Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Prezentarea oficiala a tramvaiului GT4M
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 26 Iun 2013 12:57:26    Titlul subiectului: Prezentarea oficiala a tramvaiului GT4M 165352

Va asteptam!


Invitatie.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.66 kb
 Vizualizat:  de 35579 ori

Invitatie.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 29/Noi/2023
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 26 Iun 2013 20:02:41    Titlul subiectului: 165354

Ce pacat ca e la o ora atat de inaccesibila!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 27 Iun 2013 11:24:41    Titlul subiectului: 165367

L-am vazut de aproape. In general arata OK. La finisari e putin cam grosier dar probabil asta se rezolva cand se va creea o linie de productie.
In alta ordine de idei nu stiu de unde au scos ziaristii astia chestia cu "podeaua joasa-low floor". E clar ca pe platforma/structura unui GT4 nu se poate realiza asa ceva. La tramvaiele din generatia asta poate doar la un Be 8/8 sau GT 8 se poate face asa ceva pentru sectiunea din mijloc. Au facut aia prin afara parca pe la unele Tatre asa ceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 27 Iun 2013 19:53:01    Titlul subiectului: 165385

In contextul implinirii, in 2013, a 115 ani de cand tramvaiul circula la Iasi si de cand Iasul are cu adevarat transport public, RATP Iasi si Electroputere VFU Pascani au organizat astazi prezentarea tramvaiului modernizat de firma pascaneana - vagonul de tip GT4M. Desfasurarea actiunii din fata Palatului Culturii a fost gandita nu doar din perspectiva lucrurilor serioase, facute de cei mari, ci si pentru a stimula imaginatia copiilor. Pentru ei, noul tramvai s-a prezentat sub forma visului devenit realitate al personajului Günter din seria de povesti ilustrate "Papatram si compania", astfel ca pe linia spre Podu Ros au fost adusi Papatram si Günter, iar pe cea spre Centru, Günter modernizat.

Revenind din lumea copiilor in lumea reala, a celor mari, in Piata Palatului Culturii s-au aflat reprezentanti ai municipalitatii si Prefecturii, ai Electroputere VFU Pascani si RATP. Dupa primele declaratii, oficialitatile si invitatii, alaturi de ieseni simpli, au urcat in tramvai si s-a mers cu el spre depoul de la Gara.

In sala de consiliu a RATP a avut loc o conferinta de presa, la care a participat si Gruia Stoica, presedintele Grampet Group, din care face parte Electroputere VFU Pascani (fosta uzina Remar).

Tramvaiul modernizat a revenit, prin Centru, la Palatul Culturii, dupa care a mers spre Baza 3 si de acolo la depou, la Gara.

La standurile organizate in fata Palatului au fost prezentate pliante continand datele tehnice ale tramvaiului, Monografia transportului public de calatori din municipiul Iasi, 2008 - 2013 (autori: Cristina Albu, Radu Czech, de la RATP), primul numar al revistei Papatram si compania (autor: Silviu Teodor-Stanciu, de la Asociatia Pasionatilor de Transport Public Tramclub Iasi) si o macheta 1:35 a tramvaiului GT4M (realizata de Adrian Crenganis, de la Asociatia Prietenii Tramvaiului) care s-a alaturat dupa eveniment machetelor 1:43 ale tramvaielor GT 4 si GT4M si machetei prototip 1:20 realizate de Silviu Teodor-Stanciu, amplasate in sala de consiliu a RATP pe parcursul conferintei de presa, impreuna cu planse de prezentare a conceptului propus pentru modernizare si planse prezentand procesul tehhnologic de modernizare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 27 Iun 2013 20:12:49    Titlul subiectului: 165386

Tramvaiul care a fost modernizat la Electroputere VFU Pascani (fosta uzina Remar) provine din primul lot de 10 vagoane achizitionate in 1997 din Stuttgart (Germania). In anii care au urmat s-a avut in vedere crearea unui parc omogen, pentru o cat mai usoara intretinere, de aceea, in contextul rezultatelor bune obtinute in exploatare si a posibilitatii de a procura un numar ridicat de astfel de tramvaie, in depourile RATP au ajuns in total 109 vagoane de tip GT 4, ceea ce a facut evidenta alegerea unui astfel de tramvai pentru proiectul de modernizare al fabricii din Pascani. Alegerea a fost, insa, si una indrazneata, avand in vedere constructia vagonului, extrem de ingenioasa din punct de vedere mecanic, si, totodata, extrem de complexa, pentru a i se asigura o flexibilitate sporita. Tramvaiul a fost preluat de la RATP Iasi la sfarsitul anului 2010 si, dupa o perioada de studiu si proiectare, firma Electroputere VFU Pascani a gasit solutia optima pentru modernizare.

Tramvaiul modernizat a fost adus la Iasi la inceputul lui iulie 2012, iar in lunile care au urmat s-au facut reglaje software cu ajutorul specialistilor de la Hanning & Kahl, pentru echipamentele de franare furnizate de aceasta firma, si ai celor de la ICPE-SAERP Bucuresti, de la care provin echipamentele de comanda si tractiune, astfel incat tramvaiul sa fie adus in parametrii optimi de functionare pentru specificul traseelor din Iasi. S-au executat probe si incercari in vederea testarii si omologarii cu Autoritatea Feroviara Romana (AFER), obiectiv atins cu succes la finele anului.

Din tramvaiul original a ramas intreg doar sasiul, dar si acesta a fost ranforsat in zona usilor. S-au mai pastrat partial caroseria si partial boghiurile. Caroseria a fost adaptata insa noului design si noilor echipamente montate pe acoperis, fapt ce a presupus inclusiv ranforsarea sa si refacerea stabilitatii vagonului. Tabla de pe lateralele tramvaiului a fost inlocuita doar punctual, in foarte putine locuri, pentru ca la desfacerea vagonului s-a constatat ca, desi veche de 50 de ani, se afla in perfecta stare, iar probele de laborator ulterioare au confirmat acest lucru. Tabla de pe acoperis a fost inlocuita, pentru a-i da acestuia noua forma.

S-a intervenit cu modificari de natura constructiva in zona de prindere a celor doua segmente ale tramvaiului, pentru reconfigurarea portalului si montarea unui burduf cu rol de articulatie si protectie.

Boghiurile, desi par identice cu cele originale, au fost modificate, elementele legate de sistemul de franare pneumatic fiind inlocuite cu echipamente noi, cu actionare hidraulica, de la Hanning & Kahl. Patinele au fost si ele inlocuite cu unele noi. Practic, din vechile boghiuri au ramas doar ramele, rotile (carora li s-au montat bandaje noi) si reductoarele (carora li s-a facut revizie).

Tehnologia utilizata pentru tractiune este de ultima generatie, similara tramvaielor noi, moderne. Vagonul modernizat a fost dotat cu doua motoare noi, fabricate la Electroputere Craiova, cu functionare in curent alternativ, asincrone (eficiente, care nu creeaza probleme de intretinere), de 160 kW fiecare, actionate cu invertoare cu IGBT (doua blocuri independente, cate unul pentru fiecare motor, amplasate pe acoperis). Vagonul a fost echipat cu patru sisteme de franare: frana cu recuperare de energie, frana cu patina, frana disc, frana de parcare. Sistemele de franare sunt independente, iar defectarea unuia nu le afecteaza pe celelalte. Pantograful este nou, actionat electromecanic, si a fost achizitionat de la firma Schunk.

Pentru climatizare au fost instalate pe acoperis doua agregate de la Thermo King, de 120.000 BTU fiecare.

Interiorul este modern si asigura un grad ridicat de confort pasagerilor. Tramvaiul este dotat cu sistem de informare a calatorilor, audio si vizual, dispozitive de afisare electronice la exterior si interior, validatoare electronice si sistem de supraveghere video. Cabina vatmanului a fost proiectata astfel incat sa ofere confort conducatorului: spatiul oferit este mai mare fata de tramvaiul original, la bord sunt instalate echipamente electronice de afisaj care indica diversi parametri legati de functionarea tramvaiului, incinta este climatizata. Vatmanul manevreaza vagonul cu ajutorul unei manse, conceputa astfel incat sa permita oprirea in siguranta in situatii extreme, in care este afectata capacitatea de reactie a conducatorului. Ȋn locul oglinzilor retrovizoare au fost instalate trei camere video, in partea dreapta fiind montat un astfel de dispozitiv imediat dupa articulatie, pentru a asigura vizibilitate in orice conditii si la usa 3. Ȋn interiorul cabinei sunt montate monitoare pe care sunt afisate imaginile transmise de cele trei camere exterioare.

Principalele caracteristici tehnice si functionale ale tramvaiului tip GT4M:
– lungimea totala a vagonului - 18800 mm
– latimea vagonului - 2200 mm
– inaltimea vagonului cu pantograful retras - 3575 mm
– masa vagonului gol - 20,5 t
– masa vagonului incarcat maxim - 32,0 t
– numarul de locuri pe scaune - 29
– numarul de locuri in picioare (6 calatori/m2) - 102
– ecartament - 1000 mm
– formula osiilor - (1A)' (A1)'
– raza minima de inscriere in curba - 18 m
– raza minima la mersul pe cocoasa - 800 m
– raza minima la mersul in covata - 800 m
– rampa maxima - 120 ‰
– viteza maxima - 60 km/h
– viteza maxima limitata - 50 km/h
– tensiunea de alimentare - 600 Vcc
– actionare vagon - invertoare cu motoare asincrone
– putere nominala pentru tractiune - 2x160 kW
– sisteme de franare: – frână electrodinamică recuperativă și reostatică; – frână cu disc; – frână cu resort de acumulare electrohidraulic (tip H & K); – frână cu patină electromagnetică
– climatizare - 2x120.000 BTU
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 27 Iun 2013 21:09:49    Titlul subiectului: 165388

Imagini de la prezentare:


Afis 115 ani.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.38 kb
 Vizualizat:  de 35315 ori

Afis 115 ani.jpg



IMG_1938.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.88 kb
 Vizualizat:  de 35315 ori

IMG_1938.JPG



IMG_1922.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.02 kb
 Vizualizat:  de 35315 ori

IMG_1922.JPG



IMG_1923.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.06 kb
 Vizualizat:  de 35315 ori

IMG_1923.JPG



IMG_1918.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.58 kb
 Vizualizat:  de 35315 ori

IMG_1918.JPG



IMG_1928.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.14 kb
 Vizualizat:  de 35315 ori

IMG_1928.JPG



visul.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.86 kb
 Vizualizat:  de 35315 ori

visul.jpg



IMG_1920.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.4 kb
 Vizualizat:  de 35315 ori

IMG_1920.JPG



IMG_1930.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.34 kb
 Vizualizat:  de 35315 ori

IMG_1930.JPG



IMG_1936.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.04 kb
 Vizualizat:  de 35315 ori

IMG_1936.JPG



IMG_1940.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.18 kb
 Vizualizat:  de 35309 ori

IMG_1940.JPG



IMG_4673.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.73 kb
 Vizualizat:  de 35309 ori

IMG_4673.JPG



IMG_1937.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.44 kb
 Vizualizat:  de 35309 ori

IMG_1937.JPG



Macheta.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.97 kb
 Vizualizat:  de 35309 ori

Macheta.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 27 Iun 2013 21:12:21    Titlul subiectului: 165389

Cand intra in circulatie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 27 Iun 2013 21:18:19    Titlul subiectului: 165390

Deplasarea spre sediul RATP de la Gara:


IMG_1947.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.97 kb
 Vizualizat:  de 35307 ori

IMG_1947.JPG



IMG_1948.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.13 kb
 Vizualizat:  de 35307 ori

IMG_1948.JPG



IMG_4663.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.64 kb
 Vizualizat:  de 35307 ori

IMG_4663.JPG



IMG_4664.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.1 kb
 Vizualizat:  de 35307 ori

IMG_4664.JPG



IMG_1953.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.5 kb
 Vizualizat:  de 35307 ori

IMG_1953.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 27 Iun 2013 21:22:13    Titlul subiectului: 165391

Conferinta de presa:


IMG_1973.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.4 kb
 Vizualizat:  de 35303 ori

IMG_1973.JPG



IMG_1971.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.43 kb
 Vizualizat:  de 35303 ori

IMG_1971.JPG



IMG_1966.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.78 kb
 Vizualizat:  de 35303 ori

IMG_1966.JPG



machete.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.5 kb
 Vizualizat:  de 35303 ori

machete.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 27 Iun 2013 21:25:14    Titlul subiectului: 165394

Revenirea tramvaiului la Palat si plecarea spre depou:


IMG_4665.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.57 kb
 Vizualizat:  de 35297 ori

IMG_4665.JPG



IMG_4666.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.3 kb
 Vizualizat:  de 35297 ori

IMG_4666.JPG



IMG_4667.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.68 kb
 Vizualizat:  de 35297 ori

IMG_4667.JPG



IMG_4668.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.1 kb
 Vizualizat:  de 35297 ori

IMG_4668.JPG



IMG_4669.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.52 kb
 Vizualizat:  de 35297 ori

IMG_4669.JPG



IMG_4670.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.15 kb
 Vizualizat:  de 35297 ori

IMG_4670.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 27 Iun 2013 21:28:46    Titlul subiectului: 165396

Un clip de prezentare realizat de Digital New Media din Iasi pentru Electroputere VFU Pascani:

https://www.facebook.com/photo.php?v=468885029872123
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
KTLYN



Data înscrierii: 25/Ian/2013
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 208
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2013 10:25:42    Titlul subiectului: 165401

S-a pus problema modernizarii si a altor modele de tramvaie (cum ar fi GT8) in conditiile in care in 2 ani ar trebui sa fie gata linia spre CUG si va fi nevoie de tramvaie cu o capacitate mai mare decat a acestui GT4M?

Exista un grafic pe zile cu traseele pe care va circula noul tramvai?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2013 10:56:42    Titlul subiectului: 165403

KTLYN a scris:
S-a pus problema modernizarii si a altor modele de tramvaie (cum ar fi GT8) in conditiile in care in 2 ani ar trebui sa fie gata linia spre CUG si va fi nevoie de tramvaie cu o capacitate mai mare decat a acestui GT4M?

Cand reprezentantii Remar (la acea vreme) au vazut tipurile de tramvaie din depoul de la Gara, Be 8/8-urile, de exemplu, le-au facut cu ochiul. Insa, daca va fi posibila modernizarea unui numar mai mare de vagoane (sunt niste praguri de trecut pana la o eventuala materializare a dorintei), cred ca ramane valabila alegerea doar a celor de tip GT 4 pentru un astfel de proiect, ponderea lor in parc fiind criteriul de baza. In plus, se vor studia din nou variantele de a oferi o sectiune cu podea coborata (si nu e exclus ca singura solutie viabila sa fie cea de introducere a unei sectiuni intermediare intre cele doua segmente - poate ca unii dintre voi stiti ca prinderea si sustinerea tramvaiului GT 4 clasic se bazeaza pe o punte, zisa "grinda" in ateliere, legata de cele doua boghiuri, care nu prea lasa loc de variante de transformare fara indepartarea sa, ceea ce ar determina schimbarea radicala a prinderii segmentelor - si de aici ar aparea si capacitate suplimentara de transport). A face un proiect doar pentru 10 sau 14 tramvaie, apoi un altul pentru altele 10 sau 14 nu stiu daca ar fi rezonabil in privinta costurilor finale.

KTLYN a scris:
Exista un grafic pe zile cu traseele pe care va circula noul tramvai?

Voi anunta planificarea vagonului imediat ce voi avea aceste date.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2013 11:28:25    Titlul subiectului: 165404

radub a scris:
prinderea si sustinerea tramvaiului GT 4 clasic se bazeaza pe o punte, zisa "grinda" in ateliere, legata de cele doua boghiuri

sursa: SSB



SSB.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.02 kb
 Vizualizat:  de 34890 ori

SSB.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2013 11:32:58    Titlul subiectului: 165405

Ar mai fi de spus ca indepartarea grinzii necesita si gasirea unei solutii pentru reamplasarea motoarelor, care acum (la GT 4 si GT4M) sunt montate in acea punte. In varianta actuala, chiar si dupa modernizare, care a mai eliberat putin spatiu, in interiorul ramelor boghiurilor nu este loc pentru motoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bitiuscal



Data înscrierii: 19/Mai/2010
Ultima vizita: 08/Feb/2016
Mesaje: 10
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2013 12:01:12    Titlul subiectului: 165406

Cine a decis schema de culori pentru tramvai? RATP-ul? Cei de la Electroputere?

Daca ar exista banii (caci sunt sigur ca acesta e principalul impiedient) exista la nivelul RATP-ului o schema de culori si sigla care ar putea fi aplicata la toate tramvaiele? Caci acuma avem tramvaie albe, rosii, galbene, ...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2013 12:14:44    Titlul subiectului: 165407

Indepartarea acelei grinzi ar transforma radical vehicolul. S-ar obtine ceva similar cu GT4 Bremen ,care parca sunt prin Timisoara. Cred ca s-ar comporta si altfel in curbe stranse cu acel sistem de boghiuri libere. La Tatrele KT4D pur si simplu le-au adaugat o sectiune low floor in mijloc ,sectiune care e suspendata si e facuta din materiale usoare.
http://hampage.hu/trams/cottbus/e_index.html

Edit: Am gasit pe site-ul vechi prezentarea comportamentului diferitelor tipuri de articulatii (GT4)
http://trolleybus.tramclub.org/index-563.htm
Bineinteles thanks to Radub
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2013 13:16:37    Titlul subiectului: 165412

bitiuscal a scris:
Cine a decis schema de culori pentru tramvai? RATP-ul? Cei de la Electroputere?

Electroputere.

bitiuscal a scris:
Daca ar exista banii (caci sunt sigur ca acesta e principalul impiedient) exista la nivelul RATP-ului o schema de culori si sigla care ar putea fi aplicata la toate tramvaiele? Caci acuma avem tramvaie albe, rosii, galbene, ...

In cazul unui proiect amplu de modernizare, cu siguranta se va avea in vedere acest aspect. Situatia actuala e generata de aceleasi probleme financiare grave. Problema identitatii vizuale nu este deloc straina RATP-ului, care si-ar dori ca lucrurile sa fie altfel (si nu doar pe aceasta directie). Numai ca astfel de proiecte ridica probleme mari de costuri initiale, care in momentul de fata nu pot fi suportate. E o realitate, nu o scuza, si poate ca schimbarea care urmeaza (infiintarea noului operator de transport public, care va porni la drum fara povara datoriilor) va remedia, fie si incet-incet, aceste neajunsuri, care, evident, aduc minus de imagine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2013 13:55:25    Titlul subiectului: 165414

EEG a scris:
La Tatrele KT4D pur si simplu le-au adaugat o sectiune low floor in mijloc ,sectiune care e suspendata

Sectiunea lf se tine pe roti sau boghiuri cu roti de diametru mic amplasate pe capete, ceea ce elimina fluierand orice problema pe care o pun tramvaiele cu articulatia suspendata. Asa s-ar putea face si la GT 4, numai ca ramane de rezolvat problema amplasarii motoarelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2013 18:59:19    Titlul subiectului: 165419

Asa arata o grinda "chelita" (e a lui 330, vagonul casat in 2006, dupa accidentul din martie; era in curs de taiere cand am facut fotografiile, de aceea e dezastru in jurul grinzii):


grinda1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.47 kb
 Vizualizat:  de 34324 ori

grinda1.jpg



grinda2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.02 kb
 Vizualizat:  de 34324 ori

grinda2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2013 23:48:34    Titlul subiectului: 165428

N-am idee ce conține grilajul ăla metalic de deasupra vagonului, în spate. Însă e oribil. Țin minte că vedeam așa ceva la troleibuze, probabil după niscaiva modernizări.

Tot plafonul tramvaiului arata urât în comparație cu cele care sunt deja la stradă, nemodernizate. Chiar nu știu ce conțin casetele alea metalice de deasupra...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gavryll



Data înscrierii: 10/Dec/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2016
Mesaje: 23
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 29 Iun 2013 12:48:12    Titlul subiectului: 165430

Se poate atasa o simpla remorca( in intregime low floor) fara a interveni in structura vagonului motor. O fi mai ieftin...o fi mai scump...?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 29 Iun 2013 14:39:09    Titlul subiectului: 165432

Pe acoperisul tramvaiului se afla exact aceleasi lucruri ca pe acoperisurile tramvaielor noi: echipamentele de tractiune, agregatele pentru climatizare si echipamentele care furnizeaza inalta tensiune si joasa tensiune (v. mai jos). Diferenta vizuala provine din faptul ca, avand podea joasa, la cele noi caroseria poate fi utilizata cu totul altfel pe inaltime: nivelul tavanului este si el mai jos fata de tramvaiele cu podea ridicata, fara a fi afectata, insa, inaltimea salonului pentru pasageri, iar pe acoperis sunt montate acele "cutii" care se regasesc si pe tramvaiul modernizat la Pascani, insa mascate in intregime sau aproape in intregime si "neingropate", fara a afecta stabilitatea vagonului si estetica sa (paravanele de pe acoperis dau impresia ca fac corp comun cu restul caroseriei, fara sa tradeze ca acolo este de fapt un spatiu pe acoperis, umplut cu echipamente).

La GT4M nu se putea face mare lucru pentru ameliorarea privelistii oferite de acele "cutii". S-au montat, insa, paravanele crem, care acopera cat de cat "cutiile" si mascheaza podetele de vizitare. In plus, agregatele de climatizare au fost "ingropate" putin in salon, din cauza formei acoperisului, astfel incat sa poata fi facuta legatura cu reteaua de conducte de circulatie a aerului. Echipamentele de pe acoperis nu puteau fi "ingropate" mai mult, pentru ca se reducea prea tare inaltimea salonului (de la podea pana la tavanul fals care mascheaza reteaua de conducte ale instalatiei de climatizare).

Dar, sa vedem ce e cu aceste cutii de pe acoperis (si pornesc explicatiile din partea frontala catre spatele tramvaiului):

1. imediat dupa pantograf se observa o cutie gri, inalta - este vorba despre convertizorul static pentru serviciile auxiliare (pentru incarcarea bateriei de acumulatori a vehiculului si alimentarea consumatorilor acestuia);

2. cutie gri cu capac stralucitor, scunda - convertizor static pentru alimentarea agregatelor de climatizare;

3. cutie lunga, inalta - agregat climatizare;

4. cutie lunga, gri, mai scunda fata de agregatul de climatizare - contine echipamentul de tractiune (doua invertoare trifazate de tractiune independente, cate unul pentru fiecare motor de tractiune, blocul de comanda parte a sistemului modular de actionare a tramvaiului, filtre si sigurante retea);

5. cusca din plasa metalica asemenatoare celei din spate, dar mai mica, cu rezistente (filtru):

6. cutie lunga, inalta - agregat climatizare;

7. cusca din plasa metalica (la spatele vagonului) - contine rezistentele de franare (energia furnizata de motoare in regim de franare este recuperata, in mare parte, in retea si consumata de alte vehicule si de serviciile auxiliare ale tramvaiului, iar cand aceasta energie nu poate fi recuperata in retea, este disipata pe rezistentele de franare).

S-ar putea spune ca aceste rezistente de franare ar fi mers puse sub tramvai, ca la ST 10/11. Numai ca, pe de o parte, nu este loc, pentru ca grinda "matura" catre capete latimea vagonului in curbe, apoi exista riscul sa se arda, din motive de conditii de exploatare de Romania (apa baltind, mizerii solide antrenate in mers) - la ST 10/11 s-au intamplat astfel de lucruri (pachete de rezistente arse, chopper strapuns si prajit, impreuna cu vreo 20 de cartele electronice, de un pietroi antrenat in mers, etc.) si povestea se complica, in cazul lor, pachetele de rezistente prezentandu-se sub forma unor benzi metalice infasurate serpuit pe dupa izolatori cu o forma aparte, ceea ce le face speciale, se produc la comanda (in strainatate) si sunt foarte scumpe (daca te uiti la vagonul ST 11 279, vei vedea ca pachetele de rezistente au fost inlocuite cu altele, "normale" - ca sa le zicem cumva -, care au si fost urcate pe acoperis, rezultatele fiind bune si potrivite conditiilor de pe strazile din Romania).

In ce priveste remorca lf vs. sectiune intermediara lf dpdv al costurilor, nu as putea sa-ti dau un raspuns, pentru ca asta necesita o analiza ampla, ori nu am datele necesare pentru asa ceva (si nu cred ca are cineva care nu a avut de-a face cu producerea/transformarea de vehicule din toate perspectivele).



untitled4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.61 kb
 Vizualizat:  de 33968 ori

untitled4.jpg



untitled9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.04 kb
 Vizualizat:  de 33968 ori

untitled9.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 29 Iun 2013 18:23:07    Titlul subiectului: 165435

Pantograful pare foarte asemanator cu cel de pe GT8.
Acele echipamente de pe acoperis pot fi "ascunse" cu niste panouri mai mari ca la Be 4/4 sau la unele Be 8/8.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 29 Iun 2013 19:43:00    Titlul subiectului: 165436

Atunci cand este analizat acest tramvai trebuie avut mereu in minte un lucru de baza: este vorba despre o modernizare, care inseamna ca nu se porneste de la 0 cu proiectarea, ci se pleaca de la ceva dat, care urmeaza a fi transformat, iar in final se ajunge la limita impusa de nivelul la care a fost gandita modernizarea. In cazul de fata, s-a mers pana la nivelul cel mai profund, la care noul tramvai a fost modelat pe o buna parte a vechii structuri de rezistenta, deci limita era forma data de aceasta structura, care nu dadea multe optiuni in ce priveste modalitatea de a "umple" produsul cu echipamentele care sa-l aduca in prezent dpdv al tehnologiilor inglobate.

In cazul unui produs complet nou, limitele tin doar de mintea umana, de viziunea celor care proiecteaza produsul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 1 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community