Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Rețeaua de troleibuze suceveană

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SUCEAVA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Joi 15 Mar 2007 01:29:57    Titlul subiectului: ukyukyu 77496

Interviul Obiectiv de Suceava cu Primarul pe 06 martie 2006
reteaua de contact pentru troleibuze va intra in conservare
- Ce veti face cu reteaua de troleibuze din municipiu?
- Aici sint doua aspecte. Este vorba despre linia de contact si de troleibuze ca atare. Noi vrem sa pastram infrastructura pentru troleibuze, sa o conservam. Avem o mare problema cu linia de contact. Investitia pentru reabilitarea acestei linii este una destul de mare, de aproximativ 50 de miliarde de lei. Astazi nu avem resursele necesare pentru a face o asemenea investitie dar s-ar putea ca miine, cu ghilimelele de rigoare, adica peste 5 sau 10 ani, sa constatam ca troleibuzul este cel mai ieftin si cel mai ergonomic mijloc de transport si s-ar putea sa revenim la troleibuze. Am vazut niste troleibuze de o calitate deosebita la IVECO IRISBUS, niste troleibuze foarte ergonomice, m-am plimbat cu ele, nici nu isi dai seama cind trec pe linga tine, sint cu perna de aer. Trebuie deci sa lasam si aceasta portita de a ne putea intoarce la troleibuze. Aici conteaza foarte mult sursa de energie, cit va fi de scumpa energia electrica la momentul potrivit. Vom conserva deci infrastrcutura pentru trolee iar troleibuzele vom incerca sa le vindem in tara pentru piese de schimb, fiindca alta solutie nu este. Vom face o oferta societatilor de transport care detin in parc troleibuze si vom incerca sa le vindem.

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Aug/2018
Mesaje: 6186
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 21 Iun 2007 12:05:04    Titlul subiectului: Rețeaua de troleibuze suceveană 79700

Aici voi prezenta stadiul la zi al rețelei de troleibuze din Suceava. Din ce mi s-a spus, rețeaua este în conservare. Cam 90-95% din rețea pare în stare relativ bună, pare a putea fi repusă sub tensiune cu reparații minore.
Există desigur însă și zone în care rețeaua este demontată, par să fi fost probleme mai ales în zonele cu gabarit redus.
Să vedem câteva imagini din zona cuprinsă între gara CFR Suceava Nord și podul rutier ce traversează calea ferată de la Suceava Nord.



P1070728.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.99 kb
 Vizualizat:  de 15274 ori

P1070728.jpg



P1070729.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.57 kb
 Vizualizat:  de 15274 ori

P1070729.jpg



P1070730.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.75 kb
 Vizualizat:  de 15274 ori

P1070730.jpg



P1070731.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.89 kb
 Vizualizat:  de 15274 ori

P1070731.jpg



P1070732.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.19 kb
 Vizualizat:  de 15274 ori

P1070732.jpg



P1070733.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.55 kb
 Vizualizat:  de 15274 ori

P1070733.jpg



P1070734.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.56 kb
 Vizualizat:  de 15274 ori

P1070734.jpg



P1070735.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.02 kb
 Vizualizat:  de 15274 ori

P1070735.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Aug/2018
Mesaje: 6186
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 21 Iun 2007 12:09:09    Titlul subiectului: 79701

Acum zona cuprinsă între același pod rutier și podul CF pe sub care trece rețeaua de troleibuz în drumul ei către centrul Sucevei.
Acel pod CF este extrem de jos, probabil că troleibuzele se cam chinuiau la trecerea pe sub el, acum rețeaua e demontată.



P1070739.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.77 kb
 Vizualizat:  de 15272 ori

P1070739.jpg



P1070741.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.79 kb
 Vizualizat:  de 15272 ori

P1070741.jpg



P1070742.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.63 kb
 Vizualizat:  de 15272 ori

P1070742.jpg



P1070743.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.63 kb
 Vizualizat:  de 15272 ori

P1070743.jpg



P1070744.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.62 kb
 Vizualizat:  de 15272 ori

P1070744.jpg



P1070746.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.23 kb
 Vizualizat:  de 15272 ori

P1070746.jpg



P1070747.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.92 kb
 Vizualizat:  de 15272 ori

P1070747.jpg



P1070748.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.7 kb
 Vizualizat:  de 15272 ori

P1070748.jpg



P1070749.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63 kb
 Vizualizat:  de 15272 ori

P1070749.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Aug/2018
Mesaje: 6186
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 21 Iun 2007 12:13:25    Titlul subiectului: 79702

Alte câteva elemente de rețea, din diverse zone ale orașului.


aP1070753.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.6 kb
 Vizualizat:  de 15271 ori

aP1070753.jpg



aP1070766.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.83 kb
 Vizualizat:  de 15271 ori

aP1070766.jpg



aP1070767.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.1 kb
 Vizualizat:  de 15271 ori

aP1070767.jpg



aP1070974.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.37 kb
 Vizualizat:  de 15271 ori

aP1070974.jpg



aP1070998.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.4 kb
 Vizualizat:  de 15271 ori

aP1070998.jpg



aP1070999.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.98 kb
 Vizualizat:  de 15271 ori

aP1070999.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Aug/2018
Mesaje: 6186
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 21 Iun 2007 12:15:49    Titlul subiectului: 79703

Alte câteva elemente de rețea, printre care remarc rețeaua din garaj/depou, precum și o consolă strâmbată, probabil în urma unui incident.
Ultimele 2 poze sunt din zona gării CFR Suceava - Burdujeni.



bP1070756.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.82 kb
 Vizualizat:  de 15270 ori

bP1070756.jpg



P1070754.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.51 kb
 Vizualizat:  de 15270 ori

P1070754.jpg



P1070755.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.83 kb
 Vizualizat:  de 15270 ori

P1070755.jpg



P1070973.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.27 kb
 Vizualizat:  de 15270 ori

P1070973.jpg



P1080002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.02 kb
 Vizualizat:  de 15270 ori

P1080002.jpg



zP1080032.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.67 kb
 Vizualizat:  de 15270 ori

zP1080032.jpg



zP1080033.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.95 kb
 Vizualizat:  de 15270 ori

zP1080033.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2007 11:47:09    Titlul subiectului: 81497

( 04-08-2007 ) Neglijență și prostie
Calea Unirii, blocată de distrugerea a sute de metri din rețeaua electrică a troleibuzelor


Circulatia intrerupta pe o banda de circulatie, pe durata lucrarilor
• Din cauza a doi șoferi inconștienți, sute de metri de cablu de cupru au fost doborâte în stradă, blocând circulația pentru câteva ore
Principala arteră de circulație din municipiul Suceava a fost ieri blocată timp de mai multe ore de sute de metri de cablu de cupru răsfirate pe asfalt, după ce doi șoferi inconștienți au agățat și smuls rețeaua de cabluri de troleibuze, de la Pasarela Burdujeni și până la Bazar.
Incidentul a avut loc în jurul orei 10 fără un sfert, când, conform declarațiilor unor șoferi de pe autobuzele TPL, un trailer pe care era încărcat un utilaj de mare tonaj, care ieșea de la IUPS, a agățat rețeaua de troleibuze, curbând firele de cupru. La scurt timp, cablurile au fost smulse de un camion care trecea pin zonă, de la forța cu care au fost trase cablurile fiind îndoite toate consolele (brațe metalice) de susținere a acestora.
Administratorul unic al TPL, Darie Romaniuc, s-a deplasat de urgență la locul incidentului, pentru a coordona lucrările de strângere a cablurilor de cupru împrăștiate pe stradă, din cauza cărora sute de mașini au rămas blocate în stradă.
„Am mai avut multe asemenea probleme cu cablurile de rețea, dar ca acum niciodată. Nu e vorba numai de distanța mare pe care au fost rupte cablurile – peste 400 de metri, ci și forța cu care acestea au fost smulse, încât au fost îndoiți toți stâlpii metalici de susținere a acestora”, a declarat Darie Romaniuc.
Spre disperarea șoferilor, circulația rutieră pe Calea Unirii a fost dată peste cap timp de aproximativ 3 ore, în această perioadă angajații TPL adunând cablurile răsfirate pe stradă, fără a mai reface rețeaua.
Interesant e că nici unul din cei doi șoferi inconștienți, care au provocat asemenea distrugeri rețelei de transport public în comun, cât și blocarea circulației pe artera principală nu a fost identificat, ambii „ștergând-o” hoțește de la fața locului.
Cosmin ROMEGA

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Vin 24 Aug 2007 01:21:14    Titlul subiectului: 81829

Local
( 18-08-2007 ) Decizie
Rețeaua de troleibuze din municipiul Suceava, desființată și scoasă la licitație

• Cei 6640 de metri de cabluri de cupru vor fi vânduți cu aproximativ 1,5 miliarde lei vechi
Întreaga rețea electrică pentru troleibuze din municipiul Suceava va fi dată jos de pe stâlpi, făcută baloți și scoasă la licitație. Decizia a fost luată joi seara, de membrii Adunării Generale a Acționarilor ai societății de transport public local (TPL), ca urmare a vechimii acestei rețele, care nu mai putea fi utilizată decât cu costuri foarte mari și cu foarte multe intervenții.
Rețeaua era trecută în conservare de aproape doi ani, dar numeroasele incidente petrecute lunar, prin agățarea firelor de cupru de către autovehiculele de mare tonaj, în special cele care transportă și alte utilaje, a dus la distrugerea acesteia în foarte multe locuri.
Conform administratorului unic al TPL, rețeaua de troleibuze este formată din 6640 de metri de cabluri de cupru, 3300 de metri pe un sens de mers și 3340 pe celălalt sens, prin vânzarea acestora estimându-se încasări de aproximativ 1,5 miliarde de lei vechi.
Decizia AGA de la TPL va fi supusă spre aprobare luna aceasta Consiliului Local Suceava – unicul acționar al societății de transport public în comun, urmând ca imediat după aceea firele de cupru să fie date jos de pe stâlpii TPL-ului și adunate în baloți, pentru a fi mai ușor de transportat și depozitat.
Administratorul TPL, Darie Romaniuc, a precizat că toate lucrările se vor face doar noaptea, pentru a nu încurca circulația rutieră în timpul zilei, mai ales că o bandă de circulație va fi ocupată complet în acest timp.
Acțiunea de desființare a rețelei de troleibuze va începe în prima parte a lunii septembrie, urmând ca până la finele lunii să fie încheiată, pentru a fi demarată procedura de licitație a cuprului rezultat.
Monitorul de Suceava
Cosmin ROMEGA



troleibuze_010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.66 kb
 Vizualizat:  de 15088 ori

troleibuze_010.jpg



_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 13:22:19    Titlul subiectului: 82517

Local
( 08-09-2007 ) De săptămâna viitoare
Rețeaua de troleibuze a Sucevei va fi desființată

De astăzi într-o săptămână, rețeaua electrică pentru troleibuze, din municipiul Suceava, va fi desființată definitiv, iar întreaga cantitate de cupru rezultată va fi scoasă la vânzare. Administratorul unic al societății de transport public local, Darie Romaniuc, a precizat că prin decizia primarului Sucevei, Ion Lungu, a fost constituită comisia de casare a rețelei de troleibuze, încât lucrările vor putea fi demarate din data de 15 septembrie.
Practic, de sâmbăta viitoare, angajații TPL care până acum aveau în grijă să repare rețeaua de cabluri electrice, ruptă în numeroase locuri din cauza neatenției șoferilor de camioane și a celor ce conduc autoturisme de mare tonaj, vor da jos de pe stâlpi firele de cupru care formau rețeaua electrică, acestea urmând să fie tăiate și făcute baloți, pentru o mai ușoară depozitare a materialelor rezultate.
“Vom lucra doar noaptea, pentru a nu încurca circulația rutieră de pe străzile Sucevei. Nu mai putem aștepta, pentru că dacă vremea ne va fi potrivnică, lucrările vor dura mai mult decât două săptămâni, cât ne-am propus noi”, a precizat Darie Romaniuc.
Rețeaua electrică pentru troleibuze din municipiul Suceava este formată din 6.640 de metri de cabluri de cupru, 3.300 de metri pe un sens de mers și 3.340 pe celălalt sens, din vânzarea acestora estimându-se încasări de aproximativ 1,5 miliarde de lei vechi.
Cosmin ROMEGA
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Dum 30 Sep 2007 22:36:33    Titlul subiectului: 83231

Reteaua de troleibuze din Suceava. In prezent sunt cateva portiuni unde a fost scos firul, consolele ramanand. Cam 10% din fir a fost scos.



intrarea in depou


_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Dum 30 Sep 2007 22:40:36    Titlul subiectului: 83232

Portiunea de linie de pe podul de peste liniile CFR in Burdujeni.
Linia a fost scoasa numai pe partea dreapta.



_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Dum 30 Sep 2007 22:52:28    Titlul subiectului: 83235

Alte fotografii de prin zona podului CFR de la Burdujeni. Linia 2 e cea care coboara pe sub pod.









_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Aug/2018
Mesaje: 1080
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 23 Oct 2007 17:51:39    Titlul subiectului: 84274

Care mai e treaba la reteaua de troleibuze?
In ce proportie s a umblat la retea?Cam cat a fost scos?(in procent)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mar 23 Oct 2007 19:12:01    Titlul subiectului: 84276

Reteaua inca exista, nu este scoasa. Pe anumite portiuni a fost scoasa. Iar acolo unde inca mai exista, reteaua este impracticabila (fire rasucite, prinse cu sarma de consola, etc).
Nu cred ca e mai mult de 20% desfiintat. Nu m-am mai plimbat de vreo cateva saptamani prin Burdujeni si prin Itcani.
Stiu ca era scoasa firele de pe partea dreapta de la Bazar spre Burdujeni. Pe langa cele cateva sute de metri de retea distrusa, care a fost agata de 2 camioane (Bazar-Combinat), au mai scos in continuare putin din reteaua care trece peste pod calea ferata din Burdujeni.
In oras reteaua exista, nu a fost scos nimic.
A mai fost scoasa reteaua ce trece prin fata garii Itcani din cauza unor filmari ce au avut loc.

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Aug/2018
Mesaje: 1080
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 22:58:04    Titlul subiectului: 111608

O buna parte din reteaua de troleibuz in zona centrala a disparut (peste un kilometru). De asemenea intrarea in depou a disparut si o buna parte din zona de intrare in depou. In rest reteaua este existenta dar intr un stadiu imposibil de utilizat (cleme rupte, izolatii lipsa, ancore imporvizate...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Aug/2018
Mesaje: 6186
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 10 Mai 2010 13:31:21    Titlul subiectului: 126828

Din nou despre intentia de a relua transportul electric cu troleibuze.
Ca termen posibil se induce cumva ideea ca ar putea fi undeva prin 2014, dupa ce primelor autobuze Irisbus le-ar expira durata de functionare de 8 ani.
Acum cateva zile, cand am vizitat orasul, firul de contact lipsea pe portiuni foarte mari, iar in zonele unde inca era pe pozitie se prezenta intr-o stare foarte precara, sunt convins ca o reluare a transportului electric nu se poate face fara recablarea, daca nu totala, aproape totala, a retelei...

http://www.evenimentul.ro/rss_article/tpl-ar-economisi-anual-600000-de-euro-daca-ar-reintroduce-transportul-pe-curent-electric.html

"02-02-2010

TPL ar economisi anual 600.000 de euro dacă ar reintroduce transportul pe curent electric

Inițiativa municipalității sucevene, de a promova transportul pe curent electric, printr-un forum internațional, cu participanți din Marea Britanie (Westeminster), Grecia (Zografou), Suedia (Stockholm) și Germania (Frankfurt), care va avea loc la Suceava anul acesta, ar putea fi primul pas pentru o schimbare majoră în transportul public local. „Acesta este și viitorul transportului public în municipiul Suceava. Iată că în această primăvară, la primele autobuze Irisbus Iveco aduse, facem jumătate din norma de funcționare. Ele au opt ani de funcționare, iar patru au trecut deja. Noi n-am renunțat niciodată la structura de troleibuze, se poate oricând reveni la ea. Transportul electric este atât ecologic cât și economic”, a declarat primarul Sucevei, Ion Lungu, care speră ca fondurile necesare restructurării transportului public să fie asigurate în mare parte din finanțări europene, scrie Monitorul de Suceava. Directorul TPL, Darie Romaniuc, spune că o asemenea inițiativă ar fi mai mult decât benefică, pentru că, pe lângă un grad mult mai mic de poluare într-o comunitate urbană de proporții, ar fi făcute economii semnificative.

Conform directorului TPL, cele mai mari economii sunt cele la carburanți, pentru că, în prezent, jumătate din veniturile lunare ale societății de transport public local merg pe motorina necesară autobuzelor și microbuzelor. Lunar, cele 33 de autobuze Irisbus Iveco din parcul auto al TPL Suceava consumă minim 110.000 de litri de carburant, pentru a parcurge traseele stabilite, zi de zi. Practic, într-un an sunt cheltuite aproximativ 1,3 milioane de euro numai pentru achiziționarea de carburant. „Dacă în loc de autobuze am folosi troleibuze pe curent electric, economia la combustibil ar fi de 40-50 la sută. Cheltuielile de întreținere a acestor troleibuze sunt de asemenea ceva mai mici, în schimb sunt mai mari cele de exploatare a rețelei de curent electric. Investiția inițială, pentru a pune la punct un sistem de transport public bazat pe curent electric, este foarte mare, atât pentru rețeaua electrică cât și pentru mijloacele de transport, care sunt aproape duble la preț față de un autobuz pe motorină”, a explicat Darie Romaniuc. Faptul că transportul electric este unul de viitor e demonstrat atât de intențiile unor mari orașe europene de a renunța total la transportul pe carburant, în favoarea celui electric, cât și de faptul că, de curând, în București au fost achiziționate 100 de troleibuze noi, Irisbus Iveco, care arată exact ca autobuzele de aceeași marcă folosite de TPL Suceava, doar că au deasupra mecanismul de conectare la rețeaua electrică. Diferența e că, dacă un autobuz Irisbus Iveco costă 170.000 de euro, un troleibuz produs de aceeași firmă costă peste 270.000 de euro.

Transportul electric din Suceava, desființat în urmă cu patru ani

Ideea de a reveni la transportul electric vine la numai patru ani de la desființarea rețelei de troleibuze din Suceava.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Iun/2018
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:02:15    Titlul subiectului: 2007-08-04 147067

http://www.evenimentul.ro/articol/blocaj-in-burdujeni.html

"04-08-2007

Suceava
Blocaj în Burdujeni!

(ASIS) - Ieri, din pricina unui excavator și a unui TIR care au rupt firele din rețeaua de alimentare a troleibuzelor, traficul rutier din cartierul Burdujeni, în zona Ambro, s-a desfășurat în condiții foarte grele.

Timp de mai bine de cinci ore, șoferii au circulat pe un singur sens. Coloana de mașini s-a întins pînă în zona Colegiului Tehnic "Petru Mușat". Șoferii au pierdut zeci de minute în trafic, supărați fiind au aruncat cu acuze, atît către edilii Sucevei, cît și către șefii societății de transport public local. "Am crezut că este vorba de un accident rutier. Dar cînd am văzut cablurile pe șosea m-a apucat groaza. Numai la noi se poate întîmpla așa ceva", ne-a spus Irina Lazăr, unul dintre șoferii prinși în trafic. Potrivit spuselor directorului Transport Public Local Suceava, Darie Romaniuc, incidentul s-a petrecut în jurul orei 9. "Am fost anunțați de șoferul unui autobuz că în zona respectivă au fost rupte firele. Am fost nevoiți să blocăm circulația pe banda pe care a picat firele pe o porțiune de 500 de metri. Din cîte știm noi, firele au fost rupte de șoferul unui excavator precum și a unui TIR. Nu am reușit să-i identificăm încă. Cei doi trebuie să plătească pagubele care se ridică la aproximativ 1.000 de lei", ne-a spus dl Darie Romaniuc. Din fericire nu au existat victime, pagubele materiale produse fiind mici în comparație cu disconfortul produs șoferilor. (O.Ș)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2018
Mesaje: 865
Locație: Bacau

MesajTrimis: Vin 12 Aug 2011 07:04:38    Titlul subiectului: 147588

Stâlpii de la rețeaua de troleibuze sunt păstrați pentru reactivarea transportului electric
Evenimentul.ro a scris:
Stâlpii care au susținut rețeaua electrică de contact pentru troleibuzele care au circulat în jur 19 ani în municipiul Suceava nu vor fi dezafectați, anunță primarului Ion Lungu. Afirmația este făcută pe fondul reabilitării iluminatului public de pe traseul magistralei rutiere principale a reședinței de județ, edilul șef precizând că stâlpii de beton de pe fostele rute ale troleibuzelor vor fi păstrați, pe aceștia urmând a fi montate lămpile moderne din cadrul proiectului de modernizare cu fonduri POR. Pe de altă parte, important de menționat este că reședința de județ este parte a Programului „EVUE –Mijloace de transport electrice în zonele urbane din Europa”, proiect de promovare a mijloacelor ecologice de transport în comun și care ia în calcul revenirea la autovehiculele pe cablu. De asemenea, important de menționat este că, în aceste circumstanțe, Renault România a propus Primăriei municipiului Suceava dezvoltarea unui parc de autovehicule electrice, Consiliul Local dându-și acordul de principiu.
Reamintim că troleibuzele societății de transport public local au fost retrase în garaje încă din vara lui 2006. Atunci primarul Ion Lungu preciza că retragerea din trafic are la bază rațiuni ce țin de nerentabilitate și consum mare de energie. Decizia venea și pe fondul demersului de dotare a Transportului Public Local cu 30 de autobuze noi, era mijloacelor de transport pe fir părând a apune la Suceava. Aceasta după ce, în 1995, încă se mai discuta despre extinderea rețelei și în cartierul Obcini, la acea dată Consiliul Local aprobând un studiu de fezabilitate în acest sens. În fapt, generalizarea transportului cu troleibuze era parte a programului ceaușist din 1987, când a fost inaugurată prima linie din municipiul reședință de județ. La acea vreme, folosirea energiei electrice era mai avantajoasă decât cea a motorinei sau benzinei, iar înspre fabrici și uzine se deplasau zeci de mii de oameni din tot județul. Primul semn de decădere a venit o dată cu disponibilizările masive de personal din zona industrială Șcheia, Linia 3 fiind închisă, iar rețeaua din zonă dezafectată. În 1998, adică după mai bine de 10 ani de „cablu”, pe scenă a intrat transportul în regim maxi taxi, concurența pentru troleibuze, fiind de-a dreptul copleșitoare. Cu toate acestea, în 2006, la scoaterea din joc a mijloacelor electrice, primarul Ion Lungu anunța că instalațiile cu pricina vor fi păstrate și trecute în conservare, fiind posibil ca, „peste 8-10 ani de zile, să constăm că este economic sau ecologic să folosim energia electrică”. Încă din anul 2000, pe fondul gravelor probleme financiare ale societății de transport călători de atunci, TPS, edilul șef Constantin Sofroni avansa varianta unui viitor transport de persoane fără troleibuze. Regretatul edil șef considera că transportul pe fir este unul energofag, propunând achiziționarea, pentru firma Consiliului Local, 5 microbuze maxi taxi.

http://www.evenimentul.ro/articol/stalpii-de-la-reteaua-de-troleibuze-sunt-pastrati-pentru-reactivarea-transportului-electric.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Aug/2018
Mesaje: 1080
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 18 Apr 2013 23:45:53    Titlul subiectului: 164105

Reteaua de troleibuz in intreaga Suceava a devenit istorie. se pregateste Iasiul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SUCEAVA Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community