Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 08 Noi 2005 16:10:35 Titlul subiectului: Troleibuzele din Constanta |
1624 |
|
Iata si o imagine cu troleibuzele ROCAR E412LS inca circuland, cred ca numai datorita lor inca mai avem 2 linii de troleibuz functionale...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
181.24 kb |
Vizualizat: |
de 51044 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Dum 18 Dec 2005 01:03:06 Titlul subiectului: |
7803 |
|
Din ce-mi amintesc, #574 parca a fost primul 217E.. schema de culoare originala era parca crem cu o banda verde jos... era la garajul din zona stadionului (A2?).. mergea mai mult pe 43 parca
Ultimul 217 a fost #613 si a fost la garajul (ca fapt divers, in Constanta la depoul de troleibuze i se zicea garaj) care deservea liniile 40/41/42/43.. Dupa aia #614 a fost un 212 care a stat la celalalt garaj... m-am intristat cand am vazut ca nu mai iau articulate .. it was the begining of the end...
1. Cutiile cu rezistente de pe 217-uri sunt flancate cu cate doua bucati de tabla pe fiecare parte... ca o particularitate, 217-urile de la #609 la #613 aveau bucatile din spate cu cca 4-5 cm mai inalte decat cele din fata (asa e cand esti la mare si ai timp de ars gazu' de dimineata pana seara .. pe plaja, stai si te uiti la trolee).. cu #613 am mers in mamaia cu 60+ km/h
2. Troleele de la garajul din zona stadionului erau mai ingrijite decat cele de la garajul din zona INEL II si troleele ramaneau mai mult timp pe un anumit traseu (spre deosebire de troleele de la garajul INEL II)
3. Troleibuzele au avut tragatoare pt trolee de cand au venit in dotarea standard (poate si de mai demult) (la cum arata reteaua, cred si eu ca aveau nevoie)... unor troleibuze mai vechi li s-au montat si lor tragatoare.. si soferii se foloseau din plin de ele... de exemplu daca unui troleu care mergea la poarta 1 ii sareau troleele la poarta 2 soferul nu se mai sinchisea sa puna troleele sus... isi dadea drumul la vale ... sau daca avea o statie imediat dupa intersectie si ii sarea troleul in intersectie rula pana in statie... pe vremea asta in Bucuresti, daca ii sarea vreunui troleibuz troleele, soferul punea o frana brusca de te dadea jos (bine, ca mergeau incet in zonele cu pericol de deraiere)
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 18 Dec 2005 14:13:27 Titlul subiectului: |
7863 |
|
Eu imi amintesc de 471, 474, 477, 511, 531 si 551.
Cred ca de pe la 530 au inceput troleibuzele 117EA.
L-am vazut si pe celebrul 406.
Dupa S'B-Atlas, dintre articulate ar mai fi 477 pe post de depozit, dar nu stiu in ce hal arata si nici daca mai e articulat. Oricum, in circulatie nu mai e sigur.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 09 Ian 2006 09:13:39 Titlul subiectului: Troleibuzele din Constanta |
11520 |
|
Iata si cele cateva poze pe care le-am facut eu intr-un weekend cand am fost la mare, la plaja, si am nimerit o zi nefavorabila indeletnicirii mai sus mentionate, asa ca am trecut la planul "B", la poze... Asa ca pentru mine n-a fost mare suparare...
Sa incep cu ROCAR 212E RATC #622, singurul ROCAR212 pe care l-am mai vazut eu la strada, ca din pozele altora pare sa mai supravietuiasca si RATC#621...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.98 kb |
Vizualizat: |
de 50895 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 09 Ian 2006 09:14:48 Titlul subiectului: |
11521 |
|
Acum incep ROCAR E412LS-urile.
1. RATC#630
2. RATC#631
3. RATC#632
4. RATC#633
5. RATC#635
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.88 kb |
Vizualizat: |
de 50894 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.24 kb |
Vizualizat: |
de 48006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.18 kb |
Vizualizat: |
de 48006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.42 kb |
Vizualizat: |
de 48006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.92 kb |
Vizualizat: |
de 48006 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 09 Ian 2006 09:18:42 Titlul subiectului: |
11527 |
|
1. RATC#636
2. RATC#637
3. RATC#638
4. RATC#639
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.15 kb |
Vizualizat: |
de 50887 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.67 kb |
Vizualizat: |
de 48005 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.94 kb |
Vizualizat: |
de 48005 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.97 kb |
Vizualizat: |
de 48005 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mar 25 Apr 2006 15:31:24 Titlul subiectului: 117ct |
21336 |
|
din cate imi aduc bine aminte de la troleibuzele din constanta, singurele care aveau tavanul scund erau cele cu rezistentele incadrate de structura metalica... (din intervalul #54x-#55x) sunt si variante cu rezistentele incadrate asa care nu sunt scunde...
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Mie 03 Mai 2006 22:02:13 Titlul subiectului: |
22151 |
|
ITC 509, fotografiat la Pescarie.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.27 kb |
Vizualizat: |
de 51238 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 03 Mai 2006 22:42:38 Titlul subiectului: |
22160 |
|
Puntea B pare de Raba. Așa e? Am auzit că în București ar fi fost troleibuze Dac 117 și autobuze Dac 112UDM cu punți spate de Raba, înlocuite ulterior cu punți AB.
La Constanța au fost punți Raba pe vehicule Dac?
Ce fel de punți au troleibuzele Rocar 412E din Constanța? Raba ca autobuzele Rocar U 412-260 din București sau AB?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 03 Mai 2006 23:04:30 Titlul subiectului: |
22169 |
|
#509 pare fabricat în perioada 1983-1985. Nu cred să aibă punte Raba. Gândește-te că, în acea perioadă, principiul era... să nu importăm nimic. Nu uita că DAC-ul constituie expresia naționalismului românesc în materie de transporturi, deci o punte ungurească pe un autobuz românesc... Că, inițial, DAC aveau punți de RABA e adevărat, dar, ulterior, s-a preferat ca toate piesele să fie autohtone. în plus, se poate observa că janta axei B e atât de neagră încât nici nu se poate observa dacă butucul e gros; negreala respectivă pare ulei care curge din angrenajele planetare "suplimentare", ori, la o punte de RABA să curgă așa tare uleiul... Deși în poză nu se vede, pot spune că butucul e gros, având în vedere că știu generația respectivă de troleibuze și, în plus, DAC 117 cu punte cu butuc subțire nu știu să fi existat.
Legat de troleibuzele constănțene:
-troleibuzul 500 avea schema ferestrelor de pe partea opusă ușilor 00000A1111, deci, nici o fereastră de pe "tractor" nu se putea deschide
-la unele modele scunde (contemporane lui 558), a doua fereastră de pe partea opusă ușilor era luată fie de pe Romanuri, fie de pe V3A-uri. De altfel, ferestre de V3A puteau fi văzute și pe unele autobuze DAC 117 interurbane.
-în 2001, circula troleibuzul 494. Pe cadrele scaunelor originale erau montate scaune de Rocar din plastic, de culoare albastră; altfel spus, scaune din 1994
-troleibuzul 590 făcea, într-o vreme, reclamă la discoteca No Problem și arăta destul de urât
-troleibuzul 574 avea o schemă aparte a ferestrelor și ușilor:
201121A2112
S11101A0111
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Lun 12 Iun 2006 21:21:23 Titlul subiectului: |
25039 |
|
Ce a vazut un francez in anul 1987:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
210.97 kb |
Vizualizat: |
de 50448 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 12 Iun 2006 22:42:56 Titlul subiectului: |
25051 |
|
Este mai vechi de 1986, poate chiar mai vechi de 1983:
-rezistențele au doar o sită
-fiecare fereastră de pe partea ușilor se poate deschide; element tipic troleibuzelor care, la început, erau vopsite în albastru. Cel din poză are o schemă de culoare total diferită, dar care cred că era schema ITC-ului.
1. Troleibuzul cu cel mai mic număr de parc pe care l-am văzut circulând e 621 (Rocar 212 E)
2. Nivelul de zgomot produs de ansamblele:
-alternator+compresor+motor de acționare
-hidropompă+motor de acționare
în cazul lui 621 e nepermis de ridicat atât în exterior cât și în interior
3. Din cauza traficului + a mașinilor parcate nu tocmai corespunzător, traseul e dificil, mai ales că e și destul de întortocheat
4. La troleibuzele Rocar de Simon zgomotul axei B este, de asemenea, ridicat.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Aug 2006 18:44:07 Titlul subiectului: |
31819 |
|
Cele 5 troleibuze Rocar 212E aflate in circulatie sunt: #619, #620, #621, #622 si #624.
In garaj inca mai exista: #614, #615, #616, #617, #618 si #623. De asemenea, exista si troleibuzul utilitar DAC 112E #406. SB Atlas il prezinta ca fiind fabricat in 1980, dar ca model 212E.
Toate cele 15 troleibuze Rocar de Simon circula.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 30 Aug 2006 00:43:32 Titlul subiectului: eeeee |
32151 |
|
Cred că e un 112 E de la bun început, adică nu provine din scurtare. Dacă bine țin minte, și înainte de 1990 era tot scurt, deci posibilitatea ca să provină dintr-un 117 e aproape nulă; să nu uităm că atunci erau la modă vehiculele de mare capacitate.
Numerotarea e atipică; în mod normal, vehiculele constănțene au numărul scris de două ori în față.
616
1. în 2001, avea o goarnă cu sunet puternic
2. Pe anvelopa din față se vede un număr din 3 cifre care pare 546; probabil, are roata de la 546. Și acuma îl țin minte; a fost fabricat în 1987.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 30 Aug 2006 00:59:30 Titlul subiectului: |
32155 |
|
Este trecut propriul numar de parc, insa cifrele nu sunt bine desenate. Identic la #623.
#406 a fost cu siguranta 112E de la inceput. Chiar rog pe cei care cunosc povestea seriei 400 sa ne-o prezinte, intrucat e o situatie aparte. La un alt topic din cadrul subforumului dedicat judetului Constanta a fost prezentat troleibuzul #405 fotografiat in anii '80.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 30 Aug 2006 07:43:20 Titlul subiectului: |
32160 |
|
În 1995-1996, utilitarul #406 era într-o stare aproape excelentă, dacă îmi aduc aminte bine chiar avea toate cele 3 uși. A fost DAC 112E, nu e scurtat. Dar starea în care e acum mă dezamăgește, deși e oarecum de înțeles, numai din '96 au trecut vreo 10 ani...
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 30 Aug 2006 19:29:46 Titlul subiectului: |
32200 |
|
Troleibuzele cu 40x erau 112E originale. Despre asta s'a mai discutat pe forum sau in cel mai rau caz pe cel vechi. 406 era utilitar inca din 1989, dar nu-mi amintesc cate usi avea pentru ca era undeva intr'un rond, dar cu partea stanga la vedere.
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Sâm 06 Ian 2007 23:39:09 Titlul subiectului: rgerge |
42848 |
|
radub a scris: | Exista informatia privitoare la numerele de parc constantene ale celor 10 troleibuze Roman trimise la Iasi in a doua jumatate a anilor '80? |
Trix a scris: | In 1986 am fost la Constanta, de fapt la Neptun, dar m-am plimbat mult prin Constanta. Din fericire, cam repede, din masina. Cu toate acestea am vazut pe acolo troleibuze cu numere pana pe la 500, toate 117E, nu 217E. Niciun Roman.
In 1989 am fost la Mamaia si m-am plimbat cu 41 pana la Gara si inapoi + prin zona Mamaia suficient incat sa vad cam asa:
Cod: | 405,406: 112E
4??-513: 117E, bleu + rosu
514-52x: 117E, albastru + rosu
52x-54x: 117E cu cutie de tabla deasupra
O masina de interventii cu numarul 203. | Nu sunt sigur daca 514 era primul albastru. |
virgilius a scris: | Edit sisintea -Troleibuzele din Constanta:
203 buc. [#121-#323] T.V.2E si T.V. 20E. (#101-#120 au fost autobuze si
alte "speciale",asta inainte de 1959 cand au aparut troleele).
78 buc. [#324-#401] ROMAN 112
6 buc. [#402-#407] DAC 112E
166 buc. [#408-#573] DAC 117E articulate( din care 13 buc. #543-#555,
mai "scunde" si care initial au fost destinate BULGARIEI !)
40 buc. [#574-#613] DAC 217E articulate.
11 buc. [#614-#624] ROCAR 212E ( din care mai circula 5 buc. )
15 buc. [#625-#639] ROCAR DE SIMON 412E( circula toate 15 ).
TOTAL =519 troleibuze in 47 de ani ! Probabil doar BUCURESTIUL ne depaseste. #324 a devenit dupa ani buni,#349 si apoi prin 1985, #380,
dupa ce respectivele au fost casate ! |
OAB a scris: | Între 1981 și 1987, frecvent circulam cu troleibuzele (mai ales cu cele de pe linia 41), având în vedere că, în concediul părinților mei, veneam cu aceștia în Constanța, locuind pe Strada Mării nr.3, lângă fostul consulat cehoslovac. După acel an, chiar dacă atunci când vin la mare nu stau în Constanța, îmi fac timp să vin în orașul respectiv.
2. Consider că dezvoltarea transportului electric în Constanța era ceva absolut necesar. În timpul sezonului estival, din cauza traficului intens, poluarea crește considerabil, ori, exact de autobuze care să substituie troleibuzele nu era nevoie.
3. Ai idee dacă troleibuzul #621 a trecut sau nu prin RK? Dacă da, când a avut loc? Vara trecută am fost cu el și, lăsând la o parte că a trebuit să stau destul de mult în stația de la Poarta II Port (ritmicitatea vehiculelor care deservesc linia 48 era, în vara 2006, considerabil mai mică decât cea a autobuzelor de pe linia 42):
-podeaua nu arăta prea bine deloc; mușamaua care o acoperea era deteriorată în destul de multe locuri
-compresorul era anormal de zgomotos; bătea foarte tare | Nu am gasit alta modalitate de mutare a mesajelor aici.
|
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Dum 07 Ian 2007 10:37:42 Titlul subiectului: |
42863 |
|
-#621[DAC 212E] circula zi de zi.Nu stiu nimic despre RK.
-DAC 117E cu bleumarin jos si o dunga rosie imediat deasupra au fost 30 de buc.[ #513 - #542 ]
-in parcul auto din apropierea Delfinariului,nu se mai afla niciun autobuz!
Terenul a fost revendicat si castigat in instanta!Cred ca doar ce se afla in cladire,inca nu a fost mutat.Toate autobuzele RATC innopteaza in parcul auto din apropierea depoului de tramvaie,in zona industriala.AVIZ CURIOSILOR !!!
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 08 Ian 2007 02:02:34 Titlul subiectului: |
42941 |
|
În vara anului trecut, când am fost la Constanța, mi s-a spus că singurul articulat existent este magazia din Autobaza Nr. 2 (lângă Delfinariu).
Acea poză în care se văd troleibuze și autobuze casate pare a fi Autobaza Nr. 1, cea de lângă Depoul de tramvaie.
http://www.urbantransport.kiev.ua/dir/ro/Constanta/
Astea sunt pozele:
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 15 Ian 2007 15:28:50 Titlul subiectului: |
43801 |
|
În lucrarea DIE STADTWERKEHR, Heft 5/6-1975, apar două fotografii cu troleibuzele constănțene, un TV2E și un TV20E.
Conform celor scrise în articol, troleibuzele TV2E (sau un lot din ele) aveau numerele de parc 243 - 256, iar troleibuzele TV20E (sau un lot din ele) aveau numerele de parc 260 - 319.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
125.84 kb |
Vizualizat: |
de 49187 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Lun 15 Ian 2007 19:23:25 Titlul subiectului: |
43819 |
|
Constanta sper ca va ajunge in timp un model in ceea ce priveste transportul electric. Sa vedem cit timp se va scurge pina atunci. Dar, Doamne, aceste fotografii sint superbe...
Sa nu uitam sursa: http://tramways-romania1982.blogspot.com/
Oare pe unde or mai sta ascunse fotografiile -document foarte dragi noua?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
163.4 kb |
Vizualizat: |
de 49163 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
161.71 kb |
Vizualizat: |
de 49163 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
142.5 kb |
Vizualizat: |
de 49163 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
210.33 kb |
Vizualizat: |
de 49163 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Lun 15 Ian 2007 19:28:48 Titlul subiectului: |
43820 |
|
Vad ca afisajul Urcare -Coborire este specific fontuilui ITBucuresti. Si troleibuzele 228 -247 din Sibiu (ex-ITB) aveau acelasi font. Si albastrele constantele au pastrat acelasi font. A lucrat URAC-ul la ele, nu gluma.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.01 kb |
Vizualizat: |
de 49161 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
160.05 kb |
Vizualizat: |
de 49161 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Mar 16 Ian 2007 09:49:26 Titlul subiectului: |
43885 |
|
EXCELENTE FOTOGRAFII ! Cateva lamuriri:
-TV 2E[#251]si TV 20E[#319]intorcand la vechiul capat de linie de la Gara(actuala parcare a garii)
-DAC-urile 117E[#433 si #436]galbene, sunt din seria #425-#436,toate galbene(cel din spatele lui #433 are culoare originala,au fost cateva serii)
-DAC-urile(ROMAN)112E [#385 si#401]roscate,sunt din seria #376-#401,toate roscate.Poza e la P-ta Unirii unde se bifurcau liniile 40,41,43 cu liniile45si50. #401 a fost ultimul DAC(ROMAN)112E.
-DAC-ul 117E[#416] bleu este din seria #408-#424.Au mai fost si alte serii de "bleu".
-Panoul cu trasee este din statia de la gara(existenta si azi).Nu fusesera inca inlocuite liniile de autobuz 22(a devenit troleibuz 42),14(a devenit troleibuz 44), 4 (a devenit 4, 16 (a devenit 47-desfiintata azi) si 27 (care a devenit 49).Ce va urma ? Numai MAZARE poate decide !
Fosta linie de autobuz nr.4,a devenit linia de troleibuz nr.48 ( 48barat a aparut mult mai tarziu).
|
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Vin 19 Ian 2007 09:36:05 Titlul subiectului: 0000 |
44184 |
|
Dupa revolutie, am avut si noi la Constanta un Renault-Berliet, care n-a iesit nicio clipa din curte, pe motiv ca reteaua este la 750 V, iar el mergea la o tensiune mult mai mica?!?!?! Ar fi fost singurul troleibuz strain care a circulat vreodata in Constanta! Am auzit ca in cele din urma a ajuns in Timisoara.
|
|
Sus |
|
|
|