|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
MIHAI GAZI
Data înscrierii: 02/Dec/2009 Ultima vizita: 13/Apr/2024 Mesaje: 172 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 19 Aug 2012 21:25:10 Titlul subiectului: Propuneri de promovare si sustinere a agrementului nautic |
158228 |
|
In acest topic propun sa discutam despre promovarea agrementului nautic, despre locuri pe care le stim fiecare ca permit acest lucru, sa venim cu idei in acest sens, idei in urma carora sa facem chiar demersuri, acolo unde putem, pentru infiintarea mijloacelor de agrement nautic. Sunt sigur ca multi dintre noi vor avea propuneri constructive, asa ca le asteptam cu interes!
|
|
Sus |
|
|
MIHAI GAZI
Data înscrierii: 02/Dec/2009 Ultima vizita: 13/Apr/2024 Mesaje: 172 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 25 Aug 2012 22:26:33 Titlul subiectului: Lacul IOR |
158363 |
|
Voi incepe cu Lacul IOR, langa care locuiesc. Este un lac destul de mare, pe suprafata caruia pluteau candva tot felul de ambarcatiuni, cum ar fi: vaporasele tip stiuca MUGUREL si mai tarziu si STRAULESTI(adus de la Tei), barci din lemn(anii '80) si mai apoi din fibra(anii '90), hidrobiciclete clasice din tabla, ambarcatiuni sportive tip caiac-canoe, uneori erau aduse temporar si lotci pescaresti pentru stransul pestelui, salupe de strans bradisul sau ambarcatiuni particulare. Acum acest lac s-a colmatat, este acoperit de matasea broastei si bradis, de stransul carora nu se mai ocupa nimeni,s-au executat operatiuni de dragare in urma cu 5-6 ani, dar doar intr-o portiune a lacului, iar ca ambarcatiuni nu mai exista decat un grup de canotori sportivi si o barca din fibra la fostul debarcader. Vaporasele au disparut, intai MUGUREL, apoi STRAULESTI (dupa ce a fost scos pe mal si transformat in restaurant-terasa). Postez cateva poze din perioada in care agrementul nautic pe Lacul IOR functiona din plin si voi incerca sa fac demersuri pe langa autoritatile locale pentru reinfiintarea agrementului nautic pe lac.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.6 kb |
Vizualizat: |
de 15440 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.45 kb |
Vizualizat: |
de 15440 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.77 kb |
Vizualizat: |
de 15440 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
MIHAI GAZI
Data înscrierii: 02/Dec/2009 Ultima vizita: 13/Apr/2024 Mesaje: 172 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 26 Aug 2012 22:10:29 Titlul subiectului: Salina TURDA |
158366 |
|
Asta da idee! Plimbari cu barca pe micul lac format in Salina Miniera TURDA. Bravo celor care au avut aceasta initiativa!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.59 kb |
Vizualizat: |
de 15418 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 29 Aug 2012 23:58:19 Titlul subiectului: |
158459 |
|
Io-te panzaru', nu e panzaru'... Tot la capitolul propuneri, mai precis, sperante, ofer un articol apartinand cotidianului "Viata Libera" din Galati:
-intre "ce se doreste" si "cum se prezinta realitatea" -
"Pânzarul Moldovenesc, o barcă pe apa sâmbetei
Autor: Tudor Neacșu Publicat Joi, 30 August 2012 Foto: Bogdan Codrescu
Construit în urmă cu aproape un deceniu, Pânzarul Moldovenesc, ambarcațiunea cu care autoritățile făceau pluta în zile de sărbătoare și o etalau ca pe una dintre mărețele împliniri ale stăpânirii, zace undeva în Șantierul Naval, așteptând reparații și promite noi înfăpturi importante.
--------------------------------------------------------------------------------
Velierul, care nu a funcționat niciodată ca un velier în adevăratul sens al cuvântului, a fost realizat ca urmare a unor proiecții, vise, aspirații ale unor aventurieri pasionați. Scenariul construirii unui astfel de vas ar fi fost sortit unui romantic eșec dacă nu ar fi răscolit orgoliile politice și pseudoculturale ale mai-marilor orașului din acele vremuri. Proiectul, care se anunța absurd din start, a prins contur și la un moment dat s-a lăsat impresia că se și încheie, storcând bani publici serioși, sume de ordinul zecilor de miliarde de lei vechi.
Barca sărbătorească și tractoristul
Scos la vedere doar la Bobotează și Ziua Marinei, pânzarul a eșuat în cele din urmă pe malul Dunării. Eșuat nu pentru că ar fi fost proptit în vreun banc de nisip, ci pentru că s-a decis cocoțarea lui pe faleza inferioară, unde a străjuit intrarea într-o cârciumă, iar "consumatorii" îi puteau admira până și chila. Nava și-a încheiat misiunea la țărm după ce un tractorist indolent și-a parcat remorca chiar în coca ambarcațiunii. După acest episod, mare lucru despre pânzar nu s-a mai auzit până astăzi, el fiind ridicat de pe faleză și dus departe de ochii lumii.
Sloiurile de astă vară
Am reușit să aflăm că, în momentul de față, pânzarul zace undeva în Șantierul Naval, unde a fost dus astă iarnă. "Pânzarul este la noi din iarnă, atunci când a fost adus, din informațiile pe care le deținem, din motive de siguranță (n.r. în lunile de iarnă, fluviul a înghețat). În acest moment se află în continuare aici, deși iarna a trecut. Nu s-a pus până în acest moment problema ca Șantierul Naval să realizeze unele reparații", a declarat Corina Pârvu, reprezentantă a Șantierului Naval Damen Galați.
O custodie pe termen lung
Asociația 3D - Dezvoltare Durabilă a Dunării - este structura care a primit ambarcațiunea în custodie, în urmă cu aproape un an, în baza unui contract încheiat cu Consiliul Județului Galați. Transferul s-a făcut, din declarațiile reprezentanților asociației, în mandatul lui Eugen Chebac, Centrul Cultural "Dunărea de Jos" cedând astfel custodia. "Ne-am angajat să facem o reparație capitală, care ar presupune schimbarea lemnului care este deteriorat și o adaptare la circulația pe râuri. Dorim să facem aceste reparații cu fonduri atrase din proiecte și vizăm cu precădere fondurile europene", a susținut Viorel Ariton, unul dintre cei care reprezintă Asociația 3D - Dezvoltare Durabilă a Dunării.
Pânzarul metropolitan i-ar putea distra pe brăileni
Din aceeași sursă am aflat că, în acest moment, Pânzarul Moldovenesc ar fi funcțional și chiar se vizează angrenarea într-un proiect turistic susținut și finanțat de guvernul german, fapt ce ar presupune transportarea sa pentru un an în Balta Mică a Brăilei. De ce la Brăila? "Asociația noastră este angrenată și în dezvoltarea zonei metropolitane Galați-Brăila, iar acest lucru este unul benefic", a mai spus Ariton. Dincolo de acest aspect, susțin cei de la asociație, cel mai important obiectiv rămâne reparația. Costurile acesteia s-ar putea ridica, la o primă estimare la 180.000 de euro.
Nu se află pe lista de priorități
În tot acest context, visul pe care s-au cheltuit o groază de bani publici pare a avea un viitor promițător, dar destul de nesigur. În plus, ar mai fi de adăugat că noua conducere a Consiliului Județului nu s-a dezmeticit deocamdată suficient de mult încât să afle ce se petrece acum cu velierul pe care îl are în proprietate. Președintele CJ Galați, Nicolae Bacalbașa, ne-a mărturisit că nu știe prea multe despre acest caz, și că, atâta vreme cât este vorba despre investiții, sunt pe listă și alte proiecte sau situații. Pânzarul nu este însă pe lista de priorități a CJ Galați."
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
166.13 kb |
Vizualizat: |
de 15378 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
MIHAI GAZI
Data înscrierii: 02/Dec/2009 Ultima vizita: 13/Apr/2024 Mesaje: 172 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 31 Aug 2012 00:34:49 Titlul subiectului: |
158487 |
|
Ce sa zic? Pe de o parte bine ca semnalezi acest fapt si felicitari pentru demersurile facute deja, iar pe de alta...pacat de el. Vad ca n-a tinut nici macar zece ani. Acum vreo doi-trei ani era pe toate pliantele publicitare ale unei firme galatene ce se ocupa de constructia de ambarcatiuni, isi faceau reclama cu el, iar acum, din pacate, il uita toata lumea. Tine-ne te rog la curent cu situatia lui, sa vedem ce-i de facut pentru a nu se pierde si acest panzar ca si multe alte vapoare si ambarcatiuni.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 19 Sep 2012 08:18:37 Titlul subiectului: |
159086 |
|
As adopta modelul din Budapesta. La sud de Budapesta se ramifica un fel de brat secundar din Dunare, care la randul lui se ramifica in mai multe canale, rezultand un fel de minidelta. Acolo particulari inchiriaza caiace cu care te poti plimba toata ziua pe canale fara sa te deranjeze nimeni. As propune ca pe lacul IOR de exemplu sa fie si aceasta forma de agrement.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
MIHAI GAZI
Data înscrierii: 02/Dec/2009 Ultima vizita: 13/Apr/2024 Mesaje: 172 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 21 Sep 2012 00:16:41 Titlul subiectului: |
159138 |
|
Da, este o initiativa buna, numai ca la Budapesta s-a format acea microdelta(o stiu si eu din pliantele turistice) intrucat sunt conditii propice de dezvoltare a vegetatiei acvatice si stufului, pe cand la IOR sunt maluri din beton-cam prea mult beton dupa gustul meu-asa ca nu prea creste stuful, iar ca vegetatie de apa nu este nimic in afara de bradis si matasea broastei... Dar stii ce? S-a planificat ca Lacul Vacaresti sa fie transformat in rezervatie, acolo deja habitatul este creat natural, suprafata destul de intinsa, asa ca ideea ta se potriveste manusa si ar fi excelent sa se aplice acolo. Uite ca mi-ai dat si o idee; vom include si Vacarestiul in lista de propuneri!
|
|
Sus |
|
|
MIHAI GAZI
Data înscrierii: 02/Dec/2009 Ultima vizita: 13/Apr/2024 Mesaje: 172 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 08 Oct 2012 17:28:06 Titlul subiectului: Lacul Floreasca |
159487 |
|
Si acest lac destul de frumos, de pe cursul Colentinei este din pacate cam pustiu. Intre anii '50-'80 aici erau baze sportive de canotaj, se practica agrementul nautic, era un bac asemenea celui scufundat la Tei, ce facea traversari intre malul din Calea Floreasca si strandul de vis-a-vis, care cu timpul a fost inlocuit de o stiuca, asa cum se vede in pozele de mai jos, preluate de pe blogul "orasulluibucur.blogspot.com". Prin anii '80 acest lac s-a inchis din ordinul lui familiei Ceausescu, pentru a nu deranja linistea de la Vila Lac; tot lacul si parcurile aferente au fost inconjurate cu gard, pana si linia tramvaiului 5 a fost mutata din Calea Floreasca pe Barbu Vacarescu, bazele sportive au fost desfiintate, la fel agrementul nautic si strandul, devenind astfel o zona inchisa. Dupa 1989 nu s-a dat mare amploare reamenajarii acestui lac, dar s-au reinfiintat cateva cluburi de canotaj, au fost aduse vaporasele RANDUNICA (pentru scurt timp si nu a functionat) si mai tarziu AURORA 4, care a fuctionat dar nu facea plimbari, cu toate ca l-am vazut circuland ultima oara prin 2008. Odata cu redeschiderea ecluzei, au mai coborat ponotoanele motorizate din seria HERASTRAU, precum si salupele din seria ALPA. Despre AURORA 4 nu mai stiu nimic; era acostat dupa cotul lacului intr-o stare jalnica iar in aceasta primavara a fost adus inapoi la debarcaderul din strand, dar in timpul verii a disparut de acolo-nu stiu daca de tot sau a fost mutat inapoi dupa cot. Nici stiuca din fotografie nu stiu cum se numea si ce s-a intamplat cu ea dupa inchiderea lacului, fiind posibil sa fi fost dusa la Pantelimon 2, intrucat agrementul nautic de acolo s-a infiintat cam in perioada inchiderii Lacului Floreasca. Acest lac este singurul din Bucuresti in afara de Herastrau pe care mai circula vaporase-din pacate doar cele ce trec periodic prin ecluza intrucat AURORA 4 nu mai este functional. Ar fi bine ca acest vaporas sa fie reparat si sa faca plimbari. Singura initiativa a ALPA pentru Lacul Floreasca, in afara de cursele prin ecluza este acea salupa care face turul lacului cu punctul de plecare din ligheanul de la ecluza. Nu este foarte rentabila, intrucat salupa respectiva vine din Herastrau si doar cand functioneaza ecluza, fiind Herastraul alaturi cu multiplele variante de plimbari pe apa nu sunt amatori pentru turul Lacului Floreasca, asa ca salupa mai mult sta, nu este nici foarte incapatoare... Daca s-ar pleca de la debarcaderul din Calea Floreasca ar fi cu siguranta un numar mai mare de clienti si cred ca cel mai potrivit pentru turul lacului ar fi AURORA 4, care are si o capacitate considerabila de incarcare si este comod pentru pasageri. Postez pozele de arhiva cu agrementul de la Floreasca, mentionate mai sus.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.83 kb |
Vizualizat: |
de 15155 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.48 kb |
Vizualizat: |
de 15155 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
MIHAI GAZI
Data înscrierii: 02/Dec/2009 Ultima vizita: 13/Apr/2024 Mesaje: 172 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 03 Feb 2013 23:36:35 Titlul subiectului: |
162382 |
|
In Parcul IOR au inceput sa se faca amenajari la lac; s-au adus utilaje de dragare, care lucreaza in partea dinspre Bd. Camil Ressu, dragand albia lacului, se repara taluzurile, pe insula de la fosta caramidarie s-a excavat si se fac lucrari de amenajare, lacul a fost scazut -probabil pentru usurarea lucrarilor.Debarcaderul a fost restaurat din toamna si am inteles ca exista intentia redeschiderii agrementului nautic. Sper sa se reintroduca macar barci cu vasle si hidrobiciclete, daca nu chiar si un vaporas...
|
|
Sus |
|
|
MIHAI GAZI
Data înscrierii: 02/Dec/2009 Ultima vizita: 13/Apr/2024 Mesaje: 172 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 15 Mar 2013 01:18:04 Titlul subiectului: Lacul Pantelimon 2 |
163382 |
|
M-am gandit sa vorbesc despre Lacul Pantelimon 2, un lac din salba de pe cursul Colentinei, cu intindere mare, din zona de est a Bucurestiului. Acest lac a fost candva( intre anii '86-'90) unul dintre importantele centre de agrement nautic ale capitalei, debarcaderul din Parcul Pantelimon fiind in acea perioada un punct de atractie. Vaporasele, barcile cu vasle, hidrobicicletele ofereau publicului un mod placut de petrecere a timpului liber, in plus aici mai erau tinute de catre persoane particulare salupe, yachturi veliere sau diferite alte barci cu care proprietarii se plimbau pe lac. Vaporasele erau un etajat si o stiuca, iar pentru scurt timp( o vara) a fost si un vaporas model vechi precum cele de pe Snagov. O cursa cu vaporasul etajat de-a lungul lacului, pana spre stavilarul cu Lacul Cernica era foarte interesanta, intrucat trecea pe langa Hotelul Lebada, Padurea Pantelimon, linia de centura in zona dinspre Cernica, pe tot acest traseu putandu-se vedea lucruri inedite: suprafete cu stuf langa maulri exact ca in Delta, diferite specii de pasari, vidre, bizami... Din pacate dupa 1990 s-a cam terminat cu agrementul la Pantelimon; barcile si hidrobicicletele au disparut, ambarcatiunile particulare au fost luate de catre proprietari iar cele doua vaporase au fost lasate in paragina langa un mal spre coada lacului, cam vis-a-vis de linia de centura si stavilarul Cernica, unde au stat niste ani pana au disparut.
Sper ca pana la urma municipalitatea sa isi dea seama de potentialul acestui lac si sa il reamenajeze pentru agrement, sa readuca barci si cel putin un vaporas care sa reia traditia croazierelor ce se faceau aici candva.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|