Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public din Bacau

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BACĂU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 6128
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 11 Feb 2013 09:59:28    Titlul subiectului: Istoria transportului public din Bacau 162589

Un articol mai mult decat interesant:

http://adevarul.ro/locale/bacau/inedit-transportul-urban-calatori-1930-1_511518604b62ed5875ec3677/index.html#

"Inedit: Transportul urban de călători în ...1930
8 februarie 2013, 17:34

Câteva spicuiri savuroase din “Regulamentul municipal pentru transportul călătorilor cu autobuze” elaborat de Servicul Tehic din cadrul Primărie Bacău în primăvara anului 1930:

“Pe linia I (gară – Podul de fier) autobuzele vor sosi la gară cu 15 minute înainte de plecarea trenurilor și cu 5 minute înainte de sosirea lor. Pe cele două linii (I – gară – Podul de fier, II – Parcul municipal Bistrița de la Gherăești la fabrica Letea), concesionarul poate utiliza minimum 4 autobuze, două pe fiecare linie. Autobuzele vor avea caroseria de tip tramvai, cu minim 16-20 locuri fixe, comode. În locurile indicate prin placarde, staționările sunt obligatorii. Placardele vor fi însemnate pe ambele părți cu anunțul „Stație de auto-taxi”, cu indicarea sensului în care merg autobuzele; confecționarea și întreținerea lor sunt date în grija concesionarului. Autobuzele vor opri de câte ori li se va face semn pentru coborâre, de către călători. Atunci când vor fi locuri libere, autobuzele vor opri la toate semnele de urcare; personalul autobuzelor poate refuza accesul celor cu ținută necuviincioasă. Fiecare pasager are voie să ducă cu el numai bagajul ce-l poate ține în brațe, fără a incomoda pe vecin; pe linia I, bagajele vor putea fi transportate pe acoperământ. În timpul călătoriei este interzis fumatul, aruncatul hârtiilor, accesul animalelor – cu excepția păsărilor ținute în colivie sau a câinilor mici, de lux, ce pot fi ținuți în brațe. ”

Alte prevederi din regulament stipulau obligația de a elibera, la cerere, abonamente cu reducere de minim 20% pentru elevi și muncitori, vestimentația obligatorie a șoferilor (uniformă, șapcă, număr de ordine), starea de întreținere a mijloacelor de transport („stare de curățenie perfectă”, curse „bine încălzite” în sezonul rece).

Prețurile biletelor pentru transportul pe cele două trasee au fost stabilite la următoarele sume:

- Primărie – Gherăești: 10 lei

- Primărie – Gherăești (dus – întors): 15 lei

- Primărie – Fabrica Letea: 6 lei

- Primărie – gară: 6 lei

- Primărie – Podul de fier – Moara „Stâncă”: 8 lei

- Primărie – obor: 6 lei

- Gară – Podul de fier – Moara „Stâncă”: 10 lei

- Gară – Gherăești: 12 lei

- Letea – Gherăești: 15 lei

- Letea – Gară: 10 lei

P.S: Să adăugăm faptul că traficul auto băcăuan era completat de nu mai puțin de 125 de autoturisme înregistrate în 1936 la Poliția municipiului Bacău."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ASB



Data înscrierii: 04/Sep/2007
Ultima vizita: 05/Dec/2017
Mesaje: 14
Locație: Bacau

MesajTrimis: Sâm 25 Noi 2017 12:04:42    Titlul subiectului: 192503

Plecând de la modelul ieșean de a conserva și restaura tramvaiele istorice, ar fi frumos ca și în municipiul Bacău să conservăm și să restaurăm autobuzele vechi (DAC, ROMAN, ROCAR, etc.).
Știu că în Bacău au fost casate toate, dar probabil nu și în celelalte orașe, trebuie să mai fie câteva rătăcite.
Astfel cele rămase, să fie restaurate și aduse la Bacău, iar cu ocazia diferitelor evenimente să circule din nou. Eventual să se inființeze un muzeu al transportului public în comun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pvd2010



Data înscrierii: 09/Iun/2009
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 16
Locație: Bacau

MesajTrimis: Dum 03 Dec 2017 21:02:59    Titlul subiectului: 192630

Orice inițiativă ar trebui sa vina de la vreo organizație terță cu fonduri cu tot. SC TP este o firma privata chitita pe profit și care nu are în intenție asa ceva după ce au casat/ vândut tot ce s-a putut. Zona asta a tarii este într-un praf și într-o foame cronica. Greu de crezut ca s-ar găsi resurse sau interes pentru un muzeu de acest gen. Asta e realitatea. Rămânem cu pozele și amintirile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BACĂU Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community