Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M5: Cartier Drumul Taberei - Pantelimon
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 44, 45, 46  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
radu73



Data înscrierii: 19/Ian/2009
Ultima vizita: 04/Noi/2019
Mesaje: 13
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Feb 2013 21:51:49    Titlul subiectului: 162679

Un cartier distrus la propriu, reteaua de troleibuze de pe ramura nord intrerupta .... o bataie de joc.

O banda rezervata RATB pana la Razoare si supravegheata video, plus un tramvai rapid intre Valea Argesului, Romancierilor, Favorit, str. Vasile Milea ar fi rezolvat cu bani mai putini problema de transport, ca metroul pare un vis frumos.

Acum insa ...

_________________
LINIA 90 PE BD. TIMISOARA
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Feb 2013 10:48:17    Titlul subiectului: 162689

NU se POATE, propui acum sa "furi" o banda pe sens de la automobilistii romani. Nu e posibil asa ceva, vor sari in sus ca friptii unii conducatori de BMW ursulet si de X6. Sigur vor sari unii din politic si inca mai sigur va sari cineva din vreun ONG gen "salvati Ciorogarla" de Nicusor D. ce va invoca, aspectul istoric al strazii Drumul Taberei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Feb 2013 19:54:34    Titlul subiectului: 162707

Metroul din Drumul Taberei întârzie un an și două luni
http://www.digi24.ro/stire/Metroul-din-Drumul-Taberei-intarzie-un-an-si-doua-luni_80656

Cele mai pesimiste așteptari se confirmă. Cei care locuiesc în Cartierul Drumul Taberei vor mai avea de așteptat până să poată ajunge cu metroul în centrul orașului. Din lipsa banilor, lucrările [au deja o întârziere de un an și două luni, iar pe unele șantiere, nu se mai muncește deloc. Fondurile alocate anul acesta de Guvern pentru Magistrala 5, sunt insuficiente și nu este exclus ca lucrările să fie oprite la întreaga construcție.

Banii alocați anul acesta pentru magistrală care va face legătura între Valea Ialomiței și Eroilor, abia dacă ajung pentru acoperirea datoriilor acumulate anul trecut.

„Pentru magistrală, avem un buget alocat de 115 milioane de lei, din care 100 de milioane sunt numai facturi restante de anul trecut, deci luna ianuarie precis vor fi facturi de restul celor 15 milioane. În principiu, nu mai avem buget pentru magistrala 5 de metrou”, a declarat Dan Trifu, consultant pentru lucrări la Magistrala 5.

În acest moment, muncitorii au abandonat lucrările la stațiile Orizont, Constantin Brâncuși și Râul Doamnei. Utilajele coborâte în subteran stau pe loc la stația Academia Militară.

În mod normal, utilajele ar fi trebuit să înceapă săpăturile la tuneluri în urmă cu 4 luni, numai că, din cauza lipsei de bani, au fost puse în conservare pe o perioadă nedetermintă, iar acest lucru înseamnă că la final costurile lucrării vor fi cu 30% mai mari.

Lucrările la prima parte a Magistralei 5, care va avea 10 stații de metrou, între Râul Doamnei și Eroilor, au început în noiembrie 2011 și ar fi trebuit să se termine în 2015. Costurile lucrării au fost estimate la 800 de milioane de euro, iar pănă acum Guvernul a alocat pentru acest proiect aproape 100 de milioane de euro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9896
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Feb 2013 20:22:39    Titlul subiectului: 162708

Citat:
n acest moment, muncitorii au abandonat lucrările la stațiile Orizont, Constantin Brâncuși și Râul Doamnei.

Pot confirma locuitorii din Drumul Taberei daca este adevarat ce au scris cei de la digi24.ro ?

Pe site-ul oficial al magistralei 5 au pus poze noi cu santierele de la "Jalea" Ialomitei, Valea Argesului si Favorit.

http://www.magistrala5.ro/

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9896
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Feb 2013 22:39:57    Titlul subiectului: 163040

Rusinica pentru cei care stau in Drumul Taberei si nu mai vor sa faca, nici macar o informare sumara la ce se intampla in teren !!!

Pana cand cei care stau in zona vor reveni la sentimente mai bune, trebuie sa iau de bun ce zine presa. Din articol nu prea am inteles mare lucru, daca lucrarile sunt oprite sau nu. ONG-urile spun ca lucrarile s-au oprit de la inceputul lui februarie (si tind sa le dau dreptate), oficialii in frunte cu Ponta si Fenechiu spun ca toate sunt bune si frumoase Laughing
Articolul se gaseste aici

Citat:
Protest la adresa opririi lucrărilor la Magistrala M5 de metrou: scrisoare deschisă pentru Ponta
FOCUS • 28 Februarie 2013 - 16:18 • B365.ro


Mai multe asociații și ONG-uri protestează împotriva opririi lucrărilor la metroul din Drumul Taberei din cauza lipsei de finanțare din partea guvernului. Victor Ponta este criticat într-o scrisoare deschisă pentru că a abandonat lucrările la metrou și nu și-a respectat promisiunea de a finanța cea mai amplă lucrare de infrastructură pe care a văzut-o Capitala în ultimii 30 de ani.
Lucrările la metroul din Drumul Taberei au început în 2011 și trebuiau inițial să fie finalizate în 2015. Acestea au fost însă oprite la începutul lunii februarie, din cauza finanțării insuficiente în bugetul pe 2013. Astfel, se pare că șantierele le vor da bătăi din cap locuitorii din Drumul Taberei mulți ani de acum înainte.

În acest context, mai multe ONG-uri s-au sesizat și au trimis o scrisoare deschisă către premierul Victor Ponta prin care cer reluarea și finalizarea lucrărilor la metrou.

"Cetățenii sunt foarte nemulțumiți de abandonarea șantierului din cauza lipsei finanțării, a nerespectării angajamentelor și promisiunilor făcute de Guvern, nemaifiind dispuși ca aceste lucrări să se prelungească la nesfârșit" scriu asociațiile non-guvernamentale într-o scrisoare deschisă adresată lui Victor Ponta.
Asociațiile fac referire la faptul că pentru anul 2013, au fost alocate 200 de milioane de lei pentru proiectul construcției liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, dintre care 100 de milioane de lei arierate aferente plății datoriilor din 2012. Și în 2012 bugetul pentru lucrările la metroul din Drumul Taberei a fost redus la 178 milioane lei de la 360 milioane lei, printr-o rectificare bugetară. În plus, cu prilejul acelei rectificări, cheltuielile estimate pentru 2013 creșteau de la 300 la 500 de milioane de lei. Prin urmare, la o vizită făcută de reporterii B365.ro pe traseul Magistralei 5 din cartierul Drumul Taberei, șantierele stațiilor de metrou păreau că ar fi fost deja abandonate.
"O soluție ar fi ca Guvernul să lase BEI să finanțeze M5, dar asta ar însemna să se mărească deficitul bugetar, lucru care nu se vrea. Mărirea ar fi totuși insesizabilă și așa s-ar putea asigura continuarea lucrărilor în ritmul stabilit", ne-a declarat Dan Trifu, consultat al Metrorex pentru Magistrala 5 și unul dintre semnatarii scrisorii deschise.
Pe lângă lipsa finanțării pentru 2013, ONG-urile acuză Primăria Capitalei și Guvernul că sunt mai preocupate de mutarea Metrorex de la o instituție la alta decât de lucrările la metrou. "Constatăm că atât P.M.B. cât și Guvernul României sunt mult mai preocupate de trecerea Metrorex la P.M.B. decât de calitatea aerului și datele false prin care se încearcă mascărea gradului de poluare", scriu ONG-iștii, făcând referire și la faptul că refacerea mediului înconjurător și calitatea aerului din zona Drumul Taberei vor avea de suferit din cauza opririi lucrărilor, "cu repercursiuni foarte grave asupra sănătății populației".
Alți cetățeni nemulțumiți au creat și o pagină de Facebook pentru a-și promova cauza, cu titlul Vrem Metrou în Drumul Taberei.
Totuși, autoritățile nu par îngrijorate față de oprirea lucrărilor. Premierul Victor Ponta și Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, au declarat că banii alocați sunt suficienți pentru moment pentru continuarea lucrărilor în Drumul Tabere, iar dacă va fi nevoie de fonduri suplimentare, acestea vor fi alocate la o rectificare bugetară.
Și directorul general la Metrorex, Aurel Radu, a confirmat în mai multe rânduri pentru B365.ro că fondurile disponibile, deși reduse considerabil, sunt suficiente pentru continuarea lucrărilor în prima parte a acestui an. "Lucrările continuă, nu s-au întrerupt. Nu se pune, cel puțin momentan, problema opririi lucrărilor. Se caută în continuare soluții pentru asigurarea finanțării", ne-a declarat Aurel Radu în urmă cu o săptămână.
Asociațiile semnatare ale scrisorii deschise sunt Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis și Platforma pentru Orașe Durabile, amebele având în componență câteva zeci de ON

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Mar 2013 10:47:56    Titlul subiectului: 163048

Eu am inteles ca lucrarile nu sunt oprite dar ca se pot opri la un moment dat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
demonseye



Data înscrierii: 15/Aug/2012
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 24
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Mar 2013 14:07:00    Titlul subiectului: 163057

Eu nu sunt decat un simplu observator si nu am contact cu santierele din Drumul Taberei decat cand ma deplasez pe acolo (stand chiar la inceputul Dr. Taberei), dar ce pot spune la o privire poate neavizata este ca nu se mai lucreaza aproape deloc. Ici si colo vezi cate un grup de 4-5 muncitori mai mult facandu-se ca lucreaza (cel putin asa dau impresia). N-am mai vazut basculante, excavatoare sau cife in activitate, n-am mai vazut turnandu-se betoane. In majoritatea locurilor totul pare aproape parasit. Si nu ma pot intreba iar si iar: o mai fi existand vreo tara ca Romanica unde te apuci de o treaba serioasa fara a avea o finantare sigura? E ca si cum te-ai duce la croitor cu materialul si-i ceri intr-o zi sa-ti puna o maneca, peste o luna un buzunar si tot asa. Daca n-ar fi trist si absurd, ar parea o comedie prost jucata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2022
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Mar 2013 23:32:10    Titlul subiectului: 163070

Finanțarea a existat, dar planurile au fost schimbate ”peste noapte”. Există o tactică găunoasă a politicienilor noștri, anume ca nici un partid ajuns la guvernare să nu continue proiectele începute de cel precedent. Tăierile de pensii și de salarii operate de guvernul Boc aveau în vedere, printre altele, asigurarea investițiilor inclusiv la linia de metrou. Nu era tocmai corect ce s-a făcut, cam așa s-a procedat și pe vremea lui Ceaușescu, când în ultimii 2 ani se furaseră banii de la asigurările sociale, care ajunseseră beton pe Dâmbovița, iar oamenii nu mai puteau ieși la pensie.
_________________
Albumul meu de fotografii, aici:
http://www.panoramio.com/user/5989097
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9896
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 04 Mar 2013 18:43:46    Titlul subiectului: 163109

Asadar, teoretic, de azi ar fi trebuit sa inceapa TBM-urile sa sape. S-a tot vehiculat inceputul lui martie. Pe site-ul oficial cu lucrarile la magistrala 5 nu spune nimic http://www.magistrala5.ro/
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
demonseye



Data înscrierii: 15/Aug/2012
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 24
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Mar 2013 14:53:51    Titlul subiectului: 163194

Am circulat azi, intamplator, pe toata lungimea santierului care se vrea M5 din Drumul Taberei. Imi amintesc cum, in urma cu cateva luni, la acest topic existau controverse si dispute aprinse privind zgomotul, praful si celelalte neajunsuri existente legate de santier. Acum putem sta toti linistiti, peste tot e o liniste mormantala. Daca nu cu multa vreme in urma scriam ca vazusem cativa muncitori care mai mult se faceau a lucra, acum pacea s-a asternut peste tot. Mi s-a parut chiar putin lugubru. Parafrazand o reclama de acum ceva ani legata de FNI, pot spune: Locuitori din Drumul Taberei, puteti dormi linistiti. Nici un zgomot nu va mai tulbura somnul. Pacat ca nu stim cui sa-i multumim din suflet ca a distrus jumatate de cartier.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9896
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2013 10:42:49    Titlul subiectului: 163238

Trecand peste stilul "pompieristic" al celor de la Evenimentul Zilei se pare ca lucrarile au intrat in conservare in mod oficial. Articolul se gaseste aici

Citat:
Bătaia de joc din Drumul Taberei. Șeful Metroului - la schi în Alpi, bucureștenii merg prin șanțuri și noroi

Lucrările la Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei -Universitate, au fost blocate imediat ce s-a anunțat că Metrorex ar putea trece în subordinea Primăriei Capitalei, spre disperarea bucureștenilor din zonă care au suportat calvarul unui șantier ce le-a dat viața peste cap. Autoritățile spun că nu mai sunt bani, deși anul trecut se lăudau că tronsonul va fi gata în 2015. Șeful Metrorex, Aurel Radu, susține că lucrările nu au fost oprite și că se caută bani. Departe de șanțuri și noroaie, directorul de la Metrou și-a petrecut vacanțele în cea mai exclusivistă stațiune din Alpii francezi, unde oamenii cu bani plătesc mii de euro pe o noapte de cazare . Lucrările de conservare a șantierului din Drumul Taberei ne costă 1, 8 milioane de euro pe lună.

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, decizia de conservare a lucrărilor din Drumul Taberei a fost luată după ce Guvernul a anunțat că metroul va trece în subordinea edilului-șef al Capitalei, Sorin Oprescu, specialist în tăierea panglicilor la proiectele de mare anvergură. Asta se întâmpla în septembrie 2012. Coincidență sau nu, banii au început să fie tăiați tot din toamna anului trecut. În campania electorală pentru alegerile locale, primarul ales al sectorului 6, Rareș Mănescu, era nelipsit de pe șantier și chiar cerea „urgentarea lucrărilor”, dând asigurări că există bani. De altfel, și șefii de la Transporturi susțineau același lucru. Până acum s-au cheltuit în jur de 100 de milioane de euro din valoarea proiectului de 233 de milioane de euro.
Printre blocurile din Drumul Taberei de abia se mai văd aleile. „Este o mare mizerie dacă nu vor să mai dea bani pentru lucrări. Cum să spargi toate străzile din sector și apoi să le lași așa. Aici, în cartier, fie se pășește într-o groapă, fie în noroi. Cred că este vorba și de lipsă de bun simț. Hai că bani nu sunt, dar să distrugi un cartier și după un an să-ți dai seama că nu ai bani să continui mi se pare o mare lipsă de omenie", se plânge Sorin Diaconescu, 62 de ani.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2013 11:28:02    Titlul subiectului: 163240

La Valea Ialomitei se lucreaza la fel ca inainte dar inca se lucreaza.
Au mai turnat o sectiune de perete mulat si o bucata de tavan.
Aia de la evz sunt niste retarzi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9896
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2013 11:18:14    Titlul subiectului: 163246

Din ciclul "uite lucrarile nu sunt lucrarile............", premierul Victor Ponta ne asigura ca lucrarile continua la metroul din Drumul Taberei. Articolul se gaseste aici

Citat:
Victor Ponta: Lucrările la metroul din Drumul Taberei continuă cu finanțare europeană

Construcția liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei va continua cu finanțare asigurată din creditul BEI și din fonduri guvernamentale, a declarat, luni, premierul Victor Ponta, după întâlnirea cu președintele Băncii Europene de Investiții, Werner Hoyer. Primul Ministru a declarat că lucrările la noua magistrală de metrou nu sunt oprite în acest moment.
Ponta a arătat că, înaintea întâlnirii cu președintele Băncii Europene de Investiții (BEI), a avut, împreună cu ministrul Finanțelor și ministrul pentru Buget, o discuție cu conducerea Metrorex și directorii celor două companii care lucrează la acest proiect, Astaldi și Max Bogel, și s-a putut convinge că lucrările continuă.
"M-am convins exact de la reprezentanții companiilor că nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finanțare pentru acest proiect va continua să fie asigurat. În primul rând, avem în continuare încă 300 milioane de euro din creditul de la BEI, care urmează să fie accesat într-un calendar care să se încadreze și în obligațiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale care sunt afectate", a susținut primul-ministru, citat de Realitatea.net.
Acesta a adăugat că valoarea investiției se ridică la 1,2 miliarde euro, sumă egală cu cea necesară pentru constucția autostrăzii București-Comarnic.
Lucrările la metrou din Drumul Taberei au fost oprite la începutul lunii februarie, din cauza finanțării insuficiente în bugetul pe 2013. pentru anul 2013, au fost alocate 200 de milioane de lei pentru proiectul construcției liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, dintre care 100 de milioane de lei arierate aferente plății datoriilor din 2012. Și în 2012 bugetul fusese redus de la 178 milioane lei de la 360 milioane lei, printr-o rectificare bugetară. În plus, cu prilejul acelei rectificări, cheltuielile estimate pentru 2013 creșteau de la 300 la 500 de milioane de lei.
Prin urmare, la o vizită făcută de reporterii B365.ro pe traseul Magistralei 5 din cartierul Drumul Taberei, șantierele stațiilor de metrou păreau că ar fi fost deja abandonate încă de acum două săptămâni.
”Statul plătește 15 milioane lei pe lună (n.red - pentru conservarea șantierelor). Era de ajuns să dublăm suma și șantierul putea lucra o lună din acești bani”, a explicat Dan Trifu, consultant pentru constructorul metroului din Drumul Taberei.
Finanțarea prin BEI era o posiblitate vehiculată de atunci, însă din partea Guvernului nu a venit niciun semn în acest sens. "O soluție ar fi ca Guvernul să lase BEI să finanțeze M5, dar asta ar însemna să se mărească deficitul bugetar, lucru care nu se vrea. Mărirea ar fi totuși insesizabilă și așa s-ar putea asigura continuarea lucrărilor în ritmul stabilit", declara Dan Trifu la vremea respectivă.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Mar 2013 22:24:24    Titlul subiectului: 163375

BREAKING NEWS!!!
Metroul si autostrazile ar putea trece la finantarea din fonduri europene
http://www.ziare.com/fonduri/fonduri-europene/metroul-si-autostrazile-ar-putea-trece-la-finantarea-din-fonduri-europene-1224296
Extinderea retelei de metrou din Bucuresti si a segmentelor de autostrada finantate de Banca Europeana de investitii (BEI)ar putea fi transferate catre finantarea din fonduri europene, prin includerea lor in Programul Operational Sectorial Transport, daca Comisia Europeana va enunta, in urmatoarele luni, o decizie favorabila in acest sens.

Anuntul a fost facut joi de Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, in cadrul dezbaterii SAR de la Reprezentanta Comisiei Europene. Acesta a mentionat ca, desi Comisia Europeana s-a aratat favorabila in acest sens, decizia ar putea sa fie amanata pana in a doua jumatate a anului, informeaza Mediafax.

"Discutam cu Comisia Europeana finantarea cu fonduri UE a extinderii metroului Bucuresti. Noi am solicitat Comisiei Europene sa modificam POS Transport pentru a include si transportul urban ca fiind zona eligibila. Facand asta, putem ca toate cheltuielile pentru metrou sa le decontam din bani europeni.

Am avut azi o sedinta putin mai devreme cu cei de la Transporturi si i-am rugat ca intr-o saptamana - maxim doua sa am de la ei un document clar, in baza caruia sa cer Comisiei Europene aceasta idee", a precizat Ministrul Fondurilor Europene, conform sursei citate.

Eugen Teodorovici a dat exemplul Bulgariei, care a finantat metroul de la Sofia cu fonduri europene, adaugand ca prin acceptarea finantarii acestor lucrari cu 85% de catre Bruxelles, ar avea un "impact fantastic" pentru economie, fiind vorba despre rambursari de 1,5 miliarde de euro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Mar 2013 22:37:41    Titlul subiectului: 163378

MEDIAFAX:
Ministrul Fondurilor Europene: Lucrările de extindere a metroului ar putea fi trecute pe finanțare cu fonduri UE

de Marius Fratila
http://www.mediafax.ro/economic/ministrul-fondurilor-europene-lucrarile-de-extindere-a-metroului-ar-putea-fi-trecute-pe-finantare-cu-fonduri-ue-10668030
Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, a declarat joi că extinderea metroului București, dar și segmente de autostrăzi cu finanțare BEI ar putea fi trecute pe finanțare cu fonduri UE, prin cuprinderea ca eligibile în programul operațional Transport, o decizie a CE fiind așteptată în următoarele luni.
"Discutăm cu Comisia Europeană finanțarea cu fonduri UE a extinderii metroului București. Noi am solicitat Comisiei Europene să modificăm POS Transport pentru a include și transportul urban ca fiind zonă eligibilă. Făcând asta, putem ca toate cheltuielile pentru metrou să le decontăm din bani europeni", a afirmat Teodorovici, la dezbaterea SAR de la Reprezentanța Comisiei Europene.

El a menționat că în principiu Comisia Europeană s-a arătat favorabilă, însă trebuie modificată structura POS Transporturi, iar decizia finală de la Bruxelles ar putea să vină și în a doua parte a anului.

"Am avut azi o ședință puțin mai devreme cu cei de la Transporturi și i-am rugat ca într-o săptămână - maxim două să am de la ei un document clar, în baza căruia să cer Comisiei Europene această idee", a spus Teodorovici.

De asemenea, el a spus că, deși procedura de modificare a POS Transporturi va dura mai mult timp, odată ce va fi convenit cu Comisia Europeană că se acceptă finanțarea, se va putea face finanțarea internă ca pentru un proiect eligibil pe finanțare europeană.

Întrebat de ce nu s-a inclus extinderea metroului ca eligibil încă din 2007, Teodorovici a arătat că Bulgaria finanțează metroul din Sofia cu fonduri UE, iar reprezentanții Guvernului român din 2007 "probabil că nu au avut atunci suficiente argumente".

De asemenea, Teodorovoci a spus că în perioada aprilie-iunie se așteaptă de la Comisia Europeană și o decizie privind solicitarea Guvernului român privind includerea în POS Transport și a altor proiecte pentru segmente de transporturi cu finanțare BEI și de la bugetul de stat în valoare de 1,9 miliarde de euro.

El a menționat că este vorba despre sectoarele București-Ploiești, Cernavodă-Constanța și alte "segmente de autostrăzi aflate în derulare".

"Prin acceptarea de către Bruxelles a finanțării acestora cu 85% s-ar ajunge la rambursări de circa 1,5 miliarde de euro, bani care nu au fost luați în calcul la începutul anului", a spus Teodorovici.

El a mai afirmat că, deși banii europeni pentru metrou și celelalte proiecte cu finanțare BEI ar putea veni abia în a doua jumătate a anului, ar fi "ceva fantastic" prin impactul în economie și la bugetul de stat.

Construcția liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei va continua cu finanțare asigurată din creditul BEI și din fonduri guvernamentale, lucrările nefiind oprite în acest moment, a declarat, luni, premierul Victor Ponta, după întâlnirea cu președintele Băncii Europene de Investiții, Werner Hoyer.

Ponta a arătat că, înaintea întâlnirii cu președintele Băncii Europene de Investiții (BEI), a avut, împreună cu ministrul Finanțelor și ministrul pentru Buget, o discuție cu conducerea Metrorex și directorii celor două companii care lucrează la acest proiect, Astaldi și Max Bogel, și s-a putut convinge că lucrările continuă.

"M-am convins exact de la reprezentanții companiilor că nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finanțare pentru acest proiect va continua să fie asigurat. În primul rând, avem în continuare încă 300 milioane de euro din creditul de la BEI, care urmează să fie accesat într-un calendar care să se încadreze și în obligațiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale care sunt afectate", a susținut primul-ministru.

Acesta a adăugat că valoarea investiției se ridică la 1,2 miliarde euro, sumă egală cu cea necesară pentru constucția autostrăzii București-Comarnic.

BEI a acordat României o finanțare de 465 milioane euro pentru proiectarea și construcția acestei linii de metrou.

Cu o lungime totală de aproximativ șase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece stații, la Râul Doamnei, Valea Argeșului, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor, și va acoperi, în principal, un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 și 6 ale Capitalei.

Primele trenuri pe linia 5, de la Râul Doamnei și de la stația Valea Ialomiței, până la Eroilor, ar trebui puse în funcțiune în cursul anului 2015.

P.S.
Dle ministru Teodorovici, va rugam respectuos sa primiti tot suportul, admiratia si respectul nostru pentru pozitia Dvs inteligenta si curajoasa!
Sa va dea Dumnezeu sanatate si forta de munca, Dvs si familiei Dvs!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9896
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Mar 2013 00:48:54    Titlul subiectului: 163381

E o veste buna ! Asta inseamna ca lucrarile vor continua !
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Mar 2013 13:46:16    Titlul subiectului: 163467

Punctul pe "i"
Luati-o cum vreti, dar eu inclin sa votez "pentru"


Mesaje noi pe șantierele de metrou: „În 300 de ani aici va fi stația de metrou a strănepoților tăi”
În sfârșit o decizie decentă a Primăriei București! Sorin Oprescu a dat ordin ca toate banerele care anunțau că în 3 ani se vor da în folosință stațiile de metrou din Drumul Taberei să fie înlocuite cu altele noi, care să aibă un mesaj mai aproape de realitate. Astfel, mesajele „În 3 ani aici va fi stația ta de metrou” vor fi înlocuite cu „În 300 de ani aici va fi stația de metrou a stră-strănepoților tăi”.

„Cum dracu’ să terminăm lucrările în 3 ani? Nu mai suntem pe vremea lui Ceaușescu! Ăla le făcea în 3 ani, că pe vremea aia era mai greu să furi bani publici, că te lega Securitatea. Știu asta sigur de la tata, că el activa în domeniu, ca să zic așa. Scrieți că vom termina în 300 de ani, să scăpam de gura dobitocilor care stau acolo și se plâng că le-am transformat cartierul într-un șantier”, le-a transmis Oprescu consilierilor săi.

Primarul general se arată optimis că în 300 de ani se vor finaliza lucrările. „E timp berechet să se schimbe total clasa politică, iar la un moment dat o avea și Bucureștiul un primar care să folosească banul public pentru bucureșteni, nu pentru acoliții lui. Că nu banii sunt problema, doar Capitala are buget un milard de euro pe an, ci lipsa mea de chef și interes”, a recunoscut, cu sinceritate, Oprescu.

Pentru conformitate aici



300 ani.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.11 kb
 Vizualizat:  de 12212 ori

300 ani.jpg




Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Lun 18 Mar 2013 13:57:16, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9896
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Mar 2013 13:54:39    Titlul subiectului: 163469

Din pacate asta este cruda realitate. Facem haz de necaz, dar cei mai napastuiti sunt locuitorii cartierului Drumul Taberei.

Pe site-un oficial http://www.magistrala5.ro/ nu a mai aparut nici o noutate de pe 19 februarie.
De pe 1 martie ar fi trebuit sa inceapa sa sape TBM-urile.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Mar 2013 21:30:52    Titlul subiectului: 163486

Nu stiu daca sunt napastuiti. Avand in vedere experienta ultimilor 23 ani in Bucuresti, locuitorii din Dr Taberei stiau la ce sa se astepte.
Nu a existat nicio lucrare de infrastructura care sa se termine la timp, asta in timp ce economia mergea cat de cat si erau bani la buget. De exemplu noi in Militari am stat ani de zile cu santier pentru fiecare jumatate de statie Gorjului. Nu vorbesc de perioada dintre momentul finalizarii primei jumatati si cel al inceperii celei de-a doua jumatati (cand zona a fost adusa la starea initiala), ci doar de timpul efectiv de lucru la fiecare santier.
In schimb, cand se incepe o astfel de lucrare in vremuri de criza, riscul de a nu putea sa o duci la bun sfarsit in termenul preconizat este foarte mare. O stie orice om care a trecut de cateva ori pe la ora de economie, stie ce inseamna criza economica si stie ca in vremuri de criza cheltuielile trebuie reduse (asta fac toate statele din Europa), nu crescute.
La noi insa , factorii de decizie in domeniu preconizau cu nonsalanta in plina criza ca in Romania va curge numai miere si tara noastra poate sa duca nu doar o linie de metrou deja inceputa (M5 ), ci trei. Asa ca au licitat-o pe a doua (M4) si o pregateau pe a treia absolut nenecesara acum (M6).
Asta este,. invatatura de minte. Pentru cei ce nu au...

TBM-urile nu stiu daca ar fi inceput sa sape la 1 martie, oricum, chiar si cu bani alocati, existau intarzieri pe traseul critic al TBM-urilor (primele statii prin care trebuiau sa treaca).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9896
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Mar 2013 19:30:26    Titlul subiectului: 163510

Am ajuns sa postez mai mult articole din presa (mai ales b365) dar cam astea sunt singurele noutati. Sigur, articolul trebuie citit printre randuri, mai ales ca oficialii nostri au obiceiul sa minta de ingheata apele. De aceea sper ca din cand in cand sa avem si relatari de la fata locului, daca se mai misca ceva pe santier. Pana atunci, sa ne amuzam putin cu acest articol, care se gaseste aici

Citat:
Relu Fenechiu, Ministrul Transporturilor: Salvăm metroul din Drumul Taberei cu banii din taxa auto

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu a vizitat marți șantierul metroului din Drumul Taberei, la Răzoare. El a declarat că se fac eforturi pentru ca lucrările de forare către stația Favorit să înceapă în luna iunie, dar magistrala din Drumul Taberei va fi dată în folosință cu un an mai târziu, față de termenul propus inițial, 2015.De asemenea, ministrul a spus că pentru metrou vor fi alocate încă 104 milioane lei printr-o ordonanță de urgență ce va fi promovată peste o săptămână.
Lucrările la metroul din Drumul Taberei s-au oprit, de la începutul lui februarie din cauza subfinanțării. Totuși, premierul Victor Ponta a dat asigurări în mai multe rânduri că lucrările vor continua cât mai repede posibil și se va încerca inclusiv obținerea de fonduri europene pentru acest proiect.
Relu Fenechiu, prezent pe șantierul viitoarei stații de la Răzoare, a spus că cele 10 stații de metrou din Drumul Taberei vor fi date în folosință cu un an mai târziu, adică în 2016, față de 2015, așa cum prevedea proiectul inițial.
„Cu plățile suntem la zi. Termenul final de circulare cu călători pe tronsonul acesta va fi 2016. Demersurile pe finanțare europeană s-au făcut tot timpul, dar nu au fost aprobate. Sistările au fost anunțate de un ONG, nu este adevărată această afirmație. Cel târziu la sfârșitul lunii mai muncitorii se vor apuca de forat între stații. Banii ajung pentru semestrul 2“, a declarat și directorul Metrorex, Aurel Radu.
Relu Fenechiu a promis constructorilor alocarea unor fonduri de 400 milioane lei în 2013, din care circa 100 milioane lei din timbrul de mediu. „Eu înțeleg că dumneavoastră ați putea lucra în acest an în total de 600 milioane lei. 600 de milioane lei nu pot să vă promit, dar măcar 400 milioane lei cred că putem să alocăm. Eu încerc să găsim soluția să alocăm 250 de milioane lei în luna iunie, dar pentru asta vreau să văd că la rectificare freza a pornit“, a spus Fenechiu, aflat pe șantierul viitoarei stații de metrou de la Academia Militară, potrivit Adevărul.
Ministrul a spus că a avut discuții cu premierul Victor Ponta și cu reprezentanții Ministerului Finanțelor, iar în iunie va exista o rectificare bugetară, unde vor fi alocate noi fonduri pentru lucrări.
„Vorbim deocamdată de două operațiuni. O alocare de 104 milioane lei printr-o ordonanță de urgență pe care o vom promova săptămâna viitoare, și alocarea tuturor fondurilor care au fost repartizate pentru acest an în primul semestru, așa încât la rectificarea din iunie, care sperăm să fie o rectificare pozitivă, să putem să mai alocăm o sumă. Cererea mea către Guvern va fi de minim 250 de milioane lei, pentru ca aceste utilaje să poată lucra la capacitate și să putem să mergem cu ele până la capăt“, a spus Fenechiu.
Întrebat de unde va proveni suma de 104 milioane lei, oficialul a afirmat: „De la Guvern, de la timbrul de mediu“.

Deci, in concluzie (daca luam de buna ce scrie in articol):
-TBM-urile vor porni (in cel mai bun caz) in luna iunie. Pana atunci banii de chirie pentru ele se platesc degeaba;
-Tronsonul va fi dat in folosinta cu un an mai tarziu (ceea ce ma indoiesc);
-Se incearca alocarea de urgenta a 104 milioane lei;
-Lucrarile s-au oprit la sfarsitul lui februarie (cu unele exceptii, semnalate de userii nostri), dar oficialii se contrazic si spun ca sunt cu platile la zi.

Asta este motivul pentru care relatarile din teren, eventual insotite si de materiale foto sunt binevenite.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Mar 2013 22:04:12    Titlul subiectului: 163518

Nu platim nicio chirie, nu stiu de ce tot apare aceasta informatie.
Platim o lucrare executata si atat. Eventual niste penalitati, daca nu respectam contractul, dar nici vorba de vreo chirie. Pentru ca nu am inchiriat noi nimic, este treaba constructorului cu ce sapa si de unde isi aduce utilajele. Poate chiar le are in proprietate si atunci nici macar el nu plateste vreo chirie.
Dar nu este treaba noastra, noi doar platim o suma de bani (cam maricica...) sa avem o lucrare executata in conformitate cu caietul de sarcini si atat.

La ritmul in care s-a muncit, termenul de 2015 pentru punerea in circulatie era oricum nerealist. Dupa un aveam o singura statie executata "la rosu". Si asta ca "s-a tras tare" acolo pentru ca era "inima" lucrarii, pentru a se putea introduce TBM-urile. In rest...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Mar 2013 23:32:24    Titlul subiectului: 163520

penalitati = chirie. ( Asa trebuie citit cuvantul "chirie" ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Mar 2013 00:15:38    Titlul subiectului: 163523

andrei11 a scris:
penalitati = chirie. ( Asa trebuie citit cuvantul "chirie" ).

Ba e chiar si mai rau de atat!
Daca-i dai ordin de stopare, constructorul vine cu 'claim' de constati ca te costa mai mult daca sta decat daca ar fi lucrat!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Mar 2013 08:34:46    Titlul subiectului: 163528

In statii poa' sa stea si 10 ani ca nu deranjeaza.
N-are voie sa stea intre statii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alias69



Data înscrierii: 31/Ian/2010
Ultima vizita: 17/Dec/2021
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Mar 2013 02:32:09    Titlul subiectului: 163569

sab a scris:
Nu platim nicio chirie, nu stiu de ce tot apare aceasta informatie.
Platim o lucrare executata si atat. Eventual niste penalitati, daca nu respectam contractul, dar nici vorba de vreo chirie. Pentru ca nu am inchiriat noi nimic, este treaba constructorului cu ce sapa si de unde isi aduce utilajele. Poate chiar le are in proprietate si atunci nici macar el nu plateste vreo chirie.
Dar nu este treaba noastra, noi doar platim o suma de bani (cam maricica...) sa avem o lucrare executata in conformitate cu caietul de sarcini si atat.

La ritmul in care s-a muncit, termenul de 2015 pentru punerea in circulatie era oricum nerealist. Dupa un aveam o singura statie executata "la rosu". Si asta ca "s-a tras tare" acolo pentru ca era "inima" lucrarii, pentru a se putea introduce TBM-urile. In rest...

Salutare tuturor. Eu vad lucrurile asa - probabil ca se plateste o "chirie" detinatorului utilajului, pentru ca aceste TBM-uri sunt utilaje extrem de scumpe care pe toata durata lor de viata ar trebui sa "munceasca" pentru a se putea amortiza. Durata de viata este ceva relativ pentru ca desi dupa 10-15 ani deja sunt depasite ca si eficienta, cu toate ca ele functioneaza la parametri nominali(la nivelul anilor de productie), dupa aproximativ 20-25 de ani(uneori mult mai repede, in functie de materialul in care sapa) se depaseste un prag de rentabilitate, dupa care uzura foarte mare duce la costuri astronomice de intretinere si/sau folosire a utilajului. Cel mai probabil firmele care "muncesc" la M5 nu detin aceste TBM-uri(pentru ca e vorba de investitii foarte mari) ci le-au inchiriat de la detinator sau terti. In aceste conditii eu consider ca este putin probabil ca aceste utilaje sa STEA DEGEABA si acest STAT DEGEABA sa nu coste nimic! Acum daca stam putin si ne gandim nu este foarte departe de realitate posibilitatea de a ne trezi intr-o zi de toamna ca ai nostrii "constructori de M5" sunt nevoiti sa trimita acasa TBM-urile pentru ca in mod normal nu vor putea sa le tina imobilizate in Romanica la nesfarsit (in ideea ca nu le detin) si sa suporte consecintele financiare si nu numai, si ... sa vezi atunci ca si de vor fi bani o sa stam la coada si o sa fumam chistoace pana o sa ne vina randul la TBM-uri, pentru ca nu cresc pe camp si mai fac si altii metrou si/sau tunele! - Parerea mea, nu trageti, sau daca trageti somati-ma inainte Wink

_________________
Sa faci rau cuiva este cel mai usor lucru...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 44, 45, 46  Următoare
Pagina 36 din 46

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community