Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M6: Bucuresti - Aeroportul Henri Coanda (Otopeni)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Ian 2013 11:24:47    Titlul subiectului: 161865

Eu raman la parerea mea. Se stie ca resursele bugetare sunt limitate (pentru cofinantari, etc) asa ca mai bine sa se concentreze pe un singur obiectiv. Sa termine intai lucrarile la Drumul Taberei si apoi sa inceapa lucrarile spre Aeroport. Este o mare prostie sa inceapa frontul de lucru si la aeroport si spre Straulesti in paralel cu santierul la magistrala din Drumul Taberei. Nici macar pe timpul lui Ceusescu nu faceau asa.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Ian 2013 12:41:29    Titlul subiectului: 161868

guest a scris:
Metroul nu are rolul de a deservi numai aeroportul ci si pentru cei care lucreaza in Otopeni si fac naveta din Bucuresti si vice-versa.

Acum aici ar fi bine sa fim sinceri cu noi si sa ne dam seama de ce avem nevoie:
a)Sa avem o solutie civilizata ACUM de a transporta pasageri/turisti Gara de Nord - Otopeni aeroport (adica aeroport - oras) TREN EXPRESS;
b) sa asiguram un transport public civilizat regiunii de nord si suburbiei Otopeni METROU M6 sau LRT;
c) sa asiguram 2 servicii in 1 cu ajutorul M6

Solutia
a) se impunea nu maine, dar ieri, daca tot noi ne consideram capitala UE ...
b) dupa mine si acum locuitorilor orasului Otopeni li se ofera un mod civilizat de transport de catre RATB, autobuzele sunt civilizate si circula cu o regularitate, DN1 e modernizata ca sa ofere comfortul unei calatorii predictibile. Pe viitor daca orasul Otopeni se mareste ar putea fi dezvoltata o linie de LRT cu tramvaie Alstom.
c) Sturto-camila ce ar combina fluxul local (din Otopeni spre oras si invers) cu fluxul international (Gara de Nord - OTOPENI aeroport), cine face asa ceva? Tu daca ai face cu masina Viena-Bucuresti dupa multe zile de condus, te-ai fi oprit in o suburbie din Bucuresti sa iei cativa localnici sa ii aduci in oras (ei fiind niste prieteni de ai tai) sau ai fi preferat sa ajungi cat se poate de repede in locatia dorita sa te odihnesti?
La fel in cazul costului COSTULUI se poate extrapola, daca ai fi un student si ai fi avut nevoie de o canapea de la un magazin de mobila din BSCity si ai fi avut bani in buzunar doar de bilet la RATB. Tu te -ai fi imprumutat ca sa inchiriezi un TIR (M6) ca are o capacitate mai mare ?
Da, si referitor la CAPACITATEA de transport, aici e interesant, in presa scrie: capacitatea noilor linii va fi de 50 mii oameni/h pe sens. Am o intrebare: pe cine va transporta acea magistrala M6? In contextul in care cica populatia totala a OTOPENI e de 10 mii de oameni + cateva mii navetistii ce muncesc in Birourile din Baneasa si aici mai sunt altele, DACA din aia 10 mii din OTOPENI nu toti sunt popultia activa ce ar face naveta OTOPENI oras, sunt si pensionari si elevi, ce ar trebui sa se scoata din ecuatie + faptul ca in Romanica s-a descoperit in ultimii 20 de ani ce mai "modern" mijloc de transport MASINA. Deci pe automobilistii inraiti din OTOPENI tot ii scoatem si pe aia din birouri (mai ales ca DN1 permite). Deci referitor la CAPACITATEA de 50 mii de pasgeri pe ora pe sens, ce se primeste? Cumva ca acel Metrou va transporta mai mult AER ? (merita sa te imprumuti ca sa transporti aer?) Sau in cazul asta cumva romanii inventeza apa calda si vor invita o armata de chinezi din Obor care sa merga pe metrou toata ziua si sa se inmultesca Laughing

guest a scris:
Daca te uiti pe urbanrail.net la capitala Bulgariei, o sa vezi ca deja prin 2014 se preconizeaza ca magistrala 1 va fi prelungita 4 statii pana la aeroport. De asemenea, daca te uiti tot acolo o sa vezi ca bulgarii au construit magistrala 2 de metrou in lungime de 11 kilometri in 4 ani de zile. Nu au avut ritmul de constructie pe care il aveam noi pe timpul lui Ceausescu (4 km/an), dar au avut o medie onorabila, de 2,75 km pe an.

O fi oare o IDEE STRALUCITA ca noi sa luam un exemplu de la bulgari? (practic sa dam in aceesi bara ca si ei), bine ca ei totusi sunt un pic mai putin inconstienti decat mioriticii, deoarece ei nu vor sapa metrou dupa centura in o suburbie (cum o facem noi), la ei aeroportul se afla in limita centurii, lipit de un cartier (un fel de Baneasa).
Eu as spune ca e mai normal sa luam exemplu Parisului ce in aeroportul lor cel mai mare nu si-au permis sa sape metrou pana acolo, ci au tras 2 feluri de tren, unul simplu si vestitul TGV, in Londra e cam la fel, si Berlin.

guest a scris:
Sigur ca la noi in Drumul Taberei, lucrarile au inceput de mai bine de un an, timp in care s-a sapat efectiv ... 0 metri de tunel Laughing

E firesc suntem in tara tuturor posibilittilor, in care daca ai o firma de constructie si esti prieten (deci cotizezi) cu partidul de la putere, in scurt timp vei deveni milonar in Euroi. Deci tovarasii guvernanti ai Romaniei sunt cointeresati in SOLUTIA cea mai SCUMPA (Metroul lu’ Peste M6). Cati bani pot spala? Cu cat se poate mari suma de constructie? Aici pentru ei se deschid o sumedenie de surse de bani pentru ca sa traiasca ei bine si generatiile de oameni politici ce vin dupa. Spre exemplu exista firme de avocati de apartament ce se ocupa exclusiv cu contesatiile licitatiilor publice efectuate de catre stat, astfel incat se tergiverseaza inceputul lucrarilor, dar firma e deja angajata si primeste compensari de la stat pe ZI, pentru ca nu foloseste utilajele Laughing

guest a scris:
Insa ce scapi din vedere este starea jalnica a liniei de tren. Ai fost cu trenul pana la PO Henry Coanda ? Viteza medie este de ... 30 km/ora.

Ghici, daca iau si se apuca de modernizarea liniei de CF + construirea racordului de 2km pana in terminal+statia (ce tot ar urma sa fie organizata in terminal), oare nu ar fi INFINIT mai RAPID CONSTRUITA decat fabuloasa M6?

Am facut o cercetare referitor la infrastructura aeroporturilor in "retrograda" Rusie (Moscova), ei avand 3 aeroporturi, au asa: legatura cu metroul 0 aeroporturi
legtura cu CF 3 aeroporturi.
Deci ce avem? Pai avem faptul ca Rusia, ce si-ar fi permis din buget sa faca o asemea AROGANTA sa ajuga cu metroul in 3 aeroporturi (e de remarcat ca metroul ajunge in afara centurii Moscovei, insa el ajunge nu intr-o suburbie gen OTOPENI cu cel mai inalt bloc de 5 etaje, ci in suburbii unde sunt cartiere de blocuri de 20 -30 etaje). Si repet rusii si-ar fi permis asta, ei avand gaz si petrol la o buna parte din Europa, noi ce producem ca sa ne permitem AROGANTA asta cu M6?

nightboy a scris:
Un proiect SF, dar foarte eficient.

Cu prima afirmatie sunt de acord, cu a doua nu, asta cu eficienta e exprimata in postul meu precedent referitor la CAPACITATE (daca eficienta se exprima in litrii de aer transportati, atunci M6 va deveni cel mai eficient din lume Laughing ).

nightboy a scris:
- Ar putea exista tot in regim de metrou (tot in subteran), o linie express Aeroport - Gara de Nord (adica pentru cei care vin cu avionul si vor sa ajunga in oras la hotel/acasa). Adica sa circule pe o linie paralela cu ramele care opresc in statii (pentru navetisti). Asa stiu ca este in New York.

Nu stiu de metroul din NY, dar teoretic ar fi putut relizata chestia asta prin 2 moduri:
a) Sa se instaleze la ambele capete ale statiilor (adica X si Y) niste macaze in X ce ar permite "depasirea" ramelor de metrou ce opresc in statii (cum ar fi regionale) de catre cele Express (cum ar fi pe contrasens). Insa asta ar implica o complicare inutila a sitemului de centralizare ,si un delay a ramelor regionale.
b) In statii sa se faca in loc de 2 linii (standard) 4 linii. Adica 2 linii pentru ramele regionale si 2 linii pentru ramele Express. Asta ar duce la latirea statiilor si deci la marirea costurilor (si asa ASTRONOMICE pentru Romania) de constructie.

Mai pe scurt aceasta solutie e o COMPLICARE INUTILA a unui PROIECT greseala/ABERANT, cand exista solutia EVIDENTA de TREN EXPRESS pe linia de CF existenta.

Ca sa concluzionez, acest topic in mod normal nu si-ar avea rostul intr-o tara civilizata. Deoarece in o tara civilizata societatea ar protesta in fata Ministerului Transportului CONTRA realizarii unui asemenea proiect. Ce rezolva o PROBLEMA INEXISTENTA de transport a zecilor de mii de oameni ce doresc sa ajunga in OTOPENI in oras (inexistenti). Deci practic SIFONAREA INUTILA a BANILOR PUBLICI (ai mei ,ai tai ...), deoarece Japonia asigura doar 320 milioane, iar restul vine de la Ministerul Transporturilor si Bugetul de Stat (vor fi imprumutati), iar in Romania se stie ca banii din bugetul de stat se fura cu elan Laughing
Unii ar putea sa imi spuna ca acel metrou ar putea prelua navetistii din comunele nordice, gen Snagov, Corbeanca, Ciolpani ..... Daca ne uitam ce populatie s-a mutat in ultimii 20 de ani acolo putem vedea "aborigenii" lumea simpla care presupun ca acum e in minoritate acolo si "elita" sau pur si simplu rasinele poporului mioritic.
"Aborigenii" sau au masini sau sunt preluati de DUBISTI (situatie insalubra, cel mai necivilizat mod transport), iar "elita" majoritara, niciodata n-o sa mearga pe metroul lu’ Peste M6, ei prefera Mertane, BMW, Porsche ....
Deci nu exista problema transportului comunelor invecinate (e rezolavata in mod insalubru cu DUBARII, dar asta este viata in Romania si nu renteaza sa faci o linie de metrou pentru 2 pasageri).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Joi 24 Ian 2013 14:44:56    Titlul subiectului: 161875

Gresit! Metroul ar atrage dupa sine dezvoltarea zonei respective. Cu Londra ai dat un exemplu total gresit. Londra are atit conexiune cu trenul, cat si conexiune cu metroul, ditamai magistrala, care transporta destui oameni in suburbia respectiva. E clar ca Otopeniului ii trebuie conexiune mai buna cu orasul sau sa zicem, o alternativa mai buna si mai rapida decat cele doua linii expres, sau trenul. Deasemenea analiza de mai sus nu iau in calcul doi factori: faptul ca foarte multi apeleaza la teparii de taximetristi, iar altii sunt asteptati cu masina creand aglomeratie pe sosele si situatii haotice la Terminale. O magistrala de metrou ar mai solutiona din problemele astea.
Nu stiu daca se incadreaza aici, dar mai e un aspect al transportului la aeroport: lipsa firmelor private de autocare, gen Terravision.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Ian 2013 20:51:52    Titlul subiectului: prrrr 161879

sab a scris:
Altceva deca schita din pagina anterioara...nu. Daca aceasta este reala si nu facuta la misto, statia Expozitiei nu va fi sub nicio artera. Uitandu-ma mai bine, cred ca am gresit pozitia statiei in prima schita.
De fapt M6 nici nu va atinge Bd Poligrafiei, ceea ce este logic daca vrea sa ajunga in Pta Montreal, la capatul tramvaiului 41. Va veni prin curtea complexului expozitional probabil. De aici si traseul sinuos remarcat de guest.
Daca nu s-ar fi vrut neaparat sa se ajunga la capatul lui 41 (tema care initial nu era prinsa in proiectul M6), aceasta magistrala ar fi venit pe sub Poligrafiei si ar fi facut statie chiar in Piata Presei Libere. Inteleg ca acum proiectantilor "le-a picat brusc fisa" ca ar fi bine sa ia in considerare si 41 ca "feeder" pentru linia de metrou, poate o mai rentabilizeaza putintel...
Cred ca remarcati in schita oficiala ca traseul cel mai scurt ar fi fost (daca era posibil) de la 1 Mai (poate chiar Grivita...) direct catre Pta Montreal , fara sa se mai treaca pe la apeducte (unde au facut "plecarea"- amorsa) si nici pe la Pajura bis...
Referitor la S-ul asta facut prin Romexpo e o MIZERIE enorma, de parca e neaparat ca Romexpo sa aiba statia proprie, eu consider ca o statie la PPL ar putea prelua si oamenii de la Rmexpo si oamenii din Herastrau si Agronomie. Si mai e o PROBLEMA in zona unde tunelul ar trebui sa se desparta de CF spre Constanta (exact dupa viitoarea Pajura) se intalneste cu sediul Apa Nova, ei au rezervoare de apa acolo, deci in preajma sunt multe apeducte si am o impresie ca este si o lege ce stabileste o interdictie de constructie in preajma la asemenea obiecte. Deci nu stiu cum vor trece ai de Apa Nova.
Iar apropo de statia Expozitiei, ce va face sa credeti ca ca atunci cand va fi gata magistrala acel teritoriu va apartine Romexpo deci statului? Eu sunt sigur ca acolo va trece ceva, un drum si ca teritoriu va fi vandut privatilor ca sa rasara acolo niste blocuri minunate de birouri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 12:20:09    Titlul subiectului: 161887

"S" - ul facut la Romexpo este singurul traseu logic al liniei.

1) Apeductul traverseaza Calea Grivitei ( venind dinspre West ) si se opreste la "Apa Nova". Prin urmare nu ai nici o treaba cu apeductul.
2) M6 trebuie sa aiba obligatoriu o statie care sa serveasca Cartierul Pajura.
Acea statie nu se poate face decat in preajma "Aleei Pajura" ( sau mai aproape de 1 Mai ). In orice caz nu intre Aleea Pajura si Romexpo.
3) Obligatoriu o statie in zona PPL. Aceasta statie nu poate fi decat sub B-dul Marasti.
4) Intre statia Pajura si statia PPL sunt in jur de 1,5 - 1, 7 km. Obligatoriu o statie intermediara, ca altfel patim ce am patit in cartierul Balta Alba / Militari.
Concluzia ?
Atentie si la amanunte de genul raze de curbură etc.



Expozitiei.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  211.44 kb
 Vizualizat:  de 11205 ori

Expozitiei.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 14:54:58    Titlul subiectului: 161889

andrei11 a scris:
3) Obligatoriu o statie in zona PPL. Aceasta statie nu poate fi decat sub B-dul Marasti.
De ce neaprat statia trebuie sa fie sub Marasti? De ce nu se poate situa statia dupa intersesctia PPL (adica sub DN1?)Se uramareste ca statia sa fie aproape de terminalu lui 41? Sau se evita plasarea unde am propus, deoarece tovarasii isi doresc acolo un pasaj subteran? (ce ar fi o mizerie inimaginabila, e o artera istorica!!!! La parada de 1 decembrie tancurile vor porni sau de pe lateral sau din tunel Smile))
Insa mie schema asta oricum mi se pare o schema de bataie de joc, fata de banii publici nu se poate face mai simplu ? Cam asa, poza 1.

Prin Pasaj pietonal subteran aveam in vedere pasaj gen ala de la Universitate, cu spatii subterane de retail + legatura cu statia presupusa PPL si terminalul lui 41 (deci practic ar deveni un nod multimodal).
Ar fi si mai elegant, dar si mai ieftin (ca una e sa sapi cu "cartita" tunele si in curba + statia Expozitiei ) si alta e sa construiesti un pasaj in loc,si mai putin tunel.



schi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  558.03 kb
 Vizualizat:  de 11171 ori

schi.jpg



schi_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  266.54 kb
 Vizualizat:  de 10975 ori

schi_2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 18:05:13    Titlul subiectului: 161906

1) Nu inteleg ce legatura are zona istorica" cu un pasaj subteran. Cu ce incurca ?
2) Intrarile / iesirile din pasaj vor fi pe laterale si nu pe centru ( ca la Unirii accesul NORD ).
3) Indiferent unde va fi plasata, statia de metrou nu se incurca cu pasajul. Pasajul are maxim 7 - 8 metri in subsol ( cu tot cu fundatie / acoperis), metroul poate sa fie si la minus 20.
4) Acolo unde ai plasat tu statia e departe de 41 si de alte puncte de interes
5) Si ar trece tunelele pe sub lac, ceea ce e de evitat.
6) Te-am rugat sa fi atent la razele de curbura ( 300 metri ca sa ai o curba decenta ), iar lungimea unei statii masoar-o si tu de la minim 200 metri. ( La o adica poate sa fie si 120, dar nu e recomandabil ).
7) Nu se va realiza nici un pasaj pietonal gen Universitate, ci unul simplu, cam cum e acum.
8.) Nu inteleg de ce trebuie sa intri in pamant ca sa-ti faci unele cumparaturi ( maruntisuri ) sau sa bei o cafea si sa mananci un corn.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 19:00:45    Titlul subiectului: 161909

andrei11 a scris:
1) Nu inteleg ce legatura are zona istorica" cu un pasaj subteran. Cu ce incurca ?
E o chestie de estetica:
a) rampele astea vor strica imaginea zonei
b) va creste traficul pe acolo (deci zgomotul de la masini, poluarea ..)
c) la accesele N va fi nevoie sa se lateasca zona ocupata de drum, deci se vor taia copacii de pe lateralul DN1
d) ce obtinem noi cu acest pasaj ? Mutarea coziila Arcul de triumf si la intersectia cu Elena Vacarescu?
Aceste pasagiade in zonele istorice, unde duc ele, ce functie au ? Fluidizeaza traficul ? De ce nimarui nu ii vine in cap sa construiasca in Manhattan sau in centrul Parisului pasaje rutiere? Poate din cauza ca au trecut peste etapa de dezvoltare cand crezi ca poti sa "fluidizezi" circulatia in oras. E inevitabil sa nu ai aglomeratie in un oras, daca nu ai aglomeratie pe strazi, insemna ca sau orasul e pustiit de populatie, sau ai un oras pur american cu autostrazi cu 6 benzi pe sens (adica un oras ptr masini si nu pentru oameni) ... Eu nu mi-as fi dorit ca Bucurestiul sa ajunga un oras de tip american (cu autostrazi urbane si centrul pustiu ,plin de parcari). Sa te lupti cu ambuteiajele in un oras european inseamna sa te lupti cu "morile de vant" sau sa il distrugi. Ca sa concluzionez noi treuie sa luam exemplu in urbanism nu de la americani ci de la Viena spre exemplu, austriecii firesc ca si au mentalitatea ce le permite sa folosasca putin masina in oras si mai mult transportul public (da ei au si un transport public de calitate). Deci solutia urbana aunui trafic fluid e folosirea transportului public si nicicum PASAGIADA asta stupida.
andrei11 a scris:
8.) Nu inteleg de ce trebuie sa intri in pamant ca sa-ti faci unele cumparaturi ( maruntisuri ) sau sa bei o cafea si sa mananci un corn.
Poate ca din cuza ca in Bucuresti avem o clima exsecrabila? Vara e usor cam cald sa zburzi ziua pe suprafata, asa ca un asemenea pasaj ar fi util .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 19:10:25    Titlul subiectului: 161910

ADY88, sunt de acord cu tine ca M6 este cvasi-inutila si nerentabila acum, insa daca se face, statia de la terminalul 41 este esentiala.
Asa ca o statie PPL cu amplasament indepartat nu va atrage calatori, iar pasajele pietonale pe care le propui tu cred ca depasesc 150-200m, deci este nefezabil ca un calator sa strabata asa un labirint subteran.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 19:17:15    Titlul subiectului: 161911

andrei11 a scris:
4) Acolo unde ai plasat tu statia e departe de 41 si de alte puncte de interes
De ce statiile de metrou trebuie neaparat plasate langa punctele de interes?Statia singura va deveni un punct de interes. Eu daca stiu ca am la 400m metrou si la 10m statia de RATB e firesc ca o sa ma duc la metrou.
Iar conexiunea cu 41 se rezolva prin un pasaj pietonal subteran.



Pasaj de legatura.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.46 kb
 Vizualizat:  de 11128 ori

Pasaj de legatura.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 19:27:06    Titlul subiectului: 161912

ADY88 a scris:
Statia singura va deveni un punct de interes..

Gresit, ia exemplul statiei Mihai Bravu, care NU este un punct de interes, chiar daca exista de 20 de ani .
Cu pasajul pietonal, ti-am raspuns mai sus, foarte putini vor strabate 200-300m in subteran ca sa faca schimbul tramvai-metrou. In plus, sa faci un pasaj pietonal de 200m este ...fantezie pura.
Legaturile trebuie sa fie scurte si firesti, astfel incat sa incurajeze oamenii sa foloseasca transportul in comun. Daca pierd 5 min sa schimbe, renunta. Ia doar exemplul de la Unirii, un pasaj nefiresc si prost executat. La ora de varf iti blestemi zilele. Si ca lungime nu are nici jumatate din ce propui tu.Acolo chiar sunt peste 400m intre metrou si tramvai, aproape o statie de pe M5...
Amplasamentul tau pentru statia PPL (oarecum, de fapt el era sub bd Poligrafiei) a existat "in carti" foarte multa vreme, insa s-a renuntat la el de curand, cand cineva a descoperit ca legatura cu 41 este foarte importanta.
De ex legatura care s-a facut la Crangasi (desi la prima vedere nu pare "mare lucru") a crescut exponential utilizarea statiei de metrou de acolo. Iar inainte trebuia doar sa traversezi strada, insa se pare ca pentru calator nu era "atractiv". Acum, cand cobori din tramvai direct in metrou...s-au schimbat datele problemei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 20:14:29    Titlul subiectului: 161918

sab a scris:
ADY88, sunt de acord cu tine ca M6 este cvasi-inutila si nerentabila acum,
Gandeste-te si tu, daca in viitor ai fi vrut sa ajungi din centru (sa fie Hotelul Intercontinental) pana la Aerooport.Te urci la Universitate(M2) dupa treci pe M1, dupa pe M4 si abia dupa pe vestita M6... , mie mi se pare si amuzant si penibil in acelasi timp.
sab a scris:
insa daca se face, statia de la terminalul 41 este esentiala.
Asa ca o statie PPL cu amplasament indepartat nu va atrage calatori, iar pasajele pietonale pe care le propui tu cred ca depasesc 150-200m, deci este nefezabil ca un calator sa strabata asa un labirint subteran.

Aparent pare asa, insa in peretii acelui tunel se pot organiza niste puncte de vanzare (cum e in pasajul pietonal din Piata Sudului, ce uneste statia de metrou cu Sun Plaza). Si oricum ai zice ca dupa ce a venit peste noi democratia damboviteana, ne-am dezvatat sa mergem Smile) De ce trebuie sa fie pe M5 si M6 statii din 500 in 500m noi suntem asa de bogati sa ne permitem un asemenea lux?
Si tot matul asta in "S" + statia Expozitiei vor dauga multe milioane de euro pe deasupra costului (sa sapi cu "cartita" in curba cred ca e mai scump decat pe linie dreapta, ca trebuie sa schimbi mereu pozitia inelelor). 10 min pe jos dupa mine ne vor costa prea mult, nu se poate oare sa se vaca ceva mai util cu acei bani (niste aparate RMN pentru spitale ....)?
andrei11 a scris:
5) Si ar trece tunelele pe sub lac, ceea ce e de evitat.
6) Te-am rugat sa fi atent la razele de curbura ( 300 metri ca sa ai o curba decenta ), iar lungimea unei statii masoar-o si tu de la minim 200 metri. ( La o adica poate sa fie si 120, dar nu e recomandabil ).

De ce sa treaca tunelele pe sub lac? Se poate de curbat statia (cum e Piata Victoriei 2 ) si cred ca s-ar fi inscris sub parc bine. Insa nu vd de ce sa faci curbe largi daca tot in 10 m se va opti trenul ca va fi statia Gara Herastrau Laughing



curburi dambovitene.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  427.03 kb
 Vizualizat:  de 11094 ori

curburi dambovitene.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 20:22:48    Titlul subiectului: 161919

Asa cum am spus, M6 mi se pare si mie inutila si o risipa de fonduri.
Insa nu va fi cum spui tu, de la Universitate vei schimba la Victoriei si apoi la Basarab, de unde vei lua direct M6, fara sa mai treci prin M4. Tocmai asta este tema proiectului actual, legatura directa aeroport-gara. Altfel, capatul de la Victoriei era infinit mai bun pentru M6.
In viitor insa M6 va ajunge in sud si vei schimba doar la Eroii Revolutiei. Cam aiurea sa mergi spre sud cand de fapt vrei sa ajungi in nord, dar este totusi un singur schimb. Atunci se va pune insa o problema majora, existenta M4 ca magistrala distincta . Sa ai M4 pe traseu comun 90% cu M6 si distincta pentru doar cateva statii (mai exact 2 acum si poate 4 in viitor, daca se mai face extensia M4 pana la Lac Straulesti) mi se pare in neregula.
De aceea sustin ca era mai bine daca M6 se facea prin prelungirea M4, nu prin derivare din M4. Insa se rata punctul de interes major PPL. Avantaje si dezavantaje...Nu posti sa ajungi si la gara si la PPL si sa ai un traseu lin si firesc cu o singura linie. Trebuie sa stii ce doresti si sa faci o alegere, iar PPL/ tramvaiul 41 si legatura cu gara se pare ca sunt puncte esentiale ale proiectului.
Daca mai vrei un punct slab, chiar dupa prelungire, se pare ca M6 nu va avea legatura directa cu M3, ceea ce nu este in regula...

Configuratia M6 in zona PPL este OK, statia va "atinge" atat 41 cat si piata, fiind situata intre terminalul 41 si rondul PPL. Singura problema este traseul de la 1 Mai la PPL, dar asta este, este un compromis menit sa mai culeaga cativa calatori din cartyierul Pajura si de la tramvaiul 41.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 21:10:06    Titlul subiectului: 161924

Legatura directa se rezolva prin modernzarea liniei alea express de la Gara de Nord (e MULT mai rapid, ieftin si rapid ca perioada de executare), asta e solutia aleasa de capitatele civilizte ce au aeroport in suburbie. Iar traficul local se poate rezolva (oras-Otopeni) prin un sistem LRT, eventual prin prelungirea directa lui 41 (ca sa nu se cumpere tramvaie noi, deocamdata). Eu nu inteleg de ce romanii intotdeauna se complica atat de mult, daca sunt solutii mai simple si mai ales ieftine?
Decat sa arunce bani pentru o magistrala cu statii prea dese in o zona depopulata, mai bine ar baga banii aia in modernizarea centurii feroviare si constructia la intersectia caii ferate cu magistralele importante(DN1, Iuliu Maniu, Bucurestii Noi, Giurgiului), niste statii intermodale comode (da si prelungirea unor linii de RATB sau metrou in cazul Teodor Plady,ca sa poti sa ajungi pana la inelul feroviar).
sab a scris:
Gresit, ia exemplul statiei Mihai Bravu, care NU este un punct de interes, chiar daca exista de 20 de ani .
Mihai Bravu cred ca a fost facuta pentru viitor (ca si toata M6 Laughing ), respectiv in '95 cred ca acolo ar fi fost un cartier tip (daca nu ar fi fost schimarea de regim). Dar daca revenim la intrebearea de ce nu are trafic statia. Eu cred ca e din cauza ca zona statiei MB acum arata urat, mizerie, servisuri auto, fauna locala dubioasa. Iar daca calaculam distanta pana la blocurile de pe Vacaresti se primeste 700m + treceri de pietoni + atmosfera dubiasa e firesc ca de la S nu sunt pasageri. Iar din carterul de la N de statie nu vin pasgeri deorece au de strabatut 400m de zona dubioasa pana la statie i ei prefera statia Dristor (desi e la 600m, zona e mai prietnoasa).
Iar PPL nu se poate compara cu zona Mihai Bravu, e diferenta enorma.
sab a scris:
Daca pierd 5 min sa schimbe, renunta. Ia doar exemplul de la Unirii, un pasaj nefiresc si prost executat.
Mi-ai dat un argument la care nici nu ma gandeam Laughing Vezi, daca oamenii au in fata indicatorul "Statie de metrou", el automat se duce spre statie (necontand cat de departe duce cel tunel), deorece metroul e un transport ce vine regulat, iar RATB-ul vine cum permite traficul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 26 Ian 2013 00:40:16    Titlul subiectului: 161943

De ce trebuie neaparat sa treaca prin Pajura? De la 1 Mai printr-o curba eleganta se inscrie pe sub Expozitiei (se poate face si statie la RomanoAmericana, inainte de fosta bucla de tramvai, avem statie sub Marasti legata de pasajul pietonal existent care poate fi transformat in acces la metrou si de terminal, de ce trebuie sa ne complicam cu bucle aiurea. O sa se raspunda "ca asa e si pe altii, nu e asa dreapta cum o vezi oe harta"...
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Ian 2013 00:46:05    Titlul subiectului: 161944

"Pajura" e halta importanta, e un intreg cartier acolo.
Lasand la o parte ca acea curba eleganta "da" exact pe sub liniile CFR, deci e pacat fara halta "Pajura".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Ian 2013 02:45:23    Titlul subiectului: 161949

Hei, dragii mei, despre ce va 'certati' voi aici??? Ca vad ca discutati despre altceva decat despre proiectul real...
Diversiunile de genul asta...sunt total antiproductive....
Hai sa revenim mai intai 'la realitate' si abia dupa aceea sa 'combatem'!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Ian 2013 08:18:50    Titlul subiectului: 161954

rosetti61 a scris:
De ce trebuie neaparat sa treaca prin Pajura?..

Ca sa mai ia ceva calatori, doar-doar se mai amortizeaza din costuri. Din pacate "tragedia" cartierului Pajura este ca va avea 2 statii de metrou, dar niciuna "la indemana", ambele fiind la marginea cartierului.
O solutie mult mai eleganta decat cea actuala era derivarea inainte de statia Jiului. M6 ar fi trebuit "croita" pe sub str Pajurei,sa traca prin "inima" cartierului.Asa cum vor ajunge calatorii la noua statie de metrou Pajura, situata langa liniile CFR, mai exact dincolo de aceastea? Va trebui infiintata o linie RATB care sa transporte calatorii pana acolo.
Sau repetam greseala lui Ceausescu cu Militariul, le facem metrou, dar de fapt acesta oprea la marginile cartierului si nu deservea eficient locuitorii.

O alta solutie era chiar renuntarea la M4 dincolo de statia Jiului (dar pentru asta trebuia sa ai ceva curaj...).si construirea M6 in prelungirea M4, caz in care aveam o singura magistrala clara si nu repetam greselile actuale ale M1+M3.

Problema la M6 nu este Pajura, ci PPL, mai exact traseul intre cele doua statii.
Vrem ca M6 sa fie si cal si magar (si metrou in oras si legatura cu aeroportul) si sa ajunga peste tot unde sunt puncte de interes, ceea ce da nastere la multe compromisuri. Din pacate, legatura cu M2 este foarte indepartata ca timp (si este esentiala pentru orice linie de metrou, M2 fiind la ora actuala "inima" sistemului", singura magistrala corecta care functioneaza bine), iar cand va exista, va fi departe in spatiu, tomai la Eroii Revolutiei.
Pentru o noua axa N-S care va merge oarecum paralel cu actuala axa N-S (M2) mai trebuia un punct de intersectie, undeva in N.

Legatura cu M3 se pare ca nu va exista, iar cea cu M1 ramane doar la Basarab, ceea ce pentru calatorii din estul orasului este prost.

Deasemenea ar mai fi (si vad ca nimeni nu da un raspuns) problema frecventei. Pana la Baneasa (mai exact aeroportul Baneasa, nu zona comerciala..) avem nevoie de un metrou cu o frecventa oarecum ridicata, dincolo de Baneasa, unde incepe "pustiul" ar merge si un metrou la 20-30 min pana la aeroport. Cum rezolvi acest conflict ?

Si chiar avem nevoie de dublararea unei linii intre Progresu si 1 Mai ? Chiar studiile arata asa multi calatori pe aceasta ruta ? Pentru ca un metrou la 10min pentru fiecare linie (M4, respectiv M6), deci 5 min pentru traseul comun scade mult din atractivitate. Daca frecventa este mai ridicata, dupa parerea mea nu se va justifica. Chiar si 10 min este mult dincolo de Baneasa...
In concluzie cam multe probleme pentru aceasta magistrala, si, implicit, pentru sora siameza M4.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2013 01:07:38    Titlul subiectului: 161970

Pe mine ma depaseste chiar si acum motivul pentru care metroul spre Otopeni nu a inceput de la Aviatorilor, pe la Arcul de Triumf Smile
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 25/Dec/2022
Mesaje: 109
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2013 01:10:36    Titlul subiectului: 161971

Motivul este unul simplu, vor sa lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2013 05:51:23    Titlul subiectului: 161974

Ar face bine sa semnalizeze cum trebuie diferenta dintre Gara de Nord 1 si Gara de Nord 2...sa vezi apoi confuzie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2013 19:43:18    Titlul subiectului: 161992

Asta pentru ca de la inceput s-a gresit prin numerotarea acestor statii. Trebuia sa poarte numele si atit si nu era nici un fel de confuzie.

Intrebarea mea este, nu se face o legatura la Gara, astfel incat M6 asta, sau cum ii zice sa aiba traseu comun cu M1 sau M3 de la Gara spre sud?

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2013 20:20:01    Titlul subiectului: 161997

Pai cum sa aiba traseu comun cu M1 spre sud? Ar fi un dezastru daca s-ar face asta, si asa M3 incurca foarte mult timpii de pe M1(abia devine acceptabil cu sistemele Bombardier). Daca am baga si M6 in amestec ...

Plus ca ar trebui construite niste artificii destul de mari ca tunelul actual M4 sa ajunga pe M1 in conditii de siguranta pentru calatori.

Un lucru bun ce ar trebui facut este o legatura reala intre GdN1 si GdN2 (eventual cu trotuar mobil pentru bagaje).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2013 21:01:12    Titlul subiectului: 162000

Question
Chiar nu inteleg.
De ce sa legi GdN 1 de 2 cu tot felul de trotuare rulante ( pentru bagaje ) ?
Ati uitat de statia M Basarab ? Ce aveti cu ea ?
Si oricum M 6 va ajunge sub Giurgiului, asadar alte intersectii cu alte magistrale, inclusiv cu M 2.
O superintersectie M 1 ( 3 ) / M 5 / M 6 in zona "Izvor / Kogalniceanu " inca e in carti. ( cel putin la nivel teoretic ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Ian 2013 09:20:19    Titlul subiectului: 162011

Din pacate o super-subtraversare a M1/M3 de catre M4/M6 fara vreo corespondenta este in carti la Hasdeu...
Ionescu a scris:
Intrebarea mea este, nu se face o legatura la Gara, astfel incat M6 asta, sau cum ii zice sa aiba traseu comnu cu M1 sau M3 de la Gara spre sud?

Question Question Question
1.M3 este o axa E-V, la fel si M1 intre Semanatoarea si Republica
2.Ca sa se poata uni tunelul M1 cu tunelul M4 si M4 sa mearga spre Crangasi (asta ai vrut sa spui?) ar trebui lucrari complexe, mai ales ca M4 este de "sens contrar" cu M1 acolo. Ar trebui sa se renunte la Basarab si GdN2 astfel incat M4 sa se poata indrepta spre Crangasi.
Si la ce bun ?
moonshadow a scris:
si asa M3 incurca foarte mult timpii de pe M1(abia devine acceptabil cu sistemele Bombardier

M3 are mai multi calatori decat M1 care merg dincolo de Eroilor, pe tronsonul comun. Asa ca n-as afirma ca M3 incurca M1, ci mai degraba invers. Dar asta este o discutie pentru alt topic
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 4 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community