Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 22 Iun 2012 16:13:02 Titlul subiectului: |
156672 |
|
Iese din RC 333, intr-o schema ceva mai... exotica.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.23 kb |
Vizualizat: |
de 14143 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.23 kb |
Vizualizat: |
de 14143 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Iul 2012 20:22:48 Titlul subiectului: |
157312 |
|
Iar 315 iese din RC... putin altfel:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.38 kb |
Vizualizat: |
de 15203 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Dec 2012 16:30:39 Titlul subiectului: |
160820 |
|
402 a trecut prin RC si s-a despartit pentru totdeauna de Seilbahn.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.39 kb |
Vizualizat: |
de 12937 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 04 Dec 2012 19:36:10 Titlul subiectului: |
160843 |
|
Nu stiu altii ce-or simti, insa eu sunt incantat sa-l vad pe 144 scapat de reclama la Omniasig, care mi se pare deprimanta, indiferent de varianta aplicata de-a lungul a mai bine de 8 ani pe acest tramvai. In noiembrie, 144 a trecut prin RC:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.1 kb |
Vizualizat: |
de 12831 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.34 kb |
Vizualizat: |
de 12831 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.82 kb |
Vizualizat: |
de 12831 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 20 Ian 2013 11:54:19 Titlul subiectului: |
161771 |
|
320, dus in Dacia la rectificat bandajele:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.38 kb |
Vizualizat: |
de 11961 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 20 Ian 2013 13:58:40 Titlul subiectului: |
161773 |
|
143, iesit din RC:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.91 kb |
Vizualizat: |
de 11942 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.49 kb |
Vizualizat: |
de 11942 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.45 kb |
Vizualizat: |
de 11942 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 13 Mar 2013 23:10:21 Titlul subiectului: |
163269 |
|
De-acum, incetul cu incetul, ne luam adio de la schema rosu-gri deschis a vagoanelor GT4 de Halle vopsite pana acum astfel.
120, dupa ce a fost reparat in urma accidentului din Padurii, a trecut si prin RC, iar de cateva zile circula din nou pe trasee. Insa e rosu-gri inchis.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.19 kb |
Vizualizat: |
de 11702 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.71 kb |
Vizualizat: |
de 11702 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 13 Mar 2013 23:15:18 Titlul subiectului: |
163270 |
|
Al doilea trecut la noua schema, 139, si el la sfarsit de RC:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.14 kb |
Vizualizat: |
de 11698 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 13 Mar 2013 23:49:41 Titlul subiectului: |
163272 |
|
Arata bine si aceasta schema rosu-gri inchis, putem numi si un ''downgrade'' a tramvaiului, deoarece in Halle aceasta a fost prima schema de vopsire, dupa schema SSB, iar apoi s-a trecut la schema actuala rosu-gri deschis.
Oricum mie imi plac ambele variante, as vrea ca si in Arad sa fie cateva vopsite in aceasta schema, dar la noi le vopseste taman invers, la gamuri gri deschis si sub geamuri rosu, ceva asemanator cu schema CKD.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.21 kb |
Vizualizat: |
de 11689 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 21 Mar 2013 22:38:24 Titlul subiectului: |
163568 |
|
Final de RC pentru 313 (prima fotografie este facuta la intrarea in RC):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.3 kb |
Vizualizat: |
de 11570 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.59 kb |
Vizualizat: |
de 11570 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.87 kb |
Vizualizat: |
de 11570 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 27 Mai 2013 18:08:41 Titlul subiectului: |
164759 |
|
436, cu haine noi:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.85 kb |
Vizualizat: |
de 11335 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Mar 24 Oct 2023 07:59:22 Titlul subiectului: |
217130 |
|
De exemplu azi incepand cu ora 7:45 a fost nevoie de 25 de minute sa vina un tramvai in directia GARA din P-ta Unirii, ceea ce nu e normal pentru o ora de varf, in acest interval au trecut vreo 10 in directia COPOU si un tramvai defect asistat de o masina de la interventie.
Cred ca la orele de varf ar trebui puse autobuze electrice suplimentar, ca nu poti avea incredere in tramvai. Au mai fost cazuri ca s-a asteptat si o ora din cauza ca un tramvai ramanea defect. Lumea trebuie sa ajunga la destinatie la timp mai ales dimineata. Trebuie un transport in comun eficient in Iasi, dar s-au bagat bani grei in tramvaie si rezultatele sunt sub asteptari. Se putea face o retea de troleu cu trolee noi in totalitate. Sunt trolee si de 24 de metri.
Si tramvaiul nu opreste la Sala Polivalenta si Hotel Hampton si nu e deloc normal. Nu poti tine tramvaiul doar de dragul doar de al avea... trebuie sa fie util.
https://www.bzi.ro/incident-in-municipiul-iasi-franele-unui-tramvai-s-au-defectat-foto-4805073
Dar la Pesa problemele s-au remediat ca boghiurile nu mai fac zgomot.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 24 Oct 2023 08:10:34 Titlul subiectului: |
217131 |
|
Daca Iasul si orice alt oras romanesc nu e capabil sa-si intretina sistemul de transport public cu tramvaiul, nu inseamna ca trebuie sa elimine tramvaiul si sa-si faca praf de tot serviciul de transportul public! In orasele mari, tramvaiul cu tramvaiul, troleul cu troleul, nu au acelasi rol!
Iasul are nevoie de tramvaie de cca. 27 de metri ca standard, iar traseul 9, de exemplu, se poate duce lejer la categoria 36-40 de metri chiar si in prezent. Dar sa nu uitam ca scopul nu e doar multumirea prezentului, ci si imbunatatirea vietii in oras, asadar trafic mai lejer. Se va intampla extrem de incet si greu, cu forcepsul, dar pana la urma tot va exista un oarece echilibru macar.
Stiu ca te macina disparitia tramvaiului la Botosani, nu esti singurul dezamagit de ce s-a intamplat acolo, dar hai sa ne pastram cat de cat obiectivitatea!
Daca o solutie precum inlocuirea tramvaiului cu troleibuzul ar merge foarte bine la Botosani, la Iasi nu este deloc asa. Iasul are nevoie ca de aer de solutii de transport de foarte mare capacitate in primul rand pentru axele de transport principale si de mare capacitate pentru o serie intreaga de conexiuni intre acestea sau intre trunchiul retelei si alte zone importante unde se poate introduce tramvai. Unde nu se poate tramvai, putem discuta despre troleibuz.
|
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Mar 24 Oct 2023 09:36:40 Titlul subiectului: |
217132 |
|
Multe refugii ar trebui lungite daca ar fi tramvaie de 40 m, unele chiar latite cum e in Nicolina unde opreste si autobuzul, inclusiv cel de la Gara (candva era mai lat). Dar in refugiul din Tudor nu se incadreaza tramvaiul de 30 m desi se stia ca vor veni tramvaie lungi. Traseul 8 ar trebui sa circule mai des cu riscul de a fi scurtat pana in Baza 3. Ar trebui facute refugii in Canta, Bucsinescu, Aurel Vlaicu si Copou. Tramvaiul de 18 m nu isi are sensul, la fel si autobuzul de 10 m.
Ar merge o banda unica P. Ros-Tg. Cucu si in Copou. Dar nu se poate sa astepti zeci de minute in sir la o ora varf un mijloc de transport din cauza ca nu ai tramvaie apte ca sa circule... Cauza de azi dimineata nu a fost din cauza traficului.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 24 Oct 2023 10:09:28 Titlul subiectului: |
217133 |
|
Așa cum au gândit comunștii rețeaua de transport public din Iași, era destul de OK. După '90, ea a fost sever afectată și distrusă de policieni și politruci vremelnici, cărora le-a păsat și le pasă de proriul interes. Mentenanța precară de care au parte, vine și din modul în care gândim noi ca nație, sub sloganul ”Las', că mege și așa”, care implică o subfinanțare acută și alte aspecte care țin de natura umană și pe care nici nu cred că trebuie să le detaliez. Nu doar domeniul TP are de suferit, ci și multe alte domenii.
Revenind la problema cu frecvența mijloacelor de transport și capacitatea lor. În orașul ăsta există o frică cumplită de autobuzele articulate și de tramvaiele lungi. Domnului primar i se pare că sunt prea multe tramvaie și autobuze la stradă și ar mai trebui tăiat din ele. A zis că le-a numărat el și-s prea multe. Cu așa atitudine, TP ieșean nu prea are nicio șansă, pentru că după spusele edilului, dăm pe-a afară de TP. Motivația primarului pentru travmaiele de 22 de metri a fost fix asta, că sunt trasee pe care circulă goale. Da, dacă le ia pentru traseul 8, atunci da. Altflel, rar mai prinzi un tramvai gol, chiar și în weekend.
Unde mai pui că s-au casat BE 8/8-urile, care mai ajutau și ele un pic, iar tramvaiele noi sunt insuficiente iar unele sunt/au fost ceva imobilizate din cauza unor defecte.
Cu toate astea, transportul cu tramvaiele nu ar trebui să dispară, ci să fie EFICIENTIZAT, SUSȚINUT și EXTINS. Iar pentru asta, trebuie sprijin politic pe bune. Ceea ce nu văd să apară în viitorul apropriat.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 24 Oct 2023 10:15:15 Titlul subiectului: |
217134 |
|
Lungitul si latitul peroanelor sa fie problema cea mai mare...
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 24 Oct 2023 10:17:38 Titlul subiectului: |
217135 |
|
Alea le faci în 2 zile, fluerând, cu tot cu pauzele lungi și dese de cafea, țigară și uitat la soare. Să ai pentru ce le lungi.
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 24 Oct 2023 14:41:32 Titlul subiectului: |
217136 |
|
Impresia ca sunt prea multe tramvaie si autobuze care plimba aer pe Copou se observa pe perioada vacantelor, cum a fost si acel caz cu primarul.
Dar si intr-o zi de scoala cei care iau tramvaiul din Tg Cucu Sau Piata Unirii se vor sui in primul care vine. Daca vine un Pesa pe 9 si apoi din spate un GT4 pe 1 peste 2 minute, e clar ca toti calatorii se vor urca in primul tramvai venit iar celalalt va urca Copoul gol.
Cei de la CTP trebuie sa vina cu lamuriri , informatii suplimentare si sugestii pentru cei cu putere de decizie.
Solutii:
28 - de prelungit pana la Rond Copou
42 - de modificat astfel incat sa nu mai urce Copoul
8 - de crescut frecventa si de folosit doar tramvaie de capacitate mare (este cel mai important traseu pentru ca uneste centrele universitare)
1 si 13 - modificate astfel incat sa nu mai urce Copoul
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 24 Oct 2023 15:40:52 Titlul subiectului: |
217139 |
|
Și cum legi Tătărași de Copou? Cu transbordare?
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 24 Oct 2023 16:06:05 Titlul subiectului: |
217140 |
|
Da. Este necesară 1 transbordare.
Care deja se practică. O mare parte din cei care folosesc transportul public din zona Tătărași vin in centru cu tramvaiul 3 ( care sunt mai toate de capacitate mare) și apoi schimba.
Gara, Tg. Cucu și alte câteva stații trebuie sa se schimbe în statii internodale care sa le ofere cetățenilor din Iași oportunități de a ajunge in orice zona din oraș .
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 24 Oct 2023 16:14:27 Titlul subiectului: |
217141 |
|
Daca tai 42 din Copou, te mananca cu tot cu fulgi Poitiersul si Bularga, care si asa au luptat mult pentru a avea conexiunea asta. Se va putea rupe doar cand ar exista conditiile despre care am zis zilele trecute la un alt subiect...
Deci, 42 scos din Copou, exclus! 28 prelungit la Agronomie, exclus (poate doar la orele de varf, dar in rest ar vantura aer intr-un manunchi prea gros de trasee pe Aleea Grigore Ghica Voda)!
1 si 13 nu le poti scoate de pe Copou, caci ramane in aer Tatarasul si te mananca si el cu fulgi.
Eu unul as opta pentru a rupe inelul 1/13 prin realizarea racordului bd. Metalurgiei-bd. Sahleanu. 1 se desfiinteaza, 8 se suplimenteaza, 13 devine Copou - Tatarasi - Tutora (se rezolva astfel si conexiunea Tutora-Tatarasi, reclamata cand s-a scurtat 29-le la Tutora, dar buna in continuare pentru toate traseele care vin dinspre Tomesti).
Moare, insa, conexiunea cu tramvai intre Podu Ros si Tatarasi, ramanand doar jalnicul bus 47 (trafic si aglomeratie). Pentru a rezolva problema asta facem si racordul ala afurisit str. Nicolina-bd. Tutora si bagam tramvai CUG-Podu Ros-Tatarasi Nord.
Ramane, insa, si asa descoperita conexiunea importanta Tatarasi-Palas. O rezolvam cu traseul ala propus de mine in locul fostului bus 5: Dacia-Pd. de Piatra-Pd. Ros-Splai-Tudor-Chimiei-Pod Metalurgie-Tatarasi Sud-Dr. Savini-Ciurchi-Tatarasi Sud-...-Dacia (se rezolva multe cu el, niciodata nu luati traseul doar capat-capat cand il analizati, ci vedeti-i tronsoanele componente si cum se face jocul schimbului de calatori intre ele!).
Si o ultima idee in pachetul asta: 6 cu 11 inel, astfel incat sa existe in sfarsit o conexiune cu timp de parcurs decent intre Tatarasi si Alexandru/Dacia.
Inca o data zic, nu va uitati ca ar fi multe trasee cu capetele Dacia si Tatarasi! Fiecare si-ar avea rolul sau prin prisma parcursului ce-l individualizeaza (avand, asadar, fiecare adresabilitatea sa).
Iaca si altceva: 47 s-ar preta de minune sa fie troleibuz, apropo de ce ziceam dimineata! La fel si traseul ala propus de mine pentru Splaiuri.
Suna fain?! Dar nu va fi niciodata fainul asta!...
Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Mar 24 Oct 2023 16:35:16, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 24 Oct 2023 16:27:43 Titlul subiectului: |
217142 |
|
Cine-si mai aminteste, cand s-a dat drumul la pasajul Octav Bancila, RATP a propus un inel dublu 26/28 - 28-ul ar fi venit dinspre Agronomie pe traseul stiut, iar de la Zimbru ar fi urmat sa se duca in Copou cum se duce acum 52; 26-le ar fi fost traseul de pe sensul opus.
Din pacate, insa, varianta asta a cazut, argumentul hotarator fiind jalea din trafic din Mircea si Galata, care anula ideea unei legaturi mai rapide Alexandru-Copou. Asa ca... avem 52...
Inelul asta, 26/28, ar fi fost tot ceva bun-bun pentru a fi troleu in baza a ce am zis dimineata...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 24 Oct 2023 17:06:43 Titlul subiectului: |
217144 |
|
Ce as face, totusi, cu 42-ul, ar fi sa-l duc prin Podu de Fier in loc de Elena Doamna, ca sa simta si cei din Podu de Fier ca locuiesc in Iasi, mai ales daca vreodata s-ar face si modificarea aia a traseului 20 de care v-am zis si ei ar ramane la cheremul lui 48 si al metropolitanelor care trec prin intersectia aia (iar cei de la Str. Conductelor ar ramane sa depene iar la picior pana la vreo alta statie).
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 24 Oct 2023 17:51:36 Titlul subiectului: |
217146 |
|
Eu mă pregătesc să fac o sesizare la PMI. Nu știu dacă mișc ceva, dar și alții de pe aici ar trebui să facă și ei sesizări. Eu unul voi îngloba toate ideile postate de mine aici și poate fur și câteva de la Radu.
|
|
Sus |
|
|
|