Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Italia, Milano

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa de Sud
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iul/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 23 Noi 2007 23:22:55    Titlul subiectului: Italia, Milano 84964

Desi nici capitala a statului italian si nici cel mai mare oras (ambele titluri sunt luate de Roma) orasul Milano este totusi capitala economica a Italiei si primul centru al bogatei zone de nord a tarii.

Din punctul de vedere al transportului in comun orasul se remarca prin mai multe recorduri si unicate intre orasele italiene:

In primul rand, metroul. Cu o lungime de 76km pe 3 magistrale, se desfasoara pe o lungime mai mare decat suma lungimilor retelelor de metrou din celelalte 5 orase italiane care au metrou (Catania, Genova, Torino, Napoli, Roma; ce-i drept primele 3 orase din lista au doar cate o linie de metrou). Din cele 3 linii de metrou 2 ies din oras; linia M2 verde este subterana in centru dar la iesirea din oras, pe o portiune de circa 15km, se desparte in doua variante: Cea spre Cologno Nord este supraelevata in stil american iar cea spre Gessate este o fosta linie de tramvai interuuban cu linii la nivelul solului.

Reteaua de tramvaie este si ea foarte mare, cu 287km de linie de tramvai fiind una din cele mai mari din lume. Exista 19 linii urbane (dintre care 3 la standard de metrou usor) si alte 2 interurbane. Un simbol al orasului Milano sunt vechile tramvaie portocalii Carello sau Peter Witt (seria 1500) care au fost construite intre 1928 si 1935; din cele 502 vagoane construite atunci 163 inca sunt in functiune astazi, dupa aproape 80 de ani! Pe langa acestea exista si diverse vagoane mai noi, inclusiv vehicule tip metrou-usor de un design foarte modern.

Harta retelei de tramvai arata o acoperire foarte buna a orasului si mai ales a centrului; schita retelei este luata de pe Wikipedia, autorul facand-o public domain.

Doua fotografii luate de pe Railfaneurope.net: Un tramvai Peter Witt respectiv un contrast extraordinar intre vechi si nou: Doua tramvaie separate de trei sferturi de secol pe aceeasi linie, 11. (extraordinar!)



tw.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.38 kb
 Vizualizat:  de 11595 ori

tw.png



tw2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  285.37 kb
 Vizualizat:  de 11595 ori

tw2.jpg



tw3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.32 kb
 Vizualizat:  de 11595 ori

tw3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iul/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 23 Noi 2007 23:30:33    Titlul subiectului: 84965

Exista si o retea inelara de troleibuz; este ce-a ramas dintr-o retea mult mai mare, redusa drastic intre 1975 si 1985. Exista doua linii circulare (90 'circulara stanga' si 91 'circulara dreapta' - parcurg inelul in cele doua sensuri diferite) plus inca doua linii normale, dus-intors. De remarcat cum tramvaiul si troleul au sarcini diferite: Tramvaiul conexiuni radiale (centru-periferie) iar troleul conexiuni inelare (periferie-periferie).

Ca mijloace de transport sunt diverse troleibuze Iveco portocalii, atat single cat si articulate, cat si noile troleibuze Cristalis cu un aer destul de futurist; in fotografie un astfel de troleibuz circuland pe banda rezervata pentru autobuze, troleibuze si taxiuri pe mijlocul drumului.



tr.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.94 kb
 Vizualizat:  de 11594 ori

tr.png



tr.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.43 kb
 Vizualizat:  de 11594 ori

tr.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iul/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 23 Noi 2007 23:46:02    Titlul subiectului: 84966

Pe langa metrou, tramvai si troleibuz prezentate mai sus mai exista:

- 50 de linii urbane de autobuz
- 35 de linii preorasenesti de autobuz
- 8 linii de tren suburban (S) similare S-Bahn-urilor germane
- 10+ linii de tren regional (R) care leaga orasul de comune si orasele mai indepartate; aceste ultime 2 mijloace de transport, desi foarte importante, nu le-am prezentat aici fiindca au caracter feroviar, in afara profilului forumului.

Tarifele sunt rezonabile: 1 euro biletul urban de 75 de minute care permite un numar nelimitat de schimbari; 9.2 euro carnetul de 10 astfel de bilete de 75 de minute; 3 euro biletul de 24 de ore. Desi stim cu totii care este diferenta intre salariile din Italia si cele de la noi, precum si intre retelele de transport de acolo si cele de aici, tarifele sunt APROAPE ACELEASI: Daca luam in calcul un itinerar ce necesita 2 schimbari la noi, acesta poate costa intre 2 si 3 lei (0.6 - 0.9 euro fata de 1 euro la Milano) iar biletul de o zi costa la noi cam intre 5 si 7 lei (1.5 - 2 euro fata de 3 euro la Milano).

In concluzie: Milano este de departe orasul italian cu cel mai bine dezvoltat si integrat sistem de transport; el poate 'concura' fara probleme cu orice alt oras european.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2014
Mesaje: 130
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Vin 25 Apr 2008 00:31:14    Titlul subiectului: troleibuze 92455

Cate ceva din Milano


Immagine 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.17 kb
 Vizualizat:  de 11307 ori

Immagine 010.jpg



Immagine 012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.87 kb
 Vizualizat:  de 11307 ori

Immagine 012.jpg



Immagine 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.96 kb
 Vizualizat:  de 11307 ori

Immagine 013.jpg



Immagine 026.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.84 kb
 Vizualizat:  de 11307 ori

Immagine 026.jpg



Immagine 028.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.5 kb
 Vizualizat:  de 11307 ori

Immagine 028.jpg



_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2014
Mesaje: 130
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Vin 25 Apr 2008 00:35:44    Titlul subiectului: Troleibuze 92456

1. Detaliu al retelei electrice.
2. Detaliu cu placutele de inregistrare ale troleibuzelor.
3. Sistemul de control cu telecamere ale strazilor rezervate troleibuzelor si autobuzelor.



Immagine 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.04 kb
 Vizualizat:  de 11306 ori

Immagine 009.jpg



Immagine 027.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.78 kb
 Vizualizat:  de 11306 ori

Immagine 027.jpg



Immagine 025.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.74 kb
 Vizualizat:  de 11306 ori

Immagine 025.jpg



_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2014
Mesaje: 130
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Vin 25 Apr 2008 00:41:32    Titlul subiectului: Autobuze 92457

1-2. Iris Cursor Cityclass fata de aceleasi autobuze din Roma, deschiderea usilor este laterala si nu in interior.
3 Un Iveco articulat trecut cu o viteza nemaivazuta intr-o intersectie.
4. Un minibus pe linea 72 in substitutie



Immagine 023.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.45 kb
 Vizualizat:  de 11305 ori

Immagine 023.jpg



Immagine 024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.59 kb
 Vizualizat:  de 11305 ori

Immagine 024.jpg



Immagine 029.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.94 kb
 Vizualizat:  de 11305 ori

Immagine 029.jpg



Immagine 054.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.08 kb
 Vizualizat:  de 11305 ori

Immagine 054.jpg



_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2014
Mesaje: 130
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Vin 25 Apr 2008 00:47:41    Titlul subiectului: Tramvaie 92458

Linia 16 intre Stadionul San Siro si Piazza Duomo.
Detaliu cu linia
Detaliu cu o tabela de afisaj cu numerele de traseu
Cabina de manovrare



Immagine 015.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.82 kb
 Vizualizat:  de 11304 ori

Immagine 015.jpg



Immagine 016.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.56 kb
 Vizualizat:  de 11304 ori

Immagine 016.jpg



Immagine 019.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.11 kb
 Vizualizat:  de 11304 ori

Immagine 019.jpg



Immagine 020.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.7 kb
 Vizualizat:  de 11304 ori

Immagine 020.jpg



Immagine 021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.21 kb
 Vizualizat:  de 11304 ori

Immagine 021.jpg



Immagine 022.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.44 kb
 Vizualizat:  de 11304 ori

Immagine 022.jpg



Immagine 017.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.59 kb
 Vizualizat:  de 11304 ori

Immagine 017.jpg



Immagine 018.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.2 kb
 Vizualizat:  de 11304 ori

Immagine 018.jpg



Immagine 055.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.02 kb
 Vizualizat:  de 11303 ori

Immagine 055.jpg



_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2014
Mesaje: 130
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Vin 25 Apr 2008 00:54:07    Titlul subiectului: Tramvaie 92459

Trecem la zilele noastre Laughing


Immagine 056.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.27 kb
 Vizualizat:  de 11302 ori

Immagine 056.jpg



Immagine 057.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.41 kb
 Vizualizat:  de 11302 ori

Immagine 057.jpg



Immagine 059.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.04 kb
 Vizualizat:  de 11302 ori

Immagine 059.jpg



Immagine 060.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.54 kb
 Vizualizat:  de 11302 ori

Immagine 060.jpg



_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2014
Mesaje: 130
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Vin 25 Apr 2008 00:56:47    Titlul subiectului: Tramvaie 92460

O bucata de museu... Shocked


Immagine 062.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.97 kb
 Vizualizat:  de 11301 ori

Immagine 062.jpg



_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
photorail



Data înscrierii: 22/Mai/2008
Ultima vizita: 03/Iun/2008
Mesaje: 1
Locație: Milano (Italia)

MesajTrimis: Joi 22 Mai 2008 14:16:09    Titlul subiectului: 93640

Bună ziua tuturor, sunt Stefano din Milano.

Tramvaiele Witt, adevaratele piese de muzeu, opereaza inca in numar de 159 din totalul de 509 construite între 1928 și 1929. De un an ATM Milano desfasoara un plan de a vopsi 50 dintre aceste vehicule in culorile lor originale de la inceputul anilor 20 (alb si galben) si alte 50 în culorile din anii '30 - '70 (verde deschis/verde-închis). Actualmente exista 25 de tramvaie alb-galbene si altele continua sa apara pe masura ce ies din revizii.

Pentru a vă face o idee de ceea ce circulă de la Milano, uitati-va aici:

http://www.photorail.com/forumNEW/topic.asp?TOPIC_ID=7933

Pentru mai multe fotografii la un loc va invit pe site-ul meu:

http://www.photorail.com/phr0/tram/milano/atm_milano.htm

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Sep 2011 15:16:57    Titlul subiectului: 148327

Am fost la Milano acum o saptamina, la un congres. Mi-a placut sistemul de transport milanez, diferit si mult mai ordonat decat cel roman. Intr-adevar am recunoscut mai toate cele exprimate de alti colegi mai sus.
Cateva precizari la zi se impun. Reteaua de tramvaie descreste vazand cu ochii, fiind inlocuita de metrou. Sunt foarte multe strazi ramase cu sinele pe strada, dar cu reteaua electrica demontata. Ei spun ca din cauza costurilor ridicate pentru scoaterea integrala a sinelor, mai bine le lasa acolo, pana cand va fi nevoie de reabilitarea strazilor.
Metroul este foarte curat si foarte bine construit, intr-adevar. Ce nu am inteles este intervalul mare intre trenuri la anumite ore. Am asteptat la un tren pe linia verde, chiar 15 minute la ora 9 de dimineata. La fel si seara. Trenurile sunt vechi si noi, in mod succesiv. Trenurile noi au aer conditionat si ecrane cu afisaj si cu anunturi vocale. Trenurile vechi sunt pline de grafiti, mai murdare, si fara nici un fel de avertizare.
Din pacate nu am apucat sa ma plimb cu vreun tramvai vechi, dar am apucat sa ii fac poze. Se pare ca aceste tramvaie fac servicii normale de transport, nu estivale sau ceva. Sunt foarte zgomotoase, mai ales pe partile mai degradate ale infrastructurii.
Gara Milano Centrale, este o cladire de vizitat, masiva si foarte impunatoare, de tip mussolinian, dar foarte frumoasa si renovata si curata.
Despre bilete, ATM, compania de transport a orasului, a fost sponsor al conferintei si a oferit participantilor un abonament saptaminal pe toate liniile de transport. Abonamentul avea inscriptia companiei, precum si sigla conferintei. A fost un gest foarte frumos din partea lor, alinandu-ne cei 650 euro platiti pentru inregistrarea ca participant la conferinta Very Happy Pe linga asta, in seara deschiderii conferintei, in seara cinei si a inchidserii, ATM a pus la dispozitie autobuze care sa faca legatura intre cateva statii de tren si de metrou cheie si locul desfasurarii evenimentelor.
Calatoria simpla in general costa un euro (la timpul trecut). Am prins live o majorare cu 50% a tarifelor, adica fix cu 2 zile inainte de plecare, biletul s-a facut 1.5 euro. (Bineinteles ca nimeni nu urla ca disperatii, asa cum se intampla pe-acasa.)
Serviciile de transport functioneaza zilnic intre orele 05:00 si 24:00-metrou si 0500 si 0130 - pentru restul. NU exista servicii de transport de noapte, desi Milano este motorul economiei italiene. Totusi intre 00:00 si 01:30 metroul este inlocuit de cateva autobuze.
Per total, as zice, servicii bune!

Facand o excursie cu masina inchiriata prin tot Nordul Italiei, pe langa peisajele absolut splendide si oraselele bijuterii, am vazut cam cum sta si infrastructura. Autostrazile se platesc, sunt destul de bune, desi cu intrari si iesiri foarte abrupte si cu benzi cam inguste. Soselele nationate (SS) si cele provinciale (SP) sunt ca drumurile de la noi, de obicei cu o banda pe sensul de mers, dar cu mult mai putini cretini la volan decat ma asteptam. Ceea ce insa m-a facut bucuros intr-un fel si m-a linistit in privinta unor plangaciosi si frustrati de acasa, este prezenta permanenta a sensurilor giratorii la toate intersectiile acestor drumuri! Cred ca am traversat intr-o zi nu mai putin de 60. Smile Se conduce bine in ele, traficul era destul de fluid si nu incurcau pe absolut nimeni, de la scutere pana la TIR-uri. am uitat sa mentionez ca si Milano este plin de sensuri giratorii mai mari sau mai mici, unele semaforizate, iar altele nu. Giratoriile rullz! Cool
Nu trebuie sa mai spun cred ca masina inchiriata pentru 2 persoane pe o saptamina cu tot cu costul motorinei pentru 1000km m-a scos mult mai ieftin decat hoinareala pe trenuri sau pe cine stie ce autocare Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
darius_somolan



Data înscrierii: 16/Dec/2009
Ultima vizita: 24/Iul/2017
Mesaje: 70
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 26 Iun 2012 22:08:12    Titlul subiectului: 156775

Am vizitat acum o luna Milano. Am vizitat si Bresso, o localitate imediat dupa Milano, unde exista o linie de tramvai, care vine din Milano, destul de uzata, dar inca mai exista firele de inalta tensiune.
Mai circula tramvaiul pe acolo?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 09/Mai/2017
Mesaje: 98
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 31 Ian 2013 03:54:35    Titlul subiectului: 162174

Reteaua de metrou si a tramvaielor
http://www.atm-mi.it/it/ViaggiaConNoi/Pagine/SchemaRete.aspx
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa de Sud Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community