|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 16 Feb 2013 23:38:49 Titlul subiectului: Tramvai reabilitat in colaborare cu o firma italiana |
162699 |
|
Mai intai a aparut o stire conform careia jurnalistii aradeni erau invitati sa asiste la decorarea unui vagon in culorile si cu poze din istoria echipei locale de fotbal UTA. Cand colo ce sa vezi, a fost prezentat un vagon (GT6 138) reabilitat de o firma privata din Italia. Din articol reiese ca totusi s-au dat ceva bani firmei, nu a fost doar o reabilitare de proba. Probabil ca de caroserie s-a ocupat firma respectiva si de partea tehnica sau electrica cei de la CTP (in limitele lor, desigur).
Cert e ca CTP-ul a rebilitat in ultimii ani cateva vagoane insa nu chiar atat de complex. Adica s-a facut retapitarea scaunelor, vopsire, eventual schimbare a podelei sau a peretilor din placaj insa nu chiar toate deodata. In fine, e clar ca cele maxim 5 tramvaie noi preconizate a se cumpara vor fi o picatura intr-un ocean. Asa ca poate asta e solutia ce va mai prelungi durata de viata a unor vagoane insa nu stiu ce se poate face cu cele care au sasiul praf (ruginit, gaurit). La Iasi am vazut ca este vorba de o reabilitare mult mai serioasa, ce sa mai spunem de tramvaiele Bucur din Bucuresti.
Am deschis topic nou pentru ca este ceva relativ inedit pentru CTP. Sa vedem cum vor evolua lucrurile. Intrati pe link pentru poze.
http://glsa.ro/arad/articole-recomandate/88858-reabilitarea-tramvaielor-a-devenit-o-realitate-palpabila-la-ctp-arad.html
La Compania de Transport Public Arad, în depoul de tramvaie de pe strada Cocorilor, a avut loc ieri prezentarea publică a unui tramvai recondiționat în integralitate și care va fi pus în circulație în curând. Reabilitarea a fost realizată prin cooperarea CTP cu o firmă din Arad înființată de un investitor italian, Fabio Logli. „Acesta este primul vagon reabilitat și este o performanță din toate punctele de vedere, cu toate inconvenientele de care ne-am lovit. Unul dintre inconveniente a fost vremea, temperaturile scăzute influențând pe alocuri calitatea lucrului, dar este o experiență din care toți am avut de învățat. Important este că am reușit să arătăm că și în România, în Arad, se pot realiza astfel de reabilitări eficiente și cu costuri mici”, a spus Fabio Logli.
Unul dintre oamenii importanți în acest proiect a fost arădeanul Marius Mariș, cel care a făcut „legăturile” între autoritățile locale și CTP pe de-o parte, și investitorii italieni pe de altă parte. Potrivit lui Mariș, vagonul reabilitat era unul dintre cele mai distruse vagoane aflate în proprietatea CTP Arad, de producție germană și fabricat în 1969. „Tocmai vechimea vagonului și gradul excesiv de deteriorare ne-a determinat să-l alegem. S-a lucrat la recondiționare exclusiv cu muncitori români, coordonați de Adriano Zannotti, originar din zona Brescia dar cu unul dintre părinți român. Adriano a muncit alături de români zi de zi. În privința materialelor, s-a folosit o folie cu strat dublu: primul strat este purtător de culoare, cel de-al doilea fiind de protecție – este impermeabil la razele ultraviolete, deci protejează culorile. Stratul protector este antigrafitti, deci orice desen va putea fi spălat chimic fără a rămâne urme și fără a se afecta în vreun fel folia”, a spus Marius Mariș.În privința culorilor alb-roșu, Marius Mariș a spus că „… nu este tramvaiul UTA” dar este o umbră de nostalgie în alegere: „Este mai degrabă «un tramvai numit dorință», fiindcă asta dorim pentru Arad: vagoane de tramvai frumoase, în culori vii, pe care să regăsim și culorile echipei de glorie a Aradului dar și stema orașului, totul făcut în așa fel încât tramvaiul să devină chiar o emblemă a orașului, o emblemă rulantă dacă vreți”.
Tapițeria a fost recondiționată de muncitorii CTP, la o calitate remarcabilă, iar podeaua a fost „îmbrăcată” cu rășini sintetice a căror rezistență este garantată cinci ani, după o tehnologie ad-hoc datorită căreia suprafața a devenit antiderapantă.
Toată operația de recondiționare a durat două săptămâni, „… dar se putea și mai repede…” au spus artizanii reabilitării.
Nimeni n-a vrut să pronunțe vreo cifră despre costuri. După multe insistențe și folosind un „artificiu”, am reușit să aflăm nu cât a costat reabilitarea și… cât nu a costat: „Nu a costat 6.000 de euro”, ne-au spus zâmbind cei chestionați. Tot ei au ținut să amintească sprijinul și suportul pe care l-au avut permanent din partea autorităților locale. |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|