stradal, Arhitectural și Monumental, însă nu a primit un răspuns favorabil la mesajele în care solicita refacerea iluminatului public pe str. Popa Tatu, pe tronsonul str. Berthelot – str. Mircea Vulcănescu, din sectorul „modernizat" în 2010-2011. "De ce s-a distrus ceva care funcționa? La câti kilometri de cabluri electrice s-au furat și se mai fură în str. Berzei nici nu mai contează costurile a 500 m de cablu bifilar si patru locuri de lampă. Noi, cei care locuim în zonă, nu mai putem circula încă o iarnă în beznă totală din cauza inconstienței celor care au distrus în 2010 rețeaua de iluminat public pe acest tronson", spune Drăgulănescu.
Locuitorul din zonă spune că, din cauza blocării circulației rutiere și pietonale în zonă și a disfuncționalităților frecvente înregistrate în rețelele edilitare adiacente, viața riveranilor a devenit un iad. "Mai rămâne să abordez Instituția Prefectului Municipiului București, Ministerul Public și Avocatul Poporului ca să se miște ceva și în fața Halei Matache. Cele două companii contractate de PMB lucrează sau, mai bine zis, se prefac că lucrează, pe acest șantier, cu mari întreruperi, având productivitate minimă și ineficiență maximă. Angajații de pe șantier susțin că firmele nu și-au primit banii de la Municipalitate, dar fac trafic cu materialele de construcții de pe șantier. Cine ar trebui să fie interesat de aceste aspecte dacă PMB nu reacționează decât prin indicații ce nu se respectă și nici Inspectoratul de Stat în Construcții nu are "atribuții" în acest domeniu?", punctează riveranul.
Ploaia, cel mai mare dușman al riveranilor
Nicolae Drăgulănescu nu este singurul nemulțumit de modul în care se efectuează lucrările. Mulți dintre cei care locuiesc în zonă sunt exasperați de gunoaie și de problemele sociale imense (interlopi, hoți de metale, prostituate și proxeneți), care nu au fost soluționate de ani de zile. "Ar trebui să mai grăbească lucrările din zonă. Prea se tărăgănește totul de multă vreme. Eu merg des la fiul meu și m-am săturat de mizeria care zace aici de trei ani. Ar trebui să se ia niște măsuri și pentru a opri căderea tencuielii pentru că merg cu frică de fiecare dată când trec pe lângă clădirile astea. Mizeria mare și gropile ne îngrozesc de fiecare dată când trecem prin zonă. Când plouă, noi bătrânii ne chinuim să nu ne rupem picioarele prin gropi, noroaie și mizeria din jur. Din cauza bălții mari care se formează când plouă e greu să treci chiar și cu mașina prin gropile astea. De Hala Matache îmi pare foarte rău că au distrus-o pentru că era un simbol al orașului de când eram eu copilă. Spuneau că o mută, dar n-au făcut nimic și acum e distrusă și plină de mizerie. E o adevărată infecție aici pentru că se aruncă gunoiul în clădirile părăsite din jur, inclusiv în Hala Matache", a spus Elena Duduianu, pentru B365.ro.
"La câteva zeci de metri de Hala Matache sunt cranii de cal. E ceva de groază. Dacă mai vrei să întârzii la un șpriț seara îți rupi gâtul prin gropile astea. Acum e bine, dar când va ploua va fi teribil pentru că nu am autoturism 4X4", mai spune și Florin Niculescu, un bucureștean care trece frecvent prin zona Halei Matache.
Alții cred că ideea Municipalității de a muta Hala Matache nu mai este atât de inspirată, după atâta timp. "Nu-mi place deloc faptul că au lăsat Hala Matache în paragină. Mai bine o demolau decât să o lase așa. Am auzit că Primăria ar vrea să o mute, dar ce să mai mute de acolo? Mai mare daraua decât ocaua. Câte clădiri bune, frumoase n-au fost demolate! Să le renoveze măcar pe cele care mai pot fi scoase la lumină. Să facă ceva în legătură cu toate mizeriile și infecția asta că arată de parcă ar fi o ghenă de gunoi. Aici e cloacă de hoți, parveniți și femei ușoare. Știm foarte bine ce e aici", mai spune un alt bucureștean care trece zilnic prin zona Berzei - Buzești. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 19 Sep 2012 21:32:46 Titlul subiectului: |
159108 |
|
A inceput scoala si tramvaiul tot nu ajunge la Liceul Cervantes. Este rusinos... Sper ca macar in octombrie sa se deschida Piata Virgiliu, pentru ca Strada Berzei sa capete un sens logic al existentei sale. Mi-e tare dor de 37 si de 44, linii emblematice pentru Gara de Nord si legatura cu centrul...
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 30 Oct 2012 15:54:21 Titlul subiectului: |
160111 |
|
Stadiul lucrarilor la 16.10.2012:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.56 kb |
Vizualizat: |
de 17551 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.24 kb |
Vizualizat: |
de 17551 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.38 kb |
Vizualizat: |
de 17551 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.07 kb |
Vizualizat: |
de 17551 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.84 kb |
Vizualizat: |
de 17551 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 05 Dec 2012 15:57:16 Titlul subiectului: |
160877 |
|
Stadiul lucrarilor la 16.11.2012.
Tramvaiele ar putea circula deja pe sensul spre Vasile Pârvan...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.93 kb |
Vizualizat: |
de 17196 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
djalf
Data înscrierii: 16/Oct/2012 Ultima vizita: 23/Oct/2018 Mesaje: 16 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 13 Dec 2012 00:17:37 Titlul subiectului: |
160967 |
|
Inceput de decembrie (6 sau 7)....
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
772.74 kb |
Vizualizat: |
de 17059 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
746.05 kb |
Vizualizat: |
de 17059 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
773.36 kb |
Vizualizat: |
de 17059 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
763.42 kb |
Vizualizat: |
de 17059 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
792.68 kb |
Vizualizat: |
de 17059 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
790 kb |
Vizualizat: |
de 17059 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
734.13 kb |
Vizualizat: |
de 17059 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
776.22 kb |
Vizualizat: |
de 17059 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
763.04 kb |
Vizualizat: |
de 17059 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 13 Dec 2012 22:12:05 Titlul subiectului: |
160990 |
|
Nu s-a mai continuat colectorul dinspre Berzei / Vulcanescu, pe langa Hala Matache, pana la racordul de sub Piata Buzesti, astfel ca ceea ce s-a petrecut la Piata Virgiliu (1 an de zile groapa) se va petrece si pe la Matache, nu se stie incepand cu ce data! Multumiri "calde" atat celor responsabili de lucrarile edilitare de apa si canal, cat si (mai ales) salvatorilor Bucurestiului!
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 14 Dec 2012 22:19:45 Titlul subiectului: |
161016 |
|
Faptul că ”salvatorii” au avut câștig de cauză în instanță arată că s-a acționat în mod ilegal. Dl. primar Oprescu, versat în asemenea ”aranjamente” a mizat tocmai pe complicitatea periculoasă dintre grupurile de interese care ocolesc legea și cetățenii care vor ca lucrarea să se termine cât mai repede. Din câte am văzut, scopul a fost aproape atins. În România, oamenii care țin la principii se pun rău atât cu gangsterii, cât și cu marea masă a populației.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Ian 2013 13:14:58 Titlul subiectului: |
161382 |
|
Un articol, referitor la acest proiect se gaseste aici
Citat: | "Victima" demolărilor din centrul Capitalei va fi regenerată urban
Regenererarea urbană a zonei Berzei-Buzești de pe traseul Bulevardului Uranus a ajuns în atenția Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, care va investi în realizarea unui proiect pentru refacerea cartierului istoric dintre Piața Victoriei și Bulevardul Mihail Kogălniceanu.
Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT) vrea să chiziționeze servicii de elaborare a reglementărilor de specialitate pentru proiectul regenerării urbane a zonei Berzei-Buzești-Calea Victoriei. Proiectul poartă titulatura "Regenerarea urbana integrata a zonelor construite protejate in vederea constituirii unui program national. Proiect pilot zona Berzei Buzesti - Calea Victoriei".
Astfel, se pregătește proiectul de refacere a zonei cu valoare istorică. Proiectul de refacere este așteptat cu atât mai mult cu cât mai multe clădiri cu statut de monument istoric au fost demolate pentru realizarea proiectului Bulevardului Uranus, iar peisajul zonei este dezolant datorită lucrărilor ce se desfășoară de aproape trei ani.
Potrivit caietului de sarcini al lucrării propuse de MDRT, proiectul constă în "dezvoltarea unui program de regenerare urbană prin instituirea unei zone de acțiune prioritară în care să se implementeze o operațiune de regenerare urbană, într-o arie care are mize importante atât din punctul de vedere al necesităților de dezvoltare socială și economică, cât și în ceea ce privește reabilitarea și punerea în valoare a unui fond construit valoros". Pentru realizarea studiului privind proiectul de refacere, Ministerul prevede remunerația cu suma maximă de aproape 345.000 de lei (76.000 de euro).
Pentru zona Buzești-Berzei-Uranus a mai fost făcut deja un complex proiect de restaurare. În urmă cu un an, un grup de arhitecți voluntari a realizat o soluție alternativă la reamenajarea zonei. Arhitecții propun prin acest proiect reabilitarea Halei Matache și conservarea țesutului istoric al zonei.
Proiectul complex realizat de arhitecții voluntari a primit în toamna acestui an premiul Bienalei de Arhitectură București la categoria ”Studii și proiecte finalizate și nerealizate”. Mai multe detalii despre acest proiect, alături de ilustrări, puteți viziona în acest material al B365.ro și pe portalul arhiforum.
Demolare ilegală de monumente istorice, controverse și dispute
Pentru realizarea Bulevardului Uranus, municipalitatea a făcut mai multe demolări calificate drept nejustificate și ilegale de ONG-uri, printre care și Asociația Salvați Bucureștiul prezidată de Nicușor Dan. Astfel, organizațiile au acționat în judecată Primăria Capitalei în mai multe situații în care acuzau că municipalitatea a pus la pământ fără autorizatie clădiri cu o valoare istorică și arhitecturală.
Asltfel, Primăria a fost aspru criticată pentru demolările pe timp de noapte desfășurate în zona Berzei-Buzești: un exemplu este imobilul din strada Berzei nr. 34 / strada Știrbei Vodă nr. 89, parte a ansamblului monument istoric Știrbei Vodă, a cărui demolare a fost realizată peste noapte, în ciuda unui comunicat al Ministerului Culturii prin care se preciza că ministerul nu a emis nici un aviz care să permită demolarea. De asemenea, Primăria a demolat Hotelul Marna, monument istoric a cărui declasare a fost contestată în instanță.
La vremea respectivă, ONG-urile acuzau municpalitatea că persoanele care locuiesc în clădirile pe care le dărâmă Primăria au primit somație să-și evacueze locuințele în termen de 72 de ore, asta deși legea interzice evacuările în perioada 1 decembrie – 1 aprilie.
"Victima" demolărilor din centrul Capitalei va fi regenerată urban
Regenererarea urbană a zonei Berzei-Buzești de pe traseul Bulevardului Uranus a ajuns în atenția Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, care va investi în realizarea unui proiect pentru refacerea cartierului istoric dintre Piața Victoriei și Bulevardul Mihail Kogălniceanu.
Câți bani va primi Palatul Patriarhiei de la UE pentru modernizarea clădirii de beton armat Câți bani va primi Palatul Patriarhiei de la UE pentru modernizarea...
bani Cele mai populare escrocherii făcute în București: riști să le cazi...
Pasajul subteran de la Podul Grant intră în reparații capitale Pasajul subteran de la Podul Grant intră în reparații capitale
Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT) vrea să chiziționeze servicii de elaborare a reglementărilor de specialitate pentru proiectul regenerării urbane a zonei Berzei-Buzești-Calea Victoriei. Proiectul poartă titulatura "Regenerarea urbana integrata a zonelor construite protejate in vederea constituirii unui program national. Proiect pilot zona Berzei Buzesti - Calea Victoriei".
Astfel, se pregătește proiectul de refacere a zonei cu valoare istorică. Proiectul de refacere este așteptat cu atât mai mult cu cât mai multe clădiri cu statut de monument istoric au fost demolate pentru realizarea proiectului Bulevardului Uranus, iar peisajul zonei este dezolant datorită lucrărilor ce se desfășoară de aproape trei ani.
Potrivit caietului de sarcini al lucrării propuse de MDRT, proiectul constă în "dezvoltarea unui program de regenerare urbană prin instituirea unei zone de acțiune prioritară în care să se implementeze o operațiune de regenerare urbană, într-o arie care are mize importante atât din punctul de vedere al necesităților de dezvoltare socială și economică, cât și în ceea ce privește reabilitarea și punerea în valoare a unui fond construit valoros". Pentru realizarea studiului privind proiectul de refacere, Ministerul prevede remunerația cu suma maximă de aproape 345.000 de lei (76.000 de euro).
Propunere de restaurare a zonei
Pentru zona Buzești-Berzei-Uranus a mai fost făcut deja un complex proiect de restaurare. În urmă cu un an, un grup de arhitecți voluntari a realizat o soluție alternativă la reamenajarea zonei. Arhitecții propun prin acest proiect reabilitarea Halei Matache și conservarea țesutului istoric al zonei.
Proiectul complex realizat de arhitecții voluntari a primit în toamna acestui an premiul Bienalei de Arhitectură București la categoria ”Studii și proiecte finalizate și nerealizate”. Mai multe detalii despre acest proiect, alături de ilustrări, puteți viziona în acest material al B365.ro și pe portalul arhiforum.
Demolare ilegală de monumente istorice, controverse și dispute
Pentru realizarea Bulevardului Uranus, municipalitatea a făcut mai multe demolări calificate drept nejustificate și ilegale de ONG-uri, printre care și Asociația Salvați Bucureștiul prezidată de Nicușor Dan. Astfel, organizațiile au acționat în judecată Primăria Capitalei în mai multe situații în care acuzau că municipalitatea a pus la pământ fără autorizatie clădiri cu o valoare istorică și arhitecturală.
Asltfel, Primăria a fost aspru criticată pentru demolările pe timp de noapte desfășurate în zona Berzei-Buzești: un exemplu este imobilul din strada Berzei nr. 34 / strada Știrbei Vodă nr. 89, parte a ansamblului monument istoric Știrbei Vodă, a cărui demolare a fost realizată peste noapte, în ciuda unui comunicat al Ministerului Culturii prin care se preciza că ministerul nu a emis nici un aviz care să permită demolarea. De asemenea, Primăria a demolat Hotelul Marna, monument istoric a cărui declasare a fost contestată în instanță.
La vremea respectivă, ONG-urile acuzau municpalitatea că persoanele care locuiesc în clădirile pe care le dărâmă Primăria au primit somație să-și evacueze locuințele în termen de 72 de ore, asta deși legea interzice evacuările în perioada 1 decembrie – 1 aprilie.
Cazul Hala Matache
Hala Matache ilustrează perfect controversele iscate de Bulevardul Uranus între Primăria Capitalei și organizațiile de protejare a clădirilor cu valoare arhitecturală și a zonelor istorice. Hala Matache Măcelarul, monument istoric construit în la sfârșitul secoului XIX, se află pe traseul propus al Bulevardului Uranus.
În ultimii ani, între Primăria Capitalei și ONG-uri s-a jucat un ping-pong cu construcția: inițial Primăria a decis demolarea ei și reconstruirea, la câțiva metri mai în spate, pentru a face loc Bulevardului Uranus. Apoi municipalitatea și-a modificat decizia ca urmare a protestelor ONG-urilor și a decis modificarea proiectului bulevardului, ”în formă de pișu' boului”, după cum caracteriza Sorin Oprescu noul proiect, în 2011. În luna septembrie 2012 însă, Primăria s-a sucit din nou și a decis demolarea, care nu a primit însă toate avizele necesare.
De menționat că în timp ce Primăria și ONG-urile "se duelează" pentru viitorul Halei Matache, starea clădirii se degradează pe zi ce trece, fiind prădată de hoții de fier vechi sau de oamenii străzii.
În ce stadiu sunt lucrările la Bulevardul Uranus
În prezent, se lucrează între Piața Buzești (intersecția străzilor Gheorghe Polizu, Occidentului și Buzești) și Calea Griviței și între Mircea Vulcănescu și Știrbei Vodă. Astfel, ultimul ar rămâne segmentul de mijloc, între străzile Calea Griviței și Mircea Vulcănescu
Prima etapă din Bulevardul Uranus are o lungime de 1.800 metri și este împărțită în cinci tronsoane: Piata Victoriei – Occidentului (finalizată), Occidentului - Grivitei, Grivitei – Mircea Vulcanescu, Mircea Vulcanescu – Virgiliu (Stirbei Voda) și Virgiliu - Vasile Parvan (deschis circulatiei).
După prima etapă, urmează cea cuprinsă între Vasile Pârvan și Piața George Coșbuc, care include și un tunel pe sub Dealul Parlamentului, între Catedrala Neamului și Casa Poporului. În fine, ultima etapă a lucrării cuprinde segmentul cuprins între Piața George Coșbuc și Gara Progresul.
Bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus este un bulevard cu cate 2 benzi pe sens si banda pentru biciclisti, cu trotuare cu o latime cuprinsa intre 3 si 5 metri si linie de tramvai pe zona mediana, considerat unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din Capitală din ultimii 20 de ani. |
Din aceeasi sursa de informare, suntem "amenintati" ca primul tronson al noului bulevard, intre Piata Victoriei si Vasile Parvan va fi deschis in 2013. Parerea mea ? De-a dreptul penibil. Oare peste 50 de ani vor termina toate lucrarile ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Ian 2013 13:53:58 Titlul subiectului: |
161388 |
|
guest a scris: | ...suntem "amenintati" ca primul tronson al noului bulevard, intre Piata Victoriei si Vasile Parvan va fi deschis in 2013. |
Al catelea termen este acesta ? Ca nu primul, cu siguranta...
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Ian 2013 14:25:58 Titlul subiectului: |
161391 |
|
Inteleg ca sunt probleme cu banii la primaria capitalei (fiindca majoritatea se duc pe subventii si pomeni electorale), dar ceea ce nu inteleg este urmatorul lucru: de ce nu se concentreaza pe 2-3 proiecte ? De ce incep N proiecte o data, si apoi dupa cateva luni lucrarile se intrerup ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Ian 2013 16:48:57 Titlul subiectului: |
161397 |
|
Din ce am citit eu acolo, inseamna ca o parte din casele demolate se vor construi la loc!
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
ADY88
Data înscrierii: 26/Oct/2009 Ultima vizita: 16/Dec/2013 Mesaje: 59 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 25 Ian 2013 17:20:42 Titlul subiectului: |
161899 |
|
Ar fi frumos sa se refaca cel putin fatadele imobilelor demolate. Iar in loc de 2 benzi pe sens sa se faca zona pietonala, ca daca se fac benzile pentru masini, se va obtine o aglomeratie in plus in zona centrala, in loc sa motivam ca masnilie sa ocoleasca centrul pe centura (Pasajul Basarab-Stefan cel Mare - Mihai Bravu), noi prin acest bulevard ii vom invita sa treaca prin centru, care e firesc sa nu poata prelua traficul din oras.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
372.89 kb |
Vizualizat: |
de 16370 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 27 Ian 2013 12:53:00 Titlul subiectului: |
161982 |
|
Aventurierul a scris: | Dl. primar Oprescu, versat în asemenea ”aranjamente” a mizat tocmai pe complicitatea periculoasă dintre grupurile de interese care ocolesc legea și cetățenii care vor ca lucrarea să se termine cât mai repede. În România, oamenii care țin la principii se pun rău atât cu gangsterii, cât și cu marea masă a populației. | Normal, masele sunt manipulate de gangsteri, iar oamenii care tin la principii nu mai sunt asasinati, ci adusi in situatia sa moara singuri, de mana lor sau din voia Cerului. E bine ca nu intotdeauna le iese asta.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA
-> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri |
Ora este GMT + 2 ore Du-te la pagina Anterioară 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Următoare
|
Pagina 6 din 10 |
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|