Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind transportul in comun de suprafata
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2012 11:50:57    Titlul subiectului: 151997

Câți bucureșteni au fost AMENDAȚI anul trecut de RATB

14 ian 2012, 11:41 |

Numărul sancțiunilor aplicate de controlorii Regiei Autonome de Transport București (RATB) pe mijloacele de trasport în comun, după înlocuirea biletelor de hârtie cu cartelele de călătorie, a crescut cu 11, 81%, a precizat, pentru NewsIn, directorul general al regiei, Viorel Popescu.

"În perioada ianuarie-iunie 2011, au fost sancționate 71.920 de persoane, iar în intervalul iulie-decembrie 2011, după eliminarea biletelor, au fost sancționate 80.420 de persoane", a spus Popescu.

Datele furnizate de RATB arată că, în 2011, numărul total al sancțiunilor aplicate călătorilor prinși fără bilet a fost de 152.340, în scădere față de 2010, când au fost înregistrate 181.589 de amenzi.
Referitor la majorarea tarifelor de călătorie, Popescu a precizat că ultima propunere în acest sens a fost înaintată municipalității la 21 noiembrie 2011.

"Actualizarea tarifelor titlurilor de călătorie se face în conformitate cu prevederile Legii nr. 92/2007, art. 17, lit.m): Consiliul General al Municipiului București are competență de stabilire, ajustare și modificare a tarifelor de călătorie pentru serviciul de transport public local de persoane desfășurat de RATB în Municipiul București", a explicat directorul Regiei.

Tariful actual al unei călătorii este de 1,3 lei. Ultima majorare a tarifelor a fost realizată în februarie 2008.


Sursa: Realitatea.net

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2012 20:32:00    Titlul subiectului: 152032

Conform celor de la Realitatea, in urma protestelor si violentelor de la Piata Universitatii, traficul in zona este oprit http://www.realitatea.net/protestatar-in-flacari-la-universitate-situatia-degenereaza_904241.html

Intrebarea mea este ce se intampla cu liniile RATB care trec in zona ? Sunt deviate cumva ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2012 20:53:37    Titlul subiectului: 152033

Nu prea sunt deviate (Adica deloc). Televizorul aratand numai imagini si video-uri cu protestatarii, am vazut la un moment dat un Irisbus trecand nestingherit prin zona.
"Ghinionul", ca sa ii spun asa, a fost ca eu aveam treaba in zona respectiva, iar Citaro-urile si Ik415T-urile treceau ca si cum n-ar fi fost nici una dintre manifestatiile mai cava ca-n '89...

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal


Ultima modificare efectuată de către PaulIP la Lun 16 Ian 2012 13:35:42, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2012 10:26:58    Titlul subiectului: 152046

De ce mi-era frica nu am scapat, din pacate si statiile RATB au fost vandalizate ieri seara, in urma violentelor care au avut loc in centrul capitalei. Articolul se gaseste aici

Citat:
Oprescu prezinta bilantul dezastrului: statii RATB, banci, garduri, indicatoare distruse

Primarul Sorin Oprescu a prezentat, luni dimineata, bilantul pagubelor dupa trei zile de protest si violente in centrul Capitalei.
Potrivit raportului intocmit de Comisia de Control din cadrul Primariei Generale, au fost rupte garduri de delimitare pe o lungime de 400 de metri, intre Universitate si pe tot Bulevardul Bratianu. In plus, au fost distruse si gardurile si balustradele din alte zone ale centrului.
Tot in timpul celor trei zile de proteste din Piata Universitatii au fost vandalizate, incendiate sau distruse trei unitati bancare si trei bancomate, 15 stalpi de iluminat si sase semafoare, sapte semne de circulatie si opt statii RATB, a anuntat, luni dimineata, primarul general Sorin Oprescu.
Din rapoartele prezentate de directiile din Primaria Generala a Capitalei mai reiese ca, in urma violentelor de duminica seara din Bucuresti, cinci chioscuri de ziare au fost incendiate.
Mai mult, pe opt strazi din centru s-a constatat lipsa unor bucati din pavaj, care a fost dislocat. Cativa metri de pavaj lipsa s-au constatat si in fata Teatrului National Bucuresti (TNB), care a fost vandalizat. S-a mai constatat distrugerea a zeci de banci stradale si cosuri de gunoi, precum si a unor cabine telefonice.
Manifestatiile de duminica seara s-au lasat cu pagube si pentru o serie de spatii comerciale si localuri din centru, care au fost distruse. Nu in ultimul rand, 59 de persoane au fost ranite in timpul violentelor, a adaugat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.
In acest context, edilul le-a cerut celor de la Luxten sa remdedieze situatia cablurilor rupte din Piata Universitatii si zonele adiacente: "Firele erau la pamant aseara (duminica seara - n.red.) si cer Luxten sa ia masuri. In unele locuri, a fost oprit curentul, in altele nu, ca firele scoteau scantei. Va rog sa remediati problema. Totodata, demontati si iluminatul public de sarbatori. Poate nu va apucati diseara (luni seara - n.red.) la orele 20.00, la 21.00...".
Sorin Oprescu a adaugat ca tot luni s-a intalnit cu constructorii si le-a cerut sa treaca sa refaca strazile. Primarul general a mai solicitat si remedierea situatiei in ceea ce priveste semafoarele lipsa sau distruse.
"Pentru cei care vor sa protesteze: au existat si oameni care au trecut la partea de vandalizare. Ei nu au avut de-a face nimic cu cei care au iesit in strada sa protesteze civilizat. Ei au vandalizat. Si ne intereseaza pe toti pentru ca ne afecteaza pe toti ce s-a intamplat in strada. Ne intereseaza pe toti de starea Bucurestiului in acest moment", a atras atentia Oprescu.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2012 22:47:36    Titlul subiectului: 153653

La sfarsitul lunii martie cursele low-cost de pe aeroportul Baneasa se vor muta pe aeroportul Otopeni. Toate bune si frumoase, dar se pare ca vor fi probleme cu ambuteiajele pe DN1, asta inseamna probleme si cu liniile expres care ajung acolo, dar si cu liniile RATB care (inca) merg mai departe de Otopeni. Articolul se gaseste aici

Citat:
Va fi HAOS pe DN1 de la sfârșitul lunii: Mutarea curselor aeriene ar putea bloca traficul rutier

Începând din 25 martie cursele aeriene de pe Aeroportul „Aurel Vlaicu” din Băneasa se mută pe Aeroportul “Henri Coandă” din Otopeni. Fluxul de călători de pe acesta din urmă va fi complet transferat în afara Bucureștiului, astfel că accesul către și dinspre Otopeni va deveni dificil. Valorile de trafic înregistrate pe DN1 dintr-o zi normală le vor depăși cu mult pe cele din weekend. Anul trecut Aeroportul din Otopeni a înregistrat un trafic de 5,1 milioane de pasageri. Tradus, asta înseamnă 14 mii de pasageri pe zi pentru un flux continuu de aproximativ 210 aterizări și decolări. Pe Aeroportul “Aurel Vlaicu” Băneasa, în schimb, traficul a fost la mai puțin de jumătate: 6500 de călători pe zi la aproximativ 30 de curse. O cifră mică ce va cântări greu însă din 25 martie când toate cursele vor fi mutate în afara Capitalei, lângă Otopeni. “În total vor activa 34 de companii aeriene care vor asigura un flux de aproximativ 20.000 de pasageri pe zi. Din simulările pe care le-am realizat nu vor fi probleme pentru aeroport”, explică pentru B365.ro reprezentantul Companiei Naționale de Aeroporturi București (CNAB), Teodor Postelnicu.

Cu toate că la nivelul aeroportului lucrurile par a fi puse în ordine, accesul către și dinspre acesta se va realiza cu dificultate. Diferența de distanța dintre cele două aeroporturi este de 10 kilometri iar din centrul Capitalei, de la Km 0, un pasager trebuie să parcurgă o distanță de aproape două ori mai lungă.

DN1, variabila care „a scăpat” din calcule
Cei 6.500 de călători pe zi care vor trebui să ajungă sau să plece de la Otopeni aveau acces mult mai ușor la Aeroportul Băneasa. Trei artere principale se intersectau la câteva sute de metri de piste: Bulevardul Aerogării, Bulevardul Ion Ionescu de la Brad și Șoseaua București -Ploiești. Din 25 martie aceștia vor avea la dispoziție doar un drum principal: DN 1, o arteră aglomerată indiferent de zi sau anotimp din cauză că este printre singurele căi de acces din Capitala către și dinspre munte, centrele comerciale și cartierele rezidențiale din Băneasa și Aeroportul Otopeni.

În prezent, potrivit centrului INFOTRAFIC, pe DN1 se înregistrează un trafic de aproximativ 14 mii de vehicule pe zi în timpul săptămânii. În weekend, când mulți aleg să plece din București, valoarea de trafic crește cu încă aproximativ 4.000 de mașini pe zi, fapt ce duce de multe ori aproape la blocarea completă a drumului. Din 25 martie, numărul de autovehicule pe care vor trebui să le folosească cei 6.500 de călători va ridica fluxul dintr-o zi normală a săptămânii cel puțin la nivelul celui de sfârșit de săptămână, nemaipunând la socoteală valorile atinse în weekend când și traficul aerian pe Aeroportul Otopeni se intensifică. Mai mult, aceste cifre vor crește și din vară când extinderea terminalului plecări internaționale al Aeroportului Henri Coandă va duce la dublarea capacitații aeroportului. „Este vorba despre noul terminal de plecări aflat în partea stângă care va avea o suprafață de 20 de mii de metri pătrați. Vor fi 104 ghișee de check-in iar capacitatea de îmbarcare va fi de 5000 de pasageri pe oră de vârf”, explică Postelnicu.

Cum ajungem și cum plecăm de la Otopeni?

În privința variantei mașinii personale e bine de știut că taxele de parcare de la Henri Coandă sunt destul de piperate. Potrivit reprezentaților CNAB există 1000 de locuri de parcare împărțite în două: cele pe termen scurt care sunt taxate cu 6 lei pe oră și cele pe termen lung. Aici prețurile variază: 40 lei/1 zi, 130 lei/5 zile, 150 lei/7 zile; 220 lei/14 zile și 380 lei/30 de zile. Pe lângă mașinile personale și taxiuri, pasagerii pot opta și pentru două linii RATB. Autobuzele expres 780 și 783, cu intervale de succedare de 30, respectiv 15 minute au și un tarif special, de 3,5 lei călătoria. Există și o variantă mai ieftină pentru cei care folosesc mai mult această rută: Cardul Activ cu 10 călătorii care costă 27 lei. „Din 25 martie vom monitoriza cererea de transport de pe cele două linii expres 780 – Gara de Nord și 783 – Unirii și vom adapta parcul de autovehicule”, au declarat pentru B365.ro reprezentanții companiei.

VEZI ORARUL LINIEI 780

Pe lângă autobuzele RATB, Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni este conectat cu Bucureștiul și prin cele 16 perechi de trenuri Henri Coandă Expres. O călătorie costa 8 lei, iar un abonament lunar 136 lei, valori care includ și transferul cu microbuzul până la aeroport.

VEZI ORARUL TRENURILOR

În viitor accesul către și dinspre aeroport se va realiza mult mai ușor. Este vorba despre Magistrala 6 de metrou Otopeni – Gara de Nord care se află în acest moment la stadiul de proiect. Autoritățile primit că se va putea circula, direct, fară transbordare, până la Gara de Nord, călătorii având astfel acces direct la Magistrala 1. Pe acest viitor segment infrastructura va permite transportul a 50.000 de călători/oră/sens la o frecvență de 90 de secunde. În total 10 stații întinse pe 14 kilometri.

Motive…

Unul dintre motivele transferului curselor de pe Băneasa pe Otopeni este majorarea taxelor de operare pe aeroportul Băneasa. În fapt, CNAB vrea transformarea destinației aeroportului dintr-una preponderentă pentru cursele de tip „low cost” într-una pentru segmentul business. Neoficial, la baza acestei decizii stă un fapt ilar și poate fi decriptat din decizia CNAB din octombrie 2011 de a interzice cursele de noapte: zona din jurul aeroportului Băneasa a devenit rezidențială. Sute de case și blocuri au apărut peste noapte, unele chiar lângă gardurile pistelor(VEZI FOTO), fără că noii proprietari să-și pună problema că va fi zgomot din cauza avioanelor. După ce s-au mutat, aceștia au cerut să se interzică zborurile noaptea și chiar să ceară desființarea aeroportului.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Apr 2012 11:01:26    Titlul subiectului: 155402

Luni si marti, pe 30 aprilie si 1 mai, mijloacele de transport in comun vor circula dupa un program de week-end. Articolul se gaseste aici

Citat:
RATB are regim de weekend de 1 Mai

Mijloacele de transport ale Regiei Autonome de Transport București (RATB) vor circula în zilele de 30 aprilie și 1 Mai (luni și marți) după un program corespunzător unor zile de weekend.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Sep 2012 17:47:36    Titlul subiectului: 158624

Directorul RATB a fost revocat din functie la pachet cu directorul RADET. Articolul se gaseste aici

Citat:
Directorii RATB și RADET au fost revocați din funcții

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a votat marti revocarea din functii a directorilor RATB - Viorel Popescu - si RADET - Mihai Becheanu. Consilierii PDL s-au retras din sedinta, acuzins majoritatea USL ca si-a subordonat politic aceste doua companii, informează hotnews.ro.
Grupul consilierilor PDL din CGMB a parasit sala de sedinta dupa ce majoritatea USL din Consiliu a propus revocarea din Consiliile de Administratie ale RADET si RATB a membrilor propusi in mandatul trecut de democrat-liberali.
Din CA al RATB, majoritatea USL a propus revocarea urmatorilor membri: Nicoleta Ciufudean, Stancu Sotie, Gabriel Vlad si Viorel Popescu (direcotrul RATB). Din CA al RADET au fost revocati Mihai Becheanu (directorul RADET), Stelica Constantin, Maria Albani si Dragos Zahia. Pierzându-si functiile de membri ai CA, isi pierd automat si calitatea de directori

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 10 Sep 2012 21:17:42    Titlul subiectului: 158809

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-stiri_din_bucuresti-RATB-jaf-sindicalistii_ratb-CGMB-furturi-achizitii_publice_0_771522934.html#

"Jaf ca în codru la cârma RATB. De la apa minerală, la cauciucuri și fosta flotă DAF, toate au dispărut fără urmă

10 septembrie 2012

Autor: Vlad Ignat

Sindicaliștii RATB acuză conducerea regiei de furt

Angajații RATB din șapte organizații sindicale au semnat mai multe denunțuri pe care le-au trimis Comisiei de Transporturi a Consiliului General Al Municipiului București (CGMB) în care sunt relevate “jaful, incorectitudinea și nebuniile” petrecute în managementul regiei de transport de-a lungul vremii.

Raportul întocmit de CGMB în baza plângerilor formulate de angajații RATB către aleșii generali ai Capitalei, relevă faptul că, în cadrul Regiei, au fost cumpărate cu sume mult peste prețul pieței, piese auto, săpunuri, bocanci sau cantități uriașe de apă minerală care s-au evaporat ulterior.

Potrivit EVZ.ro angajații Regiei Autonome de Transport în Comun București (RATB) reclamă managementul defectuos abuziv și negativ asupra întregii activități a regiei. În documentele depuse la Comisia de Transporturi a Consiliului General se menționează: “Sindicatele afiliate vă prezintă situația de la RATB: management defectuos, abuziv cu efect negativ asupra întregii activități a RATB, angajarea banului public în condiții păguboase. Exemplu: achiziții de piese și materiale la prețuri exagerate de cateva ori mai mult decât prețul pieței, contracte de achiziții de materiale pentru protecția muncii: săpunuri, bocanci, prosoape, mănuși, de o calitate îndoielnică și cu costuri foarte mari”, se precizează într-una dintre petițiile trimise de angajații Regiei.

Angajații au adus în fața consilierilor locali o serie de probleme care, în opinia lor, blochează eficiența regiei. Astfel, în depourile RATB se află mașini cărora le lipsesc piese sau care au fost echipate cu cauciucuri de o calitate foarte proastă.

“La departamentele de exploatare sunt mașini care sunt lipsite de acumulatori sau cauciucuri. De multe ori, cauciucurile luate nu au fost de calitate conform criteriilor tehnice prevăzute de normele europene. Au fost cumpărate de multe ori cauciucuri chinezești”, a explicat alesul general Ion Stan, membru al Comisiei de Transport.

Autobuzele DAF au fost casate pe nimic sau au dispărut

Sindicaliștii Regiei mai acuză managementul pentru dispariția autobuzelor DAF din flotă. Potrivit acestora, pentru autobuzele DAF care au fost casate, regia a primit doar 1.000-2.500 de euro. Situația pare cu atât mai gravă cu cât unele mașini scoase din uz au dispărut fără urmă peste noapte.

“Păi, dacă calculăm cateva tone pe care le are un autobuz DAF, mi se pare că nu scoatem nici banii pe fier vechi”, a mai explicat Stan, care a adăugat că va cere o comisie de control la Regie pentru a evalua modul în care a fost condusă instituția în ultimii ani. Potrivit unor surse din cadrul RATB, autobuzele vechi ar fi fost vândute pe vremea fostului director general, Adrian Criț.


Apa șoferilor, cumpărată și evaporată

Potrivit legii, șoferii de pe transportul public au asigurată apă potabilă pe durata lucrului. În actele regiei, apar ca fiind cumpărate 50 de tone de apă minerală, care ar fi trebuit distribuită șoferilor pe perioada verii. potrivit consilierului Ion Stan, angajații de la autobaza Titan au beneficiat de acest drept, doar pe hârtie. “Noi avem sesizare de la sindicat că nu s-a dat apa efectiv, ea apare dată doar pe hartie. Mai mult, există 50 de tone de apă în bază care a fost plătită, dar nu a fost distribuită. Practic acum, cine se face vinovat, să meargă la pușcarie, că oamenii aia au fost văduviți la 40 grade, pe caldură să nu ia apă minerală, conform contractului colectiv de muncă”, a subliniat consilierul general pentru jurnaliștii EVZ.ro"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 04 Ian 2013 14:28:33    Titlul subiectului: 161459

Un articol, cam mincinos dupa parerea mea, in B365, referitor la incalzirea in mijloacele de transport ale RATB-ului. Articolul se gaseste aici

Citat:
De ce îngheață călătorii în mijloacele de transport RATB
TRAFIC • 04 Ianuarie 2013 - 10:35 • Amalia Balabaneanu

În fiecare an, odată cu apariția gerului, bucureștenii sunt obligați să îndure temperaturile extrem de scăzute din mijloacele de transport în comun. În ciuda faptului că mii de călători tremură zilnic de frig, reprezentanții Regiei Autonome de Transport București (RATB) spun că instalația de încălzire funcționează în toate vehiculele.
Odată cu scăderea temperaturilor, mulți bucureșteni au început să se plângă de frigul năprasnic pe care îl îndură atunci când circulă cu autobuzele sau tramvaiele RATB. Chiar dacă cei care călătoresc cu mijloacele de transport în comun se confruntă cu această problemă de mai mulți ani, și în această iarnă abundă plângerile celor care circulă cu autobuzele, troleibuzele sau tramvaiele RATB. În ciuda faptului că frigul se simte în numeroase vehicule, reprezentanții RATB spun că instalația de încălzire funcționează în toate autobuzele și tramvaiele Regiei.
Surse din cadrul instituției îi contrazic însă pe oficialii Regiei și spun că instalația de climatizare nu funcționează în cazul a 30% - 40% din autobuzele Mercedes Citaro din cauza neîntreținerii corespunzătoare a instalației (nu s-a completat antigelul în instalație ori nu s-au schimbat filtrele). Potrivit acelorași surse, căldura nu funcționează nici în multe tramvaie, din cauza siguranțelor de încălzire arse, care nu au mai fost schimbate.
Oficialii RATB îi contrazic pe călători și spun că totul merge ca pe roate. "În prezent, toate vehiculele de transport public ale RATB (tramvaie, troleibuze, autobuze) aflate în exploatare au instalațiile de încălzire-climatizare funcționale. În cadrul operațiilor de întreținere, verificarea și repararea instalației de încălzire salon reprezintă un capitol prioritar. Regia instruiește permanent conducătorii de vehicule să verifice funcționarea instalației de încălzire, iar în momentul în care depistează un defect aceștia au obligația să se retragă din circulație pentru remediere", au declarat, pentru B365.ro, reprezentanții RATB.
Întrebați de reporterii B365.ro pe ce linii se regăsesc vehiculele cu instalația de încălzire defectă, oficialii Regiei au subliniat faptul că "toate vehiculele RATB aflate în circulație au instalațiile de încălzire funcționale, astfel încât să asigure condiții de calitate indiferent de liniile deservite, iar prestațiile de transport public se realizează ținând cont de condițiile de confort ale călătorilor și nu în funcție de temperatură, condiții meteo, traseu sau vehicul".
Reprezentanții Regiei Autonome de Transport București spun că temperaturile scad simțitor în mijloacele de transport în comun din cauza opririlor în stații și nicidecum din cauza instalațiilor de climatizare. "Sistemele de încălzire din mijloacele de transport în comun ale Regiei sunt puse în funcțiune atunci când temperatura exterioară coboară sub +5 garde Celsius. Autobuzele Mercedes sunt dotate cu un sistem automat de reglare a temperaturii, setat să pornească atunci când temperatura din salon ajunge sub 24 de grade Celsius. Deși instalația functionează la capacitate maximă în toate vehiculele Regiei, temperatura în salon este scazută uneori, în condițiile în care toate ușile se deschid, în stații, la fiecare 2-3 minute", au completat oficialii RATB.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 04 Ian 2013 14:36:50    Titlul subiectului: 161461

Question
Asta e minciunica, inclusiv in V3A - uri e caldura.

temperaturile extreme
frigul năprasnic

Laughing Laughing Laughing


Ultima modificare efectuată andrei11 la Vin 04 Ian 2013 14:39:37, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 04 Ian 2013 14:39:08    Titlul subiectului: 161462

Normal, de aia am si spus mai sus ca e minciuna. Poate o fi nimerit reporterul intr-un mijloc de transport care avea incalzirea defecta si a scris articolul Evil or Very Mad
O data, in noiembrie am mers cu un troleu Ikarus 415T la care nu mergea incalzirea, ori nu dadea soferul drumul, ori era defecta, dar in rest nu am avut probleme.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Ian 2013 08:21:05    Titlul subiectului: 161644

Cei de la B365 traiesc cumva intr-un univers paralel ? Laughing Oricat am criticat pe forum RATB-ul, insa in privinta caldurii nu am ce sa obiectez, in mijloacele de transport in comun este caldura. Nu si pentru reportera Amalia Balabaneanu de la B365 care o tine una si buna, ca in mijloacele de transport in comun este "Mica Siberie" Laughing
Ba chiar a gasit "chipurile" si soferi care au venit cu povesti "halucinante" ca nu au voie sa dea caldura, fiindca sunt penalizati la salariu. Articolul se gaseste aici

Citat:
Șoferii RATB se disculpă: Oprim căldura în autobuze pentru că ne taie din salariu
14 Ianuarie 2013 - 08:05 • Amalia Balabaneanu

În sezonul rece, bucureștenii sunt obligați să îndure temperaturile extrem de scăzute din mijloacele de transport în comun. În ciuda faptului că mii de călători tremură zilnic de frig, reprezentanții Regiei Autonome de Transport București (RATB) spun că instalația de încălzire funcționează în toate vehiculele. Însă, șoferii RATB spun că nu pot porni căldura în autobuze de teamă să nu se ardă la buzunare.
Pentru bucureștenii care circulă cu mijloacele de transport în comun venirea iernii reprezintă o adevărată povară din cauza frigului năprasnic pe care îl îndură atunci când circulă cu autobuzele sau tramvaiele RATB. Chiar dacă cei care călătoresc cu mijloacele de transport în comun se confruntă cu această problemă de mai mulți ani, și în această iarnă abundă plângerile celor care circulă cu autobuzele, troleibuzele sau tramvaiele RATB. În ciuda faptului că frigul se simte în numeroase vehicule, reprezentanții RATB spun că instalația de încălzire funcționează în toate autobuzele și tramvaiele Regiei. În replică, șoferii susțin că, de fapt, nu dau drumul la căldură în autobuze de teamă să nu fie arși la buzunare.
Unii șoferi RATB recunosc că nu dau drumul la căldură în autobuze, deoarece crește consumul de motorină la suta de kilometri, iar depășirea consumului calculat de RATB le poate fi imputată, sumele fiindu-le scăzute din salariu. "Nu dăm drumul la aer sau la căldură pentru că Regia ne dă în judecată. Fiecare mașină are consumul ei, iar dacă mașina se încadrează în consum, dau drumul la căldură sau la aer condiționat, dar dacă știu de la colegi că acea mașină nu se încadrează în consum nu dau drumul la căldură. Regia nu are piese de schimb și mă dă în judecată pentru "exploatare necorespunzătoare a autobuzului". Știu că, de multe ori, suntem acuzați de furt de motorină, însă, vă spun în cunoștință de cauză că la Citaro nu se poate fura motorină pentru că e prea riscant", a comentat un șofer RATB, pe portalul B365.ro.
Un alt șofer RATB, care a discutat cu reporterii B365.ro, sub protecția anonimatului, a precizat că, dacă se depășește calculul estimativ pe linie, conducătorii autobuzelor sunt puși la plată. "Căldura nu pornește în mașină decât dacă este motorul cald. Ca să se încălzească motorul mai repede există un sistem de încălzire auxialiară, alimentat cu motorină. Trebuie să apelăm la acest sistem pentru că nu se încălzește mașina. Nici nu putem merge fără instalația de încălzire auxiliară pentru că este motorul rece și iar apare consumul mare. La mașinile Citaro vechi sistemul se alimentează din rezervorul mare al mașinii, dar la cele noi există un rezervor separat. La sfârșitul lunii se calculează orele de funcționare a sistemului de încălzire auxiliară și, dacă orele de funcționare a autobuzului coincid cu cele indicate de sistemul de încălzire auxiliară, nu plătește nimeni nimic. Trebuie să fim atenți și să ne încadrăm în consumul pe care îl dau ei. Ce se depășește se plătește. Se lasă cu penalizări și chiar cu desfacerea contractului de muncă. La trei abateri putem fi dați afară. Doar dacă se justifică depășirea de motorină nu trebuie să plătim", a explicat un șofer RATB, pentru B365.ro, sub protecția anonimatului.
Potrivit angajatului RATB, unii șoferi au fost nevoiți să plătească, din salariu, și 80 litri sau 100 litri de motorină, care s-au consumat în plus față de cantitatea normată de Regie. "Ne ducem mereu la contabilitate și le cerem să ne oprească în două sau trei rate, să nu ne scadă tot consumul suplimentar deodată pentru că la 6 lei litrul trebuie să plătim foarte mulți bani. Sunt și șoferi care, în special vara, au un consum mai mic decât cel estimat, dar lor nu li se întâmplă nimic. Aceste mașini consumă în medie 40 litri la 100 km. Dar la mașinile vechi consumul este foarte mare pe timp de iarnă, având în vedere și sistemul de încălzire auxiliară", a punctat șoferul RATB.
În replică, directorul general al RATB, Adrian Mihai Câmpurean, spune că șoferii pot fi sancționați din cauza atitudinii lor la volan, nicidecum din cauza căldurii. "Se aplică sancțiuni pentru supraconsum, dar supraconsumul nu apare din încălzire. Există estimări în ceea ce privește consumul de motorină la autobuze atât iarna cât și vara. Deci nu de aici poate proveni supraconsumul. Acesta poate apărea din cauza traficului aglomerat, dar și din cauza șofatului agresiv (accelerări fără rost, frâne bruște). Dacă se conduce costant consumul nu crește exagerat. Iar până la sancțiune se face o analiză extrem de serioasă pentru că supraconsumul vizează eventual altceva", a declarat Adrian Câmpurean, pentru B365.ro.
"Ne mai pot sancționa și pentru exploatarea necorespunzătoare a autobuzului pentru că noi suntem obligați, conform contractului de muncă, să circulăm economic. Dar cât de economic să mergi și cum să mergi, având în vedere că trebuie să te încadrezi și în grafic? Conform nemților mașinile trebuie să consume 30 litri la 100 km, dar apoi au văzut și ei că traficul de la noi nu este la fel ca în Germania, pentru că noi nu mergem pe linii lungi și cu viteză mare, ci suntem obligați să oprim din 100 m în 100 m. Mai mult, autobuzele sunt limitate la viteza de 50 km/h și supraconsumul nu provine de la viteza cu care circulăm, ci din cauza traficului și a ambuteiajelor. După ce au verificat în trafic au revizuit consumul estimat la 40 litri la 100 km. Dar pe timp de vară, cu aerul condiționat, se poate ajunge și la un consum de 50 litri la 100 km. În plus, se pune problema că pe o linie o mașină consumă mai mult cu 10 - 15 litri pe zi, iar alta mai puțin și nu-și explică nimeni de ce", a spus șoferul RATB.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 25/Dec/2022
Mesaje: 109
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2013 01:18:29    Titlul subiectului: 161973

Scuza-ma dar daca tu ii crezi pe cei de la "irealitatea" nu ai decat.Aia de la un anumit timp incoace scot numai tampenii pe gura. Tot le ai in urma cu 2 ai parca am gasit un articol in care scria ca un elctrician la RATB ar avea un salariu net de 3500 lei si un sofer de 4300 si tot asa, pai as vrea si eu sa ma angajez la RATB daca sunt salarii cu spun cei de la "irealitatea".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Feb 2013 12:00:40    Titlul subiectului: 162912

Din nou un articol despre hotii de buzunare de pe mijloacele de transport in comun. Articolul se gaseste aici

Citat:
Cum acționează hoții de buzunare în tramvaiele din Capitală

Polițiști bucureșteni au prins în flagrant delict vineri un minor de 13 ani și o femeie de 43 de ani, imediat după ce i-au luat portofelul din buzunarul hainei unui bărbat în vârstă de 78 de ani, jaful petrecându-se în tramvaiul 41, în București.
Judiciariștii bucureșteni au declanșat pe raza Sectorului 6 o acțiune ce viza combaterea furturilor din buzunare, genți și poșete comise în mijloacele de transport în comun, informează Poliția Capitalei.
În cadrul acestei acțiuni, în timp ce se aflau într-o stație RATB de pe linia tramvaiului 41, polițiștii au observat o femeie însoțită de un copil, care, prin comportamentul suspect, le-a atras atenția.
Judiciariștii bucureșteni au trecut imediat la supravegherea acestora și au intervenit de îndată ce au observat cum femeia l-ar împins pe un bărbatul de 78 de ani pentru a-i distrage atenția, în timp ce minorul ar fi sustras portofelul pe care victima îl avea în buzunarul hainei.
Cei doi suspecți au fost prinși imediat după comiterea faptei, fiind apoi conduși la cea mai apropiată secție de poliție pentru continuarea cercetărilor.
Portofelul în care se aflau documente personale și bani a fost restituit părții vătămate, prejudiciul, în valoare de 250 de lei, fiind astfel recuperat în totalitate. Polițiștii bucureșteni au reținut-o pe femeie și continuă cercetările sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat, pentru stabilirea întregii activități infracționale a suspecților, cea în cauză urmând a fi prezentată magistraților cu propunere de arestarea preventivă.

Tutusi, din cate stiu eu, "jaful" si "furtul din buzunare" sunt doua notiuni distincte. Se pare ca actuala generatie de ziaristi (cu facultati la FF) nu prea le mai au cu gramatica limbii romane Very Happy

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 160
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Feb 2013 17:30:00    Titlul subiectului: 162919

Jaful e furt prin violenta si avand in vedere ca batranul a fost impins poate ca de aia a fost considerat jaf.

Gresesc?

_________________
611
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Feb 2013 17:59:15    Titlul subiectului: 162920

# guest are dreptate 100 %.
Oricum ne pierdem in discutii departe de subiect.
Batranul a fost impins "strategic", deci fara violenta, ca sa-i distraga atentia, nu sa cada jos.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 02 Apr 2013 17:13:12    Titlul subiectului: 163792

Un articol despre GPS pe liniile RATB. Acesta se gaseste aici

Citat:
Care sunt liniile RATB monitorizate prin GPS

În ultimii ani, în Capitală au fost cumpărate 1.000 de autobuze noi, care au fost dotate cu tehnologie de ultimă oră, pentru un trafic civilizat. Autobuzele Mercedes sunt dotate cu GPS-uri, sisteme de monitorizare video și aer condiționat, dar pe multe dintre acestea sistemul nu este funcțional. Investițiile de milioane de euro au fost aprobate de primarii Adriean Videanu și Sorin Oprescu.
Sistemele de milioane de euro nu au fost folosite, iar multe au ieșit deja din garanție. Achiziționată pe când primar general era Adriean Videanu, tehnologia a rămas nefolosită și pe vremea lui Sorin Oprescu, care a pompat și el câteva milioane de euro.
Thoreb este sistemul de monitorizare instalat pe autobuzele Mercedes Citaro Benz, la cumpărarea acestora. El este, de fapt, computerul de bord al autobuzului care are în dotare GPS, ecrane și sistem de monitorizare online. Acesta a costat aproximativ 10 milioane de euro, iar cu ajutorul lui se puteau vedea online, și în timp real, traseul autobuzului, ora de plecare și ora de sosire, durata de staționare, viteza de deplasare, dar și consumul de carburant. Numai că, sistemul nu a fost cumpărat complet. Astfel, toate aceste date sunt stocate și descărcate abia atunci când autobuzul ajunge în depou.
După, datele sunt ținute într-un sertar. „Normal, datele trebuie introduse într-un calculator, prelucrate și să fie folosite pentru îmbunătățirea calității transportului în comun. Ele trebuie afișate pe un calculator în timp real, să se știe când pleacă un autobuz dintr-o stație și când sosește, chiar și când deschide ușile. Numai că, atunci când s-a achiziționat sistemul, nu s-au cumpărat și antenele, ca să funcționeze pe unde radio", au explicat, pentru evz.ro, surse din cadrul Regiei Autonome de Transport București.
Acest aspect este recunoscut, de altfel, chiar de reprezentanții Regiei, care au precizat, într-un răspuns pentru EVZ, că datele stocate de fiecare autobuz sunt „descărcate la terminarea programului", adică atunci când autobuzele ajung în depouri.
Chiar dacă a fost una dintre cerințe, atunci când s-a organizat licitația pentru achiziționarea celor 1.000 de autobuze marca Mercedes Citaro - ca mașinile să aibă în computerul de bord GPS-uri, ele au fost folosite foarte puțin, iar pe unele mașini nu au fost activate niciodată. Reprezentanții RATB susțin totuși că există 302 de mijloace de transport în comun pe care GPS-ul merge. „S-au montat echipamente speciale, ce asigură localizarea în trafic, în timp real. Aceste echipamente funcționează pe 302 mijloace de transport'', au spus aceștia.
Liniile monitorizate online sunt: 1, 69, 90, 102, 104, 105, 116, 122, 123, 131,135, 137, 168, 226, 232, 268, 300, 311, 312, 335, 381, 385 și 783", susțin reprezentanții Regiei. De asemenea, în fiecare autobuz au fost montate ecrane de tip LCD care nu au fost folosite ani întregi. Acum, pe unele linii ele livrează informații legate de stația ce urmează sau arată ruta autobuzului, iar pe alte linii sunt închise și acum.
Primăria Capitalei a achitat pentru autobuze aproximativ 200 de milioane de euro. Cert este că acum 80% au ieșit din garanție, iar până la sfârșitul anului nu o să mai aibă niciunul garanție. Directorul RATB, Mihai Câmpurean, susține că le va putea întreține.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 09 Apr 2013 18:43:58    Titlul subiectului: 163909

Uite ceva interesant de pe metropotam. Sa imi spuneti cat de corecte sunt informatiile.

http://metropotam.ro/La-zi/10-lucruri-pe-care-nu-le-stiai-despre-RATB-art1051541145/

Citat:

10 lucruri pe care nu le stiai despre RATB

V-am spus 15 lucruri pe care nu le stiati despre metroul bucurestean, v-am aratat si cum se prezenta metroul bucurestean in 10 poze vechi si, in general, v-am spus destul de multe despre acest mijloc de transport din subteranul Bucurestiului. Acum a venit vremea sa va spunem si cateva lucruri (10 la numar) despre transportul in comun de suprafata din Bucuresti. Pe unele poate le stiati, dar sunt cateva care sigur va vor surprinde.

1. Reteaua RATB este printre cele mai dense din Europa. Si, asa cum e ea, cu bune cu rele (si injurata de toti bucurestenii), este cea de-a patra ca marime de pe continent si transporta zilnic in jur de 2,26 milioane de pasageri.

2. Pentru ca tot promitea unul dintre candidatii la postul de primar al Bucurestiului ca va face transportul in comun gratuit, aflati ca nu ar fi fost foarte greu, avand in vedere ca peste 75% dintre bucuresteni au calatorit fara bilet, iar 98% dintre acestia fac acest lucru foarte des.


Bilet de tramvai din 1913

3. Transportul public din Bucuresti dateaza din 1871 (asta inseamna ca are o varsta de 142 de ani). Atunci a fost infiintata Societatea Romana de Tramvaiuri, iar transportul public se facea prin tramvaie trase de cai. Abia peste 23 de ani, pe 9 decembrie 1894, apar primele tramvaie electrice. Acestea circulau pe o distanta de 6,5 km, pe ruta Obor - Cotroceni.

4. In Bucuresti a circulat timp de un an si un tramvai cu "vapori" (cu aburi). Acesta a circulat pe calea Grivitei, intre Gara de Nord si Sf. Vineri, in anul 1906.

5. In 1936, in Bucuresti circulau 392 de autobuze. Acestea erau construite de compania Leonida & Co, care folosea sasiuri Renault, Chevrolet si Henchel.



6. Numele de ITB (Intreprinderea de Transport Bucuresti) apare dupa razboi, iar in 1949 apare si prima linie de troleibuz (cu masini din URSS), care circula pe traseul Piata Victoriei - Hipodrom. ITB mai era tradus si prin Intreprinderea de Torturat Bucuresteni, din cauza conditiilor infioratoare - existau chiar si angajati care impingeau lumea in masini pentru ca sa poata sa se inchida usile.

7. Abia dupa Revolutie, in 1990 ITB isi schimba numele in RATB (Regia Autonoma de Transport Bucuresti). Tot atunci serviciile de taxi si maxi-taxi se desprind de RATB.

8. V-ati intrebat vreodata de cate linii de transport in comun este taiat Bucurestiul? RATB are 123 de trasee de autobuz, troleibuz si tramvai. Si mai mult ca sigur v-ati intrebat care este logica din spatele numerotarii tramvaielor/autobuzelor/troleibuzelor. Nu stim nici noi exact cum se aleg numerele pentru o linie sau alta, dar am aflat asa:
tramvaiele au numere cuprinse intre 1–59 (chiar daca sunt doar 25 de linii de tramvai);
troleibuzele sunt numerotate de la 60 la 99 (chiar daca sunt doar 18 linii);
autobuzele urbane au numere cuprinse intre 100 - 399
autobuzele preorasenesti au numere cuprinse intre 400 - 471.
autobuzele in regim de cursa speciala/temporare: 600 - 699.
autobuzele care circula noaptea incep de la N101 si sunt numerotate in ordine cronologica pana la N125.
(e posibil ca numerele peste care s-a sarit la numerotare sa fie linii care au existat la un moment dat, dar au fost scoase din uz)



9. In Bucuresti exista 1333 de autobuze, iar RATB-ul are 18.000 de angajati. Toate autobuzele/tramvaiele/troliebuzele RATB sunt reparate la atelierele RATB, iar acestea vor produce caroserii si pentru anumite modele de tramvaie Siemens.

10. Pana in 2011, pentru transportul in comun se foloseau bilete de hartie de 1 sau 2 calatorii. Acestea erau validate prin gaurire, iar modelul gaurilor era specific fiecarui mijloc de transport. Numarul maxim de gauri aplicate la taxare era de 9. Biletele de hartie au fost scoase din uz in luna iunie 2011. In prezent, biletele au fost inlocuite cu portofele electronice.


ˆ Copyright Metropotam 2006-2013.


ˆ Copyright Metropotam 2006-2013. Toate drepturile rezervate


_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2013 07:51:40    Titlul subiectului: 163959

Bugetul Primariei Capitalei va fi mai mic in 2013 cu 10 % fata de 2012. Asta inseamna mai putini bani pentru subventii, inclusiv pentru RATB. Articolul se gaseste aici. Voi cita din el doar partea referitoare la transportul in comun din capitala.

Citat:
Bugetul Capitalei sărăcește cu 10% în 2013: scad dramatic subvențiile la căldură și transport

Bucureștenii vor avea de suferit anul acesta, având în vedere că subvențiile acordate de Primăria Generală a Municipiului București pentru acoperirea tarifelor la RADET și RATB sunt mult mai mici decât anul trecut. Tot bugetul Capitalei, inclusiv investițiile, este însă lovit puternic de criză, cheltuielile fiind scăzute în total cu aproximativ 10%.
Veniturile totale la bugetul local pe 2013 sunt estimate, în Proiectul de Buget afișat pe site-ul Primăriei Generale, la 3,754 miliarde lei, față de 3,962 miliarde lei, cât era prevăzut anul trecut în bugetul Capitalei. O diferență de 208 milioane lei, față de bugetul pe anul trecut.
Și la cheltuieli, sumele prevăzute anul acesta sunt mai mici, respectiv 3,782 miliarde lei, față de 4,149 miliarde, anul trecut. Diferența este deci și mai mare decât la venituri, respectiv 367 milioane lei, aproape 10% din bugetul de cheltuieli. Ce-i drept, anul 2012 a fost an electoral, așa încât cheltuielile angajate de primarul general Sorin Oprescu, în același timp candidat, au fost mai mari.
......................................................................................................................................................................................................................
La transporturi, deci la RATB, subvențiile la bilete scad de la 499 de milioane lei, la 390 de milioane - 21%. Asta în condițiile în care Adrian Mihai Câmpurean, directorul Regiei, a declarat pentru B365.ro că nici măcar subvenția de anul trecut nu a fost suficientă pentru a acoperi pierderile Regiei.
"Noi voiam 490 mil. lei pentru bilete. Nu pot să cred că Primăria ne dă cu 20% mai puțin!" - a declarat directorul RATB, Adrian Mihai Câmpurean, pentru B365.ro. Cum plănuiește să rezolve această gaură din buget, citiți aici.
La domeniul Transporturi, unde sunt încadrate și toate investițiile în pasaje subterane și supraterane sau bulevarde, suma totală acordată scade de la 1,423 miliarde lei anul trecut la 1.308 miliarde lei în 2013. O diferență de 115 milioane lei.
......................................................................................................................................................................................................................

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2013 16:23:43    Titlul subiectului: 163973

Si voi visati Metrorex trecut la Primarie? Doar daca vrei sa vedeti BM-urile la fier-vechi sau ca exponate la Leonida.
Cu riscul de a mai luat niste huo zic din nou, ca un mic Thacerit ce sunt. Jos cu gratuitatea pentru copii si batrini. Sa platesca cel putin 50%. Sa ramina gratuitate doar pentru invalizi si insotitorii lor.
Control dur, intrare pe la usa 1, biletul la 2 lei/calatorie.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2022
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 13 Apr 2013 09:42:53    Titlul subiectului: 163985

De acord cu dv. Problema e că în ce privește subvențiile s-a deschis cutia Pandorei, nu se știe cum s-ar mai putea închide la loc. Odată ce au primit drepturi în plus (chiar și necuvenite) pensionarii nu vor accepta să le fie luate înapoi și se vor răzbuna la vot. La fel va proceda și sărăcimea care primește cupoane pentru căldură, când de fapt ei nu mai au ce căuta în București dacă nu le ajung veniturile. Să se mute în provincie unde costul vieții e la jumătate sau la țară unde e pe sfert.
_________________
Albumul meu de fotografii, aici:
http://www.panoramio.com/user/5989097
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Apr 2013 13:46:14    Titlul subiectului: 164192

Ministerul Transporturilor pregateste: "Planul pentru siguranta calatorilor in transportul public". Printre altele se are in vedere dotarea tutror autobuzelor/troleibuzelor/tramvaielor cu camere de luat vederi. O alta veste buna este disparitia microbuzelor pana in 2020 si inlocuirea acestora cu autocare (cel putin teoretic, sa vedem ce va fi in 2020). Articolul se gaseste aici

Citat:
Camere de SUPRAVEGHERE în autobuze, troleibuze și tramvaie

Autoritățile vor să instaleze camere de supraveghere în toate autobuzele, troleibuzele și tramvaiele din țară. Măsura este inclusă în planul privind siguranța călătorilor în transportul public, pregătit de Ministerul Transporturilor. O altă prevedere îi obligă pe transportatorii privați să înlocuiască microbuzele cu autocare
Camera video nu este singura schimbare dorită. Pasagerii ar putea ajunge mai repede la destinație dacă va fi introdusă banda cu semafor prioritar.
În toate mijloacele de transport în comun ar urma să existe camere de supraveghere. În plus, autobuzele și troleibuzele ar urma să aibă o bandă dedicată cu semafor prioritar.
Ca urmare a numărului mare de accidente grave în care au fost implicate microbuze, se urmărește și înlocuirea treptată a acestora.
Mai mult decât atât, până în 2020, transportatorii privați vor fi obligați să înlocuiască microbuzele cu autobuze sau autocare pentru un plus de siguranță și confort.
Pană când microbuzele vor dispărea cu totul, vor trebui dotate, obligatoriu, cu limitatoare de viteză și centuri de siguranță.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2022
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Apr 2013 22:33:52    Titlul subiectului: 164200

Bună ideea cu camerele de supraveghere, dar să nu uităm că hoții nu sunt singura problemă de pe mijloacele de transport RATB. Mai sunt și cei care se spală o dată pe an și pe care nici controlorii nu-i pot da jos din vehicule, fiindcă faptul nu e prevăzut în legislație.
_________________
Albumul meu de fotografii, aici:
http://www.panoramio.com/user/5989097
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Iul 2013 19:04:41    Titlul subiectului: 165565

RATB-ul are planuri mari de investitii. Sa vedem de unde o sa se gaseasca si fonduri. Articolul se gaseste aici. Articolul e lung, asa ca voi cita doar partea care se refera la investitii.


Citat:
RATB are planuri mari de investiții - microbuze, autobuze noi, tramvaie și troleibuze noi

Luând în calcul gradul ridicat de uzură al vehiculelor RATB, noul Consiliu de Administrație (CA) al Regiei a redactat un plan ambițios de investiții, pentru perioada 2013 - 2016, care prevede: înlocuirea a 50% din parcul de autobuze, fabricarea și înlocuirea a 30% din tramvaie și schimbarea întregului parc de troleibuze din Capitală. Investiția totală numai pentru modernizarea parcului RATB se ridică la 759 de milioane lei. Totuși, planul redactat de reprezentanții CA ai Regiei pare greu de realizat, în contextul în care instituția are acum la dispoziție un buget foarte redus, care abia îi permite să facă față cheltuielilor de la o lună la alta. UPDATE: Proiectul a intrat astăzi în votul Consiliului General al Municipiului București. Consiliul a cerut revizuirea Proiectului, în concordanță cu posibilitățile bugetare.

Ce investiții vrea să facă noul Consiliu de Administrație al RATB

Pe lângă schimbarea parcului RATB, noul CA al instituției mai are în plan achiziția a 50 de minibuzuri. "Ne dorim cele 50 de minibuzuri pentru a optimiza transportul de noapte, perioada între vârfurile de sarcină, accesul în zonele unde se lucrează la metrou. Totuși, achiziția acestora n-are cum să fie aprobată acum pentru că acestea nu sunt incluse în suma pe care o avem noi la buget", a explicat Câmpurean.

În noul plan de administrare mai sunt prevăzute cheltuieli substanțiale și pentru modernizarea infrastructurii RATB. Totalul investițiilor în modernizarea infrastructurii pentru următorii 3 ani este estimat la 1 miliard de lei. Astfel, printre cele mai importante investiții plănuite pe acest segment se numără:

- modernizarea liniilor de tramvai pe bd. Camil Ressu, între Rm. Vâlcea și bd. Fizicienilor - 16,8 mil. lei

- modernizarea liniilor de tramvai pe bd. Basarabia, între capătul de la Republica și Bd. Chișinău - 40 mil. lei și între bd. Chișinău și Piața Muncii - 15,2 mil. lei

- modernizarea liniilor de tramvai pe str. Lizeanu, între Ștefan cel Mare și Maica Domnului - 14,3 mil. lei

- modernizarea liniilor de tramvai pe bd. Ion Mihalache și intersecția Șos. Chitilei - Bucureștii Noi - 50 mil. lei

- modernizarea liniilor de tramvai pe Calea Șerban Vodă, Bd. Șincai, Str. Nerva Traian, până la bd. Octavian Goga - 25,7 mil. lei, pe bd. Octavian Goga și Calea Dudești, de la Nerva Traian la Depoul Dudești - 29,1 mil. lei

- înlocuire piese în calea de rulare a liniilor de tramvai de pe întreaga rețea - 94,4 mil. lei

- modernizare depoul Titan - 121 mil. lei, depoul Vatra Luminoasă - 61,5 mil. lei, autobaza Alexandria - 30 mil. lei, depoul Bucureștii Noi - 69,5 mil. lei, depoul Colentina - 40,7 mil. lei, autobaza Militari - 56,7 mil. lei

- modernizare rețea de troleibuze pe str. Emil Racoviță, Bd. Obregia, Str. Turnu Măgurele, Str. Nițu Vasile, Str. Reșița - 20 mil. lei; pe str. Popa Nan, Delea Veche, Delea Nouă, Distorului, Baba Novac, bd. Lucrețiu Pătrășcanu, între Pache Protopopescu și bucla Morarilor și pe N. Grigorescu între bd. C-tin Brâncuși și L. Rebreanu - 16,5 mil. lei

Trăgând linie, calculăm că membrii CA al RATB au plănuit un buget de investiții de 311 mil. lei în 2013, 608 mil. lei în 2014 și 820 mil. lei în 2015, ajungând la un total de 1,7 miliarde de lei pentru investiții. Socoteala de acasă nu se potrivește, în mod clar, cu cea din târg, pentru planurile Regiei de transport, în contextul în care bugetul RATB nu permite asemenea alocări, iar bugetul Primăriei Capitalei a scăzut în acest an cu 208 milioane lei față de anul anterior.

De altfel, acest lucru a fost luat în calcul în redactarea planului de administrare, unde se menționează faptul că "aceste investiții sunt dependente de alocări de resurse bugetare semnificative". Totuși, acest lucru nu i-a împiedicat pe membrii Consiliului de Administrație să dezvolte sus-menționatul plan pe care chiar ei l-au categorisit drept "ambițios".

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 30 Aug 2013 18:30:17    Titlul subiectului: 166778

Acum cateva minute a fost o stire la Digi24 TV despre o informatie 'de pe surse' conform careia toti directorii de directii din RATB ar fi fost demisi.

Later edit: Am gasit si o referinta pe web:
http://www.curierulnational.ro/Eveniment/2013-08-30/EXCLUSIV+-+Conducerea+RATB%2C+demisa

Curierul National a scris:
Membrii actuali ai conducerii RATB au primit astăzi înștiințarea de demitere, iar luni urmează să fie dați afară, potrivit unor surse apropiate situației. Decizia a fost luată și comunicată acestora în urma sedinței Consiliului de Administrație, desfășurată în decursul zilei de astăzi, singurul care își păstrează funcția fiind directorul general interimar, Valeriu Bunea.
Conform surselor citate, se pare că motivul demiterii ar fi raportul guvernului și faptul că Consiliul de Administrație nu își poate îndeplini mandatul cu actuala conducere.
Noul director general va fi numit după 30 de zile, în baza unui concurs.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 5 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community