|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Arhiva de Presa
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Oct/2024 Mesaje: 931
|
Trimis: Mar 06 Apr 2010 12:52:07 Titlul subiectului: Stiri/Articole de presa privind transportul din Slobozia |
125479 |
|
Un articol care imi da sperante privind imbunatatirea transportului local din Slobozia:
http://www.ziarulimpact.ro/index.php?action=view&articol=3135
"„Vrem doar sa asiguram un transport de calitate si in deplina siguranta pentru cetatenii municipiului Slobozia”
Municipalitatea slobozeana are in plan sa introduca pina la finele anului inca un nou traseu menit sa asigure cetatenilor un mijloc de transport pentru o ruta pe care nu exista aceasta facilitate. ,,Avem doua trasee, Slobozia Noua si Bora si urmeaza ca pina la sfirsitul anului sa se introduca al treilea traseu care sa cuprinda si noul cartier de tineri, pe Soseaua Nordului- Closca si Kaufland, ca sint destui cetateni care au nevoie de un mijloc de transport pe aceasta ruta”, a precizat viceprimarul Alexandru Stoica. In urma licitatiei organizate, transportul local a fost adjudecat de catre firma Nick Touring S.R.L din Slobozia ce va asigura serviciul timp de patru ani de acum incolo. La licitatie au participat 2 concurenti, SC Transport Privat SRL Slobozia si Nick Turing SRL, care s-a calificat cu punctaj mai bun la toate capitolele, inclusiv un pret mai mic. In cadrul ultimei sedinte de Consiliu Local s-a hotarit ca in prima faza, transportul sa fie asigurat cu 10 microbuze cu 16 locuri si un autobuz de 27 locuri in urban, urmind ca din 2 in 2 ani sa completeze parcul auto cu inca 2 autobuze, astfel incit la finalul perioadei contractate sa fie doar autobuze. ,,Microbuzele probabil ca vor fi folosite in momentele mai putin aglomerate. La orele de virf vom folosi numai autobuze urbane de 27 locuri. Noi avem interes sa mearga treaba bine, dovada ca nu intervin interese politice. Vrem doar sa asiguram un transport de calitate si in deplina siguranta pentru cetatenii municipiului Slobozia”, a mai adaugat Alexandru Stoica.
( Diana FLORESCU )"
Cam bizara exprimarea ziaristilor astora, daca firma de transport are contract pe 4 ani si ar aduce cate 2 autobuze din 2 in 2 ani, rezulta ca s-ar mai aduce cel mult inca 4 autobuze... cred ca n-a inteles ziarista prea bine si de fapt era vorba sa se aduca in fiecare an cate 2 autobuze, ceea ce ar insemna 8 autobuze in cei 4 ani de contract... |
|
Sus |
|
|
Arhiva de Presa
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Oct/2024 Mesaje: 931
|
Trimis: Joi 29 Apr 2010 14:43:07 Titlul subiectului: |
126405 |
|
Cititi si va minunati... se confirma ceea ce banuim mai toti...
http://www.ziarulstirea.ro/?p=4762
"Scandalul pe transportul public de persoane încă naște multe semne de întrebare
* „Nebănuite sunt căile domnului viceprimar Stoica prin care a aranjat concesionarea serviciului public de călători” lasă să se înțeleagă contestatarii dar și cetățenii-călători cu microbuzul sau autobuzul.
SC Transport Privat și SC Nick Touring au participat la licitația desfășurată în vederea atribuirii Contractului de prestare a serviciului public de transport public în municipiul Slobozia. Din cauza faptului că nici unul nu a îndeplinit condițiile impuse de către autoritatea locală, cei câțiva consilieri locali în frunte cu viceprimarul Stoica care au format Comisia s-au dedat la mici compromisuri până ce Consiliul Local a trebuit să accepte că un Contract prin „încredințare directă” este cea mai bună soluție.
Acuze, reciproc-dezavantajoase
După ce hârtiile oficiale s-au aranjat astfel încât totul să fie legal, unii dintre asociații firmei Transport Privat au început să cârcotească la adresa practicilor firmei condusă de Nicu Pericli, începând de la postarea autovehiculelor pe spațiul public fără ca SC Nick Touring să plătească vreun șfanț drept taxă de staționare și până la încasarea banilor pentru bilete de călătorie pe care nu scrie nici un preț . Ba, mai mult! În timpul ședinței Consiliului Local, atunci când consilierul Nedelcu Dănuț a rostit ca un atoateștiutor : „Dumneavoastră ați avut prețul cel mai mic dar ați venit cu un Bilanț negativ. Câte din mijloacele de transport ale dumneavoastră au fost de marfă și le-ați transformat pentru transport de călători? Scaunele s-au prins într-o tablă, se pot rupe și călătorii vin unii peste alții. Din transport marfă le-ați transformat în transport călători…” m-aș fi așteptat ca onor consilierii să încerce să afle a cui este vina pentru că astfel de anomalii au fost permise pe toată perioada derulării Contractului dintre Consiliul Local al Municipiului Slobozia și SC Transport Privat? Ba, mai mult! M-aș fi așteptat ca onor consilieri locali să ceară lămuriri suplimentare cu privire la replica domnului Nicolae – reprezentant al SC Transport Privat. Căci spunând „ Dumneavoastră ați facilitat pe Nick Touring cu cel puțin 60 de milioane de euro într-un an și jumătate. I-ați dat voie să plece fără să treacă pe la Autogară cum s-a cerut celorlalți” în mod normal primarul și viceprimarii ar fi fost asaltați de către consilieri, cu întrebări menite a lămuri lucrurile astfel încât deasupra lor să nu planeze tot felul de suspiciuni cu privire la fapte dacă nu penale cel puțin imorale. Din păcate pentru cei care încă mai cred că „aleșii” apără interesele cetățenilor, această reclamație tardiv exprimată a rămas fără nici un ecou în conștiința consilierilor. Ba, mai mult! Având un atare exemplu m-aș fi așteptat ca exigențele vizavi de dotarea actuală a firmei căreia i s-a încredințat serviciul de transport public să fie pe măsura grijii față de integritatea corporală a călătorilor și, nu în ultimul rând, pe măsura grijii față de confortul cetățenilor care au ales să circule cu mijloacele de transport în comun. Și fiindcă nici un consilier nu l-a întrebat pe Nicu Pericli – patronul SC Nick Tiuring dacă, măcar parțial, este așa cum susține domnul Andrei Cristian – reprezentantul SC Transport Privat, întru aflarea mai multor informații „direct de la sursă” l-am întrebat eu. Dispus a lămuri lucrurile, Nicu Pericli mi-a răspuns la întrebări astfel:
Rep: Care au fost criteriile care au determinat Comisia să vă concesioneze prin „încredințare directă” acest serviciu?
Nicu Pericle: „ Doamnă, s-a punctat tariful biletului, redevența, anul de fabricație al mașinilor și Norma de poluare a autovehiculelor (…) Tichetul de călătorie a ajuns de la 1,5 lei cât a fost, la 0,97 de lei acum. (…) Subvenții se dau pentru transportul elevilor, al pensionarilor, al veteranilor (…) Eu intru pe traseu în funcție de numărul de călători. De exemplu dimineața bag 11 mașini. Sunt două mașini numai pentru elevii de la Slobozia Nouă și de la Bora. Programul e din 10 în 10 minute, chiar mai des față de programul din Caietul de sarcini. (…) Ei au invocat că eu nu m-am prezentat, practic, pe traseu cu mașinile cu care am licitat. Așa este! Au dreptate! Eu la licitație m-am prezentat cu 10 microbuze, din care am adus numai 5 și 5 le-am înlocuit cu autobuze, doamnă! Care-i problema lor? (…)
Rep: Ca să faceți față Caietului de sarcini aveați, faptic, mașinile necesare participării la licitație sau ați depus la dosar doar o Factură Proformă prin care făceați dovada că sunteți pe cale să cumpărați acele mașini impuse prin Caietul de sarcini al licitației?
Nicu Pericle: „ Doamnă aveam doar o parte din mașinile…dar e permisivă legea, înțelegeți? Că nu-mi garantează nimeni că voi câștiga licitația. Așa că pentru o parte din mașinile solicitate în Caietul de sarcini am venit cu Factură Proformă și Contract cu societatea respectivă, Dar și ei au procedat la fel. Că și ei au avut Proformă, doamnă!”
Deși s-a scris mult despre această concesionare a Serviciului de transport public, prea puține informații avem despre banii pe care Primăria îi decontează lunar către firma care efectuează cursele cu care se plimbă și cei ale căror călătorii sunt suportate din bani publici, de exemplu! Cum prea puține informații avem și despre activitatea de control efectuată asupra asigurării confortului călătorilor, respectării eliberării biletelor de călătorie, evidențierii lor în contabilitate spre a fi impozitată valoarea lor, etc. Iată de ce, considerând că locuitorii au dreptul să știe cine e în spatele afacerii bazată pe transportul public de călători ne gândim să cerem Primăriei mai multe răspunsuri lămuritoare.
IONICA GHINEA"
Interesant e ca se pretinde ca deja ar fi adus 5 autobuze, ceea ce, daca e adevarat, din punctul de vedere al calatorilor este excelenT! |
|
Sus |
|
|
Arhiva de Presa
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Oct/2024 Mesaje: 931
|
Trimis: Joi 27 Mai 2010 09:51:49 Titlul subiectului: 2010-05-16 |
127581 |
|
Foarte tare, un articol despre o tema de care v-am mai vorbit si alta data: in Slobozia maxi-taxi-stii urla ca sunt "furati" de catre taximetristi, care trec prin statii in fata microbuzelor si "aduna" calatorii, lasandu-i cu buza umflata pe dubari!
Foarte tare, iata ca s-a intors roata, dupa ce dubagii au facut la fel, distrugand Transloc-ul, acum a venit randul lor sa fie "ajutati" sa dea faliment de catre "colegi"!
http://www.adevarul.ro/locale/slobozia/Slobozia-_Soferii_de_microbuze_acuza_taximetristii_ca_le_fura_clientii_0_262773972.html
"Șoferii de microbuze acuză taximetriștii că le fură clienții
Mădălin Sofronie
Duminică 16 mai 2010
Slobozia
Taximetriștii spun că microbuzele au întârzieri și de aceea oamenii îi preferă. foto: M.S.
Taximetriștii ripostează și spun că firmele de transport în comun nu au suficiente mașini. Șoferii de taxi care își vor aștepta clienții în alte locuri decât cele special amenajate vor fi sancționați de Poliția Comunitară.
Zilnic, 10 microbuze asigură, între orele 6 și 24, transportul public în municipiul Slobozia, după un traseu bine stabilit, cu plecare din Autogară și oprire în alte 14 stații. Mașinile circulă, teoretic, la un interval de 10 minute, prețul unui bilet de călătorie fiind de 1 leu. Problemele apar în momentul în care cetățenii ajung subiectul disputei între șoferii de microbuze și taximetriștii independenți, primii acuzându-i pe cei din urmă că le suflă clienții.
Tehnici de abordare
Șoferii microbuzelor susțin că, deși o cursă cu taxiul atârnă mai greu la buzunar, e mai căutată. Lucrul acesta îl știu și taximetriștii independenți, care știu exact când și pe cine trebuie să „atace“. De cele mai multe ori, „victime“ cad călătorii care dau semne că se grăbesc și nu mai pot aștepta microbuzul.
„Este strigător la cer!“
„Se întâmplă destul de des. I-am văzut de atâtea ori cu ochii noștri, cum stau și așteaptă în stația de microbuz. Este strigător la cer! Dacă se continuă așa, nu o să mai putem să ne mai întreținem familiile“, spune Anghel Florea, un șofer în vârstă de 51 de ani, care, de mai bine de 7 ani, lucrează în transportul public.
Replica taximetriștilor
Taximetriștii ripostează și spun că, de fapt, șoferii de maxi-taxi nu își fac treaba așa cum trebuie. Microbuzele au mereu întârzieri, iar acest lucru se întâmplă mai ales în perioadele de vârf ale zilei, adică dimineața și după-amiază. Un alt motiv pentru care microbuzele rămân goale, mai spun taximetriștii, este faptul că firma care asigură transportul public în Slobozia nu are mașini suficiente.
Amenzi usturătoare
Sesizate de două ori pe zi, autoritățile au de gând să ia măsuri în acest sens. Polițiștii comunitari și-au pregătit planul de bătaie. „Șoferii de taxi care își așteaptă clienții în alte locuri decât cele special amenajate pentru ei vor fi trași la răspundere“, a declarat Laurențiu Abaza, șeful Poliției Comunitare din municipiul Slobozia."
Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 15:03:39, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Arhiva de Presa
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Oct/2024 Mesaje: 931
|
Trimis: Vin 11 Mar 2011 13:48:31 Titlul subiectului: 2011-02-08 |
141008 |
|
Transportul local din Slobozia pare a fi un joc de interese si ilegalitati dupa ce "alesii" au "scapat" de "ghimpele" reprezentat de autobuzele Transloc Slobozia...
http://www.independentonline.ro/2011/02/08/Consiliul-Local-Slobozia,-bun-de-plata-6-miliarde-de-lei_3760/
"Transport Privat a anulat în instanță decizia consilierilor municipali
Consiliul Local Slobozia, bun de plată 6 miliarde de lei
În ianuarie 2010, după reluarea de trei ori a licitației privind transportul de călători la Slobozia, cei 21 de consilieri municipali ai Sloboziei decideau cu majoritate de voturi eliminarea din competiție a firmei Transport Privat în favoarea contracandidatei Nick Touring. După un an de procese, firma a cîștigat în instanță anularea deciziei consilierilor locali. Paguba estimată se ridică la 6 miliarde de lei vechi, bani pe care Cristian Andrei, reprezentantul firmei, spune că îi va cere «de la cei vinovați!».
O poveste veche despre transportul în comun
În luna ianuarie a anului trecut, Independent consemna epilogul războiului public dintre Transport Privat și Nick Touring pentru adjudecarea celor 1000 de călători transportați zilnic pe rutele locale. După ce timp de aproape 10 ani firma Transport Privat fusese lider de piață, Nick Touring a reușit detronarea operatorului cu concursul larg al majorității consilierilor locali. Pentru a cîștiga, Nick Touring a promis atunci «autobuze urbane» și înnoirea parcului de autovehicule în regim de 2 autobuze anual, pe o perioadă de 6 ani cît va dura concesiunea. Imediat după luarea deciziei, Cristian Andrei, reprezentantul firmei Transport Privat a acuzat Consiliul Local de favorizarea concurenței. «Nu e posibil să ceri autobuze urbane fără să știi ce înseamnă asta. Sau să ceri autobuze noi în condițiile în care ai stabilit o dată tipul de autobuz și caracteristicile acestuia. Și-au bătut joc de noi și au schimbat regulile în timpul jocului ca să iasă cum vor ei» spunea Cristian Andrei.
Timp de un an de zile, consilierii locali au dormit liniștiți, convinși fiind că s-a făcut dreptate și transportul de călători va cîștiga în calitate. Dar călătorii au continuat să fie transportați ca sardelele în cutie, în aceleași microbuze modificate, iar autobuzele urbane continuă și acum să se lase așteptate. Decizia instanței în schimb...
6 miliarde, paguba reclamată de către Transport Privat
Joi, 27 ianuarie, după un an de procese, instanța a decis că decizia Consiliului Local este ilegală și că trebuie anulată. Imediat după aflarea deciziei, Cristian Andrei, reprezentantul firmei, a declarat că este bucuros că i s-a făcut dreptate și că va cere celor vinovați să plătească pentru pagubele suportate de firmă în acest an: «Ni s-a dat cîștig de cauză! Dar Primăria are dreptul de a face recurs. Însă nu cred că mai putem pierde. Sînt prea multe ilegalități și nu văd de ce nu ni s-ar da dreptate. Vom cere celor vinovați să plătească pentru pierderile suferite în acest an. Nu am făcut încă o socoteală, dar sînt cel puțin 6 miliarde de lei vechi pe care le-am pierdut prin eliminarea noastră de pe piață». Pierderile financiare suferite de către Transport Privat se datorează, susține reprezentantul firmei, aceluiași Consiliu Local care a impus firmei (pentru a participa la licitația de la sfîrșitul anului 2009) achiziționarea a două autobuze noi și a 6 microbuze nou-nouțe. Pentru acestea firma a plătit un avans de 2 miliarde de lei vechi și un leasing lunar de 1000 de euro, fără posibilitatea de returnare a autovehiculelor. La acestea se adaugă sumele pierdute prin neexploatarea traseelor adjudecate inițial.
Decizia instanței nu este însă una definitivă. Primăria va face recurs, iar cazul va fi judecat la București. «E prea devreme să ne pronunțăm. Vom face recurs la Curtea de Apel! Este un proces dificil, iar Transport Privat este departe de a fi cîștigat. Sîntem convinși că autoritățile locale nu au greșit!» a declarat avocatul Gabriela Petre, reprezentantul legal al Consiliului Local în acest caz.
8 Februarie 2011" |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 26 Iun 2012 11:57:48 Titlul subiectului: |
156769 |
|
Luati aminte la tigania din transportul local slobozean...
http://www.ziarulstirea.ro/transportul-public-din-slobozia-aruncat-in-haos/
"Transportul public din Slobozia, aruncat în haos
Publicat in Economic, Slide pe 7 Apr 2012
* Consiliul local al municipiului Slobozia, la un pas de a plăti despăgubiri uriașe
Transportul de călători din municipiul Slobozia este, în prezent, într-un haos fără precedent după ce instanțele de judecată au dat cîștig de cauză firmei Transport Privat, vechiul concesionar al serviciului, care a reușit anularea pe cale judecătorească a licitației desfășurată în urmă cu doi ani și jumătate. Atunci, prin artificii greu de imaginat, Comisia de evaluare a ofertelor, prezidată de viceprimarul Alexandru Stoica, actual candidat al USL la Primărie, au oferit „pe tavă“ transportul public din Slobozia firmei Nick Touring, în detrimentul Transport Privat. Despre toate acestea, dar și multe altele, despre cum bugetul Sloboziei este la un pas să suporte despăgubiri de miliarde din cauza erorilor, voite sau nevoite, ale oamenilor conduși de viceprimarul Stoica, în cele ce urmează…
Avem o licitație, cum o fraudăm
Haideți, pentru început, să ne aducem aminte cum au decurs lucrurile pe la sfîrșitul anului 2009. La 10 septembrie, Primăria municipiului Slobozia a organizat o licitație pentru delegarea serviciului de transport local, la care s-a înscris doar firma Transport Privat, licitația fiind reluată o lună mai tîrziu pentru că nu au fost doi competitori înscriși așa cum cerea legea. Același deznodămînt l-a avut și cea de-a doua licitație, în sensul că, deși au fost prezente două firme, Transport Privat și Nick Touring, cea din urmă a fost declarată neeligibilă, intrîndu-se ulterior în procedura de negociere directă. Potrivit prevederilor legale, autoritatea contractantă avea obligația păstrării documentației de atribuire aprobată pentru licitația deschisă, numai că, de această dată, cu voie de la becul din biroul viceprimarului Stoica, au fost efectuate modificări ale condițiilor de eligibilitate, tocmai pentru ca societatea Nick Touring să fie avantajată. Mai tîrziu vom afla și cum a decurs această procedură de schimbare a regulilor în timpul jocului. În primul rînd, însă, să facem mențiunea că, la vremea respectivă, Comisia de evaluare a acceptat că vechimea de transportator județean a Nick Touring este totuna cu cea de transportator local, ceea ce instanța a reținut a fi o manevră ilegală, magistrații pronunțîndu-se și asupra modificărilor aduse documentației, tocmai în favoarea firmei menționate. Adică, orbită probabil de lumina puternică din biroul viceprimarului Stoica, documentația de atribuire a suferit schimbări radicale, astfel încît punctajul obținut de Nick Touring a fost de 190,15, față de numai 141,49 puncte în cazul Transport Privat. Printre cele mai importante modificări se numără cele referitoare la situația financiară, capacitatea microbuzelor de transport, normele europene de noxe și valoarea ofertată a tarifului, deci tocmai punctele esențiale prin care Nick Touring a devenit cîștigător peste noapte al procedurii de negociere directă. „Faptul că documentația de atribuire aprobată pentru licitația publică deschisă nu trebuie să fie modificată pentru cazul negocierii directe reiese și din răspunsul dat de autoritatea care reglementează serviciile de utilități publice“ constată instanța de judecată. Mai mult, magistrații rețin negru pe alb că „această modificare a documentației pentru procedura negocierii directe a fost dispusă la solicitarea pîrîtei Nick Touring SRL“, deci, cu alte cuvinte, firma lui Nicu Pericli și-a făcut singură tactica pentru cîștigarea procedurii și, mai interesant, comisia de evaluare a jucat după cum a cîntat patronul actualului concesionar al serviciului de transport.
Nick Touring OUT, revine Transport Privat
Nemulțumită de rezultatul procedurii de negociere, Transport Privat s-a adresat mai întîi Comisiei de contestații a Primăriei Slobozia dar, cum era de așteptat, a primit un mare șut în partea dorsală a microbuzelor, fapt ce a reprezentat însă un și mai mare pas înainte. Firma declarată necîștigătoare s-a dus direct la instanța de judecată și, la 25 ianuarie 2011, Tribunalul Ialomița, prin sentința civilă 239F, a admis acțiunea societății Transport Privat și a anulat hotărîrea Consiliului local de delegare prin concesiune pentru 6 ani a transportului public de călători către Nick Touring, dar și anularea tuturor actelor care au stat la baza declarării ca și cîștigătoare a procedurii a firmei menționate. Decizia civilă a devenit definitivă și irevocabilă în urmă cu două săptămîni, după ce Curtea de Apel București a respins recursurile declarate de Nick Touring și Primăria Slobozia. Cu alte cuvinte, din punct de vedere juridic, Primăria Slobozia trebuie să rezilieze acum contractul de concesiune încheiat cu Nick Touring și să repună pe traseu societatea Transport Privat, cea care efectua transportul public de călători la vremea respectivă, dar și să organizeze o nouă procedură de selecție a unui operator local de transport public de călători, conform modificărilor legale intrate în vigoare încă din 2009. „Vom solicita și despăgubiri pentru perioada cît societatea Transport Privat nu și-a putut desfășura activitatea în Slobozia“ a declarat avocatul firmei, Marian Stroe. Acesta a transmis deja Primăriei solicitarea ca administrația locală se repună în drepturi firma pe care o reprezintă, în sensul de a se reveni la situația din luna septembrie 2009 cînd Transport Privat efectua curse regulate în reședința de județ, avînd contract valabil cu municipalitatea pentru încă doi ani. Totuși, nu trebuie pierdut din vedere că, la rîndul său, și firma Nick Touring se poate îndrepta cu cereri de despăgubire împotriva Consiliului local, pentru că este titularul unui contract de concesiune încheiat pe 6 ani, bani care vor fi suportați tot din taxele și impozitele cetățenilor. Rămîne de văzut dacă viitorul Consiliu local care va fi ales în iunie 2012 și viitorul primar se vor îndrepta la rîndul lor împotriva membrilor Comisiei de evaluare care au dat un cîștigător ilegal al procedurii de atribuire în concesiune a serviciului public de transport de călători.
George ȘEITAN" _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 29 Apr 2013 13:03:08 Titlul subiectului: |
164280 |
|
Iar scandaluri si haos in transportul local din Slobozia...
Mie imi pute a smen, pe sistemul Primaria se face ca vrea sa respecte legea si cere autobuze, firmele de maxi-taxi, obisnuite mai mult sa ia fara sa investeasca, se fac ca nu pot indeplini conditiile, "alesii" se fac ca in interesul "cetateanului" prelungesc contractele de concesiune (de ce, ca parca legea 92/2007 spune ca nu se pot prelungi?!?), apoi Primaria lu' Peste da o perdea de fum (da' stai, ca nu e campanie totusi ... ) cum ca vor sa aduca ei autobuze, da' pana la urma vad ca slobozenii sunt carati tot cu improvizatii, vehicule care nu sunt concepute pentru transport public URBAN si uite asa smenul merge mai departe.
Da' nu era vorba la momentul concesionarii ca firma lu' Pericli trebuia sa investeasca si sa aduca autobuze?!? Unde sunt alea?!? Si atunci sa inteleg ca nu s-a respectat contractul de concesiune?!? E, ma fac si eu ca ma "mir", de parca n-am stii in ce tiganie de tara traim!
http://www.obiectiv.net/primaria-slobozia-va-achizitiona-opt-autobuze-de-transport-public-local-15463.html
"Primăria Slobozia va achiziționa opt autobuze de transport public local?
Autor: Obiectiv Ialomita Locale Ialomita
Este binecunoscut faptul că, la ora actuală, autobuzele care efectuează transportul public local de persoane în municipiul Slobozia sunt specifice transportului turistic, pe distanțe mari, fiind utilate cu două rânduri de scaune pe ambele părți, călătorii fiind deseori înghesuiți la orele de flux maxim pe un culoar de aproximativ 60 de centimetri.
Acest aspect produce disconfort călătorilor, care de cele mai multe ori sunt nevoiți să stea în picioare pe parcursul călătoriei de la un capăt la altul al orașului și să facă loc, prin tot felul de metode, celor care coboară din autobuz.
Aceste inconveniente nu vor fi rezolvate curând, în condițiile în care operatorii de transport nu au posibilități materiale care să le permită achiziția de autobuze de transport urban.
Pentru ca utilizatorii acestui tip de serviciu să beneficieze pe viitor de transport public modern și civilizat, executivul primăriei are în vedere stabilirea unei strategii pe termen mediu și lung pentru extinderea, dezvoltarea și modernizarea serviciului de transport public local în Slobozia, ținând cont de planurile de urbanism și amenajarea teritoriului, de programele de dezvoltare economico-socială a municipiului, de cerințele de transport local, de evoluția acestora, precum și de folosirea unor mijloace de transport cu consumuri energetice reduse și emisii minime de noxe.
Potrivit autorităților locale, pentru executarea serviciului de transport public local de persoane ar fi necesară achiziția a opt mijloace de transport public local, respectiv autobuze urbane.
Prețul de achiziție al unui autobuz urban este destul de mare în comparație cu resursele financiare ale muncipiului dar și cu prioritățile care trebuie onorate, însă se mizează pe faptul că și transportul public de persoane este un serviciu de mare interes și de utilitate publică.
Aceste autobuze care vor fi achiziționate în leasing sau cu fonduri europene vor avea o capacitate medie și vor fi date în exploatare unui operator de transport, urmând să se încaseze o redevență.
Pentru asigurarea continuității serviciului de transport public local de călători a fost aprobată, recent, prelungirea contractului de delegare prin concesiune a gestiunii serviciului de transport public local către SC Nick Touring SRL pentru o perioadă de șase luni, respectiv până la data de 30 aprilie.
Procedurile privind delegarea serviciului au fost reluate de câteva ori, peste câteva zile urmând să aibă loc procedura de negociere directă, având în vedere faptul că la licitația publică deschisă nu s-au depus cel puțin două oferte și nu s-a putut, astfel, atribui serviciul.
Reprezentanții Primăriei susțin că până la această dată nu sunt semnale privind potențiali ofertanți care să fie interesați de atribuirea contractului de delegare prin concesiune a serviciului. În cazul în care sunt parcurse toate etapele procedurale, dar nu s-a reușit delegarea serviciului unui operator de transport, autoritatea publică locală poate iniția o nouă procedură de atribuire în care să solicite potențialilor ofertanți alte condiții tehnice de participare la atribuire.
De exemplu, la procedurile trecute, au fost solicitate din partea ofertanților, printre altele, documente din care să rezulte că dețin în parcul de autovehicule un număr de 9 autobuze urbane, cu o vechime de până la 5 ani. De asemenea, în documentația de atribuire se solicită ca potențialii ofertanți care participă la licitație să aibă autobuze echipate cu dispozitive speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilități, în cel puțin 20% din total. Astfel de condiții i-a îndepărtat pe cei care ar fi dorit să participe la licitație.
Astfel că, este posibil ca în continuare să avem autobuze neconforme unui transport public urban sau, cine știe, poate administrația locală va pune în aplicare ceea ce este acum la stadiul de proiect și anume de a achiziționa 8 autobuze pe care să le dea spre administrare unui operator de transport. Despre aceste lucruri se va discuta joi, 21 februarie, în ședința Consiliului local Slobozia."
_________________________________
http://www.independentonline.ro/2013/04/02/Slobozia-ramane-fara-transport-public-8545
" EVENIMENT
Slobozia rămâne fără transport public
1 Mai, ultima cursă!
Slobozia rămîne fără transport public
De peste 5 ani de zile, transportul public de călători din Slobozia se prăbușește sub greutatea scandalurilor publice. Licitații contestate, transport în condiții improprii, reglări de conturi în stil mafiot, autoturisme incendiate, oameni morți de inimă rea... Totul s-a întîmplat și totul a fost făcut public. Din păcate, fără niciun rezultat și, mai ales, fără efect... Iar mai nou, începînd de la 1 mai 2013, transportul public de călători din Slobozia rămîne fără operatori interesați de furnizarea acestui serviciu...
Ca la noi, la nimenea
La acest moment, Slobozia este deservită de operatorul de transport Nick Touring. Acesta are în circulație 8 autobuze de 30 de locuri, 5 microbuze, iar la orele de vîrf unele dintre curse sînt dublate... Cu aceste mijloace de transport operatorul deservește toate traseele locale, dar și cel către Amara. Pentru serviciul pe care îl prestează, prețul biletului este de 1,5 lei, iar valoarea redevenței către bugetul local depășește 50 mii de lei anual. Numai că, susține reprezentantul Nick Touring, Nicu Pericli, în condițiile oferite în acest moment de către autoritățile locale, participarea la o nouă licitație devine neatractivă. «În transportul privat din Slobozia e un haos total. Autoritățile nu asigură disciplina în trafic, nu fac verificările necesare, protejează transportul călătorilor cu taxiurile. În aceste condiții, prefer să renunț decît să o iau de la capăt... Aproape că aștept să expire contractul!» susține Nicu Pericli. Același haos și indisciplină, susține reprezentantul Nick Touring, se constată și la nivelul călătorilor. Aceștia fură din autobuze, distrug scaunele și acceptă să călătorească fără bilet, la prețuri mai mici decît cele stabilite oficial. «De două săptămîni, de la ședința extraordinară în care am anunțat renunțarea la concesiune, nu a luat nimeni legătura cu mine. E normal așa ceva?!» se întreabă retoric Nicu Pericli.
3 licitații, niciun amator
În ciuda faptului că riscă să rămînă fără transport public de călători, administrația locală din Slobozia nu are la acest moment o soluție pertinentă pentru evitarea acestei sincope. Mai mult decît atît, primarul Alexandru Stoica pare relaxat și încrezător. «Vom renunța la condițiile impuse pînă acum. Am schimbat caietul de sarcini, am trimis noile ca iete de sarcini la ANRSC (n. red.: Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice), așteptăm răspunsul lor... Nu vom mai avea autobuze cu multe locuri, ca pînă acum. Vom avea autobuze standard cu12 locuri pe scaun și restul în picioare. Nu mai există atîtea restricții! Cum primim răspunsul, cum organizăm o nouă licitație. Și, sperăm noi, de data asta vor exista și amatori...» declară primarul Sloboziei. Chiar dacă nu vor exista operatori interesați de transportul local din Slobozia, Alexandru Stoica refuză să ia în calcul varianta înființării unui serviciu public de călători, gestionat de către administrația locală. Din calculele preliminare, această investiție s-ar dovedi prea costisitoare și... ineficientă din punct de vedere economic. Reamintim că Nick Touring asigură transportul public local de călători din 2009. După cîștigarea licitației, Primăria Slobozia a fost acționată în instanță de firma care a pierdut serviciul de transport, aceasta reclamînd un prejudiciu de 600 mii de lei...
2 Aprilie 2013" _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|