Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Experiente placute cu transportul public urban
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 4344
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 15 Dec 2007 23:33:23    Titlul subiectului: 85789

Daca doriti experiente placute incercati - in cazul in care veti avea ocazia sa vizitati orasul Galati - sa calatoriti cu ROCAR-ul cu numarul de parc BZF. Autobuzul respectiv functioneaza de obicei pe traseul 21, este unul dintre veteranele autobazei de la Galati, are interiorul destul de "subrezit" insa motorul functioneaza corespunzator si "propulseaza" vehiculul la viteze de 80 km/h (performante bune pentru un ROCAR de "veche generatie" si care semneaza de aproximativ 15 ani "condica galateana a mijloacelor de transport in comun"... ).
Au fost momente interesante sa vad cum autobuzul respectiv schimba succesiv benzile de circulatie pentru a depasi tot felul de autoturisme aflate in trafic... Ma aflam intr-un maxi-taxi iar soferul acestuia - gonaci de felul sau - a fost "silit" sa treaca pe prima banda pentru a da prioritate BZF-ului... "E nebun tipu' care-l conduce", a mormait el. "Ar fi trebuit sa se hazardeze in reclama aia... cum ii zice... Redbull iti da aripi", mai adauga omul o replica sarcastica. I-am dat intr-un fel dreptate. Zic "intr-un fel" fiindca tare mi-ar fi placut si mie sa ma aflu in BZF si sa las in urma o succesiune de vehicule, aparent incapabile sa tina pasul (sau mai bine zis "roata") cu batranul ROCAR...
Iata si o poza:



_ABZF-21_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.02 kb
 Vizualizat:  de 8660 ori

_ABZF-21_1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
alice_girl



Data înscrierii: 05/Feb/2010
Ultima vizita: 06/Mai/2010
Mesaje: 1
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 05 Feb 2010 16:31:36    Titlul subiectului: 123296

Am descoperit acest forum cautand traseul unui tramvai. Printre interesantele topicuri am descoperit si subiectul legat de tramvaiele Rathgeber. Smile Am si eu niste amintiri legate de ele. Totul se petrecea in perioada 1998-1999, cand in drumul meu spre scoala, "mi-a iesit in cale" un vatman de care m-am indragostit pana peste cap. Laughing Am vazut ca sunt postate si pozele vagonului sau, 2461+3467, pe linia 34. Din pacate in nici o poza nu apare si chipul celui ce conduce, asa as fi vazut daca este vorba despre el. Cat de mult am putut sa mai merg cu acest tramvai ... Tin minte ca in loc sa merg la scoala, plecam in cautarea lui pe traseu. (Romprim-Gara de Nord). Laughing Aveam tot felul de schite, calcule facute, cu durata traseului, imi calculam ora cu aproximatie, cand stiam ca va fi in statia unde urcam eu. La inceput nu am dat nimic de banuit, insa dupa o vreme si-a cam dat seama. Cum naiba se facea ca dadea in fiecare zi de mine? Twisted Evil Cand imi amintesc ... Smile Ajunsem sa cunosc vagonul si remorca aia cu ochii inchisi, de la o distanta apreciabila stiam ca este 2461+3467. La ceva vreme, nu stiam ce se intampla, nu il mai vedeam. Aveam sa aflu ca facuse accident. Asta era in martie 1999. L-am revazut in abia in octombrie 1999, avea si alt vagon, 2507+3529 si abia atunci pustoaica timida si-a calcat pe inima si a stat de vorba cu el. Very Happy Imi amintesc cu drag de acea vreme ... Acum 12 ani ...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 13 Apr 2012 12:18:46    Titlul subiectului: 154882

O experienta placuta, de acum vreo luna si ceva, a fost cu noile masini BMC de la Brasov. Plimbarea a fost foarte placuta, masina era dotata cu toate cele necesare transportului sa zicem modern de calatori, de exemplu sistemul de afisare si anuntare a statiilor.
O faza draguta e aceea ca la statia primarie se afiseaza si site-ul www.brasovcity.ro Very Happy
Demaraj bun, destul de silentioase, foarte OK. Ar mai merge 15, poate chiar articulate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2018
Mesaje: 619
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 13 Apr 2012 15:03:35    Titlul subiectului: 154894

La fel m-am delectat si eu cu sistemul de vanzare a biletelor la Alba Iulia. In aproape toate statiile exista automate pentru asa ceva, care dau si rest! Nu dureaza mai mult de 30 de secunde sa iti cumperi un bilet de la automat. Alba Iulia este pentru mine un model de civilizatie occidentala!
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
uzzy84



Data înscrierii: 20/Iul/2012
Ultima vizita: 18/Ian/2014
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Iul 2012 13:41:07    Titlul subiectului: ... 157508

Cand eram mai mic, in loc sa fac vizite scolii, ma plimbam toata ziua cu tramvaiul. Aveam un vecin pe strada care era vatman si toata ziua eram in cabina langa el, plus ca mi-am mai facut si prieteni printre alti vatmani. Am luat la rand linii precum 41, 11, 46, 34, 23 s.a.m.d., plus vagoane ca 176, 219, 244, 139, 213, 114, 105 si cand erau move si albe. Ca sa nu mai spun ca am fost unul dintre privilegiatii care au mers in cabina masinii 7091, pentru ca era unchiul meu sofer pe ea, cand era la Vatra, pe 90.

Pot spune ca m-am plimbat mult cand eram copil cu autovehiculele regiei, dar acum, cand vreau sa ma angajez la ei pentru ca pur si simplu le iubesc, nu imi dau voie, pentru ca trebuie carte, dom'le... Asta este, cei care vor intr-adevar sa lucreze acolo cu cea mai mare placere, regia nu ii angajeaza, dar in schimb angajeaza oamenii cu carte, care se duc la munca ca asa trebuie si nu si de placere si care, cand isi vor gasi un post liber pe meseria lor, vor pleca, lasandu-i in gaura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Mai 2013 23:26:30    Titlul subiectului: 164512

5 zile de circulat prin Bucuresti. M-am descurcat foarte bine, avand card activ cu credit cumparat anterior online.
Cel mai fumos ramine in continuare metroul, care nu stiu ce bube tehnice sau de constructie are, dar este absolut eficient. Am stat maxim 5 minute sa astept dupa un tren, la diverse ore ale zilei. Trenurile frumoase, curate, rapide, comode. Stati frumoase, curate, insa cam prost semnalizate. Asta a fost asa dintotdeauna.
Am circulat pe M4 de cateva ori, foarte interesant. Totusi la statia 1Mai m-am confruntat cu ceva ce nu am prea inteles, Se pare ca peroanele nu edlimiteaza exact sensul de mers, intrucat, atit indicatoarele cat si afisajele din statii aratau ambele directii pentru diferite intervale de timp. Ma rog, daca stie cineva, poate imi explica mie care este treaba acolo.
Mi-au placut foarte mult lifturile de la metrou, pe care le-am si folosit, cel mai incantat fiind de cel de la Iancului (M1), amplasat perfect in dreptul trecerii de pietoni.
La metrou, doua lucrusoare m-au deranjat: faptul ca metroul se inchide la 23.30, ceea ce m-a facut sa hoinaresc noaptea prin zona Floreasca inutil... As fi asteptat masina N119 spre Unirea, dar mobilul era mort si m-am gandit ca intarzii cam mult si am luat un taxi. Pe al doilea l-am mentionat mai sus: semnalizarea deficitara in unele staii.
Haidem sa iesim de la merou si sa vedm cum a fost pe sus. In general bine, cel mai mult am asteptat a doua zis de Pasti la un tramvai la Sf. Vineri (16 min). A mai fost o asteptatre si pe linia 42 la Clabucet spre Piata Scanteii (18 min), dar despre asta sitam de dinainte ce risc imi asum. Dar am fost intelegator, stiind ca e program de Sarbatori. In rest, in afara de faptul ca iniile nemodernizate de tramvai sunt un carusel interesant, singurul aspect cu adevarat deranjant si ingrijorator este blatul masiv de pe RATB. Dupa fete te prinzi imediat ca 95% din calatoai nu au validat/compostat nimic. Restul, ori au abonament, ori mai valideaza cate ceva pe ici pe colo. Asta in contrast cu Brasovu, spre exemplu, unde experienta zilnica (72 h) dovedeste fix contrariul acestei situatii. Si cu toate acestea, am gasit si un aspect care sa mai amelioreze din cele grave tocmai mentionate. Pe liiile expres, prezenta permanenta a controlorului si fermitatea acestuia, conduce la ZERO blat. Am vazut cum dna controlor de pe 783 spre Unirea, a dat jos urgent 2 tigani pe la Otopeni pentru ca nu aveau nici un fel de titlu de calatorie... Curaj si determinare. Bun asa, trebuie pe scara larga.
Cat despr ate aspecte mai putin dragute, as mentiona, inutilitatea intinderii de sarme pe ruta Berceni - Unirii pentru linia 76, blocata de mai bine de 2 ani de lucrarile de la pasajul Vacaresti. Linia in sine si tipul de infrastructura au fost alese pentru un moft. La fel se poate spune si de linia 34 de tramvai, care intre Calea Vitan si Big Berceni zace inutil.
Per total as da o nota 8 din 10. Impresionant este paradoxul urmator: sunt zeci de moduri de cumparare de calatorii, dar nimeni nu le foloseste. Unii ar zice din comoditate, eu as zice ca din pura prostie si nesimtire. Am vazut o gramada de oameni cu iPhone... nu-s in stare sa descarce aplicatia de abonament/bilet cu sms? Eu o am pe Android. Ii doare mana sa isi faca ont la onlie.ratb.ro si sa isi incarce din fata calculatorului cardul activ? Nu, sunt doar hoti si nesimtiti, dar extrem de moralisti.
Doar un lucru sa mai mentionez. M-am lovit din nou de mentalitatea idioata a lui: la ce ne trebuie noua? In masina 668 spre Dr. Taberei, o dna comenta cu una cu burka pe cap. Ca la ce ne trebuia noua dom'le metrou in DT? Amnezia ingroapa Romania... pai cine urla mai pana ieri din gaura de sarpe ca ei sunt izolati de restul lumii? Ca fac ore intregi pana in centru? Nu locuitorii mirificului cartier? Ba da!! Acum nu le mai trebuie... Halal!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Mai 2013 23:51:43    Titlul subiectului: 164514

Ionescu a scris:
In masina 668 spre Dr. Taberei, o dna comenta cu una cu burka pe cap. Ca la ce ne trebuia noua doml metrou in DT? Amnezia ingroapa Romania... pai cine urla mai pana ieri din gaura de sarpe ca ei sunt izolati de restul lumii? Ca fac ore intregi pana in centru? Nu locuitorii mirificului cartier? Ba da!! Acu nu le mai trebuie... Halal!!

Aici devina sunt mai multi factori, printre care:
a)durata de executie ce tinde in Ro la infinit(sunt de specificat problemele cu traficul si santierele statiilor, ce produc noroi si praf)
b)statiile prea dese( din aceasta cauza toata artera pricipala arata de parca ar fi bombardata, adica pe toata artera sunt prezente problemele din punctul a.
Deci eu ii inteleg pe locuitorii din DT. Un articol despre il gasiti aici

Citat:
Locuitorii din Drumul Taberei ar putea cere despăgubiri pentru metroul abandonat

Lucările la metroul din Drumul Taberei întârzie, din cauza lipsei de finanțare, în ciuda promisiunilor autorităților. Locuitorii din zonă au de suferit atât din cauza traficului infernal, cât și a scăderii prețurilor apartamentelor, dar și a prafului pe care sunt nevoiți să îl înghită zilnic. Ar putea ei însă să ceară despăgubiri?
Ar putea să ceară, în instanță, daune de la Metrorex, beneficiarul lucrărilor, și Guvern, scrie România Liberă. Dar "în sistemul românesc de justiție, judecătorii nu sunt foarte revoluționari și orice prejudiciu trebuie dovedit. Atunci tu trebuie să cuantifici, în bani, în ce a constat dauna ta. Aici este principala dificultate. Teoretic, în procesul civil tu poți să ceri despăgubiri oricui îți aduce prejudicii. Asta nu e o problemă. Problema este cum interpretează judecătorul acele daune", a explicat N##### D$$, președintele Asociație "S B", una dintre organizațiile cele mai active în lupta cu excesele urbanistice ale autorităților.

Prin urmare, pentru a avea o șansă, un cetățean nemulțumit trebuie să găsească un prejudiciu concret. "Eventual, poți să încerci să dovedești că ți-a scăzut valoarea de piață a apartamentului pe care tu vrei să îl vinzi. Asta ar fi un tip de daună cât de cât cuantificabilă", e una dintre soluțiile găsite de N##### D$$.

De aceeași părere este și un avocat specializat în Drept civil, consultat de România liberă. Acesta le recomandă locuitorilor să caute daune care pot fi demonstrate cu acte. "Șantierul fiind pe domeniu public, e mai greu de dovedit că ți-a cauzat un prejudiciu. Un cetățean poate să facă altceva. Urmare a faptului că există șantierul ăla acolo și s-a îngreunat circulația, poate să dovedească că el consumă, să zicem, doi litri de combustibil în plus pe zi. Asta poate să facă. Dacă îi afectează sănătatea, trebuie să aducă o dovadă de la medic", a precizat avocatul, care nu a dorit, totuși, să-i fie citat numele.

Între timp, lucrările la metroul de Drumul Taberei s-au reluat, momentan în așteptarea finanțării de la Uniunea Europeană.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Mai 2013 07:05:51    Titlul subiectului: 164521

Ionescu a scris:
Impresionant este paradoxul urmator: sunt zeci de moduri de cumparare de calatorii, dar nimeni nu le foloseste. Unii ar zice din comoditate, io as zice ca din pura prostie si nesimtire. Am vazut o gramada de oameni cu iPhone... nu-s in stare sa descarce aplicatia de abonament/bilet cu sms?
Bine ai spus, pura prostie. Din pacate, pe masura ce tehnologia se dezvolta, creste si prostia oamenilor. Habar nu au sa o foloseasca. E drept ca poate ar trebui ca si RATB-ul sa aiba un marketing mai agresiv in privinta asta.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Mai 2013 10:18:22    Titlul subiectului: 164526

guest a scris:
E drept ca poate ar trebui ca si RATB-ul sa aiba un marketing mai agresiv in privinta asta.
Sunt deacord ca RATB-ul ar trebui sa aibe spoturi informative pe TV, radio, in autobuze...
Deoarece majoritatea clientilor RATB-ului au profit mic si joburi solicitante (constructii....) respectiv ei nici fizic nici psihic nu au dorinta sa citeasca panurile interminabile cu scris mic, de pe chioscuri(dupa o zi de munca solicitanta).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Mai 2013 10:37:29    Titlul subiectului: 164527

guest a scris:
Din pacate, pe masura ce tehnologia se dezvolta, creste si prostia oamenilor. Habar nu au sa o foloseasca. E drept ca poate ar trebui ca si RATB-ul sa aiba un marketing mai agresiv in privinta asta.
Pai data treuta in noiembrie am vazut-o cu ochii mei. 2 pusti care aveau amandoi iphone si mergeau la 5 dimineata la aeroport il intrebau pe sofer de unde sa ia ei cartela. Nici ala nu a zis nimic si nici ei nu stiau ca pot sa ia prin sms sau prin aplicatie... Pentru ca majoritatea isi iau aceste telefoane pentru jocuri si chestii inutile in viata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Oct 2013 14:39:39    Titlul subiectului: 168178

Cele mai bune calatorii pe care le efectuez in Bucuresti sunt cele cu liniile expres de la Aeroport, precum si cu metroul. Am calatorit cu straini prin Bucuresti si ei au fost de aceeasi parere. Metroul, cu toate greutatile din spate, care nu se vad, ramine o emblema pozitiva pentru Bucuresti, prin aspect si curatenie, precum si serviciile imbunatatite.
Si RATB-ul cu Mercedesurile lui Videanu, si-a mai spalat fata, in conditiile in care Dr. Haos (asa l-a poreclit M. Gainusa) nu a miscat o scama pentru Regia de transport de suprafata...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 20 Oct 2013 12:43:22    Titlul subiectului: 168234

O experienta placuta am avut-o luna trecuta la Cluj, cand am circulat cu un troleibuz DAC articulat. Probabil sunt subiectiv, dar mi-a placut la nebunie sa calatoresc cu un DAC. O alta experienta la fel de placuta a fost tot la Cluj, cand am circulat cu un troleibuz Irisbus articulat.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alexioanpopa



Data înscrierii: 08/Ian/2012
Ultima vizita: 01/Oct/2018
Mesaje: 178
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 06 Iun 2014 12:47:49    Titlul subiectului: 173319

Am avut o experiență placuta cand am circulat prima oara cu un Isuzu Citibus in Braila. Era cam aglomerat, dar mi-a placut ca a fost singura dată când anuntarea prealabila a statiilor a fost utilizata mai mult (cand anunta statia urmatoare, repeta mesajul, lucru ce nu se intapla acum). Crying or Very sad Oricum, imi place sa calatoresc cu un Isuzu Citibus. Smile
_________________
ALEX
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radudaniel23



Data înscrierii: 27/Oct/2009
Ultima vizita: 31/Ian/2017
Mesaje: 40
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Iul 2014 11:25:45    Titlul subiectului: Salut 173703

Si eu am avut o experienta placuta cand am venit in concediu din UK si m-am suit in Mercedesul de pe linia 783. Oarecum intr-un mod ciudat, m-am simtit mai bine in autobuzele noastre din Bucuresti. Nu am avut aceeasi senzatie cand m-am suit intr-un Mercedes Citaro 3 in Wolksburg, Germania sau cu un Mercedes Citaro 2 G in Bristol, Anglia. Desi autobuzele noastre nu mai sunt intretinute, descompletate sau cu probleme ( care inca circula ), fara freon in instalatia de A/C, dar pana la urma si ele fac parte din viata noastra de zi cu zi. Pe scurt, din toate Mercedesurile din lume, tot ale noastre sunt mai frumoase.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community