Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 16/Apr/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Ian 2013 15:41:20 Titlul subiectului: Tramvaie modernizate Iasi |
161891 |
|
Am cateva intrebari legate de modernizarea tramvaielor GT4 de catre Remar Pascani?:
1. In conditiile in care modernizarea unei garnituri ar costa in jur de un milion de euro, cate astfel de garnituri isi permite Iasul in viitorul apropiat?
2. In conditiile in care stim ca exista o garnitura in proba pe strazile Iasului, cat ar dura pentru Remar sa modernizeze, sa spunem, 10 garnituri sau deja vechile tramvaie sunt in curs de modernizare?
3. Care ar fi cele mai potrivite trasee pentru tramvaiele modernizate?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Ian 2013 21:38:22 Titlul subiectului: |
161925 |
|
Modernizarea unei parti a parcului actual si achizitia de tramvaie noi (pentru ca ambele sunt necesare, iar inlocuirea totala a parcului actual dintr-un foc este cu totul imposibila - si asta e valabil oriunde in lume - si categoric, intr-un fel sau altul, unele dintre vagoanele actuale vor trece printr-o [noua] modernizare) depind de identificarea unor surse de finantare (in momentul asta realist e sa ne punem sperante in finantarea UE in exercitiul 2014-2020).
Lucrul la prototip a pus la fiecare pas echipa care s-a ocupat de proiect in fata unor noi provocari, in conditiile in care s-a mers pe modernizarea unui vagon complicat dpdv mecanic. Finalizarea prototipului inseamna si experienta castigata, ceea ce s-ar vedea in cazul demararii unui proiect de modernizare in serie si prin reducerea timpului necesar pentru refacerea unui vagon. Si tot asa mai departe.
Tramvaiul modernizat este capabil sa circule pe orice traseu.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 27 Ian 2013 12:41:30 Titlul subiectului: |
161981 |
|
In situatia economica actuala, cred ca este preferabil sa se mearga pe modernizarea completa a vagoanelor din parcul existent. Un tramvai nou costa mult mai mult.
Nu stiu care este procedura la modernizari vs achizitii noi, dar sper sa nu fie cazul de ce a fost cu autobuzele.
Ar trebui sa luam in calcul si alte aspecte economice, de care cred ca orase precum Bucuresti, Iasi sau Arad (si poate la pachet cu Adradul Oradea si Timisoara, poate si Resita) pot fi fericite ca au in apropiere un producator de tramvaie sau uzina capabila sa modernizeze tramvaie.
Nu stiu care este diferenta intre costurile de intretinere ale unui ULF, Pesa, Imperio sau Bucur LF, dar pentru primele cred ca trebuie luata in calcul si distanta pana in Polonia sau Austria. Pentru Iasi, chiar si distanta pana la Arad sau Bucuresti.
Cu toate ca sper ca modernizarea nu inseamna achizitie, trebuie sa remarcam ca intrebarea "cate tramvaie din astea isi permite Iasul sau cate poate livra uzina" este cam retorica. O pot pune si sub forma asta: "Cam de cate autobuze Mercedes Citaro ar mai avea nevoie capitala?".
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 29 Ian 2013 14:00:55 Titlul subiectului: |
162117 |
|
379 (ex Nordhausen 79) - de ieri la strada
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.82 kb |
Vizualizat: |
de 21611 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.12 kb |
Vizualizat: |
de 21611 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.86 kb |
Vizualizat: |
de 21611 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 29 Ian 2013 21:35:22 Titlul subiectului: |
162144 |
|
Pentru ca-i nou intrat in peisaj, astazi il lasam sa-si faca de cap pe forum, sa-l vada lumea.
Asadar, odata cu punerea in circulatie a lui 379, se inchide si capitolul achizitionarii de la Nordhausen a 3 vagoane GT4 modernizate.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.81 kb |
Vizualizat: |
de 21088 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.78 kb |
Vizualizat: |
de 21088 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.25 kb |
Vizualizat: |
de 21088 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.51 kb |
Vizualizat: |
de 21088 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Silviu T-S
Data înscrierii: 03/Noi/2007 Ultima vizita: 18/Apr/2024 Mesaje: 1322 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Feb 2013 08:16:09 Titlul subiectului: |
162384 |
|
Prin presa de azi au aparut diverse chestiuni privitoare la tramvaiul modernizat la Pascani, fiind prezentat si materialul publicat de Hanning & Kahl (producatorul echipamentelor ce compun o parte a noilor sisteme de franare ale vagonului) in revista proprie (Tram News) anul trecut (nr. 62, octombrie 2012). Ma voi rezuma sa pun pe forum linkul de la care puteti descarca revista:
http://www.hanning-kahl.de/fileadmin/huk/Inhalte/Presse/Tramnews/tramnews_62_12.pdf
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.57 kb |
Vizualizat: |
de 20825 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 1089 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Feb 2013 19:45:49 Titlul subiectului: |
162410 |
|
Pana la urma pe cand la strada?
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 16/Apr/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 13 Feb 2013 15:53:44 Titlul subiectului: |
162660 |
|
Atunci cand vom primi unda verde de la Remar, tramvaiul va iesi pe trasee. Este deja omologat, testele s-au incheiat.
Astazi a fost facuta o prezentare pentru oficialii timisoreni, care au si mers cu tramvaiul de la depoul de la Gara pana la Rond Canta, dupa care vagonul a revenit la depou.
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 16/Apr/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 13 Feb 2013 16:12:40 Titlul subiectului: |
162661 |
|
Radu, daca ai cumva si niste poze de la prezentarea de astazi, nu ezita sa le postezi.
Merci.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 13 Feb 2013 16:59:20 Titlul subiectului: |
162664 |
|
Deocamdata nu avem din partea Remar acordul de publicare a materialelor foto/video realizate pana in prezent.
Daca, insa, a fost cineva pe faza si a fotografiat/filmat vagonul in timpul cursei de astazi, este cat se poate de liber sa puna pe forum astfel de materiale.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 05 Apr 2013 19:31:36 Titlul subiectului: |
163843 |
|
Stiu ca au aparut pe la tot soiul de haznale tiparite sau online zvonuri menite a arunca indoiala asupra sigurantei in exploatare a tramvaiului modernizat la Pascani si va sfatuiesc sa le tratati ca atare, pentru ca mizeriile scrise au la baza interesele directe ale unora. Tramvaiul a trecut prin toate probele necesare, a fost omologat anul trecut, functioneaza ireprosabil. In mod deosebit comisia de omologare a remarcat si laudat eficienta sistemelor de franare - asta apropos de "suspiciunile" vehiculate saptamana aceasta prin paginile unei fituici iesene.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 15 Apr 2013 20:39:58 Titlul subiectului: |
164029 |
|
Buna ziua tuturor celor de pe acest forum. Tramvaiele GT4, cu siguranta au reprezentat o investitie solida pentru transportul in comun iesean. Nici nu se poate compara calitatea acestor tramvaie, cu cea a fostelor tramvaie Tatra, daramite cele de productie romaneasca. Totusi, de ce nu se recurge doar la o modernizare a interiorului lor si a partii mecanice/electronice, cum sunt cele aduse recent? Nu mi se pare ca aspectul lor exterior ar avea nevoie de imbunatatiri. Cu stima.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 14 Mai 2013 21:26:04 Titlul subiectului: |
164508 |
|
306 si 329, cele doua tramvaie-scoala ale momentului, surprinse astazi impartind pentru cateva minute rondul din Canta:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.14 kb |
Vizualizat: |
de 20013 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Condurache Florin
Data înscrierii: 23/Oct/2007 Ultima vizita: 07/Mai/2021 Mesaje: 250 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 20 Iun 2013 19:44:08 Titlul subiectului: |
165277 |
|
Iesit la plimbare...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.66 kb |
Vizualizat: |
de 19646 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.83 kb |
Vizualizat: |
de 19646 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
paulsback
Data înscrierii: 10/Noi/2009 Ultima vizita: 04/Oct/2020 Mesaje: 96 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 21 Iun 2013 07:09:26 Titlul subiectului: |
165281 |
|
Cand ? Cum? Cu ce ocazie? Cand il mai vedem??
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 21 Iun 2013 07:39:56 Titlul subiectului: |
165282 |
|
A iesit miercuri seara (depou Gara - Billa - Tg. Cucu - Billa - Dacia - depou Gara) si joi dupa-amiaza (depou Gara - Pd. de Piatra - Pd. Ros - Tutora - Pd. Ros - Pd. de Piatra - Dacia - depou Gara), la solicitarea Electroputere VFU (Remar), pentru o actiune interna. Probe au fost cel mult pentru vatmanii care se pregatesc sa-l preia, nu pentru tramvai. Deci, se apropie momentul...
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 16/Apr/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 21 Iun 2013 08:13:38 Titlul subiectului: |
165283 |
|
Un articol in Evenimentul impreuna cu alte poze.
http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/Moldova/am-prins-tramvaiul-modernizat-la-strada--92162.html
"* ieri, acesta a fost scos din nou în probe, pe ruta Depou - Zona Industrială - Dacia
Săptămâna viitoare, ieșenii vor putea circula cu tramvaiul GT4 modernizat la Remar Pașcani. Reprezentanți ai societății pășcănene au sosit ieri la Iași, scoțând din nou în probe bijuteria de 350.000 de euro. Acesta a circulat de la Depoul RATP de la Gară spre zona industrială, după care a fost dus pe ruta traseului 5. Vă reamintim că tramvaiul GT4 cu numărul de parc 302, de la care s-au păstrat parțial caroseria și boghiurile, este un vehicul nou, cu aspect exterior și interior, parte mecanică și de tracțiune cu totul diferite față de ce era la tramvaiul de la care s-a pornit. Tramvaiul are aer condiționat, scaune tapițate, interior modern, iar vatmanul folosește în locul retrovizoarelor imagini surprinse de camere și prezentate pe ecrane în cabina sa. (Tudor Damaschin)
Data publicarii: 21/06/2013"
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 02 Iul 2013 16:10:15 Titlul subiectului: |
165499 |
|
126 iese din RC cu numarul de parc aplicat intr-un stil nou pentru sectia 3 (este al doilea vagon scos astfel, primul fiind 142):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.44 kb |
Vizualizat: |
de 19313 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.44 kb |
Vizualizat: |
de 19313 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 06 Sep 2013 20:52:20 Titlul subiectului: |
166895 |
|
306 si-a incheiat activitatea de tramvai-scoala si se pregateste sa revina pe trasee:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.66 kb |
Vizualizat: |
de 18705 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 08 Sep 2013 08:03:55 Titlul subiectului: |
166925 |
|
radub a scris: | 126 iese din RC cu numarul de parc aplicat intr-un stil nou pentru sectia 3 (este al doilea vagon scos astfel, primul fiind 142): | De ce nu se revine la stilul "vechi" de a scrie numarul si pe laterale in partea de jos, cum era la Tatre dupa modelul HAVAG adaptat la fontul din Iasi?
radub a scris: | 306 si-a incheiat activitatea de tramvai-scoala si se pregateste sa revina pe trasee: | Si 329?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 08 Sep 2013 12:41:29 Titlul subiectului: |
166931 |
|
Trix a scris: | De ce nu se revine la stilul "vechi" de a scrie numarul si pe laterale in partea de jos, cum era la Tatre dupa modelul HAVAG adaptat la fontul din Iasi? |
Stii foarte bine raspunsul: costuri.
Cu 329 se face in continuare scoala, pentru ca o grupa inca nu a terminat cursurile.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Noi 2013 00:16:02 Titlul subiectului: |
169224 |
|
321 (ex Augsburg) a fost rectivat, dupa o lunga perioada de stat "la gard". In august a intrat in RC si de alaltaieri e la strada.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.74 kb |
Vizualizat: |
de 17859 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.1 kb |
Vizualizat: |
de 17859 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.01 kb |
Vizualizat: |
de 17859 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.44 kb |
Vizualizat: |
de 17859 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 25 Iul 2015 10:54:01 Titlul subiectului: |
180469 |
|
306, in aceasta perioada din nou tramvai-scoala...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.89 kb |
Vizualizat: |
de 14922 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|