Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Numerotarea liniilor RATB. Propuneri alternative
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 14/Noi/2017
Mesaje: 344
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 19:23:35    Titlul subiectului: SCHIMBARE INDICATIVE RATB 107184

Eu nu sunt de acord cu indicativele unor linii ale RATB. Am sa trimit o petitie la RATB si am sa cer ca linia 4 sa redevina linia 39, linia 55 sa redevina linia 33, linia 103 sa redevina linia 100, linia 682 ar putea avea indicativul 382, linia 56 sa aiba indicativul 31 sau 43 pt. ca 56 este o linie naveta, linia 42 sa aiba indicativul 6 , si de ce nu, daca se poate, linia 182 sa redevina 176, asa cum a fost pana in anul 1988.!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
brand43



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 02/Iun/2010
Mesaje: 3
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 20:08:06    Titlul subiectului: schimbare indicative ratb 107194

Cred ca actuala numerotare este o aiureala. Propun o noua numerotare:
1.Liniile radiale sa aiba o litera caracteristica de la A la Z:
Sos. Bucuresti-Ploiesti C7 "A"
-Barbu Vacarescu "B"
-Petricani "C"
s.a.m.d.
Bucurestii Noi "Z"
2.In prezent fiind 3 cifre, propun sa fie litera de la pct. 1 de mai sus plus 2 cifre

3. Liniile de Sos Bucuresti-Ploiesti s-ar numi astfel:
783 s-ar numi A83
335 s-ar numi A35
304 s-ar numi A04
261 s-ar numi A61
205 s-ar numi A05
148 s-ar numi A48
131 s-ar numi A31
5 s-ar numi A5

4. Liniile de Sos Bucurestii Noi s-ar numi astfel:
20 s-ar numi Z20
97 s-ar numi Z97
112 s-ar numi Z12
460 s-ar numi Z60
304 s-ar numi Z04

5. Ce castigam?
Stim (dupa litera caracteristica in ce directie (aproximativ) merge mijlocul de transport.
Faptul ca se pastreaza cele 2 cifre face sa nu ne zapacim.
Pe placile din statii se poate scrie A83 fost 783, ca oamenii sa se obisnuiasca

In prezent cifrele care reprezinta liniile nu zic nimic.
In viitor litera (cel putin) ne arata directia.

Si asta fara sa se introduca vreun semn in plus (tot cu 3 caractere).

_________________
brand43
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu73



Data înscrierii: 19/Ian/2009
Ultima vizita: 03/Ian/2017
Mesaje: 13
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Mar 2009 11:18:23    Titlul subiectului: Asta ne pregateste PMB. Ce parare aveti? 108588

Tabelul 6-8 Schimbări sugerate pentru rețea
Ruta actuală Noua rută Observații
(i) Tramvaie
1 1 Nicio schimbare – a se lua în considerare retragerea (frecvență prea mică)
2 ~ Presupus a fi fost deja retras
4 4 Nicio schimbare
5 6A Legătură cu traversarea orașului cu o parte din vechiul 23; ușoară creștere a frecvenței
7 7A, 7B Legătură cu traversarea orașului cu vechiul 14 și 55
8 8 Nicio schimbare
11 11 Nicio schimbare
14 7A Legătură cu traversarea orașului cu vechiul 7
15 6B, 8B Reluarea legăturii cu traversarea orașului cu vechiul 44
16 6B Legătură cu traversarea orașului cu 32; ușoară creștere a frecvenței
17 17 Nicio schimbare – se sugerează retragerea dată fiind frecvența dezastruoasă
19 19 Nicio schimbare
20 8D Legătură cu traversarea orașului cu vechiul 40; creșterea semnificativă a frecvenței
21 6C Legătură cu traversarea orașului cu vechiul 32; ușoară creștere a frecvenței
23 6A, 8A Reluarea legăturii cu traversarea orașului cu vechiul 5 și 35
24 24 Nicio schimbare – dar se sugerează retragerea (vechiul 20 este îmbunătățit; 74 este mai
bun
25 25 Nicio schimbare
27 8B Legătură cu traversarea orașului cu 44; o îmbunătățire semnificativă a frecvenței (vechiul
15 și 27 oferă resurse echivalente)
31 ~ Serviciu temporar
32 6B, 6C Legătură cu traversarea orașului cu vechiul 16 și 21
34 45 Integrat cu 46 pentru o frecvență echilibrată
36 36 Nicio schimbare
40 8D Legătură cu traversarea orașului cu vechiul 20
41 41 Nicio schimbare
42 ~ Se sugerează retragerea
44 8B Legătură cu traversarea orașului cu vechiul 15/27; creștere smenificativă a frecvenței
45 8C Legătură cu traversarea orașului cu vechiul 56; nu mai deservește Gara de Nord
46 46 Creșterea semnificativă a frecvenței pentru a permite un serviciu echilibrat cu 45 (fostul 34)
47 47 Nicio schimbare, dar se sugerează o „lovitură de grație”
55 7B Legătură cu traversarea orașului cu 7
56 8C Legătură cu traversarea orașului cu 45
(ii) Troleibuze
61 63 Deviat spre Str Apusului; legătură cu traversarea orașului cu vechiul 66. O creștere
semnificativă a frecvenței
62 81 Nicio schimbare
65 75 Legătură cu traversarea orașului cu vechiul 381 și 76
66 63 Legătură cu traversarea orașului cu vechiul 61
69 62 Reluarea legăturii cu traversarea orașului cu vechiul 70 și 85; creșterea semnificativă a
frecvenței
70 62 Legătură cu traversarea orașului with old 69
73 73 Extindere către oraș și Băneasa integrând 131, 301 și 313; creșterea semnificativă a
frecvenței
74 74 Extindere către oraș, Presei Libere și Dămăroaia integrând 312 și 331
76 75, 76 Jumătate din serviciu extins înspre oraș, Gara de Nord, 1 Mai și Pajura incluzând 65, 381
și o parte din 86
79 79 Se sugerează devierea spre Barajul Dunării (vechiul 92)
86 86 Deviere către Straulesti înlocuindu-l pe 97
90 61, 86 Frecvență slabă în prezent
91 61 Deviere către Stirbei Vodă
92 62, 79
93 83 Nicio schimbare
96 86 Nicio schimbare
97 75, 86 Legătură cu traversarea orașului cu vechiul 381și 76
(ii) Autobuze
Următoarele rute de autobuze sunt înlocuite cu troleibuze: 131, 122, 126, 168, 236, 268, 301, 312, 313, 331, 336,368, 381
Autobuzul 105 integrează 42
Altfel, nu sunt schimbări.

_________________
LINIA 90 PE BD. TIMISOARA
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiuc



Data înscrierii: 10/Iul/2007
Ultima vizita: 29/Oct/2009
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Joi 16 Apr 2009 05:57:45    Titlul subiectului: 109628

Refacerea totala numerotarii in Bucuresti ar fi un lucru rau - calatorii ar trebui sa depuna eforturi suplimentare in a invata numerele noi, si de a cauta trasee spre destinatiile dorite, fara ca acest lucru sa le aduca vreo valoare adaugata. Mici imbunatatiri s-ar putea insa aduce:

Liniile 0-9: folosite pentru trasee rapide/inelare de tramvaie/trenuri lejere. In general trasee noi sau modernizate masiv. Fiind noi, au nevoie de indicative noi, preferabil "mici" pentru a le denota statutul rapid si preferential in randul calatorilor.

Linia 0 si Linia 9: Linie inelara interna orasului (o combinatie de 34+35+25+11), dupa terminarea pasajului Basarab. 0 merge cf. acelor de ceasornic, 9 merge in sens trigonometric.
Linia 1 : rezervata pentru un 21+32, dupa refacerea traversarii pietei Unirii (sub- sau supra- traversare).
Linia 2 : poate fi folosita pentru actualul 41.
Liniile 3,4,6,7,9 pot fi asignate pentru rute noi de tramvai rapid, in functie de necesitati.
Liniile 5 si 8 isi pastreaza indicativele pe criterii istorice.

Liniile 11-59 raman linii de tramvai, liniile 60-99 linii de troleibuz, liniile 100-399 linii de autobuz urban. 601 devine 200. 682 devine ori 382 ori 183.

Liniile preorasenesti sunt renumerotate complet: Astfel, prima cifra ramane 4. A doua cifra e determinata in functie de terminalul urban : 0 - Piata Presei, 1 - Institutul Oncologic etc. etc.. Dupa indicativul numeric, fiecare linie va purta o litera pentru zona suburbana majora deservita (de exemplu, O pentru Otopeni, J pentru Jilava, P pentru Peris, M pentru Magurele etc.). Liniile de lung parcurs vor fi urmate si de un X, pentru ca potentialii calatori sa vada tarifarea suplimentara inca inainte de suirea in autobuze. Astfel, 425 ar deveni 450J, 435 are deveni 460J, 476 devine 400Px, 471 devine 451J.

Navetele raman la fel ca pana acum. Navetele permanentizate se renumeroteaza corect.

Liniile expres de aeroport se renumeroteaza pentru putina logica : 700 - Piata Unirii - Otopeni, 710 - Gara de Nord - Otopeni

Liniile de noapte preiau numere de la 800 la 899, in functie de directia deplasarii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
swq2009



Data înscrierii: 30/Dec/2008
Ultima vizita: 13/Mar/2010
Mesaje: 36
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 00:22:43    Titlul subiectului: Re: SCHIMBARE INDICATIVE RATB 112830

COSTACHE MIHAIL a scris:
Eu nu sunt de acord cu indicativele unor linii ale RATB. Linia 56 sa aiba indicativul 31 sau 43 pt. ca 56 este o linie naveta

Din cate stiu 56 e o linie naveta care transporta de la Sf Gheorghe(Sf Vineri) calatorii liniei 16 mai departe catre terminalul Republica.Linia 55 face la fel cu linia 5.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Noi/2017
Mesaje: 1076
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 02:22:51    Titlul subiectului: 112834

Pana la sfarsitul anilor 80, liniile de forma 5x sau 6xx erau rezervate exclusiv liniilor naveta, insa dupa aceea au aparut cateva linii permanente cu astfel de indicative - 50, 51, 52 si 55, la un moment dat s-au scos si au aparut din nou cu caracter permanent sub forma lui 55, 56. 601, 682 - sunt linii naveta, speciale sau normale? Calatorul ce sa mai stie, uneori au impresia de provizorat. Cu ce deranjau indicative ca 33, 43, 384, 109, 209, 243?
Ca sa botezi liniile cu cifre si litere e si mai complicat - A20, A31, etc desi prin alte parti se poarta, daca numerotarea a fost aleasa asa de la inceput.
O linie provizorie poate fi reprezentata si de un indicativ normal dar s-a ales diferentierea lor prin indicative de forma 5x sau 6xx - la troleibuze nu se pune problema, deoarece pot fi inlocuite de autobuze sau se pot infiinta linii provizorii in plaja de indicative specifice ramase libere (vezi liniile 60 si 75).
Numerotarea va ramane aceeasi de acum incolo, in intervalele cunoscute pentru fiecare tip de vehicul.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Iun 2009 23:37:30    Titlul subiectului: Re: SCHIMBARE INDICATIVE RATB 112946

swq2009 a scris:
Din cate stiu 56 e o linie naveta care transporta de la Sf Gheorghe(Sf Vineri) calatorii liniei 16 mai departe catre terminalul Republica.

Liniile 55 si 56 deocamdata sunt linii permanente, si asa cred ca vor ramane, deoarece nu mai este macaz pentru ca tramvaiele sa o ia de pe Carafii Vechi la dreapta pe B-dul Coposu, intai ar trebui sa intre in terminalul Sf. Vineri.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dutu



Data înscrierii: 13/Dec/2006
Ultima vizita: 20/Mai/2017
Mesaje: 6
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Ian 2010 23:09:54    Titlul subiectului: Re: SCHIMBARE INDICATIVE RATB 122626

Nu ma refer aici decat la linia nou infintata 138. De unde pana unde a avut cineva ideea de a pune acest numar, cand mai corect era sa i se zica 237.

Pentru ca 90% din traseu este comun cu 137 si pentru ca exista precedente berechet tocmai pentru ca asta e motivul ca exista codificarea cu 2 in fata.
Asadar aveti vreo explicatie plauzibila?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Ian 2010 04:32:14    Titlul subiectului: 122632

Si daca i-ar fi zis 237, era mai buna linia?
138 = 137 +1. 138 nu poate fi confundat cu 137 la fel de usor ca 237. Mie de exemplu mi se pare foarte corect 138.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 06/Noi/2017
Mesaje: 91
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Mai 2010 13:18:43    Titlul subiectului: 126975

Schimbarea numerotării liniilor de transport în comun — au fost lasaate nemodificate cele de tramvai, care mergeau de la 1 la 30, la fel și cele de troleibuz, care mergeau de la 81 la 97, cred, iar liniile de autobuz au primit o cifră în fața numărului vechi (cifră care, în principiu, cel puțin în prima etapă, avea o semnificație anume: 1 era pentru linii "obișnuite", cu serviciu permanent și cu oprire în toate stațiile, 2 era pentru linii care circulau în orele de vârf, respectiv la începutul/sfârșitul zilei de muncă, iar 3 pentru liniile numite "rapide", care opreau doar în unele stații, mai importante...) cred că survenit, dacă-mi amintesc bine, prin 1975, poate că 1976 (sigur, se poate verifica, din surse "documentare"...).

Aș mai adăuga observația că, prin modificarea aceea a sistemului de numerotare a liniilor, au fost "eliberate" numerele de la 31 la 79 (care fuseseră ale unor linii de autobuze), ele fiind atribuite unor linii de tramvaie nou create (cele de la 31 la 59, de fapt nu s-a ajuns la 59, au existat linia 56 - varianta de noapte a liniei circulare 26, din vremea aceea - și 55 - linia Casa Scânteii, azi Presei Libere,-Giulești, peste podul Grant, în prima variantă, scurtă, până la deschiderea liniei 41...) și de troleibuze (de la 60 în sus...).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 1794
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Mai 2010 13:25:54    Titlul subiectului: 126976

O singura remarca, tramvaiele au primit numerele de la 1 la 59. Cele " normale" au ramas la fel, iar cele barate s-au alocat numere de la 31 mai departe pana la 59.
Troleibuzelor li s-au atribuit numerele de la 61 la 99 in felul urmator : Cele normale au ramas pe loc de la 81 la 99 iar cele barate au migrat de la 61 la 80.
Asta a fost imparteala initiala, dupa aceea au inceput sa apara numere care sa nu aiba legatura cu faptul ca tramvaiul / troleibuzul era barat sau nu, precum si faptul ca au inceput sa dispara numere normale fara sa se inlocuiasca alt traseu in loc, de exemplu tramvaiul nr 4 dupa ce a disparut asa a ramas, am impresia ca nici la ora actuala nu exista.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tramway2010



Data înscrierii: 08/Apr/2010
Ultima vizita: 15/Mar/2017
Mesaje: 10
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Mai 2010 22:27:40    Titlul subiectului: ... tramvaiul nr 4... am impresia ca nici la ora actuala nu 127738

La ora actuala tramvaiul nr 4 functioneaza intre Sura Mare si Zetarilor - fara nicio o legtura cu traseul sau istoric.
_________________
tramway2010
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Mai 2010 23:36:08    Titlul subiectului: 127744

Nu cred ca mai sunt prea multi oameni din RATB care isi mai amintesc de traseul liniei 4 de acum 30 de ani. Chiar e surprinzator ca au botezat 25 linia intre Depoul Militari si CFR Progresul dupa aproape 20 de ani de la desfiintarea ei.
Cel mai important e ca liniile sa asigure legaturi bune intre diferite zone de interes. Asta e problema cu reteaua de transport a RATB, si n-ar fi nici o diferenta daca de exemplu 4 ar deveni 39, 55 ar deveni 13, 56 ar deveni 43, 42 ar deveni 3 etc.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Noi/2017
Mesaje: 1076
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 31 Mai 2010 19:20:04    Titlul subiectului: 127801

Ar fi util 4 prelungit macar pana la Dristor?
Ca si autobuzele, unde mentin in circulatie permanenta linii 6xx in zone unde nu exista nici o lucrare care sa le impuna existenta (645, 682, poate 601 "studenteasca") se face acelasi lucru si la tramvai, cu 55 si 56 - ce avea daca infiinta de la inceput 33 si 43?
Legat de aparitia lui 4 in alta zona decat cea in care a circulat inainte, si alte linii au fost reinfiintate pe un traseu aproape cu cel vechi - 137 care circula pe Emil Bodnaras, circula si acum pe acolo, numai ca zi ii zice Timisoara si merge tot in centru; 313 care merge pe jumatate din traseul vechi (Metalurgiei - Piata Romana), 300, de la Clabucet doar pana la Bd. Balcescu, 76 a revenit integral pe vechiul traseu, dar fara sa mai faca bucla pe Splai.
In situatia lui 4 se mai afla si 32, care unde mergea inainte de desfiintare si unde circula acum (pe 90% din traseul vechiului 18)

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Iun 2010 03:57:14    Titlul subiectului: 127854

Am mai discutat aceasta problema si pe alt forum. Poate ca liniile "permanente" cu indicative de tipul 6XX sunt considerate linii de agrement, numerotate ca atare Razz .In anii '80 se putea ajunge la Padurea Baneasa cu 648, la Strandul Cernica cu 660, si la Strandul Mogosoaia cu 670, dar in Bucurestiul anului 2010 exista noi zone de agrement. Santierul de la Grozavesti unde circula 601, Cartierul Chitila unde se merge cu 645 si Gara Obor unde ajungem cu 682. Ce este in neregula? Razz

Acum serios vorbind, situatia sta cam asa: 601 a fost considerata o linie studenteasca, deci "speciala". Acum numai studenteasca nu mai e, dar indicativul s-a pastrat din inertie. 645 a inlocuit initial tramvaiul 645, fiind ulterior prelungit pe str. Aeroportului. Cum zona aia nu avea transport in comun, linia a ramas, cu acelasi indicativ.

In legatura cu liniile 55 si 56, sa ne amintim ca initial s-au infiintat cand a inceput inlocuirea caii de rulare pe Calea Mosilor intre strazile Paleologu si Cavafii Vechi, cand s-a reluat temporar si circulatia tramvaielor pe Paleologu, dupa 10 ani de pauza. La acel moment, inca nu incepusera lucrarile la terminalul de la Sf. Vineri, si este de presupus ca in RATB nu se stia exact configuratia macazelor de la noul terminal. Ca atare, este foarte posibil ca la acel moment liniile 55 si 56 sa fi fost gandite ca linii temporare. Intrucat ulterior in zona terminalului Sf Vineri nu s-au mai montat schimbatoare de cale pentru circulatia directa dinspre Hala Traian spre Sf. Gheorghe si retur (ceea ce e o mare prostie, cu atat mai mult cu cat in terminalul de la Sf. Gheorghe s-a refacut accesul dinspre Sf. Vineri, acces care nu mai poate fi folosit pentru comercial in configuratia actuala a macazelor), liniile 55 si 56 au ramas permanente.

O schimbare a acestor indicative doar de dragul de a folosi niste indicative "istorice" de care cred ca nici in RATB nu-si mai amintesc prea multi, nu cred ca se justifica, fiindca n-ar avea nici un beneficiu pentru calatori, ba chiar ar putea crea confuzie.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Mie 02 Iun 2010 12:38:49    Titlul subiectului: 127864

Linia 682 poate fi considerata ca linie de agrement daca mai este prelungita putin spre Voluntari.
Astfel ar ajunge la Padurea Andronache, insa nu ar mai putea deservi la fel de bine ca acum Cart. Andronache.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 16/Noi/2017
Mesaje: 608
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Iun 2010 14:41:55    Titlul subiectului: 127876

Poate nu ati observat, dar RATB a cam renuntat la numerotarea "organizata" a liniilor, preferand intr-adevar sa nu creeze confuzii. Imi amintesc cum cineva imi spunea aici pe forum ca liniile cu 1xx erau un tip de linii, 2xx alt tip si asa mai departe. In timp, acele trasee, precum si programul lor de circulatie, s-au modificat, in conditiile in care numerotatia a ramas aceeasi. Noul botezat 223 si-a luat indicativul datorita faptului ca face legatura intre un cartier indepartat si "restul orasului". Acum, orice reorganizare a numerotatiei ar introduce in eroare populatia - mai putin pasionata de culisele transportului in comun.

Singura regula valabila a ramas atribuirea de indicative separate pe tramvai / troleibuz / autobuz / linie expres. Si mi se pare absolut de ajuns, in conditiile in care in alte orase acelasi numar (sa zicem 100) este alocat si unui troleibuz si unui tramvai.

In alta ordine de idei, am observat ca unii dubari care dubleaza traseele unor mijloace RATB afiseaza / afisau in paralel cu indicativul de maxi-taxi si numarul liniei pe care o dubleaza (exemplu 702 cu 102). Nu stiu daca se mai intampla si azi, pentru ca in ultima vreme chiar nu am mai vazut maxi taxi prin oras. Oricum, mi se pare josnic, liniile RATB ar trebui sa fie protejate de "drepturi de autor" Smile

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 866
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Iun 2010 16:14:33    Titlul subiectului: 127882

Pe mine m-a deranjat faptul că toate liniile preorășenești au fost rebotezate, neținându-se cont de istoria lor. De ce 152 nu a devenit 452, 164 464?
Eu aș fi propus adăugarea unui i după linie, ca să știe că este vorba de trasee intrerurbane: de exmplu 152i, 164i.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Noi/2017
Mesaje: 1076
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 02 Iun 2010 17:16:04    Titlul subiectului: 127887

Cat de complicata trebuie sa fie schimbarea indicativelor 55 si 682 in 33 si respectiv 243? ce formalitati birocratice trebuie indeplinite pentru ceva simplu? Numai pentru o schimbare de nume in acte cate iti mai trebuie...
Cu preorasenestile unele au avut transformari identice - 350, 360 in 450 si 460. La momentul introducerii noii numerotatii preorasenesti, prin 90 si ceva (1993-1994) au pus 4xx numai la cele considerate de mediu si lung parcurs, restul, considerate ca scurt parcurs, au ramas cu vechile indicative - 152, 154, 155, 214, 215 - atunci era un 152 si un 452 la Piata Presei (nu aveau ce sa-i faca). Dupa marile desfiintari si reiinfintari s-au decis ca tot ce leaga comuna/sat, deci iese din Bucuresti, indiferent ca e la 1 km sau la 30 sa fie toate 4xx - atunci puteau sa-l faca pe 152 452, dar au ales ca linia respectiva s-o "afilieze" dupa 106 si a devenit 406. Dupa numerotarile aleatorii de azi, care nu mai tin cont de tipuri de linii, asa puteau sa faca si in 1981, ca de exemplu linia 35 sa nu devina 135, ci 137 sau 145, dar n-au vrut sa incurce lumea.
Si totusi la unele au schimbat doar prima cifra - 350-450, 360-460, 166-466, 339-439; 146 si 147 puteau deveni 446 si 447, dar au ales alte indicative - 401, 429, 461 si au facut o colectie impresionanta de 44x la Piata Presei.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2013 23:59:44    Titlul subiectului: 162004

În anii *60 și *70, liniile de autobuze aveau indicativele cuprinse între 31-79 și 100-129. După ”reforma” de la 1 mai 1981, ele și-au mutat indicativele pe palierul 100-399 (mă refer la liniile urbane).
_________________
Albumul meu de fotografii, aici:
http://www.panoramio.com/user/5989097
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 06/Noi/2017
Mesaje: 91
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Ian 2013 14:43:00    Titlul subiectului: 162031

Informația cu „reforma” din 1981 e adevărată, totuși au existat și înainte numere de trei cifre pentru identificarea liniilor de transport în comun. După cum ști, de la 1 la 30 erau liniile de tramvaie, în continuare erau liniile de autobuze, de la 30 la 79 – fiindcă de la 80, de fapt de la 81 începeau liniile de troleibuze. Sistemul fusese stabilit așa hăt !, de mult, practic de la înființarea primei linii de troleibuz, cred că în 1949. Multă vreme, n-au fost probleme, pentru că între 30 și 80 exista, ca să spunem așa, destul loc pentru înființarea a noi linii de autobuz. Totuși, prin anii 1970, locurile s-au cam completat, s-a ajuns la autobuzul 79. Aceasta fiind situația, au fost rezervate „locurile” dintre 81 și 100 pentru troleibuze (și din acestea s-au înființat linii noi, s-a ajuns la 97 cred...), și s-a trecut la numerotarea liniilor de autobuze nou create de la 100 în sus. Nu am documente exacte, dar țin minte foarte bine că prin 1977-1978 exista, de pildă, linia de autobuze 106, pe care o foloseam ca să ajung de la Foișorul de Foc la patinoarul Floreasca (cred că avea capătul de linie la gara Obor…). Cam pe atunci a apărut și 110. A existat și un 119, autobuz care dubla tramvaiele pe Mihai Bravu-Ștefan cel Mare, până la Gara de Nord. Tot prin anii 70 s-a înființat și linia 203 (din care „se trag” – cum se trage omul din maimuță, așa-zicând…Very Happy – actualele linii 335 și 330), care mergea din cartierul Titan până la IPRS Băneasa, dar aia avea acel număr deosebit ca să se marcheze faptul că era un fel de linie specială, ultra-rapidă, de lung parcurs…
În acea situație, a survenit reforma din 1981, când autobuzele cu număr de linie între 31 și 79 au căpătat un „ 1 „ (sau un „2”, sau un „3”, care însemnau respectiv : linie cu program intermitent, doar la orele de vârf, respectiv linie rapidă, cu mai puține stații…) : 321 a devenit 131, 31R a devenit 331, 32 a devenit 132 etc., etc. Cele câteva linii care aveau deja numere mai mari de 100 au rămas cum erau, pentru că nu depășeau „plafonul” de 130: erau 106, 110, 119, parcă și 122, dar nu mai multe, așa că „aveau loc”, nemodificate, și în noua numerotare.

În privința planului din care am reprodus un fragment: da, e foarte probabil că e de pe la sfârșitul anilor 70, dar fiindcă seamănă (sub aspectul graficii ) cu un „celebru” plan din anii 60 (pe care îl am pe hârtie), am fost indus în eroare… Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
demonseye



Data înscrierii: 15/Aug/2012
Ultima vizita: 22/Noi/2017
Mesaje: 25
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Ian 2013 15:08:27    Titlul subiectului: 162036

O mica adaugire. A existat si un troleibuz nr. 98 inainte de 1989.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Noi/2017
Mesaje: 1076
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 28 Ian 2013 20:12:52    Titlul subiectului: 162052

Intre 1966 si 1973 se scotea cate un ghid la 2 ani.

In 1973 autobuzele se opreau la 120 apoi venea 203; in perioada cand nu s-au mai editat ghiduri s-a umplut golul pana la 130, cu linii normale si variantele lor, barate navete, rapide, daca nu mai aveau loc in plaja se recurgeau la artificii vizuale cu inscriptionari colorate. Cele mai mari numere de linii ramase neafectate au fost 205, 303 si 313, infiintate cu putin timp inainte de renumerotare.

Acum avem cateva litere in numerotari, in afara de cele de noapte de zi sunt 331Bis si 460B (de care tin cu dintii sa nu-l boteze 461 sau 462).

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 100
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Ian 2013 20:28:05    Titlul subiectului: 162053

Voi va ganditi la cei care vin odata la nu stiu ca timp in capitala??? Ce ar fi sa se schimbe numerotarea tot timpul?? Pur si simplu nu ai mai sti unde sa ajungi, numerotarea din ziua de astazi mi se pare cea mai normala si corecta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1080
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 18 Feb 2013 14:58:18    Titlul subiectului: 162725

Ar fi nerealist si neeconomic sa se schimbe numerotarea in integrum peste noapte sau intr'un timp foarte scurt s iintr'un mod radical.
Cred ca problema ar trebui abordata oarecum in stilul numerotatiei telefonice, in varianta in care nu exista positiblitatea imediata a extinderii ei cum s'a facut in speta.
In loc sa se discute de o lista intreaga de trasee ale caror indicative sa se schimbe, ar fi mai bine sa se rezerve anumite grupuri de numere care in prezent nu sunt folosite, pentru aceeasi zona, pentru o directie cu un flux mare de calatori sau pe alte criterii stabilite de RATB sau de o autoritate competenta.
Sa luam un exemplu: nu exista nicio linie cu numere 19x, 29x, 39x, 15x, 27x, 35x, 36x, 37x &c, iar alte grupuri din acestea nu au decat o singura linie, de exemplu 282.
Atunci, 282 ramane 282. Cu prima ocazie (intrerupere, suspendare temporara &c), linia 182 devine 281. Spun asta pentru ca 182 si 282 au parti destul de mari comune din traseu, iar pe langa 182 exsta si 185 si 181.
In mod similar, 139 ar putea devini 391 si alte cateva linii adiacente acesteia ar putea fi redenumite in clasa 39x. La fel, tot prin zona aceea, clasa 22x ar putea ramane neschimbata, fiind linii din aceeasi zona, exceptand 221 si 223, care ar putea fi renumerotate.
601 ar putea deveni 361 si in timp cam tot ce e cu 36 (136, 236, dar si 168, 268, 368) sa devina 36x si similar 137, 138 &c sa devina 37x.
Treaba asta insa ar putea dura ani multi, pentru ca nu are sens sa schimbi peste noapte indicativul unui traseu. Totusi s'a facut odata cu 231 devenit 301. Poate cu ocazia aducerii de autobuze noi, dar asta nu se va intampla prea curand.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community